פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
אשקלון שפירא 70
מחשבון מס רכישה
לעניין מס רכישה - הוא תלוי סכום . ישנו מחשבון של מס רכישה.
תרשמי בגוגל מחשבון מס רכישה ותכנסי לאתר של רשות המיסים זה המחשבון הנכון והאמין.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקת ייעוד של קרקע
יש לי גוש חלקה של קרקע ואני רוצה לבדוק מה הייעוד שלה כיצד ניתן לעשות זאת?
יש אפשרות גם באינטרנט כי חיפשתי המון באינטרנט אבל לא מצאתי שום אתר/הסבר.
תודה
בדיקת ייעוד של קרקע
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימת חוזה 3 חודשים טרם מועד הכניסה
תודה!
חתימת חוזה שכירות
אפשר להכין חוזה עם ערבים, ולקבוע פיצויים.
רצוי מאוד לשכור עו"ד שיכין את החוזה, ויבדוק את טיב הערבים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
למציאת עורכי דין ניתן לפנות לאינדקס עורכי דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת משרד עו"ד בבית
האם אני צריך לקבל היתר כלשהו בשביל לפתוח משרד עו"ד בבית שלי? אני לא מתכוון לעניין האתי אלא בהיבט של מקרקעין. תודה.
פתיחת משרד עורכי דין
אבל פנה לעיריה במקום מגוריך ותברר (לא צריך להזדהות).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי מקבצי דיור לעולים
אני גר ליד מגדל שדירותיו ניתנו בלעדית לעולים פנסיונרים יוצאי ברית המועצות לשעבר(הבניין נבנה ע"י העירייה והממשלה).
אני הנני נכה שמוכר ע"י הביטוח הלאומי ומקבל קצבת נכות כללית.
שאלתי היא האם כנכה הנני גם זכאי לקבל דיור בבניין דלעי"ל, למרות שאני לא יוצא חבר העמים(נולדתי בארץ)?
בתודה מראש
יוסי
מקבצי דיור
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה מוקדמת מדירה בתנאים מיוחדים
לפי חוזה שכירות דירה, לפני עזיבת הדירה מוקדמת אני ושותפה חייבים למצוא דיירים חלופיים באותם תנאים.
אבל לפני חודשיים מול הבניין התחילה בנייה ותנאי המגורים השתנו לרע בגין הרעש וזיהום האוויר, דבר, שאינו מאפשר למצוא שוכרים חלופיים ללא הורדה משמעותית של שכר הדירה.
פניתי למשכיר והצעתי לו להוריד את שכר הדירה או להקציב חודש ימים - זמן סביר לדעתי למצוא משכירים חלופיים ואחרי זמן הזה, נוכל לעזוב בהסכמה.
הוא לא הסכים בטענה, ש"חוזה לא מפירים". (עד סיום תקופת השכירות נותרו שלושה חודשים)
האם יש מוצא משפטי בסיפור הזה?
תודה רבה
סיום חוזה שכירות
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת חניה צמודה
אך יש משכנתא על הדירה ( כולל החניה ) של 200,000 ש"ח
והדירה שווה 1,300,000 ש"ח
האם הבנק למשכנתאות ישחרר את החניה .
במידה ולא האם ניתן יהיה לרשום הערת אזהרה נוספת בטאבו
בעקבות הסכם הרכישה של החניה.
בתודה מראש על התשובה.
רכישת חניה צמודה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת חלל הגג
פתיחת חלל גג
יש להיוועץ עם אדריכל לשם בחינת הנושא הרישויי/תכנוני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית דירה ראשונה בחו"ל
ברשותי סכום של 50 אלף יורו (250 אלף שקל). אני מעוניין לרכוש דירה ראשונה בספרד.(אין לי דירה בישראל).
אני אזרח ישראלי ללא דרכון אירופאי או כל דרכון זר.
אשמח לקבל ייעוץ הפניה למאמר או הסבר לגבי חוקיות מיסוי וכל מה שנדרש לדעת לפני רכישת דירה בחו"ל.
תודה רבה.
קניית דירה בחו"ל
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניתוק שוחת ביוב שלי ע"י השכן מתוך קו ביוב משותף
הבית נבנה בתחילת שנת ה-50 של המאה הקודמת וקו הביוב שנבנה בתחילת שנות ה-60, (עד אז היו שוחות שנקראו ספטינג) הוא משותף שתחילתו בחצר שלי וממשיך דרך חצר השכנים עד להתחברות לקו הביוב הראשי העובר לאורך הרחוב. הקו בנוי מצנרת בטון שמתפוררת לאט וכן משפוע שאינו מתאים לתקן הנוכחי.
במשך השנים, נוצרו בעיות שונות במערכת הביוב שנפתרו מקומית ע"י אינסטלטור שהובא ע"י השכן, שגם גרמו
לעכברושים להסתובב חופשי והיות ותחילת שפוע השוחות הוא בחצר שלי נגרמו הצפות מי ביוב בחצר, פניות חוזרות ונשנות מצידי וכן התערבות מהנדס הביוב של העירייה ומכתבים מהעו"ד ששכרתי שיש לתקן יסודית לא נענו.
בינואר 2014, לאחר שההצפות החלו להחמיר, פניתי לאינסטלטור מקצועי שאטם את השוחות שהיו קיימות בחצר ובנה לי שוחה חדשה והגביה את צנרת המוצע של מי הביוב. את השוחה הוא חבר חזרה לשוחה הישנה הקיימת על גבול המגרש ואליה מחובר גם השכן.
ביום א' לפני החג הופיע בן השכן עם אינסטלטור והודיעו לי שהם מידבונים קו חדש משום שמי הביוב מופיעים בחצר שלהם. ואם לא הסכים הם איימו שינתקו אותי מהמערכת. כי
מותר להם. ראשית השבתי שהם לא יכולים חוקית לנתק אותי ושנית ללא הצעת מחיר כתובה ובדיקת הצעות אחרות אני לא מוכנה לכל פעולה שתעשה. כן הוספתי שהבעיה היא משום שהם (השכנים) כל פעם הביאו אדם לא מקצועי לסתום חורים במקום אדם מקצועי שיתן פיתרון מקצועי. .
לאחר הקדמה שכזאת, ברצוני לשאול מספר שאלות חשובות.
1, מותר להם חוקית לנתק אותי ממערכת הביוב ללא חבור לקו תקין? מתוך הנחה שהם בונם קו חדש תיקני ואת הקו
הישן הם מבטלים כדי שמי הביוב הבאים ממני לא יציפו את החצר שלהם אלה יציםו את החצר שלי?
2. מתוך פליטת פה של אב המשפחה, נודע לי שהוא כיסה 2 שוחות ביוב ע"י כך שבנה עליהן משטח מרוצף ללא אפשרות של מתן גישה לניקוי ובקרה. אחת מהם היא השוחה האחרונה בקו המתחברת לשוחה המרכזית של קו העירייה. האם מותר לו חוקית למנוע גישה לשוחות שהן גם משמשות אותי? והאם אפשר לחייב אותו לחשוף את השוחות?
תודה מראש
ברכה
ניתוק שוחת ביוב
יש לפנות לייעוץ משפטי פרטניץ
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תגובה להמרצת פתיחה
הייתי מעוניין לדעת האם בתגובה להמרצת פתיחה ניתן גם לבקש מבית המשפט דברים מסויימים (הקשורים לנושא כמובן) או שמא אני חייב להגיב רק על מה שהמבקש ביקש?
ואם לא, באיזו דרך זה כן אפשרי?
הסבר:
כונס נכסים הגיש בקשה בהמרצת פתיחה לבית המשפט, על מנת שירחיבו סמכויותיו ככונס גם על זכויותיו של בעל ההערת אזהרה בנכס. אני כאחד המגיבים מעוניין להשמיע טענותיי למה אני לא מוכן לזה ובנוסף ברצוני לבקש לבטל בכלל את חוזה המכר ולהסיר את כל המישכונים.. האם תיהיה בעיתיות כלשהיא להגיש את כל זה בתגובה להמרצת פתיחה? אם כן, מהו האמצעי שדרכו יש לטעון את כל הנ"ל?
תודה,
תגובה להמרצת פתיחה
נא פנה לפורום הרלוונטי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ליקוי בניה רטיבות
מה אפשר לעשות במקרה הנ"ל במידה והוסתר המידע? מה תקופת ההתיישנות?
תקופת התיישנות
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקת ייעוד של קרקע
יש לי גוש חלקה של קרקע ואני רוצה לבדוק מה היעוד שלה, איך אני עושה את זה?
תודה מראש
בדיקת ייעוד של קרקע
ניתן להוציא תב"ע על פי גוש וחלקה דרך האינטרנט, או לפנות למחלקת הנדסה בעיריה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על מכירת דירה לקרוב משפחה
במידה ואדם זר היה קונה את הדירה אימי היתה אמורה לשלם מס שבח בסכום של כ-2500 ש"ח.אבקש לדעת מה סכום המס שבח שעליה לשלם במידה ואני אקנה את הדירה .
מס שבח על מכירת דירה לקרוב משפחה
אני מניחה שאתה מתכוון לכך שאמך מעבירה לך את הדירה במתנה.
אם זה המצב, הרי שיש לאמך פטור ממס שבח ואתה תשלם מס רכישה מופחת (1/3).
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכן עם חניה בטאבו תופס בכוונה חניה משותפת
בבניין בו אני שוכר דירה ישנן 7 חניות, מתוכן 5 רשומות בטאבו ו-2 משותפות. לדירה שלי אין חניה בטאבו.
לאחד השכנים יש חניה בטאבו אך הוא מעדיף לחנות בחניה המשותפת בטענה שיש לו אורחים. לטענתו לדיירים השוכרים דירה אין זכות לחנות בחניה המשותפת ולעומת זאת לו יש זכות ל"שמור" חניה.
האם ניתן לעשות משהו בנידון?
בנוסף, כשביקשתי לחנות בחניה המשותפת הוא טען שזה נתון להחלטתו בהיותו ועד הבית ואיים לשים שער בחניה ולמנוע ממני כניסה. האם יש לזה משמעות באמת?
תודה רבה
שכן עם חניה בטאבו תופס בכוונה חניה משותפת
האם שכרת את הדירה עם חניה?
לטעמי השכן שוגה.
אני מציעה לך לפנות לבעל הדירה שלך לעדכן אותו בעניין ולבקש ממנו להתערב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירה לאח
העברה בין אחים
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
למציאת עורכי דין ניתן לפנות לאינדקס עורכי דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח מקרקעין
אבקש את חוות דעתכם לסוגיה כדלקמן:
- בשנת 2002 נרכשה על ידי דירת מגורים אשר הועברה בשנת 2009 במכר ללא תמורה להורים.
- בשנת 2008 נרכשה על ידי דירת מגורים, בה אנו מתגוררים
- השנה ההורים מתכננים למכור את הדירה שהועברה אליהם ללא תמורה וגם אני מוכר את הדירה לצורך מימון בניית בית מגורים.
האם ההורים נכנסים לנעליי לצורך חישוב מס השבח, כך שהמכירה מיוחסת אליי? במידה וכן, איך מחשבים מס השבח במקרה של מכירת שתי דירות, זאת הנוכחית בה אני מתגורר וזאת שהועברה להורים במכר ללא תמורה?
תודה וחג פסח שמח!!
מס שבח
קרי - מה היה שווי הנכס בעת ההעברה ללא תמורה ומה שוויו כעת ומהרווח יחושב השבח.
אבל - אולי יש פטור - שווה בדיקה מעמיקה יותר למול עו"ד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם / חוזה – מכר
אני מתכוננת למכור דירה .
יש לי שאלה לגבי הצהרת הקונים בחוזה המכר:
האם זה הגיוני שבהצהרת הקונים תופיע פיסקה שמשאירה פתח לתביעות עתידיות בגין פגם נסתר, בנוסח הבא:
"הקונים מצהירים כי בדקו את הדירה מכל הבחינות ... והם רוכשים את הדירה במצבה הקיים... ולא תהיה להם שום טענה או תביעה עתידית כנגד המוכר, למעט בגין פגם נסתר ו/או מום נסתר הידוע למוכרים ואלה לא הודיעו עליו לקונים ".
אודה לתשותבכם .
חג שמח .
פגם לא ידוע
אם יש פגם שאת מודעת אליו - את צריכה לעדכן את הקונים.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זיכויים מקבלן
זיכויים
דירה מקבלן
רכישת דירה מקבלן
לכאורה - הדייר ידע על מה הוא חותם ולכן הוא חוקי.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה בבניה
האם יש אפשרות למכור אותה באמצעות חתימה על חוזה עם הקונה ולבצע את העברת הבעלות רק בעוד חצי שנה?
מס שבח
ולכן כדאי לערוך את החוזה רק בעוד חצי שנה...
יש אפשרות להתיעץ עם עו"ד לצורך בדיקת האפשרות לערוך חוזה על תנאי.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
למציאת עורכי דין ניתן לפנות לאינדקס עורכי דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית שטח לבניית שני בתים
תודה מראש
יניב
חוזה חכירה
יש לבדוק בחוזה החכירה ובתוכנית בניין העיר (תב"ע).
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העלאת דמי שיכורת בעקבות הוספת חדר
לאחר כ4 חודשים החלו בבניין בבניית ממ"ד (עבודות אשר מפריעות ומרעישות). העבודה צפוייה להסתיים בעוד כמה חודשים ולאחריה יתווסף חדר לדירה.
בעל הדירה הודיעה לי שברצונו להעלות את השכר דירה בהתאם להוספת החדר.
האם הדבר חוקי ? במעמד חתימת החוזה לא הוזכר דבר על כך שעתיד להתחיל בנייה או שבכלל יש תוכניות מאושרות בנושא (בעל הדירה טוען שלא ידע שהבניה תחל השנה).
אין לי צורך בחדר הנוסף מן הסתם, והיה ידוע ל2 הצדדים שיש בכוונתנו להישאר בדירה ליותר משנה.
בחוזה אין סעיף המדבר על שכר הדירה בשנה הבאה.
חוזה שכירות
שנית כל עוד אין לך אופציה, הוא לא מחוייב להשכיר לך בשנה הבאה באותו מחיר, ובתום החוזה, אם לא מתאימים לך התנאים אז הוא יכול להשכיר לאחר.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
חזרה מהסכמה למתן היתר
הוועדה אישרה למבקש הבקשה את בקשתו וציינה כי אינה מתייחסת לחזרה מההסכמה אלא הסתמכה בהחלטתה על ההסכמה המקורית .
האם הדבר תקין?
בנוסף אישרה הועדה את הצמדת הרכוש המשותף(גג)לדירת המבקש מחד אך ציינה כי אינה דנה בסוגיות קינייניות וחוזיות האם עצם ההצמדה של רכוש משותף אינה סוגיה קיניינית?
תודה
רפאל
חזרה מהסכמה
צריך לעמוד במועדים ואני ממליץ כי תשכור עו"ד לצורך כך.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
למציאת עורכי דין ניתן לפנות לאינדקס עורכי דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיוב כל הבעלים בתשלום היטל השבחה
בתביעה לפרוק שיתוף שהוגשה ע"י רוכש חלק קטן בחלקה
ושרשומה לו הערת אזהרה לזכותו, טען התובע כי לא רשם את חלקו עקב דרישת עירית תל אביב לתשלום מלוא היטל ההשבחה על כל החלקה.
אבקש לציין כי הבעלים הנוספים לא קיבלו כל דרישה מעירית תל אביב, וכי כל הבעלים הנוספים קיבלו את הבעלות בירושה , כך שלא ברורה הטענה של הרוכש החדש . נראה לי שזה בלוף אחד גדול, אם הרוכש החדש קנה 1/8 מהמקרקעין
עירית תל אביב תחייב אותו בהיטל השבחה של 1/8 מהיטל ההשבחה הכולל במקרקעין, ולא תתנה את אישור העברה בטאבו לרוכש החדש בתביעה ליתר הבעלים שרק קיבלו בירושה את חלקם לפני שנים רבות טרם רכישתו של הקונה החדש את חלקו מאחד היורשים.
אודה לתשובתכם .
תביעה בפני
הצעתי לבקש צו המורה לעיריית תל אביב להשיב לשאלה דנן.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





