פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
זקוק לייעוץ בנושא דו"ח תנועה
תשובה
לדעתי מבחינת זה שלא החנית את הרכב בחניית נכים, בקש להישפט והבא איתך עדים שראו את המקרה, עדיף יותר מעד אחד שיחזקו את דבריך.
האם דו"ח שניתן לי ע"י קצין משטרה
שאלתי היא האם דו"ח שניתן לי ע"י קצין משטרה ללא מילוי פרטיו האישיים כלל ( לא מספר אישי,שם,דרגה וכו) תקף?
תשובה
אתה יכול לפנות ליחידת התנועה שבה מדובר ולבקש לשכתב לך דו"ח עם פרטי רושם הדו"ח.
ביטול יהיה אפשר להשיג רק אם לא ימצאו מי רשם לך את הדו"ח והסיכוי לכך שואף לאפס.
חוסר בפרטי עורך הדוח
אני מניח כי המשטרה כן תוכל לאתרו.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
דו"ח שנוי במחלוקת
ניסוח חסר בדוח
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נהיגה ללא רישיון בכביש בין עירוני
אודה על תשובתך.
אחותך התכוונה להרוס את המשפחה !
איזה סגנון ואיזה ....... יש כאן נסיון בוטה גס ומסוכן שהיה עלול להסתיים בתוצאה כזו עצובה וטראגית שהסיפור הזה היה מתפרסם בכלי התקשורת ובכלל לא מגיע לפורום הזה.
אחותך הרי ידעה שהיא מבצעת מעשה אסור ומסוכן, מהיכן לקחה את האומץ לעשות כן והאם לא חשבה על האסון שהיתה מביאה על משפחתה ומשפחת החבר ואחרים ? ? ? ומי זה החבר "החכם" הזה שהסכים שתסכן אותו ואחרים ככה ? שיחשוב על מצפונו אם היה קורה משהו ...
לגבי העונש, אני שואל אותך גב' אלמונית - איזה עונש היית נותנת לאותה גב' פלונית אם חלילה היתה פוגעת בך / במשפחתך ? תחשבי על כך !
האם היית מוכנה לוותר לה ? היית מוציאה אותה מהעניין בעונש קל ?
אני מקווה שהעונש שלה יהיה חמור ומרתיע כדי שאחרים יבינו ויפנימו.
אני מקווה שלפחות את הרשיון שלה "יקחו" לשנים רבות, כי אדם כמוה הוא נהגת מסוכנת, ואני חושב שנהגים מסוכנים מקומם כהולכי רגל או נוסעים בתחבורה הציבורית.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
בקשה להישפט
אני מוכן להודות על המהירות כדי לא להישפט בקרית גת.
למי אני צריך לפנות כדי לדבר או לפקסס בקשה זו שיעבירו את מקום הדיון.?
צריך להגיש בקשה לבהימ"ש העליון - הוא המוסמך!
מה ההגיון בלבקש להישפט ומייד להודות?
ניתן לבקש מנשיאת העליון, שצפויה לדחות את בקשתך.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
פתרון לבעיית הינשוף
אין חוק כזה - אבל מה זה יעזור?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנסות חנייה תל אביב
דוחות משנת 2001-2002 ב1-2009
קיבלתי עיקול בבנק על דוחות משנים אלו.אני תושב חוזר פניתי לעירייה בתואנה לקבל
העתקי דוחות אמרו שאין אפשרות עקב הזמן שחלף.שאלתי מדוע חיכו הרבה שנים עד
לביצוע העיקול.אמרו שהיו בבית אימי מעקלים בשנת 2005 ו2008.לאימי אגב יש אישור מנוטריון
שאני לא גר איתה .כאמור שהיתי בחול שש שנים.שאלתי יש מצב לטעון להתיישנות עקב
שלוש שנים או שבע אפילו שבהן העירייה לא נקטה אמצעים כמו עיקול בבנק עד 2009?
ומה עלי לעשות? הסכום הגיע ל2600 שקלים.בתוד מראש
קנסות ישנים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מספר נוסעים שניתן להסיע
תשובה
1. הנהג הינו נהג חדש
2. הנהג מתחת לגיל 21
במידה ואחד מהתנאים לא מתקיים הרי שמותר לנהג להסיע יותר משני נוסעים, לכן במקרה שלך אם נגמרה תקופת הנהג החדש, מותר לך להסיע יותר משני נוסעים.
עובדת שהגיעה לגיל 62
עובדת בת 62 (עם ותק של 25 שנה באותו מקום עבודה) שמעונינת להמשיך לעבד ואנו כחברה לא רוצים להמשיך את העסקתה.
האם ניתן לפטרה?
תודה
פני לפורום דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי שמירה על הימין
למה את בהלם?
איזה עקרון מידתיות את מחפשת בדו"חות? הרי עברת על החוק...
בכל מקרה במידה ויש לך רשיון מעל חמש שנים ואין לך הרשעות תעבורה בשנתיים האחרונות, את יכולה לרשום מכתב רשום ליחידת התנועה בה בוצעה העבירה ולבקש המרה לאזהרה.
כדאי לשלוח את המכתב במהרה, שכן לוקח למשטרה זמן לענות.
במידה ואת לא מקבלת תשובה עד מועד תשלום הקנס, רצוי לשלם על מנת להימנע מכפל קנס.
גם נסיעה לא בנתיב "הכי שמאלי" זו עבירה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
הקראה ראשונה
האם זה דבר נורמלי בהקראה ראשונה לבקש דחייה??
האם השופט לא מתעצבן על כך...
תודה
בגבול הסביר מבחינת רב השופטים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
במקרה של דריסת כלב מה האחריות?
אני לא חושבת שאני אחראית כאן לכלב שלא היה קשור והתרוצץ לו ברחוב צר.
האם הביטוח מכסה משהו כזה? האם יש לי אחריות בעניין?
אני קצת היסטרית, הם רוצים להגיש תלונה במשטרה. אנא תשובתכם המהירה
בעל הכלב אחראי ולא את
היה משפט בו בעל רכב שפגע בכלב דרש מבעל הכלב את הוצאות תיקון רכבו וזכה במשפט.
אל תסכימי לשלם כי זו לא אשמתך ואם הוא יאיים שיפנה לבית המשפט, אין לך מה לדאוג, בית המשפט יהיה לצידך.
עיון בחומר החקירה +דחיית מועד הקראה
אני עו"ד צעיר קיבלתי במשרד ייצוג בתיק תעבורה(אנו לא עוסקים בזה בד"כ).
הוגש כתב אישום בעבירה של תאונה בה נגרם נזק לרכוש וגם נפגע אדם (האמת מדובר בפגיעות קלות מאד שאפילו לא הצריכו טיפול כלשהו והמיון שיחרר מיד).
הנאשם מבקש לטעון לחפותו.
הדיון הוא ממש בימים הקרובים.
אני רוצה לראות מה הנאשם שלי אמר לחוקר התנועה במשטרה.
השאלות:
1. האם יש בעבירות אלה זכות עיון בחומר החקירה עבירה לפי תקנה 22 לתקנות התעבורה?
2. האם ניתן לפנות לתובע המשטרתי ולבקש דחייה במועד ההקראה עד ללימוד חומר החקירה?
בדיון ממש בעוד יומיים.
אודה לכל הכוונה בנושא.
תודה נדב
תתקשר אלי - 0545797575
תשובה לעו"ד נדב
ניתן להגיש בקשת דחיה לביהמ"ש .
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
שינוי מספר ימי חופשות תמורת תשלום
נא פני לפורום דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח על עקיפה בשוליים
לא היה ולא נברא.
כמובן שלא הודתי וזה נרשם בדוח.
בדוח ציין השוטר שנסע מספר מכוניות אחרי [לא מצויין כמה].
הכביש הוא עליה בעיקול ואין כל אפשרות לראות ים הנוסעים לפניך אלא אם אתה נוהג ממש נוסע לאחוריו.
לאחר מספר ימים עשיתי מספר רב של צילומים בשטח עם צלם שישב מאחורי וא"כ לידי עם מצלמה אוטומטית שמותקנת בקו הראיה של הנהג ואכן,אין אפשרות לראות רכב עוקף ובכלל.
שלחתי בקשה עם הצילומים לביטול הדוח וקיבלתי כעבור 30 יום דחיה.
אני בעל רשיון נהיגה 3 שנים עם אפס עבירות.
נותרו לי 30 יום להחליט האם לשלם או לבקש להשפט.
מבקש ייעוץ.
תודה.
מיכאל.
בקשה להישפט
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונה ללא רשיון רכב וטסט
לאחר מילוי הפרטים ודיווח לסוכנות הביטוח התברר כי אין לי רישיון{אבי}
שאלתי היא האם אפשר לרשום עכשיו לאחר מילוי הפרטים כי אשתי אחראית על התאונה מאחר והרשיון שלה בתוקף והאם זה עילה לתביעה
פתיחת דלת
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חנייה בחניית-נכים
קיבלתי דו"ח חנייה על חניית-נכים אשר נעשה בטעות כאשר השלט היה מוסווה בעץ ולא במקביל לסימון. החניה לא היתה מסומנת באופן ברור. הסימון דהוי ולא נראה בלילה והקווים כפולים על הכביש הסימון של הנכה על הכביש (להלן תמונות) כפי שיש בכל החניות הנכה ברחוב לא קיים. האם הסימון על הכביש חייב להיות ומיקום השלט תקין? ומה ניתן לעשות ע"מ לבטל את הדוח -שכן זה נעשה בטעות יחידה.
בקשה לביטול
כעיקרון בתמרור מעין זה ג-43 אין חובת סימון "מעטפה" ד-16 על הכביש. ממה שרואים בתמונה זה לא סימון מעטפה אלא סתם ריבוע.
במידה והבקשה לביטול תידחה תמיד ניתן לבקש ולהישפט על הדו"ח.
שאלה בנוגע לנהג חדש
לא קיבלתי תשובה , אני ממש לחוצה
זימון למשפט
חברת הביטוח הפנתה אותו למשטרה וזומנתי עקב כך גם אני.
הוחלט להגיש נגדי כתב אישום באשמת נהיגה לא זהירה.
האם זה מקובל עקב תאונה כל כך קלה? מה העונש הצפוי לי?
כיצד להתגונן? דרך אגב העבר שלי נקי לחלוטין
תשובה
ככל שהפגיעה יותר קשה הדבר יהיה לחובת הנהג אם יורשע.
אתה תמיד יכול להתייעץ עם עו"ד (ייעוץ ראשוני חינם) כדי שהעתיד לא יהיה לוט בערפל.
ככלל קיימת חובת פסילה מינימלית של 3 חודשים לאדם שהורשע בתאונה בה נפגע אחר. זאת בנוסף לכל עונש אחר. לשופט סמכות להפחית מפסילת המינימום.
דוח ו-4 נקדות על החזקת פלאפון – מה עושים?
לא דיברתי כלל בנייד. לא חייגתי ולא ניסיתי לעשות בו פעולה כלשהי. רק החזקתי בו.
בדיוק באותן שניות שהחזקתי את הנייד, עצר אותי שוטר רשם לי דוח בסך 1000 ש"ח ובנוסף, 4 נקודות, על החזקת נייד.
נסע איתי טרמפיסט שיכול לשמש כעד.
האם כדאי לי לבקש להישפט? או שבימ"ש עלול להחמיר את שהוטל עלי בדוח?
אינני יודע אם זה חשוב, אבל לפני כשנה קיבלתי דוח על מהירות ושילמתי אותו.
תשובה
העובדה שקיבלת דו"ח בשנתיים האחרונות מסכלת את האפשרות להמיר את הדו"ח באזהרה.
חשוב להדגיש, כי לא נדרש שתדבר בטלפון ע"מ שתואשם בעבירה הנ"ל אלא מספיק שהחזקת בו - ובלשון התקנה : "השתמשת..".
אם תגיע למשפט תוכל לזמן את מי שהיה איתך ברכב למתן עדות.
מה עושים? בנהיגה את הנייד לא מחזיקים
אין זה מעניינו של השוטר / השופט, אם דיברת בנייד או לא.
מספיק שהצצת לעבר הנייד וכך דעתך עלולה להיות מוסחת מהכביש.
זהו הסיכון שבשימוש בנייד ועל כן הוגש נגדך הדוח.
אי לכך אין כל הגיון לגשת למשפט, כמו כן אין לך אפשרות לקבל דוח אזהרה כי לפני שנה קיבלת דוח (אחד הקריטריונים לקבלת דוח אזהרה - שנתיים ללא דוחות)
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
שילמתי על חניה בכחול-לבן וקיבלתי דו"ח
הסיבה, ככל הנראה, מכיון ששמתי את הכרטיס בחלון האחורי של רכבי, וזאת לפי ההוראה הכתובה על הכרטיס "נא להצמיד את הכרטיס לחלון הפונה אל המדרכה" (חניתי ברוורס).
הפקח לא ראה את הכרטיס, התלהב, ורשם דו"ח.
התקשרתי לעיריית רעננה.
המזכירה בתגובה: אין בעיה, נבדוק בתמונות. היא בודקת, ואומרת לי, מה אתה שם בחלון האחורי, אף אחד לא שם שם!, מסתבר שאין להם תמונה של החלון האחורי.
1. מה אני צריך לעשות בנידון.
2. האם יש מקום לתביעה נגדית, בגין עגמת-נפש קלה, טלפונים, ובזבוז זמן בגלישה?
עוגמת נפש ....... אני בוכה ......
הפקח כנראה מתוכנת להסתכל רק על החלון הקדמי ויותר מזה כנראה שמוגזם לדרוש ממנו. יחד עם זאת מה נדלקת על החלון האחורי ? למה הקדמי היה שבור ? ? ?
כתוב מכתב לעירייה ובו פירוט המקרה שלח גם את הכרטיס (אם שמרת אותו).
אם לא יתקבל הערעור, אל תבזבז את זמנו של ביהמ"ש וחסוך לעצמך את הגדלת הקנס, כי השופט לא יקבל את טיעוניך לדעתי.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
הנני נכה צה"ל אשר מבקש את עזרתכם בדחיפות
למה אף אחד לא יכול עזור לו???????????
גרירה
חניתי באדום לבן ביום שבת שהיה גם חג שמחת תורה ולמרות זאת גררו את הרכב ונתנו לי דו"ח חנייה.
למרות שכל הרכבים שחנו לידי לא נגררו ולא קיבלו דו"ח.
האם ניתן לבטל את הדו"ח מכיוון שמדובר בחג ורק את הרכב שלי גררו?
תשובה חלקית
כמו-כן, יכול להיות שרבך היווה הפרעה גדולה יותר.
זו לא עילה לביטול שגררו אותך ואותם לא. גם תתקשה להוכיח זאת.
גרירה סלקטיבית
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
פגיעה קלה בהולך רגל בנסיעה ברוורס
מה צפוי לי במקרה זה?
מה אני יכול להגיד/ לעשות כדי להקל עלי במשטרה?
חלה חובת דיווח על כל תאונה עם נפגעים!!!!
בבקשה תענו לי על השאלה לחוץץ מאווד
תשובה
לאחר ביצוע הטסט צריך לחזור לתחנת המשטרה ע"מ שיבטלו את ההורדה ו"יעלו" את הרכב מחדש לכביש.
ממה שאני יודע לא צפוי קנס נוסף.
רשיון רכב
הוא צפוי להידרש לתקן את הליקויים.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

