פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוזה עבודה
מורן
02/07/12
שלום רב,
פוטרתי ממקום עבודה. סוכם איתי על שכר גלובלי של 5,000+נסיעות.
ללא שעות נוספות (למרות שיש) וללא ציון שעות העבודה בחוזה.
מה זה אומר לגביי? ומה אומר שאין שעות עבודה ועבדתי גם יימי שישי.
סוכם איתי פעמיים שחודש אך שבתקופה הלחוצה שבמאי ויוני עבדתי עמכט את כל ימי השישי וקיבלתי אותו השכר.
תודה
פוטרתי ממקום עבודה. סוכם איתי על שכר גלובלי של 5,000+נסיעות.
ללא שעות נוספות (למרות שיש) וללא ציון שעות העבודה בחוזה.
מה זה אומר לגביי? ומה אומר שאין שעות עבודה ועבדתי גם יימי שישי.
סוכם איתי פעמיים שחודש אך שבתקופה הלחוצה שבמאי ויוני עבדתי עמכט את כל ימי השישי וקיבלתי אותו השכר.
תודה
תשלום שעות נוספות
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
שכרך שולם לך באופן גלובלי. הואיל ולא סוכם עימך על הימים והשעות שעליך לעבוד בשביל השכר - נוצרת בעתיות שאותה אני מציעה לך לבדוק כלכלית לפני שאת פונה לערכאות. אני מציעה לך לבדוק מהם הפרשי השכר להם את טוענת ואז לבדוק באם כדאי לך ומשתלם לך לתבוע את שכרך. קחי בחשבון שנטל ההוכחה הוא על התובע.
פנסיה
שירלי
02/07/12
שלוםיש לי קרן פנסיה באיילון מהעבודה הקודמת שנמצאת במצב מוקפא. התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש (כיום אני בתפקידי 8 חודשים). אתמול היתה לי פגישה עם מנהל תיק לקוחות של מגדל סימון. הנ"ל טען שמאחר והפנסיה שלי מוקפת באיילון, המעסיק חייב לשלם לי םנסיה רק על 2 חודשי עבודה (כלומר - אני זכאית לפנסיה רק לאחר שעבדתי 6 חודשים ולא מהיום הראשון). האם הוא צודק? האם אני יכולה לראות איפשהו את החוק שכותב זאת במפורשות?תודה
אני מפנה אותך לחוק פנסיה חובה.
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
חישוב פיצויים
מאיר
02/07/12
שלום רב..
אני עובד כאיש מכירות מספר שנים במקום עבודה כאשר על כל מוצר או פריט שאני מוכר אני מקבל בונוס/עמלה אישית לשכר כרגע הודיעו לי שמפטרים אותי ...
שאלתי היא האם חישוב הפיצויים שלי כוללת את הבונוס האישי,כאשר השכר בנוי גם מהשעות שאני עושה עובד וגם מהעמלה/מכירה שאני מבצע?
תודה מראש על תשובתכם.
אני עובד כאיש מכירות מספר שנים במקום עבודה כאשר על כל מוצר או פריט שאני מוכר אני מקבל בונוס/עמלה אישית לשכר כרגע הודיעו לי שמפטרים אותי ...
שאלתי היא האם חישוב הפיצויים שלי כוללת את הבונוס האישי,כאשר השכר בנוי גם מהשעות שאני עושה עובד וגם מהעמלה/מכירה שאני מבצע?
תודה מראש על תשובתכם.
חישוב פיצויים
;
02/07/12
בחישוב הפיצויים נלקחים שכר קובע *וותק. לדבי בונוסים - אלה אינם נלקחים בחשבון בעת חישוב הפיצויים. לגבי עמלות - אלה כן. יש לבדוק היטב האם מדובר בבונוסים או עמלות.
אי השלמה תקן
גלעד
02/07/12
שלום רב
עבדתי מס' חודשים בחברה .
וכל חודש מורידים לי אי השלמה תקן יותר מכמה שעות.
אני עובד 9 שעות מורידים לי 40 דק' הפסקה ואז אי השלמה תקן 20 דקות.
מה אפשר לעשות האם זה חוק ? משהו ?
עבדתי מס' חודשים בחברה .
וכל חודש מורידים לי אי השלמה תקן יותר מכמה שעות.
אני עובד 9 שעות מורידים לי 40 דק' הפסקה ואז אי השלמה תקן 20 דקות.
מה אפשר לעשות האם זה חוק ? משהו ?
אי השלמת תקן
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
לא ברור כלל. נכון שיש לנכות משכר העובד חצי שעה של הפסקה ביום. אבל לגבי ה- 20 דקות לא ברור על מה ולמה מקזזים משכרך.
שכר חודשי חישוב שעתי
ענבלinbal
02/07/12
השכר שלי חודשי פתאום הוא מתחיל המעסיק לעשות חישוב שעתי לפי שעות כאשר הוא משאיר את בסיס השכר בתלוש חודשי אך החישוב הוא מפרט לפי שעות האם זה חוקי?
שאלתך לא ברורה אנא נסחי אותה מחדש. תודה
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
הרעת תנאים לאישה בהריון
יערה
02/07/12
שלום!
אני בשבוע 27 להריון, עובדת בחברה מי זה כעשרה חודשים, 8 שעות יומיות (ע"פ החוזה). המעסיק החליט להוריד את שעות העבודה ל 5 שעות יומיות, האם יש לו זכות לעשות זאת? זה נחשב להרעת תנאים?
אני בשבוע 27 להריון, עובדת בחברה מי זה כעשרה חודשים, 8 שעות יומיות (ע"פ החוזה). המעסיק החליט להוריד את שעות העבודה ל 5 שעות יומיות, האם יש לו זכות לעשות זאת? זה נחשב להרעת תנאים?
שינוי תנאי העסקה בהריון
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
אסור בתכלית האיסור לשנות לאשה בהריון את תנאי העסקתה. אלא באם המעסיק קיבל לכך אישור מהתמ"ת. האם הוא ביקש מהתמ"ת אישור?
עוד שאלה בקשר לבתי שהייתה מאושפזת בבית חולים
דורון
02/07/12
בתי בת שנתיים וחצי הייתה מאושפזת מתאריך 23.06 עד 26.06.
במשך 4 ימים אני ואשתי היינו בבית חולים במשמרות.
אחותה התאומה הייתה בבית.
בגלל מצב זה לא יכולתי ללכת לעבודה כי אשתי לא יכלה להיות ברציפות 24 שעות כפול 4 ימים.
אשתי לא עובדת.
האם אני זכאי לחופשת מחלה בגלל שהבת שלי הייתה מאושפזת ?
עוד שאלה - האם יש איזה תקנה או חוק מספר אסמכתא כלשהו שאפשר למצוא או שאת יודעת כדי להביא למחלקת שכר במקום עבודתי ?
במשך 4 ימים אני ואשתי היינו בבית חולים במשמרות.
אחותה התאומה הייתה בבית.
בגלל מצב זה לא יכולתי ללכת לעבודה כי אשתי לא יכלה להיות ברציפות 24 שעות כפול 4 ימים.
אשתי לא עובדת.
האם אני זכאי לחופשת מחלה בגלל שהבת שלי הייתה מאושפזת ?
עוד שאלה - האם יש איזה תקנה או חוק מספר אסמכתא כלשהו שאפשר למצוא או שאת יודעת כדי להביא למחלקת שכר במקום עבודתי ?
ימי מחלה
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
את צקיכה להביא אישור מחלה מתאים עבור ביתך. חוק דמי מחלה דן בכך.
חישוב שעות נוספות בגין נסיעת עבודה לחו"ל
אורי
02/07/12
אני עובד שעות. במהלך החודש האחרון נסעתי לארה"ב לנסיעת עבודה שכללה 7 טיסות. המעביד טוען כעת כי אין הוא מוכן לשלם שעות נוספות בגין שעות הטיסה למרות שההגעה ליעד, אשר כללה 3 טיסות, ארכה כ-24 שעות (כולל שעות המתנה לטיסה בשדות התעופה). האם כעובד שעות איני זכאי לתשלום עבור שעות הטיסה שמעבר ל-8.5 שעות?
תשלום שעות נוספות
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
שכר המשתלם בעבור נסיעת עבודה לחו"ל צריך להיות מוסכם ע"י העובד והמעסיק בנפרש הואיל ושעות העבודה כולל עבודה בימי שבת קצת שונים מהחוקים ןהשעות בפועל אשר חלים בחו"ל ולכן למען ההגינות והסדר הטוב על שכר בזמן עבודה בחו"ל יש להסכים בנפרד מהמקובל בארץ. באם לא עשיתם כך אני מציעה לכם או לשוחח וללבן העניינים עכשיו או פשוט לדאוג השהכר יהיה משתלם כפי שהשתלם בארץ. בעבור זמני טיסות - אין חוק שמחייב תשלום אבל אני בהחלט מסמכימה שזמן זה נחשב כחלק מזמן העהודה ולא ההנאה.
חוסר בתגמולי מילואים
שרון
02/07/12
שלום , לפני שנתיים ביצעתי מס' ימי מילואים בזמן עבודה אצל מעסיק , בזמן המשכורת קיבלתי כמובן את התלוש בצירוף סכום עבור אותם ימים במילואים, ולאחר חודש קיבלתי גם מכתב מביטוח לאומי שמציין מהו הסכום אותו העביר למעסיק . לא עשיתי השוואה ביניהם אך שמרתי את אותו מכתב וכיום לפני מס' ימים עשיתי סדר בניירת וגילתי שחסר לי סכום של 150 ש"ח מהמעסיק , האם ניתן לתבוע אותו כיום ?
תשלום קצבת מילואים
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
לפני שאתה מחליט לתבוע את מעסיקך אני מציעה לך לנות אליו יששירות ולבקש השלמת הסך הנ"ל. וכן אתה בהחלט זכאי לכך.
הסכם קיבוצי
einat
01/07/12
האם למעסיק מותר לא לכלול עובדים בהסכם קיבוצי מבלי לקבל את הסכמתם בהינתן והם עומדים בתנאים להיות חברים בועד אשר חתם על ההסכם.
הסכם קיבוצי
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
אני מצטערת אב שאלתך אינה ברורוה. הסכם קיבוצי מיוחד דהיינו מפעלי חל על כל העובדים או או על סקטור מסויים. לא יכול להיות שאתה כובד יחדי לא תכלל בהסכם. אתה יכול בבקשה לפרט יותר על הנסיבות?
ניהול דיון חסוי בדלתיים סגורות
ללא
01/07/12
בערעור בבית דין אזורי לעבודה, שנוהל בתחילה ע"י רשמת נתבקש בכתב הערעור לנהל את הדיון בדלתיים סגורות. ואכן קבלנו את הפרוטוקול לדיון שנערך בטפסים עליהם מודפס בגדול (כרקע)בדלתיים סגורות.
עם הימשכות ההליך התיק הועבר מהרשמת לשופטת , מול השופטת לא התקיים כל דיון , אלא נתקבלה החלטה אחת על ידי השופטת , ולהפתעתי ההחלטה הנ"ל מפורסמת באינטרנט.
שאלתי היא:
האם כאשר מתקבלת החלטה לדון בדלתיים סגורות, אמורים להוציא החלטה מפורשת בעניין , או שמספיקה העובדה שאין תיעוד באינטרנט ושעל דפי הפוטוקול מצויין בדלתיים סגורות?
האם כאשר התיק עובר מהרשמת לשופטת צריך לבקש שוב מהשופטת לנהל את הדיון בדלתיים סגורות?
אשמח לקבלת הסבר לעניין זה, מה עליי לעשות על מנת לדאוג בנסיבות שתוארו לכך שהדיון יתנהל באופן חסוי ובדלתיים סגורות.
תודות
עם הימשכות ההליך התיק הועבר מהרשמת לשופטת , מול השופטת לא התקיים כל דיון , אלא נתקבלה החלטה אחת על ידי השופטת , ולהפתעתי ההחלטה הנ"ל מפורסמת באינטרנט.
שאלתי היא:
האם כאשר מתקבלת החלטה לדון בדלתיים סגורות, אמורים להוציא החלטה מפורשת בעניין , או שמספיקה העובדה שאין תיעוד באינטרנט ושעל דפי הפוטוקול מצויין בדלתיים סגורות?
האם כאשר התיק עובר מהרשמת לשופטת צריך לבקש שוב מהשופטת לנהל את הדיון בדלתיים סגורות?
אשמח לקבלת הסבר לעניין זה, מה עליי לעשות על מנת לדאוג בנסיבות שתוארו לכך שהדיון יתנהל באופן חסוי ובדלתיים סגורות.
תודות
דיון בדלתיים סגורות
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
במידה והתיק כולו מתנהל בדלתיים סגורות אין זה משנה כמה דיונים מתקיימים בתיק - אז השאלה באם המדובר בדיון בדלתיים סגורות או שמא בתיק שכל ניהולו בדלתיים סגורות. כאשר התיק כולו מתנהל בדלתיים סגורות אזי הפרוטוקול יכול להתפרסם וכם גם הפק דין אך ללא שמות הצדדים.
שעות חוסר
דוד
01/07/12
אני עובד גולבלי + שעות נוספות מאושר לי 40 שעות בחודש, במהלך החודש האחרון , ביום אחד במהלך החודש יצאתי מוקדם ולא השלמתי את המכסה היומית אך בחישוב החודשי עבדתי משרה מלאה ואף למעלה מ40 שעות נוספות - המעסיק קיזז לי את שעות החוסר משעות החופשה שלי האם מותר למעביד לעשות זאת?
הרי אני עובד חודשי גולבלי דהיינו שצריך להשלים משרה מלאה של 186 שעות שכמובן השלמתי ואף עשיתי מעבר לשעות העבודה הדרושות כולל שעות נוספות המותרות לי ??
הרי אני עובד חודשי גולבלי דהיינו שצריך להשלים משרה מלאה של 186 שעות שכמובן השלמתי ואף עשיתי מעבר לשעות העבודה הדרושות כולל שעות נוספות המותרות לי ??
שעות חוסר
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
גם עובד גלובלי יכול לצאת לחפשה ומידה והחסרת יום עבודה בהחלט יום זה צריך להיות מנוכה מצבירת החופשה המגיעה לך. במאידך יש לבדוק כי השכר שלך באמת התשלם נכון. שנית, לא ציינ באם היה זה יום חופשה מלא? או חלקי?
תמורה שאינה תשלום בפועל
רבקה
01/07/12
האם מתקיימים יחסי עובד/מעביד כאשראדם מקבל מגורים תמורת השגחה על קשיש ( ללא תמורה כספית) כיצד ניתן לעגן את זכויותיו ןאת חובות המעביד אם יש
יחסי עבוד ומעביד
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
מה זאת אומרת? האם האדם עובד ושומור עליו 24 שעות? האם הוא לא עושה דבר אחר למחייתו? האם קיימת קרבה משפחתיתי? אין חיה שכזו לעבוד ללא קבלת שכר.
האם מעביד יכול לחייב עובד על טעות שעשה?
הגר
01/07/12
אני מלצרית במסעדה. לפני מס' ימים באו אנשים שהביאו יין מהבית (מחוייבים רק בדמי חליצה). בטעות הגשתי את היין לשולחן אחר, אך הם לא אמרו כלום (שאלתי: זה היין שלכם? והם ענו בחיוב). אחר כך הבנתי שטעיתי בשולחנות והאחמ"ש אמר לפצות את השולחן שהביא את היין מהבית ולא קיבל אותו בבקבוק לבחירתם מהתפריט. היום האמח"ש בא אליי ואמר לי שיחייבו אותי במחיר היין. האם מותר לו לעשות דבר כזה? אני מפחדת שאם אני אגיד לו משהו על זה הוא יפטר אותי במקום
קנס
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
למעביד אזור לקנוס עובד. בשום פנים ואופן. ראשית כולנו עשוים ונעשה טעויות. שנית, מי שאמור ספוג את הטעויות הוא המעסיק ולא העובד.
פיצויים בגין חוזה לתקופה קצובה
ירון
01/07/12
מה קורה כאשר המעסיק מעביר הצעה לחידוש החוזה 3 חודשים לפני סיומו,
אך ההצעה היא למועד מאוחר יותר ממועד סיום החוזה? ז"א שאם החוזה אמור
להסתיים ביולי, ההצעה של המעסיק היא לחדש אותו מספטמבר
מה שמתיר את העובד חודשיים ללא עבודה במידה והוא מסכים לחידוש החוזה. האם
גם במקרה זה העובד לא יהיה זכאי לפיצויים במידה והוא לא מעוניין לחדש את
החוזה? לפי חוק פיצוי פיטורין סעיף 9:
(א)
היה עובד מועבד על פי חוזה לתקופה קצובה והגיעה התקופה לקצה, רואים אותו
לעניין חוק זה כאילו פוטר, זולת אם הציע לו המעביד לחדש את החוזה. סירב
העובד לחדש את החוזה - רואים אותו, לעניין חוק זה, כאילו התפטר. (ב) הצעת המעביד לחדש את החוזה כאמור בסעיף קטן (א) צריך שתימסר לעובד לפחות שלושה חודשים לפני תום תקופת החוזה.
אך ההצעה היא למועד מאוחר יותר ממועד סיום החוזה? ז"א שאם החוזה אמור
להסתיים ביולי, ההצעה של המעסיק היא לחדש אותו מספטמבר
מה שמתיר את העובד חודשיים ללא עבודה במידה והוא מסכים לחידוש החוזה. האם
גם במקרה זה העובד לא יהיה זכאי לפיצויים במידה והוא לא מעוניין לחדש את
החוזה? לפי חוק פיצוי פיטורין סעיף 9:
(א)
היה עובד מועבד על פי חוזה לתקופה קצובה והגיעה התקופה לקצה, רואים אותו
לעניין חוק זה כאילו פוטר, זולת אם הציע לו המעביד לחדש את החוזה. סירב
העובד לחדש את החוזה - רואים אותו, לעניין חוק זה, כאילו התפטר. (ב) הצעת המעביד לחדש את החוזה כאמור בסעיף קטן (א) צריך שתימסר לעובד לפחות שלושה חודשים לפני תום תקופת החוזה.
חידוש חוזה לאחר תקופת הפסקה
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
במידה והחוזה הראשון הוא חוזה לתקופה קצובה המעסיק יכול לבקש את חידושו אך, העובד לא חייב להסכים לכך ןויכוללהיות זכאי לכל הזכויות הסוציאליות המגיעות לו. כמובן שיש לעיין היטב בחוזה העבודה המקורי. ובכל מקרההפסקה בת חודשיים ימים אינה מפסיקה את יחסי העבודה שבין הצדדים ולכן אני מציעה לך לשקול. אין חתימה על החוזה שוללת ממך פ"פ ואתה יכול גם לדרוש לקבל את המגיע לך ועדיין לחתום על חוזה העבודה. דהיינו כרגע אתה יכוללנסות ולנסכים על מה שטוב לך .
שעות נוספות
נופר
01/07/12
שלום רב,אני עובדת כנציגת שירות טלפוני בחברת פרטנר, בהיקף משרה של 60% כלומר התחייבתי ל4 משמרות בשבוע כשאר כל משמרת בהיקף של 6.5 שעות.כעת עקב תהליך התייעלות בחברה, אנו הנציגים צריכים לעבור הדרכות בנושאים נוספים בהם נתמוך במסגרת המענה ללקוחות.ההדרכות הנ"ל נקבעו להתקיים בנוסף לשעות העבודה אליהם התחייבתי.האם החברה יכולה לחייב אותי להשתתף בהדרכות אלה על-אף שחורגות ממסגרת המשרה אליה התחייבתי?
הדרכות לאחר שעות העובדנ
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
היא לא יכולה לחייב אבל ככל הנראה באם לא תלכי תמצאי עצמך או לא מקודמת או לא ממשיכה לעבוד במקום העבודה. בכל מקרה באם תחליטי ללכת לשם החברה תיהיה חייבת לשלם לך בנוסף על שעות ההדרכה.
ניצול ימי חופשה = התפטרות?
לילי
01/07/12
שלום,
יש לי ימי חופשה שהצטברו לי על פי חוק, ותכננתי לנצל אותם לצורך חופשה בחו"ל עם בעלי. ביקשתי מהבוס שלי אישור לצאת לחופשה הנ"ל, והוא אישר לי זאת.
לאחר זמן מה החליט שהוא משנה את דעתו ולא יכול לאפשר לי את ימי החופשה המבוקשים כרגע - למרות שיש לי ימים שהצטברו לזכותי לפי התלוש.
כרטיסי הטיסה כבר הוזמנו, ואני מתכוונת לצאת לחופשה למרות שהוא לא מאשר לי את החופשה בתאריכים הרלוונטיים (אחרי שקודם לכן אמר שהוא כן מאשר).
האם במידה שאצא לחופשה ולא אגיע לעבודה, נחשב הדבר כהתפטרות מהעבודה מצדי?
מה החוק אומר בעניין?
מה יהיה מצבי המשפטי? האם יש מה לעשות?
תודה רבה למי שיוכל לסייע לי.
לילי
יש לי ימי חופשה שהצטברו לי על פי חוק, ותכננתי לנצל אותם לצורך חופשה בחו"ל עם בעלי. ביקשתי מהבוס שלי אישור לצאת לחופשה הנ"ל, והוא אישר לי זאת.
לאחר זמן מה החליט שהוא משנה את דעתו ולא יכול לאפשר לי את ימי החופשה המבוקשים כרגע - למרות שיש לי ימים שהצטברו לזכותי לפי התלוש.
כרטיסי הטיסה כבר הוזמנו, ואני מתכוונת לצאת לחופשה למרות שהוא לא מאשר לי את החופשה בתאריכים הרלוונטיים (אחרי שקודם לכן אמר שהוא כן מאשר).
האם במידה שאצא לחופשה ולא אגיע לעבודה, נחשב הדבר כהתפטרות מהעבודה מצדי?
מה החוק אומר בעניין?
מה יהיה מצבי המשפטי? האם יש מה לעשות?
תודה רבה למי שיוכל לסייע לי.
לילי
ניצול ימי חופשה
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
הואיל ויצאת לימי חופשה לאחר שהסתמכת על מעסיקך אני לא רואה בזאת התפטרות מציד. באם מעסיקך לא ירצה אויתנגד שתשובתי לעבודה כאשר את תתיצבי לעבודה בתום החופשה זה יהווה פיטורים מצידו.
עבודה בסופר
טליה גולן
01/07/12
הי שלום אני קופאית בסופר הגעתי היום לעבודה והסגן אמר לי שאני ילך לבית כי מחר צריכים לעשות לי שימוע,רציתי לשאול האם זה חוקי שלא הודיעו לי בטלפון שהביאו אותי לעבודה ואחכ שלחו אותי לבית ?תודה רבה אשמח לתשובה מהירה ואולי לטיפים קטנים לשימוע למחר..
עבודה בסופר
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
ראשית על היום הנ"ל שהגעת לעבודה והמעסיק שלך אותך לביתך הוא חייב לשלם לך יום עבודה מלא. שית, זימון לשימוע צריך להיות מראש, כאשר בעת שימונו חייבים להודיע לך מדוע את מוזמנת לשימוע, ולהאפשר לך להתכונן אליו ואף להביא עימך נציג מטעמך. בכלאופן למחר אנא גשי עם מכישר הקלטה, תבדקי שנערך פרוטוקול שימוע. הפטורים דרך אגב לא צריכים להיות לאלתר אלא לאחר השימוע.
חזרה לעבודה
קארין
01/07/12
שלום יש לי שאלה אם עבדתי בחברה והתפטרתי ממנה תוך כמה זמן אני יכולה לחזור לאותה חברה אם לא משכתי את הפיצויים ??? תודה
חזרה לעבודה
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
אני מצטערת אבל לא ברור למה אתה חושב שיש לך אפשרות לשוב לעבודה. האם סוכם כך עם המעסיק? מדוע התפטרת ולפני כמה זמן?
בוס שמבקש שהפועל יבדק ע'י רופא מטעמו
חננאל
01/07/12
שלום לכולם
קיבלתי מכתב פיטורין ובזמן שנותר לי עד למועד הפיטורין אני לא חש בטוב.אני קבעתי תור לרופא שלי ואילו הבוס שלי מבקש לטענתו לאחר שהתיעץ עם עו'ד שאני ילך להיבדק אצל רופא מטעמו האם מותר לו לבקש דבר כזה??
תודה
קיבלתי מכתב פיטורין ובזמן שנותר לי עד למועד הפיטורין אני לא חש בטוב.אני קבעתי תור לרופא שלי ואילו הבוס שלי מבקש לטענתו לאחר שהתיעץ עם עו'ד שאני ילך להיבדק אצל רופא מטעמו האם מותר לו לבקש דבר כזה??
תודה
בדיקת ע"י רופא מטעם המעסיק
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
כן יש למעסיק אפשרות לבקש ממך להבדק ע"י רופא מטעמו במידה ואתה נבדק ע,י רופא מטעמך ומתפטר בדין מפוטר ע"י חוות דעת רופא מטעמך. - רופא תעסוקתי מטעמך. ב
מעסיק שלא מקבל את העובד מהקבלן לאחר 9 חודשים -כחוק
איציק
01/07/12
אני עובד בקופ"ח מסויימת, וקופת החולים טוענת שאין 'תקן' לתפקיד אותו אני מבצע, ולכן היא קונה את השירות מקבלן חיצוני. עקב כך, השכר מאוד נמוך, מכיון שהוא עובר דרך 'מסננת' ספק השירות (להלן: הקבלן), היחסים והזכויות אינן שווים כשל עובדי הקופה.לפי החוק, עובד קבלן עובר בצורה אוטומטית למקום העבודה לאחר תשעה חודשי עבודה, מה שלא קורה בעבודתי. מה ניתן לעשות? (*השירות בו אני עובד, אינו ניקיון)**אנחנו קבוצה של עשרות עובדים הסובלים מאותה בעיה.
תוספת קטנה:
איציק
01/07/12
עבודתנו גם לא נוגעת למיחשוב / פקידות.עבודתנו היא רפואית בעליל.
התפטרות מהעבודה
שירי
01/07/12
שלום,אני עובדת בקופת חולים בתפקיד של פקידה.אני עובדת שנה וחצי ומעוניינת להתפטר מהעבודה.מה עלי לעשות? כיצד אני צריכה לבצע תהליך זה?כמה זמו התראה מוקדמת?ומהן זכויותיי - האם זכאית לפיצויי פיטורין?תודה רבה
התפטרות
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
ראשית את צריכה ליתן הודעה מוקדמת שלחודש ימים וזאת במידה ואת עובדת משרה מלאה. עקרונית את אינך זכאית לפ"פ אלא באם את מתפטרת בדין מפוטרת עקב החריגים בחוק והואיל ולא ציינת סיבה חריגה להתפטרותך אני מבנה שאין לך כזו. בכל אופן יכוללהיות שחל עליך הסכם קיבוצי אני מציעה לך לפנות לנציגות הועד שלך בענין זה.
עובד שמתמרד ומקלל
ינאי מילשטיין
01/07/12
יש לנו עובד בעסק למזון שאנו מנהלים ולאחרונה הוא התחיל להתמרד לעשות הפוך ממה שאומרים לו לקלל בהודעות תפוצה ששיכות לעסק ובו חברים כל העובדים והמעסיק. מאחר ואנו אובדי עצות. אנו רוצים להוציא אותו לחופשה של 8 ימים או אפילו פחות על חשבון ימי חופשה שהוא צבר על מנת לצנן את הרוחות ולמנוע ויכוחים ומריבות בעבודה המצב בלתי אפשרי. הוא מגדף בכוונה על מנת שיפוטר. האם הוצאתו לחופשה כמובן עם מכתב מסודר שיפרט לו שזהו זמני היא חוקי?
עובד שסורר
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
יציאה לחופשה כפויה עלחשבון המעובד היא מתורת אבל על מועד יציאת העובד לחופשה יש להודיע זמן רב מראש ולכן אין פתרון זה מהווה פתרון מיידי. גם השעיה היא אסורה ולכן אני מציעהלזמן אותו בתב לשימוע מספר ימים מראש , למשל יומים שלוה מראש, במכתב לציין סיבות השימוע , לערוך לו שימוע כדין שיהיה גם מוקלט. כמובן לשמור את כל המייל שלו ולהנציג לו אותם וליתן לו התראה, או להחליט על פיטוריו. לאחר השימוע כמובן ולאחר התייעצות.
בדיקות הריון
ע.מ.א
01/07/12
האם אני צריכה להציג בפני המעסיק אישור שהייתי בבדיקות לצורך הריון או שמספיק שאיידע אותו? כי הוא לא אמר לי שאני צריכה לתת לו אישורים על הבדיקות
עקרונית יש להציג אישור גם באם המעסיק אינו מבקש זאת.
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
תיוק תכתובת שלילית בתיק האישי
מיקי
01/07/12
שלום,
הגשתי מועמדות למשרה בארגון ציבורי.
לתדהמתי, הוכנסה - ללא ידיעתי - תכתובת מייל לתיק המועמדות.
מדובר בתכתובת המציגה אותי באופן שלילי.
האם הדבר אפשרי? אם לא, מכח מה וכיצד עלי לפעול?
מיקי
הגשתי מועמדות למשרה בארגון ציבורי.
לתדהמתי, הוכנסה - ללא ידיעתי - תכתובת מייל לתיק המועמדות.
מדובר בתכתובת המציגה אותי באופן שלילי.
האם הדבר אפשרי? אם לא, מכח מה וכיצד עלי לפעול?
מיקי
תיוק תכתובת שלילית
עו"ד עדי פריאנטי
02/07/12
לא ברור כיצד תכתובת זאת הגיעה לתיק? מי מגיש אותה או מי שלח תכתבות זאת?



