פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
נהיגה בשכרות
ב
23/05/11
חבר נעצר לבדיקה ראנדומלית, אחרי ששתה בירה אחת קודם. בבדיקת ינשוף רמת האלכוהול הייתה גבוהה מהמותר. בעקבות זאת לקחו אותו השוטרים לבדיקה נוספת - בה רמת האלכוהול דווקא לא הייתה גבוהה מהמותר. בכ"ז נשלל ממנו רשיונו לתקופה של 30 יום והוא קיבל הזמנה למשפט. לאור העובדה שיש סתירה בין תוצאות הבדיקות שערכו השוטרים - יש בכלל הגיון לזמנו למשפט ולשלול לו רישיון? והאם לאור הנ"ל יש לו צורך לשכור את שירותיו של עו"ד עמ"נ להופיע במשפט? אני לא מבינה כלום בדיני תעבורה, אשמח להרחבותיכם בנושא..
נהיגה בשכרות- יעוץ עו"ד
עו"ד גדרון רות
23/05/11
שלום
אני חושבת שכדאי לחבר שלך ליצור קשר עם עו"ד לתעבורה ויפה שעה קודם.
משהו בסיפור לא סביר, כמו כן לפעול בתקופה של הפסילה המנהלית יכול להוות יתרון
משמעותי בהמשך
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום לתעבורה.
אני חושבת שכדאי לחבר שלך ליצור קשר עם עו"ד לתעבורה ויפה שעה קודם.
משהו בסיפור לא סביר, כמו כן לפעול בתקופה של הפסילה המנהלית יכול להוות יתרון
משמעותי בהמשך
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום לתעבורה.
נהיגה תחת השפעת משקה משכר
יעקבי
23/05/11
שלום ב,
חברך נבדק לראשונה ע"י מכשיר נשיפון (מכשיר נייד קטן) הנותן אינדיקציה ראשונית האם יש חשד לנהיגה תחת השפעת משקה משכר.
בדיקה זו אינה מהווה ראיה משפטית אלא אינדיקציה לבדיקה במכשיר הינשוף שתוצאתו מהווה ראיה קבילה.
מן הסתם הוכח בבדיקת ינשוף כי התוצאה עברה את הסף ולכן רישיונו נשלל והוא זומן למשפט. לא יתכן אחרת!!!
כאמור הבדיקה בינשוף (דראגר) היא הקובעת ולא הבדיקה הראשונית במכשיר הנשיפון.
לאור התוצאות הצפויות במשפט כדאי להתייעץ עם עו"ד הבקי בנושא.
חברך נבדק לראשונה ע"י מכשיר נשיפון (מכשיר נייד קטן) הנותן אינדיקציה ראשונית האם יש חשד לנהיגה תחת השפעת משקה משכר.
בדיקה זו אינה מהווה ראיה משפטית אלא אינדיקציה לבדיקה במכשיר הינשוף שתוצאתו מהווה ראיה קבילה.
מן הסתם הוכח בבדיקת ינשוף כי התוצאה עברה את הסף ולכן רישיונו נשלל והוא זומן למשפט. לא יתכן אחרת!!!
כאמור הבדיקה בינשוף (דראגר) היא הקובעת ולא הבדיקה הראשונית במכשיר הנשיפון.
לאור התוצאות הצפויות במשפט כדאי להתייעץ עם עו"ד הבקי בנושא.
עברו 14 חודשים מיום שליחת בקשה להישפט
מושיקו
23/05/11
שלום, היום דברתי עם מוקד שירות נהגים, והיא אמרה שעדיין אין זימון למשפט
(שנה עברה בחודש שעבר), ולפי דעתה הדוח התיישן, אבל הם לא נותנים אישור.
(מדובר במחושז שרון).
האם ניתן לקבל אישור כלשהו על זה שהדוח התיישן? אני מפחד שישלחו לי זימון למרות שעברה יותר משנה.
מה אני צריך לעשות? תודה לכולם.
איך אני יכול לדעת שהנקודות נמחקו ?
(שנה עברה בחודש שעבר), ולפי דעתה הדוח התיישן, אבל הם לא נותנים אישור.
(מדובר במחושז שרון).
האם ניתן לקבל אישור כלשהו על זה שהדוח התיישן? אני מפחד שישלחו לי זימון למרות שעברה יותר משנה.
מה אני צריך לעשות? תודה לכולם.
איך אני יכול לדעת שהנקודות נמחקו ?
בקשה להישפט- התישנות
עו"ד גדרון רות
23/05/11
שלום מושיקו,אם אכן חלף הזמן ולא היתה הודעה נוספת עד לסיום השנה, יש התישנות .אמליץ לך לפנות אליהם בכתב בבקשה לביטול הדו"ח מחמת התישנות .בהצלחהעו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
שלילה בעקבות נייקוד מוחק נק
רמי
23/05/11
שאלה ראשונה האם הנקודות נמחקות אחרי פסילה
שאלה 2 ראתי ששני הדחות המרכבים את ניקוד לשלילה לא נכונים ולא אני בצעתי אותן .
שאלה 2 ראתי ששני הדחות המרכבים את ניקוד לשלילה לא נכונים ולא אני בצעתי אותן .
נקודות....
doom
23/05/11
...נמחקות עם הזמן בלבד 2או4 שנים תלוי כמה יש.אי אפשר להגיע לפסילה עם 2 דוחות כי הם גג 20 נקודות אלא אתה נהג חדש, ופה לא חשובה כמות נקודות אלא חומריות של עבירה שגוררת פסילה ותקופה חדשה של נהג חדש
דוח שימוש בפלאפון בזמן נהיגה
קובי
22/05/11
שלום,אני עובד בחברת שליחויות ויש לי ברכב דיבורית בלוטוט.נסעתי בכביש 1 לכיוון תל אביב וקיבלתי טלפון ו*לא החזקתי* את הטלפון ביד אלא החלקתי אותו לאחור ועניתי בדיבורית.עצר אותי שוטר ואמר לי שאני השתמשתי בטלפון תוך כדי נהיגה למרות שיש לי דיבורית(1000 שקל קנס ו4 נקודות). היום התייעצתי עם מספר אנשים והציעו לי להישפט או לרשום מכתב המרה לאזהרה.רציתי לשאול אם אני אשלח את המכתב או אבקש להישפט זה יכול להגדיל לי את הקנס והנקודות?אני מחזיק רשיון כמעט שלוש שנים וללא עברות קודמות.מה אפשר לעשות?
וותק לא גדול....
doom
23/05/11
אז אתה לא עומד בקריטריונים להמרה לאזהרה - אז אין טעם.בקשה להשפט בהחלת יכולה להחמיר את העונש(החלטת שופט כמובן ולא בקשה עצמה).לא ברור בדיוק מה זה החלקת?מה רשם שוטר בנסיבות? מה הוא ראה?
המרה באזהרה, בקשה להישפט
עו"ד גדרון רות
23/05/11
שלום קובי תמיד אפשר לבקש המרה באזהרה רק שבמקרה שלך לנוכח הוותק וסוג בעבירה הסיכוי אפסי.ניתן לשלוח בקשה להישפט ואכן כאשר מבקשים להישפט הכל אפשרי והקנס עלול להיות גדול יותר וכמו כן רכיבים נוספים עלולים להתווסף.בהצלחהעו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
לקובי ולאחרים בסיטואציה של שימוש בנייד בנהיגה
יעקבי
23/05/11
שלום קובי,
תנאי להמרה באזהרה (מעבר לשאר הקריטריונים) הוא הודאה באשמה.
אם חשבת על בקשה להמרה באזהרה משמע אתה מודה בעברה.
אם אתה מודה בעברה אז על מה אתה מבקש להישפט?
לכן בסיטואציה זו צריך לבחור עמדה (מודה או לא מודה באשמה).
היות שאינך עומד בקריטריונים להמרה באזהרה, לאמר ותק של 10 שנים לפחות וסעיף אשמה הנ"ל, לא נותר לך אלא לבקש להישפט או לחלופין - לשלם את הקנס.
תנאי להמרה באזהרה (מעבר לשאר הקריטריונים) הוא הודאה באשמה.
אם חשבת על בקשה להמרה באזהרה משמע אתה מודה בעברה.
אם אתה מודה בעברה אז על מה אתה מבקש להישפט?
לכן בסיטואציה זו צריך לבחור עמדה (מודה או לא מודה באשמה).
היות שאינך עומד בקריטריונים להמרה באזהרה, לאמר ותק של 10 שנים לפחות וסעיף אשמה הנ"ל, לא נותר לך אלא לבקש להישפט או לחלופין - לשלם את הקנס.
דוח מהירות אקדח לייזר.
ניר
22/05/11
שלום. קיבלתי דוח על מהירות ובדוח אין צילום או כל מסמך שמאשר זה באמת אני או האוטו שלי חוץ ממספר רכב (יכול להיות שזה היה הרכב לידי)
בדוח מצויין שנהגעתי ב 85 ק"מ 18 מה זה אומר ובנוסף לזאת רשום ש:
נהגת ברכב הנ"ל ולא מילאת אחרי ההגבלה הכלולה ברשיון הרכב הנ"ל בניגוד לתקנה 8 לתקנות התעבורה. סמל עבירה: 6089
מה זה אומר?
תודה על העזרה
בדוח מצויין שנהגעתי ב 85 ק"מ 18 מה זה אומר ובנוסף לזאת רשום ש:
נהגת ברכב הנ"ל ולא מילאת אחרי ההגבלה הכלולה ברשיון הרכב הנ"ל בניגוד לתקנה 8 לתקנות התעבורה. סמל עבירה: 6089
מה זה אומר?
תודה על העזרה
רכב שלך?
doom
23/05/11
אז דו"ח לא על מהירות יתר אלא שמהירות לא מתאימה לסוג רכב. יש לך רכב אספנות? טרקטורון? במקרה ורכב שלך הוא רגיל לחלוטין ומופיע בדו"ח פנה עם הסבר מתאים למפנ"א ותבקש ביטול כי אין לך הגבלת מהירות ברשיון רכב
פרשנות תמרור – מותר או אסור לחנות
עומר
22/05/11
שלום,
ברצוני להפנות אליכם סוגיה לגבי האופן בו יש לפרש את התמרור הנ"ל:
תמרור ב'29 + שלט א'45 בנוסח: "בתוקף בימים א'-ו' בין השעות 07:00-15:00 פריקה וטעינה מותרת. החניה במקביל למדרכה".
למיטב הבנתי, כאשר קוראים את התמרור כמקשה אחת, מבינים כי אסורה כל עצירה/חניה בשעות המצויינות, למעט ביצוע פריקה וטעינה וכי התמרור אינו תקף ומותר לחנות במקום בימים א'-ו' בין השעות 15:00 עד 07:00 למחרת, וביום שבת - כל היום.
האם הפירוש שלי הוא נכון?
האם משמעות התמרור הנ"ל היא כי תמיד אסורה העצירה/החניה במקום?
האם משמעות התמרור הנ"ל היא כי מותר להחנות במסגרת השעות שאינן כתובות?
האם משמעות התמרור היא כי מותרת פריקה רק בשעות המצויינות?
אשמח לקבל חוות-דעת בנושא!
ברצוני להפנות אליכם סוגיה לגבי האופן בו יש לפרש את התמרור הנ"ל:
תמרור ב'29 + שלט א'45 בנוסח: "בתוקף בימים א'-ו' בין השעות 07:00-15:00 פריקה וטעינה מותרת. החניה במקביל למדרכה".
למיטב הבנתי, כאשר קוראים את התמרור כמקשה אחת, מבינים כי אסורה כל עצירה/חניה בשעות המצויינות, למעט ביצוע פריקה וטעינה וכי התמרור אינו תקף ומותר לחנות במקום בימים א'-ו' בין השעות 15:00 עד 07:00 למחרת, וביום שבת - כל היום.
האם הפירוש שלי הוא נכון?
האם משמעות התמרור הנ"ל היא כי תמיד אסורה העצירה/החניה במקום?
האם משמעות התמרור הנ"ל היא כי מותר להחנות במסגרת השעות שאינן כתובות?
האם משמעות התמרור היא כי מותרת פריקה רק בשעות המצויינות?
אשמח לקבל חוות-דעת בנושא!
טיבו של א-44 שהוא מסייג את התמרור אליו הוא צמוד
יעקבי
22/05/11
פרשנותך הראשונה נכונה.
כן, הפירוש שלך נכון
מיקו
22/05/11
אסורה עצירה-חניה בן שעות 15:00 - 7:00 אבל בשעות אלא מותרת פריקה וטעינה . בשאחר השעות החניה מותרת.
חגורת בטיחות במושב האחורי של מונית
דניאל אראל
22/05/11
רציתי לדעת האם זוהי חובה לחגור חגורת בטיחות במושב האחורי של מונית בתוך העיר אילת. נאמר לי שישנה תקנה שאומרת שבאילת אין חובה לחגור חגורת בטיחות מאחור, האם זה נכון?!
חובה בכל מצב ובכל מקום
עמית
22/05/11
במונית במושב האחורי פטורים מחגורה בדרך עירונית
יעקבי
22/05/11
לשון תקנה 83 ג סעיף 5:
הנוהג במונית בדרך עירונית כשיש בה נוסעים וכן הנוסעים במונית בדרך עירונית במושב האחורי;
הנוהג במונית בדרך עירונית כשיש בה נוסעים וכן הנוסעים במונית בדרך עירונית במושב האחורי;
דרכים למתן פטור
פריק לבטיחות בדרכים
23/05/11
אני מניח שקיבלת דוח על כך ומישהו "זרק" לך את הרעיון הגאוני הזה.
אני מבקש לשאול אותך, האם אתה לא חושב שמגיעה לך חופשה מהנה במקום להיפגע בתאונה??? מה הבעיה להיכנס לרכב ולחגור חגורה?
זה לא היה מבאס להיפגש עם השוטר, שלא באשמתו, קלקל לכם קצת את הכיף?
לא חבל? אנא הקפד לשמור על החיים! המשפחה מחכה לך בבית!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
אני מבקש לשאול אותך, האם אתה לא חושב שמגיעה לך חופשה מהנה במקום להיפגע בתאונה??? מה הבעיה להיכנס לרכב ולחגור חגורה?
זה לא היה מבאס להיפגש עם השוטר, שלא באשמתו, קלקל לכם קצת את הכיף?
לא חבל? אנא הקפד לשמור על החיים! המשפחה מחכה לך בבית!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
דו"ח חנייה של עריית ת"א
מיכל
22/05/11
שלום רב,קיבלתי מכתב עיקול חשבון מהבנק שלי על דו"ח של עיריית ת"א.בשנת 2009 החזרתי רכב חברה שהיה ברשותי ודאגתי להסדיר את כל עניניי מול הרשויות. שילמתי את כל הדוחות של עיריית ת"א וקיבלתי מהם מסמך שמאשר שאין לי חובות אצלם. מאז לא היה ברשותי רכב.בבירור מול העירייה בעניין צו העיקול עלה שבשנת 2010 בוצעה העברת בעלות על דו"ח מ2009 מחברת ההשכרה "שלמה SIXT" וזו הסיבה שלא ראו את הדו"ח הזה כששילמתי את חובותיי ב2009.כששאלתי מדוע לא קיבלתי התראה על הדו"ח בכל התקופה, נאמר לי שהדואר הרשום חזר היות ולא נמצא הנמען בכתובת. בבירור נוסף עם נציגת הבירורים של העירייה עלה שעיריית ת"א לא מחויבת להזין מספר דירה אלא רק רחוב ומספר בנין. כששאלתי איך אני אמורה לקבל את הדואר אם לא הוזן מספר דירה נאמר לי ש"הדוור בדרך כלל מכיר את הדיירים בבניין" וכך הדואר היה אמור להגיע אלי... (?!?!?).בינתיים כמובן שהדו"ח הכפיל ושילש את עצמו.לטענתם זה שלא קיבלתי את הדואר זו לא עילה מספקת לערעור אלא רק אם הייתי מאושפזת/בחו"ל וכו'...האם יש איזשהו מוצא כאן? אני רוצה שהדו"ח יחזור לסכום המקורי.תודה רבה מראש,מיכל
אני ממש אשמח לתשובה....:)
מיכל
23/05/11
טלפון נייד בעמידה ברמזור
רוני
22/05/11
שוטר נתן לי דוח על שימוש בטלפון נייד בזמן שעמדתי בתור של מכוניות ברמזור. האם זה חוקי? כאשר בקשתי ממנו להקריא לי מה כתב בנסיבות הוא אמר שאני יכול לקרוא אותן בעצמי בהעתק שאקבל. האם הוא לא חייב להקריא לי את הנסיבות. בהעתק ראיתי שהוא רשם שהרכב עמד ברמזור.
טלפון נייד.
עו"ד לתעבורה-חיפה
22/05/11
שלום לך: על פי דברייך לא ניתן לדעת בוודאות, האם רכבך היה בעצירה מוחלטת, או בנסיעה איטית, במידה ורכבך היה בעצירה מוחלטת (קרי עמדת ברמזור), דו"ח זה אינו חוקי (זוהי עלה לביטולו), כל עוד הנך בעצירה מוחלטת.
לגבי שאלתך השניה, השוטר כותב הדו"ח אינו חייב להקריא לך את הנסיבות, אלא בנסיבות מיוחדות בלבד כגון- במצב בו טענת לפני השוטר כי אינך יודע קרוא וכתוב, או במידה וטענת לפני השוטר, כי כתב ידו אינו מובן לך ועוד....
לגבי שאלתך השניה, השוטר כותב הדו"ח אינו חייב להקריא לך את הנסיבות, אלא בנסיבות מיוחדות בלבד כגון- במצב בו טענת לפני השוטר כי אינך יודע קרוא וכתוב, או במידה וטענת לפני השוטר, כי כתב ידו אינו מובן לך ועוד....
עוד דבר...
doom
22/05/11
יש פסיקה של ביה"מ לתעבורה ת"א שאומרת שרמזור אדום גם נחשב לתנועה כי לא יכול נהג לדעת מתי בדיוק יתחלף רמזור לירוק וחייב להיות ער למצב תנועה סביבו ומצב של של עמידה ברמזור לא מאפשר היסח דעתו - קרי אין לדבר בפלפון לאמרות שרכב בעמידה
טלפון נייד בעמידה ברמזור
רוני
22/05/11
תודה על התשובה המהירה. ז"א שמבחינתה חוק היבש, הדוח בעצם חוקי. האם שופט אחר יכול להפוך על פיו את פסק הדין ההוא שאומר שעמידה ברמזור היא חלק בלתי נפרד מהתנועה?בסך הכל פסק הדין ההוא והנימוקים לו נראים לי הגיוניים מאד.
זכות קדימה בצומת ללא תמרור
חיים
22/05/11
הייתי מעורב בתאונת דרכים בזמן שרציתי לפנות שמאלה בצומת ללא תמרור ורכב שבא מימול התנגש בי.הנהג הודה שלא ראה את הרכב שלי לפני הפגיעה ורק כשפגע בי ראה אותי ז"א שהוא לא הסתכל קדימה.האם יש השפעה לכך שהוא לא הביט קדימה לכביש בנוגע לנשיאת האחריות בתאונה או מה שקובע זה אי מתן זכות קדימה?
האשמה היא של הרכב החוצה את נתיבו של האחר
עמית
22/05/11
אי לכך, הגורם העיקרי לקרות התאונה הוא הרכב שפנה שמאלה ובכך קפח את זכותו של האחר בנתיבו.
חניית רכב חברה ידועה בחנייה פרטית
barb
21/05/11
שלום רב,
רכב של רשות הדואר חנה בחנייה הפרטית של ביתי ורק לאחר שנעמדתי מולו והתכוננתי לצפור כי הנהג לא היה שם, החליט הנהג, להופיע. שאלתי אותו מדוע נכנס לחנייה הפרטית של דיירי הבניין. תשובתו: "המפתחות עדיין באוטו לא החניתי אותו בכלל". (המנוע היה כבוי, האוטו עמד על גבי מספר החנייה שלי {בצבע לבן ברור} בתוך המסגרת המסומנת כאשר פני הרכב מופנים לחזית - אם זו לא חנייה, כנראה שאיני יודעת חנייה מהי). התפתח בינינו ויכוח, הוא צעק לעברי מילים גסות ו-"נחמדות" תוך כדי הנפת אגרופיו באלימות ואני בסערת רגשותיי ומפחד מהאלימות שהפגין הרגשתי צורך להגן על עצמי ולכן - gave him the finger הוצאתי לו אצבע משולשת. הוא נדהם, הוציא את הנייד, יצא מרכבו, החל לצלם את מספר הרכב שלי ואותי, כל זאת כאשר אני ממתינה עם רכבי על מנת להיכנס לחנייה שלי. ביקשתי את פרטיו, הוא סירב למסור ולכן רשמתי את מספר הרכב כשהוא שם גז והסתלק מהחנייה. כשהגעתי לביתי, הוצאתי מכתב על כל התקרית, ושלחתי לפנ"צ של הדואר. חשוב לציין, כי משום מה החנייה שלי מאוד מושכת פורעי חוק לחנות בה (חנייה שנייה בשורה, ממול יש חניות פרטיות כפולות ובדר"כ - ריקות רוב שעות היום) ומדי חודש אני נתקלת באותם פורעים החושבים כי אם זה ריק (על אף השלט האומר שזוהי חנייה פרטית של דיירי הבניין, הסימון של מספרי החנייה ועוד) - אפשר לחנות שם. בסופו של דבר, רק רציתי שהאדון הנכבד יגיד לי: "את צודקת לחלוטין, לא הייתי צריך לחנות בחנייה שלך, הייתה לי חבילה מאוד כבדהטעיתי - לא אחזור על כך שנית, אני מבקש את סליחתך". אבל כנראה במדינה שלנו, הודאה בטעות או במשגה ("לטעות זה אנושי") מקבילה להודאה ברצח בכוונה תחילה.
שאלותיי:
1. רכב של הדואר שחונה בחנייה הפרטית של הבניין כיוון שהתעצל לחנות ברחוב כחוק (ברחוב יש חנייה באפור ותמיד ניתן למצוא חנייה, גם אם היא דורשת הליכה של 2 דקות נוספות) - מה ניתן לעשות כנגד החברה על מנת שימוצה הדין עם אותו עובד ואני אקבל את ההתנצלות המיוחלת?
2. "חיים ומוות ביד הלשון" - לטעמי, מילים (הגסויות והקללות של אותו אדם תוך כדי אמירתן באלימות) חותכות ונצרבות יותר בתודעה מאשר אותה אצבע משולשת שהוצאתי. האם יש ביסוס לכך גם בחוק?
תודה מראש על העזרה.
רכב של רשות הדואר חנה בחנייה הפרטית של ביתי ורק לאחר שנעמדתי מולו והתכוננתי לצפור כי הנהג לא היה שם, החליט הנהג, להופיע. שאלתי אותו מדוע נכנס לחנייה הפרטית של דיירי הבניין. תשובתו: "המפתחות עדיין באוטו לא החניתי אותו בכלל". (המנוע היה כבוי, האוטו עמד על גבי מספר החנייה שלי {בצבע לבן ברור} בתוך המסגרת המסומנת כאשר פני הרכב מופנים לחזית - אם זו לא חנייה, כנראה שאיני יודעת חנייה מהי). התפתח בינינו ויכוח, הוא צעק לעברי מילים גסות ו-"נחמדות" תוך כדי הנפת אגרופיו באלימות ואני בסערת רגשותיי ומפחד מהאלימות שהפגין הרגשתי צורך להגן על עצמי ולכן - gave him the finger הוצאתי לו אצבע משולשת. הוא נדהם, הוציא את הנייד, יצא מרכבו, החל לצלם את מספר הרכב שלי ואותי, כל זאת כאשר אני ממתינה עם רכבי על מנת להיכנס לחנייה שלי. ביקשתי את פרטיו, הוא סירב למסור ולכן רשמתי את מספר הרכב כשהוא שם גז והסתלק מהחנייה. כשהגעתי לביתי, הוצאתי מכתב על כל התקרית, ושלחתי לפנ"צ של הדואר. חשוב לציין, כי משום מה החנייה שלי מאוד מושכת פורעי חוק לחנות בה (חנייה שנייה בשורה, ממול יש חניות פרטיות כפולות ובדר"כ - ריקות רוב שעות היום) ומדי חודש אני נתקלת באותם פורעים החושבים כי אם זה ריק (על אף השלט האומר שזוהי חנייה פרטית של דיירי הבניין, הסימון של מספרי החנייה ועוד) - אפשר לחנות שם. בסופו של דבר, רק רציתי שהאדון הנכבד יגיד לי: "את צודקת לחלוטין, לא הייתי צריך לחנות בחנייה שלך, הייתה לי חבילה מאוד כבדהטעיתי - לא אחזור על כך שנית, אני מבקש את סליחתך". אבל כנראה במדינה שלנו, הודאה בטעות או במשגה ("לטעות זה אנושי") מקבילה להודאה ברצח בכוונה תחילה.
שאלותיי:
1. רכב של הדואר שחונה בחנייה הפרטית של הבניין כיוון שהתעצל לחנות ברחוב כחוק (ברחוב יש חנייה באפור ותמיד ניתן למצוא חנייה, גם אם היא דורשת הליכה של 2 דקות נוספות) - מה ניתן לעשות כנגד החברה על מנת שימוצה הדין עם אותו עובד ואני אקבל את ההתנצלות המיוחלת?
2. "חיים ומוות ביד הלשון" - לטעמי, מילים (הגסויות והקללות של אותו אדם תוך כדי אמירתן באלימות) חותכות ונצרבות יותר בתודעה מאשר אותה אצבע משולשת שהוצאתי. האם יש ביסוס לכך גם בחוק?
תודה מראש על העזרה.
השאלה היא ,כמה אנרגיה מוכנים להוציא ,בשביל
מיקו
21/05/11
" לתקן את העולם " ?
נהג עבריין חוצפן!
פריק לבטיחות בדרכים
21/05/11
את צודקת בהחלט ואין כאן כל ויכוח: אסור לו לחנות בחניה פרטית (לדברייך מסומנת וברורה), ואין כל סיבה להתפרצות וגילוי אלימות מילולית.
יחד עם זאת לא הייתי מבזבז את זמני על תלונות בגין כל התנהגותו ודיונים משפטיים על כך.
את המכתב שכתבת הייתי מפנה למנכ"ל הדואר ולו אישית! גם אם שלחת אותו כבר לפניות הציבור, אני מציע לשלוח אותו למנכ"ל עם הערה שהמכתב הועבר כבר ל ....... .
כל הציפיות שלך לקבלת התנצלות הן ........ זה אצל עם נורמלי לי, לא כאן.
אם את צריכה סיוע אשמח לעזור לך.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
יחד עם זאת לא הייתי מבזבז את זמני על תלונות בגין כל התנהגותו ודיונים משפטיים על כך.
את המכתב שכתבת הייתי מפנה למנכ"ל הדואר ולו אישית! גם אם שלחת אותו כבר לפניות הציבור, אני מציע לשלוח אותו למנכ"ל עם הערה שהמכתב הועבר כבר ל ....... .
כל הציפיות שלך לקבלת התנצלות הן ........ זה אצל עם נורמלי לי, לא כאן.
אם את צריכה סיוע אשמח לעזור לך.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
פניית פרסה
חן
21/05/11
שלום,
האם מותר לעשות פניית פרסה בכביש דו סיטרי מקווקו?
האם מותר לעשות פניית פרסה בכביש דו סיטרי מקווקו?
פניית פרסה
פריק לבטיחות בדרכים
21/05/11
לשון התקנה:
.* (א) לא יפנה נוהג את רכבו כדי להסתובב ולנסוע בכיוון הנגדי (להלן - פניית פרסה), אלא בנסיבות שאין בהן הפרעה או סיכון לעוברי דרך, ולא יפנה כאמור כשהוא מתקרב לעקומה או לפסגה תלולה או במקום שרכבו אינו נראה לעיני נוהג רכב אחר המתקרב מכל צד שהוא.
(ב) בכפוף לאמור בתקנת משנה (א), מותר לפנות פניית פרסה לשמאל מנתיב לפניה שמאלה ומכל נתיב אחר שלא הוצב בו תמרור או סימון האוסר פניית פרסה.
סוף ציטוט
פניית פרסה אסורה בכל מקום שמוצב שלט האוסר זאת,
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
.* (א) לא יפנה נוהג את רכבו כדי להסתובב ולנסוע בכיוון הנגדי (להלן - פניית פרסה), אלא בנסיבות שאין בהן הפרעה או סיכון לעוברי דרך, ולא יפנה כאמור כשהוא מתקרב לעקומה או לפסגה תלולה או במקום שרכבו אינו נראה לעיני נוהג רכב אחר המתקרב מכל צד שהוא.
(ב) בכפוף לאמור בתקנת משנה (א), מותר לפנות פניית פרסה לשמאל מנתיב לפניה שמאלה ומכל נתיב אחר שלא הוצב בו תמרור או סימון האוסר פניית פרסה.
סוף ציטוט
פניית פרסה אסורה בכל מקום שמוצב שלט האוסר זאת,
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
חניה
רינה שמש
20/05/11
שלוםבשעת לילה מאוחרת חניתי את הרכב בחניה ציבורית פתוחה מאחר ולא רואים טוב לא ראיתי שיש סימון על הכביש של חנית נכים .משטרה הגיעה למקום ונתנה לי דו"ח .כשומר חוק לא ראיתי במקום תמרור של נכים אחרת לעולם לא הייתי חונה במקום.למחרת הגעתי למקום כי לא הבנתי איך לא שמתי לב שיש במקום תמרור והשוטר רשם שיש תמרור במקום.באי תנועה קטן מול החניה שבה חניתי היה עמוד ריק ללא שילוט אני חוזרת עמוד ללא שילוט עליו.השוטר רשם דבר שקר, וגם בעל הקיוסק במקום אמר שהרבה זמן אין שלט.מה אני אמור לעשות ?
בקשה לביטול דוח
עו"ד חקלאי נועה
21/05/11
צלמי את התמרור הריק. שלחי תוך 30 יום בקשה למשטרה לביטול הדוח עקב ליקוי בתמרור.
שלחי בדואר רשום.
אם יסרבו אתיכולה לפנות לבית המשפט בבקשה להישפט.
בגב הדוח רשומה הכתובת לשם עלייך להפנות את מכתבך.
בהצלחה
שלחי בדואר רשום.
אם יסרבו אתיכולה לפנות לבית המשפט בבקשה להישפט.
בגב הדוח רשומה הכתובת לשם עלייך להפנות את מכתבך.
בהצלחה
אשמח לסייע לך כנגד דוח לא הוגן
פריק לבטיחות בדרכים
21/05/11
לפי התיאור שלך אין כל הצדקה לרישום הדוח ואם השוטר רשם דברים לא נכונים זה עלול להיות לרעתו.
עלייך לנהוג כפי שיעצה לך מנהלת הפורום ולא לוותר !
אני מוכן לסייע לך כי הדוח הזה הוא בדיוק הסיבה ל"אהבת" הנהגים את המשטרה.
אני פועל לקידום הבטיחות בדרכים ולהגברת המודעות לנושא, אולם באותה עוצמה גם כנגד תופעות כאלה.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
עלייך לנהוג כפי שיעצה לך מנהלת הפורום ולא לוותר !
אני מוכן לסייע לך כי הדוח הזה הוא בדיוק הסיבה ל"אהבת" הנהגים את המשטרה.
אני פועל לקידום הבטיחות בדרכים ולהגברת המודעות לנושא, אולם באותה עוצמה גם כנגד תופעות כאלה.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
המצב במקום לא תואם את נוסח האשמה
יעקבי
22/05/11
שלום רינה,
נוסח סעיף האשמה פותח במילים "העמדת את הרכב הנ"ל ליד תמרור ג-43..." ולכן האשמה היא אי ציות להוראת התמרור הנ"ל.
באין תמרור לא התהווה אי-ציות ולכן דינו של הדו"ח להתבטל.
נוסח סעיף האשמה פותח במילים "העמדת את הרכב הנ"ל ליד תמרור ג-43..." ולכן האשמה היא אי ציות להוראת התמרור הנ"ל.
באין תמרור לא התהווה אי-ציות ולכן דינו של הדו"ח להתבטל.
בקשה להישפט נשלחה באפריל 2010
מושיקו
20/05/11
שלום, באפריל 2010 שלחתי בקשה להישפט על דוח פלאפון, עד היום לא קבלתי שום תשובה (בזמנו קבלתי אישור מהמשטרה שהם קבלו את הבקשה להישפט). עברה יותר משנה מאותו אישור משטרה.
האם יש התיישנות כלשהי? אפשרות לביטול דוח?
תודה.
האם יש התיישנות כלשהי? אפשרות לביטול דוח?
תודה.
התיישנות
עו"ד חקלאי נועה
20/05/11
כן. הדוח שלך התיישן. תוך שנה מיום שביקשת להישפט צריך להודיע לך על מועד המשפט. אם לא קיבלת הודעה תוך שנה - כבר לא תקבל. (אני מנחשת שזה דוח של שפלה- צדקתי? - כי היה אצלם פיגור מאוד מאוד גדול ... אבל בזמן האחרון החגיגות נגמרו...)
דבר מאוד חשוב !!!!
מיקו
21/05/11
יש לבדוק כי זהו בדיוק המצב ,ולא שנשלח לך תאריך למשפט שלא הגיע לידך ( ולא משנה עכשיו הסיבה ) ונישפטת בהיעדרך .
מה שעות עבודה על הגה
יוסי
20/05/11
אני עובד על משאית מתחת 6 טון כמה שעות אני יכול לנהוג על פי חוק
שעות נהיגה
עו"ד חקלאי נועה
20/05/11
מה שקובע זה לא משקל המשאית - אלא המשקל הכולל המותר על פי הרשיון. אם המשקל הכולל המותר עולה על 6000 ק"ג אזי תקנה 168 חלה עליך: אסור לנהוג יותר מ- 12 שעות ביום, צריך לעשות הפסקות של חצי שעה ושעה וכו (אגב ההפסקות כלולות בתוך 12 השעות)
אם תקנה 168 לא חלה עליך אז אין כל מגבלה...
אם תקנה 168 לא חלה עליך אז אין כל מגבלה...
דוח על חניה ללא סימון אדום לבן
אמיר
20/05/11
שלום,קיבלתי דוח על חניה מכיוון שחניתי ברחוב שהחנה בו מותרת רק לדיירי הרחוב, אולם המדרכות לא מסומנות באדום לבן. האם יש עילה לביטולו?
תלוי...
doom
22/05/11
אם קיים תמרור בהתאם אין שום עילה כי מספיק רק תמרור בתחילת הקטה בה אסור לחנות, עירייה לא חייבת לצבוע אבני שפע גם.אם לא - זכות בידך כי לא הייתה יכול לנחש קיומו של איסור
כיצד מגישים עירעור בגין נהיגה ללא רישיון בתוקף
אשרת
20/05/11
עצר אותי שוטר וידע אותי כי רישיוני לא בתוקף כבר שבעה חודשים ומשום כך נתן לי זימון לבית משפט, חשוב לציין כי לא הייתי מודעת לכך שרשיוני לא בתוקף וגם אין לי קנסות או עברות. הסיבה היא שפשוט לא שלחו לי חידוש ואני לא שמתי לב....השאלה היא למי שולחים את העירעור ומה לכתוב בותודה
הזמנה למשפט
עו"ד חקלאי נועה
20/05/11
מרגיז שלא שלחו לך את הרישיון, אך זה לא פוטר אותך מאחריות.
כל נהג צריך בכל תחילת נסיעה לבדוק שיש לו רשיון נהיגה, רשיון רכב וביטוח תקפים.
אם עברך נקי לחלוטין ב-5 השנים האחרונות, נסי לבקש שימירו לך הדוח באזהרה.
אם לא ימירו - תגיעי לדיון במועד שאליו הוזמנת. תדאגי כמובן להגיע עם רשיון נהיגה תק
ותבקשי מהתובע המשטרתי להתחשב בך ולהגיע איתך להסדר מקל.
בהצלחה
כל נהג צריך בכל תחילת נסיעה לבדוק שיש לו רשיון נהיגה, רשיון רכב וביטוח תקפים.
אם עברך נקי לחלוטין ב-5 השנים האחרונות, נסי לבקש שימירו לך הדוח באזהרה.
אם לא ימירו - תגיעי לדיון במועד שאליו הוזמנת. תדאגי כמובן להגיע עם רשיון נהיגה תק
ותבקשי מהתובע המשטרתי להתחשב בך ולהגיע איתך להסדר מקל.
בהצלחה
הזמנה למשפט, זו פגישה עם שופט........
פריק לבטיחות בדרכים
21/05/11
על הזמנה לחתונה אפשר לפעמים לוותר.......... על הזמנה למשפט, לא כדאי לוותר! אין כל אפשרות להגשת בקשה לערעור / המרה לאזהרה, האפשרות היחידה "לסגור" את העניין זה עם התובע/ת לפני המשפט.
בהצלחה! והקפידי להבא!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
בהצלחה! והקפידי להבא!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אוטובוס עוצר ומתנחל-מזהם בתחנה שלא שלו
גבי
20/05/11
אוטובוס עוצר ומתנחל-מזהם בתחנה שלא שלושלום לכולם ,ברצוני לדעת אם יש דרך משפטית לפעול נגד נהג או חברת אוטובוסים בה נהג עוצר בתחנה שלחברה שלו אין כלל תחנה/חניה .מדובר בתופעה חוזרת של נהג שעוצר בשעות הערב בתחנה עם אוטובוס ריק , כשהחלק האחורי של האוטובוס (והמפלט הגזים) במרחק של 3-5 צעדים מהתחנה , ונעמד שם בין 12-30 דקות כשהמנוע עובד . פעם גם קלטתי את הנהג קם מהכסא האחורי (כלומר הלך לישון) .רצוי לציין כי כהוא נמצא שם זמן רב , בשלב מסוים כבר לא קל לנשום בתחנה ובאזור הסובב לה .מה ניתן לעשות נגד הנהג המזהם או החברת האוטובוסים ואלו הוכחות צריך לתביע ?דוגרי אני לא מחפש כסף אבל אי-אפשר לדבר עם הנהג , וכבר נמאס מאד מהתופעה .תודה מראש ,-גבי
תלונת אזרח
דוד, מתנדב בתנועה
20/05/11
אתה רשאי ויכול להגיש תלונת אזרחבתלונה תפרט מקום מדויק, פרטים מירביים של האוטובוס, כגון מספר רישוי, מספר פנימי של חברת האוטובוסים, צבע, סימנים מיוחדים ועוד, את לוח הזמנים המדויק של הפרטים בתלונה, כגון, מתי הגיע, מתי עזב. על תשכח לרשום בדיוק את פרטיך וציין במכתב: אם התלונה תגיע לבימ"ש אהיה מוכן להעיד.ללא השורה הזו, התלונה שלך חסרת משמעותאת התלונה תשלח למשטרת התנועה עם העתק למשרד לאיכות הסביבה. אני מאמין שהתלונה תטופל כראוי.
שלב ,שלב
מיקו
20/05/11
שלב ראשון מתקשרים לחברת האוטובוסים ומתלוננים ,ב 99.9 אחוז זה עוזר . ( אפשר לבקש מהנהג ,הבעיה שאי אפשר לדעת אם הוא סתם חסר התחשבות,או ממש "בהמה " )
אם זה לא עוזר יש להתלונן במשטרה.
אם זה לא עוזר יש להתלונן במשטרה.
דו"ח על מהירות מופרזת
דניאל
19/05/11
שלום רב,
אני בן 24 עם מעל 6 שנים רשיון לרכב ומעל לשנה על קטנוע.
לפני כחודש נסעתי ברחוב קיבוץ גלויות במהירות של 73 קמ"ש כשבמקום היה מותר לנסוע על 50 קמ"ש. שוטר עצר אותי והתכוון לתת לי דו"ח של 750 ש"ח ו8 נק'. לאחר שביקשתי ממנו החליט לוותר לי ולתת לי קנס של 250 ש"ח ללא נק'. כשהתחיל לרשום את הדו"ח התחיל לרדת גשם חזק במשך מס' דק', דבר שמנע ממנו לרשום לי את הדו"ח והוא אמר שהוא ישלח לי את זה לבית...
היום קיבלתי את הדו"ח ולמרות שאמר שיוותר לי ויתן לי 250 ש"ח ללא נק', הקנס שקיבלתי עומד על 750 ש"ח ו8 נק'..
שאלתי היא, האם אפשר לעשות משהו בנידון?
האם אפשר בכלל לבקש שימירו לי את הדו"ח באזהרה?
תודה רבה.
אני בן 24 עם מעל 6 שנים רשיון לרכב ומעל לשנה על קטנוע.
לפני כחודש נסעתי ברחוב קיבוץ גלויות במהירות של 73 קמ"ש כשבמקום היה מותר לנסוע על 50 קמ"ש. שוטר עצר אותי והתכוון לתת לי דו"ח של 750 ש"ח ו8 נק'. לאחר שביקשתי ממנו החליט לוותר לי ולתת לי קנס של 250 ש"ח ללא נק'. כשהתחיל לרשום את הדו"ח התחיל לרדת גשם חזק במשך מס' דק', דבר שמנע ממנו לרשום לי את הדו"ח והוא אמר שהוא ישלח לי את זה לבית...
היום קיבלתי את הדו"ח ולמרות שאמר שיוותר לי ויתן לי 250 ש"ח ללא נק', הקנס שקיבלתי עומד על 750 ש"ח ו8 נק'..
שאלתי היא, האם אפשר לעשות משהו בנידון?
האם אפשר בכלל לבקש שימירו לי את הדו"ח באזהרה?
תודה רבה.
המרה באזהרה
עו"ד רות גידרון
מנהלת
19/05/11
שלום דניאל,
מאפריל 2010 יש צורך בוותק של 10 שנים בנהיגה לצורך המרה באזהרה ולכן סביר שבקשתך להמרה תדחה.
כמו כן אתה יכול לבקש להישפט ובבית המשפט לנסות "לשפר" את מצבך, יחד עם זאת אתה חשוף לענישה כבדה יותר כאשר אתה מבקש להישפט.
רות גדרון,עו"ד-מנהלת פורום לתעבורה.
מאפריל 2010 יש צורך בוותק של 10 שנים בנהיגה לצורך המרה באזהרה ולכן סביר שבקשתך להמרה תדחה.
כמו כן אתה יכול לבקש להישפט ובבית המשפט לנסות "לשפר" את מצבך, יחד עם זאת אתה חשוף לענישה כבדה יותר כאשר אתה מבקש להישפט.
רות גדרון,עו"ד-מנהלת פורום לתעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה להשפט
עו"ד לתעבורה-חיפה
19/05/11
שלום רב:
ראשית לא ציינת מהו עברך התעבורתי, מה במידה ואין הרשעות לחובתך, הסבירות היא נמוכה מאוד כי ימירו דו"ח זה לאזהרה..
לרשותך 90 יום להגשת בקשה להישפט, באם תעשה זאת, תוכל אכן לשפר את מצבך (תלוי בחומר הראיות בתיק, בעברך התעבורתי ועוד), ראוי לציין שמדיניות בתי המשפט לתעבורה בארץ שונה שונה מאזור לאזור וכי סביר להניח כי גם אם תמצא אשם, יזקף לזכותך הקנס המקורי (והניקוד כמובן), אך בל נשכח כי הנך בסיכון כי ביהמ"ש יטיל עלייך עונש כבד יותר מן העונש המקורי, בהצלחה.
ראשית לא ציינת מהו עברך התעבורתי, מה במידה ואין הרשעות לחובתך, הסבירות היא נמוכה מאוד כי ימירו דו"ח זה לאזהרה..
לרשותך 90 יום להגשת בקשה להישפט, באם תעשה זאת, תוכל אכן לשפר את מצבך (תלוי בחומר הראיות בתיק, בעברך התעבורתי ועוד), ראוי לציין שמדיניות בתי המשפט לתעבורה בארץ שונה שונה מאזור לאזור וכי סביר להניח כי גם אם תמצא אשם, יזקף לזכותך הקנס המקורי (והניקוד כמובן), אך בל נשכח כי הנך בסיכון כי ביהמ"ש יטיל עלייך עונש כבד יותר מן העונש המקורי, בהצלחה.
הבהרה...
יעקבי
20/05/11
שלום דניאל,
אני מניח שנעצרת בגין מהירות מופרזת על פי הממל"ז.
האם השוטר הראה לך את נתוני המדידה (מהירות ומרחק) על צג המכשיר?
האם המהירות 73 קמ"ש היא המהירות שהראה המכשיר או שמא זו המהירות לאחר הפחתה של 5 קמ"ש כמתבקש?
אם 73 קמ"ש זו המהירות על הצג אזי הדו"ח היה אמור להיות על סך 250 ש"ח ללא נקודות (כי מפחיתים 5 קמ"ש וכך יוצא שחרגת מן המהירות המותרת פחות מ-20 קמ"ש).
אם 73 קמ"ש זו המהירות לאחר הפחתה אכן הנך ראוי לקנס 750 ש"ח וחיוב ב-8 נקודות (כי חרגת מעל 20 קמ"ש).
ההבדל משמעותי!!!
באשר ל"גשם החזק שירד במשך כמה דקות": ניתן היה לרשום הדו"ח במקום, בתוך הניידת ולהמתין קמעה עד שוך הגשם ולהגישו לך (היית יוצא נשכר).
לצערך, על פי הקריטריונים אינך זכאי להמרה באזהרה.
להישפט? רק אם ראית מה רשום על צג הממל"ז והתוצאה לא משקפת את הקנס. האם ראית? האם אתה זוכר?
אני מניח שנעצרת בגין מהירות מופרזת על פי הממל"ז.
האם השוטר הראה לך את נתוני המדידה (מהירות ומרחק) על צג המכשיר?
האם המהירות 73 קמ"ש היא המהירות שהראה המכשיר או שמא זו המהירות לאחר הפחתה של 5 קמ"ש כמתבקש?
אם 73 קמ"ש זו המהירות על הצג אזי הדו"ח היה אמור להיות על סך 250 ש"ח ללא נקודות (כי מפחיתים 5 קמ"ש וכך יוצא שחרגת מן המהירות המותרת פחות מ-20 קמ"ש).
אם 73 קמ"ש זו המהירות לאחר הפחתה אכן הנך ראוי לקנס 750 ש"ח וחיוב ב-8 נקודות (כי חרגת מעל 20 קמ"ש).
ההבדל משמעותי!!!
באשר ל"גשם החזק שירד במשך כמה דקות": ניתן היה לרשום הדו"ח במקום, בתוך הניידת ולהמתין קמעה עד שוך הגשם ולהגישו לך (היית יוצא נשכר).
לצערך, על פי הקריטריונים אינך זכאי להמרה באזהרה.
להישפט? רק אם ראית מה רשום על צג הממל"ז והתוצאה לא משקפת את הקנס. האם ראית? האם אתה זוכר?
דוח על מהירות מופרזת – זימון למשפט
גלית
19/05/11
קיבלתי זימון בדואר רשום למשפט בגין עבירת מהירות מופרזת אשר נקלטה במצלמה. העבירה בוצעה במרץ 11, וקיבלתי את הדוח לפני כשבועיים, המשפט ביולי. בדוח נמסר כי המהירות שנקלטה היא 132 במקום בו מותר 90. אין אני נוהגת לנסוע במהירות שכזו ויחד עם זאת זו היא לי עבירה ראשונה (21 שנה רישיון נהיגה). מה עליי לעשות?
מהירות
עו"ד תעבורה -חיפה
19/05/11
שלום לך, ראשית, טענתך היא כי אינך נוהגת לנסוע במהירות זו, ניתן לבדוק, האם זו את אכן זו שנתפסה, דבר זה ניתן לבדוק על פי תמונות המצלמה (עלייך לבקש מהתביעה את צילומי רכבך), במידה ואכן מכוניתך היא זו המצולמת, ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום התעבורה בכדי שזה יעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר בהליך התעבורתי.
ראוי לציין כי העובדה כי הנך נוהגת 21 שנה ללא עבר עבורתי "ישחק" לטובתך בשקילת הנסיבות השונות. למתן עונש כזה או אחר.
בהצלחה.
ראוי לציין כי העובדה כי הנך נוהגת 21 שנה ללא עבר עבורתי "ישחק" לטובתך בשקילת הנסיבות השונות. למתן עונש כזה או אחר.
בהצלחה.
אופציה נוספת
עו"ד חקלאי נועה
20/05/11
כל מה שכתבו לך נכון. אבל לפעמים כדאי לנסות עוד לפני המשפט - כבר עכשיו - לפנות למחלקת פניות נהגים בבקשה להמיר הדוח באזהרה. נכון שדוחות כאלו לא ממירים בשגרה באזהרה - אבל אם את נוהגת 21 שנה ללא אף עבירה - זה בהחלט לא מקרה שגרתי. וכיוון שהחריגה במהירות היא גבולית (הכוונה שאם היית נוהגת 2 קמש פחות בכלל לא היית מוזמנת למשפט אלא היית מקבלת דרישה לתשלום קנס) אז אולי כן יתחשבו וימירו הדוח באזהרה. אין מה להפסיד חוץ מלטרוח לכתוב מכתב ולשלוח אותו. קחי בחשבון שלפניות נהגים לוקח לפעמים 3-4 חודשים להחזיר תשובה - ולכן אולי תצטרכי לדחות את הדיון בבית המשפט כדי להמתין לתשובה
המרה של שם בעל הדוח
גלית
24/05/11
הדוח על מהירות מופרזת ע"ש בעלי, מאחר והוא בעל הרכב, אולם אני נהגתי ברכב (תואם את כרטיס העבודה שלו), כיצד עליי להמיר את הדוח על שמי?
שוטר לא מוכן לרשום את תגובתי בדו"ח
ברק
19/05/11
מיהרתי ובזמן שנסעתי ובעת פניה ימינה בצומת עם תמרור עצור, עצרתי לפני הקו (שדי רחוק מהצומת) אך לא נתתי זכות קדימה להולכת רגל (כביש רחב, והיא הייתה רחוקה ממני), עצר אותי שוטר ונתן לי דוח על כך. בזמן שהשוטר עצר אותי הוא דיבר בטלפון עם "חבר שלו" על דו"ח שהוא נתן במקום אחר.
אמרתי לו לרשום בתגובה שהשוטר שוחח בטלפון נייד בעת שעצר אותי על העבירה. השוטר סירב לרשום זאת, הרים את קולו וצעק עלי שאני חוצפן, ואנשים שהלכו ברחוב הסתכלו עליי ונעלבתי.
השוטר שאל אותי שוב אם אני רוצה לחתום על הדוח, אמרתי לו שאני מאוד רוצה לחתום אך שירשום את התגובה שלי. בתגובה הוא רשם בדוח שאני מסרב לחתום, מסר לי העתק של הדוח הסתובב ועצר רכב אחר
השאלה זה מה כדאי לעשות? האם זו עילה לביטול הדוח?
לשלם ולגמור עם זה? לבקש להישפט?
אמרתי לו לרשום בתגובה שהשוטר שוחח בטלפון נייד בעת שעצר אותי על העבירה. השוטר סירב לרשום זאת, הרים את קולו וצעק עלי שאני חוצפן, ואנשים שהלכו ברחוב הסתכלו עליי ונעלבתי.
השוטר שאל אותי שוב אם אני רוצה לחתום על הדוח, אמרתי לו שאני מאוד רוצה לחתום אך שירשום את התגובה שלי. בתגובה הוא רשם בדוח שאני מסרב לחתום, מסר לי העתק של הדוח הסתובב ועצר רכב אחר
השאלה זה מה כדאי לעשות? האם זו עילה לביטול הדוח?
לשלם ולגמור עם זה? לבקש להישפט?
תגובת נהג
אורן המקורי
19/05/11
זה שהשוטר לא רשם את תגובת הנהג לא מביא לביטול הדו"ח.
אם תבקש להישפט תצטרך להוכיח שלא ביצעת את העבירה בה השוטר האשים אותך. השאלה האם אתה יכול להטיל ספק בנסיבות המקרה שרשם השוטר בדו"ח?
מהודעתך עולה כי אינך מכחיש את ביצוע העבירה. אם טענתך היחידה זה אי רישום תגובתך ("כי השוטר דיבר בטלפון בזמן שעצר אותך") לא נראה שיש לך בסיס.
יש לזכור כי אם תורשע ביהמ"ש אינו מחוייב לקנס המקורי שבדו"ח ויכול לגזור עליך רכיבי ענישה נוספים.
אם תבקש להישפט תצטרך להוכיח שלא ביצעת את העבירה בה השוטר האשים אותך. השאלה האם אתה יכול להטיל ספק בנסיבות המקרה שרשם השוטר בדו"ח?
מהודעתך עולה כי אינך מכחיש את ביצוע העבירה. אם טענתך היחידה זה אי רישום תגובתך ("כי השוטר דיבר בטלפון בזמן שעצר אותך") לא נראה שיש לך בסיס.
יש לזכור כי אם תורשע ביהמ"ש אינו מחוייב לקנס המקורי שבדו"ח ויכול לגזור עליך רכיבי ענישה נוספים.
סירוב לחתום על דו"ח
עו"ד רות גדרון
19/05/11
שלום ברק,
בעת ששוטר מוסר לך דו"ח לחתימה אתה יכול לכתוב "מסרב לחתום, לא נרשמו דברי".
כמובן שאין להגרר לעימות עם השוטר בכל מקרה.
כרגע לאחר מעשה יש לך אפשרות להגיש בקשה להישפט.
קח בחשבון שעליך להצביע על קשר בין אי רישום פרטים אלה ואחרים לזכאותך בדין, אי הרישום כשלעצמו אינו עילה לביטול הדו"ח.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום לתעבורה.
בעת ששוטר מוסר לך דו"ח לחתימה אתה יכול לכתוב "מסרב לחתום, לא נרשמו דברי".
כמובן שאין להגרר לעימות עם השוטר בכל מקרה.
כרגע לאחר מעשה יש לך אפשרות להגיש בקשה להישפט.
קח בחשבון שעליך להצביע על קשר בין אי רישום פרטים אלה ואחרים לזכאותך בדין, אי הרישום כשלעצמו אינו עילה לביטול הדו"ח.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום לתעבורה.
האם אפשר לבטל את המשפט שאני יזמתי??
דורון
18/05/11
אהלן
ביקשתי להישפט על אור אדום במקום לשלם 1000שח
הדיון נקבע לעוד כמה חודשים
התחרטתי - האם יש לי אפשרות לסגת ולשלם?
ביקשתי להישפט על אור אדום במקום לשלם 1000שח
הדיון נקבע לעוד כמה חודשים
התחרטתי - האם יש לי אפשרות לסגת ולשלם?
ביטול בקשה להשפט
עו"ד רות גידרון
מנהלת
19/05/11
היי דורון,
עומדות בפניך מספר אופציות.
1) להגיע לדיון ושם להגיד שאתה מתחרט ורוצה לסיים בקנס המקורי( עבירת אור אדום גם מובילה לרישום תעבורתי ועשר נקודות), בדר"כ התובע יסכים ויסיים הדיון בקנס המקורי, מאידך אם עברך התעבורתי מכביד מאוד או יש נסיבות מיוחדות לדו"ח ייתכן והתובע יסרב.
סירוב כזה נחשב לחריג.
2) אתה יכול לכתוב לתביעות מבעוד מועד ולבקש לסיים בקנס המקורי ולקבל תגובה בכתב.
ולכן באופן כללי אני ממליצה לשקול היטב בטרם מבקשים להישפט.
מאחלת לך בהצלחה.
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
עומדות בפניך מספר אופציות.
1) להגיע לדיון ושם להגיד שאתה מתחרט ורוצה לסיים בקנס המקורי( עבירת אור אדום גם מובילה לרישום תעבורתי ועשר נקודות), בדר"כ התובע יסכים ויסיים הדיון בקנס המקורי, מאידך אם עברך התעבורתי מכביד מאוד או יש נסיבות מיוחדות לדו"ח ייתכן והתובע יסרב.
סירוב כזה נחשב לחריג.
2) אתה יכול לכתוב לתביעות מבעוד מועד ולבקש לסיים בקנס המקורי ולקבל תגובה בכתב.
ולכן באופן כללי אני ממליצה לשקול היטב בטרם מבקשים להישפט.
מאחלת לך בהצלחה.
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר "לחתוך" ולקצר פקק דרך תחנת דלק?
גלעד
18/05/11
האם מותר לקצר דרך תחנת דלק רק בשביל לעקוף ולהתקדם קצת בפקק?
אין בעייה...
doom
18/05/11
...רק כמעת בטוח יש ביציאה מתחנה תמרור ב-367 (עצור ו)תן זכות קדימה לתנועה משמאלך....שלפי חוק יבש ישאיר אותך שם עד גמר הפקק...
מתן זכות קדימה
עו"ד רות גדרון
18/05/11
היי גלעד,
מותר להכנס לתחנת דלק, גם אם לא תדלקת בסופו של יום.
ביציאה מהתחנת דלק יש תמרור "תן זכות קדימה" וסביר שיתנו לך להכנס, יחד עם זאת אני לא בטוחה שכל המאמץ הזה שאתה נוקט בו שווה את הטירחה.
רות גדרון-עו"ד, מרכז הפורומים המשפטיים.
מותר להכנס לתחנת דלק, גם אם לא תדלקת בסופו של יום.
ביציאה מהתחנת דלק יש תמרור "תן זכות קדימה" וסביר שיתנו לך להכנס, יחד עם זאת אני לא בטוחה שכל המאמץ הזה שאתה נוקט בו שווה את הטירחה.
רות גדרון-עו"ד, מרכז הפורומים המשפטיים.
עבירה של עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף – לפי סעיף
חסוי
18/05/11
מה הדין המינימאלי לנהג חדש (4 חודשי רישיון) אשר ביצע עבירה של עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף? ומהו הדין המקסימאלי?תודה מראש
הוספת מידע
חסוי
18/05/11
יהיה חשוב לציין שרכב לא בא ממול ולכן לא נשקפה סכנה מיידית.
עקיפה תוך חציית קן הפרדה רצוף.
עו"ד רות גדרון
18/05/11
שלום לך
אין עונש מקסימלי, השופט יכול לקבוע כל משך פסילה שהוא בוחר בהתאם לנסיבות.
אם התיק יסתיים לאחר סיום הנהג חדש שלך, דהיינו לאחר שנתיים אז לא תחשף לסנקציות הקימות בגין עבירה זו לנהג חדש מכיוון שהיום הקובע הוא יום ההרשעה ולא יום ביצוע העבירה לנושא נהג חדש.
יחד עם שלילה בפועל מטיל ביהמ"ש בדר"כ פסילה מותנית וקנס. יש גם מאסר ומאסר מותנה אבל אין זה סביר בעבירה מהסוג שתארת .
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
אין עונש מקסימלי, השופט יכול לקבוע כל משך פסילה שהוא בוחר בהתאם לנסיבות.
אם התיק יסתיים לאחר סיום הנהג חדש שלך, דהיינו לאחר שנתיים אז לא תחשף לסנקציות הקימות בגין עבירה זו לנהג חדש מכיוון שהיום הקובע הוא יום ההרשעה ולא יום ביצוע העבירה לנושא נהג חדש.
יחד עם שלילה בפועל מטיל ביהמ"ש בדר"כ פסילה מותנית וקנס. יש גם מאסר ומאסר מותנה אבל אין זה סביר בעבירה מהסוג שתארת .
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
האם זכויותיי "נפגעו" ע"י נהג דן?
אלעד
17/05/11
שלום רב,
קרה לי היום מקרה ורציתי להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום המשפטי בכדי לדעת האם נפגעו זכויותיי הציבוריות והאישיות.
עליתי היום בשעות הערב על אוטובוס של חברת דן, הלוא היא חברה ציבורית. מסרתי לנהג האוטובוס שטר של 100 ש"ח (מיותר לציין שלא היה בידי כסף קטן) עבור הנסיעה. הנהג הסתכל עליי והתחיל לרטון על כך שאין "אנו", הלקוחות של חברת דן, מתחשבים בנהגים וחושבים שהם "קיוסק". הוא במשך מספר דקות להתלונן ולהמטיר עליי תלונות על חוסר התחשבות שלי בכך שהבאתי לו שטר של 100 ש"ח.
הנהג לא לקח את הכסף ובעצם רמז לי שאני לא הולך להמשיך בנסיעה - ודיני הוא כדין אדם שאין לו כסף לשלם עבור הנסיעה. הנהג לא מסר סיבה ספציפית לכך - כמו אין לו כסף לפרוט - סיבה שאינה מתקבלת על הדעת מאחר שידוע לנהגי האוטובוס יש כסף רזרבה וכמו כן עליתי על האוטובוס לקראת סוף המסלול שלו (במרחק של חצי שעה אחרי התחנה הראשונה שלו) ובנוסף האוטובוס היה חצי מלא בנוסעים.
כמו כן, הנהג אמר לי שרשום בתקנון של חברת דן שהם לא חייבים להעלות נוסעים שמשלמים בכסף גבוה - ואמר שאולי הוא היה מתחשב בי אם היה לי שטר של 50.
לאחר מספר דקות, עצרתי אותו ואמרתי לו "אני חושב שזה קצת לא הוגן כלפיי". הוא חזר אחרי מה שאמרתי ועצר בתחנת האוטובוס. הוא המתין מספר רגעים וראיתי אותו מביט אליי ורומז בעינייו וראשו שאין הוא הולך להמשיך בנסיעה באוטובוס עד שאני לא ארד ממנו - ואכן הוא המתין כחצי דקה כאשר אנו מחליפים מבטים. לאחר מספר רגעים, ירדתי מהאוטובוס והמתנתי עד לאוטובוס הבא.
הסיבה שאני מעלה את זה, היא שאני זוכר שלפני מספר שנים התפרסמה כתבה שלפיה נהג מונית שסירב להפעיל מונה לבקשת הנוסעת התחייב לשלם לה פיצויים.
אני מרגיש שכבודי האישי וכן זכויותיי הציבוריות והאישיות נפגעו כתוצאה מהיחס העולב של אותו נהג וכמו כן כתוצאה מכך שהייתי צריך להמתין עד שהאוטובוס הבא (אותו קו אוטובוס שאחרי האוטובוס המדובר יעבור) איחרתי לפגישה הקשורה לעבודה - דבר שגרם לי חוסר נחות וגרם לי להיראות לא טוב.
רציתי לדעת האם הדבר בכלל מותר על פי החוק? מהם זכויותיי והאם הם נפגעו באותה סיטואציה? האם מותר בכלל לאדם שעובד בחברה ציבורית כמו דן להעליב ולהשפיל אותי? -אשמח לשמוע כמה שיותר אינפורמציה על מה אני יכול לעשות הלאה עם המקרה.
בתודה מראש,
אלעד.
קרה לי היום מקרה ורציתי להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום המשפטי בכדי לדעת האם נפגעו זכויותיי הציבוריות והאישיות.
עליתי היום בשעות הערב על אוטובוס של חברת דן, הלוא היא חברה ציבורית. מסרתי לנהג האוטובוס שטר של 100 ש"ח (מיותר לציין שלא היה בידי כסף קטן) עבור הנסיעה. הנהג הסתכל עליי והתחיל לרטון על כך שאין "אנו", הלקוחות של חברת דן, מתחשבים בנהגים וחושבים שהם "קיוסק". הוא במשך מספר דקות להתלונן ולהמטיר עליי תלונות על חוסר התחשבות שלי בכך שהבאתי לו שטר של 100 ש"ח.
הנהג לא לקח את הכסף ובעצם רמז לי שאני לא הולך להמשיך בנסיעה - ודיני הוא כדין אדם שאין לו כסף לשלם עבור הנסיעה. הנהג לא מסר סיבה ספציפית לכך - כמו אין לו כסף לפרוט - סיבה שאינה מתקבלת על הדעת מאחר שידוע לנהגי האוטובוס יש כסף רזרבה וכמו כן עליתי על האוטובוס לקראת סוף המסלול שלו (במרחק של חצי שעה אחרי התחנה הראשונה שלו) ובנוסף האוטובוס היה חצי מלא בנוסעים.
כמו כן, הנהג אמר לי שרשום בתקנון של חברת דן שהם לא חייבים להעלות נוסעים שמשלמים בכסף גבוה - ואמר שאולי הוא היה מתחשב בי אם היה לי שטר של 50.
לאחר מספר דקות, עצרתי אותו ואמרתי לו "אני חושב שזה קצת לא הוגן כלפיי". הוא חזר אחרי מה שאמרתי ועצר בתחנת האוטובוס. הוא המתין מספר רגעים וראיתי אותו מביט אליי ורומז בעינייו וראשו שאין הוא הולך להמשיך בנסיעה באוטובוס עד שאני לא ארד ממנו - ואכן הוא המתין כחצי דקה כאשר אנו מחליפים מבטים. לאחר מספר רגעים, ירדתי מהאוטובוס והמתנתי עד לאוטובוס הבא.
הסיבה שאני מעלה את זה, היא שאני זוכר שלפני מספר שנים התפרסמה כתבה שלפיה נהג מונית שסירב להפעיל מונה לבקשת הנוסעת התחייב לשלם לה פיצויים.
אני מרגיש שכבודי האישי וכן זכויותיי הציבוריות והאישיות נפגעו כתוצאה מהיחס העולב של אותו נהג וכמו כן כתוצאה מכך שהייתי צריך להמתין עד שהאוטובוס הבא (אותו קו אוטובוס שאחרי האוטובוס המדובר יעבור) איחרתי לפגישה הקשורה לעבודה - דבר שגרם לי חוסר נחות וגרם לי להיראות לא טוב.
רציתי לדעת האם הדבר בכלל מותר על פי החוק? מהם זכויותיי והאם הם נפגעו באותה סיטואציה? האם מותר בכלל לאדם שעובד בחברה ציבורית כמו דן להעליב ולהשפיל אותי? -אשמח לשמוע כמה שיותר אינפורמציה על מה אני יכול לעשות הלאה עם המקרה.
בתודה מראש,
אלעד.
התנהגות בלתי הולמת של נהג בתחבורה ציבורית
עו"ד רות גידרון
מנהלת
18/05/11
שלום אלעד
ראשית אציין שבאמת נשמע שמדובר בחוויה בלתי נעימה.
לצערי אין אני מתמחה בתחום זה, יחד עם זאת ניתן להתלונן בחברת דן :
http://www.dan.co.il/write_us/default.asp?adsCatId=-6
ובאגד למי שיש לו בעיה עם נהגי אגד:
http://www.egged.co.il/Publiccomplaint.asp
כמו כן הנה לינק למשרד התחבורה לגבי איך ניתן להתלונן :
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=701:2010-05-04-08-41-45&catid=92:faq-pub-trn-c&Itemid=143
נכחתי פעמים רבות בימים בהם הגיעו תובעים של משרד התחבורה ועו"ד מטעם אגד או דן וההליך נראה רציני וראוי
בהצלחה לך .
רות גדרון, עו"ד-מנהלת הפורום לתעבורה.
ראשית אציין שבאמת נשמע שמדובר בחוויה בלתי נעימה.
לצערי אין אני מתמחה בתחום זה, יחד עם זאת ניתן להתלונן בחברת דן :
http://www.dan.co.il/write_us/default.asp?adsCatId=-6
ובאגד למי שיש לו בעיה עם נהגי אגד:
http://www.egged.co.il/Publiccomplaint.asp
כמו כן הנה לינק למשרד התחבורה לגבי איך ניתן להתלונן :
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=701:2010-05-04-08-41-45&catid=92:faq-pub-trn-c&Itemid=143
נכחתי פעמים רבות בימים בהם הגיעו תובעים של משרד התחבורה ועו"ד מטעם אגד או דן וההליך נראה רציני וראוי
בהצלחה לך .
רות גדרון, עו"ד-מנהלת הפורום לתעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

