פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
כמה מס שבח משלמים על מכירת נכס מסחרי?
כמה מס שבח משלמים במכירת נכס מסחרי?
האם יש הבדל מבחינת מס רכישה לעניין נכס מסחרי לעומת דירת מגורים?
תודה על המענה.
מס שבח במכירת נכס מסחרי
כן, יש הבדל.
פטור ממס שבח ניתן בגין מכירת דירת מגורים מזכה. פטור ממס שבח במכירת נכס מסחרי ניתן בתנאים מאוד ספציפיים.
לעניין מס רכישה- ברכישת דירת מגורים ייתכן פטור ממס רכישה אם מדובר בדירה ראשונה עד לגובה של 1,500,000 ש"ח לערך. כמו כן, קיימות מדרגות בתשלום מס רכישה על פי שווי הדירה.
ברכישת נכס מסחרי התשלום הוא עבור רכישת "זכות" במקרקעין והמס על כך הוא 5%.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה בבניין מגורים משותף
אני רוצה לברר האם בבניין קומות גדול (דירות פרטיות) יש חוק האוסר מכירת אחת מהדירות לדיירים חדשים כאשר אין הסכמה לכך של כל דיירי הבניין? יותר נכון כולם נגד מכירת דירה לאותם דיירים.
אודה לתשובתכם בהקדם
מניעה למכירת דירה בבניין מגורים
לא מכירה חוק כזה.
אם הבעלות היא פרטית, בעלי הדירה יכולים למכור אותה כפי שחפצו, אלא אם קיימת בתקנון הבית המשותף הוראה כלשהי המונעת מכירה מסוימת, מה שלעניות דעתי לא סביר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה בבניין מגורים
אני רוצה לברר האם בבניין קומות גדול (דירות פרטיות) יש חוק האוסר מכירת אחת מהדירות לדיירים חדשים כאשר אין הסכמה לכך של כל דיירי הבניין? יותר נכון כולם נגד מכירת דירה לאותם הדיירים.
אודה לתשובתכם בהקדם.
מכירת דירה בבניין מגורים
ראי תשובה זהה לשאלה זהה של טל לעיל.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני צריך לשלם למתווך ?
אני מוכר דירה , פרסמתי במקומות שונים ופונים אלי מתווכים . אם וכאשר תחתם עיסקה עם מי מהלקוחות שיביא אחד המתווכים , האם אני חייב לשלם לו אם לא פניתי אליו ולא חתמתי איתו על הסכם ?
תודה רבה
האם אני צריך לשלם למתווך ?
לא חתמת על הסכם תיווך עם מתווך, אינך חייב בתשלום דמי תיווך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תצהיר עדות ראשית בכתב תביעה לפינוי מושכר
או שחובה שעל תצהיר העדות שלי יחתום גם עו"ד?
תצהיר מאומת ע"י עו"ד ולכן חובה עו"ד.
תצהיר עדות ראשית בכתב תביעה לפינוי מושכר
כל תצהיר שמוגש לבית המשפט צריך להיות מאומת על ידי עו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מס רכוש
תפנה למשרד מיסוי מקרקעין (מס שבח)
מכירת חנות
מכירת חנות
שאלתך מצריכה בדיקה ספציפית. חסרים נתונים כדי לענות על שאלתך.
בעיקרון, תשלומים של מיסוי מקרקעין משולמים בהתאם לאופן רישום הנכס במשרדי מיסוי מקרקעין. דהיינו, אם הנכס רשום כחנות יחולו עליו מיסים המשולמים במכירת חנות ולא דירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תום חוזה שכירות חנות
אני לא כל כך יודעת מה לעשות וישמח לעזרה.
ההורים שלי שוכרים מקום לצורך חנות בשר כבר שלוש שנים.
בזמן האחרון ביטלו להם את הצ'קים לכן היה קצת בעיה עם השכירות כיוון שעברנו את התשלום במזומן.
החוזה שכירות נגמר וההורים התקשרו לאורך דין כדי לחדש אותו ולעביר צ'קים חדשים ואז הודיעו להם שהמשכיר לא מוכן להמשיך בחוזה.
אין לנו בעיה לפנות את המקום אבל מכוון שמדובר בחנות הדבר לוקח יותר זמן מלעבור דירה. צריך למצוא מקום חדש מתאים לצרכים של החנות ולהוציא המון כסף שלא היה מתוכנן לעבירה. האם יש פרק זמן מסוים שאנחנו צריכים לפנות? זה בסדר להודיע שהם לא מעוניים להמשיך רק אחרי שאנחנו פונים כדי לחדש? מה אפשר לעשות?
אני מאמינה שתוך חצי שנה נוכל לעבור בצורה מסודרת.
תום חוזה שכירות חנות
צריך לראות את הסכם השכירות של החנות כדי לענות על שאלותייך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שכ"ט עו"ד מראש וולא כוונת החזר
לקראת חתימה על חוזה מכירת דירה,
העו"ד הודיע שהוא מחייב תשלום מראש של שליש משכ"ט שלא יוחזר במידה וההסכם לא יצא לפועל.
ומאחר והסכמתי שילמתי מראש בכרטיס אשראי 3,000 ש"ח.
לצערי בעוד נשלחים טיוטא להסכם ביטלתי הרכישה מסיבות שונות.
ביקשתי החזר מהעו"ד ואו החזר חלקי ולא קיבלתי.
האם למרות שהסכמתי לתנאים, בקשתו לתנאי תשלום מראש ואו אי קבלת ההחזר תקינים?
תשלום שכ"ט עו"ד מראש וולא כוונת החזר
כל עו"ד נוהג אחרת, יש כאלו שגובים רק במועד החתימה, ואם לא נחתם החוזה גובים מהלקוח סכום סמלי, ויש שנוהגים אחרת.
ככל שהסכמת לתנאים, אני בספק אם תוכלי לדרוש את הכסף בחזרה. כמו כן, דרישתך גם תלויה בשלב בו נמצאת העסקה- האם ראשוני או לקראת חתימה?
אם העסקה התקרבה למועד החתימה, מגיע לעוה"ד שכר טרחה בעד פעולותיו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איפה מגישים תביעה לפינוי דירה
האם חובה להגיש את התביעה במקום המגורים של הדייר (חיפה)?
או שניתן להגיש אותה במקום המגורים של בעל הדירה?
או במקום המגורים של מי שמיופה כוח לטפל בדירה ולהשכיר אותה?
היכן מגישים תביעה לפינוי מושכר?
בד"כ מגישים את התביעה בבית משפט שלום באזור בו נמצאת הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה נגד וועד בית ודיירים
אנו
וועד בית בבנין
30 דיירים .
אחד מהדיירים הגיש
תביעה נגד וועד
וכל הדיירים בגין
חוב ישן כלפיו ( כמובן
לדעתו ).
האם עלינו כוועד בית
להביא לידיעת כל דיירים
על עצם הגשת
התביעה?
בתודה
תביעה נגד וועד בית ודיירים
יש לעדכן את הדיירים. כמו כן, ככל שתשכרו את שירותיו של עו"ד שייצג אתכם בתביעה, יש לעדכן את דיירי הבית בדבר העלות של שכר הטרחה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרקע חקלאית בשלבי הפשרה
זמן משוער להפשרה מ 3 עד 10 שנים
ידועה לי שניתן לשים על הקרקע חקלאית מבנה נייד
השאלה מה הן ההגבלות
תודה מראש
קרקע חקלאית בשלבי הפשרה
למיטב ידיעתי יש צורך בקבלת אישור גם לכך מהוועדה המקומית של הרשות אליה שייכים המקרקעין, אחרת מדובר בשימוש חורג. לכן, יש לפנות לוועדה המקומית בשאלה זו- בד"כ יש שוני בין הרשויות השונות לגבי התנאים המגבילים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנייה בשטח שנרכש
רכשתי בית עם שטח של 750 דונם, לימים טען השכן כי נכנסתי לשטח שלו , המקרה נדון בבית המשפט אשר השופט פסק כי עליי לסגת עד כדי כניסה לבית שלי ברוחב של מטר וחצי,כאשר המקסימום בחוק הינו 3 מטר וחצי, כעת ברצוני לבנות בשטח שלי, אך אין לי נגישות מהכניסה לבית שלי מה הנני אמור לעשות?
בתודה מראש
בנייה בשטח שנרכש
משאלתך לא ברור באיזה מקום אתה רוצה לבנות? האם במקום בו נאלצת לסגת בהוראות בית המשפט?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי בגין איחור מסירת דירה לאחר שינויים
חתמנו על חוזה ב-07.2012 עם תאריך מסירה ב-28.02.2014.
על פי החוזה והחוק יש לקבלן אפשרות דחייה של 60 יום.
בנוסף בעקבות שינויים לבקשתנו אנחנו חתמנו על דחיה נוספת של 60 יום.
משמע הקבלן צריך למסור את הדירה לאחר 4 חודשים ב30.06.2014 אך הקבלן מעריך שהדירה תמסר בסוף 10.2014
שאלתי היא:
לפי החוק לאחר 60 יום הקבלן צריך לשלם החל מהיום הראשון (רטרו). אך במקרה שחתמנו על שינויים האם הוא צריך לשלם רטרו רק על חודשיים? או כל 4 חודשים? או בכלל לא צריך לשלם רטרו?
תודה,
רוני.
פיצוי בגין איחור מסירת דירה לאחר שינויים
בגין התקופה של ביצוע השינויים שהינה בהסכמתכם, אין הקבלן צריך לשאת בתשלום פיצויים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
תשלום מס שבח במכירת בית פרטי
בעיקרון תהיה מחויב בתשלום מס שבח. כדי לדעת כמה בדיוק יש לערוך תחשיב מיסוי מפורט באמצעות סימולטור.
לא ניתן לבצע חישוב ראוי דרך הפורום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שטח קרקע על שמי ואיני יודעת כתובת או גוש וחלקה
לפניי 20 שנה חמי קנה לי שטח קרקעי על שמי . את כתובת הנכס אינני יודעת כך שגם אין לי גוש וחלקה
המידע היחיד שיש לי הוא העיר ות.ז שלי
כיצד ניתן לאתר את הקרקע??
תודה
אני לא מצליחה לקרוא את התגובה שנרשמה
איתור קרקע ללא פרטים
חפשי את הסכם הרכישה. ללא כתובת מדויקת או גוש וחלקה מציאת הקרקע בטאבו אינה אפשרית.
לא קיים מאגר בו נתן למצוא נכסי על פי ת.ז
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
תקנון מוסכם…
השאלות שלי מתייחסות ל"בית משותף" של רביעייה (2
דיירים למטה ו- 2 דיירים למעלה), שאין לו "ועד בית" והדיירים לא משלמים תשלום
כלשהו, כיוון שהלכה למעשה, אין הוצאות משותפות!
מס' שאלות:
1. האם
ה"תקנון מוסכם" יכול להורות (בהסכמה) שדיירים מסויימים לא ישלמו עבור חלק מ"הרכוש
המשותף"? המדובר בדיירים שלמטה, שלהם כניסה נפרדת ואינם משתמשים כלל בחדר המדרגות.
2. האם ה"תקנון מוסכם" יכול להורות שלא תתכנס אסיפה כללית כל שנה, אלא רק
במקרים בהם ישנו צורך בכך וכן שלא ייפתח חשבון בנק?
3. האם "תקנון מוסכם" צריך להתקבל ברוב קולות או
שמא "פה אחד" של כלל בעלי הדירות?
4. אם אין נכון לעכשיו "ועד בית", כיצד
ממנים אחד כזה?
תודה,
אסי
הוראות בתקנון מוסכם ובחירת ועד בית
תקנון הבית המשותף, יכול לכלול הוראות כגון אלו שציינת בשאלתך, למעט הוראות אשר משפיעות על זכויות של בעלי דירות, או כאלה המטילות עליהם חובות או תשלומים מיוחדים אלא בהסכמתם.
כדי לערוך תקנון או לשנות יש צורך בהסכמה של רוב בעלי הדירות ששני שלישים של הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם.
כדי למנות ועד בית מתכנסים כל הדיירים ובוחרים אותו על פי רוב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיפוץ בנין לאחר הכרזת כמבנה מסוכן
אני בעל חנות יחד עם עוד 2 שותפים נוספים, בבנין משותף. לאחר
שהבנין הוכרז כמבנה מסוכן הוחלט באסיפת דיירים על שיפוץ הבנין בעלות של עד מליון
וחצי שקל. אני כבעל החנות אשלם את החלק היחסי של החנות לפי גודל ממ"ר וביחס
לגודל ההבנין.
ובכל זאת, תוכנית עבודות השיפוץ כוללות החלפת מעקה חדר
המדרגות (לא תקני ולא בטוח), החלפת מרזבים, תיקון ליקויי נזילות בדירות, התקנת
מסתורי כביסה ועוד.
ברצוני לשאול, האם אני ושותפי צריכים להשתתף בעלויות שיפוץ
כאלו ואחרות (אשר התקבלו על ידי אסיפת הדיירים), אך אינן נוגעות לחנות (שנמצאת בחזית
הבנין) - עלויות כמו החלפת מעקה בחדר מדרגות (לא קשור לחנות), עלויות אשר אינן
קשורת לטיפול בליקויים של בנין מסוכן (מסתורי כביסה למשל).
האם גם עלי לשלם לקחת חלק בעלויות כאלו ואחרות?
אודה לכם אם תחזרו אלי!
שיפוץ בנין לאחר הכרזת כמבנה מסוכן
בעיקרון אם החנות היא חלק מהבית המשותף, עליך לשאת בעלות השיפוץ כולו על פי החלק היחסי שלך ברכוש המשותף.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעוניין לדעת
אודה לכם על תשובה מספרית
תודה
נפלה טעות בכתיבה- חוזה
הסכם מכר
רציתי לשאול מה קורה במצב בו קונה דירה לא דובר וקורא עברית? כיצד יש להתנהל במסגרת הסכם המכר? תודה
רכישת דירה על ידי אדם שאינו דובר עברית
אני ממליצה לוודא שהוא יודע על מה הוא חותם ואולי לבקש ממתורגמן ללוות אותו.
הכי נכון שייתן יפוי כוח לרכישה הכתוב בשפתו לעו"ד המייצג אותו או לאדם שיחתום במקומו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת משק במושב
אני מבקשת לקבל חוות דעתכם לגבי מכירת משק במושב ליד אשקלון. אנחנו 4 ילדים הגרים במרכז, המשק כרגע בשכירות.
חושבים למכור אותו ע"מ לקנות בית באזור השרון עבור אימי, המחשבה החלפת נכס בנכס. הבית במושב ישן (פחות או יותר בן גילי 40 שנה) וכמובן שמתיישן, בכל פעם יש צורך לתקן גג, אינסטלציה וכו'. אף אחד מאיתנו האחים לא יחזור לגור במושב. לכן חשבנו למכור ולקנות לאימי בית בשרון. יש ביננו קצת חילוקי דעות (בין האחים) על מה כדאי יותר. להשאיר את המשק שמחירו וודאי יעלה בעוד שנים, או למכור ולקנות בית בשרון שגם הוא וודאי ישמור על ערכו, וכפי הנראה יהיה בית חדש יותר שלא יהיו הרבה הוצאות נלוות שכרגע ישנן על הבית במושב.
אשמח מאוד לקבל חוות דעת בנושא. בתודה ובברכה לימור
מכירת משק במושב
שאלתך אינה משפטית, ועל כן, אולי כדאי לך לפנות לשמאי מקרקעין להתייעצות בנוגע לשווי קרקעות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דלת רשת נגד חרקים
דלת רשת נגד חרקים
תלוי בבעל הדירה.
יכול להיות שעליו לשאת בכל העלות אם מדובר במקום "רגיש" לחרקים שאינו מאפשר מגורים סבירים ללא רשת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלות חוק מכר בבנייה פרטית
האם חוק מכר תקף בבנייה פרטית (אני זה שמתקשר עם בעלי המקצוע השונים לאורך הפרויקט)
ואם לא- האם בחוזים עם הקבלנים מספיק לציין כי יחול חוק מכר או שיש להוסיף הסתייגויות/הבהרות ?
תודה
חלות חוק מכר בבנייה פרטית
בהסכם בניה בינך לבין קבלן מבצע יש לדאוג כי מצוין בבהירות כי חוק המכר (דירות) חל על הקבלן. ציון זה מספיק בד"כ.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לשאלתי- לאחר התייעצות עם עו״ד מסחרי
בהמשך לשאלתי- לאחר התייעצות עם עו״ד מסחרי
העתק לכאן את שאלתך המקורית על מנת שאוכל לתת תשובה מלאה לשאלותיך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעלים בנסח טאבו
לפני שנישאנו (7/13) הורי בעלי קנו לבעלי דירה ואמרו כי הדירה על שמו. בידיי העתק מהחוזה בו מצויין שהקונה הוא בעלי, והוא החתום היחידי וכן מצורף נסח טאבו שבשורת "בעלויות"-מצויינים הבעלים שמכרו את הדירה ותחת "מהות פעולה"-מכר.
כיום כשבעלי שוקל למכור את הדירה, הוריו אומרים לו שאינו יכול כי הדירה על שמם (בעלי לא זוכר אם החתימו אותו על חוזה נוסף) וכי עשו זאת מחשש שנתגרש ואקח חצי מהדירה וכי למעשה הדירה רשומה על שמו בצוואה.
על כן הוצאתי נסח טאבו דרך האינטרנט וגיליתי שבשורת "בעלויות", כתוב:
שטר 0001: תאריך 25/3/14 , שם אמו ותחת "מהות פעולה"-מכר ללא תמורה והחלק בנכס: 1/3 + שם אביו וחלקו: 1/3 (ללא "מהות פעולה")
שטר 0002: תאריך 25/3/14 , שם בעלי ותחת "מהות פעולה"-עודף, וחלקו: 1/3.
***1. האם שלושתם בעלי הדירה?
***2. מה זה עודף?
***3. האם אפשרי השינוי שנעשה בנסח טאבו ללא שינוי בחוזה?
ובכלל אשמח לכל הבהרה שתוכל להאיר את עיניי במה שמתרחש בסיפור הזה.
בתודה מראש, איריס
בדיקת בעלות בדירה על פי רישום בנסח טאבו
צרפי את הנסח ואעזור לך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



