פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ביטוח אובדן כושר עבודה
אני סובלת מאובדן כושר עבודה על רקע נכות נפשית.
חברת הביטוח הכירה באובדן כושר עבודה לאחר בדיקה של מומחה בפסיכיאטריה מטעמה.
היא מסרה לי כי העתק מחוות הדעת הרפואית שלו תשלח לפסיכיאטרית שמטפל בי.
לא כל כך ברור לי למה חשוב לחברת הביטוח למסור לה העתק של חוות הדעת של המומחה מטעמה.
אציין שעד כה הפסיכיאטרית המטפלת שלי סייעה לי באישורים רפואיים על מצבי הבריאותי.
אני חוששת שחברת הביטוח מתכוונת בעצם להעביר לה מסר שבעקבותיו תיפגע נכונותה לסייע.
החשש הזה נובע מכך שבעבר חברת הביטוח התנהלה מולי בחוסר תום לב .
שאלות:
האם החשש שלי מוצדק ?
האם אני יכולה לבקש מהם לא להעביר את חוות הדעת של המומחה מטעמם?
תודה,ניבר
אנא פני לפורום המתאים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ציוד אישי
המעסיק שלי חושד שמעלתי באמון החברה ולצורך חקירה נלקחו ממני המחשב הנייד ששייך למקום העבודה ודיסק נייד אישי שלי.
האם זה חוקי לקחת ממני את הדיסק האישי שלי? לפעמים הייתי מחבר אותו למחשב בעבודה לצרכים אישיים בלבד.
ציוד אישי שנלקח מהעובד
לענין המחשב - זה רכוש החברה ולכן אין בעיה עם הענין. לגבי הדיסק האישי - רק במידה והוגשה תלונה במשטרה . לא על סמך דעתם האישית. הדבר נוגד את עיקרון הגנת הפרטיות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
תשובה
הי יבגני שאלתך כללית מאוד. ולכן באופן כלי במידה ואתה מתפטר אתה צריך לתת הודעה על כך למעסיק. הודעה מסודרת. אתה צריך גם לתת הודעה מוקדמת כדין - לא ציינת איזה סוג עובד אתה - האם חודשי /שעתי /יומי ולכן קשה לי להשיב לך במדוייק. זכותיוך הם לקבל דמי הבראה / פדיון ימי חופשה והעברת קופת הפנסיה על שמך וכן מכתב סיום העסקה טופס 161 ומכתב שחרור מקרן הפנסיה (לא חיייב). לגבי פיצויים - מה שיש בקופה שייך לך - לא בטוח שתוכל לפדותם.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום חלף הודעה מוקדמת על כל רכיבי השכר
במידה ובחלק מתלוש השכר יש רכיבים קבועים של תוספת לנטו על ארוחות צהריים,תוספת על דלק ונסיעות.כאשר המעסיק מפטר אותי הוא אמור לשלם לי את החלף כולל תוספות אלו או שמא רק על הבסיס?
תודה
רכיבי שכר במהלך חלף הודעה מוקדמת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה ללא תשלום
חופשה ללא תשלום
ככל ולא מדובר בימי מחלה אלא כחופשה ללא תשלום אז ברמה העקרונית אין לקחת אותה בחשבון לצורך התשלום בפועל של הפיצוים ( לצורך הוותק כן אבל לא תשלום בפועל בגינה) ובמקרים מסוימים יש לקחת חודש ממנה בחשבון
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חצי משרה
אני ירדתי לחצי משרה לאחר חופשת לידה . רציתי לדעת כמה ערבים יכול לשבץ המעביד לחצי משרה ? האם יש תקרה ?
תודה מראש
חצי משרה
שאלתך לא ברורה אם מדובר במשרת ערב ולא לילה אז אין מגבלה- כאשר היקף של משרה מלאה הוא 186 שעות חודשיות וחצי משרה זה חצי מזה יש לעשות את החישוב בהתאמה להיקף המשמרות שלכם ואז ניתן לדעת לכמה ניתן לשבץ
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משק בית
אני עובדת במשק בית. המעסיק שלי לא דיווח עלי למוסד לביטוח לאומי כל תקופת העסקתי. האם אוכל להודיע לביטוח לאומי על תק העסקה זו ואקבל את כל הזכויות בהתאם לשנים אלו מהביטוח לאומי?
אשמח לדעת מהפן של דיני עבודה.
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הפרשה של המעביד
וכן לא תיעד שעות העסקה באמצעות החתמת כרטיס או החתמת אצבע .בגלל אי ההפקדה איבדתי את הזכויות שקדמו והקופה לא פעילה. גיליתי כל זאת לאחר הפיטורין
מה ניתן לעשות?
אי הפרשה של המעסיק
שנית למול המעסיק ניתן לתבוע את הסכומים שהיה עליו לשלם וכן את ההפסדים שנגרמו לך נוכח פעולותיו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
סביר
בונוס כחלק מפיצויי פיטורין
יש לבחון את מהות הבונוס וסוגו על מנת לענות אבל ככל ומדובר בבונוס שמושפע מעבודה אישית של העובד ומפעילות שלו אז על פניו יש לקחת אותו גם בחשבון בביצוע החישוב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
הרעת תנאים
אני עובדת במקום עבודה מזה שנתיים וחודשים.
במשך כל התקופה קיבלתי משכורת קבועה כי אני מקבלת שכר גלובלי.
פתאום בחודש האחרון המעסיק החליט שהוא משלם לי לפי שעות משום מה והשכר נמוך יותר... חשוב לציין שהוא לא דיבר איתי ולא שינה מולי חוזה ולא כלום.
מה עליי לעשות?????
המעסיק החליט לשלם לפי שעות במקום גלובלי - האם זו הרעת תנאים?
ראשית על פניו נדמה שאכן מדובר בהרעת תנאים אך יש להבין לעומק במה מדובר.
מכל מקום ככל שלא נתת הסכמתך לשינוי עליך להתריע חד משמעית בפני המעסיק ובכתב!! שאת לא מסכימה לשינוי ושמדובר בהרעת תנאים לא חוקית ובמידה והמעסיק לא ישיב את המצב לקדמותו ולרבות ישלים לך את החוסרים בשכר זה לא תישאר לך הברירה אלא להתפטר בדין מפוטר בשל הרעת התנאים
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כדאי לתבוע את המעסיק?
אני בעצם רוצה לתבוע אותם על:
* פיטורין לא חוקיים (הרגשה מאוד חזקה שפיטרו אותי עקב התלונה ולא עקב צמצומים)
* שימוע לא חוקי
* אי קבלת מכתב פיטורין
* אי הצבת כסא במקום העבודה
* קבלת נסיעות מופחות, למרות בקשות חוזרות ונשנות לתקן את התעריף.
האם שווה לי לתבוע על כל אלה?
דרך איזה בית משפט יש לתבוע?
תביעת מעסיק
לא ניתן לענות אם שווה או לא שווה בטח לא מבלי להבין את הנתונים לעומקם אבל בכל מקרה תביעה שכזו יש להגיש לבית הדין לעבודה. על פניו יש לך נימוקים וטענות טובות אבל נוכח תקופת העבודה הקצרה לא בטוח שהפיצוי יהיה גבוה וצריך להבין את המשמעויות לפני שיוצאים לדרך.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש מחלה
חישוב חופשת מחלה
שלום רב
על מנת לענות יש לדעת האם אתה עובד במשכורת או עובדת שעתי/ יומי וכן בגין כמה ימים בפועל שולמו לך דמי מחלה ונוכו לך מהצבירה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמת פרטים על השכר
התפטרות
אני רוצה להתפטר לאחר שנתיים וחצי
מה חובות שלי וזכויות
כמה זמן צריך לתת לאחר מכתב התפטרות
זכויות למתפטר
לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לבצע בדיקה מקיפה ולראות את הסכם העסקתך וכן האם חל עליך הסכם קיבוצי/ צו הרחבה כלשהו.
באופן כללי עליך לתת חודש הודעה מוקדמת ועל המעסיק לבצע לך גמר חשבון בגין כל המגיע לך ולהעביר את קופות הפנסיה והפיצויים על שמך ולתת לך אישור על תקופת העסקתך ( הבראה, ,פדיון חופשה ככל ויש לזכותך ימי חופשה , שחרור הקופות על שמך , שכר וכיו"ב).
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוקף מכתב התפטרות
אני עובדת במקום מסוים 4 שנים,
ב 21 לינואר שלחתי מכתב התפטרות למעביד ואני צריכה להמשיך עוד חודש עד ההתפטרות בפועל,
בינתיים היו דיונים בשביל שהמעביד רצה שאשאר ולא אעזוב את מקום העבודה , הובטח לי העלאה מסוימת בשכר,
השאלה אם אני ממשיכה לעבוד עוד שבוע או שבועיים מעבר לחודש ממועד מסירת מכתב ההתפטרות, האם זה מבטל את התוקף של מכתב ההתפטרות ואני צריכה לשלוח מכתב מחדש שוב חודש מראש?
תוקף מכתב התפטרות
אם המעסיק מבקש ממך להאריך את תקופת ההודעה המוקדמת ואת מוציאה לו כתוב שלבקשתו את מסכימה להאריך את ההודעה מוקדמת עד ליום ... אז אין עם זה בעיה אבל אם את בעצם מבטלת את ההתפטרות וממשיכה לעבוד ואז שואלת אם תחליטי בסוף להתפטר אז תצטרכי לתת הודעה חדשה ומכתב חדש
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בחירות לוועד העובדים
בחודש מרץ הקרוב אמורות היו להתקיים בחירות.רק 3 מועמדים הגישו מועמדות ואז הם נבחרו אוטומטית האם זה חוקי??במקום עבודתי ישנם 120 עובדים ומעולם לא הוקמה ועדת ביקורת.
בתודה מראש
חוקי
בחירות לוועד
ראשית יש לבחון את התקנון החל על מקום העבודה אבל על פניו ההליך נשמע תקין
לגבי גוף הביקורת יש לבחון בתקנון על מנת לראות מה קובע בעניינו והאם חייב לקום
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
חתימת מעסיק על טופס שחרור פיצויים
סיימתי לפני כחצי שנה התמחות במשפטים. לזכותי ישנם כספי פיצויים בקרן הפנסיה אותם אני מעוניינת לשחרר. דא עקא כל פניותיי למעסיקה על מנת שתחתום על הטפסים ותמציא טופס 161 עלו בתוהו. לציין כי פניתי בנימוס אינספור פעמים ברם המעסיקה לא המציאה לי עד כה את הדרוש. אני אובדת עצות ומיואשת שכן הכסף יושב לריק בקופה וכמובן שאני זקוקה לו מאד בעודי לומדת למבחני הלשכה....מה ניתן לעשות? בתודה!!
המאמן לא משחרר לי פיצויים, מה עושים?
מאחר שסיום התמחות הוא לא שווה ערך לפיטורים, המאמן לא מחוייב להנפיק לך טופס 161 ואישור שחרור פיצויים.
לרוב הנוהג הוא כי כן ניתן אישור. את יכולה להוריד את הטופס מאתר מס הכנסה למלאו חלקית ולהגיע אל המעסיק ולדרוש ממנו לחתום על הטופס.
כספי הפיצויים לא יושבים לריק בקופת הביטוח אלא הם נצברים אלא את צריכה לקבל אותם בגיל פרישה כקצבה יחד עם כספי התגמולים.
אם תחליטי למשוך את כספי הפיצויים כעת, כשאינך זכאית לכך, א' המעסיק יוכל לבקש להשיב אליו את כספי הפיצויים וב' אם הוא לא יבקש, ייתכן שתצטרכי לשלם מס.
פני לחברת הביטוח ובקשי שכספי הפיצויים לא יוחזרו למעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוש שכר שעות נוספות
האם זה נכון?
שעות קורס יחשבו שעות נוספות?
מאחר שאתה עובר את שעות העבודה ליום והקורס הוא לפי דרישת המעסיק, מדובר בשעות נוספות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן השתלמות לעובד עירייה
האם ניתן לשלם רטרו על כל השנים שהיתה טעות ?
המעסיק לא הפריש לי לקה"ל, מה עושים?
ככל שהמעסיק מחוייב היה להפריש לך, חובתו להוכיח כי שלח לך מסמך כלשהו בעניין.
שנית ובלי קשר, עליו להפריש רטרו'.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
חוזה שלא נחתם
סיכמתי תנאי העסקה בחברה ונשלח אליי הסכם לחתימה במייל מסמנכ"ל החברה , תיקנתי את ההסכם למה שמקובל עליי ושלחתי בחזרה לסמנכ"ל במייל , לא קיבלתי תשובה , לאחר כמה ימים התחלתי לעבוד לפי בקשתם תוך הבטחה לחתום על ההסכם .
התחלתי לעבוד ב 18.12.2016 , המעסיק שלם לי בשחור עבור חודש 12/2016 למרות שהיה אמור להוציא תלוש שכר לא עשה כך
כשהגענו למשכורת חודש ינואר וב 7.2.2017 , רצה לשנות את ההסכם וביטל את הסעיף שהיה בחוזה המקורי על תשלום קרן השתלמות בגובה 1500 ש"ח והפך את הסעיף הזה לתנאים סוציאליים , סירבתי לחתום ועזבתי את העבודה
ידוע לי שמעסיק חייב למסור לעובד הודעה על תנאי העסקה תוך 30 יום .
לא עשה כך , ואני חשבתי שאני עובד לפי ההסכם ששלחו לי במייל , אומנם הוא לא נחתם .
האם אוכל לתבוע ממנו תשלום לפי החוזה שלא נחתם ?
בחוזה גם צויין שהוא יעסיק אותי למשך 12 חודשים , ורק לאחר 12 חודשים יוכל לפטר אותי , האם אם אוכל להוכיח "הרעת תנאים " אוכל לתבוע אותו על תקופת העסקה שהתחייב ?
לא חתמתי על חוזה, חוקי?
החובה המוטלת על המעסיק היא לתת הודעה על תנאי העסקה תוך 30 יום מיום תחילת העבודה.
אין חובה לחתום על חוזה. ככל שתוכל להוכיח שאלה התנאים שסוכמו ביניכם, תוכל לתבוע על נזק שנגרם לך, ככל שנגרם.
הסעד היחיד שניתן במקרה של הרעת תנאים הוא התפטרות בדין מפוטר, אך מאחר ואינך זכאי לפיצויים, הסעד הזה לא
רלוונטי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות מהבית
עובד בתמיכה טכנית
לאחר סיום שעות עבודה עובד מהבית ככונן מקבל קריאות טלפונית עובד עם מחשב נייד מהעבודה ומטפל בקריאות
התשלום עבור שעות אלו משולם לי כ100% בלבד
לדברי מעסיק רק עם אהיה נוכח בעבודה אקבל מעל 100%
מדובר במוצ"ששישי אמצע שבוע עד שעה 22:00
עבודה מהבית אחרי שעות העבודה מזכה בגמול ש"נ?
סוגית תשלום עבור שעות כוננות לא הוסדרה בחוקי העבודה. לכן, הצדדים רשאים להתנות עליו במסגרת ההסכמים ביניהם, ואף לקבוע כי לעובד לא
ישולם שכר עבור שעות הכוננות שלו.
ככל שאתה עונה על קריאות בפועל, ונכנסת לתוך שעות נוספות, נראה כי המעסיק צריך לשלם לך גמול שעות נוספות רק עבור השעות שעבדת בפועל ולא עבור הכוננות כולה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר למעסיק להעביד עובד 7 ימים בשבוע?
מותר להעסיק 7 ימים ברצף?
לא. אסור להעסיק 7 ימים ברצף.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הטטרות לרגל מצב בריאות לקוי לפי סעיף 6 לחוק
אני נתיתי מכתב הטפרוט כי אני נהלץ ללכת לופל בשני הוריי חולים ואין מי שהטפל בהם אני חייב ללכת לגור איתם ועוזב את אילת ועבודתי בגלל זה
לפי סעיף 6 לחוק זה אחד המיקרים המקנים לעובד את הזכות להיתפטר בדין מפוטר
וזכותי לקבל את הפיצויים המגיע לי
עכשיו הכוח אדם של המלון מבקש מכתב של ראפה אל מצב הוריי האם מותר להם לבקש ממני את זה חוץ מהמכתב פיטורים איפה כתבתי כבר את מצבם ...האם זה לא סוטר את החוק לסוד רפאוי?
המעסיק מבקש מידע רפואי שיתמוך בהתפטרותי, מותר לו?
עובד שמתפטר לרגל מצב בריאותי אכן צריך להביא תעודות רפואיות המוכיחות כי מצב בריאותו או מצב בריאות בן משפחתו אינו מאפשר לו
בתנאי העבודה ויתר נסיבות העניין להמשיך בעבודה אצל אותו מעביד או באותו
מקום עבודה ולכן מהווים סיבה מספקת להתפטרותו תוך שמירת זכותו לפיצויים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אריאל
יש הגבלות בין ישיבות בבית הדין?
מועדי הדיונים נקבעים בהתאם ליומן בית הדין.
ככל שחלף זמן רב כל כך, ניתן לבקש להקדים את הדיון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאות משפט
החלטת בית משפט לעבודה לתיק הראשון:
לבקשת התובע אני מורה על מחיקת התביעה ללא צו להוצאות
החלטת בית משפט לעבודה לתיק השני:
לבקשת התובע התביעה נמחקת
אין צו להוצאות
השאלה שלי
1-האם אני להיות בטוח ש זהו הם לא יחייבו אותי לשלם הוצאות משפט גם בעתיד על התביעות שמחקתי ?
2-מה אם הצד השני יבקש הוצאות משפט גם אחרי ש בית הדין לעבודה החליט התביעה נמחקת ללא צו להוצאות ?
אני קורא באינטרנט שיש אנשים שישלמו הוצאות משפט 20 או 50 אלף זה מפחיד אותי תודה
לא היו דיונים
הוצאות משפט
על כל החלטה ניתן לערער כך שקיימת האפשרות שהצד השני יערער ויבקש שכן יהיה תשלום הוצאות, אך את הערעור יש להגיש תוך זמן מסויים. לאחריו לא קיים סיכון כזה, אלא אם תגיש תביעה חדשה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com






