האם אני יכול לתבוע את חברת הביטוח אם השארתי מפתח ברכב לפי הנחייתם והרכב נגנב?
גניבת רכב
דרור
23/06/26
עברתי תאונה עם הרכב שלי. עצרתי בצד הדרך והשארתי את המפתח על הגלגל האחורי, כפי שהנחה אותי נציג מחברת הביטוח, בשביל חברת הגרירה. בזמן הזה הרכב נגנב. את מי אני צריך לתבוע?
האם אני יכול לתבוע את חברת הביטוח אם השארתי מפתח ברכב לפי הנחייתם והרכב נגנב?
עו"ד איתמר קורן
מנהל
23/06/26
שלום רב, נקבע בפסיקה, כי הותרת מפתח ברכב ללא השגחה עלולה לשלול כיסוי ביטוחי. עוד נקבע, כי גניבת רכב כשהמפתח במקומו והמנוע ניתן להדלקה בסיבוב פשוט וכשמערכות ההגנה אינן פועלות, זוהי פעולה שיכולה להיעשות על ידי כל אדם ועל כן השארת הרכב במצב המאפשר את הדבר כמוה כפרצה הקוראת לגנב...
אולם, המקרה שלך שונה מהותית. המפתח לא הושאר מתוך רשלנות, אלא בהתאם להנחיה מפורשת של נציג חברת הביטוח. הבחנה זו היא קריטית ומהווה כשלעצמה עילה לתביעה. בהצלחה!
עו"ד איתמר קורן
מנהל פורום דיני נזיקין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי
