פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
החזרת רכב בזמן מחלה
אני עובד בחברת הפצה מזה שנתיים, לפני כחצי שנה החלפתי תפקיד שכלל רכב צמוד ושינוי משכורת( לא נערך שום חוזה, אך הודגש כי הרכב צמוד)
עכשיו אני נמצא במחלה עקב תאונת עבודה.
האם המעסיק יכול לקחת את הרכב?
חשוב להדגיש כי המציא לי מכתב בזמן המחלה כו הרכב ניתן לי כדי לבצע את תפקידי ולא רכב צמוד ואם אני לא מחזיר את הרכב אני יחוייב.
החזרת רכב בזמן מחלה
יש לבחון את התלוש וכיצד מוגדר הרכב אך על פניו אכן זכותו של המעסיק לדרוש זאת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק תקופת צינון
תקופת צינון
הדרך היחידה שניתן לפעול היא העסקה אצל המעסיק באופן ישיר ולא דרך החברה וכך מדובר במעסיקים שונים אך גם כאן יש לבחון זאת לעומק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקה של מוסכמות ופלוגתאות שנקבעו ע"י בית דין
תבעתי
את מעסיקי. בית הדין הורה על הגשת תצהירי עדות ראשית ע"פ רשימת מוסכמות
ופלוגתאות שנקבעו ע"י בית הדין. חלק מהמוסכמות ופלוגתאות נקבעו ע"י בית
הדין בטעות. ובניגוד לעמדותיי שהובעו בדיון המוקדם והוכנסו (אם כי באופן חלקי) לפרוטוקול
הדיון. אני לא מסכים עם חלק מ"המוסכמות" שברשימה ועומד על כך שאין הסכמה.מאידך
, נקבע כפלוגתא עניין שלגביו יש הסכמה בין הצדדים. אני מעוניין
להביא למחיקה של המוסכמות והפלוגתא המוטעות. האם לצורך זה עלי להגיש בקשה למחיקה של המוסכמות/הפלוגתא
הבעייתיות ו/או לפעול בצורה אחרת?
בקשה לבית הדין
קשה לדעת לייעץ לך כיצד לפעול מבלי להכיר את ההליך ואת כתבי הטענות והפרוטוקול.
מכל מקום ככל ויש החלטה מוטעית לדעתך יש להגיש בקשה מפורטת לתיקון / מחיקה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גובה פיצויי פיטורים
לפני כשלושה שבועות פוטרתי מעבודתי כמנהל חדר בקרה בפרויקט חדש שנבנה באשדוד.
הועסקתי במשך שנה מלאה (מעט יותר), ובמהלכה הייתי שייך לחברת גיוס והשמת כוח אדם.
חשוב לציין כי כל תהליך הפיטורים נעשה באופן מסודר.
בהתאם לחוק , קיבלתי הודעה מראש על כוונת המעסיק לפטר אותי.(כיוון שזוהי חברת כוח אדם, להבנתי ,יש קו שמנחה את החברות האלו שלא להעסיק עובד לתקופה של למעלה מ9 חודשים ). כיוון שבעבר חוויתי תקריות חישוב בשכר שלי. רציתי לוודא שאני אכן מקבל את מה שמגיע לי.
שאלתי היא , כיצד עליי לחשב את גובה פיצויי הפיטורים?האם לעשות ממוצע של 12 חודשים על השכר בסיס שלי או עליי לעשות חישוב ממוצע של 12 חודשים של השכר נטו שאותו קיבלתי?
אשמח לקבל מענה מקצועי שיעזור לי להבין את התקנות בנוגע לסוגיה.
תודה מראש ,
אבירן בר.
גובה פיצויי פיטורים
חישוב פיצויים נעשה לפי שכר בסיס ברוטו כאשר באם יש עמלות אישיות יש להוסיפם גם לצורך חישוב הפיצויים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש העיסוק
אני מועמד לעבודה אצל חברה קבלנית, מבקשים ממני לחתום על מסמך שבמידה ואסיים לעבוד אצלם אני מתחייב שלא לעבוד אצל אותו הלקוח במשך 12 חודשים אחרת אהיה חייב להם 3 משכורות. האם הדבר חוקי?
חופש העיסוק
על פניו הדרישה נראית לגיטימית.
מכל מקום בית הדין בוחן לשם כך את המידתיות של היעדר התחרות ואת הענף הספציפי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים החזר נסיעות
הרעת תנאים החזר נסיעות
יש לבחון את התלושים ואת הסכם ההעסקה אך על פניו נשמע לא תקין שכן מדבריך עולה שבעצם הייתה לך העלאה בשכר וכעת יש לשלם לך בנוסף את רכיב הנסיעות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
40 שעות על חשבון המעסיק לבדיקות בזמן הריון
אשה שעברה הפלה, האם שעות העב שנוצלו לצורך בדיקות במהלך ההריון נספרות בהריון הבא מחדש או שספירתן ממשיכה מהיכן שהופסקה?
40 שעות בדיקות בהריון
מדובר ב40 שעות לכל הריון ולכן על פניו יש להתחיל את הספירה מחדש.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום יום חופשה בימי שישי
האם ניתן להגיש בקשה לשלם על יום חופשה בימי שישי של 8 שעות - כאשר הבקשה מתחלקת ל4 שעות ביום שישי מסוים + 4 שעות נוספות ביום שישי לאחר מכן?
תשלום יום חופשה ביום שישי
השאלה לא ברורה-
ראשית יש לשאול מדוע צריך יום חופשה ביום שישי האם מדובר בעבודה של 6 ימים בשבוע?
שנית - באם היית עובד ביום זה כמה שעות עבודה היית עובד? על המעסיק לשלם יום חופש בהיקף של שווי יום עבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
הרעת תנאים
על פניו לא נראה שמדובר בהרעת תנאים שכן זכותו של המעסיק להחליט שלא עושים שעות נוספות.
מכל מקום זה שאין חוזה העסקה מסודר זה לא תקין וזכותך לדרוש כזה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בעקבות מצב רפואי
יש לזכותי 50 ימי מחלה בערך..ואני הולך לרופא תעסוקתי בקרוב, כדי לקבל אישור לאי כשירות לעבודה ולהתפטר כדין מפוטר.. הרופא יכול להחליט על אי כושר במיידי ולתת חופשת מחלה עד מועד ההתפטרות? זה שכיח ? ואם יחליט על עבודה בחצי משרה באופן זמני ,יש אפשרות כזאת שזה יהיה על חשבון ימי המחלה ולקבל שכר מלא ( חוץ מהסכמת המעסיק)?
התפטרות לרגל מצב בריאותי
שאלתך הראשונה היא לא שאלה משפטית אז אין לי תשובה עליה.
באשר לשאלתך השניה, כן, תוכל לעבוד חצי משרה ולהשלים את החצי הנותר כנגד ימי המחלה שצברת.
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת להתפטרות
התפטרתי מעבודתי בה אני מועסקת 32 חודשים (מתוכם 5.5 חל"ד).
אני חתומה בחוזה על 60 יום, אך בפועל רוצה להפסיק את עבודתי כעבור 45 ימים ולהתחיל לעבוד במקום חדש.
יש ברשותי 19 ימי חופש לא מנוצלים.
שאלותיי הן:
1. האם אני חייבת לעבוד 60 יום? או לפי מה שכתוב בחוק- חייבת יום על כל חודש עבודה?
2. האם יש באפשרותי לנצל את ימי החופשה ולעבוד במקום החדש? או שהמעסיק חייב "לאשר" לי את ימי החופשה?
(הוא מאיים שילשין עליי שאני עובדת בשני מקומות, למרות שאני מנצלת ימי חופשה ולא מחלה!)
תודה מראש!
תודה מראש,
כמה ימי הודעה מוקדמת עליי לתת?
1. ההנחה שלך שהחוק קובע הודעה מוקדמת בת יום בחודש היא לא נכונה.
לפי הנתונים בשאלתך, עבדת שנתיים ו-8 חודשים. אם עבדת במשכורת חודשית, את מחוייבת במתן הודעה מוקדמת בת חודש.
אם עבדת במשכורת שעתית/יומית, את צריכה לתת הודעה מוקדמת של 21 יום בגין השנתיים הראשונות + יום נוסף לכל חודשיים עבודה, ובסה"כ 25 ימים.
הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק תחייב רק במקרה שהיא מיטיבה עם העובד (כלומר, במקרה של התפטרות). לכן, מספיק שתתני הודעה מוקדמת לפי החוק.
2. ניתן לחפוף את ימי ההודעה המוקדמת עם ימי החופשה השנתית ובלבד שתעבדי לפחות 14 יום בתקופת ההודעה המוקדמת.
כמו כל חופשה אחרת, המעסיק צריך לאשר אותה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
האם מדובר בהרעת תנאים?
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים.
האם מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתאפשר להתפטר בדין מפוטר? ייתכן. יש לבדוק את העניין באופן פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש בנייד בשעת עבודה
רציתי לשאול האם למעביד יש את הסמכות לשלול לעובד אפשרות להשתמש בטלפון הנייד האישי שלו.
אני עובדת בעבודה במשך 7 שעות ביום בהן המעביד אוסר עלי להחזיק את הנייד בקרבתי ואפילו ליגוע בו. האם מותר לו לדרוש דבר כזה?
המעסיק יכול לאסור עליי להשתמש בטלפון בשעות העבודה?
המעסיק הוא שקובע את נהלי העבודה. הוא בהחלט יכול לקבוע שבזמן העבודה העובדים לא יתעסקו עם הטלפון הנייד שלהם.
במידה ויש דרך ליצור איתך קשר במקרי חירום (טלפון במשרד וכו'), אני לא רואה פסול בנוהל שכזה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
האם בתוקפת שנת התמחות במשפטים יש חובה למעסיק לשלם דמי הבראה למתמחה? טענת מקום העבודה היא שמקום העבודה משלם לכלל העובדים דמי הבראה בחודש יולי בעוד שההתמחות מסתיימת בספטמבר (ולכן במועד התשלום המתמחים לא השלימו שנת עבודה ולכן לא זכאים).
האם כך הדבר?
תודה רבה.
מתמחה זכאי לדמי הבראה?
מתמחה במשפטים הוא עובד לכל דבר ועניין (למעט הזכאות לפיצויי פיטורים).
לכן, משהשלים המתמחה שנת עבודה מלאה, הוא זכאי לקבל דמי הבראה.
העובדה שהוא לא השלים את שנת העבודה בחודשי הקיץ לא פוטרת את המעסיק מהתשלום.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בונוס חודשי
אני יודע שהבונוס הוא חלק בלתי נפרד מהמשכורת הכוללת
שבחישובים עתידים הסכום נלקח בחשבון , במיוחד כאשר אתה יוצא לגמלאות.
לאחר כ 7 שנים הוחלט ללא ידיעתי ואישורי לשנות את המילה בונוס לשעות גלובליות נוספות .
מה קורה עם כל הסכומים אחורנית שקיבלתי בונוס ? האם הם הלכו לאיבוד?
האם זה תקין לשנות סעיף בתלוש המשכורת ללא ידיעת העובד וללא הסכמתו?
שם רכיב שונה בתלוש, מה המשמעות של זה?
1. נחמד שאת אומרת בביטחון מלא כל כך שהבונוס הוא חלק בלתי נפרד משכר היסוד שלך, כי זה לא בהכרח נכון.
2. במידה ואכן הבונוס שלך צריך להיות חלק משכר היסוד, הוא לא הלך לאיבוד. ייתכן שזה לא יקרה באופן אוטומטי ותצטרכי להתעמת עם המעסיק על העניין הזה, אבל זה לא בלתי אפשרי.
3. לצערי מעסיקים רבים מוסיפים לתלושי השכר כל מיני רכיבים בעלי שמות שונים ומגוונים. השם של השכר לא מעניין, אלא המהות שלו. וייתכן שעל אף שהרכיב במקרה שלך שונה מבונוס לשעות נוספות גלובליות, מדובר למעשה באותה הגברת בשינוי אדרת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום יום חופשה בימישישי
יצאתי לחופש ביום שישי, על כמה שעות ישלמו לי?
חוק חופשה שנתית מתייחס לימי חופשה ולא לשעות חופשה, ולכן אין הבדל בין אם מדובר בימים רגילים או המדובר ביום שישי (בהנחה שאתה עובד 6 ימים בשבוע).
ערך יום חופשה של עובד שעתי הוא השכר היומי הממוצע שהשתכר העובד בשלושת החודשים המלאים, שקדמו ליציאתו לחופשה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק שימוע לפני פיטורים-די דחוף:(
אני עובדת בחנות כמעט חודשיים ובתחילת שבוע ראיתי שאני לא מופיעה בסידור עבודה , שאלתי את האחראית של העובדים והיא אמרה לי שהבוסית רואה שאני בתחתית טבלת הבונוסים אז ביקשה לא להכניס אותי לסידור עבודה ( למרות שאני כן עובדת טוב )
קודם כל . האם זה בסדר?
והאם אני זכאית לשימוע או לשיחת אזהרה לפני שמפטרים אותי?
תודה רבה
עבדתי חודשים ורוצים לפטר אותי, אני זכאית לשימוע?
על פניו נראה שהעובדה שהורידו אותך מסידור העבודה לא תקינה.
את בהחלט זכאית לשימוע.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה שנתית
המטפלת הזרה שלי עבדה 4 חודשים והתפטרה
החוזה איתה נמשך בסך הכל 180 ימים
מגיע לה דמי חופשה שנתית?
החוק אומר משהו על 200 ימים אבל חברת הסיעוד אומרת שלא צריך
למי להקשיב?
המטפלת הזרה זכאית לחופשה שנתית?
מאחר והעובדת עבדה אצלך יותר מ-75 ימים, היא זכאית לחופשה שנתית.
אם היא לא ניצלה אותם במהלך תקופת העבודה, היא זכאית לפדיונם עם סיומה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביקור רופא משפחה
היה לי ביקור רופא בבוקר לפני מספר ימים ואיחרתי לעבודה.
בעבודה הקודמת שלי היה ניתן להביא אישור מרפאה שהייתי בביקור רופא והעבודה היתה משלימה לי את השעות החסרות ובעצם משלמת לי עליהם.
מהמקום העבודה הנוכחי אמרו לי שלא מכירים בזה ולא משלמים על זה.
השאלה היא, האם זה מחובתם לשלם לי את ה~שעתיים האלה שהחסרתי מהעבודה (כלומר האם זה חוק) או שמותר להם להחליט שלא משלמים לי על זה?
היעדרות לצורך בדיקה רפואית מזכה בתשלום?
אם מדובר בבדיקות רפואיות במהלך הריון, המעסיק מחוייב לשלם עבור הזמן הזה (עד 40 שעות במשרה מלאה).
אם מדובר בבדיקות אחרות, אין כל חוק שמטיל עליו חובה לשלם עבורן.
בברכת בריאות איתנה,
לרשותך בכל שאלה נוספת
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערב חג
כיצד משולם ערב חג וחג במקרה זה?
תודה
איך ישולם חג בו העובד חולה?
מאחר שערב חג הוא יום עבודה רגיל הוא ישולם כיום מחלה.
לגבי תשלום דמי חג, אין תשובה לכך בחוק ולכן נראה שניתן לבחור באחת משתי האפשרויות לתשלום:
1. יום החג ישולם כיום מחלה;
2. יום החג ישולם כיום חג.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סוגיית מגורים בראיון עבודה
אני יודעת שאין להפלות מועמד על פי מקום מגוריו. אך האם חברה רשאית לבדוק עם מועמד איך מתכנן להגיע לעבודה (לוודא שיהיה לו פתרון ריאלי איך להגיע) לפני מתן הצעת עבודה?
מעסיק יכול לשאול איך אגיע לעבודה?
מקום מגורים הוא אפליה אסורה על פי חוק השוויון ולכן נראה שכל השאלות הנוגעות לו אסורות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנכלות מצד המעסיק
כל פעם כשאני חולה יותר מיומיים הוא מרשה לעצמו לצרוח עליי..כדי שאני אבוא לעבודה..יש חלק מהזלזול בעניין הזה שהוא מפגין בהודעות וואטצאפ...נאלצתי לבוא לכמה שעות לעבודה בזמן מחלה בגלל שפחדתי מפיטורים..טעות בדיעבד..
יזמתי שיחה איתו והקלטתי אותו..דיברנו על מה שקרה ..הוא אודה שהוא התעצבן .., רצה שאני יבוא לעבודה חולה, כאילו אני עושה הצגות, זלזל במחלה שלי..
בשיחה אחרת מוקלטת רצה שאני אבוא שוב לכמה שעות הפעם לא הסכמתי..
1.אני רוצה שהוא ייתן את הדין על כל מה שקרה...האם זה מספיק הוכחות בשביל בית הדין לעבודה כדי לתבוע אותו בגלל התנכלות...? ומה גודל הפיצוי שנותנים במקרה כזה.?
בכל מקרה אני כנראה אתפטר בגלל מצב רפואי..
תודה רבה!
המעסיק מתנכל לי, אוכל לתבוע אותו?
בעיקרון ניתן לתבוע בגין התנכלות אך צריך לבחון את הנסיבות הספציפיות באופן פרטני.
ממליצה לך לפנות לקבל ייעוץ פרטני.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחסי עובד מעביד
האם יש יחסי עובד מעביד?.
עוד שאלה, האם המעסיק יכול לקבוע שהשכר לשעה שלי כולל גם דמי הבראה?
האם מתקיימים יחסי עובד מעסיק?
על מנת לקבוע אם מתקיימים יחסי עובד-מעסיק צריך לבחון את מכלול הנסיבות, בהתאם למבחני העזר שנקבעו בעניין הזה בפסיקה.
קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לתת תשובה לשאלה מורכבת כל כך בפורום.
לשאלתך השניה, במידה ואכן מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, ניתן לכלול את דמי ההבראה בשכר היסוד, בתנאי שאתה מסכים לכך במפורש ומראש.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישת חוב בגין שכר יתר מעובד שסיים עבודה
המעסיק טוען ששילם ביתר, אני חייבת להחזיר את הכסף?
לפי חוק עשיית עושר ולא במשפט, אם קיבלת סכום כסף שלא היית זכאית לו, את חייבת להשיבו.
יחד עם זאת, מאחר שחלף זמן רב מאז שהטעות קרתה, כשאת לא הבחנת בדבר והמעסיק הבחין בכך רק עכשיו, אינך חייבת להחזיר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הדפסת כרטיס
מקום עבודתי דורש ממני ללבוש חולצה יצוגית, אשר הוא מנפיק. את מדידות החולצה אנו עושים בזמן העבודה בחנות אשר מנפקת זאת. בזמן היציאה למדידות העבודה מבקשת שנדפיס כרטיס יציאה וכשחוזרים מהמדידה אז להדפיס שוב כניסה, ובדו"ח שעות אשר יוצא בסוף החודש לרשום את מהות ההדפסות. החנות נמצאת במרחק נסיעה של 10 דקות לערך לכל כיוון.
1. האם מותר למקום העבודה לדרוש דבר כזה, כי הרי הדבר הוא לצורכי עבודה ולא לצרכיים אישיים?
2. במידה וקורה משהו בזמן הנסיעה, האם העובד מבוטח?
עליי להחתים כרטיס נוכחות כשאני יוצאת לצורך עבודה?
נכון שמדובר ביציאה שקשורה לעבודה, אך בזמן הזה אינך עומדת לרשות המעסיק בעבודתך. לכן, על פניו, המעסיק יכול לבקש להחתים כרטיס.
בנוסף, ייתכן שהבקשה להחתמת כרטיס היא לצורך בקרה על מנת שהמעסיק ידע בדיוק כמה זמן העובד נעדר - האם מדובר בפרק הזמן שנצרך לשם המדידות בלבד או שהעובד החליט לעשות סידורים נוספים על הדרך, ובסופו של יום הזמן הזה כן ישולם.
באשר לשאלת הביטוח, יהיה צורך בבחינה פרטית של המקרה אם וכאשר הוא יקרה.
ייתכן שיהיה מדובר בתאונת עבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





