פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

הוצאות על מכירה וקניית דירה

איציק 08/11/13
שלום



אני מוכר את הדירה שלי שנמצאת כרגע בפרוייקט פינוי בינוי - מחיר מכירה 1.5 מש"ח.

ואז קונה דירה באזור אחר (לא במתחם פינוי בינוי) מפרטי (לא מקבלן) במחיר רכישה של 1.42 מש"ח. זו הדירה היחידה שאני רוכש, אין לי דירות נוספות.

שתי הדירות באמצעות מתווך. 

קרי נשאר לי בערך 80 אש"ח לתשלום על הוצאות אחרות ובלי צורך לקחת משכנתא. 



אילו הוצאות אני צריך לקחת בחשבון במכירה ובקנייה? 

העו"ד שיטפל בשתי העסקאות כמה אמור לקחת? או כמה להגיד שייקח? 

המתווך אמר שייקח על עסקה אחת אחוז ועל עסקה שניה 1.5 אחוז

מס רכישה הבנתי שאין בסכום של 1.42 מש"ח לא גובים

מלבד הובלה, מה עוד צריך לקחת בחשבון?



תודה רבה! 

עסקת קניה ומכירה

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
תבדוק שאין היטל השבחה על הנכס.

ואז לדעתי נשאר לך רק שכ"ט עו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקרקעין שאינם רשומים בטאבו

מוטי 08/11/13
כאשר הדירה אינם רשומה בטאבו ולכאורה הזכות שלי היא חוזית ולא קניינית. לאיזה בימ"ש הסמכות העניינית לחזקה וסילוק יד ?





תודה

מקרקעין שאינם רשומים בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
לטעמי אם מדובר בתביעה לפינוי מושכר- לשלום.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו מכר דירות התשל"ד 1974

נועה 08/11/13
מדבר על סטיה של 2% במידות ו 5% בכמויות וכו' לעניין סטיה מהותית או לא.

במה הוא שונה מתשל"ג 1973? האם שם ההגדרה לסטיה שונה?

בהסכם שלי דווקא רשום תשל"ג 1973 שהינו ישן יותר. האם נדרש לשנות זאת?

תודה

חוק המכר

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
באם אתה קונה כעת דירה מקבלן לא משנה מה הוא רושם חל התיקון האחרון לחוק כך שחבל את המאמץ שלך...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימה על הסכם מכר באמצעות יפוי כח

ליאב 07/11/13
שלום,

אני עו"ד.

אבי ביקש ממני להיות מיופת כוחו בעסקת מקרקעין מאחר והוא יהיה בחו"ל בעת עריכת העסקה.

אני מכירה את יפוי הכח הבלתי חוזר שבאמצעותו ניתן לחתום בשם מוכרים על מסמכים שונים, אבל פה מדובר על חתימה על החוזה עצמו, כלומר יצירת הזכות המובטחת כלפיי צד ג', ולא יפוי כח מכוחה...

כמו כן, בשלב זה לא ידועה זהות הקונים וככל הנראה נדע זאת רק לאחר שהוריי כבר לא יהיו בארץ

איזה יפוי כח דרוש לי לצורך חתימה בשמו? צריך יפוי כח נוטריוני?

תודה מראש!

יפוי כוח בלתי חוזר ספציפי

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
תכיני יפוי כוח בלתי חוזר (יש נוסח כזה לפי שעוסק במקרקעין - יש כזה נוסח)- ספציפי למכירת הדירה.

אם את שואלת אותי - בעתיד - יהיה גם צורך ביפוי כוח כזה עם שמות המוכרים -ואז צריך יהיה להחתים אותו בקונסוליה -  אבל כעת זה יכול להספיק.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אובד עצות

מני 07/11/13
הסיפור הוא כזה, ירשתי נכס שרשום בטאבו אני כבר רשום בטאבו כבעלים מדובר בבית קרקע מושתף עם 2 דירות.

בהתאם לטאבו אני רשום חלקה 2 והשכן חלקה 1 כך גם רשום במנהל.

הבעיה שרציתי לקחת משכנתא והשמאי גילה כי בתשריט משנת 72 הסימון הוא הפוך זאת אומרת שאני היתי צריך להיות חלקה 1.

מה ניתן לעשות?

לתקן תשריט?לתקן נסח? האם ניתן לתקן רק את המספור בנסח ולא את תת החלקה? רשום בטאבו "סומן בתשריט 1" האם אפשר לשנות רק את הסימון???

ואגב האם המחלקה המשפטית בבנק צריכה להיות גמישה יותר? הרי הנכס רשום בטאבו במנהל בעיריה ואיפה לא.

תודה על המענה

שינוי מספר בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
צריך לשנות את הסימון - לצורך כך לטעמי צריך לשכור עו"ד שמתמחה בעניין זה ועשה זאת בעבר .



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבות

מאיה 07/11/13
שלום רב! בשנת 1992 בהיותי צעירה ומטומטמת, חתמתי על עברות בתהליך של רכישת הדירה לקרובי המשפחה של איזה חברה לא קרובה. לא הכרתי את האיש שחתמתי לו ואין לי בעצם מושג מי הוא ומה הוא. אך כל השנים האלה שום דבר לא קרה, האיש היה משלם וחיי בדירתו. לפני כשנה, הדבר עלה בהקשר לא צפוי: אני נכנסתי לקבוצת רכישה וברגע שהייתי אמורה לתחום על הסכם מול הבנק, נדרשתי לשלם חוב שהאיש שחתמתי לו אז, צבר. בסך הכל מדובר בסכום לא פנטסטי, כולו 400 ש"ח. האיש שילם את מה שהיה אמור לשלם כל השנים האלה, אך לפעמים עם פיגורים. נכון להיום, נשאר לו לשלם בסך הכל משהו כמו 20000 ש"ח ןלסיים את הסיפור עם המשקנתא שלו.

הניסיונות שלי לנהל משא או מתן מול הבנק כשלו, הם מתעקשים שאני אשלם את החוב אחרת הם לא מוציעים כספים של כל הקבוצה להתחיל תהליך של החפירה. כמו שאני מבינה, בדרך לבניית הדירה ובמהלך התקופה זאת של הבניה, יהיו עוד נגלות של שיחרור כספים וכל פעם אם יהיה אלי חוב של האיש, אני אצטרך לשלם אותו. לא קשה לנחש מי אנצל את זה לרעה. השאלה שלי האם דרישת הבנק הינה חוקית? ולמה אני אמורה לשלם את החוב לפני שהבנק ימכור את דירתו של האיש או יעשה לו הוצעה לפועל? מה כדי לי לעשות?

 אני מאוד אודה על תשובתך.

בכבוד רב

מימוש ערבות

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
שלום רב,

אם יש להם את הנכס, שתחילה יפעלו לממש את הנכס

אופציה אחרת - לשלם ולתבוע את האדם (יש לו נכס... אפשר להטיל עיקול)

אופציה נוספת לאיים אליו שאם הוא לא ישלם תתבעי אותו ותעקלי לו את הנכס...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה בקבוצת רכישה

איתי 07/11/13
שלום,

בכונתי להצטרף כחבר לקבוצת רכישה שתיבנה בנין מגורים.

אין בבעלותי נכס מקרקעין וגם מעולם לא היה לי.

האם אחויב במס רכישה?

אם כן - באיזה שיעור?

תודה.

מס רכישה בקבוצת רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 10/11/13
מס הרכישה יהיה בשיעור שווי הנכס.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כוח נוטריוני

אירית 07/11/13
שלום,



פניתי למשרד עו"ד לחתימה על ייפוי כוח נוטריוני למשכנתא. חותמים: אני ובעלי.

גבו לי 300 ש"ח. אחר כך הבנתי שיש חוק ויש עלות קבועה.

מדובר סה"כ בהפרש של 30 ש"ח, אבל זה מרגיז אותי שהם מתעלמים ואף ניתקו לי את הטלפון בפרצוף אחרי שאמרו שזה התעריף שלהם.

 יש מה לעשות?

תשלום עבור יפוי כוח נוטריוני

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/11/13
אירית שלום,



נכון שיש תעריף קבוע, אבל לדעתי אין מה לעשות לאחר החתימה והתשלום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלן מתחמק לתיקון ליקויי בנייה

ברוך 07/11/13
קניתי דירה מקבלן ,נמצאו ליקויים בדירה ויש חוות דעת הנדסית על הליקויים,הקבלן ניסח חוזה שבו הוא ייתקן לי בתאריך מסויים וסגרנו בע"פ על תיקון הליקויים ושזה ייקח כמה ימים וחתמתי על זה שאני לא יתבע אותו בעתיד בפועל הם לא באו לתקן כלל  ולקחתי סתם ימי חופש מהעבודה.עברה שנת הבדק שלחתי להם מכתב שהם לא תיקנו לי שום ליקויי ממה שסוכם ויש לי הוכחות בתמונות שהכול נשאר בדיוק אותו הדבר ,הקבלן שלח מכתב תגובה שהם תיקנו את כל מה שסוכם למרות שהם לא ביקרו מאז אפילו פעם אחת ,אמרתי להם אם תיקנתם האם  יש חתימה שלי על מסמך שאכן זה קרה כי גם בחוזה לא כתוב שתוקן אלא שהם ייתקנו ואין שום תגובה מהם .מה אני עושה אין לי כוח למשפט ארוך ,האם ניתן לתבוע בתביעות קטנות להגיש חוות דעת הנדסית ולומר שהם לא עמדו בהתחייבות שלהם ולטעון על הפרה מצידם? האם יש אופציה אחרת

תביעה כנגד קבלן בגין ליקויי בניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/11/13
ברוך שלום,



ניתן לקבל חוות דעת הנדסית ולהגיש אותה לקבלן כחלק מהליך של מו"מ לפני תביעה בגין ליקויי בנייה. אך במקרה זה, לא תוכל להימנע מתהליך "ארוך" בבית המשפט.

ניתן גם להגיש תביעה קטנה אולם גובה הסכום בתביעה קטנה הוא עד 33,200 ₪, וקיימת סבירה שעלות תיקון הנזקים גבוהה מכך ולכן, זו אינה הערכאה המתאימה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערה על מקלט או מחסה ציבורי

ארז 07/11/13
בדירה שבבעלותי ישנה הערה על מקלט או מחסה ע"פ תקנה 28, הן על הדירה (והן על הרכוש המשותף) מה המשמעות? האם תהיה בעיה במכירת הדירה?

הערה על מקלט או מחסה ציבורי

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/11/13
ארז שלום,



הכוונה היא שאותם מקרקעין, או חלק מסוים בהם, נועדו לשמש מקלט או מחסה ציבורי כמשמעותם בחוק הג"א.

לדעתי לא אמורה להיות בעיה במכירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נישום שקיבל פטור ממס רכוש בטעות

בירן 07/11/13
שלום למנהלי הפורם,

יורש שקיבל קרקע בירושה מדודתו ,הקרקע נמכרה המוכר הציג אישורי מס שבח ומס רכישה. לאחר שחלק מסכום המכירה עבר לחשבונו, לגבי החלק השני התבקש מכונס הנכסים להציג אישור על מס רכוש.  היורש קיבל אישור שאין חוב . כעת לאחר שקיבל את האישור כדין ביקש להעביר את יתרת הסכום, האך טוענים  רשויות המס האישור ניתן בטעות וכעת יש לשלם מס רכוש.

איך אפשר להתגונן מול טענה כזו?

אודה על עזרתכם הדחופה

השגה למיסוי מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/11/13
שלום רב,

ניתן להגיש השגה למיסוי מקרקעין על החלטתם לתשלום מס רכוש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יחידת דיור על הגג

ליאור 07/11/13
שלום רב,



ברשותי יחידת דיור על הגג, שטח היחידה 60 מ"ר ואילו שטח הדירה שברשותי (מתחת ליחידה) הנו 130 מ"ר.

שאלתי האם אני מחויב לשלם ועד בית תמורת היחידה (היא מאוכלסת) ואם כן האם באותו הסכום כמו שאני משלם על דירתי שלי.



תודה רבה.

תשלום ועד בית עבור יחידת דיור

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/11/13
ליאור שלום,



האם יחידת הדיור רשומה בטאבו כהצמדה לדירה?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התקנת שעון מים בבית משותף

אליאב 06/11/13
האם קיים חוק מחייב להתקנת שעון מים פרטי גם לדייר וגם לעסק באותו בניין משותף,ואם כן אשמח לדעת מהוא סעיף החוק ומאיזה שנה הוא נכנס לתוקף...תודה.

התקנת שעון מים בבניין

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
לא ידוע לי.

אולי מנהל פורום אחר?





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול אופציה

יובל 06/11/13
קיבלתי בירושה מאבי שנפטר דירה. הדירה מושכרת עד מאי השנה עם אופציה לשנה נוספת.

ברצוני למכור את הדירה אבל השוכרים דורשים פיצוי ע"ס 25000 ש"ח על פינוי מוקדם. 

האם לאור הנסיבות- 1. אני לא חתום מול השוכרים אלה מי שהיה האפוטרופוס של אבי 2. כיום ע"פ צו ירושה הדירה בבעלותי - ניתן לדרוש מהם פינוי מוקדם . האם יש פרצות בחוק לפיהן אוכל כבר למכור את הדירה ( למגורים ולא להשקעה ) ?

תודה  

ביטול אופציה

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
לדעתי - לא . לא ניתן לדרוש פינוי מוקדם.

מנגד- מי אמר שאי אפשר למכור את הדירה???

אפשר למכור את הדירה. הם ישארו בדירה עד למאי שנה הבאה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנייה בקיבוץ

חגית 06/11/13
לפני כשנתיים קיבלנו אישור מהוועדה המחוזית האיזורית לבניה(היזרעאלים),השכנה מלמטה עכבה את הבנייה בטענות שונות למרות, שקיבלנו אישורי בנייה כנדרש בחוק,הקיבוץ לא הצליח במשך שנתיים להביא את השכנה להסכמת בנייה עד היום, בינתיים המחירים עלו מאוד, האם ניתן לתבוע אותה או את הקיבוץ או את שניהם על כך שהמחיר ששלימנו עבור הבניה גבוהה מזה שהוצע לנו לפני שנתיים תודה

בניה בקיבוץ

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
אם ההתנגדות שלה נדחתה - אז לדעתי כן!

פני לעו"ד לקבלת יעוץ פרטני.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפקעה

06/11/13
1. מה קורה אם נמכר נכס בסכום נמוך יותר עקב הערת אזהרה על הפקעה ובסופו של דבר ניתן פיצוי על ההפקעה. מי יקבל את הפיצוי? בחוזה לא נרשם דבר בעניין.

2. האם אפשר לקבל פיצוי על הפקעה מצטברת? הפקעה אחת נעשתה לפני עשרות שנים ולא נתקבל פיצוי. ההפקעה הנוכחית , אם תבוצע, תהיה על 92 מ"ר. 

הפקעה

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
אם הפיצוי ניתן לאחר ששולמה מלוא התמורה והחזקה נמסרה - לדעתי הפיצוי מגיע לקונה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברה המצטרפת לשוכר הדירה

על 06/11/13
אני משכיר דירה לבחור, שמבקש לקבל מפתח נוסף עבור חברתו, השוהה עמו מספר ימים בשבוע.

חברתו אינה כלולה בחוזה ההשכרה.

כיצד לנהוג במצב זה? 

שוכרת נוספת

עו"ד ורדה גילרמן בר 06/11/13
לדעתי, כדאי לערוך חוזה חדש על שם שני השוכרים.

השכרת נכס לפעוטון

שון 06/11/13
ברצוני להשכיר בית ברמת גן לפעוטון. האם בכך אני משנה סטאטוס הבית (ממגורים למסחרי) מה קורה בעתיד עם מס שבח כשארצה למכור את הבית?ומה לגבי מס הכנסה האם אצטרך 35% מס או 10% כפי שאני משלם היום? 

תודה 

השכרת נכס לפעוטון

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
זה שאתה משכיר נכס למשהו אחר -לא אומר ששנית את יעוד הנכס.

לגבי מיסוי - זה שאלה לרואה חשבון - זה לא מס מקרקעין זה מס הכנסה.

לגבי מס שבח - לא רואה שיהיה שינוי.

הבעיות שלך יכולות להיות דווקא אחרות - שכן לדוגמא - השכנים יכולים לבוא בתלונות גם כנגדך ביחס להשכרה שכזו - הייתי בודק מהלך כזה יותר לעומק.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בגדר בלוקים של השכן לצורך פרגולה

אסף כ. 06/11/13
שלום רב,

אני גר בבית פרטי מוקף חומה שנבנתה על ידי לפני כ- 15 שנה. לאחרונה, נבנה בית פרטי במגרש הגובל למגרש שלי. השכן שלי בנה פרגולה בחצר ביתו ואת העמודים של הפרגולה הציב על החומה שלי המפרידה בין שני המגרשים, מבלי לקבל את הסכמתי. איך ניתן לבדוק אם הפרגולה בכלל נבנתה לפי היתר? מה אני יכול לעשות עכשיו - לדרוש הריסה ? פיצוי בגלל הבניה על החומה שלי או השתתפות בעלות בניית החומה שהוא נהנה ממנה עכשיו?

תודה מראש,

גדר של שכן

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
ניתן לפנות לעירייה/מועצה ולבדוק את נושא ההיתר.

אם זה ללא היתר - אפשר לבקש מהעירייה להרוס.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למשכנתא

יעל 06/11/13
התבקשתי להביא לבנק מסמכים כמו חוזה שכירות לצורך קבלת משכנתא לדירת השקעה.

האם המסמך יצא מהבנק או לעיניהם בלבד?

דירה להשקעה

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
ככל הידוע לי זה לעיניים שלהם בלבד ולא אמור להגיע למשהו אחר. (אני מניח שהשאלה היא בעניין רשות המיסים).



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת חלקי בדירת הורים שנפטרו ב"העברה ללא תמורה" לאח

זאב ז. 06/11/13
שלום

אחי ואני יורשים את דירת הורינו שנפטרו. אחי מעוניין לקנות את חלקי בדירה ב"העברה ללא תמורה" מאח לאח. האם חלים עלינו

או כל אחד מאתנו בנפרד מסים בעת ההעברה? מדובר בדירה ששוויה לא גבוה בצפון הארץ. לכל אחד מאתנו יש דירת מגורים בה אנחנו גרים.

ירושה

עו"ד ורדה גילרמן בר 06/11/13
ברכישת נכס יש לשלם מס רכישה. בהעברה ללא תמורה, יש לשלם מס רכישה בגובה שליש ממס רגיל

סגירת חנייה פרטית בבית משותף

אור 06/11/13
בבניין המשותף בו אני מתגוררת יש לי חנייה לא מקורה שהיא רשומה בטאבו והיא חנייה פרטית שלי. 

לאחר שאחד השכנים/אורחים (באמת לא משנה לי מי) דפק לי את הרכב וברח אני החלטתי לתחום את גבולות החניה שלי בעמודים בגובה כ60 ס"מ צבועים בצבע מחזיר אור. 

זה לא תוספת בנייה אלא תיחום חנייה 

האם אני פועלת נגד החוק? 

אם כן. כיצד אני יכולה לתחום ולסגור את החנייה שלי?

חניה בבית משותף

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
ממליץ לך לפנות לעירייה ולבדוק את חוקי העזר בתחום מגורייך.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיות רבות עם בעל הבית ביחידת הדיור

שירה 05/11/13
שלום 

אני בעלי והילד שוכרים דירה בישוב על יד ירושלים. 

על פי מה שהבנו יחידת הדיור אינה מוצהרת כחוק. 

בחשבון המים על פי מונה שמותקן לנו פה ביחידה בעל הבית טוען שאנו צריכים לשלם תעריף "ממוצע" בין הגבוה ביותר לבין הנמוך מכייון שהם 5 נפשות ואנחנו לא מוצהרים ולכן מגיעים לו חשבונות מים גובהים ולכן אנו צריכים להתחלק איתו. 

כרגע אני ובעלי חישבנו על פי התעריף הנמוך מכיוון שזה לא הוגן שנתחלק איתו ועם 5 הנפשות שיש בביתו +השקיית הגינות שלו. 

הוא אמר שלא צריך שנשלם כמה שאנחנו רוצים אך לא לשכוח שצ'ק הפיקדון שלנו אצלו ובסוף אנחנו נתקזז על הכל. 

האם העניין עם התעריף הוא נכון? והאם מותר לו לגעת לנו בצ'ק הפיקדון? 

יש לציין שהוא עורך דין לדיני עבודה וכל פעם מאיים בהיותו עורך דין שיתבע אותנו. 

הוא גם לא מוכן לתקן את בעיית זרם המים והאינסאטלציה מכיוון שהתעצבן עלינו.

מה גם שמכיון שהתעצבן הוא אמר לנו להוריד מיד את האנטנה של הקליטה של הפלאפונים שלנו "כי זה מפריע לו" ואם לא נוריד הוא יתלוש את זה כי זה הבית שלו.האם מותר לו לגעת ברכוש שלנו שאנחנו הבאנו והתקנו מכספנו? זה נמצא בחצר שלו? 

האם כדי לקחת עורך דין והאם הצדק לטובתינו??

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 07/11/13
לדעתי כדאי לכם לקחת עו"ד, על מנת ש"ירגיע" מעט את בעל הדירה.

וישלחו לו מכתב שמעמיד דברים על דיוקם

אסור לו לגעת ברכוש שלכם

ולגבי המים, נשמע כי הצדק אתכם.



בהצלחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה באחריות קבלן

קרן 05/11/13
שלום

יש בבעלותי דירה, שנרכשה ישירות מהקבלן.

הדירה בת 5 בערך....ומושכרת מהשנה הראשונה לאותו אדם. הדירה התגלתה כדירה "בעייתית " מאחר והיא דירת גג החלו כבר בחורף הראשון נזילות שרק הלכו והתיירות עם השנים. מאחר והדירה עדיין באחריות הקבלן פנינו אליו וזה מצידו כל פעם ניסה למצוא את הבעיה. הגג הורם פעמיים נעשו כל מיני טיפולים קוסמטיים ושום דבר לא הואיל. עד שאחרי מלחמות גם הקבלן הרים ידיים ונענה לדרישותינו להביא קבלן חיצוני מומחה לאיטום.

הטיפול עוכב מיוני לאוקטובר בשל בעיות בלוח הזמנים של הדיירת המתגוררת בדירה.

חשוב לציין שכל פעם שהייתה בעיה פנינו אנחנו לקבלן והוא מצידו עשה ( כך הוא טוען) את המקסימום.. .

הדיירים בדירה אין ספק שחיים בקשיים בעקבות הנזילות.  לטענתם דברים.נהרסו אך לעולם לא קיבלנו פירוט או תמונות או שווי ערכי למה שנהרס למרות בקשותינו.

עוד חשוב לציין כי הבעיה הינה ידועה לדיירת מעצם היותה בדירה כבר מהשנה הראשונה. ולמרות זאת היא מבקשת להאריך את החוזה כל פעם.. .אנחנו מצידנו לעולם לא התעלמנו מהבעיה ובמשא ומתן מול הקבלן כל הזמן.

דבר נוסף שיסביר אולי למה אנחנו לא הבאנו קבלן חיצוני והסיבה היא שמאחר ואנחנו הדירה האחרונה בביניין ואצלנו מתחילה ככל הנראה הבעיה....שמשפיעה על כל הבניין לא חושבים שאנחנו יכולים לקחת אחריות על משהו שאולי ישתבש כתוצאה מכך וכל הבניין יהיה על כתיפינו.  מה גם שהקבלן עדיין מטפל....מדובר הקבלן מאוד גדול בעל שם מאוד גדול בישראל.

השאלה שלי היא האם לדיירת יש עילה לתביעה נגדי על כל מה שעבר עליה בחמש השנים שהיא גרה בדירה למרות שהידיעה ברורה שאכן קיימת בעיה שלא מצליחה להיפתר היא מחדשת חוזה כל שנה בשנה.



תודה

מענה

עו"ד אייל בניסטי 06/11/13
קרן שלום,

לדעתי לדיירת יש עילת תביעה נגדך אך אם תוגש כזו, ניתן לבקש הודעת צד ג' לקבלן- כלומר אם תתקבל תביעת הדיירת אז הקבלן אמור לשאת בעלויות.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

שכח לבקש מש רכישה מופחת

יעקב 05/11/13
אדם רכש דירה ויש לו ילד נכה. בהצהרה למיסוי מקרקעין הוא שכח לבקש החלת מס רכישה מופחת בגין ילד נכה, לה הוא זכאי לכאורה. הוצאה שומה בשיעורי מס רכישה רגילים.

להגיש בקשה לתיקון שומה או השגה?



תודה

מתי ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/11/13
יעקב שלום,



ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן