פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

בעל עבירה פלילית

הבן 16/11/09
שלום , אבא שלי נהג בן כ- 63  אשר עבד לפני כמה שנים אצל קבלן בניה , במסגרת העבודה הוא הסיע 3 שב"חים ונתפס .כתוצאה מכך יש לו עברה פלילית כיום (העניין התרחש ב- 2004)השאלה שלי היא , האם ניתן לבקש בקשה מיוחדת וחריגה לאישור רישיון על מונית ואם כן , איך הדבר מתבצע .תודה מראש .

אפשר מענה בבקשה ? האם זהו הפורום הנכון להתייעץ בו

הבן ... שוב 17/11/09

חציית כביש באור אדום – הולך רגל

שרון ד. 16/11/09
שלום,
1. על חצייה באור אדום קיבלתי גם הודעת תשלום קנס וגם הזמנה לדין (עד כמה שידוע לי מקבלים בדר"כ רק הודעת קנס) האם תשלום הקנס יאפשר לי להתעלם מההזמנה לדין או שאצטרך להופיע גם במשפט?
2. השוטר לא דייק ברישום נסיבות המקרה, האם תשלום הדו"ח הופך את הכתוב להודאה מבחינתי גם בפרטי המקרה?

תשובה

אורן המקורי 16/11/09
כנראה שלא מדובר על אותה עבירה.
אם חצית באור אדום המדובר בדו"ח שבצידו קנס בסכום של 100 שקל. ההזמנה היא על עבירה אחרת. בדוק היטב מה העבירה בה את מואשם בהזמנה.
ברגע שאתה משלם את הדו"ח - כפי שמצוין בגב הדו"ח - "רואים אותך כמי שהודה בביצוע העבירה ונשא את עונשו.

חצייה באור אדום

שרון ד. 16/11/09
אכן, הודעת הקנס היא על חצייה באדום ובהזמנה לדין רשום כי לא צייתתי לאות שנתן שוטר במדים. מה עושים במקרה כזה?

שני דוחות על אותו ארוע

עו"ד אילון אורון 17/11/09
אם מדובר באכן באותה עבירה, תוכל לשלם את הקנס, ולאחר מכן לטעון,ף בין היתר, "כבר הורשעתי" , כסיבה לביטול דוח ההזמנה למשפט.
אני מניח כי השוטר האשים אותך בעבירה אחרת בדוח ההזמנה - נא בדוק הנושא שוב, ותוכל לשתף אותנו.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה

אין ממש קשר עין רציף -האם ניתן לבטל את הדוח?

נהג זהיר 16/11/09
למרות שבדוח מסמנת משבצת "ה היה קשר עין רציף בין מפעיל רכב ל רכב הנמדד עד עצירתו " במציאות יש קטע של כמה שניות שמוסתר על ידי צמחיה  -האם שופט יכול לבטל את דוח על סמך זה?האם סרט שהקלטתי יעזור ?   אם כן באיזה צורה ניתן להביא אותו לבית משפט ? אני מבין שאי -אפשר להכניס מצלצה אן מגן MP3 פנימה ץ

באיזו עבירה מדובר ?

גיא "אנשים באדום" 16/11/09
בעקרון צריך להיות קשר רציף בין השוטר לרכב המדובר.
כיצד אתה יודע שלא היה קשר רציף ? הסרט מוכיח זאת ?
יחד עם זאת יש לי תחושה שבגלל איזה שיח אתה מנסה להתנער מהעבירה שביצעת.
אם היתה הפסקה קצרה בקשר לא נראה שזה יהווה עילה לביטול הדוח.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

קשר עין רצוף

עו"ד אילון אורון 17/11/09
כן ניתן להקרין קטעי צילום לשופט.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה

נהיגה בשכרות | נשלח מאתר

חיים מנחם 16/11/09
נתפסתי נוהג אחרי ששתיתי שתי כוססיות. נתבקשתי להגיע לקצין לצורך שימוע. האם כדאי שאגיע עם עו"ד?

מה שתית ? מה לא ידעת שאסור ?

גיא "אנשים באדום" 16/11/09
תגיד תודה לשוטר שעצר אותך ושאולי בכך מנע את האסון הבא בדרכים.
חבל ששתית ונהגת יחד, זה עלול להוביל למצב שתהיה פצוע קשה או לא להיות בכלל !!!!!!
הגיע הזמן שנבין כי שתיה + נהיגה = תאונה >>> אסון לחיים !
מתי נתחיל לשמור על עצמנו ולנהוג באחריות ?
מתי נתחיל לשמור על כללי התנועה בכדי להגיע בשלום ליעדנו ?
מתי נפסיק לזלזל באחרים ובחיים בכלל ?
בדרך כלל לשימוע בפני קצין המשטרה לא מגיע עו"ד.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

מהירות מופרזת

יהודה 15/11/09
נהגתי במהירות מופרזת בגלל שאשתי עמדה בצומת חשוכה
והייתה מאוד לחוצה.
האם זה יכול לעזור לי במשפט?

לא. אבל זה יכול לעזור לך עם אישתך.

eyals05 15/11/09

תנסה, אולי ...... נו באמת

גיא "אנשים באדום" 16/11/09
אתה רציני ? מה בין אשתך שהיתה לחוצה לבין הסיכון שגרמת לעצמך ולאחרים ? ואם היית מגיע לאשתך באמבולנס ? הסיכון היה שווה ?
סלח לי שאני מתקשה להבין תירוץ מסוג כזה.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

אי ביטול דו"ח – עיריית פ"ת

ברק 15/11/09
שלום רב,
קיבלתי דו"ח חניה בגין אי תשלום בכחול לבן, למרות הפעלת מכשיר איזי פארק.
שלחתי בקשת ביטול ודאגתי להוציא תדפיס שהוכיח כי בעת מתן הדו"ח המכשיר פעל, למרות זאת העיריה דחתה את הבקשה.
1. האם הראיה הנ"ל מספיקה בצירוף הוכחה כי תשלום עבור המכשיר מבוצעת מכרטיס האשראי שלי/אישתי?
2. האם הפקח יכול לטעון/להוכיח כי המכשיר לא הודבק לצד הקרוב למדרכה ולכן ניתן הדו"ח (למרות שהתשלום בוצע בפועל לעיריה ויש לבטל רטרואקטיבית)?
3. במידה ואחליט להישפט ואמצא זכאי, האם העיריה תהיה מחויבת לשלם עבור אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש (היתה יכולה למנוע את ההליך המיותר)? אם כן, האם ההחזר בעבור העבודה הוא לפי שכרי?

אשמח לקבל מידע רלוונטי נוסף.

בתודה מראש.

הוצאות

עו"ד אילון אורון מנהל 17/11/09
יתכן כי ביהמ"ש יחייב את העיריה בהוצאות ,שכן הוכחת להם כי המכשיר עבד, ונראה שהיה די בכך לביטול הדוח, גם אם יתכן שעבד ברכב אחר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף – דחיית דיון

שרה 15/11/09
לפני כחודש היתה לי הקראה בתיק נהיגה במהירות מופרזת , אני כפרתי באישום והדיון נקבע להוכחות ליום 19/11/09 . אני עדיין לא הכנתי את עצמי ולא דאגתי לעו"ד.
שאלתי היא איך אני יכולה לבקש דחיית הדיון למועד אחר , ולמי פונים .
תודה

תשובה

אורן המקורי 15/11/09
קיימות 2 אפשרויות העומדות בפניך:
1. לפקסס בקשה כתובה לאלתר בה תבקש דחיית הדיון תוך הסבר מדוע הינך מבקש זאת.
2. להגיע למועד שנקבע ולבקש בו דחיית הדיון.

אני מקווה שיעתרו לבקשתך, משום שמועד ההוכחות נקבע בפניך.

אילן המבולבל

אילן 15/11/09
שלום.......
תפס אותי שוטר כאשר אני מסייע ברכבי עוד שלושה נוסעים , בזמן שאני הייתי עדיין נהג חדש ולא מלאו לי 21 שנה .
השוטר נתן לי זימון לבית המשפט לפי סעיף 12 א' 2 לפקודת התעבורה .
שאלתי היא מהו העונש שאני צפוי לקבל , בהנחה שזו העבירה הראשונה שלי , ויש לי רשיון שנה וחצי.
תודה מראש

תשובה חלקית

אורן המקורי 15/11/09
וותק הנהיגה שלך הוא אפסי ואין הדבר מהווה פקטור אם במשך תקופה זו המדובר בעבירה יחידה שלך.
אתה צפוי לפסילה בפועל ואם זכרוני אינו מטעני המדובר בחובת פסילה מינימלית של 3 חודשים.

תגובה לכתב אישום בבית משפט לתעבורה – האם להגיש

ערן 15/11/09
ביקשתי להישפט על ברירת קנס משטרתית בגין חניה במקום אסור
וקיבלתי הזמנה למשפט וכתב אישום (לינואר 2011).

1. האם מותר לי והאם כדאי לשלוח לבית המשפט תגובה לכתב האישום
בה אפרט גם את קו ההגנה שלי (בגב הדו"ח לא מופיעה אפשרות כזו).
2.מדוע המשטרה מזמנת לבית המשפט לתעבורה ולא מזכירות
בית המשפט? היכן הפרדת הרשויות.
3. קרה לי כבר שבו קיבלתי הזמנה למשפט מהמשטרה אבל ביום
הדיון התברר במזכירות כי המשטרה כלל לא טרחה לשלוח את התיק.
האם מגיע לי פיצוי על כך (אובדן יום עבודה.)

תשובה חלקית

אורן המקורי 15/11/09
כל טענותייך לגופו של עניין מקומן להתברר במשפט עצמו כאשר יתקיים מועד ההוכחות.
פנייה לפני המשפט יכול ותעשה אם אתה מבקש לשנות את מועד הדיון או מחליט להודות באשמה ומעוניין שביהמ"ש ישפוט אותך בהעדרך. במקרה שכזה אתה רשאי לפרט נסיבות המצדיקות, לדעתך, הקלה בעונש.

נ.ב.
חשוב לזכור שאם תורשע ביהמ"ש אינו כבול לקנס המקורי בדו"ח ויש סיכוי יותר מסביר שהקנס יגדל בנוסף לכל עונש אחר שיכול ויוטל עליך.

אין כתב הגנה בהליך פלילי

עו"ד אילון אורון 17/11/09
ביום הדיון תכפור, ותוכל לפרט טענותייך (לפעמים השתיקה יפה).
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה

של מי האשמה?

אודי 14/11/09
שלום רב!
של מי האשמה?
רכב שיוצא מחנייה ביתית ורכב שמגיע במהירות יחסית בתוך רחוב מגיח מהכביש הרכב שמגיח מתוך הכביש נכנס ברכב שיוצא מהחנייה ובכך נגרמת תאונה,לשמחתנו וברוך ה' לא נגרם נזק גופני אלא רכושי,עכשיו שאלתי היא על מי האשמה במקרה דנן,האם על הרכב שיוצא מהחנייה או על הרכב שמגי מתוך הכביש במהירות גבוהה יחסית לרחוב?
ומדוע אותו רכב אשם?

כמובו שהרכב

מיקו 14/11/09
שיצא מהחניה , גם בגלל שהוא חייב לתת זכות קדימה, וגם בגלל שהוא לא נתן זכות קדימה ,למרות שהוא ראה שהרכב הנוסע בכביש ,נוסע מהר

יש לתת זכות קדימה ביציאה מחצרים

עו"ד אילון אורון 17/11/09
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה

דוח חניה במקום המסומן למונית ביום שבת

אילן הרוש 14/11/09
חנינו ביום שבת בפארק כפר סבא בחניה המסומנת מונית. כפי שזכור לנו יצאה תקנה חדשה לגבי חניה בשבתות וחגים בתחנות אוטובוס ומוניות. והאם קנס של 250 ש"ח הוא נכון

חניה ,בחנית מונית .

מיקו 14/11/09
בכל הדיבורים על היתר לחנות בתחנות אוטובוס בשבת ( בלי לדעת מה החליטו לבסוף) לא הוזכרו תחנות המוניות ,כך שממש לא ברור איך סיפחת את תחנות המוניות לעניין ,,,,,

פיצוי שוטר בתאונה בגין כאב ,מכות יבשות ,הצלפת שוט

צור 13/11/09
במהלך משמרת בדרך לאירוע חשוב כשאני כנוסע ,
נהגת נחמדה לא ראתה שאני עומד ברמזור אדום והתנגשה בניידת עם חזית רכבה בחלק אחורי של הניידת
מהמכה עפו התיקים מהמושב האחורי לחזית הניידת המכה היתה חזקה והיינו חגורים
הנזק לכלי הרכב היה קל ,וחוץ מבחילה קלה וקצת כאב גב תחתון
לא היה משהוא מיוחד
היינו מחוייבים (חשיבות משימה)להמשיך לתיקול החלפנו פרטים וזימון והמשכנו,
שנגמר האירוע בהצלחה,מילאתי דוח פציעה וסיימתי משמרת,
בערב הכאב כבר התפתח גם לכתף ולשכמות וביקרתי רופא מומחה שביצע רישום,נתן לי כמה כדורים שלא הרגשתי בהשפעתם,רשם מספר ימי מחלה שלא לקחתי אותם,והפנה אותי לפיזיוטראפיה לכתף ולשכמות וגב תחתון שביצעתי בשעות מחוץ לעבודה כ 6 פעמים
וכיום הכל טוב ברוך השם.
ולהבהיר אין לי כוונה לתבוע את משרד הבטחון .
שאלתי היא-
לפי בדיקה שעשיתי מול הרווחה במשטרה מתברר כי לפי
www.police.gov.il/AboutPolice/DocLib2/08.01.09.pdf

אני יכול לתבוע רק את משרד הבטחון ...ולא את ענבל..
ככה שבפועל אם אני בתפקיד בניידת כנוסע אין לי ביטוח צד ג' ..ואם אני לא מוכר כנכה אז שיכאב לי כמה שיכאב אין לי ביטוח .
מחוסר ביררה אני מעוניין לתבוע את קרנית או לתבוע את הביטוח של הנהגת בגין כאב נטו ,מכות יבשות ,הצלפת שוט ,שסבלתי מהם לאורך מספר ימים,לא השביתו אותי לחלוטין אבל מבצעית הייתי צריך לתפקד עוד מספר ימים כפי יכולתי באירוע דומה ליום התאונה,ובגין טיפול של הפיזיוטרפיה כפי שיכול לעשות כל אזרח במדינה .
לא עקרוני לציין מה לקחתי ואיזה עיסויים קיבלתי סבלתי ובשקט יש לי רישומים להכל.

האם אני יכול לתבוע את הביטוח האישי של הנהגת ישירות?

אם אני חייב דרך הביטוח של המשטרה אני מבקש הסבר מפורט ?

לפי בירור מול הרווחה נאמר לי בפירוש
"שוטר במשמרת בניידת
"לא זכאי לשום פיצוי בגין כאב או נזק גופני שאינו נכות"
דהיינו .
שוטר במשמרת אין לו צד ג'.
הדבר חמור מאוד ויש לו השלכות רבות.
אין צד ג'
לכל אזרח במדינה יש אפשרות לתבוע את הביטוח צד ג' שלו ואז הביטוח תובע את הפוגע.
לפי שיחה עם ענבל מי שבמשמרת לא מכוסה.
"ענבל כן מטפלת בשוטרים מחוץ למשמרת ברכב משטרתי מחוץ למשמרת"
יוצא מזה ששוטר שמרסקים אותו והוא שוכב בבית או הולך לעבודה אבל סופג את הכאב ורוצה לתבוע בצדק את מי שנכנס בו לא יכול.
מאחר ומשרד הבטחון מכיר רק בנכות ולא בנזק כאב גופני ללא נכות.

גרוע מאוד.

כל אזרח שאין לו ביטוח תובע את "קרנית"
ומה איתנו מה .
שווה להעלות את השאלה הזאת לגורמים מחוקקים
מה שרשמתי זה לפי הנוהל. קראתי בעצמי .
אולי נצליח לעשות תקדים.?

תודה מראש.

עזרה עזרה עזרה

צור 16/11/09
אני מבין את זה
אבל מה עושים כאשר אין ביטוח צד ג' למשרד הבטחון
אם אין נכות אין פיצוי.
משרד הבטחון לא מפצא בגין כאבים וסבל כמו צד ג'
מה עושים
לא יכול להיות שאני חייב לוותר ולסבול בשקט.
מה עם שוטר ששובר רגל או יד ואין לו נכות
מה לוותר?...
תנו יעוץ .

דוחו"ת מהירות מהולנד – שממשיכים להגיע ולהגיע

מיכה 13/11/09
שלום. אני די מיואש. לאחר שהות של שבועיים באוגוסט בהולנד, הדוחו"ת למרבה המבוכה, לא מפסיקים להגיע.. בהתחלה הגיעו 2 דוחות אותם שלמתי מיידית בהעברה בנקאית (יקרה) דרך דואר ישראל בירושלים. 2 נוספים הגיעו לאחר כחודש; גם הם שולמו, הפעם נשלחו הכסף והדוחות לחבר בהולנד שביצע את פעולת התשלום וזאת ע"מ להימנע מהעמלה היקרה בארץ. לאחר מכן הגיעו עוד 3! מה יהיה הסוף? אני לא מתכוון להמשיך לשלם! מדובר במאות יורו עבור חריגה של מס' קמ"ש בודדים. יש גבול! לשאלותיי: האם יש אפשרות עתידית להגביל אותי באיזה שהוא אופן בביקורי העתידיים באירופה (לאו דווקא בהולנד)? האם יש להם אפשרות "לרדוף" אותי כאן בארץ? מכתב רשום לשגרירות הולנד כאן בארץ לא הניב אפילו תגובה. בקיצור: אני לא אשלם. מה יקרה לי? תודה מראש עבור כל תגובה! מיכה.

אכן בעיה רצינית!

מורן 18/11/09
מדיניות האכיפה בהולנד פשוט מטורפת,. הקיץ רבים מחברי היו בהולנד וכלם בלי יוצא מן הכלל שילמו, אפילו על 4 ק"מ בלבד. נראה לי שהם אוכפים מהק"מ הראשון ויש להם מצלמות יותר מבתי שימוש.

גם אני שילמתי כמו ילדה טובה כ- 100 יורו עבור 2 במחיר 2.

לשאלתך, לפי כמות הדוחות, כנראה ששמת ז.. על המהירות שם. יש לך שתי ברירות, או לשלםכמו ילד טוב, ואני לא יודעת בכמה דובר או לקחת את הסיכון שבפעם הבאה שתבוא, יחכו לך. בנוסף, בגלל שיתוף הפעולה בשוק האירוםאע, אתה לא יודע, אם לא יחכו לך גם במדינות אחרות באירופה שתבקר וכמה זה יעלה לך שם.

מציעה שתעשה את השיקול שלך מה שווה לך. אם זה עוזר לך תסתכל על הקנסות כחלק מעלות הטיוטל.

צר לי שאין ליב בשורות טובות בשבילך.

דו"ח חניה

אנונימי 13/11/09
מכרתי רכב שהיה ברשותי לפני שנים, לאחרונה קיבלתי דו"ח חניה, וזאת כמובן לאחר שעשיתי העברת בעלות , והדו"ח בכלל מציין תאריך שבו הרכב לא היה מצוי עוד ברשותי.עירית בת ים טוענת כעת כי עלי לשלם למרות זאת??מה עלי לעשות??הם רוצים לנקוט נגדי הליכים הוצל"פ??האם לתת הודעת צד ג'.

חניה

מיקו 13/11/09
אם הסיפור הוא כמו שאתה טוען ,בקש להישפט ,בבקשה להישפט "איים " עליהם שהם גורמים לך הוצאות מיותרות ולעוגמת נפש מיותרת ושמישהו ייתן את הדין על כך , כל זאת אם הסיפור הוא בדיוק , אבל בדיוק כמו שאתה מספר ,,, אגב איך הם הגיעו אליך ?

קבלת דו"ח קנס לאחר 4 חודשים

אילנה 13/11/09
האם לשלם דו"ח קנס על נסיעה באור אדום על פי צילום. ההוראה לתשלום התקבלה כ 6 חודשים לאחר ביצוע העבירה

שחר טרחה..דחוףףף

פיליפ 13/11/09
כמה בערך לוקח עורך דין על תיק של נהיגה בשכרות 385 מיקרו גרם בדם.... ממש דחוף אשמח לקבל תשובה בהקדם המירבי

שלילת רישיון נהיגה לאדםנכה

tata 11/11/09
בעקבות עבירת תנועה נשלל לאדם נכה הרישיון נהיגה. אותו אדם זקוק לרכבו לצורך הגעה לטיפולים רפואים כגון דיאליזה. האם אפשר לדרוש מבית המשפט לקבל הקלות? ואם כן אילו הקלות?
חשוב לציין שללא הרכב אין לו אפשרות להגיע לטיפולים.

סיווג פסילה

אורן המקורי 11/11/09
יעש להגיש את הבקשה הנ"ל ולתמוך אותה במסמכים מתאימים.

פסילה לנכה

עו"ד אילון אורון 12/11/09
האם מדובר בפסק דין של בית משפט שניתן בנוכחותך?
באיזו עבירה?
האם בפסילת רישוי?
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דו"ח חנייה עיריית ירושלים

דני בורק 11/11/09
שלום רב.
רציתי להתייעץ לגבי בעייה שיש לי עם דו"ח חנייה:
הבעיה היא שקיבלתי דוח חנייה מעיריית ירושלים, שבוצע בשנת 2007,
1. היום קיבלתי מכתב רשום ראשון. עם התראה על נקיטת הליכים, משנת 2007 עד היום זה הודעה ראשונה שאני מקבל.
2. כאשר ביררתי איפה בוצעה העבירה, ראיתי שזה ברחוב מאה שערים, בחיים לא הייתי בירושלים עם האוטו הנ"ל, ובטוח שלא ברחוב מאה שערים.
3. בשיחה עם המוקדנית נאמר שצבע הרכב הוא לבן, בעוד הרכב שלי בצבע שמפנייה.

רציתי לדעת:
1.איזה עובדות אני צריך לדעת לגבי דוחות חנייה בירושלים
2. איזה פעולות אני צריך לנקוט
3. הם מתכננים לעקל לי את החשבון, איך אני יכול למנוע את זה.

תודה רבה על העזרה.

דוח חניה

עו"ד אילון אורון מנהל 12/11/09
תוכל לדרוש מהעיריה אישור משלוח הדוח המקורי תוך שנה מיום העבירה בדואר רשום.
בהעדר אישור, דין הדוח להתבטל.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלילת רישיון לשלשה חדשים – מה זה אומר לאחרי כן?

שוקי 11/11/09
רישיוני נשלל לשלשה חדשים. מה המשמעות של השלילה לתקופה שאחריה?
תודה.

האם אתה נהג צעיר / חדש?

אורן המקורי 11/11/09
אם לא תוכל לחזור ולנהוג אחרי זה.

פסילת 3 חודשים

עו"ד אילון אורון 12/11/09
לנהג שאינו חדש, לא מלווה בסנקציות נוספות.
אם מדובר בפסילת רישוי, יש לבצע מבחן עיוני.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

העלמות רכב שחנה ברחוב

ציפי 11/11/09
שלוםהיום בבוקר שקמתי לא מצאתי את הרכב ששיך לבני הוא חייל היה עליו תו חניה של האזור אך הוא עומד פה הרבה זמן כי בני לא משתמש בו הרבה האם יתכן שהעירייה גררה אותו. מה לעשות איך לברר מה קרה לו?

פונים למוקד העירוני

אורן המקורי 11/11/09

האם יש הבדל בדין בין תמרור מוסתר לצומת מוסתר?

נהג זהיר 11/11/09
קיבלתי דוח מהירות בדרך   שלושה מסלולים  חד סיתרית שבה מוצב תמרור הגבלת מהירות  ל 70 קמ"ש -שכמה מאוד מטרים אחריו יש התפצלות כבישים-תמרור ב-49  -לא ניתן לזהות  לאן מובילה התפצלות עד שממש מתקרבים עליה-ולכן לא ניתן לקבוע עם הכניסה לחניה או שזה צומת ממש. האם ניתן להתיחס לצומת כזה בדומה לתמרור מוסתר -כאילו לא קים  ?

דוח מהירות לאחר צומת

עו"ד אילון אורון מנהל 12/11/09
קשה לי להאמין כי ביהמ"ש יקבל הטענה שלא ניתן להבחין בכך שמדובר זצומת, אך זו טענה יפה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסילת דוח על סמך אי דיוק טכני בתיאור המקום

נהג זהיר 11/11/09
בדוי מהירות שקיבלתי מופיע תאור המקום כצומת רחובות -כאשר במציאות השוטרים התמקמו כ  30 מ לפני הצומת.האם שופט יכול לפסול דוח על סמך טעות זאת ?

פרטים לא מדוייקים

עו"ד אילון אורון מנהל 12/11/09
יהוו עילה לזיכוי אם מדובר בטעויות מהותיות להוכחת העבירה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול חופש

מיטל 10/11/09
הנני נמצאת בחל"ת לאחר הלידה. ברצוני להתפטר ממקום העבודה הנוכחי. לרגע זה הצטבר לזכותי כחודש ימי חופשה ללא ניצול . האם אוכל לבקש תשלום עבור ימי חופש אלה לאחר ההתפטרות? האם מגיעים לי תשלומים נוספים במקרה ההתפטרות ( פיצויים וכו')?

נא פני לפורום דיני עבודה

עו"ד אילון אורון מנהל 12/11/09

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בעניין דוח חנייה בניגוד לתמרור

שרית 10/11/09
שלום, קיבלתי דוח חנייה עקב חנייה אסורה בניגוד לתמרור, לפי סעיף 6א2 לחוק עזר. העניין הוא שמדובר בשני מסלולים המגיעים אחד מצד ימין והשני מצד שמאל ונפגשים באי תנועה קטן והופכים לכביש חד סטרית, כאשר ממהמסלול הימני אפשר לראות בברור את השלט, אך מהמסלול השמאלי לא ניתן לראות את השלט כי בעצם רואים את התמרור בצורה צידו הימני התמרור מופיע בבירור, ומהמסלול השמאלי רואים עמוד אך התמרור לא נמצא מול הנהג, רואים את הפח שממנו עשוי התמרור.
איך אפשר לתקוף את העניין?
יש לי תמונות מזירת האירוע.

תודה

ביאור הנתונים

שרית 10/11/09
מדובר בשני מסלולים המגיעים אחד מצד ימין והשני מצד שמאל ונפגשים באי תנועה קטן והופכים לכביש חד סטרי.
כאשר מהמסלול הימני אפשר לראות בבירור את התמרור, אך מהמסלול השמאלי לא ניתן לראות את התמרור, ובעצם רואים את עמוד התמרור ואת הפח שממנו עשוי התמרור.

איך תוקפים תוצאה של בדיקת שכרות?

רונן 09/11/09
איך אני תוקף טענות במשפט שכרות שיש לי. כשאני יודע שלא שתיתי יותר מחצי כוס יין ושהכל בלוף?

איך תוקפים נהג שיכור

גיא "אנשים באדום" 10/11/09
לא יותר מחצי כוס ....... אתה יודע שבחו"ל אסור לשתות ולנהוג יחדיו ?
הכל בלוף ....... למה ? הרי אתה מודה ששתית, אז היכן הבעיה ?
גם חצי כוס עלולה להוביל אותך לתאונה שתקלקל ותהרוס לך את החיים בצורה כזו שלא תדע מהיכן נחת עליך האסון הזה.
מה להגיד במשפט ? אל תמציא סיפורים, תפנים את הסיכון, תודה, תתנצל, תבטיח שלא תחזור על כך ותקבל את העונש בכבוד.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

נהיגה בשכרות | נשלח מאתר

קרן 09/11/09
שלום, חבר שלי נתפש נוהג, ושתינו רק שתי בירות, אני והוא. האם זה יכול להיות שמזמינים אותו למשפט בגלל שליש בירה?

מזמינים אותו למשפט בשל התוצאה שהתקבלה במדידה

אורן המקורי 10/11/09
שתיית אלכוהול משפיעה על כל אחד אחרת (בין היתר גם לעניין התוצאה)

אלכוהול ונהיגה >>> תאונה >>> אסון לחיים !

גיא "אנשים באדום" 10/11/09
מה זה משנה 1/3 בירה או 1/2 בירה ?
אלכוהול הרי משפיע על התנהגותנו, יש מצבים שזה בכייף כשאתה במסיבה, או לא משנה כשאתה בבית מול המרקע, אבל כשאתה נוהג זה עלול להיות מ-סו-כן ! אין לנהוג תחת השפעת אלכוהול ! השילוב הזה הרסני מאוד לך ולאחרים.
אתה מוזמן למשפט כי בדמך נמצאה רמה גבוהה יחסית למותר ללא קשר לכמות ששתית. ודרך אגב - למה בכלל מותר לשתות "אפילו טיפה" ולנהוג ? אני חושב שעדיף שאולי נהנה פחות, אבל שנישאר בחיים.
ואם אתה שואל מה להגיד במשפט - אל תמציא סיפורים, תפנים את הסיכון, תודה, תתנצל, תבטיח שלא תחזור על כך ותקבל את העונש בכבוד.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com
דילוג לתוכן