כיצד מתנהל וועד בית בבניין מורכב?
על פי התיק אצל המפקח המקרקעין מדובר בבניין מגורים מורכב, ואמור להיות וועד בית לבניין כולו.
בפועל מה שקורה זה שחלק מהכניסות החליטו לנהל בעצמם את שלהם בלבד. כך נוצר מצב שלחלק מהכניסות האחרות אין וועד בית.
בנוסף, בקומת הקרקע יש חנויות- ויש להן חלקים ברכוש המשותף, אבל הן לא משלמות וועד בית. וכי למי ישלמו ? לכניסה א', כניסה ב' ? וכו'… [יש 5 כניסות]
עוד מהתגובה של המפקח – כדי לטפל בעניין הוא רוצה שאשלח לו רשימה של כל בעלי הדירות, הכתובות והטלפונים שלהם. אין לי את המידע הזה, אין לי היכרות עם רוב השכנים, מה גם שרוב הדירות מושכרות.
הייתי רוצה שיהיה וועד בית אחד לכל הבניין, שייטפל בכל הכניסות ושיגבה גם מהחנויות.
מה עושים?
שלום יואבי,
מצטערת לשמוע שנקלעתם לתסבוכת הזאת.
אני חושבת שצריך לבדוק את הסכם המכר של היזם ולראות מה הייתה ההתייחסות שם לנושאי וועד הבית/חברות ניהול וכו'. צריך להבין כיצד קרתה התסבוכת שאתה מתאר.
בלי קשר, המפקחת על המקרקעין היא סמכות שיפוטית ועליכם לפעול בהתאם להחלטתה ולהמציא לה את המידע המבוקש, אחרת היא לא תוכל להמשיך ולטפל בבעיה שלכם.
בהצלחה רבה!
אם ישנה שאלה נוספת, אשמח לעזור.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!