פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ימי מחלה וימי חופשה
באמת שניסיתי לתמצת, סליחה מראש על אורך השאלות.
רציתי לדעת בבקשה ,האם אני חייבת להציג למעסיק אישור מחלה על ימים שהייתי חולה ונעדרתי מהעבודה במידה ואינני מעוניינת בתשלום עבור ימים אלו. והאם המעסיק יכול לפדות לזכותי ימי מחלה על דעת עצמו גם אם לא הצגתי אישור מחלה (ראיתי בתלוש תשלום על יום מחלה מבלי שביקשתי או הצגתי אישור מחלה). לטענתם הם חייבים להציג אישור מחלה לביטוח לאומי ודורשים ממני להביא אישור ושהם ישלמו לי על הימים האלה, אבל אני לא מבינה למה אם אני לא רוצה תשלום על ימים אלה ומעדיפה במקום זאת לצבור ימי מחלה למתי שבאמת אצטרך אותם (אם חלילה אשבור רגל או משהו..).
שאלה דומה בקשר לצבירת ימי חופשה, כל פעם שאני מבקשת יום חופש אני רואה בתלוש ששילמו לי עליו אפילו שלא ביקשתי זאת. וגם לאחר שביקשתי במפורש לא לפדות לי ימי חופשה ללא בקשתי, הם המשיכו לפדות לי אותם גם בתלושים הבאים. במידה וארצה מתישהו לצאת לחופשה לא תהייה לי אפשרות כי כל ימי החופש שלי מנוצלים מבלי שרציתי זאת.
תודה מראש, יוליה.
ימי מחלה
ככל ונעדרת מהעבודה בגלל מחלה אז גם אם אין אישור מחלה זכותו של המעסיק לרשום היעדרות זו מסיבה זו שכן אחרת נעדרת ללא סיבה .
כנל לגבי יום חופשה חובתו של המעסיק לנהל מעקב אחר ימי חופשה וכל יום חופשה שאת נמצאת בו בפועל לשלם תמורתו ולהוריד מימי החופשה על אחת כמה וכמה כאשר לא ניתן לצבור ימי חופשה עפי חוק אלא בהסכמת המעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות עובד עצמאי (פרילנס) המועסק במשרה מלאה
אם כן, איפה אפשר למצוא את רשימת הזכויות והחובות?
מהן זכויותיו של פרילנסר?
בפסיקה נקבעו מספר מבחני עזר שמטרתם לקבוע האם במקרה הספציפי מתקיימים יחסי עובד-מעסיק או לא.
בהנחה שבמקרה שלך מתקיימים יחסי עובד-מעסיק על פי המבחנים הללו, מדובר בזכויות וחובות הרגילים מכוח דיני העבודה.
אם לא מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, הזכויות והחובות נקבעים בחוזה שבין הצדדים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות עבוק עבודת לילה
שלום,
במשך שנים עבדתי כסטודנט בעבודת לילה מהערב עד הבוקר. לאחרונה גיליתי כי לפי חוק יש לשלם עבור עבודה זאת שעות נוספות כבר מהשעה ה-8, ולא ה-9 כבעבודת יום.
מאחר ששום אדם שדיברתי איתו לא הכיר את החוק, ובדיעבד הבנתי כי גם מקומות קודמים שעבדתי בהם עבודת לילה לא כיבדו אותו, ולשאלה:
האם יש סייגים לחוק, במיוחד עבור עבודה בתחום האבטחה, שאינני מכיר?
בנוסף, האם יש מניעה להגיש תביעה בנושא על ימי עבודה מלפני שלוש שנים+, כאשר ההתפטרות והפסקת העבודה קרו בחצי שנה האחרונה?
תודה.
ממתי סופרים ש.נ בעבודת לילה?
עבודת לילה היא עבודה בין השעות 22:00 ל-06:00.
אכן, כמו שציינת, חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שיום עבודה בעבודת לילה יהיה בן 7 שעות והחל מהשעה ה-8 מדובר בשעות נוספות.
אין כל סייג בעניין.
ההתיישנות היא 7 שנים. אתה יכול לתבוע היום על התקופה שציינת בשאלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לשעת הנקה
החודש חזרתי לאחר חופשת לידה בת 26 שבועות (הארכתי).
האם אני זכאית לשעת הנקה ? אם כן עד מתי ?
אני עובדת משרה מלאה - 9 שעות יומיות מזה כשנתיים וחצי אצל המעסיק הנוכחי.
תודה
אני זכאית לשעת הנקה?
את זכאית לשעת הנקה עד 4 חודשים לאחר חזרתך מחופשת הלידה.
בברכת מזל טוב וגמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום / דיווח שעות עבודה בזמן שהייה בחול
הייתי רוצה לדעת האם הסעיפים הבאים נחשבים כזמן עבודה, כמו כן, האם זה חוקי שהתבקשנו לרשום מספר שעות עבודה מסויים (למשל 9) ללא קשר לתוכן.
להלן:
- נסיעה לשדה תעופה וחזרה
- זמן טיסה
- זמן פגישות עבודה המתארכות מעבר ל - 9 שעות
- זמן נסיעה משדה תעופה לפגישה
וכו...
שעות טיסה מהוות זמן עבודה שמזכה בשכר?
בפסיקה נקבע כי זמני נסיעה לשדה תעופה וחזרה/לפגישה לא מהווים זמן עבודה ולכן לא מזכים בשכר.
באשר לזמן הטיסה, נקבע כי באופן עקרוני הוא לא נחשב זמן עבודה אך יש לבחון כל מקרה לגופו.
פגישות עבודה שמתארכות מעבר ל-9 שעות כמובן מזכות בגמול שעות נוספות.
שאלתך באשר לרישום השעות לא ברורה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום פנסיה , תוספת שבת ותשלום על כוננות לילה
אני עובד בחברת סיעוד כמוקדן חירום למטפלות בבתי חולים שנה וחצי ועל תקן סטודנט ב-80% משרה .
א-על פי החוזה , החברה היתה צריכה להפריש פנסיה מ החודש השלישי אך התחלתי לקבל רק מסוף השנה .. האם אני יכול לדרוש מהם רטרואקטיבית , והאם יש פיצוי שלא העבירו את הפנסיה בזמן ?
ב- בחוזה חתמתי על 28 שח לשעה ביום חול ונאמר שאקבל 32 שח בשבת אבל בלי תוספת של 150% .. האם זה חוקי ? במידה ולא , האם אפשר כעת לתבוע את המעסיק על כל שעות השבת שבהם לא קיבלתי את התוספת ( בתלוש רשום לי כמה שעות שבת עשיתי בכל חודש ) ?
ג- במקום העבודה אני מקבל טלפון לבית בשביל כוננות לילה ( מ-23 ועד 7 בבוקר ) , החברה משלמת על כל משמרת לילה 3 שעות . הטלפון מצלצל 2-3 פעמים בשבוע כששאר הימים שקט.. האם גם זה חוקי ?
תודה מראש ,
המעסיק הפר את חובותיו?
1. ככל שהופרשו לך כספים במועד מאוחר למועד שנקבע בחוזה, אתה יכול לדרוש רטרו'.
פיצוי ההלנה/ריבית פיגורים צריכה להיות משולמת לקרן הפנסיה.
2. לא, זה לא חוקי. עבור עבודה בשבת יש לשלם גמול שעות שבת. אתה יכול לתבוע את הכספים שהיו מגיעים לך כגמול שעות שבת בקיזוז הכספים שקיבלת.
3. שאלתך לא ברורה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים מעבודה שנייה
מה הסיכוי שאקבל את השאר כ14,000ש"ח . .?
התפטרות מעבודה שניה לרגל מצב בריאותי מזכה בפ"פ?
ככל שהוכחת באמצעות תעודות רפואיות כי מצב בריאותו של בעלך אינו מאפשר לך בתנאי העבודה ויתר נסיבות העניין להמשיך בעבודתך השניה, את זכאית לפיצויי פיטורים בהתאם לסעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים.
חישוב הפיצויים שציינת (משכורת אחרונה כפול מספר שנות עבודה) נכון לעובד במשכורת חודשית.
אם את עובדת שעתית/יומית, חישוב הפיצויים הוא לפי ממוצע השעות או הימים לחודש ב-12 החודשים שקדמו לסיום יחסי העבודה כפול השכר השעתי האחרון כפול מספר שנות העבודה.
אם את חתומה על סעיף 14, תהיי זכאית אך ורק לכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח כולל חלק הפיצויים.
אם אינך חתומה על סעיף 14, על המעסיק להשלים לפיצויים מלאים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה וגמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לצורך טיפול התינוק
התפטרות לצורך גידול ילד
מיכל בוקר טוב,
מספיק שרשמי למעסיק כי את מודיעה לו על התפטרותך לצורך טיפול וגידול ילדך על-פי סעיף 7 לחוק פיצויי פיטורים. כמובן כי את ההודעה יש לתת תוך 9 חודשים מיום הלידה ותוך מתן הודעה מוקדמת כדין.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין מבלי שהסתיימה שנה?
פוטרתי מהעבודה לאחר 11 חודשי עבודה.
חשבתי שמאחר שלא הסתיימה שנת עבודה לא מגיעים לי פיצויי פיטורין.
אך חבר הביא לידעתי שיש חוק שאומר שפיטורין בסמוך לשנה עדיין מחייבים מעסיק לשלם פיצויי פיטורין, מאחר וזה ניסיון לחסוך בפיצויים.
האם כך הדבר? מה עליי לעשות כדי לקבל את הפיצויים, לפנות למעסיק?
תודה רבה ושתהיה שנה טובה!
פיטורין סמוך לשנת וותק
ראשית נכון, סעיף 3 לחוק פיצויי פיטורים קובע כי פיטורים אשר נעשים בסמוך לפני סוף שנת עבודה ראשונה, יראו כאילו נעשו מתוך כוונה להימנע מחובת תשלום פיצויי-פיטורים, כל אימת שלא הוכח אחרת. במקום בו מוגשת תביעה בעניין זה לבית הדין לעבודה, מונח נטל ההוכחה לכשרות הפיטורים על כתפיו של המעביד. ההלכה הפסוקה קבעה כי מעביד אשר מפטר את עובדו בסמוך לתום שנתו עבודתו הראשונה, חייב להוכיח בבית המשפט כי מדובר בפיטורים הנובעים משיקולים עניינים בלבד. שנית, כמובן כי הפיצויים יחושבו לפי הוותק - 11 חודשים ולא שנה שלמה. ועוד חשוב להוסיף כי מכספים אלה יש לקזז כספי פיצויים הצבורים לך בקרן פנסיה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת בשכר כבונוס
בחישוב השכר ראה המעביד שהתוספת מעלה גם את גובה ההפרשות והחליט לרשום לי את התוספת כבונוס בלבד. ושלח לי את התלוש לאישור.
כתבתי לו מכתב וציינתי שלא עלה עניין הבונוס ויש לגלם את הסכום כפי שסוכם.
מיד קבלתי מכתב לשימוע לצורך פיטורין, עם האשמות מופרכות וחלקן ניתנות להוכחה שהן שיקריות.
מה אני צריכה לעשות במצב כזה כשברור שאני מפוטרת.
תודה
תוספת שכר כבונוס ושימוע
עליך להגיע לשימוע רצוי לאחר שהתייעצת עם עורך דין או מלווה בכזה ולהעלות את כל טענותייך בעניין זה להקליט את השימוע או לוודא שיש פרוטוקול מסודר שכולל את כל הנאמר ולסתור כל אחת מהטענות שאת סבורה שהן מופרכות על מנת להראות שלא זוהי הסיבה האמיתית לזימונך לשימוע.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנהגות לא ברורה של מעביד
באופן מוזר הבוס שלי שהוא הקר מחשבים העתיק את כל החומר שלי למחשב שלו.
לאחרונה החליף מחשבים ואמר לי שהעביר את החומר שלי למחשב החדש שלי ולא עשה זאת.
אני מוטרדת מכך ומה יכולה לעשות כדי למנוע שימוש בהם.
שימוש פרטי במחשב העבודה
המחשב הוא רכוש המעסיק וחומר המצוי עליו ניתן לעיונו. לגבי עשיית שימוש בחומר זה זאת כבר יש לבחון לעניין טיב החומר וטיב השימוש המבוקש לגופו אין כאן תשובה של שחור ולבן אלא כל מקרה ייבחן לגופו.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
באר שבע
שאלה נוספת לפי החוק אני חייבת לתת למעסיק חודש ימים ועכשיו אנחנו נכנסים לחגים. רציתי לשאול האם החגים נחשבים גם כימים בחודש שאני חייבת לתת?
התפטרות
לגבי תוספת ביגוד- יש לבדוק את הסכם העסקתך/ הסכם קיבוצי החל על המקום כדי לענות באם מגיע לך או לאו.
לגבי הודעה מוקדמת- תקופת ההודעה היא קלנדרית כך שגם החגים נחשבים כחלק מהחודש
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בשבת
עבודה בשבת
ראשית משאלתך לא ברור האם את רוצה לעבוד רק בשבת או גם בשבת. החוק קובע כי לעובד חייב להיות יום מנוחה שבועי של לפחות 36 שעות עבודה.
באשר לעבודה בשבת בעיקרון אסור להעסיק בשבת. באם מדובר במקום/ עבודה שיש היתר להעסקה בשבת אז בכפוף לכך שיש יום מנוחה שבועי אחר של לפחות 36 שעות ברצף אין מניעה לכך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על ימי חגי תשרי
עובדת כמפקחת על עובדי ניקיון אצל קבלן כ 4 חודשים 5 שעות ביום 5 ימי עבודה בשבוע . בערבי החג הבאים עלינו אינני מתכוונת להגיע לעבודה . האם ישולמו לי ערבי חג וימי חגים על ידו ? אשמח לתשובה .
בברכת שנה טובה
תשלום על ימי חג
ערב חג בעיקרון הוא יום עבודה לכל דבר אלא באם המעסיק מודיע שמקום העבודה סגור.
ככל ומבחינת המעסיק עליך לעבוד ואת לא עובדת אז המעסיק לא מחויב לשלם לך בגין ימי החג ( החובה על המעסיק קמה באם את עובדת יום לפני החג ויום לאחר החג אלא באם ההיעדרות היא באישור/ לדרישת המעסיק)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בחגים
תשלום בחג
ככל ומקום העבודה סגור/ שאינך עובד בשל הוראת המעסיק אז על המעסיק לשלם בגין ימים אלה. אם לא היית עובד שלא באישור המעסיק אז הוא לא היה צריך לשלם.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פנסיה משכר
תשלום פנסיה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול ימי מחלה
ביטול ימי מחלה
אין קשר בין הדברים- על ימים שאת מחסירה בשל מחלה/ היעדרות יש לנכות משכרך בהתאם לחוק ועל שעות נוספות יש לשלם לך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים עקב תאונת עבודה
האם כשאחזור יכולים לפטר אותי?
פיטורים לאחר תאונת עבודה
ככל ואין לזכותך ימי מחלה אז אין מניעה לפיטורייך כמובן לאחר שימוע כדין
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור ימי עבודה לאחר הודעה על פיטורים
אם פוטרתי ממקום העבודה לאחר חודשיים של עבודה,
מהו פרק הזמן עבורו מגיע לי תשלום מבעל העסק, מרגע ההודעה על הפסקת עבודה?
יצויין כי העבודה הנה בשכר גלובלי.
תודה.
ימי הודעה מוקדמת
יומיים אלא אם הסכם ההעסקה קובע אחרת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ואי עבודה בערב חג
האם בגין יום זה מנכים להם יום חופש רגיל ומלא של 8.36 כמו יום חופש רגיל או פחות שעה אחת?
אם היו מגיעים לעבודה ועובדים היו עובדים שעה פחות ומקבלים יום עבודה מלא בדיוק כפי שרשום בהסכם הקיבוצי.
חופש בערב חג
בגין יום זה יש לנכות להם יום עבודה מלא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בסיום ראיון עבודה הודיע לי המעסיק שהתקבלתי
הודעה על קבלה לעבודה
על פניו אכן מה שעשו אינו תקין.
בפן המשפטי יש חובה ליתן הודעה על קבלה/ דחייה רק לאחר שלב של מיונים וכיוב אך בכל מקרה אצלך כבר נתנו לך את התשובה והבעיה שהם חזרו בם והיה עליהם להודיע לך על כך בפועל- עצתי היא להתרחק ממקום שכזה ופשוט להמ שיך ולחפש חבל על האנרגיות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס בעבור קורס שלא היה
אותנו על חוזה, שאחד מסעיפיו מציין התחייבות לחמישה חודשים עקב קורס וקנס של 1500
במקרה של עזיבה מוקדמת. לאחר החתימה על החוזה לא בוצע שום קורס בטח לא משהו שגרם
להם לנצל משאבים מטעמם. העבירו אותנו הדרכה ממש קצרה של שלושה ימים שמנהלת המוקד
העבירה, מתוך זה חצי מהזמן היינו בהאזנות לשיחות כדי "ללמוד" ובעקרון רק סיפרו לנו
על העבודה ומה כלול בה. מעבר לזה שום דבר נוסף. האם זה אפשרי מבחינתם להוריד את
הסכום מהשכר באופן אוט' (כמו שעשו לאחרות) במידה ואני מתפטרת?
קנס בעבור הכשרה
מה שאת מתארת גם עונה להגדרה של הכשרה/ קורס על מנת לדעת האם ניתן לנכות או לא יש לבחון ולהבין לעומק וכן לקרוא את הסעיף בחוזה ואף להבין האם הניכוי הוא מידתי בהתאם למשך העבודה או לאו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עבודה חדש לשומרים ומאבטחים
האם ההסכם החדש לשכר מינימום חל גם על סיירים?
הסכם קיבוצי שומרים ומאבטחים
יש לבחון לעומק את המעסיק והאם חל על מקום העבודה החוק או לאו על מנת לענות.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה חלקית
שלו?
עובד גלובלי
אם מדובר בעובד גלובלי אז אין לזה משמעות שכן הוא מקבל את אותו השכר בכל מקרה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקה פוגענית
מה ניתן לעשות נגד העסקה פוגענית?
אני עובד וסובל מהתעמרות של קולגה לעבודה.
הבוס מודע לבעיה אבל לא עושה עם זה כלום.
העסקה פוגענית
על המעסיק מוטלת החובה לדאוג לך לסביבת עבודה נעימה ובטוחה ככל והוא לא עושה זאת ואכן מדובר בעניין של סביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה אז המעסיק מפר את חובתו ואתה רשאי אף להתפטר בדין מפוטר בגין כך.
ככל ומדובר במקום בו יש מישהו מעל הבוס הישיר כדאי לערב אף אותו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






