פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שאלה

יוסי 21/06/12
אם אני תבוע את המעסיקים שלי בערך 3 בשנים האחרונות. האם כל תביעה תפורסם באינטרנט וזה יהיה נגיש לכולם או במאגרי מידע של פסקי הדין ?
האם כל פסק דין או פשרה מתפרסם ? איך זה עובד ? תודה על ההסבר.

פרסום הליכים

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
תביעה המוגשת אינה מתפרסמת. תוכן התיק אינו מתפרסם. פסק הדין יכול להתפרסם. פשרה יכולה להתפרסם ויכולה לא - עורכי הדין ובית הדין יודעים איך למנוע פרסום פרטי הפשרה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לדמי פיצויים עקב קביעת נכות

ללה 21/06/12
נקבעה לי נכות של 100% לשנה הקרובה המונעת ממני לעבוד (כך או כך אני עתידה לצאת לפנסיה בעוד כחצי שנה). האם אני זכאית לפיצויי פיטורין מלאים? מה סעיף החוק או פסק הדין הרלוונטי שתוכל להפנות אותי אליו?
תודה

התפטרות עקב מצב רפואי

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
עובד המתפטר עקב מצב רפואי שאינו מאפשר לו להמשיך לעבוד זכאי לפיצויי פיטורים על פי סעיף 6 לחוק פיצוי פיטורים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לדמי אבטלה לאחר סיום חוזה

DD 21/06/12
בוקר טוב,
התחלתי לעבוד תחת חוזה זמני לשם החלפת עובדת אחרת בחופשת הלידה שלה. התקופה הוגדרה לחצי שנה, ומאז הוארכה לעוד חצי שנה פעמיים (כלומר - אני עובדת תחת חוזה זמני שהוארך כבר יותר משנה, ועומד להסתיים בקרוב).
רציתי לדעת: במידה ובוחרים לא להאריך את תקופת עבודתי שוב - האם אני זכאית לדמי אבטלה כמי שפוטר?
ידוע לי שאהיה זכאית לפיצויי פיטורין, אך לא ברור לי עניין הזכאות לדמי אבטלה...

תודה רבה!

שאלי בפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר חורג בשלטון המקומי

דורון מימון 21/06/12
מבקש לדעת בשפת העם מה אומר סע' 29(א) בחוק התקציב ל1985

חריגה בשכר

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
המשמעות היא שהממונה על השכר באוצר שולט על כל הקשור לשכר בכל השירות הציבורי ואין לשלם שקל בלי אישורו. מספיק עממי?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי אתמול-צריכה עזרה והסברים

דרדסית 20/06/12
שלום. פוטרתי אתמול מעבודתי ויש לי מ"ס שאלות שאשמח אם מישהו מבין דבר יוכל לענות לי ולעזור לי בהן
1)התחלתי לעבוד בתאריך 15.8.11 ואתמול היה לי שימוע ונאמר לי שאני מפוטרת ויש לי 30 יום לעבוד. משמע הפיטורין עצמם יהיו ב 19.7.12. יוצא שחסרים לי 26 ימים ל"12 חודשי עבודה" השאלה אם אני אהיה בכל זאת זכאית לפיצויים או שאבוד לי בעניין?
2) יש לי 30 ימי עבודה. במידה ואני אגיע לעבודה ולא אעשה שום דבר ולא אתאמץ ולא אתנהג כראוי אבל אהיה נוכחת במקום האם מותר להם או שהם יכולים לפגוע לי בשכר או לבטל לי את ה-30 ימים האלה? איך זה עובד? או שמבחינת החוק מספיק שאני נוכחת במקום?
3) ימי הבראה-האם אני זכאית? ואיך זה עובד כמה ימים מגיעים לי וכמה שווה כל יום?

תודה רבה מראש על התגובות וההתיחסות :)

סיום העבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
1. אלה נקראים פיטורים בסמוך לסיום שנת העבודה הראשונה. יש לשלם פיצויי פיטורים אלא אם יוכיח המעסיק שהפיטורים לא נעשו רק כדי שלא תשלימי שנה בעבודה כדי להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים. 2. במהלך תקופת ההודעה המוקדמת את עובדת לכל דבר ועניין ועליך למלא את תפקידך. אם תנהגי כמתואר - המעסיק עלול לא לשלם, וכשתתבעי אותו הוא יתאר את תפקודם הלקוי והמכוון. קשה לדעת מה יפסוק בי הדין במקרה זה, וייתכן שהוא יאשר שלילת דמי ההודעה המוקדמת. 3. לא. רק לאחר השלמת שנת עבודה מלאה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז מהמשכורת- בבקשה האם ניתן להענות בדחיפות

לינה 20/06/12
שלום רב,
היום אני עובדת בחנות אירוקה, לאור הגניבות הרבות שהתבצעו בחנות, ולאחר הדיווח של מנהלת הסניף שרוב גניבות בוצעו באותו יום בהנהלת החברה מתכוונים לקנוס אותי ועוד 2 עובדות. כשהתקבלתי לעבודה לא נחתם חוזה עבודה בנינו.
1. השאלה שלי האם מותר לקנוס אותנו ולקזז את הקנס מהשכר החודשי שלנו?
2. האם ניתן לקנוס אותנו ללא בירור הסיבות ללא ושמיעת טענות שלנו?
3. האם אני יכולה להתלונן למשרד התמ"ת על החברה עקב האיומים של הטלת קנס? ואם הם יכולים לפטר עקב פנייה זאת?

תודה מראש

קיזוז מהמשכורת

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
1. לא.2. לא.3. כן, כן, ואז תהיה לך עילת תביעה נגדם על פיטורים שלא כדין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף- מתי מותר לפטר ללא פיצויים?

מרי 20/06/12
אם העובד קיבל הצעה בתנאים הרבה יותר טובים באותה חברה אך במחוז אחר ומנהל של מחוז נוכחי לא מאפשר מעבר למחוז אחר אך גם לא נותן הצעת עבודה באותם תנאים (כלומר יש הרעה בתנאים, כולל משכורת). יותר מכך, הוא מאיים על העובד כי הוא לא ימצא עבודה אחרת באף מקום. מחר הוא הבטיח לפטר ללא פיצויים ואף לתבוע על כך שהעובד מסרב לעבוד במקום שהוא קבע לו. האם זו סיבה לפטר ללא פיצוים? האם יש לו עילה בכלל לתבוע על משהו במצב כזה? האם ניתן לתבוע אותו על פגיע בתנאי עבודה או כדומה? והאם זה נחשב לאיום שלא כדין? נשמח מאוד לעזרה ואם תפנו לגורם רלוונטי. מדובר ברופא.

מורכב מידי

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
המון שאלות. לא מתאים לפורום. על פי התיאור אין בסיס לשלילת פיצויי פיטורים, וספק אם ניתן לפטר בנסיבות אלה. מומלץ לפנות להר"י - ההסתדרות הרפואית. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים חברתית בימי ההודעה המוקדמת

לילך 20/06/12
לפני שבוע התפטרתי מעבודתי לאחר שחזרתי מחופשת לידה בה איבדתי את ילדי. לאור העובדה שעבדתי שנה במקום העבודה ובמניין ימים אלו אני מונה את החופשת לידה, נתתי להם התראה של חודש מראש וביקשתי לסיים את עבודתי ביולי. בקשותיי לסיים את עבודתי קודם נדחו. היום התבשרתי כי כל החברה יוצאת לשלושה ימי נופש עם בני הזוג כשאני אדרש להגיע לעבודה. הנימוק היה כי למנכ"ל "לא בא לממן לי את הנופש שהוא נורא יקר", מיותר  לציין שלא נעים לי לשהות במקום העבודה , כי מבצעים מעין נידוי כשבפועל יש לי עוד חודש להיות שם. האם אני מחוייבת במצב דברים זה לתת להם את ימי ההודעה המוקדמת ולעבוד כרגיל? תודה

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
או לוותר על שכר תקופת ההודעה המוקדמת. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת להתפטרות

שחר 20/06/12
אני עובד כשכיר מזה כ3 חודשים בעסק,בהסכם עבודה רשום שעליי או על המעביד במקרה של פיטורין או התפטרות, לתת חודש התראה מראש,ממה שקראתי קיים סתירה לעומת החוק,האם אני מחוייב להישאר במשך כל החודש?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
בהנחה שהודעה מוקדמת של חודש פוגעת בך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

אבי 20/06/12
אני עובד כשנתיים וחצי בחנות. לאחרונה המעסיק לא משלם את שכרי בתאריך הקבוע אלא באיחור (בחודש קודם שולם באיחור של 20 יום ,והחודש עדיין לא שולם) כמו כן אני חבר במשך תקופה ארוכה בקרן פנסיה ותיקה ,לאחרונה התקבל מכתב שלא בוצעו תשלומים ע"י המעסיק כבר 6 חודשים וכתוצאה מכך אני מאבד חלק מזכויותי בקרן.
שאלותי:
1 האם במקרה ואחליט להפסיק לעבוד יחשב הדבר כפיטורין ואני זכאי לפיצויים 2 האם ניתן לתבוע את המעסיק
תודה מראש
אבי

הלנת שכר

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
מעשי המעסיק מהווים עילה להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים, לאחר שתתריע על כך ותדרוש תיקון. ניכוי כספים בלא שיועברו הוא עבירה פלילית הנושאת קנסות כבדים, וגם עבירה מינהלית שניתן בגינה להטיל קנס לפי החוק להגברת האכיפה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לימי חופשה

לאה 20/06/12
עבדתי במהלך 9 חודשים במוקד טלפוני על בסיס שעות . התפטרתי עקב מעבר דירה לעיר אחרת . האם מגיע לי פדיון ימי חופשה הבראה ?

פדיון חופשה כן. דמי הבראה לא.

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לטובת גידול הילד

שירן 20/06/12
שלום,לפני כחמישה חודשים ילדתי, חזרתי לעבודה והחלטתי להתפטר לטובת גידול בני.אני עובדת במקום העבודה הנ"ל למעלה משנה.רציתי לדעת תוך כמה זמן עלי לתת הודעה מראש על התפטרותי?בתודה מראש,שירן

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
עלייך לתת הודעה מוקדמת של חודש. מותר להתפטר עד תום 9 חודשים מהלידה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות שלי כמזמין שירותי ניקיון

יריב 20/06/12
שלום רב, אני בעל חברה ואני מתכנן לפנות בימים הקרובים לקבלן לשירותי ניקיון, כדי שתגיע מנקה פעם ביום לנקות את המשרד שלנו. שמעתי על חוק האכיפה החדש, מה עלי לעשות? האם המנקים יוכלו לתבוע אותי אם המעסיק לא ישלם להם?

החוק להגברת האכיפה

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
כן. עליך לוודא שהמעסיק מקיים את חובותיו כלפי העובדים על פי החוק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז

גבי 20/06/12
האם מעסיק שהעביר לעובד דמי הבראה בניגוד לצו עיקול שהתקבל אצלו יכול לקזז לעובד את הסכום שהועבר בטעות, כאשר מדובר לא במשכורת האחרונה של העובד.אודה להפניה לאסמכתאותתודה מראש

סכום ששולם בטעות

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
מותר לקזז סכום ששולם בטעות. אפשר לעשות זאת בתשלום כדי להקל על העובד.לחוות דעת כתובה ומגובה באסמכתאות פנה לעורך דין מומחה בדיני עבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורין

תמר 20/06/12
שלום. אני מעוניינת לעזוב את מקום העבודה שלי. רציתי לדעת אם אני יכולה לדבר עם המנהלת שלי ולבקש שיפטרו אותי ביחד עם קבלת פיצויי פיטורין, מבלי שהדבר ייחשב על ידי החברה כהודעת התפטרות שלי (כי אז לא אקבל פיצויי פיטורין)

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
את יכולה לבקש, והמנהלת לא חייבת להסכים. ואילו המנהלת הייתה שואלת הייתי עונה לה שלא תסכים, כיוון שבכך היא תחויב לשלם פיצויי פיטורים, להם אינך זכאית, וגם תוכלי לקבל דמי אבטלה ללא תקופת המתנה, שעה שעובד מתפטר חייב להמתין שלשה חודשים. קוראים לזה קבלת דבר במירמה, והמעסיק יהיה שותף לכך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

"הפסקה ללא תשלום"

איציק 20/06/12
שלום לכולם, אני חדש בעסק.האם יש הגדרה בחוק לגבי התעריף של חצי שעת ההפסקה החלה ע"ח העובד ?האם תעריף שעה רגילה ? נוספת ? או תעריף פיקס ?אני מקווה שאני שואל שאלה לעניין, לא מצאתי כל איזכור לנושא באינטרנט עדיין. אשמח לתשובה מהירה.תודה  

הפסקה

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
התעריף עבור זמן הפסקה הוא השכר השעתי הרגיל. אם העובד ראי לצאת ממקום העבודה בעת ההפסקה - משך ההפסקה על חשבונו. אם המעסיק מחייב להישאר במקום העבודה, זמן ההפסקה הוא על חשבון המעסיק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין בגלל גיוס לצה"ל

אסף 20/06/12
שלום,אני מתגייס לצה"ל בעוד כחודשיים, ואז אני אתפטר מעבודתי. לפי מה שאני מבין אני זכאי לקבל פיצויי פיטורין. המעביד מפריש לי לפנסיה פיצויי פיטורין כבר 8 חודשים בערך, האם פיצויי הפיטורין להם אני זכאי הם אותן הפרשות שכבר בוצעו, או שמדובר בפיצויים נפרדים?בברכה,אסף

גם וגם

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
בהנחה שעבדת למעלה משנה, אתה זכאי למלוא פיצויי הפיטורים: חלק הפיצויים והשלמה לחודש לשנה אם אין בקרן מספיק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתן פיצויים לפי סעיף 14

אבי 20/06/12
שלום
בחוזה עבודה שלי יש סעיף הפרשות לפיצוים לפי סעיף 14
במידה ואני מתפטר האם אני זכאי לקבל פיצויים לפי הסכומים שנצברו לי בביטוח המנהלים או שהמעביד רשאי לא לשחחר סכומים אלו?

סעיף 14

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
אם תתפטר תהיה זכאי לכל מה שהופרש לביטוח הפנסיוני לרבות חלק הפיצויים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב בתשלום משכורת

שרונה 20/06/12
אני עובדת כמוכרת בחנות ללא תלוש משכורת.
לצערי בעל החנות לא משלם את המשכורת בזמן שסיכמנו עליו, ונותן לי כל פעם מעט מהחוב שלו.
אני מעונינת לעזוב, והודעתי לו על כך, אך פוחדת שאם אעזוב הוא לא ישלם לי את המשכורת כלל. (יש לכך נסיון מעובדים קודמים)
1) האם יש לי אפשרות לקחת את הסכום המגיע לי מתוך הקופה (פדיון המכירות) - ולהודיע לו??
2) אם אעשה כך האם הוא יכול לתבוע אותי על כך.

בשום פנים ואופן לא!

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
המעשה שאת מתארת הוא גניבה, המעסיק עלול להגיש נגדך תלונה למשטרה ואת עלולה להיות נאשמת בפלילים אם תעשי אותו. המעסיק עובר על החוק, הוא חייב לתת תלוש שכר מדי חודש, לשלם עד ה-9 לכל חודש ולשלם את שסוכם ביניכם ולא פחות משכר המינימום. את רשאית להתפטר ולהיות זכאית לפיצויי פיטורים בנסיבות אלה, לאחר שהתרעת ודרשת לתקן דרכו. אם לא ישולם לך סכום המגיע ל תהיה לך עילת תביעה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור ימי מחלה

אילנה 20/06/12
שלום, המטפלת שלי דורשת תשלום עבור ימי מחלה שלא מימשה...האם אני אמורה לשלם לה?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד מעל גיל פרישה הפרשות לפנסיה חובה

ישראל 20/06/12
עובד מעל גיל פרישה , זכאי לקצתת זקנה מהביטוח לאומי אך לא מושך, יש לו זכויות בקופות פנסיה שנצברו לו במשך שנות עבודתו, אך מעדיף לא למשוך אותם, האם חייבים להפקיד לו לפי חוק פנסיה חובה, תודה.

הפרשה לפנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
אם יש לעובד קרן פנסיה, יש להמשיך ולהפריש לתוכה, בשיעורים שלה ולא בשיעורים של צו ההרחבה, כל עוד העובד עובד ומקבל שכר. המדובר בקרן האחרונה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר משכיר לפרילנס

ארנון 20/06/12
שלום,
אני מעוניין להפוך עובד שכיר לפרילנס.
כיום הוא עובד במשרה מלאה, התפקיד החדש בסך הכל מוריד מהיקף המשרה והפעילות שלו , אך ללא שינוי מהותי.
כמובן שאפטר אותו ואשלם לו את כל מה שמגיע לו.
האם אפשרי ? או שיום אחד ידרוש רצף ותק וזכויות על 2 התקופות ?
תודה

פגיעה בזכויות

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
המעשה שאתה רוצה לעשות אינו אלא פגיעה בזכויות העובד. אתה תהיה חשוף לתביעה לקבלת זכויות כעובד גם בגין התקופה שבה היה כביכול "פרילנס", וסיכוייה של תביעה כזו להתקבל יהיו טובים. ובדין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה שלא נחתם

חגית 20/06/12
התחלתי עבודה ב1.4.12 כגננת מחליפה בגן פרטי. המעסיקה סיכמה איתי את פרטי העבודה ואף נתנה לי חוזה עבודה. החוזה לא נחתם (בלי שום סיבה ספצפית) ונמצא אצלי. כל התנאים לרבות שכר קויימו על פי ההסכם. ביום 19.6.12 נקראתי לשיחה ובה נאמר לי שלא מרוצים מתיפקודי ושאקח יום חופש למחרת. ביום ה-20.6.12 צילצלה אלי המעסיקה והודיעה לי על פיטורי. הלכתי לקחת את מכתב הפיטורים. במכתב נאמר לי שמגיע לי 4 ימי עבודה כהודעה מוקדמת. בחוזה הלא חתום נכתב על ידי המעסיקה שתקופת ההודעה המוקדמת תהיה 30 יום ומראש בכתב. האם אני זכאית לאותם 30 ימים ולא ל-4 ימים?
תודה, חגית

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
מאחר והחוזה לא נחתם, את זכאית להודעה מוקדמת על פי החוק - יום לכל חודש. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי פיצויים

הילה 20/06/12
פוטרתי מעבודתי לאחר שנה וחודשיים . במהלך עבודתי שולמו לי 18 ימי מחלה שבהם לא יכלתי לעבוד ובנוסף ימי חופש שנוכו לי מהצבירה של ימי החופש שלי . רציתי לדעת אם תשלומים אלו מנוכים לי מתשלומי הפיצויים אותם אני אמורה לקבל ובמידה וכן באיזה סכומים מדובר . אשמח לקבל תשובה 

פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
התשובה שלילית. אין קשר בין דמי מחלה, דמי חופשה ופיצויי פיטורים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילמה לגבי התחלת עבודה בהריון

היידי 20/06/12
שלום
התחלתי במקום עבודה וכעת אני בהריון בשבוע 11.
אני עובדת דרך חברת קבלן כבר 3 שנים, עד עכשיו עבדתי אצל לקוח א' ועכשיו התחלתי לעבוד אצל לקוח ב'
האם לקוח ב' יוכל לפטר אותי כשאספר לו שאני בהריון? ומה לגבי חברת קבלן?
מקובל בחברת הקבלן שאם לקוח מפטר הם לא מפטרים אוטומטית אלא מנסים לחפש עבודה אחרת לעובד. השאלה היא מי ירצה אותי בהריון? אם לא אמצא לקוח חדש - החברה הקבלנית תאלץ לפטר אותי.
האם חברת הקבלן יכולה לטעון שבעצם הלקוח פיטר אותי ולא היא?
האם הלקוח יכול לפטר אם אצלו לא עבדתי שישה חודשים אלא רק בחברה הקבלנית?

תודה,
היידי

עובדת קבלן בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 21/06/12
המעסיק הוא חברת הקבלן בלבד. היא מעסיקה, היא מפטרת, ואסור לה לפטר אותך בהריון ללא היתר ממשרד התמ"ת. הלקוח לא מפטר. הוא יכול להחזיר אותך לחברת הקבלן שחייבת למצוא לך עבודה אחרת, או לנסות לקבל היתר לפיטורייך, משימה כמעט בלי אפשרית. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן