פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות כדין מפוטר?
רציתי לדעת מה התנאים להגשת מכתב התפטרות כדין מפוטר בדביל לא לאבד את הפיצויים וכל מה שמקבלים שמפוטרים.
אני עובד בחברת שיפוצים ובזמן האחרון יש הרבה משחקי כוחות בחברה והמנהל עבודה מתייחס לא מי יודע מה והבעלים גם משחק איתי...זה פוגע בימי עבודה כן מודיע לא מודיע אין סידור עבודה אף פעם לא היה תמיד זה יום לפני מתי מחר או בקבוצה בווצאפ לפעמים גם כמה שעות לפניי אף פעם לא יודעים מתי עובדים ובאיזה שעה...בעבר היינו נפגשים בנקודת מפגש והיו אוספים אותי עכשיו אני מגיע ברכבת מת״א ליבנה ומשם ממשיכים וגם חוזר בלילה ברכבת התנאים שהיו בהתחלה השתנו בכל מיני צורות ועכשיו התחושה והתנאים פחות טובים...מה האופציות שלי???
בתודה, עידן.
התפטרות ופיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בשני מקומות במקביל
אני אמודת לעבור למקום עבודה חדש. האם אפשרי שיום העבודה האחרון יהיה ג"כ יום העבודה הראשון במקום החדש, כמובן שאקח אותו כיום חופשה במקום הנוכחי?
שאלה נוספת - המעסיק דורש ממני שבהודעת ההתפטרות, יום העבודה האחרון יהיה יום עבודה ולא שיש-שבת או חג. האם זו דרישה חוקית?
תודה רבה
מעבר ממקום למקום
המעסיק אינו יכול לכפות עליך מה שתכתבי במכתב ההתפטרות. ההודעה המוקדמת היא קלנדארית ולא לפי ימי עבודה, והוא רשאי לוותר על עבודתך בחלק מנה או בכולה, תוך תשולם תמורת הימים עליהם ויתר. הוא אינו רשאי לכפות עליך את הארכתה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לרכב הטבה בזמן הודעה מוקדמת פיטורים
רכב בהודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום פנסיה והפרשי שכר
לא כאן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מעמד עובד מתפקיד ניהולי לתפקיד זוטר
שינוי מעמד ממנהל לתפקיד זוטר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארוחת צהריים בעבודה
יש בעבודה בחורה/עובדת אשר עובדת כל יום מהשעה 8 ועד 18.
היא עוזרת אישית. אך יש דבר מה שאותי פשוט מעצבן, אין לה אישור לאכול ארוחת צהריים לפני השעה 15, או אז מגיעה בחורה נוספת אשר יכולה לאייש את העמדה ( לא מיותר לציין שלפעמים מדובר על השעה 16) ללא ארוחת צהריים.
האם הדבר הזה יכול להיות הגיוני? מגובה בחוק או פסיקה? שעד שעות הצהריים המאוחרות אין אוכל..
האם זה יכול להיות מגובה בחוזה האישי מול העובדת, והאם בכלל ניתן להחתים על כך ( כביכול התפקיד דורש) מיותר יהיה לציין שהבוס אוכל בזמן, שעה 13 הוא כבר אחרי גרפס ( סליחה, הייתי חייבת).
תודה מראש
הפסקה לארוחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם סיום העסקה – 2 שאלות
2. בלית ברירה מן הסתם בחרתי בהסכם העסקה. לא כתוב עליו מתי עלי להשיב עליו. מה מקובל? האם ניתן לומר בע"פ שאם איני משיבה עליו תוך 2 ימי עבודה נטו אם יפסל ונחזור לתהליך של שימוע?
שאלות לא ברורות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי ביגוד
האם אני זכאי לתשלום דמי ביגוד בגין דרישתו זו.
דמי ביגוד
ואין קירבת משפחה בינינו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעת פיטורין
אני מתפטרת לאחר שבמהלך שנתיים לא שולמו לי דמי פנסיה ודמי הבראה במקום עבודתי. דרך אגב לא הוחתמתי על חוזה עבודה(בדיעבד אני מבינה שזה במתכוון) איך אני אמורה לנסח במכתב פיטורים את סיבת העזיבה ?
תודה
לא שאלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בדין מפוטר
לנכון.בפועל לאחר 3 חודשי עבודה המעסיק בא עם הצעה שאהיה עצמאית אשת קש שלו.סרבתי
.אחרי 4 חודשים נתן לי תפקיד של פקידה שפיטר..לאחרונה אמר שהוא ישלם לי רק חלקית
שכר ואילו משרד אחר שאני לא מכירה ישלים לי.האם עובד כחומר ביד היוצר _המעסיק?
יש גם שאלה שניתן לענות עליה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת פיצויי פיטורין
תודה ויום מוצלח!
פיצויי פיטורים
אין טען לתבוע, ממילא בתי הדין כמעט ולא פוסקים פיצויי הלנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ותק לפיצויי פיטורים
פוטרתי ממקום העבודה שלי לאחר 5 שנות עבודה.
ליתר דיוק 4 שנים ו11 חודשים. האם החישוב לפיצויים יעשה על פי 4 שנים כפול משכורת אחרונה או באופן יחסי גם ל11 חודשים?
לי אמרו שיש עדכון ותק פעם בשנה בינואר ועל פי זה מחושב הותק (גם אם התחלתי בספטמבר לעבוד הותק לאחר השנה הראשונה כלומר בשניה ואילך מתעדכן בינואר) .
אני טענתי שמגיע לי 4 שנות ותק ועוד 11 חודשים באופן יחסי לשנה 0.92 כפול משכורת אחרונה.
אז מה נכון?
אודה לתשובה
תודה ושבוע טוב
ותק לפיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכוב תשלום שכר לאחר פיטורים
עבדתי במרפאה 3 וחצי חודשים ולאחר מכן התפטרתי.
כעבור חודש יצר עימי קשר הרופא וביקש שאחזור לעבוד אצלו ויסוכמו בנינו תנאים טובים יותר.
סיכמנו על ימי עבודה ושכר גלובלי.
לאחר שבוע פיטר אותי הרופא בטענות מופרכות ונתן לי ביד מעטפה עם 2 צילומי שעות עבודה.
באחד ציין כי שולם למ שכר יוני בחודש יולי ושלושת הימים של חודש יולי ישולמו על ידו בהעברה בנקאית במהלך חודש אוגוסט עד 10 לחודש. חלפו 9 ימים ולא בוצעה העברה בנקאית. כשפניתי אליו, רשם כי שלח המחאה שלא התקבלה עד היום. לדבריו נשלחה ב7/8/17.
מאז פניתי וביקשתי לבטל את ההמחאה ושיבצע העברה בנקאית, אולם דממה מצידו והתשלום לא הגיע.
מה עליי לעשות על מנת למצות עימו את הדין ולקבל את המגיע לי על פי חוק? מהן זכויותיי בעניין?
תודה מראש.
עיכוב תשלום שכר
ככל וישנו חוב בגין אי תשלום שכר שלא שולם יש להתריע בפני המעסיק כי מדובר בהלנת שכר וכי ככל ולא ישלם לך את הסכום במלואו תפנה להגשת תביעה לקבלת המגיע לך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקווה שהודעה זו לא תימחק כמו הקודמת
פנה לפורום פירוקים ופשיטת רגל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה – מנוחה שבועית
העסקה במנוחה שבועית
מנוחה שבועית היא 36 שעות כאשר יש לבחון זאת לעומק אך ייתכן ויש היתר להעסקה במנוחה השבועית ואז יש לבחון האם מקבל מנוחה חלופית וכן תשלום בהתאם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מרשם האוכלוסין בעבודה.
מרשם האוכלוסין
על פניו הדרישה תמוהה אך יש לבחון את מקום העבודה ומה בדיוק התבקש ומה הסיבה לבקשה על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה ישנה כנגד מעסיק
פנה לפורום פירוקים ופשיטת רגל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היעדרות ללא אישור רפואי
מה הדין לגבי עובד שלא מגיע לעבודה עקב מחלה, אך לא מציג אישור רפואי?
שלום רב,
יש לבחון בהסכם ההעסקה ובנהלים החלים על המקום העבודה מה הוגדר והאם יש חובה להציג אישור רפואי.
זכות המעסיק לדרוש לקבל אישור ובמידת הצורך זכותו של המעסיק גם לדרוש שהעובד יעמוד לבדיקת רופא מטעם המעסיק אבל ככל ואין נוהל המחייב הצגת אישור יש לאשר לעובדים את ימי המחלה.
אבהיר כי להבדיל מהיעדרות העובד עליה כאמור לא מחויב העובד להביא אישור אלא רק להודיע למעסיק התקנות קובעות כי אם העובד מבקש תשלום דמי מחלה עליו להציג אישור רפואי ובו הפרטים המצוינים בתקנות דמי מחלה נהלים לתשלום דמי מחלה הקובעות את כל התנאים הנל.
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני נחשבת ל"עובדת במשכורת חודשית" או "עובד ששכ
בגלל שהיתרה לך יתרה של 2 ימים אז בפועל לא קיבלת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני "עובדת במשכורת חודשית" או עובד ששכרו מחושב
הוסכם איתי על שכר כולל לחודש של 6000 ש"ח , עדיין לא קיבלתי הסכם עבודה ,5 ימים בשבוע א-ה, 8 עד 16 (בפועל נשארת קצת מעבר מידי פעם) , בתלוש השכר רשום 22 ימי עבודה ומספר השעות . אני שואלת זאת משום שנעדרתי מפאת מחלה בימים ה'+ יום א' שלאחריו וניכו לי 4 ימי מחלה (כלומר עבור חמישי,שישי,שבת,ראשון) מבלי לשלם לי כלל בגינם , האם זה תקין?
תודה
אופן העסקה
יש לראות את תלוש השכר על מנת לענות אך מדברייך נראה כי את נחשבת כעובדת במשכורת חודשית. על פניו עבור יום ראשון היה צריך לשלם לך 100%.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי קבלת תשובה אחרי ראיון עבודה
מה הזכויות שלי לפי חוק ? האם מגיע לי פיצוי כספי על התנהגות זו ?
תודה.
אי קבלת תשובה אחרי ראיון
ראשית החוק חל רק על מקום עבודה שבו מועסקים מעל ל25 עובדים.
יש לבחון את השלבים שעברת ואת מקום העבודה על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר נטו
אני עובד בשכר של 9000 שח נטו כנגד 256 שעות בחודש.
במקרים של העדרות משעות עבודה מסוימות מנכה לו המעסיק תשלום שעתי.
לא מדובר בשכר מינימום, האם בכל זאת מדובר בפגיעה בתשלום של שעות נוספות?
האם מותר לנכות שעות משכר גלובלי באופן כללי?
שאלה נוספת - המעסיק סרב להעביר את הפרש תכנית נטו למשפחה בטענה שזה הפרש שמגיע לו בגלל שהשכר הוא נטו.
שכר נטו
יש לבחון את הסכם העסקתך והתלושים על מנת לענות על השאלות.
לגבי האם מותר באופן כללי לנכות משכר גלובלי אז התשובה היא כן ככל והעובד נעדר.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
150% על לילות באמצע שבוע
עבודת לילה
ברמת העיקרון אין חובה לשלם עבור משמרת לילה 150%. יש לבחון את הסכם ההעסקה. ההבדל היחיד מבחינת החוק הכללי בגין משמרת לילה הוא שיש לשלם שעות נוספות לאחר 7 שעות עבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומי חופשת מחלה
תשלומי חופשת מחלה
ככל ואת עובדת במשרה מלאה ועם הותק שלך ככל ולא ניצלת נצברו לזכותך 90 ימי מחלה ( שזה מקסימום הצבירה) אז יש לשלם לך בעבור 100 % משרה- אלא באם ישנו נתון חסר במידע שהועבר.
בגין היום הראשון לא משלמים השני והשלישי 50% והיתרה באופן מלא.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא שימוע
פיטורים ללא שימוע
ראשית פיטורים ללא שימוע זה מהלך אינו חוקי.
שנית חובה על המעסיק לתת הודעה למעסיק לאחר חודש העסקה כך שככל והמעסיק לא נתן לך כזה ובעיקר בנסיבות המחלוקת שנצרו המעסיק בבעיה
השאלה היא האםן תוכלי להוכיח מה הובטח לך ולו במייל הודעה שיחה מוקלטת וכיוב- ככל וכן יש לדרוש מהמעסיק ובמידה והוא לא משלם ניתן להגיש תביעה לבית הדין לעבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





