פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
פינוי שוכר
תביעה לפינוי מושכר
יש לבדוק את החוזה כדי לענות על שאלתך.
בעיקרון אם החוזה נחתם מול הזוג ביחד ולחוד, הרי שגם אם הגבר עזב את הבית הוא עדיין חייב בתשלומי השכירות.
אם האישה לא משלמת, היא מפירה את התחייבויות על פי הסכם השכירות, ניתן לבצע הליך של פינוי מושכר דרך בית המשפט.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש פטור ממס שבח בדירת מגורים יחידה?
בבעלותי דירת מגורים יחידה. אני גר בדירה 5 שנים. כעת אני מועניין למכור אותה. האם בהתאם לתקנות החדשות שנכנסו בשנת 2014 יש לי פטור ממס שבח?
פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים יחידה
בהנחה שאתה תושב ישראל, לא הייתה לך ב- 18 חודשים האחרונות דירה נוספת מלבד זו הנמכרת ולא מכרת דירה אחרת ב- 18 החודשים האחרונים אתה זכאי לפטור ממס שבח במכירת הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עם סוכן נדלן
הסכם עם סוכן נדלן
דרשי את הכסף של דמי התיווך חזרה מהמתווך, אלא אם ימצא המתווך נכס אחר תוך פרק זמן קצר.
לטעמי בשל הזמן הקצר שחלף ממועד החתימה, אין יותר מדי מה לעשות מלבד לחפש דירה אחרת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חוזה שכירות עם חלק מהבעלים הינו חוקי?
האם חוזה שכירות עם חלק מהבעלים הינו חוקי?
אם הנך רשומה כאחד מבעלי הנכס, זכותך לקבל אחוז מדמי השכירות בהתאם לבעלותך בנכס.
לטעמי החוזה אינו תקף. יש לפנות לשוכרים וליידע אותם שהנך אחת מבעלי הנכס, ולדרוש, ראשית לראות את החוזה, ושנית, לערוך חוזה חדש גם כלפיך.
ככל שאינך מעוניינת בהשכרת הנכס, קיימת לך עילת תביעה כנגד המשכיר. כמו כן, ההנחה היא שעל השוכרים היה לבדוק בטרם חתמו על חוזה השכירות, מי הם הבעלים של הנכס.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה בטאבו משרד בהיתר הבניה
רכשתי דירה ב2009 וכמובן עוד עשה את החוזה.
היום 2014 רציתי למכור את הדירה והתברר לי לאחר בדיקה של הקונה כי הדירה רשומה כמשרד הארכיון - עפי ההיתר. בדקתי ואכן זה נכון להפתעתי המרה!!למרות שב ארנונה ובטאבו רשום דירה, הבנתי שאין קשר.
השאלה שלי עכשיו מה עושים?
1. האם מישהו צריך לתת את הדין- כמו העוד שעשה את העסקה או המוכר? כמובן שבחוזה יש סעיף שהכול״ נופל ״עליי וכי בדקתי ברשויות וכו...
2. מה התהליך והעלויות בשינוי ההיתר?
3. האם יכול להיות שיש טעויות בארכיון שתשלום עבור שמאי יכול לראות את הדברים אחרת?
אשמח לתשובה
יום טוב
שינוי ייעוד של מקרקעין
לטעמי יש לפנות לעו"ד שביצע את העסקה בשאלה האם בדק את ייעוד הנכס. היה עליו ליידע אותך בעניין.
האם אתה מתכוון כי בתיק הבניין של הנכס מצוין שמדובר במשרד? נא הבהרתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת חצי דירה
מחייבת גם את הסכמת הצד השני השותף בדירה?
מכירת חצי דירה
אם כל חלק רשום באופן עצמאי (1/2 ו- 1/2) אז אין צורך בהסכמה, אלא אם מדובר במקרקעין משותפים אשר לכל אחד מהבעלים יש 50 % בלתי מסוימים במקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה
בצוואה משנת 2004 , מבקשת אם להעביר לבנה את מלוא זכויותיה בדירה שבבעלותה.
האם בתצהירי העברה ללא תמורה של המקבל והמעבירה, יום ההעברה שיש לציין הוא יום חתימת הצוואה ?
תודה מראש !
אברם
רישום ירושה
אם על פי צוואה, האם מבקשת שהדירה שבבעלותה תעבור אחרי מותה לבנה, אין צורך לבצע הליך של העברה ללא תמורה, אלא להגיש בקשה לצו קיום צוואה ועל פיה לרשום את הזכויות בטאבו מכוח הצוואה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השטח הרשום בטאבו קטן משמעותית מהשטח האמיתי
הדירה היא חלק מבית משותף הכולל 4 דירות אשר כולן עברו הגדלה בתקופות שונות. שתי דירות לפני שנים רבות והן רשומות בטאבו עפ"י השטח לאחר ההגדלה ואילו שתי הדירות האחרות שעברו הגדלה רק בשנים האחרונות אינן רשומות עפ"י השטח בפועל כאמור לעיל.
רציתי לשאול
1. מה המשמעות החוקית לרישום הלא נכון בטאבו?
2. האם אני חייב לשנות את הרישום לשטח הנכון?
3. מישהו אמר לי שאם באחד הימים נרצה לעשות פינוי/בינוי, כל אחד מהדיירים יקבל לפי הרשום בטאבו ואנחנו נפסיד עקב כך הרבה כסף. האם הוא צודק?
4. מה הפרוצדורה לשינוי הרישום והערכת זמן ועלות לרישום כזה.
5. כל אינפורמציה נוספת בנושא תבורך.
בתודה מראש
ידין
השטח הרשום בטאבו קטן משמעותית מהשטח האמיתי
1. לטעמי, כדאי להסדיר את הרישום בטאבו לכזה המתאר את הנכס כפי שהוא בפועל. במקרה ותרצה למכור את דירתך, יכול להיות שהרישום כפי שהוא כיום יפריע למכירת הנכס בשוויו הריאלי.
2. אינך חייב לשנות את הרישום.
3. ייתכן וכן.
4. הפרוצדורה כוללת הגשת מסמכים ללשכת המפקח על הבתים המשותפים להליך של תיקון רישום צו הבית המשותף. ההליך לוקח זמן ויש לבצעו באמצעות עו"ד המתמחה בשינויים כאלו. מבחינת עלות- העלות משתנה בין עורכי הדין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הארכת שכירות
ב-16.3.2013 חתמתי חוזה שכירות לשנה עם שני שוכרים, כעת אני מעוניינת להאריך את החוזה לעוד שנה. האם חתימת הערבים עדיין בתוקף או שבגלל שמדובר בהארכת השכירות צריך להחתים ערבים מחדש?
הארכת שכירות
לטעמי יש לעדכן את הערבים כי השכירות ממשיכה, ולבקש מהם לחתום בשנית ככל והם מעוניינים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קצת פרטים טכנים עזרה בבקשה
אני גר בתל אביב ויש לי דירה אני בעל דירה וחלק מ 12 דיירים . אני גר פה 9 שנים. יש וועד בית ששולט בבינין לפחות 9 שנים שאני גר פה ומעבר לזה הוא ותיק פה.
כל הזמן מקטר על היותו ועד בית ולא מוכן שיחליפו אותו. יותר מזה הוא לא מוכן לשמוע שום דבר על דברים מלבד לגבות כספים מאנשים.
לא לסדר לא לשפץ לא למנף קצת את הבינין תמ"א 38 חזית הבינים החצר . כלום. רק מנקה מדרגות פעם בשבוע.
ובעלה של ועד הבית מידי פעם עולה להחליף מנורות.
כל שני ומישי מזמין אנסטלטור לפתוח סתימות במקום להחליף קו מיים. (בכסף שהזמינו אנסטלטורים ב 9ש נים יחלו להחליף 2 קווי מים בשתי צידי הבינין) .
כל דייר משלם בשנה 850 שח כפול 12 דיירים 10200 שח בשנה מתוך זה רציתי לדעת כמה עולה חשמל חצי שנה ? כלום עלות זניחה...מה עוד משלמים חוץ ממנקה מדרגות וחשמל.
כל הזמן ועד הבית אומר אין כסף והם במינוס וחייבים כספים.
שטויות במיץ עגבניות כל אחד משלם למפרע.
אני לא רוצה להיות ועד בית אבל דבר אחד חשוב לי זה לסדר את הכניסה לבינין שיהיה נעים לחיות פה.
כלבים חתולים נכנסים חופשי ועושים צרכים על כל החול שיש בבינין לא מנקים ולא מסדרים וזה לא באחריות מנקה חדר המדרגות ככה שזה פשוט זלזול.
מה עושים במצב כזה.? הםא אפשר לפרק את וועד הבית מהשליטה שלו בוועד הבית ולהעביר לחברת ניהול ? או מישהו אחר ? איך ניתן לעשות משהו הרי יש כסף בחשבון ועד הבית. ואני יש לי זכויות בבינין. הם מחזיקים את חשבון הועד ? האם אני רשאי לדעת כמה כסף יש בחשבון וועד הבית בתור דייר בבינין ?
אפשר להביא הצעת מחיר או כמה ולגבות בנפרד מכל דייר על סידור הכניסה לבינין או לקחת מכספי וועד הבית שנחסנכו הרי לצורך מה משלמים ככ הרבה כסף בשנה ורק מעלים את דמי וועד הבית כל פעם.
ניסיתי לכנס אספית דיירים וכומבן שוועד הבית מטרפד את הנושא. ומקשקש במוח.
אשמח לעזרה יעוץ ומה ניתן לעשות. אציין דבר נוסף ועד הבית יש לו דירה בבינין שאני גר והוא עצמו גר בית צמוד לזה. שזה בינין שהוא מתחזק שיפץ סידר וכמובן פה לא אכפת לא מכלום. אפילו הדירה שלו עומדת ריקה.
תודה רבה
יום נעים
החלפת וועד הבית
1. ניתן להחליף את הועד. לשם כך יש לכנס אסיפת דיירים ובה יש לקבל החלטה על פי רוב על החלפת הועד.
2. אתה רשאי לדרוש מוועד הבית לקבל פירוט של הכספים שבקופת הוועד וכן לראות פירוט תשלומים כמו לחשמל ומנקה וכיו"ב.
3. ככל שאין כסף בקופת הועד עבור ביצוע השיפוץ שאתה מעוניין בו, יש לאסוף כספים מדיירי הבניין עבור ביצוע השיפוץ, היות ועל פי תיאורך נראה כי מדובר בשיפוץ שאינו חלק מהאחזקה השוטפת של הבניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכוש משותף
תודה.
רכוש משותף
לא בטוח שיש כאן אשמה או רשלנות שלו.
יתכן שאפשר להעזר בביטוח המבנה שלו
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי רכוש משותף בבניין דירות
אני מחפש מהו הרוב הדרוש כדי לקבוע "הסכם חלוקה"
לגבי זכות השימוש בחלקים מסוימים מהרכוש המשותף
(3 מחסנים) של בית משותף, מקום שאין הכוונה לעשות
הצמדות אלא רק "רישיון לשימוש" (או רישיון במקרקעין מה שנקרא)
עורך הדין של האגודה לתרבות הדיור טוען שלא צריך
הסכמה מלאה אלא רק אספת דיירים, ואני טוען שלאור מה
שכתוב בתקנון המצוי כי החלטה אשר יש בה לשנות "זכויות
וחובות" חייבת בהסכמה מלאה. לטענתו, אין מדובר בשינוי
של זכויות וחובות מכיוון שלכל אחד יהיה אפשרות להשתמש
במחסן אחד מתוך ה 3. אני טוען שיש הבדל בין חלוקת החזקה לבין
חלוקת השימוש, כי אם מדובר בשימוש בלבד, הרי שגם אם
אנחנו מחלקים את השימוש עדיין מגיע מפתח לכל אחד כל עוד
שזכות החזקה אינה נלקחת ממנו הוא לא ייחשב למסיג גבול
גם לגבי מחסן שהוסכם שלא ישתמש בו, מכיוון שעדיין
תחול עליו אחריות לפי פקודת הנזיקים לכל המחסנים.
בקצור, מי צודק ועל איזה בסיס בחוק או בפסיקה
בתודה רבה
רוב נדרש
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
למציאת עורכי דין ניתן לפנות לאינדקס עורכי דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה מאב לבן
אבא שלי עומד להעביר לי דירה במתנה. הדירה נרכשה על ידו בקבוצת רכישה במסגרת עמותה כלשהי.
שאלתי היא - האם לאחר שחתמנו על הסכם המתנה, הדירה כבר נחשבת שלי מבחינת מיסוי ומותר לי להשכיר אותי בעצמי ובהתאם למיסוי שחל עליי.
תודה
העברה מאב לבן
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון לחוק 76
תיקון לחוק 76
לשים לב! אין סימטרייה בין הגדרת קרוב לעניין מס רכישה לעומת מס שבח. בניגוד למס שבח, במס רכישה נשארה ההטבה של 1/3 במס רכישה בהעברת זכויות דירה בין אחים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לכלוך ואבק מבנייה סמוכה
לידינו בונים בניין רב קומות. הבנייה מתחילה בשש וחצי בבוקר. כבר חודשים ארוכים שאנו סובלים ולא רק מהשעה המוקדמת: ענני אבק מכסים את כל חפצינו שבבית ומחוצה לו ואנו סובלים מהאבק גם בגופנו.
מה ניתן לעשות? האם רק לסבול?
תודה!
בניה ולכלוך
יש תקנות לדברים האלו.
צריך לבדוק האם הם עמדו בזה.
פנה לעו"ד שמתמחה בתחום הזה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת בית כל 4 שנים
יש לי מספר דירות בבעלותי.
אני רוצה למכור את אחת מהדירות. האם יש לי פטור ממיסים כי לא מכרתי דירה בארבע השנים האחרונות.
תודה
פטור ממס שבח
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גדר בין שני שכנים
כל זה כדי לסיים סיכסוך -האם נדרש היתר או מספיק המדידה שבידו ?
תודה -
גדר בין שכנים
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעות בתשריט
בעקבות ויכוח על חנייה בשטח הפנוי בין שתי חניות מסומנות, התברר כי בין התשריט לבין המציאות בשטח יש הבדל גדול.
לפי מידות התשריט וגם לפי הנראה בעין בתשריט, אמור להיות רווח של כמטר בין שתי החניות, בפועל הרווח הוא של כ- 10 סמ'. הטעות התגלתה רק עכשיו (הבניין אוכלס לפני 6 שנים) ובעקבות ויכוח עם שכן שרוצה לחנות במרווח.
האם זה הגיוני? האם ניתן לתבוע את הקבלן?
תביעה כנגד קבלן
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחובר דרך קבע
בית פרטי נמכר בכינוס נכסים עקב גירושין.
בחוזה המכר נכתב:
"הדירה כוללת במחירה את כל המחובר אליה דרך קבע וכן ארונות מטבח מעל ומתחת
לשיש, מזגן מיני מרכזי...."
האם הציוד המפורט
מטה הינו נכלל בבחינת "מחובר דרך קבע" וצריך להשאירו בבית לזכות הרוכשים
?
א. מאוורר תקרה.
ב. זרועות/מתקני תלייה טלוויזיה.
ג. ארונות הזזה שהותקנו בצמידות לקיר (מחוברים לקיר) לאחר קבלת הבית מהקבלן.
ד. מחשב השקיה.
מחובר דרך קבע
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת מס ת.ז. לנסח הטאבו
הוספת ת.ז. לנסח טאבו
אפשר לצרף תצלום דרכון נאמן למקור, ותצהיר שלה ושלך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה שכורה – בעיה בארון חשמל
מתגורר בשכירות בדירה בשנה האחרונה ועפ"י החוזה אמשיך לגור בה שנה נוספת.
לפני מספר ימים השאיר נציג חברת חשמל בתיבת הדואר שלי הודעה כי מבוצע שימוש לא חוקי בחשמל בדירה ועליי להגיע לבירור בבניין חברת חשמל. (כמובן שהטלפון שהשאירו לתיאום לא פעיל).
הגעתי לבירור בחברת חשמל ושם נאמר לי כי מישהו התעסק עם ארון החשמל - קדח חור במונה, הכניס תיל ...
כמו כן נאמר לי שאני הלקוח של חברת חשמל ונציג חברת חשמל איתו שוחחתי סירב לדבר עם בעל הדירה.
כמובן שלי לא ידוע על דבר ואני משלם חשמל כנדרש בכל התקופה.
מישהו התנסה בעניין כזה?
מי אחראי על התשלום לחברת חשמל על התיקון באם יידרשו?
תודה,
אורי מאור
דירה שכורה
שיעבירו לידך דו"ח של הנזק ופירוט התיקונים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרטים נוספים
האם יש מישהו שנתקל / יודע לתת ייעוץ נוסף בעניין?
תודה
עזרה ראשונה דחוף
סבא שלי שיהיה בריא בנה לפני 30 שנה בניין ובו 4 דירות, כאשר סבא מכר
3 דירות, ובדירה אחת הוא גר עד היום.
שלשום הוא קיבל מכתב מעורך דין- אחד הדיירים בבניין נפטר ובניו מכרו
את הדירה, בנסח טאבו ובעירייה מצויין כי לדירה יש מחסן 8 מ' (וכנראה גם משלמים עליו
ארנונה 30 שנה), אלא שבפועל סבא לא מכר להם מחסן. (הוא זוכר שהוא הוריד להם את
המחיר מאחר והם לא רצו מחסן. את אחד המחסנים הוא מכר במשך השנים לאדם מבחוץ.)
את החוזה לעת עתה אנחנו לא מוצאים- אנו יודעים שנכתב בו שהדירה 3
חדרים ואין להם שום טענות וכד'
כעת לאחר 30 שנה כשמכרו את הדירה התגלה להם שבמנהל ובעירייה רשום להם
מחסן, ולכן הם מבקשים מאיתנו לפנות את אחד המחסנים (איזה???). מאז סבא לא ישן!!!
שאלתי: א. במידה ולא נמצא את החוזה, ומן הסתם משפחת היורשים לא "תחפש"
את החוזה, האם יש בחוק העברי נושא של חזקה??? או האם לא עליהם מוטלת הראייה שאביהם
לא מכר את המחסן ב30 שנה הללו???
אני מאוד יודה על תרופת הרגעה ראשוני...
מחסן
אבל - עדיין על מנת שניתן יהיה להשיב ברצינות על השאלה - יש לקיים פגישה עם עו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך
התברר לי גם שהמתווכים הציגו בפני מתקשרים מחיר נמוך מזה שסיכמנו, ובכל התקופה ניסו לשכנעני למכור במחיר נמוך בהרבה מכפי שהערכתי ואף התכוונו לפרסם שוב תוך הורדת המחיר. קבענו תחנת יציאה מההתקשרות לסוף החודש, מה שהכניס את המתווכים להגברת הלחץ עלי למכור בכל מחיר.
הקונים שהגיעו אלי לראשונה בקיץ וגרים בשכנות לא היו מוכנים לשמוע על קשר עם מתווכים. הסברתי שעלות התיווך חלה רק עלי. לכן ניהלתי אתם את המו"מ והסכמנו על המחיר שאני הערכתי ורציתי, שרחוק מהמחיר של האופציות שהביאו המתווכים.
יידעתי את המתווכים על הקונים שאני הבאתי... כמה אירוני. לדעתי, לא מגיעה להם מלוא העמלה בשל הפירוט הנ"ל. מה דעתכם? תודה!
הסכם תיווך
לכאורה - לא.
אבל עדיין אין וודאות שזה מה שיפסק, ולכן הייתי ממליץ לך להיפגש עם עו"ד ולנסות לגבש טקטיקה ואולי לשלוח מכתב למתווך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור בתשלום שני חוזה דירה
אודה לעזרתכם
ריבית פיגורים
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווח על אופציה במקרקעין
כיצד מדווחים על עסקה כאמור?
אופציה במקרקעין
מפנה אותך להוראות חוק מיסוי מקרקעין הרלוונטיות בעניין.
בכל מקרה כדי לדווח זה צריך להיעשות בפני עו"ד.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





