פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום בעד ימי חופשה
האם במידה והמעסיק נותן לעובד העלאת שכר, האם רשאי המעסיק לפדות בתשלום חלק מימי החופשה שצבר העובד?
תשלום בעד ימי חופשה
לפי החוק לא ניתן לפדות ימי חופשה בתשלום כל עוד העובד לא סיים את העסקתו במקום העבודה.
ניתן לצבור ימי חופשה עד 3 שנים בהתאם להסכמת המעסיק ובתנאי שבכל מקרה המעסיק נתן לעובד את האפשרות לנצל חלק מימי החופשה וכאשר לא ניתן שלא לאפשר לעובד לצבור ימי חופשה מחד ומאידך לא לאפשר לו לנצל את ימי החופשה העומדים לזכותו מאידך.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
אפשר כמה דוגמאות?
שלילת פיצויים
ראשית לא ניתן להחליט לבד על שלילת פיצוים אלא יש לפנות לבית הדין. ( אלא באם ישנו חוזה שקובע אחרת שגם אז יש לבחון זאת היטב)
המקרים בהם הכירה הפסיקה בשלילה / הפחתה הם למשל: גניבה של עובד ממעסיק, התנהגות רעה וחמורה שהובילה לפיטורים, היעלמות עובד ללא הודעה למעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב
כיצד החישוב אמור להתבצע?
מה זה "מס' שעות עבודה בחודש בשנה האחרונה"?
שעות נוספות
ומהי ההגדרה של שעות נוספות? כלומר שעות במשמרת שהן מעל 8 שעות?
המשך שאלה-
ומה קורה במידה ונעדרתי חודש מסויים ולא הצגתי אישור מחלה.
ולא שום אישור אחר אלא נעדרתי מהעבודה ללא סיבה מיוחדת.
האם הימים הללו והשעות נכנסים לחישוב?
חישוב פיצויים לעובד שעתי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
פיטורים
יש לי ותק של שנה וקצת ועד עכשיו הכל היה תקין ורק לאחרונה אני מאחר הרבה.
שלילת פיצוים עקב איחורים
ברמה העקרונית זו לא סיבה לשלילת פיצויים - אבל בהחלט יכולה להיות סיבה לפיטורים לאחר שימוע כדין וכיו"ב.
אולם אם המעסיק יראה כי הסיבה לאיחורים היא על מנת לגרום לו לפטר אותך ומדובר בהתנהגות רעה וחמורה של העובד ייתכן ובית הדין יקבע כי יש להפחית חלק מהפיצויים- לשם כך יש לבחון לעומק את נסיבות האיחורים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לפני גיוס
אני עובדת 9 חודשים בחנות בגדים, אני צריכה להתגייס בדצמבר הקרוב
אני מתכננת חופשה של חודש וחצי - חודשיים בחו״ל... שתהיה באזור תחילת אוגוסט- סוף אוקטובר
מה שאומר שאני לא אעבוד בחודשים הללו וכשאני חוזרת לארץ אני אעבוד רק בנובמבר ואז אתפטר בדיוק בתחילת דצמבר לפני הגיוס (כמובן שאודיע מראש על כך)
איך ייחשבו לי את הפיצויים? האם יחשיבו את החודשיים האלו שלא אעבוד בכלל?
פיצוים לפני גיוס
ראאשית השאלה אם החופשה תהיה מקובלת על המעסיק שכן אין לזכותך מספיק ימי חופש והוא לא חייב לאשר אותה. ככל והמעסיק יסכים לחופשה זו ובעצם יוציא אותך לחופשה ללא תשלום אז תהיי זכאית לפיצויים שכן הוותק ממשיך אבל התשלום בפועל יהיה רק בגין התקופה בה עבדת. דהיינו מבחינת ותק יהיה לך נגיד שנה וחצי אבל בפועל חישוב הפיצויים יעשה לפי שנה ו3 חודשים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צבירת ימי מחלה
תודה
כמה ימי מחלה מותר לצבור?
עובד זכאי ליום וחצי מחלה עבור כל חודש עבודה מלא, ול-18 ימי מחלה בשנה עד לצבירה של 90 יום כפי שציינת בשאלתך.
לא, זה לא חוקי להגביל את ימי המחלה ל-30 יום.
פנה למנהל/חשב השכר במקום העבודה ואם לא מתקנים זאת, באפשרותך להגיש תלונה במשרד הכלכלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המרת ימי חופשה בכסף
המעסיק שלי כופה עלי להמיר חלק מימי החופשה בכסף, ולהותיר אותי עם שבעה ימי חופש בלבד, כאמור כנגד רצוני.
האם זה חוקי?
ניתן לפדות ימי חופשה במהלך יחסי העבודה?
אפשר לפדות ימי חופשה רק בתום יחסי העבודה.
על המעסיק לאפשר לך לצאת לחופשה בפועל ואם אתה לא יוצא, הוא יכול למחוק לך ימי חופשה (לאחר התרעה על כך), אך כאמור, הוא לא יכול לפדות לך ימי חופשה בעת שמתקיימים יחסי עובד-מעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה בעת עבודה ב-2 מקומות
אני יכול לעבוד בעבודה אחרת בזמן חופשת מחלה?
1. עובד שעובד תמורת שכר או בתמורה אחרת בזמן שהוא בחופשת מחלה, לא יהיה זכאי לדמי מחלה.
אם המעסיק שלך יגלה זאת לאחר ששילם לך את דמי המחלה, הוא יהיה רשאי לדרוש ממך להשיבם.
2. הכספים שצבורים בקרן הפנסיה, כולל חלק הפיצויים, שייכים לעובד בין אם הוא מתפטר ובין אם הוא מפוטר. בשים לב שבמידה והעובד מתפטר ורוצה למשוך את כספי הפיצויים ולא להשאיר אותם צבורים עד הפנסיה, המעסיק יהיה רשאי לדרוש את השבתם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר מותאם לשכר מינימום
מה גובה שכר המינימום המותאם?
גובה שכר המינימום המותאם תלוי באחוז שיעור יכולת העבודה.
אם אחוז שיעור יכולת העבודה של בנך הוא בין 60%-70%, שכר המינימום המותאם שעליו לקבל עומד על 70% משכר המינימום שהם 3,500 ש"ח לחודש/18.82 ש"ח לשעה (החל ממשכורת חודש ינואר 2017 ששולמה בחודש פברואר).
אינני יודעת על סמך מה המעסיק החליט שמדובר ב-68%.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות ופנסיה
2. שמתי לב שגם לא שולמו לי שעות נוספות עבדתי 6 ימים בשבוע וחלק מהתלושים מסתכמים ב215-196 שעות איך אני מחשב כמה שעות נוספות מגיעות לי ?האם גם פה אני יכול לתבוע ריבית והצמדה על הסכום ?
תביעת שעות נוספות והפרשות פנסיוניות
עניתי על שאלתך לעניין ההפרשות הפנסיוניות והתשובה לא משתנה אם שואלים אותה פעם נוספת.
לעניין השעות הנוספות, שעות נוספות מחושבות ברמה היומית ולאחר מכן ברמה השבועית, אז עליך לעבור על דו"חות הנוכחות שלך ולראות האם עבדת מעל 8 שעות ביום. אם כן, השעה ה-9 וה-10 יחושבו לפי תעריף של 125% והשעה ה-11 והלאה יחושבו לפי תעריף של 150%.
ייתכן שאם אתה לא זכאי לגמול שעות נוספות יומית אתה זכאי לגמול שעות נוספות שבועיות, וזה במידה שעבדת בשבוע מעל 43 שעות.
הפורום נועד למתן מענה לשאלות כלליות ולא לעזרה בניסוח תביעה.
ממליצה בחום לפנות לעו"ד העוסק בתחום דיני העבודה על מנת למצות את כל זכויותך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
ימיהמחלה שקבלתי 5ימים למעסיק המעסיק העביר את תעודת המחלה לחברת הביטוח התשובה
שקבלתי שאחד מתנאי הפולסיה שאין כיסוי לימי מחלה על טיפולי שניים והם לא מוכנים
לשלם את ימי המחלה רציתי לדעת אם זה חוקי לא לשלם לי את ימי המחלה
המעסיק לא משלם לי דמי מחלה, זה חוקי?
ככל שיש לך ימי מחלה צבורים ואישורי מחלה מתאימים, על המעסיק לשלם לך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר קבלת פיצויים
שאני גרה כיום, אותו משרד ממשלתי מחפש עובדים. האם יש מניעה או תקופת זמן מסויימת
מקבלת הפיצויים שלא אוכל לעבוד באותו המקום?
אוכל לחזור לעבודה אחרי קבלת פיצויים?
אקדים ואומר שבתשובתי אני יוצאת מנקודת ההנחה שתקבלי תלוש שכר מאותו גורם.
אין תקופת צינון אך יש לשים לב לשני דברים:
1. ככל שקיבלת פטור מתשלום מס על פיצויי הפיטורים, ייתכן שרשויות המס יטעו שהפיטורים היו פקטיבים רק לשם קבלת הפטור, ואז תידרשי לשלם מס על פיצויי הפיטורים.
2. אם טרם עברו 6 חודשים, רצף הזכויות שלך צריך להישמר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
בתום 7 חודשי עבודה, פוטרתי, לא לפני שנתתי הודעה מוקדמת של חודש ימים. ביום האחרון לעבודתי, זומנתי לשיחה לפיה חזרו בהם המעסיקים, הביעו צער על הפיטורים וביקשוני להמשיך ולהישאר. נעניתי על אף שמצאתי מיד מקום אחר. בהסכם העבודה צויין כי אעבוד בניסיון של 4 חודשים ואם לא יתאים אפוטר. לא שמו לב כי פיטרו אותי אחרי 7 חודשים. כיום ברצוני להתפטר בשל התעללות נפשית קשה והתנהגות בוטה בעבודה הגורמת לי סבל בל יתואר. האם שוב מחויבת לתת להם חודש ימים של הודעה מוקדמת? תודה רבה למתן לתשובה.
כמה ימי הודעה מוקדמת עליי לתת?
כאשר המעסיק הוא שפיטר אותך, הוא זה שהיה צריך לתת לך הודעה מוקדמת. הוא בחר (או שהיה מחוייב על פי חוזה העבודה) לתת לך הודעה מוקדמת בת חודש ימים ולא כפי שהחוק דרש ממנו.
כאשר את זו שרוצה להתפטר - את זו שצריכה לתת הודעה מוקדמת, בהתאם לחוק. אם את עובדת בשכר חודשי קבוע, עלייך לתת הודעה מוקדמת בת חודש ימים כי יחסי העבודה מעולם לא נותקו והשלמת שנת עבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה שאלות
המשך-
והכל בגלל שלא הגעתי יומיים רצופים?
חוסר שעות במשכורת
מה עושים כשיש חוסר במשכורת?
המעסיק צריך היה לשלם לך במועד עבור כל השעות שעבדת.
יחד עם זאת, טעויות קורות. מציעה להמתין למשכורת הבאה ולראות אם ישלמו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי חופש ודמי הבראה לעובדת משק בית
אודה לעזרתכם, כיצד עליי לחשב ימי הבראה וחופשה שנתית לעובדת משק בית שעתית לפי הנתונים הבאים:
תחילת עבודה: פברואר 2014
שעות בשבוע:4 שעות (אחת לשבוע)
שכר: 230 ש"ח (200 ש"ח עבודה, 30 ש"ח נסיעות)
לעזרתכם אודה! באם יש צורך בפרטים נוספים, אשמח אם תכוונו אותי לכך.
בתודה ובברכה,
גולן בן דוד
איך מחשבים חופשה והבראה לעובדת משק בית?
באשר להבראה - עובד במשרה מלאה זכאי ל-5 ימי הבראה בשנת עבודתו הראשונה ול-6 ימי הבראה בשנת עבודתו השניה והשלישית.
כלומר, לו היתה העובדת שלך עובדת במשרה מלאה, בפברואר 2015 היא היתה זכאית ל-5 ימי הבראה, בפברואר 2016 היתה זכאית ל-6 ימי הבראה ובפברואר 2017 היתה זכאית ל-6 ימי הבראה נוספים, סה"כ 17 ימים.
מאחר והיא אינה עובדת במשרה מלאה, היא זכאית לחלק היחסי של ימי ההבראה לפי הנוסחה הבאה:
4 (שעות עבודה בשבוע) לחלק ל-43 (מספר השעות השבועיות למשרה מלאה) כפול 17 (מספר ימי ההבראה למשרה מלאה כפול 378 ש"ח (ערך יום הבראה).
באשר לימי החופשה, עובד במשרה מלאה שעובד 6 ימים בשבוע ויחסי העבודה נמשכים שנה קלנדרית שלמה (מינואר עד דצמבר) זכאי ל-12 ימי חופשה בתשלום (13 ימים מ-1.7.16)
העובדת שלך תהיה זכאית לחלק היחסי שלהם, בהתאם למספר ימי העבודה שעבדה בפועל לחלק ל-200.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי שיוך הפרשות לפנסיה על שמי
עבדתי שנה במקום עבודה והוא ניכה מתלוש המשכורת שלי כספים לפנסיה, עם זאת בקופת הפנסיה שלי אין הפקדות בשנה זו, לטענת מקום העבודה שלי הוא העביר את הכספים ויש צורך "לשייך" אותם אליי וקופת הפנסיה לא עושה זאת. המעסיק אף הראה לי אסמכתא של הפקדות. שלחתי זאת לקופת הפנסיה וערכתי איתם שיחות רבות אך כלום לא עוזר.
ברצוני לדעת מה אפשר לעשות במקרה הזה? לפי מה שהבנתי יש הליך של דיון מהיר בבית דין לעבודה שהוא דומה לבית משפט לתביעות קטנות, האם אפשר לברר את הנושא שם? האם חייב להיות מיוצג ע"י עו"ד? אציין כי להערכתי מדובר בכ- 10,000 ש"ח אם רלוונטי.
הכספים שהופרשו לא משוייכים לשמי, מה עושים?
כאשר מעסיק מפריש כספים לחברת הביטוח, עליו להעביר גם מסמך שנקרא "דו"ח פיזור", על מנת שחברת הביטוח תדע לשייך את סכומי הכסף הרלוונטיים לכל עובד.
אם היא מקבלת רק את סכומי הכסף בלי דו"ח פיזור, הכספים נשארים צבורים בחברת הביטוח בלי לשייך אותם לעובד מסויים, כך שלמעשה קופת העובד נותרת ריקה.
זה כמובן לא בעייתו של העובד ובהחלט ניתן לתבוע בבית הדין לעבודה.
אכן, ישנו הליך מהיר בבית הדין לעבודה (בתביעות של עד סכום של 27,000 ש"ח לערך).
המטרה של ההליך הזה הוא לסיים את ההתדיינות המשפטית בזמן קצר (המועד להגשת כתב ההגנה הוא קצר יותר) ובדיון אחד.
אין חובה להיות מיוצג ע"י עו"ד אך זה כמובן מומלץ.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שחרור כספי פיצויים
עכשיו נודע לי שהייתה ביכולתי למשוך את כספי הפיצויים בזכות טופס 106 מחברת הביטוח (הוסבר לי ש 20% המעסיק היה צריך לשלם לי ואת השאר חברת הביטוח).
רציתי לדעת אם גם לאחר 4 שנים יש ביכולתי למשוך את הכספים הללו. ואשמח להסבר קצר על התהליך..
אני יכולה למשוך את כספי הפיצויים למרות חלוף השנים?
בתקופת העסקתך המעסיק צריך היה לבצע הפרשות לפנסיה והפרשות לפיצויים.
עם סיום עבודתך, המעסיק צריך היה להעביר לך טופס 161 (התחשבנות העובד עם מס הכנסה) וטופס אישור שחרור כספי פיצויים.
הכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח (כולל חלק הפיצויים), שייכים לך גם במקרה של פיטורים וגם במקרה של התפטרות, בשים לב שהזכאות לכספי הפיצויים במקרה של התפטרות היא שהכספים ישארו צבורים בקופה עד לגיל הפרישה (או לאירוע מזכה אחר). אחרת, המעסיק יכול לדרוש את השבת הכספים.
בכל מקרה, אם המעסיק לא העביר לך את הטפסים שציינתי, את כמובן זכאית לקבלם על אף שעברו 4 שנים.
כשתקבלי את הטפסים, חברת הביטוח ופקיד שומה במס הכנסה הם הכתובות להמשך הטיפול.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מגיע לי שכר?
מקום העבודה סגור עד לגיוס עובד, אני זכאית לשכר?
אקדים ואומר שבתשובתי אני יוצאת מנקודת הנחה שמתקיימים יחסי עובד-מעסיק בינך לבין העמותה.
אם יש לך ימי חופשה צבורים, העמותה יכולה להוציא אותך לחופשה כפויה על חשבון ימי החופשה שלך.
אם אין לך ימי חופשה צבורים או שהמקום יהיה סגור לתקופה ארוכה יותר, את זכאית לקבל שכר עבור הימים הללו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
תודה.
הזימון לשימוע שקיבלתי חוקי?
בדיוק לשם כך נועד שימוע. טעני בו את טענותייך ואם עדיין תתקבל החלטה לפטר אותך, ייתכן שיהיה מדובר בפיטורים שלא בתום לב ואולי תקום לך עילת תביעה (הכל בהתאם לנסיבות).
ייתכן שלסגן השני יש סמכויות ניהוליות שלך אין, ולכן הוא אדם שצריך להיות בשימוע. אינני יודעת. אני לא מכירה את הנפשות הפועלות ולא יכולה להביע דעתי בנוגע לנוכחותו ולשיתופו בהחלטה על פיטורייך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושי שכר ותשלומים
1. השאלה שלי - האם זה חוקי שבנתיים אני לא אקבל תלושים בכלל אם לא עבדתי או צריך לקבל תלוש ריק? והאם זה נחשב מהוותק או לא ?
2. אני עדיין בחופשה - האם מגיע לי שי ומתנות חג כמו כל שנה אם אני עדיין בחופש?
תודה
אני צריך לקבל תלושי שכר בזמן חופשה?
לא ברור משאלתך אם מדובר בחופשה בתשלום או שלא בתשלום.
1. בין אם מדובר בחופשה בתשלום ובין אם בחופשה ללא תשלום, אתה זכאי לקבל תלוש שכר.
2. אם מדובר בחופשה בתשלום - אתה ממשיך לצבור וותק לצורך זכויותיך הסוציאליות. אם מדובר בחופשה ללא תשלום, יחסי העבודה עדיין מתקיימים אך התקופה הזאת לא תבוא בחשבון לצורך זכויות סוציאליות שתלויות בוותק.
3. יחסי העבודה עדיין מתקיימים ולכן אתה זכאי לקבל שי לחג כמו יתר העובדים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה חלקיים בגין בן משפחה
מאחר והיא לא נעדרת יום שלם היא מבקשת לנצל ימי מחלה חלקיים בגין אותן העדרויות., האם זה תקין?
ניתן לנצל חצי יום מחלה?
אם היא עובדת שעתית נראה שאין בכך בעיה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מעביד יכול לסרב לשנות את משרת העובד למשרה מלאה
הוא מתנגד, האם הוא יכול? האם זו עילה לתביעה?
אחוז המשרה שכתוב בתלוש לא נכון, מה עושים?
לא ברור משאלתך אם בפועל אתה עובד חצי משרה או משרה מלאה וכמה זמן אתה עובד אצלו.
במידה ובפועל אתה עובד משרה מלאה, וצברת וותק לזכויות, תמיד תוכל לתבוע על הפרשי שכר ככל שאלה קיימים.
כמו כן, ייתכן שתהיה עילת תביעה בגין תלושי שכר פקטיביים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החתמה על הסכם תשלום קורס במקרה עזיבה
אני עוזב מקום עבודה לאחר כשנתיים (התפטרות).
כחצי שנה לאחר תחילת עבודתי נשלחתי לקורס מטעם העבודה. הקורס הינו קורס חובה ותנאי לתפקיד. טרם הקורס המעסיק החתים אותי על מסמך כי אני מתחייב לעבוד בחברה שנתיים מסיום הקורס או שאאלץ לשלם את עלות הקורס.
יש לציין כי נושא ההתחייבות לשנתיים לא עלה בזמן קבלתי לעבודה ולא מופיע בחוזה ההעסקה שלי.
היום בעזיבתי המעסיק מתכוון לחייב אותי על עלות הקורס. האם העניין חוקי לאור העובדה שלא ממש היתה לי ברירה כאשר חתמתי על הטופס?לא רציתי להפסיד את מקום העבודה.
קנס עזיבה - חוקי?
קנס עזיבה יהיה חוקי אם התקיימו התנאים הבאים:
ההכשרה היתה חיצונית למקום העבודה, העובד ידע והסכים מראש ובכתב לקנס והסכום היה ידוע לו במדוייק, הקנס מידתי לתקופה בה הוא עבד.
משאלתך עולה כי המעסיק מחייב אותך באופן מלא בגין עלות הקורס, בעוד שעבדת שם כשנה וחצי. לכן, נראה שהדבר לא חוקי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד מחשבים שעות נוספות?
כיצד מחשבים שעות נוספות?
שעות נוספות מחושבות ברמה היומית ולאחר מכן ברמה השבועית. למה הכוונה? אם אתה עובד 5 ימים בשבוע, השעות הנוספות יחושבו החל מהשעה ה-10 באופן הבא:
שעות 10 ו-11 יהיו בתעריף של 125% ומהשעה ה-12 ואילך התעריף יהיה 150%.
אם אתה עובד 6 ימים בשבוע, השעות הנוספות יחושבו החל מהשעה ה-9 באופן הבא:
שעות 9 ו-10 יהיו בתעריף של 125% ומהשעה ה-11 ואילך התעריף יהיה 150%.
ייתכן שתהיה זכאי לגמול שעות נוספות גם אם לא עברת את השעות הנוספות היומיות, וזאת במידה שאתה עובד מעל 43 שעות בשבוע.
עליך לעבור על דו"חות הנוכחות שלך ולהצליב אותם מול תלוש השכר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





