פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

דמי לידה

חנה 22/03/17
רציתי לשאול האם עבודה
בשכר סופרים (כתיבת ספר) תזכה אותי אח"כ בדמי לידה.תודה

מהם תנאי הזכאות לדמי לידה ?

ענבל תמם 24/03/17
שלום רב,

עובדת לקראת לידה ואחריה, המבוטחת בביטוח הלאומי תהא זכאית לדמי לידה במידה והיא עובדת שכירה או עצמאית המועסקת בישראל.

דמי לידה למשך 14 שבועות - העובדת תהא זכאית אם שילמה דמי ביטוח עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליציאתה לחופשת לידה, או ששולמו 15 חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו ליציאתה לחופשת לידה.

דמי לידה למשך 7 שבועות - במקרה שהעובדת שילמה דמי ביטוח לאומי בעד 6 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליציאתה לחופשת לידה.

בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

פנסיה

שלמה 22/03/17
המעסיק מעולם לא הפריש לי פנסיה איך אוכל לדעת כמה מגיע
לי פנסיה. פיצויים. וימי חופשה לפי התלוש?

מהן זכויותיי לקבלת פיצויים, פנסיה וחופשה ?

ענבל תמם 25/03/17
שלום רב,




חופשה שנתית:



עובד במשכורת חודשית
שעובד 6 ימים בשבוע ועבד לפחות 200 ימים במהלך השנה - עד ליום 30.06.16,
יהיה זכאי ל-12 ימי חופשה בשנה. החל מיום 01.07.16 ועד ליום 01.01.17, יהיה זכאי העובד
שעבד לאורך כל שנת 2016, ל-12.5 ימי חופשה בשנה. החל מיום 01.01.17, זכאי העובד
ל-14 ימי חופשה בשנה.



עובד במשכורת חודשית
שעובד 5 ימים בשבוע ועבד לפחות 200 ימים במהלך השנה - עד ליום 30.06.16,
יהיה זכאי ל-10 ימי חופשה בשנה. החל מיום 01.07.16 ועד ליום 01.01.17, יהיה זכאי העובד
שעבד לאורך כל שנת 2016, ל-10.5 ימי חופשה בשנה. החל מיום 01.01.17, זכאי העובד ל-12
ימי חופשה בשנה.



הנתונים שלעיל קבועים
בחוק ולא ניתן להפחית מהם, אולם, במידה וקיים הסכם עבודה אישי, הסכם קיבוצי, צו
הרחבה או נוהג אחר הקבוע במקום העבודה ומיטיב עם העובד, יחושבו ימי החופשה על פי
ההסכם המיטיב.

 



פיצויי פיטורים:
ככלל, הזכאות לפיצויי
פיטורים מתגבשת אם העובד עבד לפחות שנה אחת ברציפות.

בחישוב פיצויי
הפיטורים, יש להבחין בין עובד שפוטר לעובד שהתפטר.



עובד שפוטר - השכר
החודשי האחרון של העובד כפול מספר שנות עבודה אצל אותו מעסיק.



עובד שהתפטר - ככלל,
עובד שהתפטר אינו זכאי לפיצויי פיטורים, למעט במקרים המנויים בחוק והמזכים אותו
בפיצויים. למשל בעקבות הרעה מוחשית בתנאי עבודתו. כמו כן, במקרה שחל על העובד
ההסדר הקבוע בסעיף 14 לחוק, זכאי הוא לכספי הפיצויים שנצברו בקופת התגמולים, קרן
הפנסיה, ביטוח המנהלים וכו'.

 



פנסיה:
החל משנת 2008, על
המעסיק לבטח כל עובד בביטוח פנסיוני.

החל משנת 2017, שיעור ההפרשות הוא 18.5%
משכרו של העובד, עפ"י החלוקה הבאה: 6% על חשבון העובד ו-12.5% על חשבון
המעסיק (6.5% לרכיב התגמולים ו-6% לרכיב הפיצויים).

אם העובד היה מבוטח
בביטוח פנסיוני טרם תחילת עבודתו, יהיה זכאי להפרשות לביטוח פנסיוני כבר מיומו
הראשון בעבודה, אולם זה יבוצע רטרואקטיבית לאחר 3 חודשי עבודה אצל המעסיק.
במידה והעובד
לא היה מבוטח בביטוח פנסיוני, יהיה זכאי להפרשות אלה לאחר 6 חודשי עבודה.


ניתן לראות בתלוש
השכר באם קיימות הפרשות לרכיב הפנסיה. לציין, כי אי הפרשות לפנסיה על ידי המעסיק מקימה
עילת תביעה כנגדו.

בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

פיצויי פיטורין ממקום עבודה

נטלי דימאנט 22/03/17
שלום, התחלתי במקום עבודה בתאריך 6 לאפריל שבמהלכו נכנסתי להריון ויצאתי לחופשת לידה של 6 חודשים. 3 בתשלום ושלושה חודשים על חשבוני. התפטרתי ממקום עבודתי ב16 למרץ. האם מגיעים לי פיצויי פיטורין? תודה

האם אני זכאית לדמי אבטלה ?

ענבל תמם 23/03/17
ערב טוב ומזל טוב,

עובדת שהתפטרה 9 חודשים לאחר הלידה, בתנאי שעבדה שנה אחת לפחות אצל המעסיק, זכאית לפיצויי פיטורין.


בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

זכויות סוציאליות של עובד שעתי

גלי 22/03/17
-איזה זכויות סוציאליות של עובד שעתי?
-איך אפשר להוכיח שקיימים יחסי עבודה?:
-איך אפשר לקבל החזר רטרואקטיבי עבור העבודה בשנה שעברה?
תודה

לאילו זכויות סוציאליות זכאי עובד שעתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
גלי שלום,
עובד שעתי זכאי לזכויות סוציאליות ככל עובד אחר: חופשה, הבראה, מחלה, הפרשות לפנסיה ולפיצויים. 
עובד שעתי יהיה זכאי לקבל את כל הזכויות הללו בהתאם להיקף משרתו.

שאלת קיומם של יחסי עבודה היא מורכבת ונבדקת בהתאם לנסיבות. אבל ככלל, אם העובד מקבל תלוש שכר, המעסיק מפקח על שעות עבודתו ואומר לו מה לעשות בכל רגע, נראה כי מדובר ביחסי עובד-מעסיק.

אם לא שולם לעובד מה שמגיע לו על פי החוק/הסכם, ניתן לדרוש זאת מהמעסיק ואם מסרב לשלם, לתבוע בבית הדין לעבודה. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיחת שימוע

זוהר 22/03/17
האם ישנה חובת החתמת עובד על פרוטוקול שיחת השימוע ?

ישנה חובה להחתים את העובד על פרוטוקול שימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
זוהר שלום,
לא, אין חובה להחתים את העובד על פרוטוקול שימוע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הורות לגבר שאשתו עצמאית

ליאור יצחקי 21/03/17
שלום,
אשתי  עובדת במשרה מלאה אך לא כשכירה - היא עצמאית ובעלת העסק.
פניתי למעסיק בשאלה האם אני זכאי לנצל את הזכות ל"שעת הורות" במקומה, ונעניתי שזה אפשרי רק למי שאשתו שכירה במשרד מלאה, ולא עצמאית, ולכן אני לא זכאי לזה.
האם אכן כך?  את החל"ד חילקנו בינינו ללא בעיה.

תודה מראש!

אשתי עצמאית, אוכל לנצל את הזכות לשעת הורות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
ליאור שלום,
למיטב ידיעתי החוק לא משווה את זכויותיה של היולדת העצמאית לזכויות היולדת השכירה בנוגע לשעת הנקה, משכך גם בעלה של היולדת העצמאית לא יהיה זכאי לשעת הורות.
לכן, נראה כי הצדק עם המעסיק שלך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש

123 21/03/17
במגזר הציבורי, למי שמרוויח שכר גלובלי חודשי ובהסכם עבודה אמור לעבוד 42.5 שעות שבועיות. האם חוקי להוריד יום חופש מלא עבור חוסר בשעות? והאם חוקי לחשב את החוסר בשעות לפי חישוב יומי?
למשל במצטבר עבדתי 165.5 שעות מתוך 170 שעות ז"א היו צריכים להוריד לי רק חצי יום חופש אבל אם לוקחים את החוסר פר יום מגיעים בסופו של דבר ל-8 שעות שזה יום מלא, השאלה האם זה מותר מבחינה חוקית לחשב ככה?
תודה

המעסיק יכול להוריד יום חופש מלא?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
שלום,
חוק חופשה שנתית מתייחס לימי חופשה מלאים ולא לשעות חופשה. לכן, ככל שאתה נעדר מעבודתך ויש לך ימי חופשה צבורים, המעסיק יכול לנכות יום מלא בגין היעדרותך על אף שהחסרת פחות מיום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום שכר

אנגלה 21/03/17
לפני חודש התחלתי לעבוד במקום עבודה במשרה חלקית של פעם עד פעמיים בשבוע שסוכם על שכר שעתי של 35 לשעה. במהלך הפעמים שהגעתי לשם הבנתי שהמעסיק ממשיך לחפש עובדים ואף עובד התחיל לעבוד 3 ימים והפסיק ללא תשלום מצד המעסיק. לפני כשבועיים פנה אלי המעביד לבוא יותר פעמיים בשבוע בניגוד לסיכום ביננו ולחשוב אם ברצוני להמשיך לעבוד אצלו. חשבתי על הבקשה והתקשרתי אליו לאחר יומיים שלושה ואמרתי לא שאין ברצוני לעבוד ואני מודיע על הפסקת עבודה ושישלם לי עבור  השמונה ימים שעבדתי אצלו הוא ענה לי שהוא מוכן לשלם רק חלק מהכסף וזה כמחווה מצידו ורק בצירוף לחשבונית, לאחר ויכוח ושיח דברים הוא אמר שהוא מוכן לשלם לי לפי 30 שח כמו כן את חובת טופס 101 הוא לא נתן לי למלא 101 וביקש שאני ינפיק לו דרך המחשב שלי בבית.
האם ההתנהלות חוקית.

המעסיק לא שילם לי שכר, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
אנגלה שלום,
המעסיק מחוייב לשלם לך את שכר עבודתך כפי שסיכמתם עליו, החל מהשעה הראשונה לעבודה.
ככל שהוא לא ישלם, או ישלם בצורה חלקית, תוכלי להגיש תביעה כנגדו בבית הדין לעבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

אנונימי 21/03/17
שלום,
ברצוני לברר אם במידה ואני מחליט לעזוב את מקום העבודה האם מגיע לי פצויים על כל שנת עבודה?,חשוב לציין שהם לא מפטרים אותי אלא שאני עוזב מרצוני האם בכל זאת אהייה זכאי לסוג מסויים של פיצויים?

אני רוצה להתפטר, אהיה זכאי לפיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
שלום,
ככל שאתה מתפטר בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים, תהיה זכאי לסכומים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תנאי עבודה

גלי 21/03/17
חברתי עובדת שנה שנייה בגן ילדים 1.5 בשבוע (שלושה שיעורים של שפה זרה). היא  מקבלת אך ורק תשלום חודשי פר שיעורים שהעבירה באותו החודש. 
האם מגיע לה דמי חופשה, דמי מחלה ותשלומים אחרים עבור העבודה?
תודה

לעובד שעתי מגיעות זכויות סוציאליות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/03/17
גלי שלום,
נשמע שחברתך עובדת לפי שעות. בהנחה שאכן מתקיימים יחסי עבודה, היא זכאית לכל הזכויות הסוציאליות להן זכאי כל עובד, יחסית להיקף משרתה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטות עקב מעב דיה

לב אורלי אולגה 20/03/17
 אני אם חד הורית ל2 ילדים ו ב1.6 עוברת מקצרין לכרמיאל כ54ק"מ. המעבר הינו בגלל שיש לי ילד מיוחד שלומד בעכו ומתקשה מאוד בנסיעות הארוכות מדי יום. רציתי לבדוק כמה זמן מראש צריך להודיע למעסיק? האם מגיע לי לקבל פיצויים ממקום עבודתי( אני עובדת שם שנתיים) והאם אני זכאית לחתום אבטלה? תודה מראש על התשובה

התפטרות עקב מעבר דירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17

לעניות דעתי כן. הואיל וקצרין אינה נחשבת לעריית פיתוח וכרמיאל כן. ולכן תהי זכאית לפיצויים מלאים לאחר חצי שנה בה תתגוררי בכרמיאל. תוכלי להוכיח את מדורייך על ידי שינוי כתבות בת"ז או ע"פ הסכם שיכרות וכו'..
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

כרמית 20/03/17
שלום.
עובדת שילדה והתינוק נשאר בביה"ח חודש ימים. כמה זמן מגיע לה חופשה בתשלום ?

חופשה לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
את התקופה שבה התינוק היה מאושפז במידה והוא היה מאושפז מעל 15 יום - מקנה לעובדת זכאות האריך את תקופת חופשה הלידה . אך לא יותר מ10 שבועות 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלת לעובד שאשתו ילדה

כרמית 20/03/17
שלום .
כמה ימי חופשה מגיעים לעובד שאשתו ילדה ?

חופשה לעובש שאשתו ילדה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
היעדרות המותרת ע"פ חוק היא מרגע הופעת הצירים או ירידת המים ועד 24 שעות מתום הלידה,והיא נזקפת מימי המחלה הצבורים של הגבר. מעבר לכך אין שום חוק שמאפשר לגבר להיעדר מהעבודה בימים שלאחר לידת אשתו, שלא על חשבונו (חוץ מהאפשרות לקחת ימי חופש בתשלום מתוך צבירת החופשה שלו).

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק לעומת חוזה

עומר 20/03/17
שלום,
אם אני עובד 3 חודשים במקום העבודה ורשום לי בחוזה שבסיום ההתקשרות ביני ובין המעסיק כל אחד מהצדדים צריך להתריע 30 יום לפני. מה דיני לפי החוזה אם אני מפוטר עכשיו או אם אני רוצה להתפטר עכשיו?

הארכת מתן תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
במידה והסעיף בחוזה לענין הארכת תקופת ההודעה המוקדמת הוארך לשני הצדדים - דהיינו הוא הדדי - הוא תקף וככל הנראה תצטרך לתת 30 ימים הודעה מוקדמת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות עובד בהליך פונדקאות

אלון 20/03/17
שלום,
אשתי ואני בהליך פונדקאות. יש לי מספר שאלות בנושא:
1. למיטב הבנתי, לפי סעיף 9ה לחוק עבודת נשים אסור לפטר עובד או עובדת שנמצאים בהליך פונדקאות עד למועד הלידה. האם הבנתי נכון?
2. כמו כן, ברצוני לחלוק את חופשת הלידה עם אשתי כך שהיא תיקח את שבועות 1-6 ואני אקח את שבועות 7-17 (זו לידת תאומים). בכוונתי להודיע למעסיק מיד לאחר הלידה על כוונתי לצאת לחופשת לידה. שאלתי היא- האם המעסיק יכול לפטר אותי בתקופה מהלידה ועד שאני יוצא לחופשת לידה. כלומר, האם מרגע שהודעתי לו שאני יוצא לחופשת לידה אני בעצם מוגן עד לאחר חופשת הלידה?
3. שאלה נוספת- האם לאחר שבוע 17 אשתי יכולה לחזור שוב לחופשת הלידה (ללא תשלום) עד לסיומה בשבוע 29?
תודה על תשובתכם.
אלון

זכויות עובדים בהליך פונדקאות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
ראשית חל אסור לפטר עובד/ת, שעתיד/ה להיות הורה מיועד וזאת מרגע שהודיע/ה למעסיק על ההריון של האם הנושאת ועד לקבלת הילד למשמורת, אלא  בהיתר ממשרד הכלכלה. האיסור לפטר חל רק לגבי עובד/ת שהשלים לפחות 6 חודשי עבודה אצל אותו מעסיק. עכשיו לאחר קבלת הילד למשמרת - אתם נחשבים להורים מאמצים ולכןו עובדת שעבדה לפחות שנה אצל המעסיק, זכאית לחופשת לידה של 26 שבועות (שרק חלק מתוכה הוא בתשלום). מי שעבדה פחות מ-12 חודשים אצל אותו מעסיק, זכאית לחופשה של 14 שבועות בלבד, מתוכם 7 שבועות או פחות מזה לפני יום הלידה  והשאר אחרי יום הלידה. עובדת שעבדה 12 חודשים לפחות זכאית לקצר את חופשת הלידה, בתנאי שחופשת הלידה לא תפחת מ-14 שבועות.
עובדים רשאים לחלוק עם נשותיהם את חופשת הלידה שנותרה להן, החל מהשבוע השביעי שלאחר הלידה (כלומר בתום 6 שבועות מהלידה), בתנאי שהאישה זכאית לחופשת לידה ובחרה לקצר את חופשת הלידה ולחזור לעבודתה. יש טופס הודעה מיוחד שאב צריך לתת למעסיק וכן הוא מוגן מפני פיטורין . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצורך בביקור אצל רופא תעסוקתי

אבי 20/03/17
אני כרגע לא עובד, אני בחופש מחלה מאוד ארוך (כבר שנתיים) בעקבות מחלה. אני מקבל קצבת נכות מביטוח לאומי (כרגע נכות זמנית) גם מגיע לרופא תעסוקתי אחת לכמה חודשים והרופא מאריך כל הזמן את חופשת המחלה. לפני מספר ימים הבנתי שעקב מצבי הבריאותי כבר לא אחזור למקום העבודה וחבל לתת להם לחכות לי, אז התפטרתי ממקום העבודה. האם עכשיו, אחרי שהתפטרתי עלי להמשיך ולבקר אצל הרופא התעסוקתי? השב

הצורך בביקור אצל רופא תעסוקתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
לצורך ענייני העבודה אין צורך אך אולי לצורכי ביטוח לאומי או הביטוחים המשחמים או הפרטיים שלך כן תצטרך - אתה צריך לבדוק מול הגורמים המתאימים. כמו כן תלוי באישור הרפואי - האם הוא לצמיתה / זמני וכו'...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה

דודי 20/03/17
האם אני יכול לפדות ימי חופשה בתשלום באמצע שאני מוכר בביטוח לאומי כנפגע עבודה?

פיון ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
פדיון ימי חופשה מוכר ונעשה אך  רק בעת סיום יחסי העבודה -אז עקרונית לא. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה במשכורת חודשית

מוטי 20/03/17
אני עובד במשכורת חודשית. יום אחש הלכתי הביתה ב 14 כי לא הרגשתי טוב ובנוסף עבדתי בימיםאחרים שעתיים שעות נוספות.
האם מגיע לי שעתיים שעות נוספות?
תודה

שעות עבודה במשכורת חודשית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
עבודה חודשית היא לא כוללת עבודה בשעות נוספות ולכן אתה זכאי במידה ועברת את המכסה השעתית היומית של 8 או 9 שעות בהתאמה לתמורה בגין שעות נוספות כדין. וזאת בהנחה כי אינך מקבל תשלום עבור שעות נוספות גלובליות...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עצמית מהעבודה אחרי שנים – האם פיצויים?

נדב 20/03/17
האם התפטרות עצמית מעבודה מקנה לי קבלת פיצויים? או שלא מגיעים לי בכלל פיצויים כי התפטרתי מיוזמתי מהעבודה? האם צריך איזשהו ותק מסוים בשביל פיצויים בעבור התפטרות עצמית? תודה.

התפטרות שמזכה בפיצויים - אימתי?

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
עקרונית התפטרות אינה מקנה זכאות לפ"פ. אלא אם כן התפטרת בדין מפוטר - עקב אחת העילות לחריגים בחוק/תקנות פ"פ.  או שחל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה למשל בענף הבניה או ההובלה - אז אתה זכאי לפיצויים גן במידה והתפטרת. או שסיכמת על כך עם מעסיקך או שחל עליך מכח הסכם אישי סעיף 14 לחוק פ"פ.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הארכת חופשת לידה

שירי ברודר 19/03/17
שלום רב.
ב 26 לאוגוסט 2016 ילדי את בתי,אלונה, בשבוע 32. אלונה נשארה בפגיה חודש והשתחררה בשבוע 36. האם החודש הזה יכול להיווסף לשנה המותרת על פי חוק של חופשת הלידה ממקום העבודה?תודה

הארכת חופשת הלידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17

יולדת שתינוקה נדרש להישאר בבית החולים או להתאשפז שוב לתקופה של 15 ימים לפחות במהלך חופשת הלידה, זכאית להאריך את חופשת הלידה במספר ימים השווה למספר ימי האשפוז ולכל היותר עד לתקופה של 20 שבועות. מקווה שעניתי על שאלתך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בזמן הודעה מוקדמת

ריקי מזרחי 19/03/17
שלום רב. בעלי פוטר מעבודתו לאחר 11 שנה. קיבל חודש הודעה מוקדמת. האם המעביד יכול לחייב אותו לעבוד בתקופת ימי ההודעה המוקדמת? האם זכותו לנצל את כל ימי החופשה שלו בתקופה זו?  תודה!

עבודה בזמן תקופת הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
ריקי בוקר טוב, כן המעסיק רשאי לבקש מבעלך לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת. 
רק במידה ובעלך מעונין הוא בהחלט יכול לבקש לנצל את החופש בתקופה זו - אבל זה נתון לאישור המעסיק. המעסיק בהחלט יכול לסרב לכך. בכל מקרה המעסיק יהיה חייב לפדות לבעלך את מספר ימי חופשתו בכסף בתום תקופת העבודה - כל שאל תדאגי לעובדה שקיימים לו ימי חופשה אותם לא הספיק לנצל. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת לעובד יומי

כרמית 19/03/17
שלום. 


אני עובדת יומית,  ועיקר עבודתי תהיה בקיץ.  5 ימים בשבוע. בסתיו התדירות תרד לפחות ימים.   לקראת סוף הסתיו אני צפויה להיות מפוטרת.   האם המעביד צריך לתת לי הודעה מוקדמת?
האם הוא יכול להודיע לי כמה ימים מראש כפי ששקובע החוק אבל  בימים אלה לא להזמין אותי לעבודה  (ההסכם שלנו קובע כי יש לו שיקול דעת  מתן לזמן אותי לעבודה לפי הצורך בשטח).     תודה רבה מראש. 

הודעה מוקדמת לעובד יומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17

את בהחלט זכאית למתן הודעה מוקדמת ע"פ הדין. באם הוא מחליט שהוא מוותר יל עבודתך בתקופת ההודעה המוקדמת הוא חייב לשלם לך עבור ימים אלה שכר מלא - זה נקרא חלף הודעה מוקדמת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיון הוכחות בבית דין לעבודה

אלי 19/03/17
שלום רב,
רציתי לדעת האם דיון הוכחות יכול להיות בפני רשם ולא מותב?
זה תלוי בסכום התביעה או נסיבות אחרות?
עד כה היו שני דיונים (מוקדמים?) בפני רשם, ונקבע המועד לדיון הוכחות.

דיון הוכחות בבית הדין לעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
זה בהחלט תלוי הן בסכום התביעה והן במהותה. יש בהחלט תביעות שהן בסמכות רשמים ויש תביעות שלאו - וכך גם לענין בקשות שמוגשות במסגרת התביעה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסעה שעת הנקה (בחוזה)

חן 19/03/17
שלום רב,
ברצוני לדעת האם העובדה שמופיע לי בחוזה העבודה שאני מגיעה לעבודה בהסעה לא מחייבת את המעסיק שלי לספק לי הסעה מוקדמת עבור שעת הנקה.
בתודה מראש.

הסעה מוקדמת בגין שעת הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
לא. המעסיק לא מחוייב להסעה מוקדמת עקב שעת הנקה. אומנם הזכות היא של העובדת לסיים שעה אחת קודם ולקבל עליה שכר מלא - אך המעסיק אינו צריך להיות אחראי על אופן ביצוע שעת ההנקה .  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה עקב מצב משפחתי

אפרת 19/03/17
שלום רב,הופניתי לראיון עבודה מטעם משרד התעסוקה. לצערי, עקב היותי חד- הורית לילד קטן, המעסיק לא היה מעוניין להיפגש איתי ואף אמר בזילזול : "כבר היתה לי אחת כמוך וזה מפריע לי בעבודה" ולאחר מכן הוסיף: "אני לא חושב שאת מתאימה לנו". לצערי, אין זו הפעם הראשונה שאני נתקלת באמירות מסוג זה עקב היותי גרושה, אך הפעם החלטתי שלא אשתוק יותר. ברצוני לדעת האם יש מקום לתביעה עקב התבטאויותיו? עקב חוסר רצון להיפגש לראיון בגלל מצבי האישי? אודה לתשובה בהקדם

הפליה מחמת הורות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/03/17
בהחלט. על פי דברייך מדובר במקרה מובהק של הפליה מחמת היותך הורה ואי קבלת לעבודה בגלל נתון זה בלבד. ודברי המעסיק הפוטנציאלי - אסורים בתכלית האיסור . השאלה החשובה כאן - האם תוכלי להוכיח את ההפליה. האם קיימת לך הקלטה או כל דבר אחר שיכול לאשש את טענותייך. תביעות אלה הם לא תביעות פשוטות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן