פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

איך אני מגן על עצמי כשוכר בחוזה שכירות?

אלון 29/10/13
אני מתכוון לשכור דירה בתל אביב, והמשכיר העביר לי חוזה. אין לי מושג על מה עליי להתעקש, למה עליי לשים לב, ובכלל - איך אני מגן על עצמי?

חוזה שכירות טיפים לדייר

עו"ד תומר שזר מנהל 29/10/13
אלון שלום רב,

ראה- לטעמי בשנים האחרונות זה דבר מקובל שגם הדייר מתיעץ עם עו"ד ומעביר הערות לחוזה השכירות ה"סטנדרטיים" לכאורה שמעבירים בעלי הדירות.

קשה לי ליתן לך סקירה מקיפה במסגרת היעוץ בפורום, אבל אני בהחלט יכול להפנות אותך למספר סעיפים חשובים שכדאי שתשים לב לגביהם.

ראשית - תעניק לך אפשרות לצאת מהדירה על ידי החלפתך בדייר חלופי ושהדבר יהיה רשום בצורה מפורשת.

שנית - תוודא כי בחוזה נרשם בצורה מפורשת אודות אחריות הבעלים של הדירה לתיקונים הנדרשים.

שלישית - תוודא כי בחוזה מתואר במפורט מצב הדירה האמיתי וכן המיטלטלין שנותרו בה.

כמו כן, היום אני סבור, שרישום אופציה בחוזה בצורה מפורשת - במיוחד במקומות בהם יש ביקוש רב - הוא מעשה חכם, וזאת על מנת למנוע מצב שבו שכר הדירה יעלה באופן לא סביר בעוד שנה.

בהצלחה!



בכבוד רב

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת מעונות לפני הזמן

רפי 29/10/13
שלום,

באוניברסיטה בה אני לומד קיימים מעונות לסטודנטים.

על פי הנוהל לא ניתן לראות את הדירה בשום אופן לפני חתימת החוזה,

וקבלת המפתח היא רק אחרי חתימת חוזה והתחייבות לשנה או לתקופה.

רק לאחר מכן אני רואה את הדירה ואת השותפים שלי.

השאלה שלי היא האם זה חוקי?

ושאלה נוספת, היה וזה כבר קרה ואדם חתם על החוזה, ולאחר מכן החליט שהדירה לא לטעמו, אין שיש נורמלי, החדר קטן מדיי וכו' - האם על פי חוק יש לו הזדמנות כלשהי להתחרט ולבקש לסיים את ההתקשרות מבלי שייחיבו אותו להביא מישהו אחר במקומו? (ומבלי לחייבו בקנס על שעזב מוקדם)

עזיבת מעונות לפני הזמן

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
רפי שלום,



ראשית, יש לבדוק מה כתוב בהסכם השכירות באשר למציאת שוכר חלופי.

שנית, אני מניחה שמדובר בחוזה קבוע וסטנדרטי של האוניברסיטה. לפיכך, לא מדובר בשאלה האם אחד הסעיפים בהסכם חוקי או לא, אלא האם אתה מוכן לחתום על חוזה שיש בו סעיף כזה. זה נתון לשיקול דעתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערה בדבר העברה לזרים

דיאנה 29/10/13
בנסח רשום שאדם X הוא בעלים וישנה הערה לפי ס' 4 י"ז (ג)(2) לחוק מינהל מקרקעי ישראל.

אני רוצה להעביר את הדירה מX לחברה Y.

כשהגשתי מסמכים לטאבו התיק חזר אלי מהסיבה שאין לי אישור ממינהל מקרקעי ישראל לעניין העברה לזרים.

מה הפרוצדורה מול המינהל לקבלת אישור העברה לחברה שאותו אני אעביר לטאבו? כלומר, אילו מסמכים עלי להגיש למינהל על מנת שאוכל לקבל מהמינהל אישור לטאבו?

העברת בעלות לזרים במקרקעין של המדינה

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
דיאנה שלום,



אני ממליצה לך לפנות לרשות מקרקעי ישראל ולברר מולם מהם המסמכים שנדרשים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אם שמאי מקרקעין טועה טעות חמורה

אבי 29/10/13
האם ניתן להגיש נגדו תלונה במועצת השמאים?



האם זו עבירה של אתיקה?



,תודה רבה מראש.

תלונה כנגד שמאי מקרקעין בשל רשלנות

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
אבי שלום,



ניתן להגיש תלונה למועצת שמאי המקרקעין בגין עבירת משמעת. אחת העילות להגשת תלונה היא גילוי חוסר אחריות או רשלנות חמורה במילוי תפקידו כשמאי מקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת קבלן על איחור במסירת דירה

בני 29/10/13
שלום, היכן ניתן לתבוע קבלן על איחור של שנה במסירת הדירה? עפ"י ההסכם הוא צריך לשלם על האיחור, שכ"ד חודשי בסכום של 2000 ש"ח. האם ניתן לתבוע אותו (כדי לקבל את שכ"ד) בבית משפט לתביעות קטנות? תודה

תביעת קבלן בבית משפט לתביעות קטנות

עו"ד ענת קציר מנהלת 30/10/13
בני שלום,



אתה יכול לתבוע את החברה בתביעות קטנות עד לגובה של 33,200 ש"ח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עניין הבית…

לינוי 29/10/13
שלום רב..

חמי וחמתי גרושים כבר שלוש שנים. ביום של הגירושים חמי השאיר לה את הבית כי לא היה לו איך לשלם מזונות. ובמסמך היה כתוב שתוך שנתיים היא צריכה ללכת ולשנות את הבית לשם שלה וחמתי חא עשתה את זה. רק עכשיו היא רוצה ללכת ולשנות בטאבו לשם שלה. השאלה שלי היא כזאת : האם הוא יכול (חמי) לתבוע אותה או שלא להסכים לחתום על המסמך לשינוי השם של הבית רק בגלל הפסקה שהיה כתוב שם שתוך שנתיים היא צריכה לשנות לשם שלה והאם הוא יכול עכשיו לערער על ההחלטה שלו?? שהוא לא רוצה להשאיר לה את הבית..

תודה מראש על התשובה

תביעה בגין אי קיום הסכם גירושים

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
לינוי שלום,



כביכול, חמותך ויתרה על זכותה לקבל מזונות בתמורה לויתור של חמיך על זכויותיו בדירה. אם כך, על פניו נראה כי חמיך אינו יכול כעת לשנות את החלטתו, וכדאי שתדאג לרישום זכויותיה בטאבו.

בכל מקרה חשוב לבדוק מה כתוב בהסכם הגירושין בעניין זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת נעילת חלונות בדירה שכורה בזמן שיפוץ הבניין

א' 29/10/13
שלום,

אני גרה בדירה שכורה כבר 6 שנים, הבניין כרגע בשיפוץ.

 ידענו לפני ששכרנו שהולך להיות שיפוץ אבל לא ידענו על היקפו.  

שאלתי היא: בימים אחרונים הרימו פיגומים מסביב לכל הבניין והחלונות הם ללא אפשרות נעילה. בעלת הדירה לא מוכנה להוסיף נעילה לחלונות , האם יש לי את הזכות לדרוש ממנה להוסיף נעילה לחלונות לביטחון המשפחה?

הוספת נעילת חלונות בדירה שכורה בזמן שיפוץ הבניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
שלום רב,



השאלה לתשובתך תלויה באמור בחוזה השכירות לעניין זה.

אולם, ככל הנראה לדעתי לא קיימת זכות לדרוש מבעלת הבית הוספת נעילה לחלונות היות וידעת על השיפוץ מראש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיק ביטחון

רן 29/10/13
מה קורה אם בסיום השכירות אני לא מקבל מהמשכיר את שיק הבטחון שנתתי לו בתחילת השכירות ? הוא טוען שאיבד אותו.

מענה

עורך דין אייל בניסטי 29/10/13
רן שלום,



אני הייתי דורש התחייבות לשיפוי  בכתב של בעל הדירה לעניין השטר דנן.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

לוח תשלומים

צביקה 29/10/13
שלום

רכשתי דירה חדשה מקבלן. מחצית מסכום הדירה שילמתי במעמד חתימת החוזה כי

הדירה הייתה כבר קיימת בשטח. בחוזה נרשם שמועד הכניסה לדירה הוא 15/10/13

אך בתאריך הזה הדירה עוד לא הייתה מוכנה והקבלן מבטיח שבתקופת 60-90 יום

שהחוק מאפשר לו, הדירה כן תהיה מוכנה אך הוא דורש שאני אשלם לו כבר עכשיו

את יתרת החוב למרות שאין עדיין מועד מדויק למסירת הדירה. הדירה נקנתה ללא

משכנתא והתשלומים מבוצעים באמצעות שוברים של הבנק המלווה. האם עלי לשלם את

יתרת החוב במלואו כבר עכשיו או שזכותי לקבל את הדירה תחילה ורק אז לבצע את

התשלום?



בתודה

איחור בקבלת דירה חדשה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
צביקה שלום,



יש לבדוק מה אומר חוזה המכר בעניין זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח ב2014

יוסי 28/10/13
מס שבח לדירה

1 התקבלה מהורים ללא תמורה בינואר 2012

2 החלק בדירה שליש

3 בבעלותי יותר מדירה אחת 

4 נמכרה דירה ב4 שנים האחרונות עם ניצול הפטור אך לפני 2011



מעונין למכור עם מינמום מס שבח מוקדם ככל האפשר , האים למכור ב 2013 או ב 2014 



תודה


מס שבח- תשובה

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
יוסי שלום,



בעקרון על פי התיקון האחרון לחוק מיסוי מקרקעין, מס השבח נצבר החל מ- 1.1.14 במכירה של דירה יחידה.

כדי לתת תשובה מלאה יש לדעת מתי נרכשה הדירה שברצונך למכור.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה?העברת דירה במתנה.

אבי 28/10/13
שלום.

ברשותי כיום דירה אחת יחידה שמושכרת לאחר שמכרתי

בשנה האחרונה שתי דירות בפטור לפי הוראת שעה.

אני מתכוון לרכוש דירה למגורים בזמן הקרוב.

ואני רוצה לחסוך את מס הרכישה שאני אמור לשלם

כאשר יש ברשותי דירה.

ידוע לי שאם ארכוש דירה ואתחייב למכור את הדירה 

שברשותי תוך זמן מסוים תיחשב הדירה שרכשתי כדירה

יחידה ואחסוך את תשלום מס הרכישה.

לכן חשבתי להעביר את הדירה לבני במתנה שבעוד שנה

יהיה גילו 18.

האם זה חוקי ?נכון מה שאני כותב?

תודה

מיסים החלים בהעברה ללא תמורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
אבי שלום,



ראשית, כדי להעביר דירה לקטין עליך לקבל את הסכמת ביהמ"ש לכך.



שנית, בגין העברה ללא תמורה, בנך יצטרך לשלם מס רכישה מופחת, ולכן עליך לבצע תחשיב כדי לבדוק האם משתלם לך לבצע הליך זה, שהרי מצד אחד תחסוך אתה מס רכישה ומצד שני בנך יצטרך לשלם. העניין תלוי כמובן בשווי הדירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימת חוזה אם "מנהל נכסים"

יוסף 28/10/13
שלום,

אני מעוניין לשכור דירה והאיש שאיתו אני אמור לחתום על חוזה טוען שאינו בעל הדירה אלה מנהל נכסים ושבעל הדירה שם את הדירה בידיו כדי להשכיר, כשדיברתי  איתו שאלתי אם אפשר לשלוח לי נסח טאבו הוא אמר שהוא יכול להראות לי מסמך "ייפוי כח". האם זה מספיק?, או שעליי לדרוש הוכחות אחרות כדי שאני לא יסתכן בעוקץ כלשהוא?.



 אני ישמח לעצה, תודה.

האם כדאי לחתום על חוזה שכירות עם מנהל נכסים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
יוסף שלום,



ראשית, תבקש לראות נסח טאבו. אם מנהל הנכסים לא מוכן לתת אותו, תוציא את הנסח בעצמך.

שנית, תבדוק היטב את יפוי הכוח.

שלישית, תבקש לראות תעודת זיהוי של מנהל הנכסים ותעודת זיהוי (או לפחות צילום) של בעל הדירה והשווה לרשום בנסח הטאבו וליפוי הכוח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת עסק ללא רישיון

אזרח 28/10/13
אני מתגורר בבית קרקע, בבית הצמוד אלי פתח השכן קיוסק ללא רישיון. כיצד אוכל למנוע את המטרד הנגרם מהעסק ללא רישיון ואוכל לגרום לסגירת העסק?

כיצד מדווחים על עסק הפועל ללא רישיון?

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
שלום רב,



ניתן לפנות למחלקת פיקוח ורישוי בוועדה המקומית אליה שייך הבית ולהגיש תלונה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות לעסק

מרים 28/10/13
אני עורכת חוזה שכירות לעסק (משרדים) ויש לי מספר שאלות:

1. האם מקובל שהשוכר צריך להוציא על חשבונו ביטוח למבנה? למה לא המשכיר?

2. האם ערבות בנקאית על סך של 3-4 חודשי שכירות נחשבת לערובה מספקת? האם מקובל לדרוש גם ערבים?

3. המשכירה הינה חברה פרטית. האם יש לדרוש פרוטוקול של החברה ביחס לשכירות? או איזה מסמך אחר מספק כדי לוודא שהחותם (מנהל החברה) רשאי לחתום בשם החברה על חוזה השכירות?





* למידע נוסף קראו על ערבות אוואל

חוזה שכירות לעסק

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
מרים שלום,



1. בדרך כלל ביטוח מבנה עושה המשכיר, ואילו השוכר עושה ביטוח צד ג' ותכולה.

2. ייתכן ו- 3-4 חודשי שכירות יכולים להספיק, אך זה תלוי בגובה השכירות, מהות הנכס, ערך הנכס, אורך השכירות וכו'.

3. ניתן לדרוש פרוטוקול של החברה ופרוטוקול זכויות חתימה בחברה, אולם את יכולה לבדוק מיהם הדירקטוריונים של החברה ובעלי זכויות החתימה גם באתר של רשות התאגידים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתתפות בהוצאות בנין משותף +ועד – דייר שנפטר

רונית 28/10/13
שלום.בבנין שלנו נפטר בעל דירה. בנסח הטאבו דירה רשומה על שמו במלואו. אחיו הינו עו"ד ולא מוכן להשתתף בהוצאות המשותפות  כולל ועד. הוא טוען שיש בעיה עם צד ג' .  אבל הוא לא מוכן להגיד לי מי הוא צד ג' ..ולמעשה יש תחושה שהוא פשוט מתחמק... הדירה לא מושכרת .איך אפשר לבדוק אם יש צו ירושה מנהל עיזבון  ? תודה רונית

תשלום הוצאות הבית המשותף על ידי עזבון המנוח

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
רונית שלום,



ניתן לפנות לרשם לענייני ירושה ולבדוק האם קיים צו ירושה על פי שם הנפטר ותאריך הפטירה.



במקביל, ניתן להגיש בקשה נגד עזבון המנוח בפני המפקח על רישום המקרקעין לתשלום ההוצאות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסתלקות האב מירושה על פי דין לטובת ילדיו

אלי 28/10/13
האם הסתלקות האב מירושה על פי דין, לטובת ילדיו, אפשרית מבחינה חוקית? כך שילדיו ירשו את כל הדירה מכוח הירושה ואז יבצעו רישום בטבו מבלי לשלם שליש מס רכישה , במקום שהאב יעביר את חלקו בדירה לילדיו במתנה? 

בהחלט כן. אך אם האב כבר בעלים בחלק מהדירה

עו"ד טל שגן 28/10/13
לא יהיה מנוס מהסכם מתנה (אלא אם ממתינים עד לאחר אריכות ימיו ושנותיו של האב[ירושה])

דירת מגורים

מתייעץ1 28/10/13
שלום,



1). קניתי דירה יד 2. נמסרה לי הדירה לפני כחודשיים וחצי. גיליתי היום נזקי צנרת ורטיבות בקיר. אין לי ביטוח משכנתא. חוזה המכר הוא סטנדרטי. האם אוכל לדרוש ולתבוע מהדיירים שמכרו לי את הדירה את עלות האינסטלציה (עלות די גבוהה!)??

2). הדירה עצמה נבנתה ע"י קבלן לפני חמש שנים. בבירור שלי עם הקבלן נמסר כי על נזקי צנרת יש שנתיים אחריות בלבד. זה נכון?

אחריות מוכר או קבלן לנזקים

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
שלום רב,



1) במידה ומוכרי הדירה הצהירו כי אין כל פגם בדירה  במסגרת הסכם המכר, ניתן לדרוש מהם את עלות התיקון ולחלופין לתבוע אותם על כך במידה ולא יסכימו לשלם.

2) על נזקי צנרת אכן יש שנתיים אחריות של הקבלן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת בית עם תוספת לא חוקית

אבי 28/10/13
שלום אני בוחן רכישת בית

מדובר בבית שיושב על מגרש של חצי דונם. במקור היה מגרש של דונם ולפני מספר שנים מכר חצי ממנו למישהו שבנה על חציי השני בית.

הבית עצמו בנוי 100 מטר

בעבר היה בחצר מחסן אך הוא נהרס

בעל הבית הכניס לחצר יחידת דיור

לדבריו משלם ארנונה גם על הבית וגם על המחסן שכבר לא קיים.

כמו כן קיבל אישורים בשביל להרחיב את הבית ע"י הוספת קומה, הוספת חדרים או מרתף. לדבריו לא השלים את התשלום אך ישלים טרם מכירת הבית.

שאלותי:

1. האם יש דרך "להכשיר" את יחידת הדיור הנמצאת בחצר?

2. במידה וארכוש את הבית האם חלה עלי אחריות על יחידת הדיור שהוכנסה לפני שרכשתי אותו?

3. במידה וארצה להוסיף חדרים לבית האם תהליך קבלת אישור לתוספת כזו יחשוף את יחידת הדיור הזו ויגרום לי בעיות?

תודה

אבי

רכישת בית עם תוספת לא חוקית

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
אבי שלום,



ראשית, כדי "להכשיר" את יחידת הדיור, יש לפנות לקבלת היתר לבניית יחידת הדיור.

שנית, גם אם יחידת הדיור נבנתה לפני שרכשת את הבית, עדיין מוטלת עליך האחריות כבעל הנכס, והמועצה המקומית יכולה לפנות אליך בדרישה להריסת יחידת הדיור ו/או כתב אישום.

שלישית, תהליך קבלת האישור לתוספת, עשויה לחשוף את יחידת הדיור, ואז ככל הנראה יוצא צו הריסה על היחידה ו/או כתב אישום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת חניה ומחסן

דני 28/10/13
שלום,

רציתי לדעת מה התהליך בהחלפת מחסן וחניה בן שני דיירי הבית משותף. למי צריך לדווח ? האם יש מיסוי ?

גדלי המחסן אינם זהים. בנוסף גם החניות שונות (אחת כפולה באמצעות מנוף ולשניה מנוף שבו זמנית מאחסנת ארבעה רכבים)

אחת מהדירות נרכשה מכספי משכנתא במינוף גבוה ויש עליה הערת אזהרה בטאבו .

הדירה עם המינוף הגבוה מיועדת להחליף במחסן קטן יותר.

האם צריך לדווח לבנק ,צריך להזמין שמאי?

דיווח למיסוי מקרקעין על החלפת מחסן וחניה בין דיירי הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/10/13
דני שלום,



על ההחלפה הנ"ל יש לדווח למיסוי מקרקעין. על ההפרש בין שווי החניות והמחסן יש לשלם מיסים.



לגבי הדירה שנרכשה מכספי משכנתא- יש לקבל את הסכמת הבנק לביצוע ההחלפה.



יש לבצע רישום של החניות והמחסנים החדשים גם בטאבו (במידה והדירות רשומות בטאבו).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרת מכירת דירה נוספת תוך שנתיים טופס 7000

שמואל 27/10/13
בהצהרת רוכש בטופס 7000 יש סעיף 3,4 לגבי האם מדובר בדירה יחידה ואם לא האם אני מתכוון למכור את הדירה הנוספת תוך 24 חודשים. במידה ולא ,אהיה חייב בריבית, הפרשים וקנס . מה הסדר גודל של התוספות והקנס שמדובר כאן?

גובה ריבית והצמדה

עו"ד תומר שזר מנהל 27/10/13
אינני זוכר בעל פה, יש לבדוק מול רשות המיסים - שם לב שלא משנה מה גובה הריבית הוא יהיה מיום מתן ההתחייבות (קרי לפחות שנתיים!).



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

זיו 27/10/13
שלום הייתי רוצה לדעת אילו מיסים יכולים להתווסף

לרכישת קרקע של 4 דונם מופשר בכפ"ר אזר

ו-12 דונם חקלאי באותו ליד אותו מקום והאם 

יש הבדל בין אדם פרטי שקונה בנוגע למיסים

לבין בעל עסק בתחום הנדל"ן, תודה

מס רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 27/10/13
רכישת נכס = מס רכישה (בדר"כ 5 אחוז משווי הקרקע עד לשווי מסויים של הקרקע), היטל השבחה חל בדר"כ על הקונה ביחס לתוכנית שפורסה עד לרכישה (אבל צריך לבדוק את זה היטב!), מכיוון שזו קרקע יתכנו גם מיסים אחרים - אולי שווה לקחת בעל מקצוע שמתמחה בתחום שיעשה חישוב מדויק.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר מכר

ליאור 27/10/13
כיצד ניתן בדרך כלשהיא לאתר שטר מכר ישן וחשוב , האם על ידי מספור ששמתי לב שמופיע למעלה או על ידי דרך אחרת , היכן עלי לחפש , כיצד היה נראה שטר ישן לפני 40 שנה ?

אשמח אם מישהו יוכל לעזור ולהנחות .....

הזמנת שטרות מארכיב רשם המקרקעין

עו"ד טל שגן 27/10/13
אתה יכול להזמין את השטר הנ"ל בארכיון שנמצא בלשכת רישום המקרקעין.



את מס' השטר אתה יכול למצוא בנסח הטאבו הרלוונטי, או בהעתק השטר ככל שיש לך כזה.



יש לציין שהזמנת השטר מותנית בתשלום אגרה, 71 ש"ח כמדומני. (ניתן לשלם במקום באמצעות כ. אשראי)

עזרה בפיענוח תקנון מוסכם

לילי 27/10/13
שלום,

בתקנון מוסכם של הבנין מופיע הנוסח הבא: " בהתאם לאמור בסעיף 57 אני קובע: כי שטח ההצמדות לא יכללו בחישוב שיעור החלקים ברכוש המשותף וכי שטח הדירה בלבד יובא בחשבון לצורך חלוקת הרכוש המשותף"

בבניין קיימות דירות בגדלים שונים, והשאלה האם התשלומים מכולם צריכים להיות זהים ואם לא, למה ?


תקנון מוסכם וחיוב דירים על פיו

עו"ד טל שגן 27/10/13
הסעיף שהבאת בא לציין, כי הצמדות (חניות,מחסנים וכיוב') לא יבואו בחשבון בחלוקת הרכוש המשותף, אלא, (וכפי שכתוב בפירוש במובאה הנ"ל) - שטח הדירה בלבד הוא שיבוא בחשבון. 



ז"א, שמי מבעלי הדירות בבית המשותף, שלו 2,3 או 4 חניות, אין בעובדה זו כדי להעניק לו חלק גדול יותר ברכוש המשותף, אלא החישוב יעשה עפ"י שטח רצפת הדירה בלבד. 



ולשאלתך עצמה, אכן, יחס חלוקת הוצאות האחזקה של הבית המשותף יהיה בהתאם לשטח כל דירה, או יותר נכון - בהתאם לחלקה של כל דירה ברכוש המשותף של הבניין. 

תוספת

עו"ד טל שגן 27/10/13
בכדי לוודא שכן ישנם חלקים שונים ברכוש המשותף, את יכולה להוציא נסח טאבו מרוכז באתר זה: (בעלות של 11 ש"ח)  http://ecom.gov.il/Counter/alternative/tabuNesach/Homepage.aspx?counter=10&catalog=1&category=tabuNesach&language=he




תוספת לתוספת :)

עו"ד טל שגן 27/10/13
כעת אני רואה שהכתובת לא מופיעה בצורת לינק, 

כתבי במנוע חיפוש : נסח טאבו ותגיעי למחוז חפצך (אם זהו אכן מחוז חפצך) :) 



בהצלחה!

עובד דואר נפל בבניין

דיאנה 27/10/13
עובד דואר (מחלק מכתבים) אשר נפל בבניין תוך כדי עבודתו הגיש תביעה כנגד כל דיירי הבניין.

מספר חודשים לפני הנפילה של עובד דואר אחד הדיירים חתם על חוזה למכירת דירתו. הדירה נרשמה בטאבו על שם קונה הדירה לאחר הנפילה של עובד דואר.



מי ייחשב כנתבע הדייר או הקונה? והאם ישנה חשיבות למועד מסירת המפתח? אם יש,  אזי מה קורה אם מסירת המפתח הייתה לפני הנפילה או אחרי הנפילה?


תביעה כנגד דייר

עו"ד תומר שזר מנהל 27/10/13
שאלה יפה, לא בטוח שזה הפורום המתאים כי זה ממש דיני נזיקין...

לדעתי האישית (שדורשת בדיקה למול עו"ד שמתמחה בתחום...), מכיוון שהנפילה אירעה בעת שהנכס טרם נמכר (אם הבנתי נכון) - יש לפנות לדייר הקודם - אולי הייתי תובע את שניהם ושהם יריבו מי נשאר ומי יוצא...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סעיף בחוזה שכירות – העברת והסבת זכויות

קרן 27/10/13
אני מעוניינת להשכיר דירה ובסעיף "העברת והסבת זכויות" רשום הסעיף הבא:

"המשכיר יהא רשאי למכור ו/או להעביר ו/או לשעבד ו/או למשכן ו/או להמחות לאחר את זכויותיו במושכר ו/או את זכויותיו על פי הסכם זה, כולן או חלקן, בלא צורך במתן

הודעה לשוכר או בהסכמתו, כל זאת בתנאי שזכויותיו של השוכר על פי הסכם זה לא תפגענה וכי חליפו של המשכיר ייטול עליו את מלו התחייבויות המשכיר כלפי השוכר. במידה ויחול אחד מהמקרים לעיל תינתן האפשרות לשוכר לסיים את החוזה תוך התראה של 30 יום."



קראתי את הסעיף מספר פעמים ואני מנסה להבין האם הכוונה היא שהבעלים של הדירה יכול למכור את הדירה בכל עת אך הבעלים החדש מחוייב להשאיר אותנו בדירה בתנאים הקודמים? במידה והבעלים החדש אינו מעוניין להשאיר אותנו בדירה כי אינו מעוניין בשוכרים אלא הוא רוצה לגור בה / מעדיף שוכרים אחרים האם יש לו את האפשרות להוציא אותנו? וההתראה היא בסך הכל של 30 יום?



בתודה מראש,

קרן

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 27/10/13
למיטב הבנתי - זכויותיכם לא תפגענה - כלומר - המשכיר החדש לא יכול להעלות שכר דירה ולא יכול לפנות ואף יש לכם זכות לעזוב.



לא רואה כאן פגיעה בכם.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן