פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הוצאה לחל"ת ואי-תשלום פנסיה

מעיין 01/08/22
אני מועסקת כשכירה תשע חודשים וטרם שולמה לי פנסיה על כל החודשים הללו. לאחרונה התבשרתי שרוצים להוציא אותי לחל"ת למשך חודש עקב קשיים כלכליים בעסק. ואמרו לי שיעדכנו אותי לאחר חודש אם אני חוזרת לעבודה או לא. האם מותר למעסיק להוציא עובד לחל"ת בתקופה הזאת? ומה עליי לעשות? ומה עם ימי חופשה שצברתי ולא ניצלתי?


חלת בהסכמה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

הכלל הוא שמעסיק יכול להוציא עובד לחלת רק בהסכמה אם העובד לא מסכים אסור.

בכל אופן אם לא תסכימי האפשרות שתוותר הוא לפטר אותך אז תקחי את זה בחשבון.

לגבי הפנסיה הם צריכים לשלם לך תכתבי להם מייל בנושא.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעלמות המנהל מבקשה לחופשה, למרות דרישתו לשלוח תאר

מריה 31/07/22
שלום רב,
האם מנהל יכול להתעלם ולא להגיב להגשת בקשה לחופשה? המנהל ביקש בתחילת שנה קלנדרית לשלוח במערכת (וגם לכתוב לתוך המחברת אישית שלו) תאריכים של חופשות  תוכננות למשך כל השנה. ולמרות שכל העובדים שלחו את ימי החופשה למשך שנה, לא מאושרים/לא מסורבים את החופשות.
כדי לקבל את החופשה לא רק שצריך ללכת ולבקש את המנהל ולעשות זאת מספר פעמים, גם אחרי זה את  אישור ניתן שבוע או 10 ימים לפני החופשה.
מפני שחופשה לחו"ל צריך לתכנן מראש, צריך לקנות כרטיסי טיסה, להזמין מלון, כל בן אדם סביר חייב לדעת מראש האם הצופשה אושרה או לא ולפעול לפי זה. 
עד היום חופשות שלי לסוף אוגוסט וסוף ספטמבר, שנשלחו בקשות עבורם בחודש ינואר, עדיין תא אושרו/לא סורבו.


אישור חופשות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

את מתארת סיטואציה מאוד מתסכלת אבל אין חוק שאוסר עליה.

ממליצה לפנות למנהל ולדרוש אישור לחופשות כבר עכשיו. 

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב לנכה

נוי 30/07/22
האם כדי לקבל הטבה לרכישת רכב צריך להיות לפחות 90%נכות רגליים?

איך נקראת ההטבה הזו? גמלת ניידות או מה לחפש? תוכלי לתת לי לינק? והסבר?

נא לפנות לפורום ביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש מוטעה

ליאון 30/07/22
המעביד הוציא לי בטעות תלוש גבוה ושכר גבוה בבנק בהתאם, בחודש דצמבר האחרון
בחודש ינואר קזז לי את כל מה שנתן בדצמבר.
איך ניתן לפתור את הנזקים שנגרמו לי:
1. לא קבלתי הנחה בארנונה לשנה זו כי בודקים את התשלוים של חודשים 10-12 ובגלל הטעות הם היו גבוהים מאופן שמזכה אותי בהנחה.
2. לא קבלתי מס הכנסה שלילי כי הסכום של ההפרש סגר לי את השנה בפער שאיני זכאי .ואלמלא הטעות הייתי זכאי.
3. גבו ממנה ביטוח לאומי גבוה יותר כי מסכום מסוים גובים אחוז יותר גבוה.
איך פותרים זאת?

נזקים עכב תשלום ביתר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

תבקש מהמעסיק מכתב שיסביר את מה שקרה ותפנה לכל הגופים הרלבנטיים בבקשה שיתקנו את הנזק שנגרם.

אפשרי גם לבקש מהמעסיק תלושים מתוקנים ולהגיש אותם לרשויות.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופש בעת עזיבה

טל 28/07/22
שלום רב,
האם על פי חוק, מעסיק יכול לשלם פדיון ימי חופש בעת עזיבת עבודה, עד 2 מכסות שנתיות ואת השאר למחוק ולא לשלם בגינם ? 
לדוגמא היתרה הקיימת בעת עזיבה הייתה 45 יום
המעסיק שילם בגין 36 ימים (18*2) ובגין השאר לא הסכים לשלם.
האם אני יכול לדרוש תשלום בגין ההפרש ? ומה עמדת החוק במקרה זה ? 
תודה על תשובתכם

מחיקת ימי חופשה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22
לפי לשון החוק, אם העובד צבר ימי חופשה בניגוד לחוק (כלומר מעבר למה שמותר לו לצבור) או לא ניצל אותם לצורך חופשה במהלך השנתיים שאחרי השנה שעבורה הם ניתנו, הוא עלול לאבד את זכאותו לחופשה בימים אלה.
כדי שהעובד "יאבד" את ימי החופשה הצבורים לזכותו, וכדי שמעסיק יהיה רשאי "למחוק" אותם, על המעסיק להראות כי נתן לעובד אפשרות לצאת לחופשה, וכי העובד לא יצא לחופשה מסיבות התלויות בו (למשל אם העובד סירב לצאת לחופשה).
חשוב להדגיש כי החובה להוציא את העובד לחופשה חלה על המעסיק. אם המעסיק מונע מהעובד לצאת לחופשה ולנצל את ימי החופשה שמגיעים לו, הוא לא יוכל למחוק את ימי החופשה הללו ממכסת החופשה הצבורה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קידום בתפקיד

אלכס 28/07/22
שלום
לפני כחודשיים קודמתי לתפקיד חדש
סגרתי עם מעסיק על השכר החדש אבל פועל בחודש אחרון קיבלתי שכר ללא שינוי מעסיק טוען שזה בטעות והוא יתקן את זה בחודש הקרוב , הוא הבטיח הסכם עבודה חדש וגם זה לא קרה השאלה אם במשכורת הקרובה הוא לא יתקן ולא ישלם על מה שסגרתי איתו האם זה יחשב כהרעת התנאים בעבודה? תודה


שינויים בתנאי עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

כל עוד לא חתמתם על ההסכם יש רק הסכמה בעל פה וזה יכול להיות בעייתי אם אין לך ראיות להסכמות (מיילים או הודעות וכו').

הלכה למעשה לא רואה סיבה מדוע התנאים לא יכנסו לתוקף וההסכם לא יחתם אבל אם זה יקרה תצטרך להחליט אם אתה ממשיך או מתפטר.

אם אתה מעוניין להתפטר עכב הנסיבות ממליצה בחום ללפנות לליווי של עו"ד בכדי לא לעשות טעויות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום משכורת ואי הפקדות לקרן הפנסיה

אביבה 27/07/22
שלום,
עבדתי במשך שנה לא באופן רצוף(מתוכן 3 חודשי חל"ת)
פוטרתי ולא קיבלתי תשלום עבור חודש עבודה אחרון 
נודע לי בנוסף כי לא בוצעו הפקדות לקרן הפנסיה
(על אף שנוכה מהשכר תחת "קופת גמל" בתלושים הקיימים)


המעסיק מורח אותי כבר כמעט שנה ולא משלם בשלל  תירוצים.
בנוגע לקרן פנסיה אמר שהיות ונסגרה הוא אינו יוכל להפקיד את מה שהחסיר אך ישלם במזומן.
אני לא רוצה לפנות לעו"ד כיוון שלא אוכל לכסות את שכר הטרחה וכו' האם אני יכולה לתבוע בעצמי?
על השכר החסר והפנסיה שלא הפקיד. איך עושים זאת ואיך אדע את הסכומים שחסר לי בקרן פנסיה? שאותם אצטרך לתבוע מהמעסיק.


תודה

אי הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

את בהחלט יכולה ללכת לבית הדין לעבודה עם התלושים שלך ויש שם סטודנטים שעוזרים להגיש תביעות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה

אביב 27/07/22
אם אני עובד בתור שומר בבניין משרדים , ואין שם מזגן אין מאוורר (מקולקל הרבה זמן) והמקום סגור בלי חלונות והיה לי חם ממש ולח , גם זיעה והייתי בלי בגדים בכלל כמה שניות כלומר ישבתי כמה דקות והלכתי לבדוק שדרוך כמה שניות , ואולי עוד משהו קטן 


וכעת החברת שמירה טוענת שפגעתי בתדמית שלהם , שראו אותי במצלמת אבטחה מאצל החברה הזאת אמריקאית ,  ושהם יתבעו אותי(החברת שמירה)  אם החברה שהם עובדים איתה(האמריקאית) תעזוב אותם ויראו בי אחראי לכך , יש לציין זה היה חד פעמי וכבר אני עובד 4 שנים ולא היה לי מקרה כזה בעבר. , הם סגרו מזגנים בחורף ולא נתנו יותר להשתמש בהם מהחורף הזה בסופש עבדתי.. ואין שם אף אחד בכלל נגיד פעם ב3 חודשים מגיע מישהו.. וגם אז יש לי זמן להתארגן עד שמגיע זה מקום גדול..


האם במצב כזה אני יכול להפסיד הרבה כסף?

התערטלות במקום עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

אם הבנתי נכון התפשטת לחלוטין במקום עבודה? זה לא תקין בשום צורה

לא תקין גם לעבוד בתנאים שתארת

לא כל כך מבינה איך תפסיד הרבה כסף

מצטערת אבל לא הצלחתי להבין את השאלה עד הסוף

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גישור

אלמוג 27/07/22
שלום החלטנו כל הצדדים בתיק בבית הדין לעבודה ללכת לגישור (תיק של שלוש מאות אלף ש"ח). מה האפשרויות מבחינת מינוי מגשר האם יש מגשר חינם בבית הדין לעבודה או שצריך מגשר מבחוץ מה כל האפשרויות בעניין מינוי מגשר ומה הכי טוב? תודה ררבה!

גישור בבית הדין

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22
אם בית הדין מפנה אז זה ללא עלות.

אם אתם החלטתם על דעתכם אז אתם צריכים לפנות למגשר פרטי.

מניסיוני אם אתם רוצים לסיים את התיק במהירות וביעילות עדיף ללכת למגשר פרטי.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה רטרואקטיבית לפנסיה

מעיין 27/07/22
סיימתי לעבוד אצל מעסיק לפני חודש.


בבדיקה של קרן הפנסיה שלי התברר שאותו מעסיק הפריש לקרן הפנסיה רק מינואר 22׳.


עבור יולי 21׳ (אז התחלתי לעבוד אצלו עם קרן פנסיה פעילה שדווחה כנדרש) עד דצמבר 21׳ (כולל) המעסיק לא הפריש (וגם לא ניכה מהמשכורת שלי את חלק העובד).


האם כעת יש באפשרותי לדרוש מהמעסיק שכבר איני עובדת אצלו שיעביר את חלקו בהפרשות שלא בוצעו עבור אותם חודשים משנת 2021 - ישירות אלי? 

חלף פנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

את בהחלט יכולה לפנות למעסיק ולדרוש שישולם לך חלף פנסיה.

אפשרות נוספת וטובה יותר היא להפריש בעצמך את חלק העובד לקופה ושהמעסיק יפריש את חלקו וכך תפקידו את הכסף לקופת הפנסיה שלך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול תביעה והחזר כספי, חייבת עזרה בדחיפות

קירה 25/07/22
היי, אודה לעזרתכם.


הסיפור המלא: 
עבדתי במקום שההנהלה בו הייתה לא תקינה. 
זה התחיל בזה שהחוזה (שעליו חתמתי והייתי צריכה לבדוק מול עו"ד קודם) שבו הנטו שלי מחולק לפי בסיס ושעות נוספות, מה שמוחק את השעות הנוספות (שדורשים מלא בעבודה). מצד שני כמעט תמיד קיבלתי בונוסים. הבונוס היה משתנה לפי הרצון של המעסיק. כשהוא היה לא מרוצה הוא לא היה משלם, ולא משנה כמה שעות נוספות עבדתי באותו החודש. 
לאחר שגיליתי שקרוב משפחה חלה בסרטן, וביקשתי לעבוד מהבית כדי לעזור למשפחה, הוא סירב. ואז טען שהסכים ולא יכול להיות שלא. תמיד מסובב דברים כדי לצאת נקי ותמיד דוחף את האף למה שאני עשיתי אחרי העבודה בטענה של אולי במקום זה תעבדי.
פעם הוא ביקש ממני לעבוד 9 שעות במשרד בבוקר ואז משמרת לילה (ולאחר מכן לצאת למשרד). והוא התכוון לזה בשיא הרצינות כי פשוט העבודה דרשה עבודה סביב השעון ולא היו עובדים והוא היה מסוגל לשלוח הודעות בשעות של הלילה. 
לאחר מכן, הוא מחץ את הצוות המצומם בדד ליינים שלא אפשרו לנו לנשום, במקום להביא עוד צוות למקום. ועל כך הוא לא היה מרוצה עדיין ולא שילם לנו את הבונוס. (למרות שעמדנו בדד ליין).
ההנהגות שלו הביאה להרבה מאוד סטרס נפשי, אצל הצוות כולו. הצורת דיבור, הדרישות, כל זה לא השתקף במשכורת. לכן, עקב המצב בבית גם, לקחתי צעד אחורה ועבדתי רק 9 שעות ביום. על כך היה אומר, למה הפסקת לעבוד מהבית, לא מוצא חן בעיניי שאת לא עובדת יותר שעות. 


מפה לשם, זה לקח אותי למצב שבו ביקשתי שיפטר אותי, הוא לא הסכים, צחק ושינה את דעתו, כן אפטר ואז לא ממש לא. אז החלטתי להתפטר והגשתי מכתב - לאחר יומיים קברתי את הבן משפחה. בעודי יושבת שבעה אני יודעת שעליי לסיים את התקופת ההודעה המוקדמת ואני מציעה לחזור למשרד אחרי השבעה, על כך הוא טוען שאין צורך. 


ביקשתי לא פעם את הדוחות שעות שלי, שמגיעות לי כחוק (החתמת אצבע בכניסה). קיבלתי תירוצים. התלושים לא היו תקינים. החוזה בחלקו לא היה תקין. התייעצתי עם עורכי דין בנוגע לזה. 


אחרי בקשות נשנות וחוזרות לקבל את כל הטפסים שלי, הם פשוט סירבו להתייחס ועד היום לא קיבלתי את הדוחות שעות. 
פניתי לעו"ד והוצאנו מכתב התרעה. זה לא הזיז להם. 


ומפה הכל המשיך להתדרדר. 
בתחושת ביטחון שאני אוכל להוציא את הטפסים ולקבל את מה שמגיע לי, החלטתי לתבוע בעזרת עו"ד את החברה. מה שהתחיל כהוצאות בלבד מהצד שלי ובלת"מים מצד העו"ד. "צריך להוסיף פה", "צריך להשלים שם".  שכר טרחה מלא עוד לפני שעשינו משהו. 
לפני יומיים העו"ד מבקשת אומרת לי שלא ידעה שהעמלה היא 1% מסכום התביעה והבית משפט לא מעביר את התיק הלאה. זה לא ייתכן שעו"ד לא יודע מזה מראש. 
יכול להיות שעקב מצבי הנפשי לא ידעתי לשאול את השאלות הנכונות וזה נוצל. כששאלתי אותה שאלות מאוד ספציפיות כגון: איך לא ידעת ולמה עליי להשלים את ההפרש. מה לדעתה הסיכוי לזכות וכמה יעלה לי המשפט אם נפסיד קיבלתי תשובות נמנעות. 
בכך עצרתי אותה ואמרתי לה שאני חייבת לשקול ושאולי היא שוכחת שהיא עובדת בשבילי ושילמתי לה סכום מלא, ולמה כל פעם יש בלת"מים. דרשתי שתחכה עד שאמסור לה את ההחלטה הסופית שלי. 
אני חושבת (עכשיו כשאני מתאוששת מהשנה האחרונה) שאולי התביעה לא שווה את זה, ואולי עדיף לי לבטל את התביעה.


2 שאלות שאודה למי שיוכל לענות לי.
1. האם התביעה לדעתו/ה שווה את זה? האם יש לי סיכוי לנצח? 
2. האם יש אפשרות לבטל את ההסכם עם העו"ד ולקבל את כספי בחזרה? 


תודה ענקית מראש.
קירה




כדאיות תביעה והסכם שכר טרחה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

קירה שלום,

על מנת לשכת אם התביעה כדאית יש לשבת אתך ולשמוע את כל הסיפור ולראות את כל התלושים ושאר המסמכים.

על פניו מהמידע שנתת נראה שלא שולמו לך כל הזכויות המגיעות לך אבל את ההיקף אינני יכולה לדעת ממה שכתבת.

לגבי הסכם שכר הטרחה עם העורכת דין עליך לבדוק מה רשום שם ואז תדעי אם ניתן לבטל ולקבל את הכסף חזרה.

בלי קשר אם את מרגישה ששילמת ולר קיבלת תמורה את תמיד יכולה להגיש תביעה בתביעות קטנות להחזר של שכר הטרחה ששילמת.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה מהבית – הפרת חוזה

ערן 24/07/22
היי שמי ערן, נרשמתי וחתמתי על חוזה לעבודה מהבית ואחרי יום אחד לא המשכתי לעבוד (עבודה בפרסום מודעות באתרים ופורומים), אחרי חודש שלחו לי וואטסאפ על הפרת חוזה וקנס פיצוי בסכום של בערך 2,100 ש"ח, האם זה חוקי הדבר הזה? 

קנס על הפרת חוזה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22
לא יודעת מה סוכם בין הצדדים אז אין לי אפשרות לענות לך 

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מגיע לי פנסיה פיצויים?

דוד 21/07/22
בחוזה שלי רשום שאקבל פנסיה ופיצויים, עבדתעי רק שלושה שבועות האם מגיע לי פנסיה פיצויים? תודה

פנסיה ופיצויים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/07/22

פיצויים מגיע רק אחרי שנה

פנסיה אחרי 3 חודשים או 7 חודשים תלוי אם היתה קופה פעילה קודם

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה

שאלה 20/07/22
שלום רב אני שכירה בעלת שליטה בחברה ואני רוצה למכור את האחוזים שלי ולהמשיך לעבוד כשכירה בחברה.
אני בהריון האם כתוצאה מכך הדמי לידה שלי יכולים להיפגע?






נא לפנוטת לפורום ביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות לא תקינה של עובד קופ"ח

19/07/22
בס"ד


באם עובד קופת חולים כללית....נהג שלא כדין( התקרב אל אשה מבוגרת על מנת לנצלה כלכלית)
הוגשה בקשה אל מנהל הקופ"ח והלה העביר זאת לחברת עו"ד אשר טענו כי העניין בבדיקה ויש חסיון על העובד.


האם קיים חסיון שכן לא נדע לעולם מה תוצאות הבדיקה


לא ברור מה השאלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה במחלה

יבגני 19/07/22
היי,
מובטל שחולה ביום בו הוא צריך לחתום.
מתי צריך להתייצב שוב לחתימה?
ביום הקבוע או מיד לאחר שסיים את המחלה?
במיקרה וחליתי ביום החתימה אזי יקוזז ליציום אחד בלבד או כל השבוע?


אשמח למידע.
תודה לכם.

נא לפנות לפורום ביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים במהלך עבודה

רועי 18/07/22
שלום.

הייתי מעורב בתאונת דרכים עצמית (החלקה) עם אופנוע בזמן חזרה הביתה מהעבודה. בדקתי את האפשרות לתבוע את ביטוח לאומי בגלל אי יכולת לעבוד אבל נדרשתי לספק ביטוח חובה וביטוח החובה שלי פג תוקפו 6 ימים לפני התאונה. האם עדיין באפשרותי להגיע תביעה לביטוח לאומי?

תודה

זו תאונת עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22
תבקש מהמעסיקה למלא טפסים של תאונת עבודה ותגיש לביטוח לאומי

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים ירידה ב% משרה

אפי 18/07/22
עובד בחברת קבלן אבטחה 
לאחרונה החברה מספקת
עבודה במשרה מקוצצת(
עובד שעתי במשרה מלאה )
לפי מה שהבנתי זוהי הפרה
תנאי חוזה ואין הסכמה לכך
מצד העובד. יש דרישה  של העובד
מהחברה לסיים את חוזה 
העבודה ולתת מכתב סיום עבודה
החברה לא נענת לכך.
האם קיימת אפשרות להוציא 
מכתב סיום עבודה מצד
העובד התפטרות כדין
מפוטר. ובעיקר איך מתייחס
לזה ביטוח לאומי  לקבלת לדמי אבטלה
צריך מכתב הפסקת עבודה מצד המעסיק
לשם כך.


התפטרות בדין מפוטר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22
אפשר לעשות הליך של התפטרות בדין מפוטר אבל מומלץ לעשות זאת בליווי עורך דין בכדי לא לעשות טעויות

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה לחופשה בכפייה

מיטל 18/07/22
היי, הבוס שלי החליט שהוא מוציא אותנו לחופשה מאולצת של שבועיים על חשבון ימי החופש שלנו, ולמי שאין מספיק ימי חופש לשבועיים - יכנס למינוס של ימי חופש.
אין לי צורך בחופש בתאריכים האלו ובטח שלא לשבועיים. מה אומר החוק בהיבט הזה?
הוא מתעקש ועומד על שלו שזה מה שיהיה ולא מוכן לוותר על זה

חופשה כפויה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22
על-פי פסיקת בית הדין הארצי לעבודה אסור למעסיק לדרוש מהעובד לצאת לחופשה שאורכה עולה על מספר ימי החופשה השנתית שצבר, אלא אם ניתנה הסכמה לכך בהסכם קיבוצי או בהסכם עם העובד ובתנאי שהמעסיק נוהג בתום לב. כלומר, אין לדרוש מהעובד, בלי הסכמתו, לצאת לחופשה שנתית על חשבון ימי חופשה שיצבור בעתיד.
מעסיק המעוניין להוציא לחופשה עובדים שאין לזכותם מספיק ימי חופשה לניצול (הן בחופשה מרוכזת לכל העובדים והן בחופשה לעובד/ת ספציפי/ת), רשאי לנקוט את אחת מהפעולות הבאות:
לא להוציא את אותם עובדים לחופשה.
להוציאם לחופשה בתשלום מבלי לנכות ימים אלה מימי החופשה שיצברו בעתיד.
להוציאם לחופשה ללא תשלום, בתנאי שהעובדים מעוניינים לצאת לחופשה באותו מועד והם נתנו לכך את הסכמתם.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר עבודה שלא שולם

אביתר 18/07/22
עבדתי כמה שעות אצל מעסיק, השכר המגיע לי הוא כ200 שקל. המעסיק החליט שהוא לא מעוניין בהמשך העסקתי, ולא מוכן לשלם לי את המגיע לי למרות פניות רבות. 
לא הספקתי לחתום על 101 ולא על חוזה, אך יש לי הוכחות על העבודה והסכום המגיע לי.
אני יודע שהסכום קטן מאוד, אך אני לא מעוניין לוותר. מה ניתן לעשות

חוב על סך 200 שח

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/08/22

תכתוב לו ווטסאפ או מייל

אפשר גם להגיש תביעה אבל הסכום הוא מינימאלי והעלויות יכול שתעלנה על סכום התביעה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיוניים בבית דין?

לנה 17/07/22
האם בתביעה בבית דין לעבודה
יש דרישה מעשית להגשת כתבי טענות ושאר כתבי בי-דין לפי התקנות החדשות?
או הכל כמו שהיה בעבר ?

התקנות החדשות לא חלות עדיין בביהד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/07/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלד טרם הלידה

שרה 17/07/22
האם בכדי למאת לחלד טרם הלידה עלי להודיע למעסיק על כל מראש?

מענה

שרה 31/07/22

אושה למענה אם על להודיע מראש על חלד טרם הלידה

טופס 161 הודעת מעביד על פרישת עובד

דורית 15/07/22
מדובר על בחור נכה שהועסק במשרה חלקית בתעסוקה מוגנת כשנתיים לערך.
בעקבות הקורונה הוצא לחלט הוחזר לעבוד לזמן מזערי ושוב הוצא לחלט ועד היום לא הוחזר לתעסוקה הנ"ל.
כעת נשלח לו טופס 161 שאמור למלאו.
1) האם זה הטופס שעליו למלאו שהרי לא עזב מרצונו , אלא הוצא לחלט ולבסוף לא הושב לעבודה.
2) מה אומר הטופס הזה?

טופס 161

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/07/22

מניחה שאתה בעצם שואל מה יקרה אם תהיה לך תאונה שלא במסגרת משלוחים

במקרה של תאונת עבודה תצטרך להוכיח שהיית בדרך לעבודה, בעבודה או בדרך חזרה מהעבודה או שלא תוכר לך תאונת העבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופש שנתי ודמי הבראה

דידי יעקבי 15/07/22
שלום 
באיזה חודש בשנה על המעביד לשלם בתלוש המשכורת את הצטברות ימי החופשה ודמי ההבראה ?
אני מועסק החל מנובמבר 2021
וחלפו 8 חודשים מיום תחילת עבודתי אצל המעסיק 
מהם התעריפים לתשלום ?יום חופש ויום הבראה? 
לתשובתכם -אודה !

ימי הבראה וחופשה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/07/22

ערך יום הבראה הינו 387 ש"ח וערך יום חופש נקבע על פי שכרך.

הבראה משולמת רק לאחר שנה של עבודה בדרכ בחודשי הקיץ

חופש משולם לפי ניצול או בסיום יחסי עובד מעסיק

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

תודה מראש 14/07/22
שלום וברכה,
בתחילת יום עבודה שלחתי מכתב למעסיקה שלאור שינויים מסויימים שנעשו במקום העבודה בתקופה האחרונה אשר גרמו לי לעבוד הרבה יותר קשה וגם ללא שום תמורה נוספת מצידה, אני מודיעה לה בזה שאיני מסוגלת להמשיך כך ואם אינה מתכוונת לשנות זאת אזי שתראה במכתב זה מכתב התפטרות. המכתב נשא רק את התאריך של אותו יום, ה12 לאפריל. כעבור מספר שעות שלחה אלי המעסיקה מכתב שהיא מכבדת את רצוני להתפטר ומכיון שעליי לתת הודעה מוקדמת של חודש ימים אז עליי להמשיך לעבוד עד לתאריך ה12 למאי כולל.
טענתי אני למעסיקה שיום הגשת המכתב עולה למנין ה30 יום שכן הספירה מתחילה מרגע נתינת ההודעה ולפיכך איני צריכה להגיע ביום ה12 למאי ואכן כך עשיתי. המעסיקה התעקשה ועודנה מתעקשת שהצדק איתה והורידה לי במשכורת יום אחד. 
עם מי הצדק?

התפטרות מתחילה להספר מיום בו הודעת על התפטרות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/07/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן