פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תשלום ועד הבית

יניב 15/09/14
שלום רב,



הנני יו"ר ועד הבית בדירת מגורים של 8 קומות, כשדירת הגג למעלה הינה דירת פנטהוז, לאחרונה בעל הפנטהוז השכיר את הדירה ל-3 דיירים כשכל דייר גר בדירה נפרדת בדלת כניסה ראשית, שאלתי האם 3 הדיירים חייבים בתשלום ועד בנפרד?



בתודה מראש

תשלום וועד בית

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
יניב שלום,



עליך לקבל מדירת הפנטהאוז את סכום דמי הוועד הקבועים לכל דירה, בין אם יש בדירה דייר אחד או שותפים.

אם הדיירים בדירה מסרבים לשלם, יש לפנות לבעל הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת אישור רפואי וצבאי

שלמה 15/09/14
שלום רב,



אני בשלבים לרכישת דירה בישוב מסוים.

כחלק מהליך הקליטה בישוב, ועדת הקליטה מבקשת ממני להביא לה אישור רפואי וצבאי שלי.

אני לא מעוניין להביא את האישורים האלה, בגלל שלדעתי מדובר בחדירה לפרטיות שלא לצורך.



האם ועדת הקליטה לישוב יכולה להחליט שהיא לא מקבלת אותי לישוב על סמך זה שאני לא מביא את האישורים? האם אני יכול לתבוע אותה בעקבות כך על הפליה כלשהיא?



תודה מראש.

האם מותר ליישוב לדרוש ממני אישור רפואי וצבאי?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
שלמה שלום,



אכן מדובר בחדירה לפרטיות, אולם, ישנם יישובים שדורשים אישורים כאלו אחרים ומבצעים ראיונות אישיים כחלק מסינון ובחירת התושבים שיגורו ביישוב.



ייתכן ויש פה עילת תביעה, אולם יש לבחון את כל העובדות בטרם הגשתה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה חוקי לחלק דירה לשניים?

רחל 14/09/14
cבס"ד

קודם כל תודה על הפורום המקסים! אני רוצה לשאול: האם זה חוקי לקחת דירה גדולה ולחלק אותה לשניים? מה שרוצים לעשות: ההורים רוצים לבנות 2 או 3 חדרים נוספים לדירתם ולאחר מכן לסגור את כל השטח הבנוי באמצעות קיר ממש ולהתקין כניסה נפרדת לחדרים שנבנו כך שתיווצר ממש דירה, מן יחידת דיור שבה יגורו הבן והכלה של ההורים האלו? תודה רבה מראש.

האם זה חוקי לחלק דירה לשניים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
רחל שלום,



ככל שמדובר בהוספת יחידה שלמה ממש כך שתהיה לה כניסה משלה הדבר דורש היתר מהוועדה המקומית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שוכר דירה

שוכר 14/09/14
האם כשוכר דירה יש חובה מצד המשכירים ליידע אותי מי השכנים בוועד הבית

 

חובת משכיר דירה ליידע מי הם חברי הועד

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
שלום רב,



נהוג שהמשכיר מיידע את השוכר מי הם חברי הוועד, שכן להם השוכר אמור לשלם את דמי הועד החודשים.

הנוהג הזו לא מעוגן בחוק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לפינויי דירה שכורה

דן 14/09/14
שלום

לפני 3 חודשים נגמר חוזה השכירות שלי והמשכתי לאופציה, והודעתי לבעל הדירה בזמן על הרצון שלי לממש את האופציה. בעל הדירה מצידו ביקש להעלות את השכירות למרות שבאופציה כתוב שהשכירות תישאר כמו שהיא. בעל הדירה איים שיוציא אותי אם לא אשלם לו יותר ואני מצידי שילמתי רק מה שהייתי אמור.  לפני כשלושה שבועות הגיע שליח עם מכתב מעורך דין כלשהו כאשר לא הייתי בבית, הוא לא חזר על הביקור ואין לי מושג על מה היה המכתב, אולם היום ביררתי אם נפתחה נגדי איזושהיא תביעה ואכן בעל הדירה פתח נגדי תביעה לפינוי מושכר לפני חודש . לתביעה נקבע דיון הוכחות לעוד כמה זמן. מאחר ולא קיבלתי את כתב התביעה אני מנחש שחתמו על קבלת כתב התביעה במקומי. אשמח לדעת מה באפשרותי לעשות במקרה הזה?

 

תודה מראש 

תביעה לפינויי דירה שכורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
דן שלום,



יש לבדוק את חוזה השכירות. בעיקרון, ככל שהוגדר כי בתקופת האופציה דמי השכירות יוותרו כפי שהיו בשנה הקודמת, וכי האופציה הנתונה לך, אינה הדדית, כלומר, ההחלטה האם להאריך או לא את הסכם השכירות תלויה רק בך, הרי שלבעל הדירה אין עילה לפינוי המושכר.



אני ממליצה לך לפנות ליעוץ אישי על מנת להתגונן כנגד בעל הדירה בבית המשפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חבר באגודה שיתופית

מירב 14/09/14
שלום רב,

תחום חדש וזר לי והוא חברות באגודה שיתופית של יישוב המבצע הרחבה.

שאלתי היא האם זה חוקי לדרוש ממשתכן חדש לשלם דמי חבר אגודה? והיכן נמצא ס' החוק או התקנה המסמיך את האגודה לדרוש סכום בגין חברות?

ברור לי שאין חובה להיות חבר באגודה, אך האגודה מתנה את החברות בה בתשלום גבוה במיוחד. 

אשמח לקבל תשובה בהקדם :)

פני בבקשה לפורום דיני חברות

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי התקנת מעלית בבניין משותף

אמיר 14/09/14
שלום רב,

האם יש חובה להוריד בדמי השכירות כאשר מתקינים מעלית בבניין משותף?

בנוסף, שאלה לא משפטית- עד כמה שיפוץ המעלית מפריע לאיכות המחייה מבחינת רעש, אבק וכו'?



תודה מראש ושבוע טוב,



אמיר. 

הפחתה בשכר דירה בשל התקנת מעלית

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
אמיר שלום,



ככל שהתקנת המעלית מפריעה הפרעה של ממש ולא מאפשרת מגורים בדירה, ייתכן שתהיה זכאי להפחתה או אי תשלום דמי שכירות למשך אותה תקופה של ההתקנה.

אולם, לטעמי, התקנת מעלית אינה אחת הסיבות לאי תשלום שכר דירה.



לגבי שאלתך השניה- אין לי אפשרות לענות. בכל בניין זה שונה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חידוש היתר לתמ"א כשכבר אין אחוזי הסכמה?

משה 13/09/14
מספר דיירים יזמו תמ"א 38 במימון עצמי (יש פנטהאוז על הגג). הצטרפתי בשמחה בשנת 2010 ובשנת 2011 קבלנו אישור. רק בספטמבר 2013 קבלנו היתר ועכשיו ההייתר פקע. אני ועוד שכן כרגע רוצים להצטרף למתנגדים (לא עלה בדעתי שזה יעלה כול כך הרבה). כרגע אין 60 אחוז תומכים. האם הם יכולים לחדש את ההייתר שוב באופן אוטמוטי?. להתבסס על רוב מ 2010 שכרגע כבר לא קיים? 

פנה בבקשה לפורום תמ"א 38

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

שואל 13/09/14
שלום,

נניח אדם מוכר דירה, האם כדי לקבל את הפטור ממס הכנסה או מאי תשלום של מס שבח עליה, האם נדרש ממנו להציג כי מכר את הדירה ולהציג חוזה בין המוכר לקונה?

תודה

פטור ממס שבח בעת מכירת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
שלום רב,



לאחר ביצוע העסקה, על הצדדים לדווח לרשות המיסים על העסקה באמצעות טופס מש"ח.



ככל שקיים פטור ממס שבח ותצהיר בטופס כי אכן מגיע לך הפטור בהסתמך על סעיפי החוק השונים ורשות המיסים תאשר זאת, תקבל הודעה על פטור מתשלום.



ממליצה לך לבדוק היטב באמצעות עו"ד האם חלים מיסים כלשהם בגין המכירה בטרם ביצוע העסקה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאריך קובע להעברת מלוא תשלום בעקבות מכירת דירה

רון 13/09/14
שלום רב,

מכרתי את ביתי ועל פי החוזה ביני לבין הקונה, העברת מפתח הבית ומלוא החזקה בטאבו תתבצע לאחר העברת מלוא התשלום על ידה בגין המכירה. 

התשלום מתבצע באמצעות צ'ק בנקאי ומכיוון שאני יודע שצ'ק בנקאי שמופקד בבנק אחר, שאינו הבנק הנמשך דורש עד 4 ימי סליקה עד לאישורם המלא של הכספים בחשבון, שאלתי היא:

האם תאריך העברת מלוא התשלום מוגדר בחוק כתאריך העברת הצ'ק הבנקאי לידי המוכר או התאריך לאחר סליקה מוצלחת של הצ'ק הבנקאי בחשבון המוכר ואישורם המלא של הכספים?

אודה לתשובה. 

תאריך קובע להעברת מלוא תשלום בעקבות מכירת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
רון שלום,



תאריך העברת מלוא התשלום מוגדר כאותו יום שבו אתה מקבל את השיק לידך מהרוכשים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס על בנייה לא חוקית בקניית דירה

אילן נגב 13/09/14
היי

קנינו בית קרקע כשמחסנים ופרגולות כבר היו בה,בעל הדירה קיבל קנס ולא מוכן לשלם,ביום הכניסה לבית הגיע מודד [לפני 3 חודשים] קיבלתי מכתב רשום מאגף הנדסה על מדידה לפני שבועיים דבר שלא היה,הוזמנתי לחקירה תחת אזהרה,שאלתי היא האם יש להם זכות לזמן אותי לחקירה כזאת ?עורך הדין שלי אמר לי שהוא מטפל בזה מול המוכר ושאני לא אלך לחקירה,מה האופציות שיש לי לפעול נגד המוכר?יש סיכוי שיגיע להרוס ללא משפט?

תודה

 

האם האחריות בגין תוספת בניה חלה על המוכר או הקונה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
אילן שלום,



ניתן היה לקבוע בין הצדדים בהסכם, כי ככל שקיימת בניה לא חוקית, האחריות בגינה תוותר על המוכר ולא על הרוכש, ואז אם יינתן קנס, המוכר הוא זה שיתחייב לשלם אותו.



בעיקרון, יש לאגף ההנדסה זכות לזמן אותך לחקירה שהרי אתה הוא בעל הנכס.



יש לבחון האם קיימת עילה לתביעה אל מול מוכר הדירה, שהרי ידעת על קיום תוספות הבניה טרם הרכישה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלמנה מוכרת בית

גלית גטרמן 13/09/14
שלום רב
הנני אלמנה פלוס שני ילדים מתחת לגיל 18.
על פי צו ירושה הוגדר 50 אחוז לי ו50 אחוז לילדים.
שאלתי היא:
אני מעוניינת למכור את הבית שברשותנו( אציין הבית על שמי ובעלי) ולרכוש דירה בעיר אחרת .
האם אני יכולה למכור את הבית או שאני צריכה לחכות שהילדים יגיעו לגיל 18.
בתודה מראש

האם ניתן למכור דירה שלילדיי הקטינים חלק בה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
גלית שלום,



היות וילדייך קטינים, עליך לפנות לבית משפט לענייני משפחה לקבלת אישור לביצוע המכירה טרם הגעתם לגיל 18.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם עורך דין יכול להעביר יפוי כוח בלתי חוזר?

הדר 12/09/14
שאלה מאוד פשוטה, האם עורך דין המיופה כוח על ידי יפוי כוח בלתי חוזר יכול להעביר יפוי כוח בלתי חוזר ע"י יפוי כוח בלתי חוזר לעורך דין אחר???

האם עורך דין יכול להעביר יפוי כוח בלתי חוזר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
הדר שלום,



בדקי בנוסח יפוי הכוח.

אמור להיות כתוב שם האם יפוי כוח זה ניתן להעברה לעו"ד אחר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לפינוי מושכר

יחיאל 12/09/14
שלום

1. השכרתי לדיירת את דירתי שבאילת.

2. היא מסרבת לפנות את הדירה כבר מס' חודשים מתום החוזה ,בטענה כי לא מוצאת דירה וגם לא משלמת שכר דירה כבר 4 חודשים.

3. רציתי לוודא כי אני יכול להגיש תביעה לפינוי מושכר בבימ"ש שלום בבאר שבע או שאני חייב בבימ"ש שלום באילת.

4. בתודה

סמכות מקומית בהגשת תביעה לפינוי מושכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
יחיאל שלום,



אתה יכול להגיש גם בבאר שבע.



בהצלחה!



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה מפוצלת מקום המדינה

מתעניין 12/09/14
אני מתעניינת ברכישת דירה שלמעשה נחשבת לדירה מפוצלת במשך למעלה מ-65 שנים.

מדובר בבניין שנבנה ב--1949, ודירה שמופיעה בהיתר המקורי כיחידה אחת. מיד עם סיום הבנייה הבעלים הפרטי שלו החכיר חלק מסויים באותה דירה בחכירה ל-99 שנים כאשר שטר החכירה נמצא בטאבו מאז ומצורף לו תשריט שמראה מהו החלק המוחכר. מעולם לא נעשה לבניין רישום של בית משותף ובמשך השנים הבעלים מחר את הבניין לבעלים שונים כשהמצב היום הוא שכל דייר הוא בעלים של חלק יחסי ברכוש המשותף ולמעשה חוכר מעצמו את הדירה בה הוא גר בחכירה מתחדשת כל 99 שנים.

כאמור, הפיצול נוצר מיד בתום בניית הבניין ומעולם לא הוגשו כל תביעות או טענות מגורם כלשהו בנוגע לאותו פיצול.

אני מתעניינת ברכישת אותה דירה, שהיא כאמור, לפי ההיתר רק חלק מיחידה גדולה יותר. בהיתר המקורי לא מופיעים מספרי דירות כלשהן הוא הגדרה ספציפית של הדירות, אבל אפשר להסיק שהיות והיה ביחידה הזו מטבח אחד, היא הייתה אמורה להיות דירה אחת.



מהן הבעיות, אם יש כאלה, שאתם רואים ברכישה כזו?

דירה מפוצלת מקום המדינה

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
שלום רב,



יכול להיות שביום מן הימים, תקבל התראה בגין פיצול לא חוקי ותידרש להשיב את המצב לקדמותו ולשלם קנס.



אולם, יש לבדוק בעיון את תיק הבניין בו נמצאת הדירה וכן את התשריטים הרלבנטיים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גג מרכז מסחרי

אלכס 12/09/14
שלום.רכשתי מגרש ליד מרכז מסחרי.לאחרונה התברר לי שמכון כושר במרכז מסחרי מתכוון לעשות שימוש בגג לצרכים שלו לפעילויות ספורטיביות. האם גה חוקי?

תודה

האם לחדר הכושר מותר להשתמש בגג המרכז המסחרי?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
אלכס שלום,



יש לבדוק האם הגג מוצמד חוקית למכון הכושר.

אם כן, ככל שלא מדובר בשעות שעל פי החוק אסור להרעיש בהן, מותר לו.

אם לא, יש לבדוק מכוח מה מתכוון חדר הכושר לבצע את הפעילויות הספורטיביות על הגג.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין הגבלה בהעברה ובירושה

מוטי 12/09/14
שלום

כאשר לא מופיע בנסח אין הגבלה בהעברה ובירושה,

1. איך אני  פועל שכן יהיה רשום זאת.

2. על איזה סוג שטר  עלי  ועל הקונה לחתום לשם העברת הזכויות?

תודה

אין הגבלה בהעברה ובירושה

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/09/14
מוטי שלום,



1. כאשר הנכס יעבור לבעלות החוכרים מבעלות המדינה, המשפט יימחק.

2. שטר העברת זכות שכירות בו יש מקום לחתימת מנהל מקרקעי ישראל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום משכנתא מדרגה שנייה

יואל 11/09/14
שלום רב,ברשותי 1/3 מדירה. (אני רשום בטאבו כבעלים על 1/3 מהדירה).על הנכס רובצת משכנתא מדרגה ראשונה לטובת בנק טפחות (בשלמות);כמו כן, ישנם 2 תיקי הוצאה לפועל על הנכס (ללא כינוס נכסים);אני רוצה כיום לקחת הלוואה מאדם פרטי ולרשום לטובתו משכנתא מדרגה שנייה על הנכס.שתי שאלות יש לי:1. היכן מוזכר בחוק (מראה מקום בבקשה) או בתקנות כי עליי לקבל את אישור הבנק הראשון.?2. האם אצטרך גם את אישור ההוצאה לפועל?תודה



האם ניתן לרשום לטובת מלווה משכנתא מדרגה שנייה על הנכס?

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/09/14
במסמכי הבנק ככל הנראה צריכה להופיע תהיה זו

לגבי תיק ההוצאה לפועל יש לבדוק מה מהות התיקים

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה לאח

אילנה 11/09/14
שלום,

שלושה אחים אשר ירשו  ביחד דירת מגורים. שניים מהאחים מבקשים להעביר את חלקם  לאח השלישי.

מכיוון שאין יותר מתנה בין אחים, האם יהיה ניתן להשתמש בפטור של הירושה במקרה זה?

אם לא האם יהיה ניתן לחשב לפי חישוב לניארי?

תודה מראש

העברה ללא תמורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/09/14
ממליצה לקבל ייעוץ משפטי

יש דרך להעביר בפטור ללא תמורה בין אחים

בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לקיחת משכנתא

זהבית 11/09/14
שלום וברכה סגרתי תיק בהוצאה לפועל שגם הגביל אותי בחשבון האם אוכל לקחת משכנתא או שייש לי תקופת המתנה ואם כן כמה זמן תודה

האם ניתן לקחת משכנתא לאחר שסגרתי תיק בהוצאה לפועל?

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/09/14
אני מציעה לפנות לבנק 

בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי סוג מקרקעין

ששון 11/09/14
מי הגוף שמתחיל בתהליך השינוי (ועדת תכנון מקומית?) ווהאם הוא מחוייב עפ"י החוק לפרסם זאת לציבור?

איך מגישים התנגדות?

שינוי סוג המקרקעין

עו"ד ירון 12/09/14

ששון שלום,


שינוי תב"ע מבוצע לרוב ע"י הרשות המקומית או יזמים פרטים  ואלו מעבירים את פנייתם לוועדות הבניה והתכנון.


התוכנית לשינוי התב"ע מפורסמת ברבים ע"י הוועדות האחראיות וזאת לשם מתן זכות התנגדות למתנגדים לתוכנית או לאלו העשויים להפגע ממנה.


התנגדות אמורה להתבצע תוך 60 יום מיום הפרסום.


חשוב לציין כי לשם קבלת התנגדות עליה להיות מוגשת באופן מקצועי ומנומק, לשם כך מומלץ להסתייע בשירותיו המקצועיים של עו"ד מיומן בתחום המקרקעין.


בכבוד רב,


עו"ד ירון


 


 


 

שכירות דירה

אורלי 11/09/14
שלום רב,



ברשותי דירה שמושכרת ל- 3 סטודנטים.

ברצוני להחתימם על שטר חוב כבטחון  להסכם השכירות.

האם ניתן ואפשר להחתים את שלושת השוכרים על שטר אחד + שני ערבים?  

או שמא צריך להחתים כל שוכר בנפרד + ערב?

אשמח לתשובתכם המקצועית.

אורלי

שטר חוב

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/09/14
עדיף שיהיו שני ערבים טובים לכל שוכר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארנונה

חן 11/09/14
בבעלותה של חמתי דירה בעיר אחת וכיון שהיא בעלת נכות היא מקבלת הנחה בארונה. היא מעוניינת להשכיר דירה בעיר אחרת כאשר הדירה שלה תעמוד ריקה. האם היא תוכל לקבל הנחה בארנונה גם בדירה שתשכיר?

הנחה בארנונה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/09/14
ניתן לפנות לרשות המקומית לקבלת מידע.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקניית בעלות על קרקע

משה 10/09/14
שלום,



מבדיקה באתר המנהל נראה שלכאורה הקרקע בביתי יכולה לעבור לרשותי ללא תשלום.



1. האם זה נכון? האם יש עלויות סמויות?



2. מה התהליך הנדרש למימוש ההטבה (בצורה מפורטת בבקשה)?



תודה רבה 

העברת בעלות

טל 11/09/14
ה"הטבה" עליה אתה ככל הנראה מדבר הינה הרפורמה במקרקעי ישראל ככל הנוגע לקרקעות שבבעלות מדינת ישראל או רשויות הפיתוח. במידה והדירה שלך הינה בבעלות מדינת ישראל או רשות פיתוח ניתן להעביר את הבעלות על שמך בטאבו ללא תמורה.



לצורך ביצוע הרישום יש להכין "בקשה לרישום במקרקעין - רפורמה במקרקעי ישראל" יחד והודעה לחוכר על כוונה להקנות בעלות ללא תמורה".

את הבקשה יש להעביר בשישה עותקים לידי רשות מקרקעי ישראל שתחזיר לך 5 עותקים חתומים. יחד עם הבקשה יש לשלוח לרשות מקרקעי ישראל את ההודעה חתומה על ידיך.



לאחר שהבקשה מתקבלת מרשות חתומה יש להגישה לטאבו בצירוף אגרת רישום (33 ש"ח).



רצוי כי תפנה לעו"ד שיכין עבורך את הטפסים, ההליך לא אמור לעלות הרבה.

האם ניתן לפלוש לחנייה שלי.

זאב כהן 10/09/14
שלום,

ברשותי חנייה מקורה בטאבו ביין שני עמודי הבניין.

קיבלנו מיכתב ממהנדס העיר על בניין מסוכן,

נכתב לתקן את עמודי הבניין.

במידה ויעבו את העמודים - לא אוכל להיכנס לחנייה.

שטח החנייה ביין שני העמודים הינו שלי.

אבקש את עצתך.

                          בתודה מראש.

                                     זאב כהן                       




האם ניתן לפגוע בחנייה שלי עקב תיקון עמודי הבניין?

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/09/14
שלום רב,

ככל והחניה צמודה לדירה בטאבו, לא ניתן לפגוע בחניה שלך הואיל ומדובר בזכות קניינית.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן