פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
המרה לאזהרה
אלי
26/04/11
שלום,
פניתי טלפונית לפניות נהגים בבקשה להמיר לאזהרה עבירת שימוש בסלולרי. הפקידה, שהייתה סוציומטית למדי, ענתה שהם ממירים לאזהרה עבירות מסוג זה רק לבעלי ותק של 15 שנה על הכביש (ולי יש ותק של 13 שנה). מקריאה ברשת, הבנתי שהדרישה היא ותק של 10 שנים. שאלתי היא, האם קריטריון זה מוכר? היכן אוכל למצוא את הקריטריונים לאזהרה? האם מדובר בשוק פרוץ או שהעניינים מוסדרים היטב? אם אכתוב מכתב מנומק היטב, האם יש בסמכותך הפקיד להפעיל שיקול דעת ולהמיר באזהרה?
תודה,
אלי
פניתי טלפונית לפניות נהגים בבקשה להמיר לאזהרה עבירת שימוש בסלולרי. הפקידה, שהייתה סוציומטית למדי, ענתה שהם ממירים לאזהרה עבירות מסוג זה רק לבעלי ותק של 15 שנה על הכביש (ולי יש ותק של 13 שנה). מקריאה ברשת, הבנתי שהדרישה היא ותק של 10 שנים. שאלתי היא, האם קריטריון זה מוכר? היכן אוכל למצוא את הקריטריונים לאזהרה? האם מדובר בשוק פרוץ או שהעניינים מוסדרים היטב? אם אכתוב מכתב מנומק היטב, האם יש בסמכותך הפקיד להפעיל שיקול דעת ולהמיר באזהרה?
תודה,
אלי
פנה בכתב
אורן המקורי
26/04/11
בעבירה מסוג זה לא ממירים כמעט תמיד לאזהרה ללא קשר לוותק הנהיגה אבל לנסות לא עולה כסף.
קריטריונים "פנימיים" של המשטרה (ולא מחייבים) - בין היתר:
וותק של 10 שנים לפחות ברשיון הנהיגה + 5 שנים אחרונות ללא דוחות כלל.
אך קרירטיונים אלה אינם חלים, בין היתר, בעבירה של שימוש בטלפון נייד.
קריטריונים "פנימיים" של המשטרה (ולא מחייבים) - בין היתר:
וותק של 10 שנים לפחות ברשיון הנהיגה + 5 שנים אחרונות ללא דוחות כלל.
אך קרירטיונים אלה אינם חלים, בין היתר, בעבירה של שימוש בטלפון נייד.
המרה באזהרה אינה חובה
יעקבי
27/04/11
שלום אלי,
נא עיין בקישור המצורף אודות המרה באזהרה.
נא עיין בקישור המצורף אודות המרה באזהרה.
כמה זמן אפשר לחקות לזימון לועדת ערר בשיבא תל השומר
מאגד אבו שחאדה
26/04/11
היי אני בן אדם שנפסלתי מלהחזיק רשיון נהיגה מטעם משרד הרשואי מאחר שבעבר השתמשתי בסמי רחוב והיום אני מטופל במסגרת ממשלתית ושומר על נקיון זה שנתיים וחצי ובתוך השנתיים וחצי עברתי שתי ועדות מטעם משרד הרשוי ונפסלתי מלהחזיק ברשיון הנהיגה עכשו הגשתי בקשה לועדת ערר בבית חולים שיבא תל השומר וזה יותר מחודשיים ללא תשובה וראוי לציין שאני 20 שנה נוהג ובחיים לא עברתי תאונה ואני נמצא בבריאות תקינה מאד ואני מטופל מיוצב עם המלצות מהמרכז שאני מטופל בו אני היום מובטל וחי מהבוחת הכנסה מאחר ואין לי רשיון כי אני עבדתי במכירת פירות ןירקות ופרנסתי את משפחתי בכבוד היום אנו בקושי סוגרים שבועיים מהכסף של הבטחת ההכנסה ורוב הזמן חי מטובות של אחים ואחיות כבר נמאס באמת נמאס אני מבקש את עזרתכם רשיון הנהיגה שלי נשלל ממני ושלל איתו את הבטחון העצמי שלי כי אין לי משלוח יד ורק ממכירת פירות וירקות אני יודע לעשות אני מרגיש שאני באמת רק על דברים רעים בתקופה האחרונה רק בשביל אשתי ושתי בנותי הקטינות אני מחזיק מעמד אני רוצה לפרנס אותם בכבוד תעזרו לי בבקשה מכם
ועדת ערר בתל השומר
עו"ד ג'ימי מינאוי
27/04/11
תקבל זימון.
אל תדאג, הכל תלוי ביומן הוועדה.
אל תדאג, הכל תלוי ביומן הוועדה.
איחוד תיקים
שואלת
26/04/11
שלום רב,
לפני מספר חודשים קיבלתי שני דוחות על עבירות תנועה שביצעתי.
הגשתי בקשה להישפט.
קבלתי שני זימנוים למשפט, באותו תאריך ובאותה שעה עבור שני המקרים.
שמעתי מחברים שאפשר לבצע איחוד תיקים, ולקבוע את העבירה הקלה יותר כעבירה ראשית, וכך לא להישפט על העברה החמורה יותר.
האם זה נכון? אם כן, מה הפרוצדורה לתהליך כזה?
בכל מקרה, איך עליי להתנהג במשפט? האם עליי להודות בביצוע העבירות? להתנצל? לבקש ייצוג של עו"ד?
אשמח לעזרה בעניין.
תודה וחג שמח.
לפני מספר חודשים קיבלתי שני דוחות על עבירות תנועה שביצעתי.
הגשתי בקשה להישפט.
קבלתי שני זימנוים למשפט, באותו תאריך ובאותה שעה עבור שני המקרים.
שמעתי מחברים שאפשר לבצע איחוד תיקים, ולקבוע את העבירה הקלה יותר כעבירה ראשית, וכך לא להישפט על העברה החמורה יותר.
האם זה נכון? אם כן, מה הפרוצדורה לתהליך כזה?
בכל מקרה, איך עליי להתנהג במשפט? האם עליי להודות בביצוע העבירות? להתנצל? לבקש ייצוג של עו"ד?
אשמח לעזרה בעניין.
תודה וחג שמח.
יש לך, כל כך הרבה שאלות , שמעידות
מיקו
26/04/11
חוסר הבנה בסיסית בתחום .מדוע ביקשת בכלל להישפט ? שמעת "מחברים " ? האם עליך להודות במשפט ? לא אמרת לנו בכלל, באם ביצעת את העבירות המיוחסות לך,,,להתנצל ? ביצעת ,או לא ביצעת ?
ייצוג של עו"ד ? על חשבון מי בדיוק ?
בקיצור ,מהרת לבקש להישפט ,ולא הבנת בדיוק מה ההשלכות של כך. אם את חושבת ,להכנס להליך משפטי,לאור צורת השאלות שלך ,מומלץ להיעזר בעו"ד ,אם זה משתלם או לא ,זאת כבר שאלה אחרת...
ייצוג של עו"ד ? על חשבון מי בדיוק ?
בקיצור ,מהרת לבקש להישפט ,ולא הבנת בדיוק מה ההשלכות של כך. אם את חושבת ,להכנס להליך משפטי,לאור צורת השאלות שלך ,מומלץ להיעזר בעו"ד ,אם זה משתלם או לא ,זאת כבר שאלה אחרת...
איחוד תיקים
עו"ד ג'ימי מינאוי
26/04/11
אתה מתכוון לצירוף ולא לאיחוד.
עדיף שתתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.
עדיף שתתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.
נכות ניידות
חן
24/04/11
שלוםעם קבלתי מביטוח לאומי 40% אחוז על שיתוק בינוני ברגל ימין אסור לי לנהוג ?האם תוכל להסביר לי מהם התהליכים שידרשו ממני לאחר שהגיש בקשה למכון הרפואי לבטיחות, כמה כסף יעלה לי כל הסיפור הזה?מה עושה אדם שאין לו כסף וחי מביטוח לאומי ?איזה סוגי בדיקות עלי לעשות ?תעזור לי בבקשה
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
עו"ד ג'ימי מינאוי
24/04/11
תוזמן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים אשר יבדוק התאמתך לנהיגה.
העובדה שהמל"ל קבע אחוזי נכות- אין הדבר מלמד על אי התאמה.
העובדה שהמל"ל קבע אחוזי נכות- אין הדבר מלמד על אי התאמה.
ללא בוסטר
ניסו
23/04/11
נסעתי עם משפחתי (5 אנשים)וכולנו היינו חגורים,הילדה(בת5)שישבה באמצע מאחור הייתה חגורה ללא בוסטר,ודי מאובטחת,האם זה מצדיק דו"ח?
דוח מוצדק
שולמית
23/04/11
אלה הוראות החוק בנושא:
חובת חגירת ילדים ברכב [תיקונים: התשס"ה, התשס"ח (מס' 3)]
83א. (א) בתקנה זו ובתקנה 83ב -
"מושב בטיחות" - מושב הרתום לרכב באמצעות חגורת בטיחות המיועד להסעת ילדים ברכב, שמותקנות בו חגורות המיועדות לרתימת הילד אליו, העומד בתקן המפורט בפרט 4 לחלק ג' בתוספת השניה;
"מושב מגביה" - מושב המיועד להסעת ילדים ברכב כשהילד היושב עליו רתום בחגורת הבטיחות של הרכב והעומד בתקן המפורט בפרט 4 לחלק ג' בתוספת השניה.
(ב) לא יסיע אדם במושב קדמי ברכב מנועי ובמושב אחורי ברכב מנועי ששנת ייצורו 1983 ואילך, למעט אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר פרטי, מונית ואופנוע -
(1) ילד שטרם מלאו לו 3 שנים, אלא אם כן הוא רתום במושב בטיחות המתאים לגובהו ומשקלו של הילד;
(2) ילד שמלאו לו 3 שנים וטרם מלאו לו שמונה שנים, אלא אם כן הוא רתום במושב בטיחות או במושב מגביה המתאים לגובהו ומשקלו של הילד.
(ג) לא יסיע אדם ברכב כאמור בתקנת משנה (ב) ילד שטרם מלאו לו שנה, אלא אם כן גבו של מושב הבטיחות מופנה לחזית הרכב.
(ד) לא יסיע אדם ילד במושב הבטיחות במקום שיש מולו כרית אוויר, אלא אם כן נותק המנגנון להפעלתה.
כמו שאתה רואה החוק פשוט וברור מגיל 3 עד גיל 8 חובה מושב מגביה או מושב בטיחות המתאים לגילו ולמשקלו. המשטרה במדיניות שלה קבעה שאם גיל הילד מעל 6 והוא רתום בחגורת בטיחות שלא עוברת צווארו,( ולא מסכנת אותו) אז לא יירשם דוח
רצוי להקפיד.
סע בזהירות
חג שמח
חובת חגירת ילדים ברכב [תיקונים: התשס"ה, התשס"ח (מס' 3)]
83א. (א) בתקנה זו ובתקנה 83ב -
"מושב בטיחות" - מושב הרתום לרכב באמצעות חגורת בטיחות המיועד להסעת ילדים ברכב, שמותקנות בו חגורות המיועדות לרתימת הילד אליו, העומד בתקן המפורט בפרט 4 לחלק ג' בתוספת השניה;
"מושב מגביה" - מושב המיועד להסעת ילדים ברכב כשהילד היושב עליו רתום בחגורת הבטיחות של הרכב והעומד בתקן המפורט בפרט 4 לחלק ג' בתוספת השניה.
(ב) לא יסיע אדם במושב קדמי ברכב מנועי ובמושב אחורי ברכב מנועי ששנת ייצורו 1983 ואילך, למעט אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר פרטי, מונית ואופנוע -
(1) ילד שטרם מלאו לו 3 שנים, אלא אם כן הוא רתום במושב בטיחות המתאים לגובהו ומשקלו של הילד;
(2) ילד שמלאו לו 3 שנים וטרם מלאו לו שמונה שנים, אלא אם כן הוא רתום במושב בטיחות או במושב מגביה המתאים לגובהו ומשקלו של הילד.
(ג) לא יסיע אדם ברכב כאמור בתקנת משנה (ב) ילד שטרם מלאו לו שנה, אלא אם כן גבו של מושב הבטיחות מופנה לחזית הרכב.
(ד) לא יסיע אדם ילד במושב הבטיחות במקום שיש מולו כרית אוויר, אלא אם כן נותק המנגנון להפעלתה.
כמו שאתה רואה החוק פשוט וברור מגיל 3 עד גיל 8 חובה מושב מגביה או מושב בטיחות המתאים לגילו ולמשקלו. המשטרה במדיניות שלה קבעה שאם גיל הילד מעל 6 והוא רתום בחגורת בטיחות שלא עוברת צווארו,( ולא מסכנת אותו) אז לא יירשם דוח
רצוי להקפיד.
סע בזהירות
חג שמח
מה הכוונה די מאובטחת?
יעקבי
23/04/11
ברוב כלי הרכב החגורה האמצעית הינה בטנית בלבד ולכן אין סכנה של פגיעה בצוואר כמו בחגורה אלכסונית. זו ליבת הסוגיה.
מטרת הבוסטר (כסא מגביה) ליצור מצב שהחגורה האלכסונית תהיה ממוקמת על הכתף ולא על הצוואר.
החוק הוא גורף ואינו מבדיל בין חגורת כתף לחגורה בטנית ומשום כך חלה חובת שימוש בבוסטר מגיל 3 עד 8.
מטרת הבוסטר (כסא מגביה) ליצור מצב שהחגורה האלכסונית תהיה ממוקמת על הכתף ולא על הצוואר.
החוק הוא גורף ואינו מבדיל בין חגורת כתף לחגורה בטנית ומשום כך חלה חובת שימוש בבוסטר מגיל 3 עד 8.
נהיגה בשירות – דחוף !!
רומי
23/04/11
שלום, אני רושמת את ההודעה הזו השם בעלי.אתמול בערב הוא חזר מהעבודה מת"א לי-ם ועצרה אותו ניידת לבדיקת אלכוהול.
בדיקת הינשוף הראתה כמות של 370 .
הוא קיבל זימון לשימוע בבית משפט בתל אביב ( אותו יצטרך להעביר
לי-ם , מקום מגורינו ) . השורטים לקוחו לו את הרישיון נהיגה ורכב אבל הוא קיבל מכתב מהם שהוא יכול לנסוע כרגיל, רכבו אינו הוחרם וכד'.
בעלי בסך הכל נהג אחראי , ותק של 3 שנים ואין לו עבירות נהיגה.
הוא עובד בלילות וזה פעם ראשונה שזה קורה
אנחנו מצפים לילד ראשון בעוד 4 חודש' והעבודה שלו היא זו שמפרנסת את הבית. בלעדי הרשיוון יהיה מצבנו בכי רע. לכל האמור יש אסמכתא כמובן.
האם בהתאם למה שרשמתי יהיה אפש' לקבל שלילה פחות משנתיים? או אולי לא לקבל בכלל אם אזהרה או על תנאי..הרי יש נסיבות מקלות..
בנוסף מה עלינו לעשות בשימוע ובמידה ונרצה עו"ד האם צריך להביא אותו לשימוע? אני יודעת שזה יקר עו"ד ואני לא בטוחה שיש לנו כסף בשביל זה...
אשמח לתשובתכם המהירה
תודה
בדיקת הינשוף הראתה כמות של 370 .
הוא קיבל זימון לשימוע בבית משפט בתל אביב ( אותו יצטרך להעביר
לי-ם , מקום מגורינו ) . השורטים לקוחו לו את הרישיון נהיגה ורכב אבל הוא קיבל מכתב מהם שהוא יכול לנסוע כרגיל, רכבו אינו הוחרם וכד'.
בעלי בסך הכל נהג אחראי , ותק של 3 שנים ואין לו עבירות נהיגה.
הוא עובד בלילות וזה פעם ראשונה שזה קורה
אנחנו מצפים לילד ראשון בעוד 4 חודש' והעבודה שלו היא זו שמפרנסת את הבית. בלעדי הרשיוון יהיה מצבנו בכי רע. לכל האמור יש אסמכתא כמובן.
האם בהתאם למה שרשמתי יהיה אפש' לקבל שלילה פחות משנתיים? או אולי לא לקבל בכלל אם אזהרה או על תנאי..הרי יש נסיבות מקלות..
בנוסף מה עלינו לעשות בשימוע ובמידה ונרצה עו"ד האם צריך להביא אותו לשימוע? אני יודעת שזה יקר עו"ד ואני לא בטוחה שיש לנו כסף בשביל זה...
אשמח לתשובתכם המהירה
תודה
קודם כל להירגע. לחץ לא יפתור כלום.
אורן המקורי
23/04/11
מדובר בעבירה חמורה.
השלב הראשון - זימון לשימוע בו יוחלט על 2 דברים:
* האם לפסול פסילה מנהלית את רשיון הנהיגה ל 30 יום?
* האם להשבית את הרכב למשך 30 יום?
לגבי כל מה שמנית בהודעה יוכל בעלך לעלות זאת במהלך השימוע. לצורך כך נועד השימוע.
השלב השני שלב המשפט. לגבי שלב זה הייתי מציע להתייעץ עם עו"ד מדובר בעבירה חמורה שאם מורשעים בה קיימת חובת פסילה מנימלית לשנתיים ימים.
השלב הראשון - זימון לשימוע בו יוחלט על 2 דברים:
* האם לפסול פסילה מנהלית את רשיון הנהיגה ל 30 יום?
* האם להשבית את הרכב למשך 30 יום?
לגבי כל מה שמנית בהודעה יוכל בעלך לעלות זאת במהלך השימוע. לצורך כך נועד השימוע.
השלב השני שלב המשפט. לגבי שלב זה הייתי מציע להתייעץ עם עו"ד מדובר בעבירה חמורה שאם מורשעים בה קיימת חובת פסילה מנימלית לשנתיים ימים.
נהיגה בשכרות
עו"ד ג'ימי מינאוי
23/04/11
ללא כל ספק, קבלת ייעוץ ע"י עו"ד שעוסק בתחום הוא דבר חשוב.
לגבי העונש ועוד, יש לבדוק הרבה דברים.
לגבי העונש ועוד, יש לבדוק הרבה דברים.
3 שאלות לי אליכם חברים
צחי
23/04/11
1. בנוגע להעברת דיון מבית משפט אחד לאחר. האם זה מצריך הודאה אוטומאטית באשמה? עו"ד אחד אמר לי שכן אבל עובדי בית משפט אמרו לי אחרת. מה נכון?
2. שנה וחצי עברה מאז העברה. האם זו סחבת או שכבר קיים פסק דין ולא הודיעו לי?
3. בקשר למאסר מותנה. האם זה נחשב לרישום פלילי??
תודה מראש,
צחי.
2. שנה וחצי עברה מאז העברה. האם זו סחבת או שכבר קיים פסק דין ולא הודיעו לי?
3. בקשר למאסר מותנה. האם זה נחשב לרישום פלילי??
תודה מראש,
צחי.
בקשה להעברת מקום דיון
עו"ד ג'ימי מינאוי
23/04/11
בקשה להעברת מקום דיון מחייבת הודאה.
לגבי שאר השאלות תתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.
לגבי שאר השאלות תתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.
דוח חניה
אלי
22/04/11
האם ניתן לטעון שהתמרור לא חל על הצד השמאלי כיון שהוא צמוד לבניין? או שהחניה מותרת כיון שמדובר בכביש ללא מוצא והחניה נמצאת בין חניות פרטיות?
תודה
תודה
על פניו, התמרור נראה בברור ותקף
עמית
24/04/11
מיקום המצאו תקין והנו תקף עד לצמת הבא או עד תמרור המבטלו.יש לבדוק ברשות התרור העירוני על תקפות הצבתו.
מהירות מןפרזת
יוסי
22/04/11
הנני נהג צעיר מעל שנתיים רשיון. אין לי עברות קודמות. נסעתי במהירות של 136 קמש בכביש שמותר 90. קיבלתי פסילה מנהלית ל - 30 יום. . נקבע לי דיון בבית המשפט בעוד מספר חודשים. האם כדאי לשלוח מכתב לבית המשפט לפני הדיון בתיק להודות ולקבל את פסיקת השופט ללא נוכחותי?
מה העונש שאני עלול לקבל ללא נוכחותי?
מה העונש שאני עלול לקבל ללא נוכחותי?
תמיד עדיף להגיע
אורן המקורי
22/04/11
כך השופט יוכל להתרשם אישית ממך ומנסיבותיך האישיות.
ככלל העונש הצפוי הוא שילוב של פסילה בפועל (מעבר לפסילה המנהלית), פסילה ע"ת וקנס.
יתכן ורצוי להתייעץ עם עו"ד.
ככלל העונש הצפוי הוא שילוב של פסילה בפועל (מעבר לפסילה המנהלית), פסילה ע"ת וקנס.
יתכן ורצוי להתייעץ עם עו"ד.
מהירות מופרזת
עו"ד ג'ימי מינאוי
24/04/11
תחילה מצלמים חומר הראיות ומסיקים לאחר מכן את הנדרש.
דו"ח בחניית נכים
דן
22/04/11
שלום רב,
לפני כשנה קיבלתי דו"ח על עבירת מהירות וקיבלתי מהשוטר ארזהרה ולא דו"ח.
לפני כמה ימים חניתי בשוגג בחניית נכים (ליד בית חולים.. אישתי הובהלה לבית החולים וחניתי מבלי לשים לב לדבר...). אני רוצה לכות מכתב למשטרה לביטול דו"ח החנייה עם אישורים רפואיים על הגעתה של אישתי למיון...
האם יש קשר בין האזהרה לבין דו"ח החנייה בחניית נכים...?
תודה רבה
דן
לפני כשנה קיבלתי דו"ח על עבירת מהירות וקיבלתי מהשוטר ארזהרה ולא דו"ח.
לפני כמה ימים חניתי בשוגג בחניית נכים (ליד בית חולים.. אישתי הובהלה לבית החולים וחניתי מבלי לשים לב לדבר...). אני רוצה לכות מכתב למשטרה לביטול דו"ח החנייה עם אישורים רפואיים על הגעתה של אישתי למיון...
האם יש קשר בין האזהרה לבין דו"ח החנייה בחניית נכים...?
תודה רבה
דן
יש קשר
אורן המקורי
22/04/11
מתנהל רישום תעבורתי לגבי כל הדוחות שקיבלת ובין יתר השיקולים באם להמיר את הדו"ח באזהרה זה עברך התעבורתי.
ככלל, דו"ח על חנייה בחניית נכה (ע"ס 1000 שקל לא יומר לאזהרה).
ככלל, דו"ח על חנייה בחניית נכה (ע"ס 1000 שקל לא יומר לאזהרה).
דוח חניה על מדרכה?
רוני
21/04/11
שלוםלא מזמן קיבלתי דוח של 500 שקלים עבור חניה על המדרכה.בפועל מה שקרה הוא שחניתי בחניה פרטית של חבר, ממש מאחורי הרכב שלו כששני הגלגלים האחוריים שלי נמצאים על העליה (שיפוע במדרכה) לחניה שלו.בדוח עצמו נמצאו 2 בעיות.א. נכתב שחניתי על המדרכה עם 4 גלגלים.ב. בדברי הנהג רשום "הנהג לא ברכב" כשאני הגעתי למקום כשהשוטר רק התחיל את מילוי הדוח. השוטר גם חתם בשמי על הדוח כשנחתי במקום.מצ"ב ציור הממחיש את המקרה.
התמונה לא עלתה - מצורפת שוב
רוני
21/04/11
http://www.fastup.co.il/images/94724870.jpg
עוד דבר קטן. אם בכל זאת יתברר כאן שהבעיות
רוני
21/04/11
עוד דבר קטן. אם בכל זאת יתברר כאן שהבעיות שהיו בדוח שלי לא מצדיקות את ביטלו, האם ניתן לבקש מהמשטרה לבטל את הדוח בכל מקרה?כלומר, אני נהג כבר 5 שנים ולעולם לא קיבלתי דוח אני גם סטודנט, אני לא עובד. האם המשטרה יכולה להפעיל קצת רגש ולבטל לי את הדוח?ואם כן, איפה אני שולח בקשה כזאת? הבנתי שאפשר גם דרך האתר שלהם.
דו"ח חניה
עו"ד ג'ימי מינאוי
22/04/11
לא נראה על פי תיאור פני הדברים כי נפלה טעות המצדיקה ביטול הדו"ח.
צבירת נקודות
ערן
21/04/11
צברתי 42 נקודות בתקופה של חמש שנים
26 מתוכם היו בשנים 2006-2007
היום קיבלתי הודעה שהרשיון נשלל, וממה שהבנתי הנקודות נמחקות לאחר 4 שנים
האם אני צודק?
26 מתוכם היו בשנים 2006-2007
היום קיבלתי הודעה שהרשיון נשלל, וממה שהבנתי הנקודות נמחקות לאחר 4 שנים
האם אני צודק?
מחיקה הדרגתית
יעקבי
21/04/11
שלום ערן,
ראשית הערה לגבי כמות הנקודות שלחובתך: מַתֵּן את נהיגתך וציית לחוקי הדרך למען שלמותך ושלום הסובבים אותך.
נקודות נמחקות כעבור שנתיים מיום ביצוע העברה, אבל יש סייגים. אם צברת 22 נקודות ויותר אזי הנקודות תימחקנה כעבור 4 שנים מיום ביצוע העברה (תקופת הצבירה מוכפלת). סייג נוסף לקיום המחיקה - מעבר קורס נהיגה מונעת או קורס ייעודי אחר.
להלן נוסח התקנה (קרא בעיון רב):
סיכום נקודות וצבירתן
א) רשות הרישוי תסכם את מספר הנקודות התקפות הרשומות לחובת נהג בכל פעם שנרשמות לו נקודות חדשות.י
ב) נקודות שחויב בהן נהג לפי תקנה 544, יעמדו בתוקפן במשך שנתיים מיום ביצוע העבירה (להלן - תקופת הצבירה),
ומועד רישומן לא יובא בחשבון לענין חישוב תקופת הצבירה.י
ג) הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה 22 נקודות או יותר, תוארך תקופת הצבירה שלו בשנתיים, ותעמוד על 4
שנים.י
ד) על אף האמור בתקנות משנה (ב) ו-(ג), הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה הקבועה בהן, לפי הענין, שתים
עשרה נקודות או יותר, הן יעמדו בתוקפן כל עוד הוא לא ביצע את אמצעי התיקון שהחליטה עליהם רשות הרישוי
לפי תקנות 549 או 551. י
ראשית הערה לגבי כמות הנקודות שלחובתך: מַתֵּן את נהיגתך וציית לחוקי הדרך למען שלמותך ושלום הסובבים אותך.
נקודות נמחקות כעבור שנתיים מיום ביצוע העברה, אבל יש סייגים. אם צברת 22 נקודות ויותר אזי הנקודות תימחקנה כעבור 4 שנים מיום ביצוע העברה (תקופת הצבירה מוכפלת). סייג נוסף לקיום המחיקה - מעבר קורס נהיגה מונעת או קורס ייעודי אחר.
להלן נוסח התקנה (קרא בעיון רב):
סיכום נקודות וצבירתן
א) רשות הרישוי תסכם את מספר הנקודות התקפות הרשומות לחובת נהג בכל פעם שנרשמות לו נקודות חדשות.י
ב) נקודות שחויב בהן נהג לפי תקנה 544, יעמדו בתוקפן במשך שנתיים מיום ביצוע העבירה (להלן - תקופת הצבירה),
ומועד רישומן לא יובא בחשבון לענין חישוב תקופת הצבירה.י
ג) הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה 22 נקודות או יותר, תוארך תקופת הצבירה שלו בשנתיים, ותעמוד על 4
שנים.י
ד) על אף האמור בתקנות משנה (ב) ו-(ג), הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה הקבועה בהן, לפי הענין, שתים
עשרה נקודות או יותר, הן יעמדו בתוקפן כל עוד הוא לא ביצע את אמצעי התיקון שהחליטה עליהם רשות הרישוי
לפי תקנות 549 או 551. י
שיטת ניקוד
עו"ד ג'ימי מינאוי
22/04/11
הנקודות לא נמחקות.
לאחר מעבר מבחן עיוני ופסילה בת שלושה חודשים, הנקודות מאבדות מתוקפם.
לאחר מעבר מבחן עיוני ופסילה בת שלושה חודשים, הנקודות מאבדות מתוקפם.
העברת בעלות
נמרוד
20/04/11
עשיתי טעות חמורה וזקוק ליעוץ משפטי דחוף.
מכרתי רכב דרך גורם שלישי ולא עשיתי העברת בעלות. אני מבין שהעברת בעלות היא באחריותי אבל מאז הקונה מתחמק מלהפגש להעברת הבעלות כל פעם מסיבה אחרת. מה אפשר לעשות מבחינה חוקית? בינתיים קיבלתי קנס מכביש 6 . בבקשה תעזרו
מכרתי רכב דרך גורם שלישי ולא עשיתי העברת בעלות. אני מבין שהעברת בעלות היא באחריותי אבל מאז הקונה מתחמק מלהפגש להעברת הבעלות כל פעם מסיבה אחרת. מה אפשר לעשות מבחינה חוקית? בינתיים קיבלתי קנס מכביש 6 . בבקשה תעזרו
הסבת דו"ח
עו"ד ג'ימי מינאוי
20/04/11
לגבי מה ניתן לעשות עם המחזיק, הפורום דיני תעבורה אינו מתאים.
לגבי אפשר להגיש בקשה להישפט, ובמהלך המשפט לזמן את המחזיק.
לגבי אפשר להגיש בקשה להישפט, ובמהלך המשפט לזמן את המחזיק.
שאלה חשובה
יצחק
20/04/11
שלוםלא מזמן עברתי טסט לאופנוע (סופסוף).באותו היום שהייתי אמור לקבל את הרשיון המיוחל פנו אליי מהבית ספר לנהיגה שבו למדתי בטענה שיש בעיות עם קבלת הרשיון ושעליי לפנות מהר למשרד הרישוי.עוד באותו הלכתי למשרד הרישוי והפקידה שם אמרה שאכן יש בעיה ככל הנראה בגלל שימושי בעבר בריטלין ועוד היא אמרה שהמכון לרפואה התיר לי להוציא רשיון רק על רכב פרטי (דבר שבכלל לא נשמע הגיוני).הפקידה אמרה שהם יזמנו אותי כבר לבדיקות (רחוב הארבעה בת"א).רציתי לדעת אם יש עוד מישהו שקרה לי דבר כזה ...יש לציין שאני כבר מספר שנים לא נוגע בריטלין.וגם זה רשיון ראשון שאני מוציא.תודה לעוזרים.
המרב"ד
עו"ד ג'ימי מינאוי
20/04/11
לרשות הרישוי יש סמכות לפעול כפי שפעלה.
מדיי יום יש מקרים כדוגמתך.
ההפנייה למכון הרפואי נועדה לשלול אפשרות של חוסר התאמה או אי התאמה לנהיגה.
מדיי יום יש מקרים כדוגמתך.
ההפנייה למכון הרפואי נועדה לשלול אפשרות של חוסר התאמה או אי התאמה לנהיגה.
אחת ולתמיד – דיבורית אישית
אש
20/04/11
האם מותר או אסור להשתמש בדיבורית אישית (הכוונה לאוזנייה על אוזן אחת בלבד, חוטית או אלחוטית)?מה המקור בחוק לכך?
לעניין האוזניה ,או הטלפון ?
מיקו
20/04/11
לעניין האוזניה אםזה באוזן אחת זה תקין,אבל ,,,,מאחר שהטלפון נמצא בדרך כלל ,במקום לא יציב ( ביד,על הברכיים ,וכ,,, ) אזי זה לא תקין . אם הטלפון נמצא במקום יציב ,אין בעיה ,עכשיו לך תיכנס לדקויות ,מה זה מקום יציב ,
הצעה שלי. יש כל מיני סוגי מתקני אחזקה פשוטים ביותר וזולים שפותרים את הבעיה ,של מה זה יציב.
הצעה שלי. יש כל מיני סוגי מתקני אחזקה פשוטים ביותר וזולים שפותרים את הבעיה ,של מה זה יציב.
נגרר לרכב, עומד ברחוב מעל שנתיים
cohnjona
19/04/11
ברחוב שבו אני גר עומד נגרר לרכב ותופס מקום חנייה כפול כבר למעלה משנתיים. בעל הנגרר מחזיק אותו כמחסן ולא מזיז את הנגרר כלל. אני בטוח שלנגרר אין ביטוח או טסט מישום שהוא לא בשימוש. דיברתי עם בעל הנגרר בבקשה להזיז אותו למקום שבו הוא פחות יפריע אך זה ממש לא עזר.איך זה שרכב ללא תו או תו שלא חודש מקבל כנס כמעט מיידית אך להחנות נגרר לתקופה בלתי מוגבלת זהבסדר? האם אני יכול לעשות משהו בנידון? תודה,יונתן
חניה מעל לזמן הסביר
עו"ד ג'ימי מינאוי
20/04/11
תפנה לעירייה- הזמן בו שוהה הרכב באופן קבוע מצדיק היענות לבקשתך.
תקנה 69 לענין חניה
יעקבי
20/04/11
שלום יונתן,
זו לשון תקנה 69 סעיף ו' בענין חניה של גרור:
(ו) לא יחנה אדם רכב, לא יעמידנו ולא ישאירנו עומד בדרך אם –
(1) רחבו עולה על 2.50 מטר, למעט רכב צה"ל שנעצר לשם מילוי תפקיד צבאי;
(2) הוא גרור או נתמך שנותק מגורר או תומך, אלא בעת ביצוע עבודות כאמור בתקנה 69(ב)(3).
תקנה 69 (ב)(3) מתייחסת לביצוע עבודות ציבוריות במקום מה שאין כך במקרה שלך.
פנה לרשות והסב תשומת ליבם למפגע זה.
זו לשון תקנה 69 סעיף ו' בענין חניה של גרור:
(ו) לא יחנה אדם רכב, לא יעמידנו ולא ישאירנו עומד בדרך אם –
(1) רחבו עולה על 2.50 מטר, למעט רכב צה"ל שנעצר לשם מילוי תפקיד צבאי;
(2) הוא גרור או נתמך שנותק מגורר או תומך, אלא בעת ביצוע עבודות כאמור בתקנה 69(ב)(3).
תקנה 69 (ב)(3) מתייחסת לביצוע עבודות ציבוריות במקום מה שאין כך במקרה שלך.
פנה לרשות והסב תשומת ליבם למפגע זה.
תודה על העזרה
cohnjona
20/04/11
תודה רבה על העזרה.פניתי לעירייה בתקווה שזה יעזור.
נהג חדש – נסיעה באור אדום
אלי
18/04/11
שלום,
חברה שלי אשר הינה נהגת חדשה (רשיון כשנה) עברה בטעות באור אדום.(המצלמה צילמה)
היא בת 25.
בגלל החשש לשלילת הרשיון בדקתי באתר משרד התחבורה.
שם היה רשום כי:
נהג חדש שיורשע בעבירת תנועה חמורה עלול להידרש לעמוד מחדש במבחן נהיגה עיוני ו/או מעשי ו/או בדיקה רפואית - לפי החלטת משרד הרישוי. עד שיעמוד בתנאים אלה רשיונו יישלל, ולאחר מכן הוא ייחשב שוב כ"נהג חדש" למשך שנתיים נוספות.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=631:2010-05-03-08-35-32&catid=31:faqsnehiga&Itemid=142
אך במקום אחר באתר תחת הכותרת: מהי עבירת תנועה חמורה לנהג חדש?
נסיעה באעור אדום לא היתה רשומה שם.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=632:2010-05-03-08-38-37&catid=31:faqsnehiga&Itemid=142
רציתי לשאול:
האם על מעבר באור אדום יכולים לשלול לנהג חדש את הרשיון?
מה אפשר לעשות בכדי להקל על העונש?
בברכה
אלי
חברה שלי אשר הינה נהגת חדשה (רשיון כשנה) עברה בטעות באור אדום.(המצלמה צילמה)
היא בת 25.
בגלל החשש לשלילת הרשיון בדקתי באתר משרד התחבורה.
שם היה רשום כי:
נהג חדש שיורשע בעבירת תנועה חמורה עלול להידרש לעמוד מחדש במבחן נהיגה עיוני ו/או מעשי ו/או בדיקה רפואית - לפי החלטת משרד הרישוי. עד שיעמוד בתנאים אלה רשיונו יישלל, ולאחר מכן הוא ייחשב שוב כ"נהג חדש" למשך שנתיים נוספות.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=631:2010-05-03-08-35-32&catid=31:faqsnehiga&Itemid=142
אך במקום אחר באתר תחת הכותרת: מהי עבירת תנועה חמורה לנהג חדש?
נסיעה באעור אדום לא היתה רשומה שם.
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=632:2010-05-03-08-38-37&catid=31:faqsnehiga&Itemid=142
רציתי לשאול:
האם על מעבר באור אדום יכולים לשלול לנהג חדש את הרשיון?
מה אפשר לעשות בכדי להקל על העונש?
בברכה
אלי
אי ציות לרמזור אדום - עברה נכללת בתוספת השלישית
יעקבי
18/04/11
שלום אלי,
אי ציות לרמזור אדום היא עברה חמורה, במיוחד לנהג חדש.
בטעות לא נכללה ברשימה השניה המופיעה בקישור השני.
לכשתצטרך חברתך לחדש את הרישיון מן הסתם תיאלץ לעבור מבחן תיאוריה מחדש. במידה ולא תצבור עברות נוספות יתכן ולא תיאלץ לעבור גם מבחן מעשי (טסט).
אם לא תעבור את אמצעי התיקון רישיונה לא יחודש.
כדאי לבקש את התמונות על מנת לוודא שאכן מדובר ברכב שלה.
לא ניתן להמיר עברה זו באזהרה.
הקלה בעונש? - הודאה והגעה להסדר עם התביעה טרם משפט.
אי ציות לרמזור אדום היא עברה חמורה, במיוחד לנהג חדש.
בטעות לא נכללה ברשימה השניה המופיעה בקישור השני.
לכשתצטרך חברתך לחדש את הרישיון מן הסתם תיאלץ לעבור מבחן תיאוריה מחדש. במידה ולא תצבור עברות נוספות יתכן ולא תיאלץ לעבור גם מבחן מעשי (טסט).
אם לא תעבור את אמצעי התיקון רישיונה לא יחודש.
כדאי לבקש את התמונות על מנת לוודא שאכן מדובר ברכב שלה.
לא ניתן להמיר עברה זו באזהרה.
הקלה בעונש? - הודאה והגעה להסדר עם התביעה טרם משפט.
נהג חדש
עו"ד ג'ימי מינאוי
20/04/11
מדובר בעבירה שנכללת בתוספת השלישית. נהג חדש שמורשע בעבירה של חציית צומת באדום צפוי לסנקציות כאמור בתשובת יעקבי.
ביטול דו"ח חניה
הראל
17/04/11
שלום, ביום שישי האחרון החנתי את הרכב על המדרכה כאשר הנסיבות היו דחופות: רצתי עם בני התינוק לרופא לאחר שלקה פעמיים בדלקת ריאות והבריא (וחששנו שחזרה עקב שיעולים במהלך הבוקר) חיפשנו רופא והתברר מהמוקדנית שיש לנו 5 דקות להגיע למקום. האם בנסיבות אלו די כדי לבטל דו"ח של 500 ש"ח? החניתי את הרכב לרבע שעה בסך הכל..
תודה מראש..
תודה מראש..
דו"ח חניה
עו"ד ג'ימי מינאוי
17/04/11
תפנה לעירייה בבקשה לביטול הדוח.
הצבת מדחן קרוב לחנייה בתשלום
מישל
17/04/11
מה קובע חוק העזר לגבי המרחק המותר להצבת מדחן לצורך תשלום חנייה?
האם זה חוקי שלאורך רחוב ארוך ישנו סימון כחול לבן על שפת המדרכה ואין אף מדחן לשלם בו?
האם זה חוקי שלאורך רחוב ארוך ישנו סימון כחול לבן על שפת המדרכה ואין אף מדחן לשלם בו?
מותר שלא יהיה מדחן כלל.
doom
17/04/11
ממליץ שתשתמש באיזי פארק או פאנגו
דוחות חניה
אולגה
17/04/11
שלום,
מדובר בדו"ח חניה באדום לבן. קבלן מטעם העירייה צבע מהצומת יותר מ 12 מ' וגלש גם לכל החניות מול הבית בהן חנו אנשים יותר מ 10 עד אז
שאלה שלי: האם מותר להם לצבוע יותר מ 12 מ' מהצומת ובמיוחד כשמדובר בחניה מול הבית. ועל סמך מה עירייה וקבלנים קובעים איפה לצבוע ואיפה לא? האם ניתן לעתור על צביעה הלא חוקית?
תודה
מדובר בדו"ח חניה באדום לבן. קבלן מטעם העירייה צבע מהצומת יותר מ 12 מ' וגלש גם לכל החניות מול הבית בהן חנו אנשים יותר מ 10 עד אז
שאלה שלי: האם מותר להם לצבוע יותר מ 12 מ' מהצומת ובמיוחד כשמדובר בחניה מול הבית. ועל סמך מה עירייה וקבלנים קובעים איפה לצבוע ואיפה לא? האם ניתן לעתור על צביעה הלא חוקית?
תודה
שאלתך לא מובנת
מיקו
17/04/11
אסור לחנות מצומת 12 מטרים בלי קשר אם זה צבוע או לא, ( ובלי קשר ,מותר בתוך הצומת אם מסומן שמותר- אבל זה כבר דיון אחר,,, )
ולשאלתך האם מותר לצבוע יותר מ 12 מטרים ,וודאי שמותר ,אפשר לצבוע את כל הרחוב, מה הקשר לצומת ?
ולשאלתך האם מותר לצבוע יותר מ 12 מטרים ,וודאי שמותר ,אפשר לצבוע את כל הרחוב, מה הקשר לצומת ?
סמכויות ועדת תמרור של רשות מקומים
יעקבי
17/04/11
שלום אולגה,
נא עייני בתקנת תעבורה המתייחסת לסמכויות ועדת תמרור מקומית:
סימן ג': רשות תימרור מקומית
18. סמכות רשות תמרור מקומית (תיקון: תשמ"ט, תשנ"א, תשנ"ה, תשס"א, תשס"ג) (א) זולת אם הורתה רשות התמרור המרכזית אחרת, רשאית רשות תמרור מקומית, לאחר התייעצות עם קצין משטרה או קצין משטרה צבאית פיקודי (לגבי הדרכים שבשטח צבאי שבמרחב הפיקוד), להציב, לסמן או לסלק בכל דרך שבתחומה -
(1) תמרורי אזהרה, למעט תמרור א-43 שמשמעותו הוראה;
(1א) תמרורי הוריה ב-30, ב-31, שיהיו בתוקף רק בשעות הלילה;
(2) תמרורי מודיעין, למעט תמרורים ג-2 ו-ג-7;
(3) סימנים על פני הדרך, למעט סימנים ד-4, ד-6, ד-11, ד-15, ד-17, ד-18 ו-21; (4) סימני עזר בדרך.
(ב) בתחום שנקבע לה בידי רשות התמרור המרכזית בהודעה בכתב, רשאית רשות תמרור מקומית, לאחר התייעצות עם קצין משטרה או קצין משטרה צבאית פיקודי (לגבי הדרכים שבשטח צבאי שבמרחב הפיקוד), לקבוע הסדר תנועה, למעט קביעת תמרורים ב-35, ב-56 עד ב-59, ד-3, ד-17, ד-18 ו-ד-21.
(ג) רשות תמרור מקומית רשאית, בהסכמת רשות תמרור מרכזית ובהתייעצות עם קצין משטרה, לקבוע כל הסדר תנועה שלגביו לא ניתנו הוראות על פי תקנות משנה (א) ו-(ב).
(ד) רשות תמרור מקומית תהיה אחראית להצבתו, התקנתו, הפעלתו, סימונו, רישומו ואחזקתו של כל הסדר תנועה שבתחומה.
נא עייני בתקנת תעבורה המתייחסת לסמכויות ועדת תמרור מקומית:
סימן ג': רשות תימרור מקומית
18. סמכות רשות תמרור מקומית (תיקון: תשמ"ט, תשנ"א, תשנ"ה, תשס"א, תשס"ג) (א) זולת אם הורתה רשות התמרור המרכזית אחרת, רשאית רשות תמרור מקומית, לאחר התייעצות עם קצין משטרה או קצין משטרה צבאית פיקודי (לגבי הדרכים שבשטח צבאי שבמרחב הפיקוד), להציב, לסמן או לסלק בכל דרך שבתחומה -
(1) תמרורי אזהרה, למעט תמרור א-43 שמשמעותו הוראה;
(1א) תמרורי הוריה ב-30, ב-31, שיהיו בתוקף רק בשעות הלילה;
(2) תמרורי מודיעין, למעט תמרורים ג-2 ו-ג-7;
(3) סימנים על פני הדרך, למעט סימנים ד-4, ד-6, ד-11, ד-15, ד-17, ד-18 ו-21; (4) סימני עזר בדרך.
(ב) בתחום שנקבע לה בידי רשות התמרור המרכזית בהודעה בכתב, רשאית רשות תמרור מקומית, לאחר התייעצות עם קצין משטרה או קצין משטרה צבאית פיקודי (לגבי הדרכים שבשטח צבאי שבמרחב הפיקוד), לקבוע הסדר תנועה, למעט קביעת תמרורים ב-35, ב-56 עד ב-59, ד-3, ד-17, ד-18 ו-ד-21.
(ג) רשות תמרור מקומית רשאית, בהסכמת רשות תמרור מרכזית ובהתייעצות עם קצין משטרה, לקבוע כל הסדר תנועה שלגביו לא ניתנו הוראות על פי תקנות משנה (א) ו-(ב).
(ד) רשות תמרור מקומית תהיה אחראית להצבתו, התקנתו, הפעלתו, סימונו, רישומו ואחזקתו של כל הסדר תנועה שבתחומה.
שאלה בקשר לקניית רכב
א
16/04/11
האם בעל רכב שקיבל השבתת רכב ל-30 יום בגין נהיגה בשכרות ולא הפקיד את הרכב, יכול למכור את הרכב כעבור נגיד כחצי שנה? האם הקונה ישא באחריות כלשהיא ברגע שיתפס נוהג ברכב שהורד מהכביש?תודה
רכב שהורד מהכביש
דורון
17/04/11
בהתאם להוראה על השבתת הרכב ל 30 יום צריך לבצע אחד מהדברים הבאים :
1 ) אם בית משפט הוריד את הרכב עלייך להפקיד את הרשיון רכב בלשכת תנועה ולקבל טופס הפניה למגרש
2 ) אם בוחן הוריד את הרכב עלייך להגיע לשימוע בפני קצין תנועה וזה יורה על ההשבתה ויקח את רשיון הרכב וימסור לך טופס אחסנה
אם לא נעשה אחד הדברים הנ"ל עלייך לערער בבית משפט
לגביי מכירת הרכב בזמן שלא מאוחסן או מאוחסן אי אפשר לבצע העברת בעלות כי הרכב ללא טסט ולמעשה אם אתה לא מעביר בעלות זה על אחריוך הבלעדית ( בעל הרכב )
1 ) אם בית משפט הוריד את הרכב עלייך להפקיד את הרשיון רכב בלשכת תנועה ולקבל טופס הפניה למגרש
2 ) אם בוחן הוריד את הרכב עלייך להגיע לשימוע בפני קצין תנועה וזה יורה על ההשבתה ויקח את רשיון הרכב וימסור לך טופס אחסנה
אם לא נעשה אחד הדברים הנ"ל עלייך לערער בבית משפט
לגביי מכירת הרכב בזמן שלא מאוחסן או מאוחסן אי אפשר לבצע העברת בעלות כי הרכב ללא טסט ולמעשה אם אתה לא מעביר בעלות זה על אחריוך הבלעדית ( בעל הרכב )
האם עברות נהיגה מצטרפות לעברות הולך רגל ?
דני מתל אביב
16/04/11
נרשם לי דו"ח בגין חציית מעבר חציה להולכי רגל (בתור הולך רגל), באור אדום. כיון שנרשמה לי בעבר אזהרה בגין עבירת נהיגה, קיבלתי הפעם דו"ח עם קנס.
הייתכן שעבירת נהיגה מצטרפת לעבירת הולך רגל? מי יודע לאיזה אבסורדים זה יכול להביא.
דני
הייתכן שעבירת נהיגה מצטרפת לעבירת הולך רגל? מי יודע לאיזה אבסורדים זה יכול להביא.
דני
למה אבסורד? הכל במסגרת התנועה בכביש
יעקבי
16/04/11
בתור נהג אתה לא מצפה מהולך רגל שיחצה באדום ולהיפך.
חציית כביש שלא במעבר חצייה
עו"ד ג'ימי מינאוי
16/04/11
כל דו"ח שנרשם ע"י שוטר יופיע בגיליון ההרשעות בין אם העבירה נעברה במסגרת נהיגה או שלא אגב נהיגה.
מהירות מופרזת
אמילי
16/04/11
נהגתי היום בכביש עירוני (70) על מהירות של 95 בערך, וברגע שראיתי שיש ניידת הורדתי מהירות והגעתי ל80 בערך. הכביש היה ריק והניידת הייתה עם אקדח לייזר כך שסביר להניח שקלט אותי. הוא לא סימן לי לעצור או משהו. רציתי לדעת תוך כמה זמן אני מקבלת דו"ח על זה ומה העונש הצפוי? יש אפשרות לקבל שלילה על דבר כזה?
יש לי רישיון כ-3 וחצי שנים ללא עברות בכלל.
יש לי רישיון כ-3 וחצי שנים ללא עברות בכלל.
אין דו"ח!
יעקבי
16/04/11
שלום אמילי,
ראשית, אבשר לך שלא יהיה דו"ח.
שנית, איך ההרגשה לחיות במתח?
שלישית: הסבר. שוטר שמדד לך מהירות במד לייזר (ממל"ז) חייב לעצור אותך על המקום ולהראות לך את נתוני המדידה (מהירות ומרחק) על צג המכשיר. נתונים אלה לא נאגרים בזיכרון המכשיר. אם לא עשה כן, מן הסתם לא חשב שהגזמת במהירות.
להבא סעי במהירות המותרת ותחסכי מעצמך סיכונים ודאגות.
חג שמח.
ראשית, אבשר לך שלא יהיה דו"ח.
שנית, איך ההרגשה לחיות במתח?
שלישית: הסבר. שוטר שמדד לך מהירות במד לייזר (ממל"ז) חייב לעצור אותך על המקום ולהראות לך את נתוני המדידה (מהירות ומרחק) על צג המכשיר. נתונים אלה לא נאגרים בזיכרון המכשיר. אם לא עשה כן, מן הסתם לא חשב שהגזמת במהירות.
להבא סעי במהירות המותרת ותחסכי מעצמך סיכונים ודאגות.
חג שמח.
מהירות מופרזת
עו"ד ג'ימי מינאוי
16/04/11
אני סבור שלא ירשם דו"ח. שכן, אם לשוטר היה יסוד להאמין שעברת עבירה- היה מסמן לך לעצור.
בקשה לדחיית דיון תעבורה טרם נענתה.. כמה זמן להמתין
ב/דוראל יעקובסון
16/04/11
טרום ניתוח אמור להיערך בתחילת החודש הבא.
בדיוק על תאריך המשפט - דיון "תזכורת תביעה במעמד הצדדים" - מה משמעות דברים אלו (הערה: עמיקם לוין ז"ל אישר לייצג אותי ללא עלות אך נפטר בנתיים).
בעמדת בתי המשפט נמסר שכן קיבלו את מסמך הבקשה לדחיית הדיון אך טרם התקבלה החלטה מצד השופט (עברו כבר - 10 ימים).
מה עלי לעשות? כיצד עלי לפעול ומה המשמעות של "תזכורת תביעה במעמד הצדדים" ובנט המשפט כתוב "ממתין לשלב סיום הוכחות".
אודה שעורך דין ישיב על שאלותי.
חג פסח שמח.
בדיוק על תאריך המשפט - דיון "תזכורת תביעה במעמד הצדדים" - מה משמעות דברים אלו (הערה: עמיקם לוין ז"ל אישר לייצג אותי ללא עלות אך נפטר בנתיים).
בעמדת בתי המשפט נמסר שכן קיבלו את מסמך הבקשה לדחיית הדיון אך טרם התקבלה החלטה מצד השופט (עברו כבר - 10 ימים).
מה עלי לעשות? כיצד עלי לפעול ומה המשמעות של "תזכורת תביעה במעמד הצדדים" ובנט המשפט כתוב "ממתין לשלב סיום הוכחות".
אודה שעורך דין ישיב על שאלותי.
חג פסח שמח.
בקשה לדחיית מועד דיון
עו"ד ג'ימי מינאוי
16/04/11
הייתי לוקח עותק מהבקשה ומעביר אותה למתמחה של השופט או למזכיר של השופט.
כמו כן, אפשר להגיש בקשה בשנית ולציין בכותרת "בקשה דחופה לדחיית מועד דיון".
כמו כן, אפשר להגיש בקשה בשנית ולציין בכותרת "בקשה דחופה לדחיית מועד דיון".
שאלה משפטית עקרונית
דניאל
16/04/11
חניתי במגרש חניה של מרכז קניות מסויים, זה קרה ביום שישי בשעת צהריים מאוחרת שבה המרכז כבר סגר את שעריו לקונים ועמד כמעט ריק. לרוע המזל חניתי בחניית נכים, אחת מתוך 10 חניות שכולן היו ריקות וכאשר כמעט כל המגרש הכללי עמד גם הוא ריק, השעה והתאריך אינם ניתנים לערעור כיוון שהם רשומים ע"ג הדו"ח. השאלה שלי היא כזו, האם בשעה שמרכז הקניות סגר את שעריו, יש עדיין תכלית לאיסור החנייה לנכים,האם זה לא דומה למצב שבו ביום כיפור ירשם דו"ח להולך רגל שחצה את הכביש שלא במעבר חצייה ?
האם יש תקדים כלשהו בפסיקה שיכול לתמוך בהגיון הסביר של אדם שעמדו לרשותו 400 מקומות חניה פנויים, ומבלי משים החנה את רכבו דווקא בחניית נכים אסורה.
האם יש תקדים כלשהו בפסיקה שיכול לתמוך בהגיון הסביר של אדם שעמדו לרשותו 400 מקומות חניה פנויים, ומבלי משים החנה את רכבו דווקא בחניית נכים אסורה.
חובת הציות לתמרורים (תקנה 22 א)
יעקבי
16/04/11
תקנת תעבורה 22 (א) מחייבת כל עובר דרך לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור. להוראה זו איו סייג בזמן אלא אם צויין אחרת על התמרור או בשלט נילווה.
אשר לחניה מבלי משים: היש לך דרך להוכיח זאת?
למשל: האם התמרור מוסתר? האם יש/אין סימון על פני הכביש (צבע כחול, מעטפה)? האם יש/אין סימון נוסף (סמל נכה מצוייר או מרצפת נכה ע"פ מקום החניה)?
הדוגמה של יום כיפור אינה רלוונטית.
אגב, הרבה עברות התנועה נעברות מבלי משים. לכן חובתו של הנהג לשים לב!
לענין זה ראה נוסח תקנה 21 (ג):
(ג) לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.
אשר לחניה מבלי משים: היש לך דרך להוכיח זאת?
למשל: האם התמרור מוסתר? האם יש/אין סימון על פני הכביש (צבע כחול, מעטפה)? האם יש/אין סימון נוסף (סמל נכה מצוייר או מרצפת נכה ע"פ מקום החניה)?
הדוגמה של יום כיפור אינה רלוונטית.
אגב, הרבה עברות התנועה נעברות מבלי משים. לכן חובתו של הנהג לשים לב!
לענין זה ראה נוסח תקנה 21 (ג):
(ג) לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.
מה השאלה ומה העקרון?
פריק לבטיחות בדרכים
16/04/11
דניאל, אתה מחפש את ההגיון מדוע נרשם לך הדו"ח, ואני מבין אותך, מגרש חניה ריק, המרכז המסחרי סגור כמעט, הרי אף אחד כבר לא מגיע לכאן, כאילו "מה זה משנה היכן אחנה........" ואני שואל אותך על אותו משקל: הרי היו כמה מאות מקומות חניה פנויים, איך הגעת דוקא! לאותה חניה, כאשר מסביבה עוד חניות לנכים המסומנות בדרך זו או אחרת?
איך אתה מסביר לעצמך! את המקרה? האם באמת לא ראית? או שהרשית לעצמך לחנות דוקא שם כדי לחסוך כמה מטרים? ? ?
האם זה דוח עיריה / משטרה? אתה יכול לנסות ולבקש מחילה אולי ......
איך אתה מסביר לעצמך! את המקרה? האם באמת לא ראית? או שהרשית לעצמך לחנות דוקא שם כדי לחסוך כמה מטרים? ? ?
האם זה דוח עיריה / משטרה? אתה יכול לנסות ולבקש מחילה אולי ......
