פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורים

רוית 09/08/12
שלום
אני עובדת מזה 2 וחודשיים בחברת כמנהלת לדעת האם אני זכאית לפיצויי פיטורים לאחר התפטרות מצידי אחרי שהחברה משנה את בודה שלי מנתניה לת"א בתפקיד זהה או בתפקיד נמוך יותר של נציגה, או לחילופין מציעה לי באזור עבודתי הנוכחי בנתניה לרדת לתפקיד נציגה.

פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
יש לבחון את התפקיד והגדרתו ואת זמני הנסיעות כדי לדעת לענות ככל וידובר בהרעת תנאים אז לאחר התראה בכתב תוכלי להתפטר בדין מפוטר

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שער גלובאלי , עזרה בבקשה!

אופיר 09/08/12
שלום לכולם,אני עובד במשכורת גלובלית שהמינימום שלה הוא 187 שעות במשרה מלאה . בחודש שעבר עבדתי 230 שעות שזה 43 שעות שלא קיבלתי עליהם שכר . זה חוקי? כי זה קרה גם בעבר. בנוסף עבדתי 13 יום רצוף ללא יום מנוחה ... יש משהו שניתן לעשות ?? 

שכר גלובלי- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
לא, על פניו שני הדברים אינם חוקיים יש לבחון את החוזה והתלוש ומעבר לכך ניתן להתריע בפני המעסיק בכתב ובמידה ולא יעזור להתפטר בדין מפוטר

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום החזרי נסיעות בסופ"ש

קרן 09/08/12
אני עובדת בסופי שבוע , את הנסיעות החודשיות אני מקבלת לפי חופשי חודשי אך כמובן שהם אינם תקפים בסופי השבוע. אני יודעת שהמעסיק יכול להשתתף עד סכום 25.20 השאלה היא האם הוא מחויב לשלם את כל הסכום ? או על פי איך זה עובד ומשתלם?בתודה מראש

החזרי נסיעות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
ככל והמעסיק משלם חופשי חודשי הוא לא צריך להשתתףף בתשלום נוסף 25.2 זה המקסימום שהמעסיק צריך להשתתף בגין נסיעות ליום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בשכר שעתי ואיום בסיום העסקה

טל. 09/08/12
שלום רב.אני עובד שעתי בגוף פיננסי גדול בארץ, תפקידי האחרון כלל שכר שעתי של 33 שקלים(ולאחר שנה בתפקיד שודרג ל 35 שקלים לשעה), בתפקיד זה הייתי שנה וחודש.לפני כחודש הועברתי מתפקידי לתפקיד עם תחומי אחריות פחותים(לא כתוצאה מבעיה כלשהיא - אלא החלטה מנהלתית), כתוצאה מכך הובהר לי כי שכרי השעתי יתעדכן בהתאם לתפקידי החדש (30 שקלים לשעה) מה שיגרום לפגיעה של כ 1000 שקלים בחודש, ביקשתי את לשון החוק שמאפשרת את השינוי הזה והתגובה הייתה שאם איני מרוצה מהתנאים תמיד אפשר לפעול כדי לא להאריך את העסקתי(כלומר לפטר בשפה יפה), אשמח לקבל תשובה האם החוק מאפשר פגיעה כזו בתנאי שכר ובמידה ולא מה הוא החוק אותו אוכל להציג ( חשוב לציין כי מעסיקי טוענים כי החוק לצידם).תודה.

פגיעה בשכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
יש כאן שני נושאים ככל שהסכמת לעבור תפקיד הם יכולים לשנות גם את השכר כי בעצם יש כאן שינוי של החוזה ככל ואתה לא מסכים אז אתה יכול ללטעון כי מדובר בהרעת תנאים וכי אתה לא מסכים לשינוי ואז או שתתפטר בדין מפוטר בשל הרעת תנאים לאחר מתן התראה בכתב או שתגיד שאתה לא מסכים ואז יהיה עליהם לערוך לך שימוע וכיו"ב..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ביטוח לאומי עבור עובד בעבודה אחרת

יואב 09/08/12
שלום רב.אדם שהתחלתי להעסיק אינו מעוניין שאשלם לו ביטוח לאומי מכיוון שהוא חושש שאז יצטרך לבצע תיאומי מס והוא אינו מעוניין בכך. הוא עובד בעבודה אחרת, מסודרת, שם הוא מקבל משכורת עם תלוש שכר וכן מופרשים הסכומים לשם ביטוח לאומי.1 - האם חששו של העובד מוצדק?2 - מה מומלץ לעשות במקרה זה?תודהיואב

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון תלוש משכורת

רבקה 09/08/12
שלום!בחודש  שעבר  טעו בשכר שלי (לא שלמו עבור כל השעות). לאחר שגיליתי זה מתלוש שכר, ביקשתי לתקן. הכינו לי צ'יק עבור השעות שהיו חסרות, אבל טוענים שכבר אי אפשר לתקן את התלוש שכר שנסגר. האם זה נכון? חשוב לי מאוד שכל השכר יופיע בתלוש שכר בו המשכורת שייכת ולא בתלוש משכורת הבא.האם זכותי לדרוש מהמעביד שיתקן לי את התלוש שכר ? מה מדובר בחוק?תודה.

תיקון תלוש- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
יש לעשות תלוש מתוקן ניתן לעשות זאת בחודש הבא העיקר שיהיה לכך תיעוד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה מרוכזת במהלך סוכות

לי 09/08/12
בכוונת המעסיק להוציא את העובדים במהלך סוכות לחופשה מרוכזת.
האם המעסיק יכול לכפות את החופשה למרות שאין לי ימי חופשה ולהוריד משכרי את ימי החופשה. הדבר משמעותי עבורי מכיוון שחודשים אלו יחשבו עבור דמי הלידה שאני צפויה לקבל.
אודה על הפנייה לסעיף בחוק על מנת שאוכל להציגו למעסיק.

חופשה מרוכזת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
המעסיק הוא זה שקובע את ימי החופש ככל והוא הודיע מראש מה יהיו ימי החופש השנתיים וניצלת מעבר זו בעייתך ככל ולא ניתנה הודעה מראש ואת ביתרה שלילית או שהמעסיק נתן הודעה על ימים ביתר אז אכן זכותך לסרב

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות – חישוב

N 09/08/12
אני עובדת במשרה מלאה (186 שעות)
המעסיק מחשב שעות נוספות אחרי השעה ה 9 כל יום בהנחה שיצאתי להפסקה חצי שעה (8.5 + 0.5).
האם אני יכולה לדרוש שייחשב בדיוק את משך ההפסקה היומי שלי ולא יקח אוטמאטית 30 דקות ליום היות וכמעט אף פעם אני לא בחצי שעה הפסקה (אין אצלנו אפילו שולחן אוכל לעובדים) ?
תודה

שעות נוספות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
לא, ככל וברמה העקרונית מותר לך לצאת ממקום העבודה בזמן ההפסקה אפילו אם את לא עושה זאת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח פנסיוני

דבורה 09/08/12
במקום עבודה הקודם התחלתי לעבוד בדצמבר 2011. לאחר כמה זמן היו צריכים לשלם לי ביטוח פנסיוני?
במקום עבודה החדש (2012) אמרו לי שישולם לי לאחר 6 חודשי עבודה או לאחר 3 חודשים רטרואקטיבי לביטוח הקיים שלי. מה נחשב ביטוח קיים? אם לא הופרש לי ממקום העבודה האחרון, האם ביטוח קיים מתייחס גם לביטוח שהופרש מעבודה שסיימתי לפני שנתיים?

ביטוח פנסיוני- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
אם לא המשכת את התשלומים השוטפים לביטוח הקודם ואין לך רצף פנסיוני אז לא במקום הקודם היו צריכים לשלם לך בדיוק כפי שאמרו לך עכשיו..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם עבודה אישי

מיכל 09/08/12
הסעיף הזה מופיע בהסכם שאני אמורה לחתום עליו -

"הסכם זה ממצה ומסדיר באופן בלעדי את התנאים וההוראות החלים על העסקתו של העובד על ידי החברה, ומבטל כל הסכם קודם בין הצדדים בע"פ ו/או בכתב ו/או בהתנהגות, אם וככל שהיה. לא יחולו על מערכת יחסי העבודה שבין העובד ובין החברה כל הסכמים ו/או הסדרים קיבוציים כלשהם לרבות צווי הרחבה ו/או מנהגים ו/או נוהגים ו/או כל מקור אחר, אלא אם נקבע אחרת ומפורשות בהסכם זה."

האם זה בסדר ( המשפט האחרון בייחוד) ?

בנוסף,
אם יש אתר/קישור בו אני יכולה לקרוא על הסכמי עבודה אישיים - מה כדאי לדעת לפני שחותמים - אשמח אם תשלחו לי.

תודה רבה!

הסכם עבודה אישי- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
ממילא אין לשורה זו כל תוקף ככל והתנאים בהסכמים מריעים מתנאי ההסכמים או צוי ההרחבה... ובכל מקרה לא ניתן ליתן תשובה מלאה על סמך סעיף אחד בחוזה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופן תשלום משכורת

מאיה 09/08/12
שלום,
אני עובדת בחנות בשכר שעתי.
מסיבה לא ברורה,המעסיק בוחר לשלם בצ'ק ולא העברה בנקאית.
את הצ'קים הוא מביא ב-10 לחודש.( עם תאריך פירעון ל10 לחודש)
כשמפקידים את הצ'ק בבנק לוקח 3 ימי עסקים עד שהוא מופקד. וכמובן שהחשבונות יורדים בזמנם..
בפניה למעסיק,הוא אומר שזה חוקי. האם זה נכון? מה החוק אומר לגבי מקרה זה?
תודה מראש!
מאיה

תשלום בצ'ק- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
אכן זה חוקי לשלם בצ'ק עם מועד פרעון לאותו יום כאשר ברמה העקרונית התשלום צריך להיות עד ה9 לחודש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר דירה וגרירת תקן

ערן 09/08/12
שלום רב
רציתי לברר אם אני עובד מדינה ממשלתי קבוע שעובר איזור מגורים מעל 100 ק"מ האם יש לי זכות לבקש העברה מביץ חולים אחד לזה שקרוב למקום מגורי החדש? והאם מקום העבודה הנוכחי בית חולים יכול להתנות את מקום העבודה שלי במקום מגורים קרוב לבית החולים בזמן שיגרה.

מעבר דירה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
יש לבחון את התנאים החלים לעיך ואת החוזה הספציפי ברמההעקרונית ניתן במקרים מסוימים להתנות זאת ובאשר להעברה ניתן לבקש אך אין חובה להעיבר

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי והוחזרתי

חזי 09/08/12
פוטרתי מהעבודה ולאחר 20 יום המעסיק החליט שהוא מחזיר אותי לעבודה השאלה מה קורה עם ה20 יום האלה העם אני יקבל שכר עבורם בגלל שזה היה בזמןשל החודש של ההודעה המוקדמת של הפיטורים?

פיטורים וחזרה לעבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
אם אתה מעונין לחזור לעבודה אז אין עם זה כל בעיה על המעסיק להמשיך את הותק שלך כאילו לא הייתה הפסקה ועליו גם לשלם לך שכר בגין ימים אלה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ביטוח פנסיוני-לעו"ד ברקון

עדי 08/08/12
עובדת שעבדה אצלי סיימה את עבודתה מרצון. נצבר לה סכום בגין הפרשות עובד+מעביד+פיצויים.ברצוני לדעת האם עליי למסור לה את כל הסכום שהצטבר בפוליסה או שחלק ממנו נשאר אצלי, וזאת לאור העובדה כי העובדת התפטרה מרצונה החופשי ולא אני יזמתי את הפעולה

ביטוח פנסיוני- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/08/12
אם הפרשת לה רק את האחוזים מכוח חוק פנסיה חובה אז הכל עובר אליה אם הפרשת מעבר אז מה שמעבר ברכחב הפיצוים יכול לחזור אליך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום ימי חופשה בסיום העסקה

יוליה 08/08/12
שלום,

ב 03/07
סיימתי את העסקתי בחברה ממשלתית עקב סיום חוזה.

מכיוון
שנשארו לי ימי חופש, ניצלתי אותם עד גמר העבודה ויצאתי לחופשה מאושרת החל מ-21/06.

לפי דוח
שעות (נפרד מהתלוש) היתרה בסוף חודש יוני הייתה 3 ימי חופש, אחרי ניצול של 6 ימים
שהיו צבורים לי.

את שלושת
הימים הנותרים לקחתי בחודש יולי, כלומר בסיום העסקה הייתי אמורה להישאר עם

0 ימי
חופש.

בפועל
בתלוש האחרון שקיבלתי ניכו ממני 12 ימי עבודה על החופשים שלקחתי.  זאת למרות שבסוף החודש, לפי תדפיס השעות, הייתה
לי יתרה של 3 ימי חופש.

לטענת
המעסיק, חלה טעות בחישוב ימי החופש, ולכן ניכו ממני את הימים ואין מה לעשות.

לסיכום,
יש לי תדפיס שעות המציין בבירור שיש לי יתרה של 3 ימי חופש, נכון לסוף חודש יוני.
בנוסף, יש לי תלוש בו מנכים ממני 12 ימי העדרות.

שאלותיי:

1.     
איך עלי
לפעול על מנת להחזיר את הכספים שנוכו ממני.

2.     
בתלוש
השכר לא מופיע פירוט של ימי חופשה וניצולם, לפי תיקון 24 לחוק הגנת השכר, זה לא
חוקי. מה ניתן לעשות בנידון?

תודה
מראש.

יוליה.

 

אי תשלום ימי חופשה

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
1. אם פניות למעסיק אינן עוזרות, תוכלי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.
2. תוכלי להגיש תלונה למשרד התמ"ת וכן לתבוע את המעסיק בבית הדין האזורי לעבודה על הנפקת תלוש שאינו כדין.

פיצויי פיטורין

משה 08/08/12
שלום,אני עובד  קרוב ל- 5 שנים בחברה וחתום על סעיף 14.קיבלתי זימון לשימוע ואני מבקש לברר כיצד יחושבו פיצויי הפיטורין שלי.תודה

פיצויי פיטורים

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
אם אתה חתום על סעיף 14 ישוחררו לך כל הסכומים הצבורים בקרן הפנסיה והן יהוו את פיצויי הפיטורים שלך לתקופה בה היית חתום על סעיף 14. זאת במקום לחשב את פיצויי הפיטורים על פי שכרך האחרון. מומלץ לבדוק מהו אחוז ההפרשה שהפריש המעסיק עבור פיצויי פיטורים.

זכויות לעובדת שעתית בהריון

מירב 08/08/12
שלום רב,
אני עובדת כמעצבת בבית דפוס קטן מזה כמעט 5 חודשים - עובדת שעתית במשרה מלאה. לפני כחודשיים גיליתי שאני בהריון והודעתי למעסיקי וסה"כ זה עבר בשלום פחות או יותר.
בהריון הקודם שלי עבדתי כמה שנים במקום אחר השייך לסוכנות היהודית ובו היה הסכם קיבוצי וכך על כל בדיקה שהלכתי אליה ו/או יום מחלה - קיבלתי תשלום מלא.
שאלתי היא כעת כאשר אני עובדת במקום ללא כל תנאים סוציאליים פרט למינימום שבחוק - אני יודעת שמותר לי להיעדר עד 40 שעות אך האם מגיע לי איזשהו תשלום אם למשל בעקבות בדיקת סקירה הגעתי לעבודה בשעה 11:00 במקום ב 8:00 האם אני זכאית למשהו כעובדת שעתית?
ושאלה נוספת אם אפשר לגבי ימי מחלה - אם נעדרתי 3 ימים לא רצופים מהעבודה בשל מחלה / מחלת ילד האם גם אז אני זכאית לדמי מחלה או שרק לאחר 3 ימים רצופים? החוק מאד לא ברור לי ואני תלויה בו......
תודה רבה,
מירב.

זכות היעדרות לבדיקות בתקופת הריון

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
עובדת בהריון רשאית להעדר מעבודתה, ללא ניכוי משכר עבודתה, לשם פיקוח רפואי במשך חודשי ההריון ובדיקות שגרתיות הקשורות בהריון. תקופת ההיעדרות מהעבודה לא תעלה על 40 שעות במשך כל תקופת ההריון לעובדת שעובדת במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתה. עבור היעדרות זו אין זכאות לתמורה או תשלום כלשהו מהמעסיק.

הרעת תנאים

אביבה 08/08/12
לפני כשנה וחודשיים התחלתי לעבוד בחברה קטנה יחסית שאט אט התברר שהיא מתנהלת בצורה לא סדירה. הייתי באה לעבודה והיו משחררים אותנו אחרי שעה או מתקשרים שעה בלבד לפני תחילת משמרת ומבטלים את המשמרת. באחת מן התקריות עם אחראית המשמרת שלי היא קראה לי בשמות גנאי והמנהלת אז לא טיפלה בנושא או שטיפלה ולא הביאה את זה לידיעתי בכלל, בכל אופן לא נעשתה שום פעולה ממשית בנושא ואותה אחראית משמרת עובדת עד היום כאחראית המשמרת שלי. בחודש האחרון המנהלת החדשה שלנו מאז החליטה שאנו עובדים רק 5 שעות משמרת כי המוקד מצטמצם למרות שאני חתומה על 6-8 שעות משמרת. תחילת חודש שעבר הייתי חולה ובנוסף גם עשיתי פסיכומטרי לכן בשבוע הראשון לא עבדתי למעט יומיים, ולאחר מכן רציתי לעבוד לפחות 6 שעות משמרת על מנת להגיע לסכום שעות נורמלי. בשבועיים לאחר מכן זה התאפשר אך בשבוע האחרון מפני שהייתה בעיה בהעברת המאגרים ולא הייתה עבודה לתת לנו שוחררנו כל יום לאחר 5 שעות משמרת, למרות שלפני שבוע התברר שאני באמת חתומה על 6 שעות משמרת מינימום. כאשר אמרתי כי מגיע שישולם לי ההפרש כי שוחררתי לאחר 5 שעות ולא עבדתי את מינימום השעות כי לא אפשרו לי עד הבירור המיוחל בנוגע לחוזה, נענתי בתשובה "תשלימי את השעות האלו", ומדובר במעל 25 שעות. בחברה כל הזמן מתחדשים נהלים שהנציגים אינם מודעים אליהם, אך ברגע שלנציגים מגיע משהו, לפתע שולפים את הנוהל מהמותן, לא מביאים לידיעתנו תקנון מוסדר וברור. מטיפים במוקד אחד על גופיות ספגטי לנציגות בעוד שבמוקדים אחרים נציגות באות בשורטים וגופיות קרועות ולא נעשה דבר בנידון. מצב השירותים בחברה הוא זוועתי בלשון המעטה, אף צילמתי תמונות של חלק מהתאים בהם הבלטות שבורות וכל הצנרת בחוץ, לעיתים השירותים במצב מזעזע, והמנקה המסכנה שנמצאת בחודש ה8 להריונה נאלצת להתמודד עם הסירחון הזה. לי אישית ולעוד נציגים מאוד מפריע הסירחון וחיפוש תא שירותים נורמלי אורך זמן, היום לדוגמה חזרתי לאחר 10 דק' מהשירותים, ונאמר לי שלנו מוקצבים אך ורק 5 דק' לשירותים על השעון, וכל זמן נוסף יירד לנו מן ההפסקה מפני שלא מגיע לנו לצאת במיוחד לשירותים. את זמני ההפסקות מודדים באמצעות שעון במחשב שלנו, וזוהי לא הבעיה, אלא הבעיה שאם אנו מאחרים ב10 שניות מורידים לנו את זה מההפסקה הבאה ובאמת נוזפים ומתווכחים עם הנציגים אם הוא לא הוריד 10 שניות מן ההפסקה שלו. בנוסף לכך, לפני מספר ימים חשתי ברע, אני סובלת מכאבי גב ממושכים עקב תאונה שאירעה לפני כמה חודשים וזה נרשם בתיק האישי שלי. שלחתי הודעה למנהלת שלי שאני לא ישנתי טוב בלילה ואני סובלת מכאבי גב, ושאני לא אגיע בתקווה שהכאבים יעברו. לאחר ההצגה שנעשתה בנוגע לשירותים, היא דרשה לקבל אישור מחלה ליום הבודד בו לא הייתי. הסברתי לה שמפני שזו בעיה ידועה שמצויינת בתיק האישי שלי וקיימת כבר כשנה ולא נאלצתי ללכת לרופא אלא לשכב במיטה רוב היום, אין סיבה שאני אביא אישור מחלה, ואילו היא המשיכה לדרוש זאת. כל הזמן קיימים איומים שבמידה ולא נעמוד ביעילויות המוקד נעבוד רק 4-5 שעות משמרת, במידה ונאחר אפילו בכמה שניות מן ההפסקה זה ינוכה לנו מהבונוס לפי ראות עיניהן של המנהלת והאחראית משמרת, שולחים את אחראית המשמרת לרגל אחר הנציגים בשירותים, מסרבים לשלם את ההפרש של השעות שלנו שמנעו מאיתנו לעבוד בשל בורות המנהלת שלא הייתה מודעת למה זכאי כל נציג במסגרת החוזה שלו. חשוב לציין שצילמתי את דוחות השעות האחרונים שלי משמונת החודשים האחרונים, והקלטתי את השיחות שהיו לי עם הנהלת המוקד, מה הובטח, ומה מתקיים בפועל ואף את תשובותיהם בנוגע להפרת החוזה בנוגע לשעות משמרת .מהן הזכויות שלי, במה אני צודקת, במה לא, ומה אוכל לעשות?

ובנוסף

אביבה 08/08/12
היו גם חודשים בהם קיבלנו את המשכורת ב10 לחודש ולא ב9. האם זה נחשב להלנת שכר?

הרעת תנאים

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
מפנייתך עולות מספר בעיות במקום העבודה. האם קיים ועד עובדים במקום העבודה, או שהעבודה מאורגנת על ידי ארגון עובדים?

שינויים בחוזה

עובד חדש 08/08/12
שלום
התחלתי עבודה בחברת הייטק ,באמצעות חברת אאוט סורסינג.
בחוזה של חברת האאוט סורסינג כתוב יום עבודה הוא 9.06 שעות ביום.
בפועל יום העבודה מתארך ב15 דקות,בגלל שההפסקה ארוכה,ולכן לא נחשב לי שעות נוספות.(לעובדי חברת ההייטק כן נחשב)
האם תקין?
האם המעסיק הישיר יכול לחייב אותי לצאת להפסקה רק חצי שעה?

שינויים בחוזה והפסקות

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
ההפסקה היא לעולם על חשבון העובד אלא אם נקבע אחרת בין הצדדים. על כן אין המדובר בהארכה של יום העבודה. עבוד כפיים שמעל 6 שעות מזכה בזכאות להפסקה של שלושת רבעי השעה, מתוכה לפחות חצי שעה רצופה.

התחיבות לעבודה3

ר 08/08/12
שלום,המבלך עבודתי באחת החברות הגדולות במשק ניגשתי ל-3 מבחנים שהם חלק מההכשרה לתפקיד (אבל ניתן לעבוד בתחום זה גם מבקומות אחרים). קיבלתי החזר על הוצאות המבחן ו- 5 ימי חופש עבוד כל מבחן כנגד התחייבות לעבוד אצל המעסיק כ- 3 שנים מסיום כל מבחן. בהסכם ההתחיבות כתוב שאם אפשיק את עבודתי בחברה עלי:במקרה בו אפסיק את הלימודים לפני סיומם הרשמי, אחזיר לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם בקשר עם הלימודיםהנני מתחייב להשיב לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם תוך 7 ימים ממועד דרישתכם הראשונה, בכל מקרה בו תסתיים העסקתי אצלכם, לפני שיחלפו 3 שנים מתום כל מבחן (להלן: תקופת ההתחייבות. הכספים ששולמו על ידיכם יוחזרו בשיעור יחסי ליתרת התקופה מיום סיום ההעסקה ועד לתום תקופת ההתחייבות. לדוגמא – עובד שניגש למבחנים בשנים 2004, 2005 ו- 2006 ועוזב את החברה בשנת 2007 לא ישלם בגין עלות הקורס והמבחן ששולמה על ידי המעביד (להלן: "עלות הקורס והמבחן") בשנת 2004, יישא ב- 1/3 בעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת 2005 ו ב- 2/3 מעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת 2006.לפני מספר ימים התפטרתי ממקום עבודתי לפני שהסתיימה תקופת ההתחיבות ורציתי לשאול האם יש לי באמת התחיבות להשיב לו על המימון למבחןאם עלי להשיב את המימון האם ישנו חסם עליון לסכום זה?האם עלי להשיב גם את עלות ימי החופש שקיבלתי כי בסעיף אחד רשום שעלי להשיב את הסכומים ששולמו ובסעיף השני רשום שעלי לשלם רק עבור עלות הקורס והמבחןהעלות המבחן הייתה כ- 2500 ש"ח האם זה מקובל לדרוש 3 שנות עבודה עבור סכום כזה?

התחייבות לעבודה

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
על מנת לענות על שאלה זו יש לבחון את הסכם העבודה בכללותו, ולא רק חלקים ממנו. עקרונית, מעסיק יכול להתנות הכשרה בהתחייבות עובד לעבודה בתקופת זמן מסויימת. כמו כן המעסיק יכול לדרוש החזר עלות הכשרה אם העובד מסיים עובדתו מיוזמתו לפני סיום תקופת ההתחייבות- ולעניין זה גם את ימי החופשה. יחד עם זאת התחייבות ל- 3 שנים נראית קצת ארוכה, ולא בטוח שבית הדין לעבודה יאשר את תוקפה.

התחיבות לעבודה2

ר 08/08/12
שלום,

המבלך
עבודתי באחת החברות הגדולות במשק ניגשתי ל-3 מבחנים שהם חלק מההכשרה לתפקיד (אבל
ניתן לעבוד בתחום זה גם מבקומות אחרים). קיבלתי החזר על הוצאות המבחן ו- 5 ימי
חופש עבוד כל מבחן כנגד התחייבות לעבוד אצל המעסיק כ- 3 שנים מסיום כל מבחן.

 בהסכם ההתחיבות כתוב שאם אפשיק את עבודתי בחברה
עלי:

במקרה בו
אפסיק את הלימודים לפני סיומם הרשמי, אחזיר לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם בקשר
עם הלימודים

הנני
מתחייב להשיב לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם תוך 7 ימים ממועד דרישתכם הראשונה,
בכל מקרה בו תסתיים העסקתי אצלכם, לפני שיחלפו 3 שנים מתום כל מבחן (להלן:
תקופת ההתחייבות. הכספים ששולמו על ידיכם יוחזרו בשיעור יחסי ליתרת
התקופה מיום סיום ההעסקה ועד לתום תקופת ההתחייבות. לדוגמא – עובד שניגש למבחנים
בשנים 2004, 2005 ו- 2006 ועוזב את החברה בשנת 2007 לא ישלם בגין עלות הקורס
והמבחן ששולמה על ידי המעביד (להלן: "עלות הקורס והמבחן") בשנת 2004,
יישא ב- 1/3 בעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת 2005 ו ב- 2/3 מעלות הקורס והמבחן
שנערך בשנת 2006.

לפני מספר
ימים התפטרתי ממקום עבודתי לפני שהסתיימה תקופת ההתחיבות ורציתי לשאול האם יש לי
באמת התחיבות להשיב לו על המימון למבחן

אם עלי
להשיב את המימון האם ישנו חסם עליון לסכום זה?

האם עלי
להשיב גם את עלות ימי החופש שקיבלתי כי בסעיף אחד רשום שעלי להשיב את הסכומים
ששולמו ובסעיף השני רשום שעלי לשלם רק עבור עלות הקורס והמבחן

העלות
המבחן הייתה כ- 2500 ש"ח האם זה מקובל לדרוש 3 שנות עבודה עבור סכום כזה?

ראה תשובה למעלה

עו"ד שי בן נתן 11/08/12

שכר גלובאלי + ימי עבודה רצופים

אופיר 08/08/12
שלום לכולם,אני עובד במשכורת גלובלית שהמינימום שלה הוא 187 שעות במשרה מלאה . בחודש שעבר עבדתי 230 שעות שזה 43 שעות שלא קיבלתי עליהם שכר . זה חוקי? כי זה קרה גם בעבר. בנוסף עבדתי 13 יום רצוף ללא יום מנוחה ... יש משהו שניתן לעשות ?? 

שכר גללובלי

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
לחלוטין לא חוקי. בהתאם להוראות חוק הגנת השכר לא ניתן לתת שכר כולל שמשמעותו שכר בסיס ותוספת עבור עבודה בשעות נוספות, ביחד. על כן אתה זכאי לתוספת עבור עבודה בשעות נוספות על כל השעות שמעבר ל- 186 שעות. לגבי ימי העבודה ללא מנוחה- גם הסדר זה אינו חוקי- חייבת להיות בשבוע עבודה הפסקה רצופה אחת של 36 שעות.

התחיבות לעבודה

ר 08/08/12
שלום,המבלך עבודתי באחת החברות הגדולות במשק ניגשתי ל-3 מבחנים שהם חלק מההכשרה לתפקיד (אבל ניתן לעבוד בתחום זה גם מבקומות אחרים). קיבלתי החזר על הוצאות המבחן ו- 5 ימי חופש עבוד כל מבחן כנגד התחייבות לעבוד אצל המעסיק כ- 3 שנים מסיום כל מבחן.בהסכם ההתחיבות כתוב שאם אפשיק את עבודתי בחברה עלי:1.       
במקרה
בו אפסיק את הלימודים לפני סיומם הרשמי, (להלן: "הפסקת לימודים"),
אחזיר לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם בקשר עם הלימודים.2.       
הנני
מתחייב להשיב לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם תוך 7 ימים ממועד דרישתכם הראשונה,
בכל מקרה בו תסתיים העסקתי אצלכם, לפני שיחלפו 3 שנים מתום כל מבחן (להלן: "תקופת
ההתחייבות"). הכספים ששולמו על ידיכם יוחזרו בשיעור יחסי ליתרת התקופה
מיום סיום ההעסקה ועד לתום תקופת ההתחייבות. לדוגמא – עובד שניגש למבחנים בשנים
2004, 2005 ו- 2006 ועוזב את החברה בשנת 2007 לא ישלם בגין עלות הקורס והמבחן
ששולמה על ידי המעביד (להלן: "עלות הקורס והמבחן") בשנת 2004, יישא ב-
1/3 בעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת 2005 ו ב- 2/3 מעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת
2006. לפני מספר ימים התפטרתי ממקום עבודתי לפני שהסתיימה תקופת ההתחיבות ורציתי לשאול האם יש לי באמת התחיבות להשיב לו על המימון למבחן?אם עלי להשיב את המימון האם ישנו חסם עליון לסכום זה?האם עלי להשיב גם את עלות ימי החופש שקיבלתי כי בסעיף אחד רשום שעלי להשיב את הסכומים ששולמו ובסעיף השני רשום שעלי לשלם רק עבור עלות הקורס והמבחן,העלות המבחן הייתה כ- 2500 ש"ח האם זה מקובל לדרוש 3 שנות עבודה עבור סכום כזה? אשמח לעזרתכם תודה מראש,

ראה תשובה למעלה

עו"ד שי בן נתן 11/08/12

דמי אבטלה לאחר הורדת היקף משרה

נטשה 08/08/12
שלום רב,
אני עובדת כיום במשרה מלאה בשכר של 20,000 ש"ח ברוטו.
לאחרונה הודעתי על עזיבת עבודה וסוכם כי העזיבה תהיה הדרגתית - קודם כל ירידה ל-40% משרה (יומיים עבודה בשבוע) למשך חודשיים, על מנת לתת לחברה זמן לגייס ולהכשיר מחליף. אני משערת שהשכר שלי ב-40% משרה יהיה 8000 ש"ח.
מידה ואצטרך לחתום אבטלה - עד כמה תפגע הירידה בהיקף המשרה וכן בשכר בגובה דמי האבטלה? אני מניחה שלו הייתי עוזבת מ-100% משרה, הייתי זכאית לדמי האבטלה המקסימאליים, ואילו עם שכר של 8,000 אני אהיה זכאית ל-6000 ש"ח בלבד. האם ההנחה היא נכונה? האם יש משקל להיקף המשרה בלשכת האבטלה? כמה חודשי משכורת אחורה נלקחים בחשבון? וכיצד נעשה החישוב - עפ"י ממוצע של X חודשי עבודה אחרונים?
תודה מראש!

אודה מאוד לקבלת תשובה

נטשה 11/08/12

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד שי בן נתן 11/08/12

שאלה בנוגע לטיפים

ליש 08/08/12
אני עובדת בתור מלצרית במסעדה בחודש פברואר הודיעו לנו שמתחילים לקחת לנו מע"מ על הטיפים כי מתחילים להכניס אותם לקופה, ניסינו בכל דרך אפשרית להראות שהמע"מ לא צריך להיות עלינו אבל החוק פרוץ והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה.לפני חודש הבנתי שהם לוקחים לנו 26.5 שקל לשעה 22.04 מפרישים לנו לבסוף החודש והשאר הכסף זה למע"מ אך זה לא הסתדר לי כי 16% מ-22.04 זה 3.5 לכן הם צריכים לקחת לנו 25.5 ש"ח כאשר שאלתי את הבעלים לאן נעלם שקל לשעה (שזה הבדל גדול מפני שיש לנו לא מעט ימים שהשעות הכלליות שלנו ביחד הן בסביבות ה50 שעות). התשובה שלו היה "הם הולכים למיסי עובד" ואני שואלת את עצמי איזה מיסי עובד יורד לנו מהטיפים? וזאת שאלה שגם הוא לא נתן לי אליה תשובה. הרי יורד לנו בסוף החודש ביטוח לאומי ומס בריאות.. האם יש לו על מה לקחת לנו את השקל הנוסף הזה לשעה? האם זה חוקי שהוא לוקח לנו את השקל הזה? כמו שכבר אמרתי זה מסתכם בכל משמרת לבין ה20ל-50 שקל.אני אשמח לתשובה ולקצת הבנה.תודה מראש

טיפים

עו"ד שי בן נתן 11/08/12
המעסיק פועל כדין כל זמן שלא התחייב לשלם לך שכר הגבוה משכר המינימום. המעסיק יכול להחליט כי הוא משלם את כל שכר העובדים וכי הטיפים שייכים לו- גם אלו שניתנים באופן ישיר למלצרים. במקרה כזה המעסיק יחוייב לשלם לעובדים לכל הפחות אך לא יותר משכר מינימום וכל עוד הוא עושה זאת- הוא יוצא ידי חובתו. על פי השיטה הנהוגה במקום העבודה- הטיפים אינם שייכים למלצרים והדבר חוקי.
דילוג לתוכן