פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוזה בחברת אבטחה 3/4 משרה
חוזה העסקה
שלום.
ככל שתנאי עבודתך לא השתנו אין צורך לחדש את החוזה העסקה.
ככל והיו שינוים בתנאי העסקתך מומלץ לבקש מהמעסיק להחתימך על חוזה העסקה מעודכן הכולל את התנאים המעודכנים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת חד פעמית רטרואקטיבית מאפריל 2024
שלום רב
בספטמבר 2024 עזבתי את המשטרה.
(בהסכם, בשיתוף פעולה ורוח טובה.)
האם יש אפשרות שאני זכאית לתוספת הרטרואקטיבית החד פעמית שתינתן
לשוטרים מאפריל 2024 עד ₪12.000
כפי שהוחלט סופית היום ע"י השרים
*במידה וזכאית איך החישוב והפרוצדורה לבקשה?
*במידה וזכאית על מה יש לשים לב בהליך הבקשה?
*במידה ולא זכאית מבקשת לשאול ולהבין מדוע ?
בתודה מראש
בברכה
תוספת שכר לשוטרים
אסתר שלום,
על מנת לענות לך חסרים פרטים רבים כגון מה ההסכם שנחתם בינך לבין העבודה כשסיימת, מה הנוסח של התוספת הרטרואקטיבית. אני מציעה לפנות לעבודתך ולבדוק אם את זכאית ובמידה ולא תקבלי מענה מספק עליך לפנות ליעוץ עם עורך דין בליווי המסמכים הדרושים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לתבוע עובד שהוא לא מנהל על הטרדה במקום העבודה?
האם ניתן לתבועו אותו?
האם יש לתבוע את מקום העבודה? אם התלונה לא מטופלת והוא ממשיך
הגשת תביעה אישית בגין הטרדה
שלום רב
ראשית לא ברור האם ההערות הפוגעניות עולות בגדר הטרדה מינית או התעמרות.
יש לבחון האם מדובר בהערות פוגעניות העולות בגדר התעמרות.
הסמכות לדון בתביעות כאמור נתונה לביה."ד לעבודה, הן בתביעה כנגד מקום העבודה והן בתביעה אישית כנגד המזיק, כאשר במספר הליכים ביה"ד לעבודה קבע כי הוא הפורום המתאים לדון בהליכים.
עוד וככל שהתלונה לא מטופלת עשויה לקום עילה כלפי מקום העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
מה אני יכולה לעשות בעניין
אי תשלום שכר בנסיבות של העסקה עקיפה
לכאורה, מדובר במצב חמור של הלנת שכר. הסיטואציה שאת מתארת היא סבוכה, אבל היא לא משנה את העובדה הפשוטה ששכר יש לשלם לעובד עצמו, תוך הפקת תלוש ועד ה-10 לחודש שלאחר מכן. ניתן להגיש תביעה בבית הדין לעבודה, הן על אי תשלום השכר והן על אי הפקת תלוש, ואולי על רכיבים נוספים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הטרדה זה התנהגות פוגענית חוזרת ונשנית
האם זה נחשב התעמרות
שנית אם יש לי ראיות רק לחלק קטן מההטרדות ולרוב אין לי
אם אני מעיד עליהם ולא מציין אותם בכתב תביעה הדבר נחשב הרחבת חזית אסורה
תביעה בגין התעמרות בעבודה
לפי הפסיקה התעמרות היא אכן אוסף של מספר אירועים ולרוב אירוע נקודתי וחד פעמי לא יעלה בגדר התעמרות.
טענות כאמור צריכות להיות מגובות באסמכתאות, כאשר לעדות יינתן המשקל המתאים בהתאם לתוכנה.
באשר להרחבת חזית אסורה - ככל שהטענות הן חדשות - הן עשויות לבוא בגדר הרחבת חזית
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנוגע לפיטורים
פיטורים עקב מחלה
יציאה לחופשת מחלה, ככל שזו גובתה באישור, אינה יכולה, על פניו, להוות עילה לזימון לשימוע. עם זאת, עצם העובדה שיצא לחופשת מחלה ולא נאמר לו לפני כן שהוא עתיד להיות מפוטר אינה מלמדת כשלעצמה על כך שזו הסיבה לזימון ויש לבחון האם הוצגו טעמים כלשהם נוספים לזימון לשימוע.
כמו כן יש לבחון האם מדובר בחופשת מחלה כאשר יש ימי מחלה צבורים או שמא באי כושר לביצוע התפקיד, מצב שעשוי לשנות את פני הדברים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה. התנהלות נכונה בנסיבות רפואיות
שלום רב
אני בת 36 נשואה + 3 קטנטנים.
סיימתי את תקופת דמי האבטלה
והופניתי לעבודה במוקד שרות לקוחות .
*ברשותכם. יש לי פגיעה בשמיעה באוזן ימין
בשל נקב בעור התוף
(ניתוח שעברתי לתיקון ושחזור לצערי כשל)
יש לי פגם לבבי מולד- צניחה של המסתם המטריאלי
בתקופה האחרונה סובלת מהתקפי מגרנה
שמאלץ אותי להתפנות לקבלת טיפול במיון.
בשל הנסיבות הרפואיות הנ"ל קשה לי
אופן העבודה, הישיבה הממושכת,והקשב שנדרש בשרות לקוחות.
(יש ברשותי כל המידע הרפואי והמסמכים)
*מבקשת במידת האפשר לקבל את הכוונתכם
איך נכון ומתבקש להתנהל בנסיבות / הרפואיות שלי
מול שרות התעסוקה ?
לכל מידע נוסף אודה
בכבוד רב
כשירות רפואית
לי שלום,
שאלתך אינה בעניין שבין מעסיק לעובד ועל כן אינה רלבנטית לפורום דיני העבודה אולם אני אנסה לעזור לך ולכוון אותך בכל זאת.
אני מציעה להציג ללשכת התעסוקה את כל המוגבלויות שפירטת ולבקש שיפנו אותך למשרות שתואמות את מגבלותיך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סילוף ראיות עי המעסיק
תאונת עבודה
שלום.
ככל שיש לך ראיות לטענותיך מדובר בהתנהלות שעשויה להיות בלתי תקינה ולהוות עילה לתביעה.
מציעה לך להתייעץ עם עו"ד ולהציג בפניו את כל הראיות שיש לך לטענותייך על מנת לבחון את הנושא.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום של דמי הבראה לעובד שפוטר
גמר חשבון לעובד
שלום.
במסגרת תשלום בסיום העסקה על מעסיק לבצע גמר חשבון לעובד ובמסגרתו לשלם פדיון חופשה ככל שיש ימי חופשה צבורים וכן לשלם דמי הבראה בהתאם לזכאות עפ"י חוק.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
אני עובד בחברה 5וחצי חודשים. התחלתי ב25.9.24. אני מעוניין לעזוב .כמה ימים הודעה מוקדמת אני חייב לתת למעסיק? ואם מדובר בימי עבודה או ימים קלנדרים? יש לי יתרת חופש לא מנוצלת 3 ימים. האם אני יכול לבקש לקזז את הימים האלה מהשכר האחרון על חשבון הודעה מוקדמת?
תודה
הודעה מוקדמת
שלום.
הודעה מוקדמת הינה בתאם לחוק הודעה מוקדמת ומספר הימים תלוי באם אתה עובד בשכר חודשי או בשכר שעתי/ יומי. מספר הימים נקבע בהתאם למשך תקופת העבודה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור על הכנסה – עובדת משק בית
אשתי עובדת משק בית ואנחנו בתהליך לקיחת משכנתא.
הבנק רוצה אישור מביטוח לאומי, ולא מסתפק באישור שהעמסיק שלח לנו.
ביטוח לאומי אומרים שרק המעסיק יכול להוציא אישורים כאלו.
מה אני מפספס פה? מי צודק הבנק או ביטוח לאומי?
תודה.
אישור על הכנסה – עובדת משק בית
שלום.
אם וככל שמדווחים על העסקתה בביטוח לאומי, נית להוציא פירוט הכנסות מביטוח לאומי ודו"ח מעסיקים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות בעבודה
התפטרות ללא הודעה מוקדמת במצב של התעמרות חמורה
אם מדובר במצב בלתי נסבל, הפסיקה מכירה בזכות שלך לסיים העסקה ללא הודעה מוקדמת. יחד עם זאת, בהחלט יכול להיות שיהיה ויכוח בנוגע להיותו של המצב בלתי נסבל ואת תידרשי להוכיח את טענתך זו בראיות טובות. ככל שלא תוכלי לעשות כן, ייתכן שתהיי חבה בסכום ההודעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין
מה אומר החוק היום על תשלום הפיצויים במידה ואני מחליט לבד להתפטר מהעבודה שלי מסיבות של מעבר למדינה אחרת. עובד באותו המקום מעל 10 שנים
פיצויי פיטורים במצב של מעבר למדינה אחרת
החוק לא אומר על עניין זה דבר. במילים אחרות, אתה לא זכאי לפיצויים מלאים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות בעבודה
אני רוצה מייד לקבל אבטלה והבנתי שאם לא מפטרים אותי זה לא אפשרי אני רוצה להפתטר ראשית מבלי להודיע למעסיק ולכתוב מכתב שהיה לי התעמרות האם מותר לי כחוק?
ועוד דבר במידה ואני מתפטרת אני רוצה להגיש תביעה לאבטלה על סמך התמרות בעבודה ולבקש מבנות שעבדו ועזהו על מה שקורה העבודה האם הגיוני שאני יקבל?
אשמח שמענו לי על השאלות תודה מראש אני
התפטרות בגין התעמרות
התפטרות בגין התעמרות היא אפשרית ויכולה להיחשב התפטרות בדין מפוטר. יחד עם זאת, הדבר אפשרי רק במצב דברים של התעמרות חמורה. בנוסף, יהיה צורך להוכיח את ההתעמרות בראיות טובות וככל שלא ניתן יהיה לעשות כן, לא תיחשב ההתפטרות בדין מפוטר. לעניין דמי אבטלה, הדבר קשור למדיניות של הביטוח הלאומי - ככלל, המל"ל מכיר בזכאות במצב של התפטרות בדין מפוטר, אבל לא תמיד. מומלץ להתייעץ מול עו"ד פרטנית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אכע וחלת
1. האם כשהרופא תעסוקתי שולח מכתב של אובדן כושר עבודה זמני למעסיק, אז העובד חייב קודם לסיים את הימי מחלה שלו לפני היציאה לחלת ?
2. האם בכתב החל״ת של המעסיק לעובד, המעסיק חייב לציין שזה חלת עקב בעיה רפואית ? (או בהתאם לאישור של רופא תעסוקתי)
3. הבנתי שקצבת אובדן כושר עבודה משולמת רק אחרי 3 חודשים. האם בשלושת החודשים הראשונים של החלת אפשר לקבל/לתבוע דמי אבטלה ?
4. האם במצב של אובדן כושר עבודה זמני,כשהביטוח הפרטי משלם קצבה, הרצף הביטוחי הפנסיוני לא נפגע?
חל"ת בעקבות אובדן כושר עבודה.
א. לא.
ב. לא.
ג. מוטב לשאול שאלה זו בפורום נזיקין.
ד. כנ"ל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בימי שישי
אני עובד בחברה פרטית 5 ימים בשבוע וימי שישי לסירוגין(שישי כן, שישי לא ) 4 שעות.באותו זמן של השישי שאני אמור לעשות הייתי בחופשת מחלה ( יש לי אישור).אני אמור לקבל תשלום על ה 4 שעות?
תודה מראש
זכאות לימי מחלה בהיעדרות מיום שישי
היעדרות בגין מחלה מיום עבודה מתוכנן מזכה בדמי מחלה בהתאם לדין. תשומת הלב כי אם יום ההיעדרות הראשון הוא ביום שישי החוק אינו מזכה בדמי מחלה מהיום הראשון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ומחלה כרונית
- אני מאובחנת על סמך סימפטומים נטו ולכן רוב הסיכויים כי אינני יכולה לקבל הכרה מביטוח לאומי, (*אינני מקבלת דמי אבטלה או משהו כזה).
ולכן רציתי לדעת מה עושים במצב כזה?
אם אני מביאה אישור למקום העבודה מרופא המעסיק יסכים לכך שלא אעבוד 4 ימים בחודש או שללא אישור מביטוח לאומי אין מה לדבר?
תודה.
עבודה חלקית עקב מצב בריאותי לקוי
שלום רב
קשה לומר מה יסכים מעסיק כזה או אחר.
ככלל, מעסיק אינו רשאי להפלות אדם עקב מוגבלותו. יש לקחת בחשבון, עם זאת שהדבר תלוי במהות התפקיד ובכל מקרה לא כל ימי ההיעדרות יהיו מכוסים בדמי מחלה בשל ההיקף
מוצע לנסות להגיע לסיכום עם המעסיק ויש להניח כי יש משרות רבות המאפשרות את הגמישות הנדרשת
בריאות ובהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול יחסי כוחות נזק של עוגמת נפש
הגשת תביעת עבודה על-מנת להרגיז
לא מומלץ להגיש תביעות על-מנת להרגיז מישהו. תביעות צריכות להיות מבוססות על עילות משפטיות. הרפתקאה כזו עלולה להיגמר בפסיקת הוצאות נגדך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עובד
עובד בחברה עשור.ביקשתי כמה פעמים בטווחים שנים העלאת שכר,נעניתי בשלילה או דחיה.
נודע לי שמגייסים עובד חודש למחלקה בשכר גבוה ביותר משל שאר העובדים בתפקיד.
התפוצצותי.
סיפרתי לכמה קולגות.
עכשיו כמה אנשים יודעים מזה.
זה הגיע להנהלה.
יודעים שזה יצא ממני
מה יעשו איתי הלאה?
תגובת המעסיק לאחר התבטאות לא מקובלת של העובד
בהיעדר כדור בדולח, לא נוכל לדעת מה יעשו איתך הלאה. יחד עם זאת, אני מניח שהדבר תלוי במה בדיוק אמרת. אם התבטאת בצורה בלתי מקובלת, ייתכן שיפטרו אותך והדבר יהיה כדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה
בתצהיר אבקש שביהד ימנה מומחה מטעמו להכנת חוות דעת.
השאלה:
האם בתצהיר עליי לצרף לא רק את המסמכים עליהם אני מסתמכת בהליך אלא גם את כל המסמכים שעליהם תתבסס חוות הדעת (שהמומחה שימונה מטעם ביהד יכין)? או שהמסמכים שישמשו את המומחה בחוות הדעת יצורפו ע"י המומחה לחוות דעת עצמה, ולכן אין צורך שאני אצרפם לתצהירי?
תצהיר בביה"ד לעבודה
שלום רב
יש קושי לתת ייעוץ לגבי הליך משפטי המתקיים ללא עיון במסמכים וללא הבנה באיזה נושא עתידה להינתן חוות דעת המומחה
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
אני עובד במפעל
כבר שבועיים רצוף במשמרת לילה , האם זה חוקי ???
ומכריחים אותי לעבוד מעל 12 שעות
מתחיל19:15 בערב ומסיים 7:50 בבוקר וכשאני מתלונן ומבקש לצאת בתום 12 השעות לא מאשרים ומכריחים אותי להשאר , האם זה נורמלי וחוקי ?
עבודה במשמרת לילה
ככלל לא ניתן להעסיק במשמרות לילה יותר משבוע אחד מתוך שבועיים רצופים.
האמור למעט חריגים בהיתר שניתן על ידי שר העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי שקט
נודע לי שמחפשים עובד חדש למחלקה בשכר גבוה ב50 אחוז מעובדים ותיקים.
הבוס יודע שאני יודע גם.
סיפרתי לכמה קולגות על העניין שמחפשים עובד בשכר גבוה משמעותית.היה בלאגן ,ועכשיו יודעים מה השכר לעובד חדש בעוד הם מקבלים שכר נמוך משמעותית.
אילו צעדים יופעלו נגדי?
האם יכולים לשלול פיצויי פיטורין.
אני עובד בחברה תקופת שנים לא מבוטלת.
שלילת פיצויים מתי
שלום רב,
אני מבינה את החשש שלך אולם אין באפשרותי לנבא מה הסנקציות שיופעלו כלפיך אם בכלל.
ממה שכתבת לא מדובר במשהו חמור או סודי שכן אם אתה גילית את זה אני מניחה שגם אחרים יכולים לגלות.
במידה ויפעלו נגדך סנקציות עדכן אותי בפורום.
שלילת פיצויים בנסיבות המתוארות לא באה בחשבון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת מענק מותנה במסגרת מקום העבודה
הפליה בקבלת מענק
שלום רב,
נשמע שההתנהלות בעניינך אינה תקינה ועל פניו אכן מדובר בהפליה.
אני לא יודעת מה גובה המענק אבל אני מציעה להוציא מכתב דרישה לפני שפונים לתביעה.
כדאי לפנות לעורך דין שיטפל בהקדם.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדי שטח
החברה פעילה ומגייסת עובדי שטח בכל הארץ
אני מתכוונת לעבור דירה לאזור אחר בארץ
מה קורה אם החברה תחליט שלא לשלב אותי באותו אזור על אף יכולתה לעשות זאת ?
האם הדבר ייחשב כהתפטרות בדין פיטורים ?
האם המעסיק חייב לשבץ אותי לתפקיד באיזור מגורי לאחר שעברתי דירה?
ככל שהתקבלת לעבודה באזור מסוים ואת זו שמבקשת לשנות את איזור העבודה, קשה להניח כי במקרה של אי שיבוצך לעבודה במקום מגורייך החדש ייחשב הדבר כפיטורים.
הדבר תלוי במכלול שאלות כגון הסכם העבודה, האם יש הסכם קיבוצי המתייחס לחלופת ניוד וכיו"ב.
עם זאת, תשומת הלב כי בנסיבות מסוימות הקבועות בחוק פיצויי פיטורים התפטרות לאור מעבר מגורים (לדוגמא עקב נישואין או לעיירת פיתוח או ליישוב חקלאי) יכולה להיחשב כהתפטרות בדין מפוטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחרי שימוע
קיבלתי זימון לשימוע. התכוננתי אליו והגשתי כתשובה מסמך שמלווה בקבצי וידאו , אודיו ותמונות של הקלטות שיחות והתכתבויות בצ'ט של החברה. אני משוכנע שהקבצים מוכיחים מעל לכל ספק שחלק ניכר מהטענות לפיטורים קרו באשמת ראש צוות (באחת ההקלטות הוא אף אומר את זה במפורש ).
בחברה ישבו וחשבו 9 ימים (!!!) עד שקיבלו החלטה לפטר אותי. יום למחרת השימוע חסמו לי גישה למחשב נייד של עבודה שהיה אצלי בבית. אני מתכוון לערער/לתבוע בבית משפט אבל כל אותם הקבצים נשארו במחשב ואני לא יכול להעתיק אותם.
ביקשתי לקבל את הקבצים ואמרתי שאני רוצה להתייעץ עם עו"ד בנוגע לחוקיות הפיטורים. השיבו לי שלא מקובל/נהוג להוציא ההחוצה חומרים אבל יבדקו במחלקה המשפטית ויחזירו לי את התשובה.
אם יסרבו להעביר לי את הקבצים (שהם יהווה בסיס לתביעה) איזה אפשרויות יש לי לכפות עליהם למסור לי את החומרים (נגיד דרך בית משפט להוציא צו מחייב או משהו אחר אולי) ?
בברכה,
איגור
קבלת קבצים ממעסיק לצורך ניהול הליך משפטי
שלום רב
קיימת אפשרות לשלוח למעסיק מכתב דרישה לקבלת המסמכים, וכמו כן ככל שיודש הליך משפטי ניתן במסגרתו לדרוש את הקבצים במסגרת גילוי מסמכים
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






