פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורים
אני עובדת מזה 2 וחודשיים בחברת כמנהלת לדעת האם אני זכאית לפיצויי פיטורים לאחר התפטרות מצידי אחרי שהחברה משנה את בודה שלי מנתניה לת"א בתפקיד זהה או בתפקיד נמוך יותר של נציגה, או לחילופין מציעה לי באזור עבודתי הנוכחי בנתניה לרדת לתפקיד נציגה.
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שער גלובאלי , עזרה בבקשה!
שכר גלובלי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום החזרי נסיעות בסופ"ש
החזרי נסיעות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בשכר שעתי ואיום בסיום העסקה
פגיעה בשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ביטוח לאומי עבור עובד בעבודה אחרת
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון תלוש משכורת
תיקון תלוש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה מרוכזת במהלך סוכות
האם המעסיק יכול לכפות את החופשה למרות שאין לי ימי חופשה ולהוריד משכרי את ימי החופשה. הדבר משמעותי עבורי מכיוון שחודשים אלו יחשבו עבור דמי הלידה שאני צפויה לקבל.
אודה על הפנייה לסעיף בחוק על מנת שאוכל להציגו למעסיק.
חופשה מרוכזת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות – חישוב
המעסיק מחשב שעות נוספות אחרי השעה ה 9 כל יום בהנחה שיצאתי להפסקה חצי שעה (8.5 + 0.5).
האם אני יכולה לדרוש שייחשב בדיוק את משך ההפסקה היומי שלי ולא יקח אוטמאטית 30 דקות ליום היות וכמעט אף פעם אני לא בחצי שעה הפסקה (אין אצלנו אפילו שולחן אוכל לעובדים) ?
תודה
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח פנסיוני
במקום עבודה החדש (2012) אמרו לי שישולם לי לאחר 6 חודשי עבודה או לאחר 3 חודשים רטרואקטיבי לביטוח הקיים שלי. מה נחשב ביטוח קיים? אם לא הופרש לי ממקום העבודה האחרון, האם ביטוח קיים מתייחס גם לביטוח שהופרש מעבודה שסיימתי לפני שנתיים?
ביטוח פנסיוני- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עבודה אישי
"הסכם זה ממצה ומסדיר באופן בלעדי את התנאים וההוראות החלים על העסקתו של העובד על ידי החברה, ומבטל כל הסכם קודם בין הצדדים בע"פ ו/או בכתב ו/או בהתנהגות, אם וככל שהיה. לא יחולו על מערכת יחסי העבודה שבין העובד ובין החברה כל הסכמים ו/או הסדרים קיבוציים כלשהם לרבות צווי הרחבה ו/או מנהגים ו/או נוהגים ו/או כל מקור אחר, אלא אם נקבע אחרת ומפורשות בהסכם זה."
האם זה בסדר ( המשפט האחרון בייחוד) ?
בנוסף,
אם יש אתר/קישור בו אני יכולה לקרוא על הסכמי עבודה אישיים - מה כדאי לדעת לפני שחותמים - אשמח אם תשלחו לי.
תודה רבה!
הסכם עבודה אישי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופן תשלום משכורת
אני עובדת בחנות בשכר שעתי.
מסיבה לא ברורה,המעסיק בוחר לשלם בצ'ק ולא העברה בנקאית.
את הצ'קים הוא מביא ב-10 לחודש.( עם תאריך פירעון ל10 לחודש)
כשמפקידים את הצ'ק בבנק לוקח 3 ימי עסקים עד שהוא מופקד. וכמובן שהחשבונות יורדים בזמנם..
בפניה למעסיק,הוא אומר שזה חוקי. האם זה נכון? מה החוק אומר לגבי מקרה זה?
תודה מראש!
מאיה
תשלום בצ'ק- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר דירה וגרירת תקן
רציתי לברר אם אני עובד מדינה ממשלתי קבוע שעובר איזור מגורים מעל 100 ק"מ האם יש לי זכות לבקש העברה מביץ חולים אחד לזה שקרוב למקום מגורי החדש? והאם מקום העבודה הנוכחי בית חולים יכול להתנות את מקום העבודה שלי במקום מגורים קרוב לבית החולים בזמן שיגרה.
מעבר דירה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוטרתי והוחזרתי
פיטורים וחזרה לעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ביטוח פנסיוני-לעו"ד ברקון
ביטוח פנסיוני- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום ימי חופשה בסיום העסקה
ב 03/07
סיימתי את העסקתי בחברה ממשלתית עקב סיום חוזה.
מכיוון
שנשארו לי ימי חופש, ניצלתי אותם עד גמר העבודה ויצאתי לחופשה מאושרת החל מ-21/06.
לפי דוח
שעות (נפרד מהתלוש) היתרה בסוף חודש יוני הייתה 3 ימי חופש, אחרי ניצול של 6 ימים
שהיו צבורים לי.
את שלושת
הימים הנותרים לקחתי בחודש יולי, כלומר בסיום העסקה הייתי אמורה להישאר עם
0 ימי
חופש.
בפועל
בתלוש האחרון שקיבלתי ניכו ממני 12 ימי עבודה על החופשים שלקחתי. זאת למרות שבסוף החודש, לפי תדפיס השעות, הייתה
לי יתרה של 3 ימי חופש.
לטענת
המעסיק, חלה טעות בחישוב ימי החופש, ולכן ניכו ממני את הימים ואין מה לעשות.
לסיכום,
יש לי תדפיס שעות המציין בבירור שיש לי יתרה של 3 ימי חופש, נכון לסוף חודש יוני.
בנוסף, יש לי תלוש בו מנכים ממני 12 ימי העדרות.
שאלותיי:
1.
איך עלי
לפעול על מנת להחזיר את הכספים שנוכו ממני.
2.
בתלוש
השכר לא מופיע פירוט של ימי חופשה וניצולם, לפי תיקון 24 לחוק הגנת השכר, זה לא
חוקי. מה ניתן לעשות בנידון?
תודה
מראש.
יוליה.
אי תשלום ימי חופשה
2. תוכלי להגיש תלונה למשרד התמ"ת וכן לתבוע את המעסיק בבית הדין האזורי לעבודה על הנפקת תלוש שאינו כדין.
פיצויי פיטורין
פיצויי פיטורים
זכויות לעובדת שעתית בהריון
אני עובדת כמעצבת בבית דפוס קטן מזה כמעט 5 חודשים - עובדת שעתית במשרה מלאה. לפני כחודשיים גיליתי שאני בהריון והודעתי למעסיקי וסה"כ זה עבר בשלום פחות או יותר.
בהריון הקודם שלי עבדתי כמה שנים במקום אחר השייך לסוכנות היהודית ובו היה הסכם קיבוצי וכך על כל בדיקה שהלכתי אליה ו/או יום מחלה - קיבלתי תשלום מלא.
שאלתי היא כעת כאשר אני עובדת במקום ללא כל תנאים סוציאליים פרט למינימום שבחוק - אני יודעת שמותר לי להיעדר עד 40 שעות אך האם מגיע לי איזשהו תשלום אם למשל בעקבות בדיקת סקירה הגעתי לעבודה בשעה 11:00 במקום ב 8:00 האם אני זכאית למשהו כעובדת שעתית?
ושאלה נוספת אם אפשר לגבי ימי מחלה - אם נעדרתי 3 ימים לא רצופים מהעבודה בשל מחלה / מחלת ילד האם גם אז אני זכאית לדמי מחלה או שרק לאחר 3 ימים רצופים? החוק מאד לא ברור לי ואני תלויה בו......
תודה רבה,
מירב.
זכות היעדרות לבדיקות בתקופת הריון
הרעת תנאים
ובנוסף
הרעת תנאים
שינויים בחוזה
התחלתי עבודה בחברת הייטק ,באמצעות חברת אאוט סורסינג.
בחוזה של חברת האאוט סורסינג כתוב יום עבודה הוא 9.06 שעות ביום.
בפועל יום העבודה מתארך ב15 דקות,בגלל שההפסקה ארוכה,ולכן לא נחשב לי שעות נוספות.(לעובדי חברת ההייטק כן נחשב)
האם תקין?
האם המעסיק הישיר יכול לחייב אותי לצאת להפסקה רק חצי שעה?
שינויים בחוזה והפסקות
התחיבות לעבודה3
התחייבות לעבודה
התחיבות לעבודה2
המבלך
עבודתי באחת החברות הגדולות במשק ניגשתי ל-3 מבחנים שהם חלק מההכשרה לתפקיד (אבל
ניתן לעבוד בתחום זה גם מבקומות אחרים). קיבלתי החזר על הוצאות המבחן ו- 5 ימי
חופש עבוד כל מבחן כנגד התחייבות לעבוד אצל המעסיק כ- 3 שנים מסיום כל מבחן.
בהסכם ההתחיבות כתוב שאם אפשיק את עבודתי בחברה
עלי:
במקרה בו
אפסיק את הלימודים לפני סיומם הרשמי, אחזיר לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם בקשר
עם הלימודים
הנני
מתחייב להשיב לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם תוך 7 ימים ממועד דרישתכם הראשונה,
בכל מקרה בו תסתיים העסקתי אצלכם, לפני שיחלפו 3 שנים מתום כל מבחן (להלן:
תקופת ההתחייבות. הכספים ששולמו על ידיכם יוחזרו בשיעור יחסי ליתרת
התקופה מיום סיום ההעסקה ועד לתום תקופת ההתחייבות. לדוגמא – עובד שניגש למבחנים
בשנים 2004, 2005 ו- 2006 ועוזב את החברה בשנת 2007 לא ישלם בגין עלות הקורס
והמבחן ששולמה על ידי המעביד (להלן: "עלות הקורס והמבחן") בשנת 2004,
יישא ב- 1/3 בעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת 2005 ו ב- 2/3 מעלות הקורס והמבחן
שנערך בשנת 2006.
לפני מספר
ימים התפטרתי ממקום עבודתי לפני שהסתיימה תקופת ההתחיבות ורציתי לשאול האם יש לי
באמת התחיבות להשיב לו על המימון למבחן
אם עלי
להשיב את המימון האם ישנו חסם עליון לסכום זה?
האם עלי
להשיב גם את עלות ימי החופש שקיבלתי כי בסעיף אחד רשום שעלי להשיב את הסכומים
ששולמו ובסעיף השני רשום שעלי לשלם רק עבור עלות הקורס והמבחן
העלות
המבחן הייתה כ- 2500 ש"ח האם זה מקובל לדרוש 3 שנות עבודה עבור סכום כזה?
ראה תשובה למעלה
שכר גלובאלי + ימי עבודה רצופים
שכר גללובלי
התחיבות לעבודה
במקרה
בו אפסיק את הלימודים לפני סיומם הרשמי, (להלן: "הפסקת לימודים"),
אחזיר לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם בקשר עם הלימודים.2.
הנני
מתחייב להשיב לכם את כל הכספים ששולמו על ידיכם תוך 7 ימים ממועד דרישתכם הראשונה,
בכל מקרה בו תסתיים העסקתי אצלכם, לפני שיחלפו 3 שנים מתום כל מבחן (להלן: "תקופת
ההתחייבות"). הכספים ששולמו על ידיכם יוחזרו בשיעור יחסי ליתרת התקופה
מיום סיום ההעסקה ועד לתום תקופת ההתחייבות. לדוגמא – עובד שניגש למבחנים בשנים
2004, 2005 ו- 2006 ועוזב את החברה בשנת 2007 לא ישלם בגין עלות הקורס והמבחן
ששולמה על ידי המעביד (להלן: "עלות הקורס והמבחן") בשנת 2004, יישא ב-
1/3 בעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת 2005 ו ב- 2/3 מעלות הקורס והמבחן שנערך בשנת
2006. לפני מספר ימים התפטרתי ממקום עבודתי לפני שהסתיימה תקופת ההתחיבות ורציתי לשאול האם יש לי באמת התחיבות להשיב לו על המימון למבחן?אם עלי להשיב את המימון האם ישנו חסם עליון לסכום זה?האם עלי להשיב גם את עלות ימי החופש שקיבלתי כי בסעיף אחד רשום שעלי להשיב את הסכומים ששולמו ובסעיף השני רשום שעלי לשלם רק עבור עלות הקורס והמבחן,העלות המבחן הייתה כ- 2500 ש"ח האם זה מקובל לדרוש 3 שנות עבודה עבור סכום כזה? אשמח לעזרתכם תודה מראש,
ראה תשובה למעלה
דמי אבטלה לאחר הורדת היקף משרה
אני עובדת כיום במשרה מלאה בשכר של 20,000 ש"ח ברוטו.
לאחרונה הודעתי על עזיבת עבודה וסוכם כי העזיבה תהיה הדרגתית - קודם כל ירידה ל-40% משרה (יומיים עבודה בשבוע) למשך חודשיים, על מנת לתת לחברה זמן לגייס ולהכשיר מחליף. אני משערת שהשכר שלי ב-40% משרה יהיה 8000 ש"ח.
מידה ואצטרך לחתום אבטלה - עד כמה תפגע הירידה בהיקף המשרה וכן בשכר בגובה דמי האבטלה? אני מניחה שלו הייתי עוזבת מ-100% משרה, הייתי זכאית לדמי האבטלה המקסימאליים, ואילו עם שכר של 8,000 אני אהיה זכאית ל-6000 ש"ח בלבד. האם ההנחה היא נכונה? האם יש משקל להיקף המשרה בלשכת האבטלה? כמה חודשי משכורת אחורה נלקחים בחשבון? וכיצד נעשה החישוב - עפ"י ממוצע של X חודשי עבודה אחרונים?
תודה מראש!




