האם אני יכול לתבוע את חברת הביטוח אם השארתי מפתח ברכב לפי הנחייתם והרכב נגנב?

גניבת רכב

דרור 23/06/26
עברתי תאונה עם הרכב שלי. עצרתי בצד הדרך והשארתי את המפתח על הגלגל האחורי, כפי שהנחה אותי נציג מחברת הביטוח, בשביל חברת הגרירה. בזמן הזה הרכב נגנב. את מי אני צריך לתבוע?

האם אני יכול לתבוע את חברת הביטוח אם השארתי מפתח ברכב לפי הנחייתם והרכב נגנב?

עו"ד איתמר קורן מנהל 23/06/26

שלום רב, נקבע בפסיקה, כי הותרת מפתח ברכב ללא השגחה עלולה לשלול כיסוי ביטוחי. עוד נקבע, כי גניבת רכב כשהמפתח במקומו והמנוע ניתן להדלקה בסיבוב פשוט וכשמערכות ההגנה אינן פועלות, זוהי פעולה שיכולה להיעשות על ידי כל אדם ועל כן השארת הרכב במצב המאפשר את הדבר כמוה כפרצה הקוראת לגנב...

אולם, המקרה שלך שונה מהותית. המפתח לא הושאר מתוך רשלנות, אלא בהתאם להנחיה מפורשת של נציג חברת הביטוח. הבחנה זו היא קריטית ומהווה כשלעצמה עילה לתביעה. בהצלחה!

מנהל פורום דיני נזיקין

דרך דוד בן גוריון 182, גבעתיים

054-4339778

itamarkoren7@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן