פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

ללא טסט

יואל 26/10/09
נהגתי ברכב ללא טסט כשנה וחצי פעם ראשונה בחיי וללא עבירות תנועה יש לציין שאני נוהג כ-30 שנה
26/10/09

ללא טסט

עו"ד אילון אורון מנהל 27/10/09
אוקי

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעלות ברכב ובעלות בפוליסה

אריק 25/10/09
אני בעלים רשום של רכב ודוד שלי הוא בעל הביטוח, נתתי לחבר להשתמש ברכב והוא עשה תאונה, הנהג מודה בכל ומוכן לשאת באחריות
אך לצערי כעת תובעים את שלושתנו, האם ניתן לנתק אותי ואת דודי מהתביעה (כמו בדוחות תנועה...)?

הרי "ברור " שחסר פרטים בסיפור שלך ,,,,

מיקו 26/10/09
אם החבר מוכן לשאת באחריות ,כלומר לשלם ,איך זה בכלל מגיע לתביעה ,,,,,

טעות בדו"ח והנפקת חדש

קמי 25/10/09
לפני שבועיים קיבלתי דו"ח על חניה על מדרכה, לפקח היתה טעות בשעה...מכיוון שראיתי את זה בזמן הצלחתי לבטל את הדו"ח.
היום שבועיים אחרי המקרה קיבלתי להיתי בדואר רשום דו"ח חדש על פי השעה הנכונה...האם מותר לפקח לעשות דבר כזה????

תיקון טעות

אורן המקורי 27/10/09
משהבחין הפקח בטעותו הוא צרף לדו"ח מזכר והעירייה הפיק דו"ח מתוקן.
הרי היא ביטלה את הדו"ח הקודם (השגוי) ועתה הפיקה דו"ח חוקי.
אין מניעה.

דוח כפול

עו"ד אילון אורון 27/10/09
פנה למשטרה בבקשה לביטול הדוח בטענצ סיכון כפול, למרות שלכאורה נראה כי הדוח החדש הינו כדין.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התובע המישטרתי לא היה מוכן

נתן 25/10/09
שלום ערערתי על דוח לבית המשפט לתעבורה ונשלחה אלי הזמנה לדיון.
ביום המועד הגעתי לדיון והתברר לי שאני לא מופיע ברשימה, לאחר בירורים נודע לי כי התובעת המשטרתית לא הכינו או העבירו את התיק לביהמ"ש .קיבלתי מהם הזמנה לתאריך אחר במקום. לציין כי התביעה או ביהמ"ש לא טרחו להודיע כי המשפט לא יתקיים האם הייתי רשאי לבקש שישפטו אותי בהעדר התביעה בדיוק כמו שהיה קורה אם אני לא הייתי מגיע
תודה מראש

אי הגשת דוח

עו"ד אילון אורון מנהל 27/10/09
תוכל לפנות לביהמ"ש בבקשה לחיוב המשטרה בהוצאות.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה קטנה

יעקב 25/10/09
שלום...
יש לי מס' דוחות שלא שולמו במועד והן הועברו למרכז לגביית קנסות.
לפני כמה ימים הופתעתי שאני לא יכול לחדש את הרישיון בגלל הדוחות שלא שולמו , כל זה ואף פעם לא קיבלתי כל מסמך או מכתב דרישה לגבי הדוחות ( יש לי בעיה רצינית בדואר במקום שאני גר בו ) .
אני התקשרתי למרכז לגביית קנסות וביקשתי שיעשו לי תשלומין ולהוריד את הריביות. הם ענו שעליי לשלם את כל הסכום בבת אחת ואין הורדת ריביות מאחר ששלחו לי הרבה התראות.
אני לא קיבתי כל התראה.
מה אני יכול לעשות בכדי להוריד את הריביות ולשלם בתשלומים?
תודה

תוכל להגיש בקשה בכתב למרכז לגביית קנסות

עו"ד אילון אורון מנהל 28/10/09
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיבלתי הזמנה למשפט ובטעות לא התייצבתי

שוקי 25/10/09
בתאריך 17/8/09 נעצרתי בכביש על ידי שוטר, וקיבלתי הזמנה למשפט לתאריך 19/10/09. עקב טעות רשמתי ביומן את ההזמנה ליום אחר, ולכן לא הגעתי למשפט. כעת הבחנתי בטעות. מה צריך לעשות אם זה משנה, העברה שנרשמה היתה עקיפה בדרך לא פנויה תוך סיכון רכב אחר (במקום המותר עקרונית לעקיפה) בניגוד לתקנה 19147 (הסיפרה השניה לא בטוחה - כך הבנתי את הכתב של השוטר...). סמל סעיף 2556. תודה רבה.

האמת שלא הרבה

אורן המקורי 25/10/09
את יכולה להגיש בקשה לביטול גז"ד שניתן בהעדר אבל הסיכוי שיעתרו לכך בשל הסיבות שצוינו אפסי.
לא נותר אלא להמתין ולקבל בדואר את גזה"ד.

שפיטה בהעדר

עו"ד אילון אורון 28/10/09
פנה לביהמ"ש וברר את גזר הדין - יתכן ורשיונך נפסל.
ניתן להגיש בקשה לביטול פסק הדין.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

שאלה חוזרת – נהג חדש שהסיע מעל 2 נוסעים

אורב"ש 25/10/09
שלום רב.
רציתי לדעת האם נהג חדש אחרי 3 חודשים בהם חייב מלווה מסיע מעל 2 נוסעים, נתפס ע"י שוטר ונשלל רשיונו לחודש ובבי"ד מוארכת השלילה לעוד חודשיים ( סה"כ 3 חודשים ) האם בתום שלושת החודשים ייחוייב לעבור תיאורייה או טסט מחדש ? כי ברשימת העברות החמורות לנהג חדש רשום שאם שופט שלל רשיונו לשלושה חודשים ומעלה אז חייב לעבור מחדש...מה הדין במקרה כזה ?

מבחנים לנהג חדש

עו"ד אילון אורון מנהל 28/10/09
אם השופט קבע 3 בניכוי 1 - תצטרך מבחנים.
אם השופט קבע 2 בנוסף לאחד לא תצטרך.
זה המצב למרות שבשניהם מדובר באותה פסילה למעשה..
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהם העילות הנפוצות

אנונימי 25/10/09
מהן הטענות הנפוצות שטוענים נהגים פסולי רשיון ותאוריה על מנת להקל על עונשם??

מה זה "פסול תיאוריה"?

אורן המקורי 27/10/09

פסילת רישוי

עו"ד אילון אורון 28/10/09
טענות אודות מצב אישי כל הנראה לא יסייעו.
בד"כ טיעון הטענות נועד לסייע לרשות הרישוי לצאת ידי חובה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דוח על דיבור בספיקר של הנייד

לירון 25/10/09
אמא שלי נתפסה מדברת בספיקר של הטלפון הנייד וקיבלה קנס 1000 ש"ח + נקודות. כשביקשה מהשוטר לקבל אזהרה בלבד בשל עברה הנקי, ובשל העובדה שהיא לא ידעה שאסור לשוחח בספיקר, הוא אמר שאינו יכול כי "יש עכשיו מבצע....".
מלבד זאת- הוא לא החתים אותה על הדוח, ובמקום המיועד לחתימתה הוא כתב "נמסר ביד".
האם זו עילה לערעור??? עד כמה שידוע לי הוא חייב להחתים את הנהג

תשובה

אורן המקורי 25/10/09
1. השוטר אינו חייב להחתים. הוא יכול לרשום גם "נמסר ביד" בחלק התחתון של הדו"ח.
2. לגבי המרה באזהרה פנו בכתב ליחידת התנועה שכתובתה מופיעה בגב הדו"ח (שם יחידת התנועה מופיע בראש הדו"ח). ניתן לפנות עד 30 יום מקבלת הדו"ח.

חוסר אונים.

חיים 24/10/09
לפני כחודש ,בכביש הבקעה , כ רבע שעה נסיעה ממקום הארוע ,עצרה אותי לתומי ניידת משטרה בטענה כי עקפתי רכב בצומת,דבר שלא היה ולא נברא.קבלתי קנס 500 ש"ח ו 6 נקודות.
אני כבן 45 ולרשותי 60 עבירות תנועה שעיקרם נהיגה ללא ר רכב בתוקף.מעולם לא סעיף הנ"ל .אין עבירות ב3 שנים אחרונות.ואין תנאי.
ברצוני לערער ע"י בקשה להשפט .האם זה נכון או שמא אני עלול להחמיר את מצבי.?

תשובה

אורן המקורי 24/10/09
בכוונתך לערער אתה מתכוון לבקשה לביטול הדו"ח, כך אני מניח. סיכויי בקשה שכזו נמוכים עד מאוד אבל אתה תמיד יכול לנסות.
אם בקשה זו תידחה אתה עדיין תוכל לבקש להישפט. תצטרך להוכיח / לעורר ספק בגרסת השוטר - שרשם בחלק של נסיבות המקרה שבדו"ח. יש לזכור כי אם תורשע במשפט השופט אינו כבול לקנס המקורי ולא אחת העונש מוחמר (בין ע"י הגדלת הקנס ו/או תוספת רכיבי ענישה אחרים).
קיימת אפשרות נוספת והיא בקשה להמיר את הדו"ח לאזהרה. התנאים הם שאתה צריך להודות בביצוע העבירה ושבשנתיים הקודמות לדו"ח זה לא קיבלת אף דו"ח משטרתי. אלו רק חלק מהתנאים והם לא מחייבים את המשטרה (יש לה שק"ד - למשל, עבר תעבורתי). אם תרצה לפעול בדרך זו יש להגיש בקשה כתובה ליחידת התנועה שפרטיה מופיעים בגב הדו"ח.

משפט במקום קנס

עו"ד אילון אורון 28/10/09
אם תגיע ללא יצוג עו"ד לביהמ"ש , לאור עברך התעבורתי העשיר, תוכל למצור עצמך מאבד את רשיונך בפועל, למרות שמדובר בעבירת קנס.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דו"ח על מהירות בלילה , בהיעדר תאורה

ש 23/10/09
שלום רב ,
בעקבות שמועה שהגיעה לאוזניי רציתי לדעת ...
ישנה טענה כי דו"ח שנתקבל על מהירות מופרזת
אך בשעת לילה מאוחרת - ובהיעדר עמודי תאורה
האם ניתן לטעון לאי-קבילות הדו"ח בשל הנסיבות הנ"ל (חושך מוחלט)?

אודה לתגובתכם
ש.

קביל אבל

אורן המקורי 24/10/09
אם תבקש להישפט תצטרך להוכיח שלא ניתן היה להבחין ברכבך בשל ה"חושך המוחלט" ששרר לטענתך.
הטיעונים שהצגת לא פוסלים את הדו"ח אוטומטית.

דוח מהירות בלילה

עו"ד אילון אורון 28/10/09
האיזה מכשיר נתפסת? ממלז?
מה המהירות?
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

אזהרה על תנאי לשנתיים

אביחן 22/10/09
שלום רב.

קיבלתי היום אזהרה על אי חגירת חגורת בטיחות, השוטר אמר לי שהאזהרה בתוקף לשנתיים ובמידה ואני יעשה עבירת תנועה היא תיכנס לתוקף לא ברור הקנס וכמות הנקודות, באותו יום שעתיים אחרי זה נתנו לי דוח משטרתי על חניה בניגוד לכיוון התנועה (נו באמת...ברחוב שומם ללא תנועה אגב...) האם הדו"ח הזה יפעיל לי את התנאי...

בכבוד רב אביחן
.

אזהרה

אורן המקורי 23/10/09
אם במהלך השנתיים הקרובות תבצע כל עבירת תנועה שהיא לא תהיה זכאי לאזהרה אלא ישר ירשם נגדך דו"ח.

דוח חנייה

חמסה 22/10/09
ניגשתי לרכבי שעמד על מדרכה בזמן שהפקח צילם את הרכבים אך הוא לא נתן עדיין את הדוחות כולל הרכבים האחרים.
האם העירייה תשלח לי קנס בכל זאת רק מהצילומים שהוא לקח? כלומר באתי ונסעתי ממש כשהוא רק הגיע

קשה לדעת

אורן המקורי 23/10/09
אם הפקח צילם את הרכב והקליד את פרטיו ובכל זאת בעל הרכב נסע מהמקום יתכן שהדו"ח יגיע בדואר. זה יכול לקחת 3-4 חודשים.

שאלה לגבי ביטוח הרכב….

אורטל 22/10/09
אם אני נוהגת ברכב של אחותי ויש לרכב ביטוח,אבל אני לא רשומה בביטוח האם שוטר יכול לתת לי על זה דו"ח? תודה....

ביטוח

מיקו 22/10/09
שאלתך לא מובן ,האם לאחותך יש ביטוח לכל נהג ,או לא .
ניתן להיסתכל בתעודת ביטוח החובה ,יש שלושה סוגים סעיף 1 בעל הפוליסה
סעיף 2 נהגים המצוינים בתעודת ביטוח
סעיף 3 כל נהג כמובן שיש תנאים נוספים .

קנס הפרעה לתנועה

אירה 21/10/09
שלום,
אבא שלי נהג מונית והוא קיבל קנס על הפרעה לתנועה לא בצדק.
הוא עצר לאסוף נוסע באדום לבן למשך כחצי דקה כשלפתע בא שוטר ביקש רשיונות, רשם לו קנס ואבא שלי סירב לחתום עליו.
השוטר רשם שהוא הכריז לנהג לזוז כי הוא מפריע לתנועה וכאשר הנהג לא נשמע לו הוא יצא אליו ורשם לו את הקנס אך, זה לא נכון מכיוון שהשוטר לא הכריז כלום וישר ניגש לבקש רשיונות.
אני אציין גם שהכביש לא היה צר והמכוניות יכלו לנסוע שם.
האם אפשר לעשות משהו בנדון כדי לא לשלם עליו?
תודה מראש

מונית ,עצירה באדום לבן.

מיקו 21/10/09
לנהג מונית מותר לעצור באדום לבן ,ובאין עצירה ,לצורך העלאת והורדת נוסע,
עכשיו השאלה , על מה בדיוק אביך קיבל את הדו"ח?

המרת קנס לאזהרה

ניר 21/10/09
שלום,
קיבלתי היום דו"ח בתל אביב על סך אלף ש"ח על דיבור בפלאפון במהלך הנהיגה. יש לי רשיון נהיגה 12 שנה ועבר נקי (מלבד מספר דוחות חנייה כמובן). בראש הדו"ח כתוב "יחידת תנועה ארצית" ומתחתיו בכתב ידו של השוטר "סיירת ארצית" ומתחת: "ירקון".
שאלתי הראשונה: לאן אני אמור לשלוח את מכתב הבקשה להמיר לי את הקנס באזהרה?
שאלתי השנייה: מה הסיכוי שימירו לי את הקנס לאזהרה? מלבד התייחסות לעברי הנקי, יש צורך להתייחס לדבר נוסף?
תודה,
ניר

דוח טלפון נייד

עו"ד אילון אורון מנהל 21/10/09
תוכל להגיש את הבקשה לכתובת המיודעת לכך , אשר מצוינת בגב הדוח.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חניה בכחול לבן כשחלק מהרכב בתחום כניסה לחניון

מאזדה 21/10/09
קיבלתי אתמול דו"ח ממוחשב ברחובות. המדבקה עם פרטי הדו"ח חלקה וריקה. באתר העיריה מופיע סכום הדו"ח 250 ש"ח. גלשתי מכחול לבן לכיוון כניסה (מכסימום חצי מטר) לחניון החברה בה אני עובד ולה שייך הרכב. האם הדו"ח ניתן כדין, ומה מיתן לעשות?
תודה

חלק מהרכב מחוץ לכחול לבן

עו"ד אילון אורון מנהל 21/10/09
תוכל לפנות לעיריה בבקשה לבטל הדוח, ולחילופין לבקש להישפט ולנסות את מזלך.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דו"ח על אי עצירה לתמרור עצור

אלעד 21/10/09
קיבלתי דו"ח על אי עצירה בתמרור עצור, למרות שעצרתי בערך מטר לפני קו העצירה ואף ההסתכלתי לכיוונה של השוטרת השוטרת עומדת במקום לצד הניידת.
בזמן העצירה אפילו נכבה לי הקטנוע, לאחר הפניה קפצה השוטרת לכביש וסימנה לי לעצור. בדו"ח היא רשמה שמהמקום בו עמדה יש ראות של לפחות 5 מ' דרומה מקו העצירה למרות שיש עץ שמפריע ולכן אפשר לראות 1-1.5 מ'. מה גם שבאותו מקום בדיוק קיבלתי אזהרה על תמרור עצור לפני 5 חודשים שזה הכתם היחיד שלי ב7 שנות נהיגה.
האם יש לי טעם לערער על הדו"ח או שעלי לספוג את מצב רוחה של השוטרת הבודדת שעמדה שם.

אי עצירה

עו"ד אילון אורון מנהל 21/10/09
הדרך המעשית היחידה לביטול הדוח, הינה להגיש בקשה להישפט.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור אוטבוס

אסתר 21/10/09
ביום ראשון קו אגד לא הגיע כמו גם שניים אחריו, איחרתי לעבודה לשעתיים וחצי, מה עושים במקרא כזה לאן פונים?

איחור אוטובוס,

מיקו 21/10/09
עליך לפנות בכתב לחברת האוטובוסים לדרוש הסבר ,ופיצוי ,ואל תתעצלי הרי הם בונים על אנשים עצלנים ,
כבר במכתב הראשון תצייני את כל הפרטים ,זמנים,מס קו ואם יש לך פרטי הנהגים ואולי מה הם אמרו לך על האיחור, וכו,,,אם לא תקבלי הסבר או פיצוי סביר , "תאיימי" בפניה למשרד התחבורה ,או לערכאות משפטיות , ( יש תקדמיים משפטיים בשפע )

תמרור חניית נכה

מיכאל 20/10/09
חניתי לפני תמרור נכה, וקיבלתי דו"ח. לפי מה שהבנתי התמרור מתייחס לחניות הבאות אחרי התמרור.
רציתי לדעת מהו המקור החוקי לכך שתמרור המורה על חניית נכה מתייחס למקומות הבאים אחריו, ולא למקומות הבאים לפניו, על מנת שאוכל לערער על הדו"ח.

תמרור נכה

עו"ד אילון אורון מנהל 21/10/09
יש לבדוק את לוח התמרורים שבתקנות התעבורה.
בכל מקרה הגש בקשה לביטול הדוח והדגש שחנית לפני התמרור.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דו"ח תנועה עם תאריך שגוי

דליה 20/10/09
שלום רב,

קיבלתי דו"ח תנועה על שדיברתי בנייד במהלך הנהיגה.
השוטר החתים אותי על הדו"ח. בערב ראיתי שהתאריך שגוי וגם לא מתאים ליום שצויין.
כיצד החוק מתייחס לזה?

דו"ח שגוי ??

מיקו 20/10/09
על טעות סופר שמעת ??
השאלה מה הטענה שלך שלא דיברת ? תבקשי להישפט והטענה שלך תהיה דיברתי, אבל בגלל שהשוטר שגה בתאריך ,
תוציאו אותי זכאית ?
מהטעות ברישום התאריך ,לא תצמח לך ישועה,,,,,,,,,

טעות סופר

עו"ד אילון אורון 21/10/09
שלעצמה בד"כ לא תהווה נימוק לביטול הדוח.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

בוקר טוב

victor 20/10/09
בערב חג ניידת שוטרי תנועה עצר אותי לבדיקת רישיון כאשר השוטר התקרב לרכב הוא ראה ששני נוסעים שהיו מאחור לא חגורים, השוטר שאל אותי למה הם לא חגורים ועניתי לו שאני באמת לא יודע הזוג שישבו מאחור הם בני 20 פלוס שמסוגלים לדאוג לאחור ושבתחילת הנסיעה הם היו חגורים . השוטר לקח את הרישיונות ורשם לי דוח של 250 שקל על זה שהנוסעים לא היו חגורים . אחלתי לו חג שמח והמשכתי בנסיעתי .אני בטוח שאם אלה היו שוטרים אמיתים ולא מתנדבים לא הייתי מקבל את הדוח .אני בעצמי גמלאי של משטרת ישראל , אבל לא זו העיניין . אני שוקל לגשת לבית משפט על מנת להשפט על הדוח הזה ולא בגלל הסכום אלא בגלל שאני לא רואה שום הגיון בזה שאני צריך לשלם על טעויות של אחרים . בתחילת הנסיעה וידאתי שכולם חגורים להוריד חגורה לוקח רבע שניה , אני נוהג ואני אמור להסתכל על הכביש ולא כל שניה להסתובב וליראות עם כולם חגורים ועוד שמדובר באנשים מבוגרים.הייתי רוצה לקבל את דעתכם בנושא . בתודה ובברכת שבוע טוב .

אחריות נהג על חגירת נוסעים

עו"ד אילון אורון מנהל 21/10/09
אם הנוסעים מאחור אינם חגורים המדובר בעבירה.
אם תוכיח כי עשית ככל שביכולתך למנוע את העבירה, יתכן ויהיה לך סיכוי לזיכוי.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת רישיון נהיגה-לאחר תקופת שלילה.

אור 20/10/09
שלום,
מחר אני מסיימת שלילה בת 45 יום. הבנתי שיום לאחר מועד סיום השלילה, אוכל לגשת למשרד הרישוי ולקבל את הרישיון בחזרה.
אשמח לדעת, מה תהליך קבלת הרישיון, האם זה כרוך בהנפקה מחודשת+תשלום...או שמקבלים את הרישיון המקורי במקום?
תודה רבה.

רשיון לאחר שלילה

עו"ד אילון אורון מנהל 21/10/09
יש להמציא למשרד הרישוי אישור הפקדה.
תקבלי רשיון זמני ולאר מכן בדואר את הקבוע.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דואר רשום בעקבות צילום מהירות

עמי 20/10/09
צולמתי נוהג במהירות מופרזת.
בעקבות כך קבלתי הודעה על דואר רשום. אני משוכנע שבהודעה זו אני אתבשר על זימון למשפט.
יש לי שלילה על תנאי בגין עבירה דומה קודמת.
האם כדאי לי להתעלם מההודעה ולא ללכת להוציא את הדואר הרשום?
בתודה עמי

"היתעלמות"

מיקו 20/10/09
להיתעלם זה הדבר הכי גרוע מבחינתך ,ולו רק מהסיבה שברגע שהדואר נשלח ברשום ,רואים בו כאילו הגיע ליעדו ,גם אם לא לקחת אותו,[.

חניית נכה

גל 20/10/09
שלום רב שמי גל אתמול קיבלתי דוח על חנייה במקום שמיעד לנכה יש לציין שאבי נכה 100% ושנהגתי ברכב שלו שיש לו תו נכה ואני רשאי על פי חוק לנהוג ברכב זה יש לי אישור מביטוח לאומי המעיד על כך לא עניין את השוטר כלום והוא רשם את הדוח סירבתי לחתום על הדוח וביקשתי שיצמיד אותו לשמשת הרכב הוא התעצבן לקח את רשיון הנהיגה ואת תו הנכה הכניס לכיסו ושלח אותי לדרכי שאלתי האם הדבר חוקי בכלל הוא לא בדרגת קצין שיכול לקחת לי את הרשיון ובטח את תעודת הנכה הוא גרם לי לבצע עברה ונהוג ללא רשיון נהיגה אודה על תשובה מהירה

האם הנכה היה איתך ?

Ishay69 20/10/09
מותר לך לחנות בחניית נכים אם אתה מסיע את הנכה או בא לקחתו.
הנכה לא היה איתך מכאן שעשית מעשה חמור: אתה תפשת חניה המיועדת לנכים ללא הצדקה. מי כמוך בן לנכה אמור לדעת את הקשיים של נכים למצוא מקומות חניה.
אתה הבנת את זה ?
הרשות לנהוג במכונית אינה קשורה לרשות לחנות.

חוקי ,או לא חוקי,

מיקו 20/10/09
מה שבטוח היצלחת להכעיס את השוטר סתם .החתימה על הדו"ח היא רק שקיבלת אותו ותו לא .
עכשיו תראה מה עשית לעצמך ,עוד עלולים להאשים אותך בשימוש לא חוקי בתו נכה ( כן ,כן ,זה מה שעשית)ולך תרדוף אחרי הרישיון והתג .
ועוד אתה שואל, אם מה שהשוטר עשה ,
הוא חוקי כאילו הוא עבר על החוק
אני מקווה בשבילך שתצא חלק מהסיפור .
דילוג לתוכן