פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

סדר דין מקוצר

טל 27/02/13
מכיוון שסכום החוב מעל 50,000 ש"ח אני מעוניין להגיש תביעה בתביעה בסדר דין מקוצר- ידוע לכם אם ניתן להגיש בקשה לצו עיקול זמני עם הגשת כתב התביעה?

צו עיקול זמני

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
ניתן להגיש

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פשיטת רגל

רוני 27/02/13
אם הוכרזתי כפושט רגל{חוב לבנק 400 אש"ח} יש לי חוב להוצל"פ עבור מזונות 24 אש"ח, הגיעה אלי פקודת מאסר ל 21 יום או 10 אש"ח לתשלום, אין לי כסף לשלם, אני מרוויח 5200 אש"ח נטו,מה עליי לעשות ?יכולים לעצור אותי ברחוב ?תודה,עוד אין החלטה כמה לשלם לבנק...

צו מאסר במזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
חוב מזונות יש לשלם, ואין דרך להתחמק מהחוב.
ניתן לבצע מאסר בכל מקום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טען ביניים

תמי 27/02/13
הוגשה בקשה לטען ביניים (חברת ביטוח כנגד עזבון).
לפני מספר שנים נפתח תיק הוצל"פ נגד העזבון אשר בגינו אני זכאית לכספים- אני מעונינית להגיש הודעת פרטים (כטוען) אך לא להתייצב לדיון.
האם זה אפשרי?

תיק הוצל"פ כנגד עיזבון

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
שלום
ניתן להגיש את הבקשה, ולהמתין להוראות

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על סכום קצוב

ש. 27/02/13
שלום רב,קיבלתי בקשה לתביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל.1. האם אני יכולה להגיש בקשה לסילוק על הסף יחד עם ההתנגדות או רק לאחר שזו תתקבל?2. האם אפשר להגיש בקשה למחיקת כותרת ומחיקת התביעה בטרם הגשת ההתנגדות?המון תודה !

התנגדות לביצוע סכום קצוב

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
יש להעלות את כל הטענות במסגרת ההתנגדות בלבד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם פשיטת רגל מגן מחובות לרשויות

רון 26/02/13
נכנסתי להליך של פשיטות רגל. קיבלתי צו כינוס ונקבע לי דיו בהכרזה לעוד כשנה. הבנתי שכרגע נושים לא יכולים לפתוח נגדי הליכים. השאלה האם ההליך מגן עלי גם מחובות לביטוח הלאומי, ארנונה וחשמל. בעיקר מדאיג אותי הביטוח הלאומי. לפני שההליך קיבל תוקף הם שמו לי עיקול על המשכורת ורצתי לעשות להם הסדר. השאלה היא האם עכשיו אני יכול לבטל אותו והם לא יוכלו לגעת בי. מקווה גם שזה הפורום הנכון...

פשיטת רגל

שלומי 26/02/13
כן. אם יש בעיה עם נושה מסויים או ספר נושים יש להגיש בקשה לבית המשפט שדן בבקשת כינוס ובפש״ר. בהצלחה. 

שוכרי דירה שלא משלמים בעלי חשבון מוגבל

מאירה 26/02/13
שוכרי הדירה לא משלמים שכ"ד יותר מחודשיים (למעשה הפרו חוזה). בידי צ'קים לפידיון אך החשבון מוגבל. האם כדי להפעיל הוצאה לפועל עלי להפקיד את הצ'ק בידיעה שיחזור ?

הפקדת שיק

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
יש להפקיד את השיק בחשבון

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לבטל הוצלפ

אביביתתתת 26/02/13
יש לי חוב לבנק שלא התיחסתי אליו שנים כמובן זה הגיע להוצלפ האם אני יכולה היום לבקש מהבנק למשוך את התביעה מהטצלפ ואני אשלם להם , או שברגע שנפתח תיק בהוצלפ הבנק לא יכוול למשוך את התביעה?

תיק הוצל"פ של בנק

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
שלום
משנפתח תיק הוצל"פ יש לסיים את ההליכים במסגרת ההוצל"פ

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עורך דין מהגביה של הבנק שלא מתפשר

שולמיתתתת 26/02/13
בהליכי הגרושים שלי גיליתי שבעלי עשה חוב בחשבון במשותף שלנו של 160000 אלך שקל ,, בעלי הגיע להסדר עם העורך דין בלי ידיעתי ושילם כל חודש סכום מסויים ,היום קיבלתי טלפון מהעורך דין של הבנק שהודיע לי שאני חייבת את הכסף ואני צריכה לשלם,אחרי השוק וההלם שקיבלתי ,התחלתי לבדוק איך אני מטפלת בעניין ,החוב היה על סך 30000 אלף שקל וגדל למימדים עצומים ,נייתי להגיע עם העורך דין להסדר תשלומים הגיוני והפחתה מהחוב ,אבל העורך דים לא מוכן לשמוע ,הוא קבע סכום לתשלום חודשי ולא מוכן לדבר ולא מוכן להוריד מסכום החוב שכולו ריביות והצמדות וכל מיני תוספות, מה עליי לעשות ? יש מוצא?

סכום חוב נשותף

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
שלום
צריך לבדוק אם את חתומה על החוב או ערבה לו
בכ"מ אפשר תמיד לעשות חקירת יכולת ולתת לרשם ההוצל"פ לקבוע את צו התשלומים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פעולה לאחר ביצוע עיקול בבנק

שרון 26/02/13
שלום רב,ביצעתי עיקול (אושר ע"י הבנק שיש כסף)ולאחריו מימוש עיקול בבנק החייב, הבנק לא הגיב לבקשת המימוש למרות שנמסרה אישית לסניף, מהי הפעולה הבאה בה שעליי לנקוט? תודה.

מימוש עיקול

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/13
לזמן את הבנק לחקירה.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לאן להגיש ערעור על החלטת רשם הוצל"פ בזכות או ברשות

דני 25/02/13
שלום וברכה, חוייבתי בהוצאות דיון בפני רשם ההוצאה לפועל ע"ס 1,200 ש"ח עקב העדרותי ממנו.זיימוני היה שלא כדין. הבקשה שהגשתי לביטול ההחלטה נדחו ע"י הרשם. שאלותי: 1. ערעור על החלטת רשם לאן מגישים? הבנתי שהיה תיקון חקיקה ועכשיו מגישים לשלום, הםא אני צודק?
2. האם צריך להגיש בקשת רשות ערעור? אומנם מדובר בהחלטה אחרת באמצע הליך אך לגבי זה כמו פסק דין ועובדה נפתח תיק הוצל"פ לגביית הסכום שבו חוייבתי ולכן אני חושב שזה ערעור בזכות, האם אני צודק?

ערעור

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
יש להגיש ערעור בזכות לשלום.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב מלפני 10 שנים

משה 25/02/13
קיבלתי התרעה מהוצעה לפועל על חוב מלפני 10 שנים בהמלך הזמן לא קיבלתי שום התרעה האם החוב האם חל חוק התישנות אשמח לתשובה תודה

התישנות חוב בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
אין התישנות.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי דיווח תשלומים

שי 25/02/13
יש כנגדי תיק של בנה"פ,כשמידי חודש אני משלם סכום מסויים(ללא הסכם חתום),חלק מהתשלומים שביצעתי לא דווחו ע"י העו"ד להוצל"פ.אני מבין שישנו טופס הצהרה+מסמכים שאני נדרש למלא.מה בדבר הריבית השגויה?ואלו צעדים אני יכול לנקוט כנגדם.תודה מראש.

עדכון תשלומים בתיק ההוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
ע"פ תיקון 35 לחוק ההוצל"פ יש לעדכן כל 3 חודשים את התשלומים בתיק.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב בהוצאה לפועל

אסף 25/02/13
שלום
אני בן 24 ולפני כמה ימים חסמו לי את כרטיס האשראי אני סטודנט ואין לי חובות בחשבון הבנק שהתקשרתי לישראכרט אמרו לי שיש לי חוב בהוצאה לפועל והם ביטלו לי את הכרטיס ,התקשרתי להוצאה לפועל ובדקתי למה יש לי חוב ואמרו לי שיש לי חוב משנת 1993 ( שהייתי בן 5) ממרכז רפואי אסף הרופא, התקשרתי לעורך דין שתובע אותי והוא רצה לעשות איתי עסקת טיעון שאליה אני כמובן לא מסכים כי
1.אף פעם לא ידעתי על החוב המכתב האחרון שהוצאה לפועל שלחו (כך הם טוענים ) היה 1994 וגם אם הייתי רואה אותו כנראה שלא הייתי מבין מה כתוב כי הייתי בן 6 .
2. ההורים שלי היו תמיד מבוטחים השירותי הבריאות ולכן זה לא הגיוני שיהיה חוב כזה . (עובדים בעבודה מסודרת כ30 שנה )
3. הייתי מאושפז מספר פעמים בבית החולים הנל ואף פעם לא ציינו מולי שיש לי חוב .
כיום אחרי כמה ימים של טלפונים וריצות להוצאה לפועל הייתי בהוצאה לפועל בחדרה (אני גר בבאר שבע אני סטודנט שם במקור אני מראשון לציון ) לא יודע איך הנושא הגיע לחדרה אבל בכל זאת נסעתי כי אני לא יכול להתקיים ללא חשבון הבנק שלי .לאחר אין ספור ויכוחים עם הפקידות וחוסר עזרה מוחלט מהוצאה לפועל
קיבלתי תגובה מהרשם שאמר שהוא מעקב את ההליכים ב30 יום (שזה לא תורם לי בכלל כי עדין אין לי כסף ) והוא דורש שאני אפרט לו יותר על המקרה .
4.בהמשך לבקשתו פניתי לעורך דין שתובע אותי והוא אמר לי שאין באפשרותו לשלוח לי את המסמכים של התביעה ושאני צריך לשלם לו על כך ( דבר שאני לא מבין איך אני יכול לעשות אם אין לי חשבון בנק ) .
מה אני בעצם יכול לעשות בנידון ? והאם אני זכאי לתבוע את הוצאה לפועל ?
כל עזרה תתקבל בשמחה .





*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בראשון לציון

חיוב בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
שלום
הסיפור שלך נראה לי הזוי לחלוטין, לא נתקלתי בו מעולם, ומעניין לבחון את הדברים.

לגופו של עניין יש להגיש התנגדות בתיק, חרף הזמן הארוך שחלף מאז, ולדעתי התיק אמור להיסגר לאלתר!!
ואף לתבוע פיצויים משמעותיים בגינו.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב אבוד

שלומי 25/02/13
שלום
אני נכה שמוכר ע"י הביטוח הלאומי חי מקצבה ואין לי הכנסות מלבד הקצבה
יש לי חובות שהוצאה לפועל ע"י חברות אשראי,אני משלם את הסכומים שנקבעו לי אבל צערי החובות בתיקים תפחו עד לפי 2 מהסכום החוב המקורי
אני לא רואה באופק פתרון והסכומים ממשיכים לתפוח ואין סיכוי שאצליח להחזיר את הסכומים,האם קיימת אפשרות שהסכומים יוגדו כחוב אבוד ויפסקו ההליכים והתשלומים נגדי?

חוב אבוד

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
רק בהליך של פשיטות רגל.
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב אגרת טלוויזיה למרות שגרים אצל ההורים

שי 25/02/13
שלחו לי הודעת אזהרה מההוצאה לפועל בגין חוב לרשות השידור.דיברתי עם הנציגה של משרד עורכי הדין של רשות השידור והסברתי לה שבתקופת החיוב אני ואשתי גרנו (ועדיין גרים)אצל ההורים שלי והעובדה שהם שלחו לנו חיוב תשלום לכתובת של הורי שמשלמים אגרה ויש קבלות .
היא השיבה שכשרכשנו מכשיר טלוויזיה חדש ההינו חייבים להצהיר ברשות השידור שאנחנו גרים אצל ההורים ולכן אנחנו חייבים לשלם הסכום 2400 שח. מה לעשות?לשלם או להתנגד ואם להתנגד לקחת עורך דין או שאפשר ללכת לא מיוצג לדיון?האם יכול להיות שאני צודק והשופט יחייב את רשות השידור לשלם לי הוצאות שכר טרחה וימי עבודה?

התנגדות לביצוע

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
יש להגיש התנגדות בתיק ההוצל"פ ככל ויפתח כזה.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי כספי בעקבות עיקול שווא

איציק 25/02/13
בוצע עיקול גורף לחברה בע"מ שבבעלותי המלאה בעקבות מכתב התראה שנשלח לכתובת שגויה.
הרשם אישר לטובתי שמכתב ההתראה לא הגיע לידי ואישר התחלה מחדש של התהליך.
נגרם לחברה נזק רב בתזרים המזומנים ונזק למוניטין שצברה החברה.
האם אוכל לדרוש מהרשם פיצוי כספי על עוגמת נפש?
בעקבות העיקול שילמתי מכספי (לא מכספי החברה) תשלומים שונים. האם אוכל לדרוש אותם?

תביעת נזיקין בשל הליך הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
ניתן לתבוע, אך לא בהוצל"פ
רק בבית משפט.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הספק מסרב לזכות מוצרים בעבור צקים שחזרו

איציק 25/02/13
ברשותי חנות בסטטוס של חברה בע"מ. חשבון החברה הוגבל וחזרו הצקים לספק שפנה להוצל"פ.
יש ברשותי פריטים של ספק זה הניתנים לזיכוי, אך הספק אינו מוכן לקחת אותם ולזכות אותי בעבור הצקים שחזרו.
האם אני יכול להחשיב את הפריטים שלו כחלק מטענת "פרעתי"?
האם ניתן לאלץ את הספק לקחת ולזכות אותי בעבור הפריטים?

טענת קיזוז בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
ניתן להחזיר את המוצרים, ככל והם ניתנים להחזרה ע"פ החוק, ולטעון טענת קיזוז בהוצל"פ במסגרת טענת פרעתי.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב במזונות

אלון 25/02/13
שלום,
ביתי נאלצה לברוח למעון לנשים מוכות עם ארבעת ילדיה,כיום היא מתגוררת בדירה שכורה, בית המשפט קבע מזונות קבועים,בעלה אינו משלם,אלא ביטוח לאומי,על ההפרש תבענו אותו בהוצל"פ,הוא חייב כ 31000 ש"ח ,עובד בשחור,אין לו רכוש,מתגורר אצל אימו,בעוד מספר ימים יחלפו 21 יום מהמסירת אזהרה מהוצל"פ איך כדאי להמשיך הלאה?

ניהול תיק מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
שלום לך
ניהול תיק הוצל"פ וביחוד תיק מזונות מצריך עו"ד שמכיר את התחום, ניתן לגבות מהחייב גם אם הוא עובד בשחור.

יתכן וכדאי לפנות ללשכה לסיוע משפטי או לתוכנית שכר מצווה ולקבל סיוע מעו"ד ללא תשלום.

אשמח לעזור ולכוון אתכם למקומות הנכונים

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת חיוב חודשי בתיק מזונות בהוצל"פ

אלמונית 25/02/13
הנני מנהלת את תיק המזונות בעצמי ,או יותר נכון אין מה לנהל מאחר ולא שילם אגורה לאורך כל השנים ,למרות כל ההגבלות והמאסרים שהוטלו עליו . כעת בחודש הבא בני אמור לסיים את שירותו הצבאי ,ועל פי פסק הדין חיוב המזונות הוא עד תום השירות הצבאי . רציתי לדעת באיזה טופס אני צריכה לעדכן את הפסקת החיוב החודשי ,מה עלי לצרף את פסק הדין למזונות ? תעודת שחרור מצה"ל ? וכמו כן רציתי לדעת אם למרות הפסקת החיוב ,החוב שנשאר ממשיך לשאת ריבית ? וגם ההגבלות נשארות ?

ניהול תיק מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/02/13
צא לי שלא הצלחת לגבות מאום, יתכן ובאים הית מיצגת התוצאה היתה שונה.

יש להגיש בקשה פשוטה להוצל"פ להפסיק את המנגנון האוטומטי של המזונות.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העדפת נושים בהוצאה לפועל

ב 24/02/13
במצב שלאדם יש שני נושים (מעביד וספק) ורק לספק יש תיק בהוצל"פ נגד אותו אדם (זהו התיק היחידי, והחייב אינו מוגבל באמצעים ואינו באיחוד תיקים), והמעביד מוריד מהמשכורת לאותו אדם כדי שישלם לו את החוב (כאמור, לא פתח תיק הוצל"פ) עד לסכום שאסור לעקל במשכורת - האם מדובר בהעדפת נושים אסורה?

תביעה על חוב פסוק

עו"ד שזר .ת 24/02/13
יש כאן משהו שדורש בדיקה.
מכוח מה מעביר המעסיק לאותו גוף - הרי אין כל תיק ולכן זה לא עיקול משכורת.
הייתי מזמן את המעסיק לחקירה, כאשר יתכן כי בסופו של יום אפשר יהיה לתבוע את אותו מעסיק בחוב הפסוק בכדי הנזק.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

עדכון אישור מסירה

k 24/02/13
אני צריכה לעדכן את הוצל"פ שיש אישור מסירת אזהרה ע"י שליח ואני לא מחפשת טופס כזה. האם למלט טופס 2 בבקשה אחרת? אודה לתשובה מהירה

קלידת אישור מסירה

עו"ד שזר .ת 24/02/13
יש טופס מיוחד במזכירות, תצלמי את אישור המסירה וגשי למזכירות פיזית.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

תביעה בגין מטרד של הוצאה לפועל

נטלי 24/02/13
שלום רב, אימי עזבה את הארץ לפני 15 שנה. מסתבר שחברת סלקום נזכרו שהיא חייבת להם סכום של כ50 ש"ח שכיום עומדים על כ10,000 ש"ח. לאחרונה אני מוצפת בדואר הוצל"פ, הוצאתי מכתב מסודר לעו"ד של חברת סלקום שמכותבת לכל הדואר שאני מקבלת, הסברתי את המצב בפירוט רק. ועדיין ממשיכה לקבל מכתבים. אני מעונינת לתבוע על כל העניין הזה רק אני לא יודעת מי יותר אשם?! חברת סלקום שרק רודפת אחרי כסף או רשות ההוצל"פ. נראה לי לא סביר בעליל להטריד ככה בנאדם שלא קשור לחוב הזה, נראה לי לגמרי חוסר אחריות להטריד אדם מבלי לבדוק במשרד הפנים איפה באמת נמצא הנושה. אני מעונינת לתבוע פיצויי על כל הטרטרת הזאת, רק השאלה האם זה ההוצל"פ או סלקום? ולאיזה בית משפטהליך לפנות?

תביעה כנגד חברת סלקום

עו"ד שזר .ת 24/02/13
לצערי, הליך התביעה רק יסב לך עוגמת נפש רבה יותר.
אנו עדיין לא מפותחים כמו ארה"ב, ותביעות על עוגמת נפש, אינם מקובלות כאן, ולמעשה בתי המשפט, פוסקים, אם בכלל, סכומי אפס עבור עוגמת נפש.
בגדול -את יכולה לנסות לתבוע בתביעות קטנות, אבל יש כאן המון שאלות שצריך לשאול - מה הנזק שלך ? מי התובע (את או האימא), האם יש עילת תביעה בכלל (הרי תיק הוצאה לפועל לא מתיישן... ).
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

צו פינוי מושכר

אייל 23/02/13
שלום רציתי לשאול כמה עולה תביעה צו פינוי מושכר  בערך  פחות יותר (שכר הטרחה )

שכר טרחה תביעה לפינוי משכר

עו"ד שזר .ת 23/02/13
זה בערך כמו לשאול כמה עולה חולצה.
יש חברות מוכרות, ויש חברות שמוכרות בזול.
כך גם כאן - תלוי מי עו"ד, מה הוותק שלו?
מה הניסיון שלו בתחום הזה, ועד מתי הוא מלווה אותך.
אל תתפתה לזול ביותר, מה שמשמלמים בזול יכול לעלות ביוקר לאחר מכן.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.

ערב בהלוואה

איריס 23/02/13
היי.
אני ערבה לאחי בהלוואה היות ואחי בפשיטות רגל אני משלמת את ההלוואה כסידרה,אין פיגורים כלל והיום קיבלתי מהבנק הזמנה לסדר דין מקוצר בגלל ההלוואה הזו.אין פיגורים כלל והאם מותר להם לעשות זאת שהרי שחתמתי ערבות חתמתי על התשלומים בהלוואה .מה עליי לעשות והאם יש סיכוי שבית המשפט יפסוק לטובתי ואולי אפילו אזכה בהוצאות?

בקשת רשות להתגונן

עו"ד שזר .ת 23/02/13
מקרה בעייתי, לבנק הזכות להעמיד את ההלוואה לפרעון מיידי במקרה שהלווה פושט רגל.
כיוון שאת אומרת שאת משלמת את ההלוואה הזו, אולי אפשר לעשות משהו, אבל ממליץ לך מאוד לשכור עו"ד אחרת את עלולה להיכנס למצב שיהיה מאוד קשה לצאת ממנו.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.

עיקול חשבון בנק

אנונימי 21/02/13
שלום רב,

ברצוני לשאול האם במצב של סכסוך בין בני זוג נשואים, כאשר לאחד הצדדים יש חובות, האם ניתן לעקל את חשבון הבנק של בן הזוג שני?
להדגיש כי אין מדובר בחשבון משותף של שני הצדדים.

תודה
אנונימי

שיתוף בחובות

עו"ד שרגא משה 22/02/13
הינו אפשרי אם כי פרקטית קשה.
לא סביר כי יוטל עיקול ללא הליך משפטי (להבדיל מהליך גביה בהוצל"פ) אלא כאשר קיימת מרמה עם ראיות מוצקות.
דילוג לתוכן