פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
ביטול נקודות/הסבת דו"ח (דחוף)
מ.ס
23/08/09
לפני כשנתיים הייתי מאושפז בבית חולים בתרדמת (יש אישורים). רכב שרשום על שמי עבר עבירת מהירות. בתמימות שילמתי את הדו"ח והיום אני מעוניין בביטול הנקודות (הלך הכסף). אבקש לדעת כיצד עלי לפעול ואם יש סיכוי אם אני לא זוכר ולא יודע מי נהג ברכב?
בתודה מראש.
בתודה מראש.
הרכב צולם כשנהג ביב בתרדמת
עו"ד אילון אורון
מנהל
23/08/09
בעקרון קיימת חזקת בעלות, ובהעדר הצבעה על נהג, הדוח אמר להשאר על שמך.
לאור הנסיבות החריגות מאוד (הרכב צולם כשהיית בתרדמת) תוגל להגיש בקשה לביהמ"ש לאפשר לך להישפט למרות שהדוח שולם והזמן עבר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
לאור הנסיבות החריגות מאוד (הרכב צולם כשהיית בתרדמת) תוגל להגיש בקשה לביהמ"ש לאפשר לך להישפט למרות שהדוח שולם והזמן עבר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר לשוטר לבקש טופס ביטוח ?
אור לייזר
23/08/09
האם מותר לשוטר לבקש טופס של הביטוח? הבנתי ששינו את החוק ואסור להם לבקש את זה יותר, הם מבקשים תעודת רכב רישיון ותעודת זהות.. זה נכון?
הבנת לא נכון
אורן המקורי
23/08/09
שוטר רשאי לבקש את תעודת הביטוח ואם אינה בתוקף בסמכותו לרשום לך על כך הזמנה לדין.
לרוב לא נוטים לעשות זאת.
לרוב לא נוטים לעשות זאת.
הפסול באכיפת עבירת הביטוח
עו"ד אילון אורון
23/08/09
העדר ביטוח תקף מהווה עבירה, ולמשטרה סמכות לאכוף אותה.
יחד עם זאת, אם המשטרה הודיעה כי חדלה מלאכוף עבירה זו, יתכן והמדובר בהפלייה של נהג מסויים שכנגדו העבירה נאכפת.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
יחד עם זאת, אם המשטרה הודיעה כי חדלה מלאכוף עבירה זו, יתכן והמדובר בהפלייה של נהג מסויים שכנגדו העבירה נאכפת.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
דו"ח על שלט נהג חדש
בר
23/08/09
נעצרתי לביקורת במחסום כלשהו בעתלית... השוטר הבחין ברישיון שאני נהג חדש ובדק את שלט הנהג חדש.השלט היה מוצמד לפינת השמשה כך שניתן לראות את השלט אך לא היה תלוי בגובה...השוטר טען שהדבר לא חוקי נתן דו"ח ללא נקודות ורשם בנסיבות המקרה כי כלל לא הוצמדה תוית נהג חדש לשמשה.האם ניתן לעשות משו בנידון?!
קצת בעייתי .........
גיא "אנשים באדום"
23/08/09
נהג חדש נבדק ב"זכוכית מגדלת" , כך שאני לא בטוח שיקשיבו לך, מה גם שלפי הנהלים נהג כזה לא רשאי לדוח אזהרה.
אני מציע שתיגש לתחנת המשטרה באזור מגוריך ותעלה את טענתך ולפי התגובה שתקבל תפעל בהתאם להנחיות קצין התנועה.
בהצלחה
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אני מציע שתיגש לתחנת המשטרה באזור מגוריך ותעלה את טענתך ולפי התגובה שתקבל תפעל בהתאם להנחיות קצין התנועה.
בהצלחה
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
שלט "נהג חדש"
יעקבי
23/08/09
הנה לשון החוק:
9א. *(א) לא ינהג נוהג חדש כמשמעותו בסעיף 12א לפקודה ברכב נוסעים פרטי, ברכב פרטי דו שימושי וברכב מסחרי אחוד שמשקלו הכולל המותר עד 3,500 ק"ג אלא אם כן הוצמדה תוית כאמור בתוספת השניה (בתקנה זו – התוית) בחלון האחורי של הרכב בשוליו התחתונים כך שתיראה לנוהג אחריו.
כעת שאל את עצמך אם מילאת אחר הוראת התקנה!
האם באמת השלט ניראה לנוהג מאחוריך?
9א. *(א) לא ינהג נוהג חדש כמשמעותו בסעיף 12א לפקודה ברכב נוסעים פרטי, ברכב פרטי דו שימושי וברכב מסחרי אחוד שמשקלו הכולל המותר עד 3,500 ק"ג אלא אם כן הוצמדה תוית כאמור בתוספת השניה (בתקנה זו – התוית) בחלון האחורי של הרכב בשוליו התחתונים כך שתיראה לנוהג אחריו.
כעת שאל את עצמך אם מילאת אחר הוראת התקנה!
האם באמת השלט ניראה לנוהג מאחוריך?
זה פשוט עצוב!!
בר
23/08/09
זה פשוט עצוב נער לפני גיוס שהולך מבלה קצת לפני הגיוס בא שוטר פשוט רע נותן לו קנס כי השלט נהג חדש לא נתלה על החלון למרות שהשלט היה בשולי הזכוכית האחורית והיה ניתן לראות אותו ... דרך אגב השוטר הזה עמיחי גורן עושה הרבה צרות לכל אנשי האיזור ויש עוד המון סיפורים עליו שעשה רע בכוח לאנשים!! בגלל אנשים כאלה המדינה שלנו נראית ככה
דוח תנועה ללא סכום תשלום!!!
אלי
22/08/09
לפני מספר ימים עצר אותי שוטר ו קבלתי דוח תנועה אך השוטר שכח לרשום את סכום הדוח האים הדוח חוקי???
כן
אורן המקורי
22/08/09
הדו"ח לא יבוטל. הוא יצרף מזכר בתחנת המשטרה על ששכח לרשום את הסכום.
לא הייתי מציע לבנות על זה כי אי תשלום יגרום לקנס לצבור ריבית והצמדה. יש לפנות לקבלת דו"ח מעודכן.
לא הייתי מציע לבנות על זה כי אי תשלום יגרום לקנס לצבור ריבית והצמדה. יש לפנות לקבלת דו"ח מעודכן.
תקבל בדואר דוח עם הקנס
גיא "אנשים באדום"
22/08/09
השוטר ימלא מזכר על כי שכח למלא אל הקנס, והדוח ישלח אליך.
אנא סע באחריות ובמודעות למן תגיע ליעדך בשלום.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אנא סע באחריות ובמודעות למן תגיע ליעדך בשלום.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
תו חניה נכה
חגית כהן
21/08/09
שלום רב בעלי נכה בעל תו חניה למרות זאת הפקים בעירת ירושלים לא מפסיקים לתת לו דוחות . שהוא עומד במקום עם מדחן הוא מקבל דוח כי הוא לא שם כסף, הוא עומד האדום לבן ולא מפריע לתנועה הוא מקבל דוח , נמאס לנו לגשת לבקש לבטל או להישפט כשאנחנו מגיעים להישפט השופטת לא באה לטובתנו ויוצא שבסוף אנחנו משלמים חצי המסכום זה פשוט מיאש פנינו לאחראי על הפקחים בעיריה וזה לא עזר אני אשמח אם אוכל לקבל עצה מה לעשות תודה חגית
לעמוד במקום שמותר לנכים
ישי
22/08/09
זה שיש תו נכה, זה לא אומר שהוא יכול להחנות את הרכב היכן שמתחשק לו. תתבוננו בגב של תו הנכה הישן ותראו מה שכתוב שם:
נכה רשאי להחנות במקום שאין החניה מותרת אלא אם התקיימו כל אלה:
אין סיכון לעוברי דרך ויש מעבר חופשי להולכי רגל, עגלות ילדים ולעגלות נכים.
החניה אינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה.
בסמוך למקום האמור לא מצוי מקום שבו החניה מותרת או מקום חניה מוסדר לנכים או שהם לא היו פנויים בזמן החניה.
זה כמובן גם תלוי בדרגת הנכות של בעלך, האם הוא מהלך חפשחי או נזקק לכסא.
בנוסף:
אסוא לחנות לפני צומת או מעבר חציה.
אסורה חניה כפולה, בכניסה לחצר בית או בנתיב תנועה ציבורית וכד'.
הכלל המנחה הוא, תו נכה מאפשר לך לחנות בחנית נכה ותו לא.
נכה רשאי להחנות במקום שאין החניה מותרת אלא אם התקיימו כל אלה:
אין סיכון לעוברי דרך ויש מעבר חופשי להולכי רגל, עגלות ילדים ולעגלות נכים.
החניה אינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה.
בסמוך למקום האמור לא מצוי מקום שבו החניה מותרת או מקום חניה מוסדר לנכים או שהם לא היו פנויים בזמן החניה.
זה כמובן גם תלוי בדרגת הנכות של בעלך, האם הוא מהלך חפשחי או נזקק לכסא.
בנוסף:
אסוא לחנות לפני צומת או מעבר חציה.
אסורה חניה כפולה, בכניסה לחצר בית או בנתיב תנועה ציבורית וכד'.
הכלל המנחה הוא, תו נכה מאפשר לך לחנות בחנית נכה ותו לא.
שאלה משפטית- גרידא. נורבגיה- דו"ח.
מאור
21/08/09
נורבגיה- שבוע שעבר. במקום 60 נהגתי עם 70 תפס אותי שוטר- נתן 4200 קורונא- 2600 שקל קנס !!!!! הרכב שכור. היה כרטיס אשראי לביטחון.
אני לא מודה. אומנם חתמתי על הדוח כי השוטר אמר אתה חייב לחתום אם אתה רוצה את הרישיון בחזרה.
אני כרגע בארץ. התייעצתי עם חברים נורבגים כולם ייעצו אתה בישראל הם בנורבגיה לא יעשו לך כלום. בטל תכרטיס בטענה שאבד לך.
האם החברת השכרה חייבת לחייב מהכרטיס ללא רשותי. האם יחיבו בלי לשאול אותי? אני לא רוצה לפנות לשגרירות ישראל בנורבגיה כי אני לא מאמין שיעזרו. אבל רבק מה זה הקנס הזה? 20 שנה לא חטפתי דו"ח בארץ.
ואם יחייבו אני יכול לצלצל לחברת אשראי להגיד שאני לא מכיר בעסקה? בקיצור? מה לעשות?
תודה.
אני לא מודה. אומנם חתמתי על הדוח כי השוטר אמר אתה חייב לחתום אם אתה רוצה את הרישיון בחזרה.
אני כרגע בארץ. התייעצתי עם חברים נורבגים כולם ייעצו אתה בישראל הם בנורבגיה לא יעשו לך כלום. בטל תכרטיס בטענה שאבד לך.
האם החברת השכרה חייבת לחייב מהכרטיס ללא רשותי. האם יחיבו בלי לשאול אותי? אני לא רוצה לפנות לשגרירות ישראל בנורבגיה כי אני לא מאמין שיעזרו. אבל רבק מה זה הקנס הזה? 20 שנה לא חטפתי דו"ח בארץ.
ואם יחייבו אני יכול לצלצל לחברת אשראי להגיד שאני לא מכיר בעסקה? בקיצור? מה לעשות?
תודה.
הלוואי עלינו קנסות כאלה
גיא "אנשים באדום"
22/08/09
כן אני לא משוגע ולא פסיכי, אני פשוט עוסק בתחום ובטוח שרק עם העלאת הקנסות נתחיל לנהוג כחוק באדיבות ובאחריות.
הגיע הזמן שיהיה סדר בכבישים שלנו וזה יקרה כאשר יהיה כאב בכיס אם וכאשר תעבור על החוק.
לעצם שאלתך אין לי עצה בשבילך - SORRY !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
הגיע הזמן שיהיה סדר בכבישים שלנו וזה יקרה כאשר יהיה כאב בכיס אם וכאשר תעבור על החוק.
לעצם שאלתך אין לי עצה בשבילך - SORRY !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
קטנוע תקף את רכבי וניסה לברוח, לוותר או לתבוע?
T
21/08/09
ברצוני לדעת מה אוכל לעשות לגבי תקיפה וניסיון חבלה על רכבי בנסיעה בכביש, אינני רוצה לוותר לתוקף, אך אין נזק ממשי
במהלך נסיעה רגילה עם בת הזוג שלי ברכבי עצרתי ברמזור ופתאום התחיל נהג קטנוע לתת מכות חזקות בחלון צד הקדמי של הנהג במטרה לנפץ אותו, הוא ניסה וניסה המון פעמים, נתן אגרופים בעט ומה לא כדי לגרום נזק ולברוח, ניסיתי להימלט מהרכב שלי כדי למנוע פגיעה שלי מהזכוכיות אבל כשהוא הבחין בניסיון הוא נצמד עם הגלגל וחסם את היציאה והמשיך בחבלה על הרכב שלי ולא מדובר על מכה אחת או שתיים ואפילו לא 20 אלא הרבה יותר, תוך כדי שהוא עובר לשימוש במרפק שלו כדי לנפץ, אך מסתבר שהאוטו שלי חזק.
כול זה היה כשהוא רכוב על הקטנוע שלו
כשהבחין שהאור ירוק והוא יכול להימלט הוא נתן גז וניסה לברוח בעזרת הקטנוע אך ללא הצלחה, הזמנתי משטרה והוא לא הכחיש וטען שחתכתי אותו.
לאחר בדיקה של פרטיו ,השוטרים אמרו לי שלא כדאי לי להתעסק איתו ורמזו לי לשמור מרחק "מאנשים כאלה"
הקטנוע שייך לחברת שליחויות שהוא עובד בה.
הנזק היחיד שנגרם הוא כמה שריטות על הפח של הרכב (האוטו גם ככה לא חדש)
אבל אינני רוצה לשתוק על כזה בריונות כביש, ואם לא נעשה כלום אנשים כאלו ימשיכו לנצל את זריזות של האופנועים כדי לפגוע ולברוח.
השאלה שלי אם כדאי לי בכלל לתבוע ?
האם משתלם לי בכלל להגיש טביעה? כמה אפשר לקבל על כזה מקרה?
את מי אני טובע, את הנהג או את החברה שבה הוא עבד או בכלל את הביטוח?
מה קורה כשהביטוח מתנער מאחריות כי הקטנוע שימש אותו בזמן החבלה במזיד ולהימלטות?
האם יש עצות או הכוונות?
או שבכלל כדאי לומר מזל שיצאתי בשלום ולעזוב את זה?
במהלך נסיעה רגילה עם בת הזוג שלי ברכבי עצרתי ברמזור ופתאום התחיל נהג קטנוע לתת מכות חזקות בחלון צד הקדמי של הנהג במטרה לנפץ אותו, הוא ניסה וניסה המון פעמים, נתן אגרופים בעט ומה לא כדי לגרום נזק ולברוח, ניסיתי להימלט מהרכב שלי כדי למנוע פגיעה שלי מהזכוכיות אבל כשהוא הבחין בניסיון הוא נצמד עם הגלגל וחסם את היציאה והמשיך בחבלה על הרכב שלי ולא מדובר על מכה אחת או שתיים ואפילו לא 20 אלא הרבה יותר, תוך כדי שהוא עובר לשימוש במרפק שלו כדי לנפץ, אך מסתבר שהאוטו שלי חזק.
כול זה היה כשהוא רכוב על הקטנוע שלו
כשהבחין שהאור ירוק והוא יכול להימלט הוא נתן גז וניסה לברוח בעזרת הקטנוע אך ללא הצלחה, הזמנתי משטרה והוא לא הכחיש וטען שחתכתי אותו.
לאחר בדיקה של פרטיו ,השוטרים אמרו לי שלא כדאי לי להתעסק איתו ורמזו לי לשמור מרחק "מאנשים כאלה"
הקטנוע שייך לחברת שליחויות שהוא עובד בה.
הנזק היחיד שנגרם הוא כמה שריטות על הפח של הרכב (האוטו גם ככה לא חדש)
אבל אינני רוצה לשתוק על כזה בריונות כביש, ואם לא נעשה כלום אנשים כאלו ימשיכו לנצל את זריזות של האופנועים כדי לפגוע ולברוח.
השאלה שלי אם כדאי לי בכלל לתבוע ?
האם משתלם לי בכלל להגיש טביעה? כמה אפשר לקבל על כזה מקרה?
את מי אני טובע, את הנהג או את החברה שבה הוא עבד או בכלל את הביטוח?
מה קורה כשהביטוח מתנער מאחריות כי הקטנוע שימש אותו בזמן החבלה במזיד ולהימלטות?
האם יש עצות או הכוונות?
או שבכלל כדאי לומר מזל שיצאתי בשלום ולעזוב את זה?
תקיפה
עו"ד אילון אורון
מנהל
23/08/09
תוכל להתלונן במשטרה.
עניין התביעה האזרחי, הוא כבר עניין של כדאיות כלכלית, ולקיחת סיכון כזה או אחר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
עניין התביעה האזרחי, הוא כבר עניין של כדאיות כלכלית, ולקיחת סיכון כזה או אחר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גובה תמרור עצור ?
ארז אברהמי
21/08/09
בתאריך 3/08 קבלתי דוח על אי ציות לתמרור עצור...
המקום הוא מקום יחסית מוכר לי ותמיד חשבתי שיש שם תן זכות (וכך כנראה שהיה עד לפני שנה וחצי בערך) וכך התנהגתי...
לאחר קבלת הדוח התפלאתי והלכתי לבדוק למה אף פעם לא שמיתי לב
ושמתי לב שהתמרור מוצב מאוד גבוה מעל לתמרור מעבר חצייה...
לא התעצלתי והלכתי למקום עם מטר ומצלמה ותעדתי התמרור עצור מתחיל בגובה 2.70 מ ומרכזו מעל ל3 מ'
בנוסף קו העצירה במקום מחוק...
אם יש בטענותי מספיק לביטול הדוח או קייס למשפט?
לצעירי יש ברשותי עבירות קודמות(3 במספר מיהרות וחגורה)
המקום הוא מקום יחסית מוכר לי ותמיד חשבתי שיש שם תן זכות (וכך כנראה שהיה עד לפני שנה וחצי בערך) וכך התנהגתי...
לאחר קבלת הדוח התפלאתי והלכתי לבדוק למה אף פעם לא שמיתי לב
ושמתי לב שהתמרור מוצב מאוד גבוה מעל לתמרור מעבר חצייה...
לא התעצלתי והלכתי למקום עם מטר ומצלמה ותעדתי התמרור עצור מתחיל בגובה 2.70 מ ומרכזו מעל ל3 מ'
בנוסף קו העצירה במקום מחוק...
אם יש בטענותי מספיק לביטול הדוח או קייס למשפט?
לצעירי יש ברשותי עבירות קודמות(3 במספר מיהרות וחגורה)
מייקום תמרור עצור.
מיקו
21/08/09
אל תתפוס אותי במילה ,,,, אבל "יש מצב " שגובה התמרור צריך להיות 1.80 מטרים ,מאחר שמעל גובה מסוים ,העין "לא שולטת "( הרי נהג לא מסתכל לשמיים ) ,ולעינינך, אם תוכיח שבמיקרה שלך בהתאם לכל התנאים בצומת ( רוחב הצומת , מיקום הצומת ,סיבוב לפני הצומת ,רכבים חונים הרכב שנהגתה בו, צימחיה ,ועוד ) יש סיכוי שלא יכולת לראות את התמרור , יש לך סיכוי .
לעניין גובה התמרור...
יעקבי
21/08/09
בהנחיות מ-1997, קבע המפקח על התעבורה כדלהלן:
"הצבת ה- תמרורים תהיה כך שתחתיתם תהיה בגובה – נטו – מעל פני המדרכה או השוליים כדלקמן:
- על עמוד במקום שאין הולכי רגל – 1.80 מ'.
- על עמוד במקום שיש הולכי רגל – 2.20 מ'.
סטיה קלה (!!!) ממימדי התמרור או מגובהו אין בה כדי לפגום בהוראת התמרור.
על מנת למא את ייעודו התמרור צריך שייראה לעין כל ולא יהא מוסתר ע"י ענפי עצים, שלט מסחרי, רכב גבוה שחונה או כל גורם אחר.
אשר לקו העצירה המחוק:
אין בו כדי לגרוע בהוראת התמרור. הוראת התמרור לעצור לפני קו העצירה ואם אין קו עצירה אז לפני מעבר החציה ואם אין מעבר חציה אז בקו הדימיוני של הצומת. בכל מקרה חלה חובת עצירה!!!
"הצבת ה- תמרורים תהיה כך שתחתיתם תהיה בגובה – נטו – מעל פני המדרכה או השוליים כדלקמן:
- על עמוד במקום שאין הולכי רגל – 1.80 מ'.
- על עמוד במקום שיש הולכי רגל – 2.20 מ'.
סטיה קלה (!!!) ממימדי התמרור או מגובהו אין בה כדי לפגום בהוראת התמרור.
על מנת למא את ייעודו התמרור צריך שייראה לעין כל ולא יהא מוסתר ע"י ענפי עצים, שלט מסחרי, רכב גבוה שחונה או כל גורם אחר.
אשר לקו העצירה המחוק:
אין בו כדי לגרוע בהוראת התמרור. הוראת התמרור לעצור לפני קו העצירה ואם אין קו עצירה אז לפני מעבר החציה ואם אין מעבר חציה אז בקו הדימיוני של הצומת. בכל מקרה חלה חובת עצירה!!!
שאלה לגבי קבלת דוחו"ת
ניסים
19/08/09
שלום
רציתי לשאול בכללי לא משנה איזה עבירה עשיתי אם יכולים לשלוח לי דו"ח בדואר רשום גם כשלא תפס אותי שוטר. ואם כן אחרי כמה זמן מגיע הדו"ח. הרכב הוא רכב פרטי.
רציתי לשאול בכללי לא משנה איזה עבירה עשיתי אם יכולים לשלוח לי דו"ח בדואר רשום גם כשלא תפס אותי שוטר. ואם כן אחרי כמה זמן מגיע הדו"ח. הרכב הוא רכב פרטי.
כן.
יעקבי
20/08/09
דו"ח חניה או דו"ח מצלמה או דו"ח לבן בהעדר פרטי הנהג נשלחים לבעל הרכב.
תוך שבועות או חודשים מספר (תלוי בגורמים רבים).
תוך שבועות או חודשים מספר (תלוי בגורמים רבים).
דוח בדואר ולא בשטח
עו"ד אילון אורון
23/08/09
למעשה כל עבירה שבה שוטר הבחין ולא עצר אותך, יכול שתוביל לקבלת דוח בדואר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
שלילת רשיון ל3 חודשים דחוף מאוד
אילנית
19/08/09
בעלי נשפט שלא בפניו וקיבל שלילת רשיון ל3 חודשים. כשהתערב עו"ד לעזרה השיג לו רשיון זמני ל3 חודשים.העבירה היתה שעבר ברמזור אדום במפגש מסילת רכבת. האם יש מנוס משלילת הרשיון באיזו הדרך שאפשרית או שלא? יש לציין כי פרנסתו העקרית היא כנהג מונית וחייב במזונות לשם כך עבור 4 ילדיו. נא תשובתך בהקדם
נהג מונית עבר באדום ומחפש מי יציל אותו
גיא "אנשים באדום"
20/08/09
אני לא מבין, את מוכנה לתת פרס לנהג שסיכן את עצמו (ובכך היה פוגע גם בילדיו) ואחרים כאשר עבר רמזור אדום ? ? ?
האם היית מוכנה לוותר לנהג כזה שהיה מסכן אותך או את ילדייך ?
את מבינה איזה אסון היה עלול לקרות אם רכבת היתה מתנגשת בו ?
אני לא מבין ...... גם לצפצף על החוק, גם לסכן אנשים, וגם לקבל פרס ?
אני מצטער שאני לא עונה לציפיות, אבל אני מעדיף שבעלך ירוויח פחות אבל לא יהווה סכנה לכולנו.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם היית מוכנה לוותר לנהג כזה שהיה מסכן אותך או את ילדייך ?
את מבינה איזה אסון היה עלול לקרות אם רכבת היתה מתנגשת בו ?
אני לא מבין ...... גם לצפצף על החוק, גם לסכן אנשים, וגם לקבל פרס ?
אני מצטער שאני לא עונה לציפיות, אבל אני מעדיף שבעלך ירוויח פחות אבל לא יהווה סכנה לכולנו.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
ניתן לבקש את ביטול פסה"ד
עו"ד אילון אורון
23/08/09
מביהמ"ש לתעבורה.
אם הבקשה תדחה ניתן להגיש ערעור למחוזי.
אין הכרח כי התיק יסתיים בפסילה בפועל.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
אם הבקשה תדחה ניתן להגיש ערעור למחוזי.
אין הכרח כי התיק יסתיים בפסילה בפועל.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
דוח חניה
טלי
19/08/09
קיבלתי דוח חניה של עירייה על חניה ליד תמרור ג-43 (מקום חניה לנכה משותק רגליים). קיבלתי את הדוח פעמיים על אותה חניה באותו מקום במרווח של שעתיים. האם זה חוקי?
כדאי לברר
יעקבי
20/08/09
ראשית דבר: למה לחנות בחניית נכה?
שנית, דו"ח משטרתי אפשר לתת מידי שעתיים. לגבי דו"ח עיריה אינני יודע. כדאי לברר.
נדיר ששוטרי התנועה ינקטו צעד כזה אלא אם כן המקום נחוץ לחניית נכה והתקבלה תלונה על "גזלת" חניית הנכה.
שנית, דו"ח משטרתי אפשר לתת מידי שעתיים. לגבי דו"ח עיריה אינני יודע. כדאי לברר.
נדיר ששוטרי התנועה ינקטו צעד כזה אלא אם כן המקום נחוץ לחניית נכה והתקבלה תלונה על "גזלת" חניית הנכה.
שלילת רשיון
חביב גבאי
19/08/09
שלום!
לפני כשנה וחצי לערך, הייתי מעורב בתאונת דרכים באשמתי.
הרשיון נפסל לי לחודשיים במשטרה והוחזר לי עד המשפט שהתקיים לפני 3 חודשים.
במשפט השופט גזר עליי שלילה של חודשיים + קנס כספי ואני ביקשתי, שיאריך לי את זמן השלילה בכדי שלא אשלם קנס, כי ממילא אין ברשותי רכב.
יש לציין שאני נהג חדש, והשופט שלל לי ל 3 חודשים + תנאי ל 3 חודשים שלילה למשך שנתיים.
לאחר 3 חודשי הפסילה, ניגשתי למשרד הרישוי בכדי לקחת את רשיוני בחזרה.
מה גדולה הייתה הפתעתי כשהתברר לי שאני צריך לעבור תאוריה מחדש וטסט ! מה שלא נאמר לי בבית המשפט !
שאלתי היא, האם נהג חדש חייב בתאוריה וטסט כשיש שלילה של 3 חודשים והאם השופט מחוייב לומר לי זאת בעת המשפט ?!?
אשמח למענה כנה ומהיר,
תודה מראש !!
לפני כשנה וחצי לערך, הייתי מעורב בתאונת דרכים באשמתי.
הרשיון נפסל לי לחודשיים במשטרה והוחזר לי עד המשפט שהתקיים לפני 3 חודשים.
במשפט השופט גזר עליי שלילה של חודשיים + קנס כספי ואני ביקשתי, שיאריך לי את זמן השלילה בכדי שלא אשלם קנס, כי ממילא אין ברשותי רכב.
יש לציין שאני נהג חדש, והשופט שלל לי ל 3 חודשים + תנאי ל 3 חודשים שלילה למשך שנתיים.
לאחר 3 חודשי הפסילה, ניגשתי למשרד הרישוי בכדי לקחת את רשיוני בחזרה.
מה גדולה הייתה הפתעתי כשהתברר לי שאני צריך לעבור תאוריה מחדש וטסט ! מה שלא נאמר לי בבית המשפט !
שאלתי היא, האם נהג חדש חייב בתאוריה וטסט כשיש שלילה של 3 חודשים והאם השופט מחוייב לומר לי זאת בעת המשפט ?!?
אשמח למענה כנה ומהיר,
תודה מראש !!
דבריך אמת!!!
מור "תשמור תגיע רחוק"
19/08/09
אם אני לא טועה שלילה מעל חודשים מחייבית תאוריה מחדש ומעל 3 חודשים גם וגם אבל תבדוק יותר לעומק.
יכול להיות שהשופט לא אמר לך כי זה דבר ברור יחסית אבל גם אם לא התאוריה וטסט מחדש זה ההשלכות של גזר הדין והשופט לא ישב לפרט אותם פרט לפרט.
אין לראות בתגובה זאת יעוץ או הכונה הן מיקצועית והן משפטית.
יכול להיות שהשופט לא אמר לך כי זה דבר ברור יחסית אבל גם אם לא התאוריה וטסט מחדש זה ההשלכות של גזר הדין והשופט לא ישב לפרט אותם פרט לפרט.
אין לראות בתגובה זאת יעוץ או הכונה הן מיקצועית והן משפטית.
נהג חדש בפסילה 3 חודשים - הלך הרישיון
יעקבי
19/08/09
שלום חביב,
אני מניח שהיית מעורב בתאונה עם פצוע/ים.
לידיעתך, נהג חדש מאבד את רישיון הנהיגה שלו אם עבר על אחת מ-12 עברות וביניהן:
עבירה לפי הפקודה או התקנות על פיה הורשע בתאונת דרכים שבה נפגע אדם
עבירה שבית המשפט גזר על מי שעבר אותה, פסילה בפועל מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים או יותר.
השופט אינו מחוייב לפרט לך את ההשלכות של גזר הדין.
אני מניח שהיית מעורב בתאונה עם פצוע/ים.
לידיעתך, נהג חדש מאבד את רישיון הנהיגה שלו אם עבר על אחת מ-12 עברות וביניהן:
עבירה לפי הפקודה או התקנות על פיה הורשע בתאונת דרכים שבה נפגע אדם
עבירה שבית המשפט גזר על מי שעבר אותה, פסילה בפועל מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים או יותר.
השופט אינו מחוייב לפרט לך את ההשלכות של גזר הדין.
חנייה בתחנת אוטובוס ביום שבת – מותר או אסור?
אדי
19/08/09
שלום רב,
קיבלתי דו"ח חנייה על חנייה בתחנת אוטובוס ביום שבת בשעה 17:45.
האירוע קרה בראשון לציון בתאריך 30/12/2006.
האם הדו"ח חוקי? האם אסור לחנות בתחנת אוטובוב בימי שבת?
אודה לכם על תשובה בנושא.
קיבלתי דו"ח חנייה על חנייה בתחנת אוטובוס ביום שבת בשעה 17:45.
האירוע קרה בראשון לציון בתאריך 30/12/2006.
האם הדו"ח חוקי? האם אסור לחנות בתחנת אוטובוב בימי שבת?
אודה לכם על תשובה בנושא.
אסור!
יעקבי
19/08/09
אבל בימים אלה מונחת על שולחן הכנסת הצעתו של ח"כ אופיר אקוניס להתיר חניה בתחנות אוטובוסים בימי מנוחה ובשעות שקווי האוטובוסים אינם פועלים.
דוח חניה
אפרת
19/08/09
לפני כמה ימים, קיבלנו מכתב מהמחלקה המשפטית של עיריית אשדוד על דוח שלא שולם בתוספת פיגורים ודמי טיפול של המחלקה המשפטית.
עד לקבלת המכתב, לא קיבלנו שום מכתב בקשר לדוח הקיים, והם טוענים ששלחו , מה אומר החוק בנידון, האם הם חייבים להמציא לי את האישורים לגבי משלוח הדוחות ?
עד לקבלת המכתב, לא קיבלנו שום מכתב בקשר לדוח הקיים, והם טוענים ששלחו , מה אומר החוק בנידון, האם הם חייבים להמציא לי את האישורים לגבי משלוח הדוחות ?
רביזיה בדו"חות החניה באשדוד
יעקבי
19/08/09
פורסם בעיתונות המקומית באשדוד שהתעוררה בעיה לגבי חוקיות אכיפת עברות חניה (תמרורים לא מאושרים וכד').
כדאי לך לעקוב ולברר בעיריה.
כדאי לך לעקוב ולברר בעיריה.
שוטר נתן לי דו"ח ולא רשם את סכום הקנס,מה עושים?
נורית
18/08/09
שוטר נתן לי דוח על פי תקנה 71-1 ( הורדת נוסע בכיכר).
את הדו"ח צריך לשלם עד 90 יום אבל לא מצויין בדו"ח סכום הקנס לא בספרות ולא במילים.
איך אני אמורה להתייחס לעניין?
הדו"ח פסול?
את הדו"ח צריך לשלם עד 90 יום אבל לא מצויין בדו"ח סכום הקנס לא בספרות ולא במילים.
איך אני אמורה להתייחס לעניין?
הדו"ח פסול?
טעות סופר. הדו"ח אינו פסול!
יעקבי
19/08/09
שתי אופציות בפנייך:
א. לפנות למשרד התנועה הסמוך ועל פי סעיף העברה אפשר לדעת מה גובה הקנס (אפשר גם בטלפון או באתר זה).
ב. להמתין 90 יום ואז יישלח אלייך טופס חדש עם תוספת של 50% קנס.
א. לפנות למשרד התנועה הסמוך ועל פי סעיף העברה אפשר לדעת מה גובה הקנס (אפשר גם בטלפון או באתר זה).
ב. להמתין 90 יום ואז יישלח אלייך טופס חדש עם תוספת של 50% קנס.
נהיגה עם יד שבורה
dawn
18/08/09
שלום, אני מבקשת לדעת מה נאמר בחוק לגבי נהיגה כאשר יש שבר ביד?מדובר בשבר באיזור פרק היד, הנתון בסד (כלומר לא בגבס מלא) והרכב אוטומטי,תודה
ראי תקנה 26 סעיף 3 וסעיף 4 להלן ותחליטי
יעקבי
19/08/09
ראי תקנה 26:
26. אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב:
(1) הוא שרוי במצב העלול לסכן עוברי דרך;
(2) הוא נתון תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים;
(3) הוא אינו מסוגל לנהוג ברכב בבטחון סביר מחמת מצב נפשו או מחמת חולשה או ליקוי גופני;
(4) הוא במצב השולל ממנו את השליטה ברכב או את ראיית הדרך והתנועה בה.
26. אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב:
(1) הוא שרוי במצב העלול לסכן עוברי דרך;
(2) הוא נתון תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים;
(3) הוא אינו מסוגל לנהוג ברכב בבטחון סביר מחמת מצב נפשו או מחמת חולשה או ליקוי גופני;
(4) הוא במצב השולל ממנו את השליטה ברכב או את ראיית הדרך והתנועה בה.
נהיגה ללא רשיון בתוקף
שי
18/08/09
שלום,
לפני כשלושה חודשים עצר אותי שוטר לביקורת שיגרתית של מסמכים.תוך כדי הבדיקה הסתבר שרשיון הנהיגה שלי איננו בתוקף כמעט שנתיים.אני אזרח שומר חוק והדבר נעשה מבחינתי בתום לב מוחלט-הייתי משוכנע שעם פקיעת הרשיון ישלח במקומו חדש ולא עלה בדעתי לבדוק את הדבר מעולם.יש לי רשיון כארבע שנים,ובכל הזמן הזה קיבלתי דוח מהירות אחד.לאחר המקרה חידשתי את הרשיון מידית,אבל מלבד זה רשם לי השוטר זימון לדין בחודש מרץ.ברצוני לשאול מספר שאלות:
1.מה העונש המירבי שאני עשוי לקבל?
2.האם עלי לגשת למשפט ולייצג את עצמי ?מה עלי לטעון במקרה כזה?
אשמח לקבל את תגובתך בעניין.
לפני כשלושה חודשים עצר אותי שוטר לביקורת שיגרתית של מסמכים.תוך כדי הבדיקה הסתבר שרשיון הנהיגה שלי איננו בתוקף כמעט שנתיים.אני אזרח שומר חוק והדבר נעשה מבחינתי בתום לב מוחלט-הייתי משוכנע שעם פקיעת הרשיון ישלח במקומו חדש ולא עלה בדעתי לבדוק את הדבר מעולם.יש לי רשיון כארבע שנים,ובכל הזמן הזה קיבלתי דוח מהירות אחד.לאחר המקרה חידשתי את הרשיון מידית,אבל מלבד זה רשם לי השוטר זימון לדין בחודש מרץ.ברצוני לשאול מספר שאלות:
1.מה העונש המירבי שאני עשוי לקבל?
2.האם עלי לגשת למשפט ולייצג את עצמי ?מה עלי לטעון במקרה כזה?
אשמח לקבל את תגובתך בעניין.
רשיון לא בתוקף
מיקו
18/08/09
קח עו"ד ,ועשה את זה דחוף ,ורצוי עו"ד טוב,,,,,,
עברה בתום לב
יעקבי
18/08/09
רישיון לא תקף מעל 6 חודשים זו עברה שבית הדין נותן עליה את הדעת.
היות שלא היית בשלילה ואתה מודה בעובדת האשמה, פנה לקצין תנועה במרחב שלך ובקש שימוע.
שטח את טענותיך, תודה באשמה, תתנצל ובקש "להיענש" במקום כדי לחסוך מזמנו של בית המשפט.
יש מקום שהתובע/ת ימירו לך את ההזמנה לדין בברירת קנס ובא לציון גואל.
היות שלא היית בשלילה ואתה מודה בעובדת האשמה, פנה לקצין תנועה במרחב שלך ובקש שימוע.
שטח את טענותיך, תודה באשמה, תתנצל ובקש "להיענש" במקום כדי לחסוך מזמנו של בית המשפט.
יש מקום שהתובע/ת ימירו לך את ההזמנה לדין בברירת קנס ובא לציון גואל.
רישיון להרוג!! הרג את אימי וזוכה מכל אשמה!!!
מיטל
18/08/09
שמי מיטל.
אני איבדתי את אימי לפני כחצי שנה בתאונת דרכים.
בת 60 וחצי במותה.מלאת שמחת חיים, סבתא לנכדים, מסורה ובעלת נשמה ענקית.
היא חצתה את הכביש בסמוך לביתנו בחולון כהולכת רגל(לטענת החוקרים, סמוך למעבר החציה ולא במעבר עצמו)..
נהג שלא הבחין בה העיף אותה למרחק של כמה עשרות מטרים.
היא נפגעה הראשה ונפטרה כעבור מס' שעות בביח.
נותרנו המומים וכואבים ככ.
אתמול קיבלתי שיחת טלפון מן הפרקליטות כי הוחלט לגנוז את התיק לטענתם הנהג אינו אשם בתאונה, הוא נהג כמו כל נהג סביר במהירות המותרת, לא ניתן היה למנוע את התאונה ולמעשה האשמה מוטלת על אימי כביכול.
טרם אזרתי אומץ לספר לאבי כי זה מה שהוחלט.
כל מה שמחזיק אותו מאז זו הידיעה כי הנהג יקבל את עונשו.
רציתי להתייעץ:
מה עושים מכאן? כיצד מערערים?
תודה רבה,
מיטל.
אני איבדתי את אימי לפני כחצי שנה בתאונת דרכים.
בת 60 וחצי במותה.מלאת שמחת חיים, סבתא לנכדים, מסורה ובעלת נשמה ענקית.
היא חצתה את הכביש בסמוך לביתנו בחולון כהולכת רגל(לטענת החוקרים, סמוך למעבר החציה ולא במעבר עצמו)..
נהג שלא הבחין בה העיף אותה למרחק של כמה עשרות מטרים.
היא נפגעה הראשה ונפטרה כעבור מס' שעות בביח.
נותרנו המומים וכואבים ככ.
אתמול קיבלתי שיחת טלפון מן הפרקליטות כי הוחלט לגנוז את התיק לטענתם הנהג אינו אשם בתאונה, הוא נהג כמו כל נהג סביר במהירות המותרת, לא ניתן היה למנוע את התאונה ולמעשה האשמה מוטלת על אימי כביכול.
טרם אזרתי אומץ לספר לאבי כי זה מה שהוחלט.
כל מה שמחזיק אותו מאז זו הידיעה כי הנהג יקבל את עונשו.
רציתי להתייעץ:
מה עושים מכאן? כיצד מערערים?
תודה רבה,
מיטל.
סגירת תיק קטלני
עו"ד אילון אורון
מנהל
19/08/09
כפי שהשבתי לך בעבר, יש אפשרות להגיש ערר על החלטה זו.
מומלץ לפנות לעו" העוסק בתחום, אשר בשיתוף פעולה עפ בוחן תאונות דרכים, יבחן את הנימוקים המצדיקים העמדה לדין.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום לא מהוות תחליף ליעוץ משפטי
מומלץ לפנות לעו" העוסק בתחום, אשר בשיתוף פעולה עפ בוחן תאונות דרכים, יבחן את הנימוקים המצדיקים העמדה לדין.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום לא מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש עילה לביטול?
שירן
17/08/09
שלום,
אתמול בבוקר נסעתי עם בן זוגי ברחוב מנחם בגין בת"א. עצרתי באדום לבן על מנת לרדת לחנות המחשבים לקחת את המחשב שלי. בן זוגי תכנן לסיים את שיחת הטלפון שלו ולעבור למושב הנהג. בטרם הספיק לעבור, הגיעה ניידת ושוטרת ביקשה ממנו מסמכם. בן זוגי הציע להזיז את הרכב במידי אך השוטרת לא הסכימה. משלא מצא את המסמכים ברכב התקשר לשאול אותי. כמובן שמיד חזרתי למקום (תוך 20 שניות) ותוך כדי ריצה למקום נזכרתי כי שכחתי את כל המסמכים כולל ארנק בתיק שאיתו נסענו לצפון יום לפני. הסברתי זאת לשוטרת ואמרתי לה שהיא יכולה אפילו לראות בתיק שלי שאין לי אפילו ארנק ולהפתעתי היא הסכימה. הראתי לה כי התיק שלי ריק והיא התרצתה. הצעתי לגשת לתחנת המשטרה על מנת להציג את המסמכים הרלוונטים (במחשבה כי זאת הבעיה היחידה) אך השוטרת אמרה כי אין צורך. היא ביקשה שאחכה על המדרכה וניגשה לרכב שלה. חשבתי שהיא רק מסיימת את הדוח של הבחורה שעמדה לצד הרכב שלפני אך להתפתעתי שנינו קיבלנו דוח. שאלתי את השוטרת "למה את מביאה לי דוח? מה בגלל המסמכים?" והיא אמרה שאגיד תודה שהיא לא הטריחה אותי לתחנת המשטרה על מנת להזדהות ושאסור לעצור באדום לבן אפילו לשנייה. לאחר שנסעתי ראיתי בדוח כי כתוב שהדוח הודבק על השמשה מה שבכלל לא נכון - הוא הרי ניתן לי ביד! ולכן גם כל דברי הנהג - לא נכתבו! כל מה שאמרתי כאילו לא נאמר! רק מה - בדוח שבו היא מתארת את העברה כתבה השוטרת כי חניתי באדום לבן - שוב לא נכון, הרכב היה ממונע ובן זוגי היה בתוך הרכב. כמו כן היה כתוב כי חזרתי מחנות מחשבים לטענתי וכי הזזתי את הרכב - איך היא יכלה לכתוב שטענתי את זה ושהזזתי את הרכב אם הדוח נדבק על השמשה??? קצת סתירה הייתי אומרת... האם יש עילה לביטול הדוח?
אני אשמח לתשובה בהקדם כי אני ממש לחוצה! תודה!
אתמול בבוקר נסעתי עם בן זוגי ברחוב מנחם בגין בת"א. עצרתי באדום לבן על מנת לרדת לחנות המחשבים לקחת את המחשב שלי. בן זוגי תכנן לסיים את שיחת הטלפון שלו ולעבור למושב הנהג. בטרם הספיק לעבור, הגיעה ניידת ושוטרת ביקשה ממנו מסמכם. בן זוגי הציע להזיז את הרכב במידי אך השוטרת לא הסכימה. משלא מצא את המסמכים ברכב התקשר לשאול אותי. כמובן שמיד חזרתי למקום (תוך 20 שניות) ותוך כדי ריצה למקום נזכרתי כי שכחתי את כל המסמכים כולל ארנק בתיק שאיתו נסענו לצפון יום לפני. הסברתי זאת לשוטרת ואמרתי לה שהיא יכולה אפילו לראות בתיק שלי שאין לי אפילו ארנק ולהפתעתי היא הסכימה. הראתי לה כי התיק שלי ריק והיא התרצתה. הצעתי לגשת לתחנת המשטרה על מנת להציג את המסמכים הרלוונטים (במחשבה כי זאת הבעיה היחידה) אך השוטרת אמרה כי אין צורך. היא ביקשה שאחכה על המדרכה וניגשה לרכב שלה. חשבתי שהיא רק מסיימת את הדוח של הבחורה שעמדה לצד הרכב שלפני אך להתפתעתי שנינו קיבלנו דוח. שאלתי את השוטרת "למה את מביאה לי דוח? מה בגלל המסמכים?" והיא אמרה שאגיד תודה שהיא לא הטריחה אותי לתחנת המשטרה על מנת להזדהות ושאסור לעצור באדום לבן אפילו לשנייה. לאחר שנסעתי ראיתי בדוח כי כתוב שהדוח הודבק על השמשה מה שבכלל לא נכון - הוא הרי ניתן לי ביד! ולכן גם כל דברי הנהג - לא נכתבו! כל מה שאמרתי כאילו לא נאמר! רק מה - בדוח שבו היא מתארת את העברה כתבה השוטרת כי חניתי באדום לבן - שוב לא נכון, הרכב היה ממונע ובן זוגי היה בתוך הרכב. כמו כן היה כתוב כי חזרתי מחנות מחשבים לטענתי וכי הזזתי את הרכב - איך היא יכלה לכתוב שטענתי את זה ושהזזתי את הרכב אם הדוח נדבק על השמשה??? קצת סתירה הייתי אומרת... האם יש עילה לביטול הדוח?
אני אשמח לתשובה בהקדם כי אני ממש לחוצה! תודה!
הכל ביחד וכל אחד לחוד...
יעקבי
17/08/09
לשירן,
ראשית אציג לך את הוראת תקנת אבני שפה הצבועות אדום-לבן:
"אסורה כל עצירה או חניה בכביש אלא אם דרוש הדבר למילוי הוראת כל דין".
היות שרכבך היה מונע מדובר בעצירה וזו עברה כלשון החוק.
בנוסף לעברה זו לא נמצאו עימך רישיון הרכב ולא תעודת הביטוח (ובלא ארנק) גם לא רישיון הנהיגה ואף לא כל תעודה מזהה אחרת. אלה ארבע עברות המחייבות את השוטר/ת לעכבך לתחנה לצורך זיהוי.
משהעדיפה השוטרת שלא לעכבך היא רשמה לך דו"ח חניה (הדבקה על הרכב) בהעדר פרטי הנהג אלא לפי פרטי הרכב (מספר, צבע ותוצרת).
על פי הנוהל, אם הופיע הנהג במהלך רישום דו"ח חניה, יש למלא את כל פרטיו בדו"ח. במקרה שלך לא נמצאו תעודות מזהות ועל כן היה צורך לעכבך לתחנה עד שמאן דהוא יביא את מסמכייך (יכול לקחת זמן!).
מכאן תביני שהשוטרת חרגה מן הנוהל מצד אחד וחסכה לך עיכוב וטרחת הבאת מסמכים מאידך.
האם זו עילה לביטול הדו"ח? היתה עברה (עצירה לאורך אבני שפה הצבועות אדום-לבן) ואת מודה בה רק שאינך מכירה בה כעברה. השאר שקלא וטריא.
ראשית אציג לך את הוראת תקנת אבני שפה הצבועות אדום-לבן:
"אסורה כל עצירה או חניה בכביש אלא אם דרוש הדבר למילוי הוראת כל דין".
היות שרכבך היה מונע מדובר בעצירה וזו עברה כלשון החוק.
בנוסף לעברה זו לא נמצאו עימך רישיון הרכב ולא תעודת הביטוח (ובלא ארנק) גם לא רישיון הנהיגה ואף לא כל תעודה מזהה אחרת. אלה ארבע עברות המחייבות את השוטר/ת לעכבך לתחנה לצורך זיהוי.
משהעדיפה השוטרת שלא לעכבך היא רשמה לך דו"ח חניה (הדבקה על הרכב) בהעדר פרטי הנהג אלא לפי פרטי הרכב (מספר, צבע ותוצרת).
על פי הנוהל, אם הופיע הנהג במהלך רישום דו"ח חניה, יש למלא את כל פרטיו בדו"ח. במקרה שלך לא נמצאו תעודות מזהות ועל כן היה צורך לעכבך לתחנה עד שמאן דהוא יביא את מסמכייך (יכול לקחת זמן!).
מכאן תביני שהשוטרת חרגה מן הנוהל מצד אחד וחסכה לך עיכוב וטרחת הבאת מסמכים מאידך.
האם זו עילה לביטול הדו"ח? היתה עברה (עצירה לאורך אבני שפה הצבועות אדום-לבן) ואת מודה בה רק שאינך מכירה בה כעברה. השאר שקלא וטריא.
דו"ח תנועה על אי ציות לתמרור עצור
מקס
17/08/09
שלום רב, קיבלתי דו"ח על אי ציות לתמרור עצור, אשר מוצב בצידו השמאלי של הכביש, כאשר אני פונה ימינה. בדקתי את חוקי התנועה ומצאתי כי תמרור עצור בצד שמאל תקף על אלה הפונים שמאלה או מבצעים פניית פרסה, אך במשטרת תנועה, מחוז חיפה לא הסכימו לבטל את הדו"ח (הגשתי בקשת ביטול). ברצוני להתיעץ האם כדי להמשיך ולהגיש בקשה להשפט
תודה
תודה
הצדק עימך
יעקבי
17/08/09
הוראת התמרור:" ... הוצב התמרור בצד שמאל של הכביש, כוחו יפה לגבי הפניה שמאלה ולגבי פניית פרסה".
א. בדוק שוב אם יש/אין תמרור גם בצד ימין.
ב. צלם את המקום כך שיראו שמוצב תמרור רק בצד שמאל.
ג. בקש שימוע אצל ק. תנועה במרחב שלך.
ד. טעויות קורות ואפשר לתקן.
בברכה
א. בדוק שוב אם יש/אין תמרור גם בצד ימין.
ב. צלם את המקום כך שיראו שמוצב תמרור רק בצד שמאל.
ג. בקש שימוע אצל ק. תנועה במרחב שלך.
ד. טעויות קורות ואפשר לתקן.
בברכה
אין עבירה ולכאורה מגיע לך פיצוי
עו"ד אילון אורון
17/08/09
כאשר בית המשפט מזכה נהג , הסיכוי שיחייב את המשטרה בהוצאות אפסי.
יחד עם זאת, נראה לי כי זהו המקרה, וזאת אם תבקש להישפט ותזוכה , כי לכאורה אין עבירה.
וזאת בעיקר בכלל שפנית למשטרה והפנית אותם לטעותם אך בחרו להתעלם מכך.
בבברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
יחד עם זאת, נראה לי כי זהו המקרה, וזאת אם תבקש להישפט ותזוכה , כי לכאורה אין עבירה.
וזאת בעיקר בכלל שפנית למשטרה והפנית אותם לטעותם אך בחרו להתעלם מכך.
בבברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
לקיחת טרקטורון
שרון
16/08/09
שלום רב!
נסעתי עם הטרקטורון שלי בתוך הישוב בנימינה (מושבה) ,ללא קשת .
נסעתי לחבר בכדי להרכיב קשת על הטרקטורון.לכשהגעתי לחבר הטרקטורון חנה ליד ביתו כשאנחנו מתכננים בו בזמן להתקין את הקשת בטיחות.עבר קצין מודיעין+מפקד משטרה שהביאו לי דוחות אין סוף גם על הקשת בזמן שהרכב חונה.כמו כן לא הסתפקו רק בדוחות אלא גם הזמנה לבית משפט על כך שאין קשת בטיחות.כמו כן לא הספיק בית משפט+דוחות.הזמינו גרר בכדי לאסוף את הטרקטורון לתחנה על מנת לבדוק את תקינותו על הכביש.ברצוני לציין שאני חייל יצאתי לחופשה ולקבל התהגות כ"כ בוטה משוטרים כמה וכמה מפקש משטרה שהתנהגותם לא רחוקה מעברינות ברחוב ומכל המשתמע בעברינות בכלל.אשמח לקבל את עצתך בענין ואיך אוכל להציל את המצב ואת הטרקטורון.והאם בכלל ניתן להביא דוח לטרקטרון עומד ולא נוסע?
אשמח לתשובה מהירה בנדון.
נסעתי עם הטרקטורון שלי בתוך הישוב בנימינה (מושבה) ,ללא קשת .
נסעתי לחבר בכדי להרכיב קשת על הטרקטורון.לכשהגעתי לחבר הטרקטורון חנה ליד ביתו כשאנחנו מתכננים בו בזמן להתקין את הקשת בטיחות.עבר קצין מודיעין+מפקד משטרה שהביאו לי דוחות אין סוף גם על הקשת בזמן שהרכב חונה.כמו כן לא הסתפקו רק בדוחות אלא גם הזמנה לבית משפט על כך שאין קשת בטיחות.כמו כן לא הספיק בית משפט+דוחות.הזמינו גרר בכדי לאסוף את הטרקטורון לתחנה על מנת לבדוק את תקינותו על הכביש.ברצוני לציין שאני חייל יצאתי לחופשה ולקבל התהגות כ"כ בוטה משוטרים כמה וכמה מפקש משטרה שהתנהגותם לא רחוקה מעברינות ברחוב ומכל המשתמע בעברינות בכלל.אשמח לקבל את עצתך בענין ואיך אוכל להציל את המצב ואת הטרקטורון.והאם בכלל ניתן להביא דוח לטרקטרון עומד ולא נוסע?
אשמח לתשובה מהירה בנדון.
מן הסתם ראו אותך נוסע
יעקבי
16/08/09
נהיגה ללא קשת ביטחון היא עברה שאינה ברירת קנס אלא הזמנה לדין.
כל השאר נגזר מתגובותיך והתנהגותך.
נ.ב. האם היתה לוחית רישוי בטרקטורון?
האם חבשת קסדת מגן בזמן שנהגת?
האם רישיון הטרקטורון (טסט) בתוקף?
האם היתה לך פוליסת ביטוח בתוקף?
ועוד נ.ב.
עצם נהיגתך בכבישי המושבה היא עברה בפני עצמה.
כל השאר נגזר מתגובותיך והתנהגותך.
נ.ב. האם היתה לוחית רישוי בטרקטורון?
האם חבשת קסדת מגן בזמן שנהגת?
האם רישיון הטרקטורון (טסט) בתוקף?
האם היתה לך פוליסת ביטוח בתוקף?
ועוד נ.ב.
עצם נהיגתך בכבישי המושבה היא עברה בפני עצמה.
תאונה בעקבות עצירה פתאומית ללא סיבה
משה
15/08/09
בעקבות עצירה פתאומית ללא סיבה וללא איתות של רכב לפני פגעתי ברכב. הפגוש שלו התכוץ וכן קידמת הרכב שלי. אני נהגתי במהירות רגילה והנהג עצר באור ירוק לפני יציאה לצומת.
מי אשם? מי חייב לשלם על הנזקים (שלי ושלו)
יש לציין שהנהג בעצמו מודה שלא היה בסדר אך טוען שהחוק הוא לצידו.
אשמח למענה מהיר ביותר.
מי אשם? מי חייב לשלם על הנזקים (שלי ושלו)
יש לציין שהנהג בעצמו מודה שלא היה בסדר אך טוען שהחוק הוא לצידו.
אשמח למענה מהיר ביותר.
אכן החוק איתו במקרה זה
מור "תשמור תגיע רחוק"
17/08/09
אתה הוא זה שאמור לשמור מרחק (מרחק שאמור לספק לך מענה בשעת הצורך) כ במקרה זה.
לעומת זאת יש את המקרים החריגים בהם האשמה היא לא בידיים שלך
אך לא כאן.
אין לראות תגובה זאת יעוץ או הכונה הן משפטית והן מיקצועית השימוש על אחריותך בלבד
לעומת זאת יש את המקרים החריגים בהם האשמה היא לא בידיים שלך
אך לא כאן.
אין לראות תגובה זאת יעוץ או הכונה הן משפטית והן מיקצועית השימוש על אחריותך בלבד
עצירה בירוק אסורה ..
עו"ד אילון אורון
17/08/09
כאשר אין הצדקה לכך.
אני מניח כי ביהמ"ש עשוי לחלק את הנזקים בנכם , אם העובדות שהזכרת יתקבלו על ידו.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
אני מניח כי ביהמ"ש עשוי לחלק את הנזקים בנכם , אם העובדות שהזכרת יתקבלו על ידו.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
כניסה לצומת גדולה כשהרמזור צהוב
יגאל כהן
15/08/09
נכנסתי לצומת גדולה בדיוק כשהרמזור התחלף מירוק לצהוב ומיד לאדום
כך שנתפסתי בתוך הצומת באדום ,מאיזה שלב המצלמה מתחילה לצלם
האם יש דרך להוכיח שלא נכנסתי לצומת באדום?
מה גובה הקנס על מעבר באור אדום וכמה נקודות ולאיזה תקופה הנקודות? אודה לקבלת תשובה .
כך שנתפסתי בתוך הצומת באדום ,מאיזה שלב המצלמה מתחילה לצלם
האם יש דרך להוכיח שלא נכנסתי לצומת באדום?
מה גובה הקנס על מעבר באור אדום וכמה נקודות ולאיזה תקופה הנקודות? אודה לקבלת תשובה .
תשובה חלקית
מור "תשמור תגיע רחוק"
15/08/09
מה הדרך להוכיח אני לא יודע אבל גם אם תוכיח אתה תחטוף על כניסה לצומת עמוסה. שיקולים שלך.
לגבי העונש.
זה 1000 שקל ו10 נקודות למשך שנתיים כרגיל.
לגבי העונש.
זה 1000 שקל ו10 נקודות למשך שנתיים כרגיל.
יש לך מזל .........
גיא "אנשים באדום"
15/08/09
המצלמה מצלמת מספר שניות לאחר שהאור האדום נדלק ובאותו זמן אתה חוצה את קו העצירה / קו הצומת וחוצה את הצומת.
חציית צומת באוראדום היא עבירה מסוכנת וחמורה העלולה להסתיים באסון נוראי וכואב מאוד.
הקנס הוא 1000 ש"ח ו - 10 נקודות.
יגאל אני מניח שלא התכוונת אבל זכור שהיית עלול להיות במקום אחר...
תשתדל להקפיד על חוקי התנועה וטיפ קטן שעשוי להציל רבים -
גם כשיש לך ירוק / זכות קדימה, האט לשנייה ותוודא שאף אחד לא גונב לך את הזכות !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חציית צומת באוראדום היא עבירה מסוכנת וחמורה העלולה להסתיים באסון נוראי וכואב מאוד.
הקנס הוא 1000 ש"ח ו - 10 נקודות.
יגאל אני מניח שלא התכוונת אבל זכור שהיית עלול להיות במקום אחר...
תשתדל להקפיד על חוקי התנועה וטיפ קטן שעשוי להציל רבים -
גם כשיש לך ירוק / זכות קדימה, האט לשנייה ותוודא שאף אחד לא גונב לך את הזכות !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
2 שניות לאחר המופע האדום
יעקבי
16/08/09
מצלמות במערכת רמזורים מצלמות (תמונה ראשונה) בד"כ 2 שניות לאחר תחילת המופע האדום ושוב (תמונה שניה) כעבור עוד שניה.
הקנס בגין עברה של אי ציות ל"אדום" - 1000 ש"ח + 10 נקודות.
תוקף הנקודות לשנתיים.
בקרוב תיכנס לתוקפה תקנה מחמירה. אם נהג יעבור את קו העצירה ב"אדום" 4 שניות לאחר תחילת המופע האדום הוא יוזמן לדין והעונש הצפוי יכלול קנס גבוה יותר וגם שלילת רישיון.
הקנס בגין עברה של אי ציות ל"אדום" - 1000 ש"ח + 10 נקודות.
תוקף הנקודות לשנתיים.
בקרוב תיכנס לתוקפה תקנה מחמירה. אם נהג יעבור את קו העצירה ב"אדום" 4 שניות לאחר תחילת המופע האדום הוא יוזמן לדין והעונש הצפוי יכלול קנס גבוה יותר וגם שלילת רישיון.
צומת זה זכר ולא נקבה
עו"ד אילון אורון
17/08/09
ולגופו של עניין, נראה כי ניתן יהיה להעמיד אותך לדין על עבירה של כניסה לצומת לא פנוי - עבירה המחייבת ב 6 נקודות.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
דו"ח בגין אורות קנסון
דניאל
15/08/09
שלום! ביום שישי בערב בכביש לכיוון בית דגן עורכים מחסום משטרתי לשם בדיקת שכרות. נעצרתי ונתבקשתי ע"י השוטר לנשוף על פניו (!) כשסירבתי הוא ערך לי בדיקה שהראתה שלא שתיתי בכלל ואז השוטר החליט להוריד את האוטו מהכביש בגין אורות הקסנון. מדובר ברכב בעל עדשות ולמיטב ידיעתי על עדשות מותר להרכיב קסנון. האם ניתן לבטל את הדו"ח?
אם תוכיח שאורות הקסנון אוריגנליים.
יעקבי
16/08/09
ישנה תופעה נפוצה שמחליפים את פנסי הרכב בפנסים עם נורות קסנון.
מה הבעיה?
סינוור. מסתבר שבפנסים לא-אוריגינליים אין אפשרות לעמעם אורות ולכן נוסעים במצב הגורם לסינוור. ישנם עוד ארבעה אלמנטים השונים באורות קסנון ואחד מהם הוא הבליה של מערכת החיווט ברכב.
מה הבעיה?
סינוור. מסתבר שבפנסים לא-אוריגינליים אין אפשרות לעמעם אורות ולכן נוסעים במצב הגורם לסינוור. ישנם עוד ארבעה אלמנטים השונים באורות קסנון ואחד מהם הוא הבליה של מערכת החיווט ברכב.
דו"ח בגין קסנון
דניאל
20/08/09
שלום
כיצד ניתן להוכיח שאורות הקסנון אורגינאליים?
כיצד ניתן להוכיח שאורות הקסנון אורגינאליים?
ד"וח בגין זריקת בדל סיגרה מחלון רכב
נירית
15/08/09
לפני כשבוע קיבלתי דוח מהמשרד לאיכות הסביבה בגין זריקת בדל סיגרייה מהחלון תאריך הדוח הינו מלפני כ- 11 חודשים. אני כמובן נוהגת לזרוק את הבדלים במאפרה ולא מהחלון.ההסתמכות של הדוח הינה ע"פ מספר הרכב. האם ניתן לעשות משהו כנגד החוק איך ניתן כי לא ביצעתי את העבירה, ועל מי בעצם מוטלת חובת ההוכחה במיוחד שלטענת הדוח הדבר קרה לפני כמעט כשנה וכמובן שאני לא יכולה לזכור אפילו אם בכלל הייתי באיזור המדובר ?
מעבר למספר הרכב, צריכים להיות עוד פרטים-->>
שוטר תנועה (ש.ת)
15/08/09
כגון המקום, הזמן, סוג הרכב. באם זה במסלול הנסיעות שלך, אז כנראה שהדו"ח בסדר. באם לא נראה לך, תבקשי להשפט, אבל אז יש סיכוי שלא תצאי כמו שחשבת.

