פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
היטלי בנייה עבור מוסד חינוכי
אני מנהל ישיבת הסדר במושב בגליל.
הקרקע נמצאת בבעלות המינהל ויש חוזה חכירה של הקרקע לידי הסוכנות היהודית והיא מעבירה את את הקרקע להרשאה מלאה של העמותה שלנו לצורך בניית קמפוס.
אנחנו עומדים להתחיל בנייה בימים הקרובים והמועצה מבקש היטלים של בנייה וביוב על סך 100,000 ש"ח
שטח המבנה: 727 מטר שנמצאים בשטח של 2 דונם.
שאלתי:
1. האם יש גובה מקסימלי אגרה שניתן לגבות ומהו?
2. מה אני מקבל בתמורה מעבר לזכות הבנייה? מה אני אמור לקבל מהיטל ביוב?
3. הכי חשוב, האם ניתן לקבל הנחות למוסדות חינוך וכדומה? כל ועדה מקומית מחליטה לעצמה? ראש המועצה טוען שהוא רוצה לעזור מאוד אבל ידיו כבולות מבחינה משפטית ואני צריך לשלם מחירמלא כמו שמשלמים על בניית בית פרטי.
אודה על עזרתכם
היטלי פיתוח
התשובה לשאלה מורכבת ודורשת קבלת ייעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אגרות והיטלי פיתוח
כמה הערות - אגרות והיטלים מושתים ככלל על הבעלים ויש לבחון את משמעות ההסכמים שיש בידכם - ייתכן שאתם לא הגורם הראוי לחיוב (ואז עולה השאלה מי כן וכמובן יכולות לצוץבעיות בעניין זה).
אין גובה מקסמילי - החיוב הינו נגזרת של מכפלת השטח בתעריף לחיוב על פי חוק העזר (בכפוף להגדרות חוק העזר).
יש לבחון את חוק העזר לגבי השטחים המותרים לחיוב ולפיו לראות האם יש גם הנחות - בדרך כלל אין הנחות, אבל שויות נוטת לחייב גם שטחים שחוק העזר לא בהכרח מאפשר לחייבם באגרות והיטלים.
אם יש רוח טובה מצד ראש המועצה - ייתכן שאפשר להעלות טענות שונות שיביאו לפחות להפחתה חלקית של החיוב הזה אם בכלל.
בכל מקרה התייעצו עם עורכי דין מהתחום
ובהצלחה
עו"ד יובל גרינשטיין
למידע נוסף:
אגרות טאבו
חישוב מס
או רק לאלו שאם היו מוכרים דירה ב2013 היה פטור?
כי אני הייתי מתחייב במס שבח גם אם הייתי מוכר ב2013, כי כבר מכרתי דירה תוך 4 שנים
חישוב לינארי מיוחד
חישוב מס לינארי הוא למי שעומד בתנאי הסעיף, גם אם מכר ב-4 השנים שקדמו ל-1.1.2014 דירת מגורים בפטור לפי סעיף 49 ב 1 לחוק מיסוי מקרקעין.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס לינארי
1. אם אמכור אותה היום ב500,000 ש"ח
כמה מס שבח אשלם? איך מחושב המס שבח הלינארי?
אם אמכור אותה עוד חצי שנה כמה מס שבח יהיה?
בחישוב הלינארי.
חישוב לינארי מיוחד
יש לראות את כל המסמכים כדי לתת תשובה מקצועית (חישובים של שווי רכישה, פחת, הוצאות וכו') ולנסות לתכנן תיכנון מס אופטימלי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעלות על קרקע מנהל-קק"ל
בבעלותי מגרש בחכירה בניהול המנהל ובבעלות קק"ל ברמת גן בשטח 500 מ"ר שניתן לפצל לשתי יחדות מגורים. כרגע בנוי בית בגודל 110 מ"ר ומתכוון לבנות שתי יחידות כשכל אחת בגודל כ-240 מ"ר.
מובן לי שצריך לשלם דמי הסכמה למנהל כדי שייתנו הסכמתם להיתר הבנייה.
אולם יש גם מסלול של העברת בעלות בתשלום לפי החלטה החלטה 3264 מ-2009 שמקנה בעלות על מגרשים מעל 280 מ"ר תמורת 3% מערך הקרקע.
לפי הבנתי אדמות קק"ל לא נכללות היות ומוסדות קק"ל לא אשרו את ההחלטה.
החלטה 1185 מסוף 2012 מאפשרת לחוכרי אדמות קק"ל להינות מההטבות הגלומות בהעברת הבעלות אך ללא רישום הבעלות.
באתר של המנהל לגבי החלקה האמורה ניתן לראות שרשום שלא ניתן להעביר בעלות אך ניתן להינות מההטבות של בעלות. לגבי ערך הקרקע אין שמאות בחלקה שלנו אבל יש של חלקות דומות בשכונה שלגביהם יש שמאות.
לפי הערכה שעשיתי עדיף לנו להעביר בעלות על פני תשלום דמי הסכמה. השאלה היא כיצד זה מתבצע אם בכלל? איך מנצלים את ההטבות הגלומות בבעלות לפי החלטה 1185?
בעלות על קרקע רשות מקרקעי ישראל
אני ממליצה לפנות למינהל לקבל הסברים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגדלת מחס
רכשנו דירה מקבלן הקבלן מסר מפתח בעוד הדירה אינה ראויה למגורים מתוך בקשה שלנו הדיירים להכניס בעלי מקצוע חיצוניים על מנת שנוכל לפנות את דירתנו בזמן.
מסתי לקבלן שברגע שהדירה תעבור ביקורת חשמל אנו מעונייני להגדיל את המחסן שירות ע"ח מסתור הכביסה והוא לא אמר לרגע שזה אסור.
לאחר הביקורת ביצענו שינוי זה ובמקביל התלוננתי בחברה (על מנהל העבודה) כי לא מתקנים את הליקויים מהמסירה הראשונית בזמן שהובטח. מנהל העבודה ראה את השינוי צילם את המחסן ואמר למס' דיירים שהוא ידווח על הדבר. לבינתים קיבלנו מכתב מהקבלן על ההרחבה הנ"ל ושם מצוין כי הדבר שעשינו ימנע מתן תעודת גמר הן לבניין והן לדירה עצמה.
במה הסתבכנו?
איך אפשר לצאת מזה? ולמה עוד לצפות בדרך?
נראה כי הוא מתנקם בנו.
קבלת תעודת גמר לבניין שביצעו בו שינויים
ראשית בדקי בחוזה הרכישה האם אכן היה מותר לבצע שינויים אלו טרם קבלת תעודת גמר.
במידה ולא, קבלת תעודת הגמר תעוכב ללא קשר להאם הקבלן מעוניין להתנקם בכם. לצערי, ייתכן ותצטרכו להחזיר את המצב לקדמותו טרם השינוי.
אני ממליצה לך לפנות לייעוץ משפטי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעל ענין לענין הגשת שינוי תב"ע
בעל ענין לענין הגשת שינוי תב"ע
חסרים פרטים בשאלתך. באיזו שינוי מדובר? האם מדובר בתב"ע לבניין? לאזור?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פירוק שתוף על דרך של רישום בית משותף
פירוק שתוף על דרך של רישום בית משותף
תפקיד הכונס הוא לשייך את הדירות לשותפים וכן להיות אחראי על ביצוע הרישום שלהן בטאבו.
דרך אחרת היא שכל השותפים יחתמו על הסכם תשלומי איזון ויתחייבו בתשלומי איזון בין השותפים, כך שלכל אחד מהשותפים ייוותר חלק שווה. יש לקחת בחשבון שייתכן תשלום מס בגין תשלומים אלו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחריות בנזיקין בשכירות שאינה דירת מגורים
אני מנסחת כעת חוזה השכרת מגרש חניה בין התאגיד, מרשי, ובין בעל קרקע. התאגיד הוא השוכר.
המשכיר מבקש שלא תחול עליו כל אחריות שהיא למושכר ולתקינותו, אפילו במקרה, נניח, של נפילת קסאם. הוא אומר: אני משכיר לכם מגרש תקין, וכך תחזירו לי אותו. אם יש בעיה - גדולה או קטנה - במגרש, זה לטיפולכם (באמצעות חברת הביטוח שלכם מן הסתם).
העניין הוא שאיני יודעת כיצד להתמודד עם זה, שכן החוזים שאני מכירה הם חוזי דירות מגורים, שבהם האחריות היא שונה בד"כ.
האם הדרישה של המשכיר הינה לגיטימית? האם יש הוראות נהוגות במקרים שכאלו?
תודה לעונים!
אחריות בנזיקין בשכירות שאינה דירת מגורים
הדרישה לגיטימית.
מקובל שהשוכרים ידאגו למימון פוליסת ביטוח עבור המושכר, ולעיתים בפוליסת הביטוח יופיע המשכיר כמוטב.
אגב, ניתן לראות סעיפים דומים גם בהסכמי שכירות של דירות מגורים אם המשכיר מתעקש על כך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה די דחופה למבינים בתחום
לצורך קבלת היתר בניה יש לעבור שלבים שונים ....
השלבים האחרונים הינם שלב האגרות ולאחריו שלב החתימה ואז ניתן להתחיל לבנות ע"פ ההיתר שניתן
השאלה - מהו המשקל של שלב האגרות ושל שלב החתימה ???
האם ניתן לטעון שהם רק פורמליים, קרי שברגע שעמדתי בכל התנאים של ההיתר ועברתי את הדרך הארוכה אזי אין ליחס יותר מדי משקל לעובדה שאין חתימה שהיא טכנית לגמרי.
האם יש מקור משפטי שדן בנושא ???????
תשלום אגרה עבור קבלת היתר
שלב האגרות הוא שלב פורמלי ככל שעמדת בכל השלבים המהותיים.
אולם כמובן שגם אותו יש למלא והוא אף מוגבל בזמן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניה נוספת
רכשנו דירה שדייריה הקודמים קיבלו היתר על חניה נוספת מזמורה. דיירי הבניין, כולם ללא סייג חתמו על אי התנגדות והמועצה אישרה. הבניין עתה בתהליכי קבלת טאבו. לאורך התקופה הנ"ל התחלפו שכנים שעתה מתנגדים לחניה, אדגיש פעם נוספת שהחניה אושרה על ידי המועצה לפני שנה. הם פנו למועצה בבקשה לבטל את ההיתר שניתן בטענה שאישרו לדיירים הקודמים לנות אך לא לנו. האם קיים סיכוי שיכולים לבטל את ההיתר שניתן?
יש לציין שהחניה היא מסוג של חניה חוסמת, משמע שני הרכבים שברשותי צריכים לחסום אחד את השני ולכן אין אפשרות לאף אחד נוסף מלבדנו להשתמש בחניה.
אודה לתשובתכם בהקדם.
ביטול היתר לחניה כפולה
האם בהסכם המכר מצוין כי אתם קונים את הדירה יחד עם שתי החניות בכפוף להיתר?
ככל שניתן ההיתר והוא כתוב, להנחתי לא ניתן לבטלו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח – מגרש
ברצוני לדעת כיצד מחשבים מס שבח והיטל השבחה על מגירת מגרש.
כאשר יש ברשותי רק את מחיר התמורה ומועדה.
ניסיתי לחשב לפי הסימולטור במיסוי מקרקעין :https://www.misim.gov.il/SVTSVAZMIT/
אך הסתבכתי..
תודה מראש!
חידוד - מדובר במגרש שיש עליו חוב משכנתא ונרכש לפני קרוב למעלה מ10 שנים
חישוב מס שבח במכירת מגרש
כדי לבצע חישוב מדויק ש לברר את יום ושווי הרכישה, וכן יום ושווי המכירה.
כמו כן, יש לדעת האם שולם היטל השבחה בעבר עבור זכויות בניה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדלן ומקרקעין
על איזה מבין שלושת הרשויות לא חלה הרפורמה להעברה מחכירה לבעלות?
הבהרה
נא הבהר את שאלתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חשבון מים מנופח עקב פיצוץ בדוד בדירה שכורה
אחריות לתשלום עבור צריכת מים עודפת בשל תקלה
מה כתוב בחוזה השכירות באשר לאחריות לתיקון נזקים?
לדעתי אם לבעל הבית לא הייתה כל אפשרות לדעת לפני הפיצוץ כי ישנה תקלה בדוד, על השוכר לשאת בתשלומי צריכת המים.
אולי ישנה אפשרות להגיע אתו להסדר בעניין או חלוקה כלשהי בתשלום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנייה דחופה לתאגיד המים
פנו מהר לתאגיד המים האחראי (יש פשוט מועדים בחוק לערעור על חשבון מים).
ציינו כי היתה נזילה והביאו הוכחות לכך - תאגיד המים אמור להפחית החיוב בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב.
כך לפחות סכום המחלוקת ביניכם לבעלים ייקטן :)
בהצלחה
עו"ד יובל גרינשטין
השגה על תוכנית בנייה
האם הזכות להתנגד לשינוי בתוכנית הבנייה שאינו נחשב הקלה אך דורש הסכמת השכנים (הסטת מיקום מדרגות) עומדת גם לזכות שכנים שטרם הסדירו את מעמדם הרשמי כבעלי הנכס השכן - כלומר טרם חכרו את המגרש השכן ממנהל מקרקעי ישראל?
השגה על תוכנית בניה על ידי שכן
מהו הסטטוס של המעוניין בהתנגדות? שוכר?
בעיקרון לפי הידוע לי הזכות להתנגדות היא של בעל המקרקעין או חוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חידוש-
יש שהנושא יהיה קשור לחומר הנלמד בכיתה כמובן,
אשמח לעזרה, הצעות ורעיונות שונים- בתודה מראש.
חידוש פסיקה
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצעה
הסכם פיתוח חלף – מה עושים?
חתימה על חוזה חכירה באיחור
יש לבדוק מה נקבע בהסכם הפיתוח לגבי מועד החתימה על חוזה החכירה והאם אי חתימה במועד מלווה בסנקציה.
כמו כן, יש לגשת למשרדי רשות מקרקעי ישראל ולבדוק מהי המדיניות בעניין זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמלת תיווך
עמלת תיווך בגין מכירת נכס
התשובה תלויה במה שהוסכם בהסכם הבלעדיות.
לעיתים משלם דמי תיווך גם הרוכש וגם המוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכס מסחרי שהתקבל בירושה ב2013
האם בדוח שנת 2013 אצטרך לשלם מס הכנסה כלשהו על המשרד שקבלתי בירושה?
האם אצטרך לשלם תשלום כלשהו בבואי לממש את הנכס? אם ארצה למכור אותו, האם יש מס כלשהו שאצטרך לשלם? עבור איזו תקופה בדיוק?
תודה.
מכירת נכס מסחרי שהתקבל בירושה
בבואך למכור את הנכס, ככל הנראה תחויב במס שבח. ייתכן שגם תחויב בהיטל השבחה בעת המימוש- יש לבדוק זאת מול מחלקת ההנדסה של העירייה.
התקופה- החל ממועד קבלת הנכס ועד מכירתו.
לעניין מס ההכנסה- זוהי שאלה לרו"ח או יועץ מס.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עלות אישור זכויות חברה משכנת
עלות אישור זכויות חברה משכנת
פני למשרד לו שילמת ובקשי לדעת האם חייבו אותך עבור אישור זכויות בלבד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בקניין
לאחרונה קיבלנו עבודה בדיני קניין שזוהי כותרתה:
יידרש כל
תלמיד להציג בכתב חידוש משפטי או מידע משפטי חדש הגלום במקור ראשוני, ישראלי או
זר, כגון דבר חקיקה, הצעת חקיקה, פסק דין, ספר, מאמר, דין וחשבון או נייר עמדה של
ועדה, רשות ממשלתית או ארגון הפועל שלא לצרכי רווח או חשיפה ארכיונית.
יש למישהו רעיון?
הנ"ל מתייחס ל
"חידוש"
– ניתן להתייחס לשינוי של המצב המשפטי, לאישוש מצב משפטי שהיה בו ספק, לחיזוק
משמעותי של מצב משפטי קיים. מידע משפטי חדש הוא מידע שמאיר בזווית נוספת וחדשה
את המצב המשפטי הקיים. גם הצעות לחידוש במובן האמור תתקבלנה (כגון כאלה
הגלומות בהצעות חוק).
יש להציג רק מקורות שהתפרסמו או נחשפו לציבור החל
מחודש אפריל 2013.
בתודה מראש, עודד
פסד דין הר צבי ואח' נגד מיטב אשכנזי
אם מעניין אותך התחום של תמ"א 38, פורסם ביולי 2013 פסק דין של כב' המפקחת על המקרקעין מירה אריאלי בעניין הר צבי ואח' נ' מיטב אשכנזי המציג חידוש בתחום.
בהצלחה!
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה מקרוב ללא תמורה- תקופת צינון
כעת לאחר חודשיים בלבד אני מעוניין להעביר את הדירה לבתי ולקבל פטור לפי סע' 62 לחוק .
האם עלי להמתין את תקופת הצינון הקבועה בסע' 49 ו' לחוק או שלאור העובדה כי מדובר בהעברה ללא תמורה לקרוב לפי סע' 62 אני רשאי להעביר את זכויותיי בדירה לבתי ללא תקופת הצינון הקבועה .
העברה מקרוב ללא תמורה- תקופת צינון
ישנה תקופת צינון הקבועה בחוק. לאור השינויים בחוק מיסוי מקרקעין, מדובר ב 3 או 4 שנים (בכפוף לנסיבות) של תקופת צינון בטרם תוכל להעביר את הדירה במתנה ולהימנע מתשלום מס.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עו"ד בקש להתמנות לכונס נכסים על חוב של 20.000ש"ח
אני מוגבל באמצעים בהוצל"פ התיק קיים באיחוד תיקים
והתובע רוצה למנות עו"ד לכונס נכסים על סכום של 20.000ש"ח
אבל אני מוגבל באמצעים משלם הסדר תשלום כל חודש, האם הוא יכול לעשות צעד כזה מה אני צריך לעשות,
כינוס נכסים
חסרים נתונים רבים על מנת שנוכל להשיב לעומק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על רישום זכויות בטאבו
בקניית דירה יד שניה שעדיין לא נרשמה בטאבו
ועדיין לא נגבה התשלום על רישום הזכויות בטאבו האם על המוכר לשלם את הסכום לחברה המשכנת או שעל הקונה לשלם סכום זה בבוא הזמן?
מי משלם על העברת זכויות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכוש משותף בבניין דירות
האחרונות דיירים מסוימים בבניין השתלטו
על חדרי שירות בבניין (שהם חלק מהרכוש המשותף)
במובן זה שהפכו אותם למחסנים פרטיים ועשו בהם
כשלהם. "ועד הבית" לא ממש מתפקד אצלנו, יש מישהו
שאוסף את הכסף (ממי שמוכן לשלם...) ומעביר למנקה
אך יש פאסיביות וחוסר אכפתיות לנושא.
בהינתן שאין שיתוף פעולה מספיק מצד מי שנקרא היום
"ועד הבית" האם אני כבעל דירה רשאי לפנות בעצמי
לבית משפט ולבקש צו "עשה" לסילוק ידיהם של השולטים
ברכוש ? כל עצה אחרת אני אשמח לקבל, ובתודה
רכוש משותף בבניין
כמובן שעדיף שזה היה אם עוד דיירים אבל אין ברירה זה לא מונע ממך.
לאור מורכבות המקרה, ממליץ לך שהתביעה תנוהל על ידי עו"ד .
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה מכר של מנהל עיזבון
שאלתי - מדוע שיחול מע'מ,או-היתכן שיחול מע'מ?
אציין שמדובר בדירת אבי המנוח.דירה אשר נקנתה על ידו מידי חברה קבלנית,שהוא עצמו התגורר בדירה רק לצורך מגורים ,ולא עסק. הדירה היא לא דירתו הראשונה(שלי,כן)אך היחידה.
הדירה מוצעת עתה להתמחרות שנתיים לאחר מותו,ושלוש שנים מאז שנקנתה,על ידו.
כמו כן,האם יחול מס רכישה במקרה ואזכה-כיורשת וכרוכשת בפעם הראשונה אי פעם?
אודה לתשובה מהירה.
חוזה מכר
מס רכישה - צריך לשלם על פי מדרגות המס הרגילות.
ממליץ לך לקיים פגישה יעוץ עם עו"ד בעניין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





