פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
רוצה לעזוב
אני עובד בעבודתי תקופה לא מבוטלת.
רוצה לעזוב אבל אין לי עבודה אחרת.
מה הדין עם המעסיק יודע שאני רוצה לעזוב ,אבל לא מודיע לו כלום?
למשל פוסט בפייסבוק?
יכול לפטר מיידית?
אין לי חלופה ,ולו אין כרגע עובד שיכול להחליף אותי.
האם אפשר לתקן את המצב?
המעסיק גילה שאני רוצה לעזוב - האם הוא יכול לפטר אותי?
עצם העובדה שאתה שוקל לעזוב אינה כשלעצמה עילה לפיטורים. עם זאת, הדבר יכול ללמד על כך שאינך מסור לעבודתך ואינך משקיע כל מרצך בעבודה וככל שהמעסיק ייתן תוכן לעילת הפיטורים מעבר לתחושה כללית שאתה רוצה לעזוב - הוא יכול לזמן אותך לשימוע ולהעלות בפניך טענות כולל החשש שהעבודה תיפגע.
עשוי להיות גם הבדל בין מקום עבודה פרטי לציבורי בהקשר זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי משמרות קבועות
עובד כ 3 שנים בחברת אבטחה בימים קבועים באופן רציףבסוף השבוע שישי ושבת.האם שינוי ימי המשמרותעל ידי החברה מהווה עילה להרעת תנאים וכתוצאה מכך יכול להיות נימוק לפיטורין של החברה
תודה
שינו לי את ימי המשמרות - האם מדובר בהרעה?
מעצם טיבה, עבודה במשמרות נתונה לשיקול דעת המעסיק ולצרכי החברה. עצם העובדה שהועסקת בימים קבועים לאורך שלוש שנים, אינה בהכרח מייצרת זכות שאינה ניתנת לשינוי ושינוי ימי המשמרות לא יהווה בכל מקרה הרעה מוחשית והדבר תלוי בשורה של תנאים. עוד יש להוסיף כי ככל שהועסקת באופן קבוע בימי שבת הדבר עשוי שלא להתיישב עם תנאי ההיתר להעסקה בשמירה במנוחה השבועית, המחייב אחת לארבעה שבועות לתת מנוחת פיצוי שתכלול את יום המנוחה השבועי.
לאור האמור המענה לשאלה תלוי גם בנימוקים לשינוי המשמרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאת צו מניעה + הגשת תבעיה אישית
-זומנתי לשימוע.
-מתכוון להוציא צו מניעה. אני עובד בחברה אמריקאית כאן בארץ. האם זה יכול להוות מכשול להוצאת צו מניעה (תחומי שיפוט וכו')?
-אם להניח שתוכנית "שיפור ביצועים" שהטילו עלי פוברקה (נתנו משימות לא ישימות וכד') ולא אוכל לתבוע את החברה עצמה, האם אוכל/אפשר/מקובל לתבוע תביעות אישיות את בעלי תפקידים ( "מפברק" תוכנית שיפורים, מקבלי החלטת פיטורים - סמנכ"ל HR וכל מי שיהיה חתום על ההחלטה)?
תודה,
איגור
הוצאת צו מניעה כנגד שימוע ותביעות אישיות כנגד מנהלים - האם אפשרי?
איגור שלום רב
חסר מידע לגבי כלל הנושאים בפנייתך.
יש להניח כי הדין החל לגבי העסקתך בחברה הוא הדין הישראלי אך צריך לראות האם ההסכם קבע קביעות ספציפיות לגבי הדין החל או סמכות השיפוט.
לא ברור איך החלטת להגיש צו מניעה כנגד החלטה שטרם התקבלה, וכך גם לגבי תביעות אישיות - אפשרי להגיש אך כדי שיתקבלו נדרש להניח בסיס משפטי המבסס עילת תביעה נגד בעלי תפקידים ויוצר סמכות לדון בתביעות כנגדם- כאשר הגשת תביעה נגד שורה של בעלי תפקידים ללא בסיס עשויה להעמיד אותך בחשיפה להוצאות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיעות לפי חוק לעובד
אשתי מועסקת מזה כ 10 שנים באותו מקום עבודה. במסגרת חוזה העסקה שנחתם לפני 10 שנים הופרד רכיב השכר כך שמשולם שכר ובנוסף אחזקת רכב. לפני כשנה במסגרת עדכון שכר ומשלא עודכן השכר כפי שרצתה ביקשה להפסיק לקבל אחזקת רכב ובמקומו סכום אחזקת רכב ייכנס לשכר ולסוציאליות. יצויין כי אשתי לא חתמה על שום מסמך בעניין שמוותרת על הנסיעות. בפועל, מזה כשנה היא אינה מקבלת נסיעות כלל אפילו לא התעריף המינימלי של חופשי חודשי , 236 שח . לטענת מדור שכר הם לא מחוייבים לשלם נסיעות. מעיון בכל זכות ראיתי שישנם 2 תנאים מצטברים שצריך לעמוד בהם בכדי לא לשלם נסיעות האחד שעובד יחתום טרם כניסתו לעבודה שהשכר כולל נסיעות ובנוסף שהשכר שמקבל הוא יותר משכר מינימום. תנאי ראשון מתקיים אולם תנאי שני לא מתקיים כי היא לא הוחתמה במסגרת עדכון השכר על שום דבר. האם יכולה לתבוע מהמעסיק לשלם רטרואקטיבית את הנסיעות של השנה האחרונה לפי חופשי חודשי?
תשלום נסיעות
אכן נשמע שההתנהלות לא תקינה מציעה לפנות למעסיק ולדרוש תשלום הנסיעות רטרו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת זרה מהודו
תודה
העסקת עובדת זרה לטיפול באם ובתינוק
שלום רב
מי שמעונין להעסיק עובדת זרה נדרש לקבל מרשות האוכלוסין וההגירה היתר להעסקת העובד, כאשר ההיתר הינו למי שנזקק לטיפול סיעודי.
ככל שהתינוק אינו סיעודי לא ניתן להעסיק את העובדת הזרה בטיפול בתינוק ואיןלהניח שההיתר יכלול אפשרות כזו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרשמקרט משחקים בזכויות שלי
זומנתי לשימוע והמעסיק לא מפטר אותי - מה עלי לעשות?
רונן שלום
לא ברורות הטענות. ככל שאתה זומנת לשימוע ולא מימשת את זכות הטיעון, על המעסיק לשקול את הדברים בטרם קבלת החלטה ומטבע הדברים הוא אינו מחוייב לפטר אותך.
ויתור על זכות הטיעון אינו מלמד על פיטורים ואם לא התייצבת לעבודה בטרם התקבלה החלטה בעניינך - אתה עשוי להימצא כמי שהתפטר מעבודתו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה המשמעות של מיצוי זכויות שלי בתור עובד לקראת פיטורים?
למה לפנות לעורך דין לדיני עבודה לפני פיטורים?
שלום,
עורך דין לדיני עבודה יכול ללוות אותך בשיחת השימוע ולוודא שהליך הפיטורים נעשה בתאם לדין וכן לוודא שמלא הזכויות המגיעות לך משולמות לך בסיום ההעסקה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לדני אבטלה בזמן כשכיר ועצמאי
אני מתחיל לעבוד כעצמאי ב23.01.2025
אני עדיין שכיר ויחסי עובד-מעביד יסתיימו ב 05.03.2025
האם יהיה זכאי לאבלה בתקופה הזאת ?
אני מבין שאחרי 05.03.2025 לא יהיה זכאי לאבטלה אם אמשיך לעבוד כעצמאי
דמי אבטלה למי שיש לו הכנסות כעצמאי
דמי אבטלה למי שיש לו הכנסות כעצמאי משולמים בניכוי ההכנסות כעצמאי. הכנסות כעצמאי נבחנות ברמה השנתית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
אני נמצאת במצב שבו קיבלתי מכתב נטישה מהמעביד, למרות שאני ממתינה להמלצה מרופא תעסוקתי לאחר שהתמודדתי עם בעיה רפואית שגורמת לי להיעדר מהעבודה. המעסיק יודע על המצב הרפואי שלי והסכים שאפנה לרופא תעסוקתי לצורך בדיקה. עם זאת, קיבלתי מכתב המורה לי כי לא הגעתי לעבודה ולכן אני נחשבת כמפוטר/ת עקב נטישה.
האם יש כאן פעולה לא נכונה מצד המעסיק? האם הם יכולים לשלוח לי מכתב נטישה לפני שקיבלתי את חוות דעת הרופא התעסוקתי? אילו צעדים כדאי לי לנקוט כעת? האם יש לי זכויות בתהליך כזה?
אשמח לקבל ייעוץ ועזרה בנוגע למצב זה.
תודה מראש!
לא התייצבתי לעבודה בעודי ממתינה לאישור רופא תעסוקתי - האם המעסיק יכול לטעון שהתפטרתי?
שלום סיון
התפטרות בהתנהגות צריכה להיות נגזרת של כלל הנסיבות. לא ברור האם עומדים לך ימי מחלה צבורים שלא מימשת, האם יש אישור זמני על מחלה או כמה זמן את נעדרת מהעבודה והאם הוצע לך בינתיים תפקיד חלופי.
ככל שנדרשת להתייצב ולא הצגת תימוכין כלשהו למצב רפואי לקוי הרי בנסיבות מסוימות הדבר עשוי להיחשב נטישת מקום העבודה. ככל שכטענתך הדברים סוכמו והובהרו - תישאל השאלה מדוע טענו כי את נטשת את מקום העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
אני נמצאת במצב שבו קיבלתי מכתב נטישה מהמעביד, למרות שאני ממתינה להמלצה מרופא תעסוקתי לאחר שהתמודדתי עם בעיה רפואית שגורמת לי להיעדר מהעבודה. המעסיק יודע על המצב הרפואי שלי והסכים שאפנה לרופא תעסוקתי לצורך בדיקה. עם זאת, קיבלתי מכתב המורה לי כי לא הגעתי לעבודה ולכן אני נחשבת כמפוטר/ת עקב נטישה.
האם יש כאן פעולה לא נכונה מצד המעסיק? האם הם יכולים לשלוח לי מכתב נטישה לפני שקיבלתי את חוות דעת הרופא התעסוקתי? אילו צעדים כדאי לי לנקוט כעת? האם יש לי זכויות בתהליך כזה?
אשמח לקבל ייעוץ ועזרה בנוגע למצב זה.
תודה מראש!
מכתב נטישה בעת מחלה
על סמך מה שכתבת מדובר בהתנהלות בעייתית שכן אם המעסיק מודע למצבך הבריאותי הוא לא אמור לטעון לנטישה אבל חסרים לי פרטים מהותיים בכדי לייעץ בעניינך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירת ותק
אם הוותק שלי נשאר אותו הדבר או שאני מתחיל את העבודה כעובד חדש בחברה
מתי נפסק הוותק בעבודה?
שלום,
עפ"י החוק וותק עבודה מתנתק רק לאחר 6 חודשים של ניתוק יחסי עבודה. לכן על פניו, בהתאם לנתונים בשאלתך, נראה שהוותק שלך נשמר.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקופת הודעה מוקדמת
האם עובד שמתפטר חייב לתת הודעה מוקדמת למעסיק?
שלום,
בהתאם לחוק חלה עליך החובה לתת למעסיק הודעה מוקדמת.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריאיון עבודה
אני עובד כיום בחברה מספר שנים, וקיבלתי זימון לריאיון עבודה בחברה אחרת, אך טרם החלטתי שאני עוזב את מקום העבודה הנוכחי שלי.
האם חלה עליי החובה לדווח למעסיק שלי כי אני הולך לריאיון עבודה?
מצד אחד, אני רוצה לגלות שקיפות עם המעסיק שלי. מצד שני, אני לא החלטתי שאני עוזב עדיין,
כך שאני לא ממש רואה טעם בלעדכן אותו שאני בסבב ראיונות.
תודה מראש.
ראיון עבודה טרם התפטרות מעבודה נוכחית
אתה לא חייב לעדכן את המעסיק הנוכחי אבל ממליצה ללכת אחרי שעות העבודה ולא על חשבון העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בתנאי העסקה
האם פיצול שכר הבסיס מהווה הרעת תנאים?
שלום,
כדי לענות על השאלה יש לבדוק את חוזה העסקה שלך ולהבין מה מתכונת השכר ששסוכמה בינך לבין המעסיק.
ככלל, בגין שכר עבור עבודה בשעות נוספות אין תשלום של זכויות סוציאליות. לכן ככל והפיצול נעשה ללא הסכמתך וכאשר מדובר בחלק משכר הבסיס, יתכן ומדובר בהתנהלות העולה כדי פגיעה בתנאי העסקה. כאמור יש לבחון את הסכמי העסקה, תלושי השכר ודו"חות הנוכחות שלך כדי לתת מענה מדוייק.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התרעה לפני נקיטת הליכים משפטיים בשפה אנגלית
אני עובד בסניף ישראלי של חברת הייטק אמריקאית (יש לה גם סניפים במדינות אחרות).
ביני לבין הנהלה ישראלית נוצרו חילוקי דעות ואני מתכוון לשלוח להם התרעה לפני נקיטת הליכים משפטיים.
הנהלה דורשת שההתרעה תוגש בשפה האנגלית. האם זה חוקי? ואם זה אכן חוקי אז באיזו מידה דרישה שכזו יכולה להתקבל על ידי בית משפט כניסיון להערים קשיים.
כל עצה תתקבל בברכה,
תודה מראש אריק
שפת ההתכתבות במכתבי התראה
מדובר בשאלה מורכבת ולא ברור אם היא נוגעת ישירות בדיני עבודה. ממילא הדבר תלוי בתחום השיפוט הרלוונטי ובגורמים נוספים הקשורים ליחסים בין הצדדים. ככלל, מכתבים בישראל תחת תחום השיפוט הישראלי, אינם נדרשים להיות באנגלית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
קבלתי החודש משכורת רק ב12 לחודש
חודש שעבר קבלתי ב10 לחודש
דבר זה גרם וגורם לי לבעיות מול ההתחייבויות שלי בבנק,
מה אפשר לעשות בנידון?
האם זה נחשב הלנת שכר?
מה גם עוד לא קבלנו תלושים והיום אנחנו כבר ב15 לחודש
בבקשה צריך את עזרתך
תודה לכל עונה
הלנת שכר - מה אפשר לעשות?
היי,
זה אכן נחשב הלנת שכר ואפשר לתבוע פיצוי ו/או להגיש תלונה למשרד העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לפי פיטורים
סירבתי וביקשתי להישאר בסופר שלי או בסופר קרוב אבל באותו תפקיד ולא נחות.
ועכשיו קיבלתי זימון לשימוע.
והשימוע הוא על תאריך של יום חופש שביקשתי.
מה לעשות מבחינת השימוע?
ומה לעשות מבחינת היום חופש?
הזמנה לשימוע בעקבות הרעת תנאים
השאלה תלונה בתוכן מכתב ההזמנה לשימוע. ככלל, מומלץ לטעון בשימוע את כל הטענות באריכות ואף להקליט את השימוע.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווחים כוזבים על שעות עבודה
איך אני יכול להתמודד עם זה בתור מעסיק
איך להתמודד עם עובד שמדווח דיווח כוזב על שעות העבודה
שלום רב,
ככל והעובד מדווח דיווחי נוכחות כוזבים וישנן ראיות לכך, אתה יכול לזמנו לשיחת הבהרה או לשיחת שימוע. יצוין כי במקרים מסויימים דיווח כוזב של עובד על שעות עבודה עשויה להוות הפרת משמע.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בסביבה עויינת
אני אחות במקצועי ולפני שלושה חודשים התחלתי לעבוד בחדר ניתוח בבית החולים. במשך כל התקופה אני סופגת צעקות ואף קללות מחלק מהמנתחים במהלך הניתוח. אחד מהם אף גירש אותי מהחדר רק משום שהתחלתי בספירת פדים ללא הרשאה מפורשת ממנו (זאת עוד אחת מהדרכים שלו לשלוט בצוות). חלק מהמנתחים נכנסים לחדר הניתוח ואומרים "כולם סותמים עכשיו את הפה! רק אני מדבר!" ומוציאים מהחדר כל מי שמעז לומר מילה וחלק ממש מחפשים על מה לצעוק או להשפיל. פניתי לאחות האחראית שהסבירה לי שזאת סביבת העבודה ושזה כך בכל בתי החולים ושלא אקח את זה אישית. היא דיברה עם חלק מהרופאים ועם חלק מהבכירים אך לא רק שזה לא עזר הם ממשיכים בשלהם.
האם זו התעמרות בעבודה? כיצד התנהגות כזו מוגדרת מבחינה משפטית וכיצד ניתן לפעול?
התעמרות במקום העבודה - בית חולים
ההתנהגויות שאת מתארת עשויות לעלות כדי התעמרות במקום העבודה. בייחוד הצעקות והקללות, בהנחה שהן חוזרות ונשנות. יחד עם זאת, חשוב מאוד שהדברים יהיו מתועדים, בהקלטה או בדרך אחרת, על-מנת שניתן יהיה להוכיח את הטענות.
מרבית תביעות ההתעמרות נופלות במישור הראייתי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
פעמיים בחודש (פעם בשבועיים)
כל פעם 300שח(בחודש 600שח)
איך אדע לחשב מה מגיע לה?כל אחד זורק לי סכום אחר?ובמשך שנה וחצי לא שילמתי ביטוח לאומי
חישוב פיצויים לעוזרת בית
עליך לחשב את השכר החודשי שלה ולהכפיל במספר השנים שעבדה (כולל החלק העשרוני). השכר החודשים הוא השכר השבועי כפול 4.3.
לגבי ביטוח לאומי - עליך לשלם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות 'פרילנסר' במעמד עובד
האם פרילנסר זכאי לפיצויי פיטורים כמו עובד שכיר ?
שלום,
כדי לענות על שאלתך צריך לקבל נתונים נוספים ולבחון האם העסקתך עומדת במבחנים שנקבעו בפסיקה לקביעת קיומם של יחסי עבודה. ככל שיקבע שכן, יתכן ותיהיה זכאי לתשלום זכויות סוציאליות בגין תקופת העבודה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז מקדמה/הלוואה מפיצויים בסיום העבודה
אחרי כחודשיים של החזר מהמשכורת (2,000 ש"ח בחודש) העובד הביע רצונו אחרי כמה פעמים שלא עבד כמו שצריך לחזור לארצו. סוכם שיעבוד עוד כחודשיים אבל כמו שצריך.
יש לי זכות לקזז את יתרת החוב מסכום הפיצויים אותו אני מתכוון לשלם לו לפי החוק?
זה נכון לשלם לו משכורת אחרונה * מספר השנים שעבד אצלי + ימי חופשה שלא ניצל + ימי הבראה? חסר משהו?
בברכה ותודה
שמוליק
🎗🎗🎗
האם ניתן לקזז חוב מתשלום פיצויים
שלום,
לצורך חישוב הסכומים להם זכאי העובד צריך להבין את תקופת העסקה, מתכונת העסקה, היקף המשרה והסכומים ששולמו לעובד במהלך תקופת עבודתו.
לגבי שאלתך על קיזוז חוב, ככל ומדובר בחוק בסכום קצוב שאין לגביו מחלוקת, ככל שהסכום מוסכם בכתב על ידי העובד וככל שהעובד הסכים לביצוע הקיזוז בכתב (הסכמת העובד צריכה להיות בכתב ובשפה שהוא מבין וקורא), אז ניתן לבצע קיזוז במסגרת גמר החשבון.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת עובד בעבודות נקיון כעוסק מורשה
האם עובד יכול לוותר על זכויותיו?
שלום,
חוק הגנת השכר הוא חוק קוגנטי, כלומר שלא ניתן להתנות עליו. כך גם יתר חוקי העבודה.
לכן, לא ניתן לשלם לעובד שכר הנמוך משכר המינימום הקבוע בחוק. ויש חובה לשלם לעובד את הזכויות הסוציאליות במלואן.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התיישנות
התיישנות בדיני עבודה
ככלל, אם עילת התביעה לא הייתה ידועה, ניתן להאריך את המועד. יחד עם זאת, אי ידיעת הדין אין משמעותו שעילת התביעה לא הייתה ידועה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבת עבודה
עובד בחברה עשור.לאחרונה הגיע מנהל חדש שלא הסתדרנו.המנהל פיטר בתקופה קצרה שהיה 3 אנשים.הכל בעידוד הבוס הגדול.
היו לי 2 אפשריות
או להיות מפוטר או לעבור תפקיד.
עברתי תפקיד.
אני לא מרוצה מהאנשים ומהעבודה.רוצה לעזוב אבל אין עבודה אחרת.
מה אני יכול לעשות?
האם כדאי להגיד לבוס לחפש מישהו אחר?
מה בקשר למכתב?
מי נותן למי?
אני לא מרוצה מתפקיד חדש אליו עברתי - מה עלי לעשות?
ככלל, ככל שאינך מרוצה ממקום העבודה עומדת לך האפשרות להתפטר מעבודתך, כאשר עליך למסור הודעה מסודרת בכתב ולתת הודעה מוקדמת.
במידה והניוד היה לפני פרק זמן קצר, יש לבחון האם החברה נכונה עדיין לסיים העסקתך כמפוטר באופן שלא ייפגעו זכויותיך ואולם נושא זה תלוי בסיכום לגבי מעבר התפקיד, כיצד הוסדר והאם ניתנה לך האפשרות לדוגמא להתפטר בדין מפוטר בתקופה קצרה לאחר מעבר התפקיד. ככל שאין נכונות כזו והנושא לא הוסדר - החלופה היא התפטרות וייתכן שרצוי לעשות את זה לאחר מציאת מקום עבודה חדש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






