פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

התפטרות ומעבר לשבכ

איתן 25/08/12
אני עומד להתפטר ולעבור לעבוד בשב"כ האם מגיע לי פיטורים עקב מעבר לכוחות הביטחון
בתודה איתן

התפטרות ומעבר לשבכ- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
ברמה העקרונית כן

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

שרי 25/08/12
אני עובדת דרך כוח אדם  בחברה חודשיים ושלושה ימים במשרה מלאה מאה אחוז לקחתי חופשת מחלה פעמיים במהלך שני החודשים בחודש הראשון לקחתי יומיים מחלה ושילמו לי על יום אחד ובחודש השני לקחתי שבוע חופש מחלה והם שילמו לי על יום וחצי ורציתי לדעת האם זה מותר לפי החוק ולכמה ימי חופשה בתשלום אני זכאית.

חופשת מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
על כל חודש עבודה זכאים לצבירה של יום וחצי מחלה כאשר על היום מחלה הראשון לא משלמים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מימוש פיטורים

סיגל 25/08/12
אני מעוניינת לסיים עבודתי במקום ולקבל כמובן את כל המגיע לי . עובדת בהוסטל פרטי של יזם.  במידה ואפנה לבוס ואבקש ממנו שיתן לי מרצונו הטוב מכתב פיטורין ופיצויים. במידה ולא אענה . האם  כשאגרום לכך שיפטר אותי (אאחר ,אתרשל וכדומה). עצם זה שביקשתי ממנו לפני כן שיפטר אותי יהיה לרעתי מבחינה חוקית.?     

פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
ככל והוא יראה כי התנהגת בהתנהגות כזו שתגרום לפיטורך הוא יכול לטעון כי יש לשלול ממך הפיצוים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות לגבי התפטרות

אלון 25/08/12
אני עובד מזה ארבע שנים בחברה. הבנתי שעלי להודיע חודש מראש על התפטרות ורציתי לדעת ראשית האם אני זכאי לפיצויים במקרה זה,שנית,האם אני יכול לנצל ימי חופשה שעומדים לזכותי בתוך תקופת ההודעה המוקדמת. תודה מראש.

התפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לגבי פיצוים- אתה לא זכאי אלא אאם יש סעיף בחוזה שקובע אחרת או שאתה חתום על סעיף 14 לחוק.
לגבי ימי חופשה- ברמה העקרונית אין לחפוף בין הימים אתה זכאי לפדיון ימי חופשה בכסף עם סיום עבודתך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגמולים ופיצויים

ריטה 25/08/12
אני עובדת במקום עבודתי 16 שנים,הצטברו אצלי סכומי כסף בקרן הפנסיה והפיצויים(חלק עמית+חלק מעסיק),יש ברצוני למשוך את הכסף הנ"למה בדיוק התנאים או החוקים על מנת לקבל את הכסף או חלק מהכסף,האם עליי להתפטר או שזה לא חובה

תגמולים ופיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לגביח רכיב התגמולים עליך לפנות לקופה כדי לדעת מה תנאי הקרן הספציפית בה את מצויה לגבי רכיב הפיצוים עליך להיות מפוטרת או במידה וחל עליך סעיף 14 או מתפטרת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש לי שאלה לגבי פידיון ימי הבראה

רונן 25/08/12
שלום. יש לי שאלה לגבי פידיון ימי הבראה.התפטרתי ממקום עבודה שעבדתי בו שנתיים וחודש  במשרה מלאה 5500 ש"ח ברוטו.עבדתי מהתאריך 12/7/10 עד תאריך 29/8/12.בתלוש משכורת של חודש 5/12 קיבלתי הבראה של 6X365 = 2190 ש"ח ברוטו.ניסיתי לחשב כמה נשאר למעסיק שלי לשלם לי פידיון הבראה - והתבלבלתי לגמריי.אבקש עזרה לדעת כמה נותר לי לקבל בכסף פידיון הבראה בתלוש האחרון ? 

איננו עורכים חישובים פרטנייים בפורום..

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור חגים

אורן 25/08/12
אני מרצה במכללה לפי שכר שעתי. לאחרונה הבנתי שמגיע לי תשלום עבור ימי חג שנופלים בימים שאני מלמד (אני מלמד רק פעמיים בשבוע). מה לגבי ערבי חג? אם נפל ערב חג על יום שאני מלמד, וכידוע במכללות יש חופש בערבי החגים?

תשלום עבור חגים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
עבור ערבחג זה יום חופש לכל דבר

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישה בהיריון

ליאור 25/08/12
שלום,

עפ"י החוק אסור לפטר עובדת בהיריון אם יש לה ותק של חצי שנה אצל אותו המעסיק. מה קורה עם העובדת עבדה אצל המעסיק במשך תקופה מסויימת דרך חברת כוח אדם ואח"כ נקלטה כעובדת חברה? האם התקופה שעבדה דרך חברת כוח אדם נחשבת?

תודה

אשה בהריון- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
ברמה העקרונית כן אך יש לבחון נסיבות המקרה הספציפיות

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגבלת כמות תלמידים לאב בית

שמואל 25/08/12
שלום,אבקש לשאול האם יש דיני עבודה המגדירים את כמות תלמידים בבית ספר עליהם אב בית יכול להיות אחראי?תודה

הגבלת תלמידים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לא בדיני עבודה בדוק אולי בזכויות התלמיד או במשרד החינוך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם עובד שמתפטר זכאי לדמי הבראה יחסיים?

ניב 25/08/12
התפטרתי מהעבודה שלי ונשארו לי עוד כשלושה חודשים עד ליום שבו המעסיק משלם לי דמי הבראה כל שנה.

האם אני זכאי לקבל את החלק היחסי בדמי ההבראה, כבר עכשיו במועד סיום העבודה?

דמי הבראה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
ככל ובאופן כללי אתה עובד במקום יותתר משנה אז כן

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת מעסיק

עובד קבלן 25/08/12
שלום,עד עתה עבדתי במפעל מסויים דרך חברת כח אדם.כעת, כמעט עברו 9 חודשים והמפעל אומר שהוא רוצה להעסיק אותי ישירות דרכו.לדעתי הם רוצים שאעבוד שם עוד משהו כמו חצי שנה , ואז יפטרו אותי.במידה ויעברו 3 חודשים בהם אעבוד במפעל,תקופה זו תצטרף לתקופת 9 החודשים - כך שאקבל פיצויי פיטורין ?או שזוהי ספירה חדשה של מניין תקופת העבודה?בנוסף שאלה אחרת - האם המפעל יכול להעסיק אותי דרך חברת כ"א אחרת ל9 חודשים נוספים, וכך להימנע מהעסקה ישירה ?תודה!

החלפת מעסיק- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
הותק של עובד הקבלן מצטרף לותק של החברה חדשה כך שבעצם יש רצף וכל עוד אתה עובד דרך לברות כ"א אחרות ברמה התיאורטית כן

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישובי פיצויים

שרון 25/08/12
שלום, אני עובדת בחברה כבר שנה וחודשיים הייתי בחופשה במשך חודשיים חזרתי לעבודה וקיבלתי מכתב פיטורין עקב שינויים בחברה, האם חישוב פיצויי פיטורין לפי שלושה חודשים אחרונים הכוללים את החודשיים חופש שלא היו בהן משכורות?

פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לא. לפי השכר טרם צאתך לחופש

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות פיטורין בהריון

יעל 24/08/12
שלום רב,
שמי יעל ולפני כ-9 חודשים התחלתי לעבוד בגן ילדים כמחליפה גננת וכסייעת. במהלך תקופה זו בעלי הגן מכרו את הגן להנהלה חדשה שתחל לפעול בשנת הלימודים הבאה (ספטמבר 2012), בעודם ממשיכים להחזיק את החברה שעל שמם.
במהלך תקופה זו הייתי במסע ומתן עם המנהלת החדשה (בבעלות של חברה חדשה) ונחתם חוזה במהלך חודש מאי. בד בבד נכנסתי להיריון, ואתחיל להיות מועסקת אצל מנהלת זו החל מחודש ספטמבר 2012 – משמע החל משבוע 22 להריון.
בכוונתם של מעסיקי הקודמים, לפטר את העובדים ולשלם לנו את כספי הפיצויים וההבראה שהם מחוייבים על פי החוק. בשל מצבי המיוחד כאישה בהריון וכעובדת כ-9 חודשים בגן, איני יודעת מהן זכויוותי במעמד זה. האם הבעלים אכן יכולים לפטר אותי במצב זה? מה ההשלכות לפיטורים אלו? או לחילופין לאי יכולתם לפטר אותי? מהן זכויותיי בכול אחת מהאפשרויות הללו?
אודה לכם על התייחסותכם,
בתודה מראש
יעל

פיטורים בהריון- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
ככל והם מפטרים את העובדים ולא ממשיכים יותר בעסק ובעצם אין להם איפה להעסיק אותך אז אכן הם יכולים לפטר אותך ככל ויש להם עסק שממשיך ומקום בו ניתן להעיסק אותך הם צריכים היתר ממשרד התמת לפיטורים אופציה אחרת היא כי המעסיקה החדשה תקבל אותך עם כל זכויותייך הישנות ובעצם תמשיך את הותק אך זה שיקול שלהם

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה שאלות

עומר 24/08/12
היי1.יום לפני תחילת עבודה חתמתי על חוזה עבודה בלי קשר לרכב2.לאחר חודשים עבודה סיכמנו בעלפה כי אני אני יקבל 5 אלף נטו + רכב+דלק ולפי זה נרשם תלוש המשכורת3. לאחר כמה חודשים המעביד פיטר את כל העובדיםואומר לי שאני צריך לשלם על הרכב (למרות שבתלוש המשכורת רשום נטו 5 אלף ברוטו 9 אלף). ויש לי שיחה מוקלטת שהוא אומר שהוא חייב לי את זההאם מעביד יכול להגיד: טעיתי בתלושי משכורת בחודשים האחרונים בנושא הרכב, אתה צריך לשלם את הרכב (כמובן שזה שקר)?

דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
המעסיק יכול להגיד הכל אבל כל עוד יש לך הוכחות שזה לא מה שסוכם יהיה לו קשה לטעון אחרת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות הפסקה לעובד במשכורת

אבי 24/08/12
יש לי שאלה ואני מבקש את עזרתכם בבקשה...
עובד שעובד במוסך במשכורת חודשית...
מחתים כרטיס נוכחות למשל משעה 07:00 בבוקר ועד 15:45...
האם זה נכון שה-45 דקות לא ייחשבו כשעה נוספת היות וכאן מדובר בהפסקה של העובד שמגיעה לו 45 דקות למשמרת...
אני מודע כי עובד בהפסקה עוזב את מקום העבודה בזמן ההפסקה...
לתשובתכם אודה...

שבת שלום

עובד במשכורת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
על פניו נראה כי אכן אין לשלם שעה נוספת כל עוד ניתן לעזוב את מקום העבודה בהפסקה גם אם בפועל לא עושים זאת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שעות על זה שהעברתי כרטיס כמה דקות לפני הזמן.

דניאל 24/08/12
הנני עובד במלון. כאשר העברתי כרטיס מגנטי כמה דקות לפני הזמן העובדים אמרו לי שיורידו לי כחצי שעה מהמשמרת. האם זה חוקי? ואם לא, למי אפשר להתלונן ומה אפשר לעשות בנידון? 

הורדת שעות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לא. זה לא חוקי. יכולים להוריד לך בגין הדקות בהם לא עבדת אך לא בגין זמן שעבדת ניתן לפנות להסתדרות או לארגון העובדים במקום עבודתך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחפשת עזרת סטודנט בהגשת תביעה בבית דין, תודה!

רונה 24/08/12

יש בבתי דין סטודנטים שעושים זאת ואת יכולה לפנות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לשי"ל- שירות יעוץ לאזרח במקום מגורייך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תודה על המענה!

רונה 26/08/12

התפטרות לאחר חתימה על חוזה עבודה

רמי 24/08/12
שלום,נניח חתמתי על חוזה עבודה ולא התחתלתי עדיין לעבוד בחברה, ולאחר מכן התפטרתי, כלומר אני מתפטר לפני שבכלל התחלתי לעבוד בחברה אבל אחרי שחתמתי על החוזה.מה החוק אומר לגבי זה?כמה זמן אני צריך להודיע לפני זה על ההתפטרות?האם אני נתון לתביעה על הפרת חוזה?

התפטרות טרם התחלת עבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
על פניו אינך צריך לתת הודעה מוקדמת לגבי הפרת חוזה זו זכותך להתפטר אבל ככל והחברה תראה כי גרמת לה לנזקים או כי בכלל לא התכוונת לעבוד וכיו"ב יוכלו לתבוע על הפרת תום הלב וכיו"ב אך נדיר שעושים זאת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר שבוע נסיון לעובד זר בסיעוד

hoky 24/08/12
עובד זר בסיעוד התקבל לניסיון לעבודה בבית אדם מבוגר מיום חמישי בערב עד צהרי יום שישי בשבוע שלאחר מכן (כולל סופ"ש) אחד.
לא נערך שום חוזה כי שני הצדדים רצו לבדוק את ההתאמה.

העובד הזר החליט שהתנאים לא מתאימים לו ושהוא לא רוצה להמשיך להתגורר ולעבוד בבית הקשיש.
איך מחשבים את המגיע לו עבור השבוע כולל סוף השבוע הראשון?

שכר ניסיון- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
יש לשלם לו בגין שבוע עפי התנאים שהצבתם לו ..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים לעובד דתי

hoky 24/08/12
הרעת תנאים?
עובד דתי ותיק (כארבע עשרה שנים) נדרש לאחרונה (וסרב) להתייצב כ"פקק" במקום עובדים אחרים שיוצאים לנופש/ חופשה ולעבוד כל פעם עם צוות אחר במשמרת אחרת. הנימוק היה שעליו לתרום שעות לטובת היוצאים לנופש, כי הוא לא עובד בלילות שבת ובשבתות..

הוא אכן לא עובד שבתות, אבל יוצא הרבה פחות לחופשות בהשוואה לחילוניים, ובחישוב סכ"ה השעות כלל לא עובד פחות שעות/ימים מאחרים.
מרבית ה"בוסים" גם הם בחו"ל בחופשה ואת הדרישות מעלים מנהלים שהוא לא כל כך מכיר.
מה הדין?

הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
קשה לטעון כי מדובר בהרעת תנאים אבל אם דורשים זאת רק ממנו בשל דתו ייתכן וניתן לפנות להפליה בשל דת אך יש לבחון הדברים לעומק

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

1.פיטורין טלפוניים

hoky 24/08/12
1.
האם הודעה מראש על פיטורין וחובת שימוע קיימת רק במגזר הציבורי?
אני שואלת כי קרובה שלי פוטרה מהיום למחר בהודעה טלפונית אחרי שעבדה אצל המעסיק האחרון (פרטי) כחצי שנה.

חובת שימוע- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
קיים גם במגזר בפרטי מה שאת מתארת על פניו אינו תקין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי התנאים – הגבלת דלק ברכב ליסינג – המשך

א 24/08/12
בהמשך לשאלה:אני עובד בחברת היטק בעל רכב ליסינג משלם שויי מס ללא הגבלת דלק לפני כחודש, החברה החליטה להגביל את כמות הדלק לכמות שבקושי מספיקה לנסיעות לעבודה1. האם יש משהוא שניתן לעשות בנדון ?לא הבנתי את התשובה - בהנחה שהתנגדתי לשינוי ההסכםמה המשמעות של ההתנגדות?

התנגדות להרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
אין כל משמעות ככל והתנגדת אבל תמשיך לעבוד כרגיל למרות השינוי אתה בעצם מסכים לו בהתנהגות אם התנגדת ואאתה עומד על ההתנגדות ותרצה להתפטר כעת בדין מפוטר בשל השינוי אז תוכל לעשות זאת לאחר התראה בכתב כי אם לא ישיבו זאת לשהיה תתפטר..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה חוקיי

ליטל 24/08/12
אבי כבן 50  חולה בסוכרת ומחלת לב כלילית ומידי פעם יוצא לבדיקות וכול מה שכרוך בכך ונוסף לכך עבר מחלה קשה לפני מספר שנים בתקופה האחרונה המפעל שבו עובד מפעל פרטי החליט להרע את תנאיו 3 שבועות נתן לו חופשה כדברי המפעל בתשלום על חשבון חלק מיי החופשה שלו האם זה תקין כול כך הרבה זמן 3 שבועות או הוא יכול לדאוג לזכותיו מבלי שיפגעו ומה עליו לעשות כעת .והאם יכול לתבוע אותם ? והאם יש אפשרות להוכיח שיש ירידה בשמיעה כהילה לתביעה וכמה יכול להרוויח מכך וגם המחלה על אף שעברו 13 שנים  אשמח לקבל תגובה למייל אישית

דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 25/08/12
לגבי התביעה על המחלה פני לפורום ביטוח לאומי ונזיקין לגבי החופשה יש לראות כמה ימי חופשה היו צבורים לזכותו ברמההעקרונית אסור לצבור ימים ללא אישור המעסיק ולכן אם מדובר בימים שלא של השנה הנוכחית על פניו נראה כי אין בעיה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי הודעה מוקדמת ויום ניסיון

עובדת 24/08/12
יש לי 2 שאלות:
1. פוטרתי ממקום עבודתי לאחר מס' שנות עבודה ונאמר לי שאני ממשיכה לעבוד עוד חודש של הודעה מוקדמת מרגע ההודעה על פיטורים. אחרי שבועיים התחלתי לעבוד בעבודה חדשה. אני אמורה לקבל תשלום עבור הודעה מוקדמת של שבועיים שעבדתי בפועל או עבור חודש מלא, למרות שהתחלתי עבודה חדשה?
2. הייתי ביום וחצי ניסיון בעבודה מסויימת והגעתי להחלטה שזה לא מתאים לי. שאלו אותי האם אני דורשת תשלום עבור יום הניסיון ואמרתי שלא, והם ביקשו את זה בכתב. אני לא מבקשת תשלום מכיוון שלא נעים לי מהם, אך אני חוששת לשלוח להם משהו בכתב ללא יעוץ, האם אפשרי לכתוב שאני מוותרת על תשלום - זה לא מסבך אותי בשום צורה?

הודעה מוקדמת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/08/12
את צריכה לקבל תשלום עבור שבועים שעבדת בפועל אבל אם המעסיק דרש שתעבדי חודש הוא זכאי לנכות מהתשלום האאחרון שמגיע לך תמורת הודעה מוקדמת בגין השבועיים שלא עבדת.
זה לא מסבך אותך אבל עפי החוק מגיע לך תשלום עבור עבודה ביום ניסיון

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה לעובד במשכורת

ש. פ. 24/08/12
בוקר טוב
רציתי לדעת האם מורידים את היום הראשון שהמעביד לא צריך לשלם מצבירת ימי המחלה וכך גם את חצאי הימים השני והשלישי ? האם מותר למעביד לנכות הסכום מהשכר והיכן זה כתוב? אני לא מצליח למצוא את הדברים באופן ברור בחוק. תודה מראש ושבת שלום

ימי מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/08/12
ככל ואתה עובד במשכורת קבועה אז בוודאי שכן אתה בעצם לא עובד חודש עבודה מלא ולכן המעסיק מנכה את מה שלא היה משולם לך..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן