פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

משכיר בעייתי שלא משלם

שוכר מתוסכל 22/11/13






 


 


שלום
רב, ( סליחה מראש על אורך ההסבר )




 




השכרתי
את ביתי לשוכרים. מיד בהתחלה היו בעיות תשלום והבנתי מהר מאוד שיש לי עסק עם
נוכלים. הם היו בדירה כשלושה חודשים והוצאתי אותם בהסכמה הדדית.




נכון
להיום, הם חייבים לי סכומי כסף גם של שכ"ד וגם על התשלומים השוטפים (מים,
חשמל, ארנונה וכו'). בנוסף לכך הם גרמו נזקים רבים שעלו לי לא מעט כסף לתקן.




הם
לא מביעים נכונות לשלם את החובות.




כעת,
ברצוני לתבוע אותם על החובות והנזקים שהם גרמו ואני מתלבט בין שני ערוצים אפשריים:




1.
יש לי שטר ערבות חתום ע"י ערב אחד. הבנתי שאני יכול לפנות עם השטר להוצאה
לפועל. הבעיה העיקרית היא, שסכום השטר אינו מכסה את סכומי החובות והנזקים.




2.
לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות על הסכום המלא.




 




ועכשיו
לשאלות :




 




באיזה
ערוץ מבין השניים עדיף לי או נכון יותר לפעול?




האם
יש לי ערובה להחזר החובות?




האם
ניתן לתבוע גם על עוגמת הנפש שנגרמה לי?




האם
לשכור את שירותיו של עורך דין או שאפשרי להתנהל לבד אל מול הרשויות?




אני
רוצה לשלוח מכתב למשכיר ( מכתב לפני פניה להליך משפטי )המסביר את סכום החוב ונותן אופציה
אחרונה לתשלום – האם יש נוסח מקובל? או כל ניסוח יתקבל בבית המשפט?




 




בהמון
תודה מראש,

משכיר מתוסכל





 






גביה משוכר שלא משלם

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
ממליץ לך לשכור עו"ד.

אולי הדרך הנכונה היא לפנות תחילה להוצאה לפועל עם סכומים נמוכים יותר אומנם, אבל אז תבדוק אם יש סיכוי גביה.

אם תגבה בהוצאה לפועל תמיד אפשר לתבוע את היתרה בתביעות קטנות.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם דירה להריסה צריכה לשלם ועד בית?

ליטל 22/11/13
קבלן בנה בניין ועל חלק מהדירות ישנו צו הריסה. האם הוא צריך לשלם ועד בית?

האם דירה להריסה צריכה לשלם ארנונה?

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
צריך לבדוק את התקנות הספציפיות בעירייה, רעיונית - כן. כי הם עדיין מקבלים שירותים וגרים בהם..



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרחבת דירה בבית משותף

מיקי 21/11/13
שלום,

אני מעוניין להרחיב את הדירה שלי ע״י תוספת על הגג ( אני קומה אחרונה).

רציתי לשאול לגבי נושא הפיצוי לדיירים האחרים. האם בהכרח חובה לפצות את הדיירים? למרות שהם לא יכולים לבנות על הגג, הם יכולים להוסיף מרפסות, חדרים נוספים....

הרחבת דירה

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
צריך לבדוק את פרטי המקרה. אולי לדוגמא - תמנע מהם תמ"א 38? רעש? וכו' - לפעמים אין פיצוי תלוי במקרה.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון גג ומדרגות..

ר.ש 21/11/13
בעל הבניין מסרב לתקן את הגג והמדרגות, נכנסים יונים וכל מיני חרקים מהגג והמדרגות לא ביטחותיות ומתפוררות.

תיקון גג ומדרגות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
אני מציעה שתוסיף פרטים נוספים. לא ברורה השאלה.



עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקנות למעלית

ירדן 21/11/13
האם אין קשר בין הוראות התקנת מעלית בבנין קיים או חדש לבין בנין העובר תמא? נאמר לי בעיריה כי מבחינת תמא אין חובה להתקין מעלית. האם אין זה נוגד את הוראות חוק התכנון והבניה המחייב התקנת מעלית אחת ויותר בבנין בן מספר דירות/קומות מסויים?

התקנת מעלית בבנין על פי תמ"א 38

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
ירדן שלום,

למיטב ידיעתי, התקנת מעלית היא תנאי לתוספת הדירות על הגג.

ישנו פורום תמ"א 38. אולי כדאי שתפנה את השאלה שם.

בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזילה שמזיקה לדירה

שיר 21/11/13
שלום,



אני גרה בדירה שכורה.

יש נזילה הנובעת מדוד מים השייך לאחת הדירות אשר גורמת לי לנזק.



הואיל ולא ידוע מיהו בעל הדירה אשר הדוד שייך לו, לא ניתן לפתור את הבעיה ללא הזמנת אינסטלטור.



כאשר פניתי לוועד הבית נאמר שזה לא באחריותו.

כאשר פניתי לבעל הדירה שלי הוא אמר שזה לא באחריותו וכי אין סיבה שישלם עבור אינסטלטור (שיבדוק ויאתר ו/או יתקן את הבעיה) אלא שבית הבית לו שייך הדוד צריך לשלם.



הואיל ואני לא יודעת מיהו בעל הדירה המזיקה והנזק ממשיך לפגוע לי באיכות החיים אני שוקלת לעזוב את הדירה.



מה אפשר לעשות?

נזילה בדירה שכורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
שיר שלום,



בכל מקרה של נזק שמהווה מגבלה ממש, על המשכיר לתקן זאת ובאם לא יתוקן תוך זמן סביר, את רשאית לתקן בעצמך ולדרוש את הוצאות התיקון מהמשכיר. לחילופין, את רשאית אם אין הוראה אחרת בהסכם השכירות לקזז את עלות התיקון מדמי השכירות. במקרה של נזק שמונע את המגורים במקום, שאינו ניתן לתיקון, במילא המשכיר אינו יכול למלא אחר הוראות הסכם השכירות.



בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה לדירה

mekory 21/11/13
לאור תקנות המיסוי החדשות - שאלה מקצועית:



1. ראובן רכש דירה על שמו טרם נישואיו, תוך לקיחת משכנתא על שמו.

2. ראובן התחתן עם לאה וכעת שניהם גרים בדירה שרכש.

3. ללאה אין דירה הרשומה על שמה.

4. כעת לאה מעוניינת לרכוש דירה על שמה בלבד (ייתכן שעם הערת אזהרה על שם בעלה הואיל וסייע לה במימון חלקי) תוך לקיחת משנתא על שמה בלבד.



האם לאה לא תהיה חייבת במס רכישה על הדירה שרכשה לפי דירה נוספת הואיל ולא רשומה דירה על שמה, או שמא הואיל והמדובר בתא משפחתי אחד היא תהיה חייבת במס רכישה לפי דירה נוספת על הדירה שרכשה?



*הערה: ידוע שאם מדובר בדירה יחידה שלה היא תהיה חייבת במס רכישה לפי מדרגות המס שעד 1.47 ואילך. 



תודה

מס רכישה

אדם 21/11/13
ערב טוב,



ככלל מדובר בתא משפחתי אחד אך ישנה הוראה של מסמ"ק שקובעת כי האישה תשלם על חלקה לפי דירה יחידה והבעל ישלם את חלקו לפי דירה שניה.



אני מציע לך לפנות למסמ"ק הרלוונטי 

חזקת התא המשפחתי

עו"ד ציפי רוזנברג 21/11/13
עולה כאן שאלה, האם למרות העדרה של חזקת התא המשפחתי על נכסים כאלה, האם היתה כוונה לשני בני הזוכ ליצור שיתוף בנכס. יש לבחון מקרה זה באופן פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

נהיטל השבחה

מורנה 21/11/13
לאדם ישנו 18.5% בנכס

מקרקעין. אותו אדם מתכוון למכור את

הנכס לצד ג'. במקרה בו יחול היטל השבחה

האם יחול עליו היטל השבחה לפי חלקו היחסי, דהינו 8.5% בלבד רק על החלק הנמכר

או המוכר שרוצה למכור את חלקו צריך לשלם את מלוא התמורה בגין ההשבחה?????????

אודה לתשובתכם.

היטל השבחה בגין חלק בנכס

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
מורנה שלום,



היטל ההשבחה יחול על חלקו בנכס.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מוקפא להסדר

אוהב ציון 21/11/13
בנסח הטאבו של הבניין רשום לגבי הדירות: "הנכס מוקפא להסדר". וכן: " הנכס בהליכי הסדר וההעברה טעונה הרשאה". האם אפשר לקבל הסבר לעניין הערות אלו? מה אומרת הערה שכזו מבחינה משפטית?? תודה מקרב לב.

נכס בהליכי הסדר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
אוהב ציון שלום,



המשמעות היא שהנכס בהליכי הסדר ויש להמציא רישיון (היתר) מלשכת הסדר המקרקעין הרלוונטית, לצורך כל פעולה שמבקשים לבצע. בסיום פעולת ההסדר מתבטלים הרישומים בפנקס השטרות והזכויות נרשמות בפנקס חדש, פנקס הזכויות. הפנקסים מנוהלים בלשכות רישום המקרקעין.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחרי קבלת פס"ד לטובתי, הצד השני מערער – העו"ד רוצה לחייב עוד

אייל 21/11/13
בקצרה:

לפני כ-3 שנים תבענו שני נוכלים שהונו את הוריי הנכים בהקשר לדירה שרכשו. הדירה לא הייתה בחזקת הוריי במשך 12 שנים, וצברה חובות מול הרשויות בחלק מהזמן הזה.

בפס"ד מלפני חודש, נקבע שאחד הנתבעים צריך לשלם לנו סכום כסף שהוא בהחלט לא מספק אותנו (ארחיב מיד) + הוצאות משפט המהוות 20% ממה שבאמת היו ההוצאות שלי על עו"ד. הסתפקנו במה שנפסק כי: עייפנו מההתעסקות בדבר ורצינו לסיים את זה. החלטנו שעדיף שנשאיר את זה ככה ולא נערער.



הבעיה:

הנתבע שנפסק נגדו, הגיש ערעור שהוא די מטופש (לטעמי, אולי אני טועה) ועכשיו עורך הדין שלי מבקש תשלום לא קטן שמהווה כמעט 50% מהעלות המקורית שהוא לקח על התיק - כדי להתמודד עם הערעור.



שאלותיי:

1. האם מקובל לקחת כסף על ערעור? זה לא נכלל במחיר ששילמתי על הייצוג?

2. במידה והתשובה לשאלה הקודמת היא "כן", מהו המחיר המקובל לקחת על ייצוג בערעור? האם אתם יכולים להעריך או שמא זה פונקציה של מורכבות התיק? בכל מקרה אשמח לטווח מחירים כדי לדעת שהעו"ד לא "תופס אותי בביצים" אחרי שהוא מכיר את כל פרטי המקרה והוא האופציה המתאימה ביותר למשימה, לכאורה.

3. התיק מורכב, אין ספק. האם נראה לכם שיהיה לא נכון לפנות לעו"ד אחר ולחפוף אותו על כל התיק רק כדי לחסוך בעלויות הערעור? או שעדיף לשלם יותר וללכת על עו"ד שמכיר את הסיפור ואת הלך הרוחות של הצדדים והשופט?

4. אני מכיר את המקרה, אבל אני לא עו"ד. אני יודע ויכול להציג את העובדות בפני בית המשפט. השאלה אם כדאי לי לעשות את זה ולסיים כבר בלי עלויות עו"ד? באמת מדובר בעוול גדול שנעשה למשפחה ובהחלט ידעתי שצריך ייצוג מקצועי בהתנהלות במשפט, אולם ללעניות דעתי לא צריך עו"ד כדי להתמודד עם הערעור.



אני מרגיש שהעו"ד מנצל אותי, ואני רוצה כבר לסיים את הסאגה הזו. למרות שאני מאמין שהפס"ד המקורי לא היה הוגן כלפינו, גם עכשיו כשאנחנו חוזרים לבימ"ש כדי להתמודד עם הערעור, אני לא מעוניין להרחיב את החזית ולדרוש את מה שנראה לי שמגיע לי, אלא רק לדחות את הערעור הזה ולסיים הכל.



אשמח לעצתכם.

המון תודה על זמנכם.

הוצאות ערעור

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
שלום רב,

אין זה הפורום המתאים לשאלות מסוג זה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבח לתושב חוץ

יקיר 20/11/13
שלום.

האם על פי התיקון החדש תושב חוץ שיש לו 1/4 בעלות בנכס בארץ ויש לו בית בבעלותו בחו"ל יחוייב במס שבח על מכירת ה- 1/4 לאחר ה1.1.14?

תודה.

מס שבח לתושב חוץ

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 21/11/13
יקיר שלום,



על פי התיקון החדש, תושב חוץ שיש לו דירה במדינת התושבות שלו, אינו זכאי לפטור ממס שבח. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה שנתקבלה במתנה

דני 20/11/13
קיבלתי 25% מדירה בירושה מהאמא. (לאמא הייתה עוד דירה). 

קיבלתי את היתרה- 75% במתנה מהאבא לפני מספר חודשים.



אני חייבת למכור את הדירה.

האם אפשר למכור את הדירה בינואר 2014 ולשלם מס מינימלי (כי מאפסים את המס שבח)?

או שעדיין אני צריכה לחכות עד שתקופה העברת המתנה תעבור (4 שנים)?

תקופת צינון בהעברה ללא תמורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
דני שלום,

יש להמתין  לגבי החלק שהועבר ללא תמורה לפי תקופות הצינון בטרם תיקון 76 ואז ניתן יהיה למכור את הדירה בתנאי שעומדת ביתר התנאים שקבועים בסעיף הפטור החלקי (פטור עד 31.12.13). יש לציין שהמכירה בתקופת המעבר תיוחס לנותן המתנה על כל המשמעויות הכרוכות בכך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על הפקעה

איתן 20/11/13
שלום

אולי תמצאו את השאלה הזו מוזרה אולם בכל זאת.

ברשותי בניין ששייך למשפחתי עוד מימי התורכים,בתקופת מלחמת העולם הרסו התורכים חלק מהבניין (יש לי תיעוד על כך ) ללא כל פיצוי כמובן.

האם יש לי עילת תביעה היום נגד ממשלת תורכיה ?



תודה.

הפקעה מימי התורכים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
אין זה הפורום המתאים



בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשמל לא תקני

דן 20/11/13
שכרתי דירה.

שבועיים אחרי שעברתי לדירה התברר שמערכת החשמל בבית ישנה מאוד מאוד מאוד ולא עומדת בתקן ולא בטיחותית.

המשכיר לא מעוניין לטפל בזה.

טוען שאין לו כונה להשקיע בדירה וידעתי מראש שזה בית ישן.

האם היתה פה הטעיה?

האם זו היתה חובת המשכיר למסור לי נכס בו הכל תקני?

האם זו עילה לביטול חוזה?

האם נזקי הביטול יושתו על המשכיר?

על מי חלה האחריות לתקן נזקים בדירה שכורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
דן שלום,



יש לבחון את הוראות הסכם השכירות.

ככלל, הסכם השכירות קובע שתיקון של כל ליקוי שנובע משימוש סביר או בלאי טבעי יהא באחריות המשכיר, ואילו השוכר יתקן כל ליקוי שנגרם באחריותו. 

על השוכר להודיע למשכיר על הצורך בתיקון.  

המשכיר יהא פטור מלתקן גם כאשר על פי הסכם השכירות החובה לתקן את הפגם אינה מוטלת על המשכיר והוא לא ידע את העובדות המהוות את הליקוי בעת החתימה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוראת שעה שפקעה להגדלת היצע דירות מגורים

מאיר מאירי 20/11/13
הפטור מכוח הוראת השעה פקע ביום 6.5.2013,

כאשר מי שניצל אותו ייחשב כמי שמכר דירה לעניין ניצול עתידי של הפטורים ממס שבח

במכירת דירה אחת לארבע שנים, או של מכירת דירה יחידה אחת ל-18 חודשים.



 דא עקא, אני לא מוצא סימוכין לטענה דלעיל אשר נטענה בפני כאשר בקרתי במיסוי מקרקעין. 

בהוראה לא מצוין הנטען לעיל. 



אודה לתשובתכם בעניין.



מאיר מאירי

2014 שינוי

shi 20/11/13
כל עניין 4 שנים משתנה ב2014

פקיעת הוראת השעה שהעניקה פטור חד פעמי ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג 20/11/13
מאיר שלום,



זו היתה החלטה של ועדת-הכספים להאריך את תקופת הוראת-השעה עד ליום 5.5.2013.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

פקיעת הוראת השעה שהעניקה פטור חד פעמי ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג 20/11/13
מאיר שלום,



זו היתה החלטה של ועדת-הכספים להאריך את תקופת הוראת-השעה עד ליום 5.5.2013.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

השאלה היא כזאת

מאיר המאירי 21/11/13
קראתי את התקנה של ההוראה מלפני ולפנים ולא מצוין כי, באם השתמשתי בהוראה אחרי שהיא פוקעת אני לא יכול להשתמש בפטור אחר כגון 49 ב' . זו שאלתי היכן זה מצוין כי בתקנות זה לא מצוין. 



תודה רבה על העזרה


דירה שאלה

לילי 20/11/13
האם אחרי 3 שנים שמישהו גר דירה יש לו חזקה עליה לפי "המשפט העברי" מבחינת המשפט האזרחי או שזה תופס רק אצל הדתיים מבחינת אמונה?

חזקה במקרקעין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
לילי שלום,



כדי לרכוש חזקה במקרקעין יש צורך בהסכם מחייב.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג,

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועד לא מתפקד

מור 20/11/13
שלום,



בבניין שבו אני שוכרת דירה ישנו ועד בית שאיננו מתפקד בצורה מלאה. האישה אשר אחראית על איסוף הכספים מקבלת פניות חוזרות ונשנות על תחזוק הבניין, ולא מגיבה בדבר. התשלום של דירתנו הוא 100 ש"ח (בנין ללא מעלית, ללא אינטרקום או דלת כניסה), והבניין במצב מאוד מאוד לא מתוחזק. החלונות של הבניין מנופצים, הגג פרוץ, הקירות מלאים בסדקים ולא סויידו כבר שנים, והגג לא זופת המון המון זמן. כשפנינו לועד הבית לגביי דברים אלו (כל פעם דבר אחר פרטנית) היא אמרה בכל פעם: צריך לכנס את כולם ושיחליטו. לא כונסה ועדה כבר זמן מה, מה כל שכן לנו כשוכרים אין בכלל זכות הצבעה. כששאלנו את בעלת הדירה שלנו על הגג, כיוון שאנו גרים בקומה אחרונה וחוששים מטפטוף גשמים, היא אמרה- יש בעיה עם הועד בית, כל החלטה כזו דורשת איסוף של כל בעלי הדירות והסכמה. ואני אומרת - אז מדוע אני משלמת ועד בית בכלל?? מלבד מנקה שמגיע פעם בשבועיים וחשמל לחדר המדרגות, 100 שקלים בחודש נראה לי מחיר יקר מאוד. אני חוששת שועד הבית הזו מתחזה ולא מטפלת כלל בדברים.

מה ניתן לעשות בבקשה?

להפסיק

YAEL 20/11/13
מה ניתן לעשות? להפסיק לשלם.

ה"ועדית" כבר תתעורר

תשלום מסי ועד

עו"ד ציפי רוזנברג 20/11/13
מור שלום,



אין לשנות את שיעור ההשתתפות של הדיירים במסי הוועד אלא בהסכמתם של כל בעלי הדירות. עד אז הינך מחויבת בתשלום ועד הבית הקבוע.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג,

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

דמי ועד בית בבניין משותף

דיירת בשכירות 20/11/13
שלום,



אנחנו חיים בקומפלקס בניינים משותפים ומנוהלים ע"י ועד מרכזי. בבניין חיים דיירים בשכירות לצד דיירים בבעלות. חלקים נכבדים מדמי הועד הגבוהים מאוד הולכים לצורך תחזוק מבנים, שיפוץ, תיקון נזילות וכדומה. עד היום נכללו כל התיקונים האילו בדמי הועד המשותפים, מה שבפועל גורם לדיירים בשכירות לשלם הרבה מעבר לאחזקה השוטפת של המבנים. במידה ונדרש שיפוץ או תחזוק דמי הועד עולים בהתאם באופן שווה בין השוכרים לבעלי הדירות. האם לא מן הראוי לגבות תשלום נפרד מבעלי הדירות עצמם בכל הקשור לתחזוק והשבחת הנכסים שלהם? האם אפשר לדרוש רטרואקטיבית את החלק היחסי שהשוכרים שילמו לכסות את הוצאות תחזוק המבנים? 



תודה

על מי חלה חובת ההשתתפות בהוצאות שיפוץ ותחזוקה?

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
שלום,

יש לבחון את הסכם השכירות כדי לענות על שאלה זו.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג,

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיפורים במושכר

מירים 20/11/13
אמי משכירה דירה, אשרה בע"פ לשוכר שלא להעביר לחשבונה שכ"ד של חודשיים ובכסף הזה אישרה לו להחליף תריסים (שהוא ביקש זמן רב).

לאחר כחצי שנה הגיעה לדירה ונדהמה לגלות כי השוכר לא החליף את התריסים כלל (וכמו כן לא שילם עבור חודשיים).

השוכר טען שהתעכב, אך כעת אמי חזרה בה ואינה רוצה לתת לשוכר לטפל בכך ואף בדעבד מעדיפה לדחות את החלפת התריסים. היא מעוניינת שתחילה ישלם לה עבור החודשיים. בנוסף צ'ק הערבות שבידיה אינו בתוקף (השוכר החליף חשבון והיא לא בקשה ממנו להחליף צ'ק).

כיצד כדאי לה להנהל בנידון (נראה כי השוכר אינו מעוניין לשלם את השכ"ד שלא שילם בזמנו).

אשמח לקבל את עזרתכם.

הפרת הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
מרים שלום,

האם אמך ניסתה להגיע להסכמות עם השוכר? האם ניסתה לדרוש ממנו בטחונות חדשים?

יש לראות את הסכם השכירות, כדי לתת מהם הסנקציות שניתן להפעיל במקרה זה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסים ממכירת בית

שחר 20/11/13
שלום, 

ברשותי מגרש ואני מתכוון לבנות בית לצורך מכירה

את המגרש קיבלתי במתנה מהורי (ללא תמורה)



אני מנסה להבין מהם המיסים שיוטלו בזמן המכירה , כדי לתכנן את עלוייות הבניה וכו...



בכל האתרים מדובר על מס שבח, בהתאם למליר הקנייה וכו... אבל במקרה זה אין קנייה אלא בנייה ומכירה...



מהם המיסים שיחולו במיקרה שלי ?



תודה שחר

מיסוי בעת מכירת בית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
שחר שלום,



בעת מכירת הבית יחול עליך מס שבח או שתהא זכאי פטור ממס שבח, בהתאם למקרה.



בחישוב מס השבח יקחו בחשבון את מחיר הרכישה של המגרש ויוסיפו את עלויות הבנייה אליו ועוד הוצאות מוכרות לצורך ניכוי מהשבח.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה מכירת בית קרקע וחוזה עם עו"ד

בתאל 20/11/13
שלום לכם,

אנחנו עומדים בפני רכישה של בית קרקע.ההתנהלות בין עורכי הדין ,המשא ומתן והבדיקות של הנכס ארכו כחודשיים.החתימה תערך בימים הקרובים.בפגישה שלנו עם העו"ד שלנו אתמול, הוא אמר שנצטרך לחתום גם איתו על חוזה כדי שאם תהיינה בעיות בעתיד שלא נתבע אותו.האם דבר כזה נהוג? 

שחרור עו"ד מאחריות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
שלום רב,

לא שמעתי על חיה כזאת ובמהות השירות שהוא אמור לתת לכם, עליו להיות אחראי לעבודה המשפטית שהוא עושה.

בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג,

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור על אין נכס

דוד מיארה 20/11/13
 שלום האם יש אישור על כך שאין נכס שרשום על שמי  ואיך משיגים אותו תודה

אישור על העדר בעלות בנכסי מקרקעין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/11/13
לשכת רישום המקרקעין אינה נותנת אישורים כאלה.

אני ממליצה לברר מול הגוף שדורש ממך זאת, למה בדיוק הוא זקוק. 

רשות המסים מסוגלת להנפיק אישור כזה, אבל להערכתי אינה נותנת אישורים מעין אלה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג, מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה בהחלפת דירה

נוחי 19/11/13
ברשותי דירה בשווי כ1250000. אני מתעניין ברכישת דירה יקרה יותר לקנייה בשווי 1450000 (פער של 200 א').

לאחר שאקנה את הדירה הגדולה אמכור את הקטנה. האם אשלם מס רכישה או שיש תקופה שאני יכול למכור את הישנה וכך להשאר עם דירה יחידה ולקבל את פטור מס הרכישדה לדירה יחידה?

הקפאת תשלום מס רכישה בחילוף בין דירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/11/13
נוחי שלום,



כשתדווח על רכישת הדירה החדשה, ניתן לבקש להקפיא את תשלום מס הרכישה אם אתה מתחייב למכור את הדירה הקודמת תוך שנתיים, ואז תחויב במס בגין רכישת דירה יחידה.



קח בחשבון שעד לא תמכור את הדירה הישנה, לא תוכל לקבל אישור מס רכישה הנחוץ להעברת הזכויות הדירה החדשה על שמך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה – דמי שכירות

מני 19/11/13
שלום רב

היזם שממנו קניתי את הדירה החדשה מאחר במסירתה 9 חודשים ועדין לא משלם שכירות אומר שבגמר חשבון, החוזה פרוץ כי לא רשום ממתי הוא אמור להתחיל לשלם שכירות,

האם אני אמור לקבל ממנו את דמי השכירות על ה9  חודשי איחור או לקבל גם את ה9  חודשי איחור וגם על הימים שבחוזה כתוב איחור מותר שבמקרה שלי 120 ימים ? לפי מה שהבנתי מפסקי דין ברגע שקבלן עובר את הימי איחור המותרים הוא אמור לשלם שכירות  גם עליהם . תודה מראש . 

פיצוי בגין איחור במסירת דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/11/13
מני שלום,



על פי החוק, לאחר שחלפו 60 יום מעבר למועד שנקבע בחוזה למסירה, הקבלן מחויב לשלם פיצויים בדמי שכירות החל מהמועד שהוא היה אמור למסור את הדירה, או פיצויים בסכום שהוסכם עליו בחוזה המכר- הסכום הגבוה בין השניים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנייה דל קומה נוספת

לילי 19/11/13
האם בבניית קומה נוספת לבית קרקע ניתן לחלק את התשלומים לכמה שני ם כמו משכנתא?

תשלום בגין בניית קומה בבית פרטי

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/11/13
לילי שלום



ממליצה לך להפנות את שאלתך לגוף שלו את משלמת בגין הבניה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן