פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מכירת בית

בני 23/01/15
שלום רב, אני רוצה למכור את הבית הפרטי שלי הרשום בטאבו (אדמת מינהל). על אותו גוש חלקה יש בית פרטי צמוד אליי (דו משפחתי). אין לנו הסכם שיתוף. האם אני צריך לקבל את חתימת השכן שלי על משהו? תודה רבה.

בעלים במושע ללא הסכם שיתוף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 25/01/15
שלום,



לאור העובדה שאת מוכרת את החצי שלך במקרקעין, אין צורך לקבל את הסכמת בעל החצי השני.



יחד עם זאת, ככל שיש הערת אזהרה על החצי של השכן, יש לקבל את ההסכמה של בעל הערת האזהרה (שכן הערת אזהרה אינה רשומה על חצי מהמקרקעין, אלא על המקרקעין בשלמות).



כמו כן, ככל שהקונה יבקש לקחת משכנתא, יש לוודא עם הבנק שחתימת השכן לא נדרשת.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת נכס לעסק

אנונימי 22/01/15
שלום,

יש לי חנות שהשוכר בה סיים את תקופת השכירות ופירסמתי אותה להשכרה.

באה לראות את החנות בחורה וסיכמנו על רוב הפרטים בעל פה ואמרנו שנכין חוזה.

העברתי לה טיוטת חוזה היא הגישה תיקונים ובנתיים עוד לא חתמנו כלום.

אותה בחורה גם הביאה מעצב לראות את החנות בשביל לתכנן אותה לצרכיה.

מבירור שערכתי על הבחורה לא נראה לי שיש לה מספיק כסף כדי לשכור את החנות (מדובר בשכירות די יקרה) וכן היא ביקשה ממני להפחית את הבטחונות.

רציתי לשאול אם מותר לי היום לרדת מכל העניין ולא להשכיר לה-אמנם החלפנו טיוטות חוזה אבל לא חתמנו כלום.

תודה מראש

האם ניתן לפרוש ממשא ומתן לכריתת חוזה שכירות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 25/01/15

שלום רב


חוזה שכירות למעט חוזה שכירות לשנה חייב להתבצע בכתב. במקרה דנא, ניתן לראות בטיוטות שהועברו משום מילוי דרישת הכתב. השאלה האם אתה רשאי לפרוש במשא ומתן כעת תלויה בשאלה האם אכן סוכמו כל הפרטים הנחוצים לצורך השתכללות החוזה וכן האם קיימת גמירות דעת ומסויימות של הצדדים לכך. מהנסיבות המתוארות נראה לי כי כך הוא הדבר.  בנוסף עצם העובדה שלא חתמתם עדיין על החוזה אינה בהכרח מצביעה על כך שניתן לסגת מהמשא ומתן והשאלה האם הגעתם לנקודת אל חוזור תלויה בנסיבות נוספות שלא פורטו.


החשש שלך כי מדובר בשוכרת שאין לה אורך נשימה כלכלי צריך להיות חשש מבוסס ביותר וזה שהשוכרת ביקשה להפחית את הבטוחות לא מצביע על בהכרח על היעדר איתנות כלכלית - אם זה החשש כדאי שתעמוד על קיומן של הבטוחות ותדרוש תשלום מראש .


אם החשש שלך אכן מבוסס - למשל אם תוכל להראות כי היא לא הציגה בפניך עובדות מסויימות לגבי מצבה הכלכלי (פשיטת רגל בעבר, לקוח מוגבל בבנק, סיום שכירות טרם זמנה במקום אחר, חובות לרשויות המס וכו) שאם היית יודע אותן לא היית נכנס למשא ומתן מלכתחילה  - זו בהחלט סיבה טובה לסיים את המשא ומתן.


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהו פרק זמן סביר kשוכר להודיע על עזיבת דירה?

רחל 22/01/15
בחוזה שכירות שנתי שחודש לשנה נוספת, מהו פרק הזמן הסביר החל על השוכר להודיע כי הוא עוזב את המושכר ואינו מחדש את החוזה. יוער כי השוכר הודיע כי הוא מעוניין להמשיך והייתה מחלקות לגבי העלאה בשכה"ד. האם אני יכולה לתבוע את השוכר על הודעה סופית כי הוא עוזב את הדירה יומיים לפני סיום החוזה? ואם כן מה הסכום אותו אני רשאית לקבוע?

פרק הזמן הסביר לסיום תקופת השכירות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 25/01/15

שלום רחל


הדבר תלוי בנוסח החוזה - האם אין בחוזה השכירות הוראה בדבר סיום תקופת השכירות  או מתן אופציה ?


אם השוכר הודיע מלכתחילה שהוא מעונין ויצר את הרושם שהוא מקבל את תנאי השכירות החדשים ולבסוף חזר בו - בהחלט ניתן לתבוע ממנו פיצוי בגין משא ומתן שלא בתחום לב לחידוש חוזה השכירות. כל השאר - תלוי בנסיבות


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרת מקדם עסקאות ברשות מקרקעי ישראל

דוד 22/01/15
שלום רב, זימנו אותי ליום הערכה מטעם מכון קינן שפי למשרת מקדם עסקאות ברשות מקרקעי ישראל, רציתי לדעת האם המשרה הזו מתאימה לעו"ד לשם רכישת נסיון וידע בתחום המקרקעין והאם מומלץ לעו"ד מתחיל לעבוד במשרה כזו? בנוסף באם מישהו יודע מהם דרגות השכר במשרה כזו ברשות מקרקעי ישראל? תודה רבה.

מקדם עסקאות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 25/01/15

שלום רב,


לצערי איני  יודע להשיב לך,


עליך לברר את הפרטים עם רמ"י - למיטב ידיעתי מקדמי העסקאות שאני מכיר במינהל אינם משפטנים, אבל בהחלט הם רוכשים ידע משפטי רב במקרקעין ובחוזים


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי מנהל הפורום


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הקבלן מבצע איטום קרקעית חדרי הרחצה והמרפסות ?

דני 22/01/15
אם הוא מבצע איטום לקוי  של  קרקעיות המרפסות וחדרי הרחצה,ולאחר שנים תתחיל רטיבות בתקרת השכן שמתחתי,האם זה עדיין בתחום אחריות הקבלן ? איך אוכל לוודא בזמן קבלת הדירה, שלא תתחיל נזילה בעתיד בגלל רשלנות באיטום ?

אחריות קבלן לפי חוק המכר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 25/01/15

שלום רב,


על איטום המרפסות וחדרי הרחצה חלה אחריות לפי חוק המכר דירות, ועל הקבלן יהיה לטפל בכל ליקוי הנובע מכך בתקופת הבדק והאחריות החלות ממועד מסירת החזקה


בברכה


יהודה וישניצקי עו"ד

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום ירושה בטאבו

אלי 22/01/15
שלום רב

אני מעוניין לבצע רישום של ירושת סבתי בנכס מקרקעין.

הבנתי שעל הבקשה צריכים לחתום או היורש או "צד שמעוניין".

האם אוכל לחתום על הבקשה במקום סבתי בתור "צד שמעוניין"?

תודה.

 

רישום ירושה בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/15
אלי שלום,



אם אתה אחד מהיורשים אז כן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיה בדירה שכורה

גלית 22/01/15
שלום רב

סיימנו שכירות בדירה ובאותו היום כשיצאנו ממנה הבעלים התקשר ואמר שיש
סתימה בביוב עקב זריקת מגבונים, אנחנו לא זרקנו ואם כן בטח שלא בכמויות. הוא הזמין
ביובית וטען שעלינו לשלם. שאלותי:

1. מעל הדירה שגרנו בה יש דירה נוספת, ובשטח
קייימת יחידת דיור נוספת. האם יתכן שהביוב הינו רק שלנו ושלכל הדירות יש ביוב
משלהן?

2. היינו בבית הזה 10 חודשים, האם יתכן שאנו גרמנו לסתימה? אולי השוכרים
שלפנינו זרקו מגבונים? האם חוקי שעלינו לשלם הכל?

תודה

בעיה בדירה שכורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/15
גלית שלום,



יש להפנות את שאלתך לאיש מקצוע המתמחה בביוב.

זו אינה שאלה משפטית בתחום הנדל"ן או המקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקבלן לא עונה

רעיה 21/01/15
שלום,

מה עושים עם קבלן שאינו מתייחס לדיווח על ליקויי בניה? שלחתי פקס שלחתי מייל וגם מכתב דואר רשום.אך אין מענה.

מדובר בדירה חדשה. הליקוי התגלה בשנת הבדק.

בתודה

מתי כדאי להגיש תביעה בגין ליקויי בניה כנגד קבלן?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
רעיה שלום,



אני מציעה להוציא לו מכתב התראה בטרם הגשת תביעה באמצעות עו"ד.



ככל שהמכתב לא יעזור, תגישי נגדו תביעה בגין ליקוי בניה.



בהצלחה, 

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי משלם הסרת הערת אזהרה

יוסי 21/01/15
מי אחראי על תשלום הסרת הערת אזהרה ע"ש המוכר של הדירה?

שלום רב,

חשוב להסתכל על הניסוח בקובץ המצורף

 מכרתי זכויות בקבוצת רכישה.
בחוזה כתוב שלמעט מס שבח, כל דרישה לתשלום עובר ליום החתימה ובכלל זה תשלומי אגרות, היטלים והוצאות יחולו על הקונים ועליהם בלבד (ראו קובץ מצורף).

 עוה"ד של הקבוצה שמייצג את שנינו טוען כעת שעליי לשלם את עלות הסרת הערת האזהרה כיוון שנהוג שהמוכר משלם.
האם הטענה מוצדקת, למרות הרשום בחוזה?

מחיקת הערת אזהרה במכירת זכויות בקבוצת רכישה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
יוסי שלום,



בעיקרון, עוה"ד של הקבוצה צודק, אולם מה שנכתב בקטע שלקוח מתוך החוזה סותר את דרישתו, וזאת בהנחה שלא קיימים סעיפים נוספים בחוזה בנושא זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור מסירת חניה בדירת קבלן

עמוס 21/01/15
שלום. לפני כשנתיים רכשתי דירה מקבלן שכללה מחסן וחניה. אולם עד היום לא קיבלתי (כמו כל יתר הדיירים בבניין) את החניה, בטענה כי הקבלן טרם השלים בנייתו של בניין סמוך. שאלתי האם יש ולשאר הדיירים עילת תביעה נגדו? בהתחשב בכך שהבניין ממוקם באזור בו אין מצוקת חניה. אך החניה האלטרנטיבית היא כורכר/אספלט..

איחור מסירת חניה בדירת קבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
עמוס שלום,



מה סוכם בחוזה בקשר למועד השלמת החניות?

האם ניתנה אלטרנטיבה לחניות עד למועד השלמת החניות?

יש לקרוא את חוזה המכר כדי לענות על שאלתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנייה בבית חולים

סטודנט 21/01/15
היי חברים אני זקוק לעזרתכם.



אני מחפש הוראות / תקנות החלות על בתי חולים ממשלתיים בנוגע לבנייה ושימוש בקרקעות שלהם ( של המדינה) 

לדוגמא מה התקנות / הוראות החלות לשם בניית בית מלון בשטח בית חולים וכו'

תקנות לבניית בית מלון בשטח בית חולים

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
שלום רב,



צר לי. איני מכירה





בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תהליך הרחבת דירת גג

ג'ני 20/01/15
שלום רב.

אבקש לדעת מהם השלבים (מפורט ככל שניתן) שעלי לעבור לצורך הרחבת דירתי בקומה האחרונה, באמצעות קומה נוספת.

הגג איננו מוצמד לדירתי. הבניין רשום כבית משותף בטאבו, אך מדובר בבעלות של המנהל.

כמו כן אשמח לדעת באופן מפורט ככל שניתן אילו תשלומים ומיסים יחולו עלי (היטל השבחה/מס שבח/מס רכישה ועוד).

תודה מראש

מהו התהליך שיש לבצע לשם הרחבת דירת גג?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
ג'ני שלום,



בשל מורכבות השאלה לא ניתן לתת לה מענה במסגרת הפורום.

אני מציעה לך לפנות לייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה מס?

דויד פרץ 20/01/15
בית קרקע עם שטח אדמה שנרכש בשנת 63 עומד למכרה כמה מס נדרש לשלם?  תודה.

כמה מס עלי לשלם במכר בית קרקע?

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/01/15
דוד שלום,



אין אפשרות לענות על שאלתך.

יש לבצע תחשיב מס על פי שווי הבית ונתונים נוספים  רבים שלא ציינת בשאלתך.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה מקבלן בפרוייקט תמ"א 38

ג'קי 20/01/15
אני נמצא בהליך קניית דירה חדשה מקבלן בפרוייקט תמ"א 38/1 .האם ההליך שונה מקניית דירה חדשה בבניין חדש ומהם ההיבטים עיקריים שעלי לשים לב בטרם חתימה על הסכם מכר??

באיזה שלב ניתן יהיה לרשום את הדירה בטאבו ?

מתי ניתן לרשום בטאבו דירה שנרכשה במסגרת תמ"א 38

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/01/15
ג'קי שלום,



לא אמור להיות הבדל משמעותי מרכישת דירה חדשה אחרת מקבלן.

ההיבטים אליהם עליך לשים לב הם בעיקר התחייבויות הקבלן והבטוחות הניתנות לך ברכישה.

רישום הדירה בטאבו בד"כ מתבצע לאחר שהקבלן מסיים לבצע את תיקון צו רישום הבית המשותף למצב החדש של הבניין לאחר התמ"א.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה באמצעות יפוי כוח

הראל 20/01/15
שלום רב,

אני ואחי בהליכים מתקדמים לקניית דירה כאשר שנינו מוגדרים "הקונה".

האם אחי יכול לחתום על ייפוי כוח לטובתי ולהסמיך אותי לחתום על חוזה המכר בשמו? האם ייפוי הכוח צריך להיעשות מול עו"ד או נוטריון? 



תודה.

האם ניתן לקנות דירה באמצעות יפוי כוח?

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/01/15
הראל שלום,



כן. ניתן לחתום על הסכם המכר באמצעות מיופה כוח.

יפוי הכוח צריך להיות נוטריוני.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי רכישת 2 דירות

הייתי פה 20/01/15
הי,

אני נשואה וכיום *אין* ברשותנו אף דירה (גם לא חלק מדירה).



שאלה1: במידה ואנו רוכשים 2 דירות - מס הרכישה יחושב עבור הדירה הראשונה כדירה יחידה ועבור הדירה השניה כדירה נוספת??



שאלה 2: בבוא העת כאשר נרצה למכור אחת מהן או את שתיהן - כיצד יחושב מס השבח?

כמה מס נשלם ברכישה ומכירה של שתי דירות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/01/15
שלום רב,



1. נכון. מס רכישה יחושב ראשית עבור דירה יחידה ובגין השניה יחושב המס כדירה נוספת.



2. עבור כל סוג מכירה יכול להיות תחשיב שונה של מס שבח. התשובה תלויה בניצול אפשרי של פטור מתשלום מס, משך זמן החזקת הדירה/ות טרם המכירה, חישוב ליניארי אפשרי ועוד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבה לפני תום חוזה השכירות

מלי 20/01/15
שלום,

אם יש דירה שחתמתי עליה חוזה שכירות לשנה, ואני מעונינת לעזוב לפני תום החוזה, ואני ממשיכה לשלם את חובותיי הכספיות לבעל הדירה, האם אני חייבת להימצא פיזית בדירה, או שאני יכולה לגור במקום אחר?

(מהבחינה התאורטית והחוקית).

האם ניתן לשכור דירה ולהתגורר בדירה אחרת?

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/01/15
מלי שלום,



יש לבדוק האם אין מניעה מפורשת או משתמעת למגורים במקום אחר בהסכם השכירות עליו את חתומה.

ככל שלא, על פניו אין מניעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנית דירה

אורנה 19/01/15
אני קונה דירה מיד שניה, ברצוני לדעת מה ההבדל אם הקרקע היא פרטית או אדמת מנהל

רכישת דירה בבעלות המדינה

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/01/15
אורנה שלום,



אם הקרקע היא של המנהל, ייתכן שתצטרכי לבצע את הליך הרכישה גם מול המנהל אשר יכול לכלול גם חידוש חוזה חכירה, תשלומים וכיו"ב.

בדקי האם בנסח הטאבו מופיע: "אין הגבלה בהעברה וירושה".

אם מופיע הרכישה מתבצעת מול המוכר עצמו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה כמלאי עיסקי –

דותן 19/01/15
הייי, אם יש ברשותי חברה, שמחזיקה נכס, ואני מוכר את הנכס, האם אני אמור לשלם גם מע"מ? כלומר, גם מס רכישה, גם מס חברות/שבח, וגם מע"מ? ואיך הוא מחושב? 

תודה, דותן.

פנה בבקשה לפורום דיני מיסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/01/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה בין קרובים

חן 19/01/15
שלום רב,



אנחנו רוצים לבצע עסקת העברה ללא תמורה בין אבא לבנו ואישתו של הבן.

קרי, אבא- לבן ולכלתו.

האם האבא זכאי לפטור מס שבח? ומה לעניין מס הרכישה של הבן ואישתו?

הבנתי שהיו תיקונים בחוק לעניין קרובים בהעברה ללא תמורה.

תודה לעונים

העברה ללא תמורה בין אבא לבין בנו וכלתו

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/01/15
חן שלום,



ההעברה פטורה מס שבח.

הבן ואשתו ישלמו מס רכישה מופחת (שליש).

החידושים בחוק מתייחסים להעברה ללא תמורה בין אחים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה בטאבו/סיוע בשכר דירה לחד הורית

סופיה 18/01/15
אם חד הורית לשתיים,שמקבלת סיוע בשכר דירה ,הסבא רוצה לרשום לה הערת אזהרה בטאבו,האם הערה תפגע בזכויות שלה לסיוע בשכר דירה?תודה

האם הערת אזהרה בטאבו יכולה לפגוע בזכות אם חד הורית לסיוע בשכר דירה?

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 19/01/15
שלום,



שאלתך אינה ברורה לי.

היכן הסבא רוצה לרשום הערת אזהרה? לאיזה צורך? מה משמעות ההערה?



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רטיבות בקיר

שמואל 18/01/15
שלום רב,



על הקיר שבדירתי נגרם נזק רב מתוצאה של נזילות מצינור ניקוז חיצוני שקשור לבעל הדירה מקומה 3. כמה פעמים צילמתי את מקור הנזילה והראתי לבעל הדירה ושיתקן את הבעיה ואת הנזק של הקיר, אמנם הוא "סתם" את מקור הנזילה בעצמו,עדיין יש נזילות וגם את הקיר לא מעוניין לתקן. נסיתי לא לריב ולפתור את זה בדרך השלום והוא מאין. למי פונים? למפקח על המקרקעין? לבית משפט השלום?



תודה רבה,

קיימת רטיבות בקיר מבעל הדירה שמעל והוא אינו מוכן לתקן אותה. למי ניתן לפנות?

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 19/01/15
שלום,



ניתן להגיש תביעה בעניין זה למפקח על רישום מקרקעין או לבית משפט שלום.



יש לבסס את התביעה בחוות דעת של שמאי שקובעת שהאחריות לנזק חלה על השכן.



אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה נוספת.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה יד שניה

דוד 18/01/15
אני רוצה לקנות דירה יד שניה  מאדם פרטי שהפינוי של הדירה בעוד שנה וחצי.

השאלה : מה הם "הסכנות" מעסקה כזאת ואיזו "הגנות" צריך לעשות. ?

 

מועד מסירה רחוק ממועד חתימת ההסכם

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 19/01/15
שלום,



לאור העובדה שמדובר בעסקה בה מועד המסירה הינו רחוק ממועד חתימת ההסכם, קיימות מספר חשיפות:



ה"סכנות" הן שיש פרק זמן ארוך יותר במהלכו יכולים להיות מוטלים עיקולים ו/או מניעות שקשורות למוכר.



בנוסף, ככל שהמוכר גר בדירה, ייתכן שעוד שנה וחצי- לאחר שקיבל את רוב הכסף, הוא לא ימסור את הדירה במועדה.



כמו כן, לאור העובדה שמחירי הדיור אינם יציבים, ייתכן שבעוד שנה וחצי מחירי הדירות יעלו בצורה משמעותית, כך שלמוכר "ישתלם" להפר את ההסכם ולהתקשר עם קונה חלופי, תמורת סכום גבוה יותר.



אני מציעה להשאיר סכום נכבד מתשלום התמורה כתשלום אחרון, לקבוע פיצוי יומי מרתיע עבור כל יום איחור במסירת החזקה על ידי המוכר, וכן לקבוע פיצוי מוסכם גבוה עבור הפרת הסכם (כ- 15%), כך שהמוכר לא "יתפתה" להפר את ההסכם ולמכור את הדירה לצד ג' בסכום גבוה יותר.



אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה נוספת.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה משמעות רכישת דירה על מקרקעין וקף

דניאל לוין 17/01/15
אני ואשתי במו"מ לקניית דירה בבית משותף ביפו. בנסח טאבו רשום שבעל הדירה הוא בעל הנכס בשלמות (מהות פעולה: מכר) .

על הרכוש המשותף כתוב כך - רשויות: עיריית תל אביב, סוג מקרקעין : ווקף.

מה משמעות ה"ווקף"?

ווקף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 19/01/15
שלום,



ווקף הוא למעשה הקדש מוסלמי, לטובת צרכים חברתיים ומוסלמים.



לא ראיתי את נסח הטאבו, אך אני מניחה שמדובר בהקדש שהוסב/ הופקע לטובת עיריית תל אביב.



אני מציעה לעשות בדיקה נרחבת יותר ולבחון את תיק הבית המשותף בלשכת רישום המקרקעין (היום ניתן לקבל זאת על דיסק בעלות של 33 ש"ח), על מנת לוודא שאין לכך השלכות על זכויות הדירה.



אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה נוספת.

בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי בגין נזילות ורטיבות בדירה שכורה

שני יוסף 16/01/15
שלום.אנו זוג עם תינוקת בת שנה המתגוררים בדירה שכורה בקומה האחרונה בבניין. כבר לפני שנה שמנו לב כי בעת עונת החורף והגשמים קיימת נזילה מהתקרה במקומות שונים בבית ורטיבות בקירות.ביקשנו מבעל הדירה שיגיע לסדר זאת ולאחר מספר פעמיים אכן הגיע וטיפל. הטיפול מן הסתם לא היה רציני מכיוון שלא הביא בעל מקצוע אלא סידר זאת עם אביו והבעיה חזרה בגשם הראשון שבא לאחר מכן.הבית כולו הפך לקר מלא רטיבות ולחות והיינו צריכים לשים סמרטוטים ודליים על הרצפה כל הזמן על מנת לטפל בנזילה. שוב פנינו אליו ושוב שלח את אביו שאמר שיגיע לטפל כשיהיה יום בהיר בחוץ אך לא הגיע והמצב עדיין נמשך כך. אוסיף ואומר שבאחד הקירות התחיל להיוצר עובש שזה מאוד מסוכן בריאותית. האם יש לנו מה לעשות בנושא? האם מגיע לנו פיצוי כלשהו? אשמח לתשובה

נזילות בדירה שכורה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 19/01/15
שלום,



באחריות המשכיר לתקן נזילות, שכן מדובר בבלאי בנכס, שאינו נובע משימוש ו/או מחדל של השוכר בדירה.



ככל שהמשכיר לא מתקן את הנזק תוך זמן סביר לפי חומרת הליקוי, באפשרותכם לתקנו ולדרוש את כספכם בחזרה מהמשכיר.



בנוסף, ככל שישנו חדר/ אזור בדירה שלא ניתן לשימוש בשל הנזילות, ניתן לדרוש הפחתה בדמי השכירות, באופן יחסי.



אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה נוספת.

בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד




האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן