פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חופשה כפויה
חופשה כפויה
שכר למלצרית
לצערנו זהו נוהג מקובל בהרבה מאוד מסעדות ובתי קפה
התפתרות בעקבות מעבר דירה
עברתי עם אשתי להתגורר בעיר קריית גת לאחר שחיינו כשלוש שנים בת"א עקב הרצון להתקרב למשפחה של אשתי.
רציתי לדעת האם מגיע לי פיצויים מעבודתי שבה עבדתי שנתיים וחצי למרות שהתפטרתי ולא פוטרתי??ועוד בעיה בתעודת זהות מופיע לי שאני מתגורר עדיין בירושלים האם זה בעייתי או חוזה שכירות שחתמתי בת"א ובקריית גת יהווה הוכחה לכך שעברתי עבור עבודתי באם אתבקש להמציא מסמכים המעידים על כך..
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי .
מעבר ליישוב פיתוח
שכר עבודה ללא העברת כרטיס עובד
שכר עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום של פדיון ימי חופשה
פדיון ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השעיית שומר וביטול משמרת
אני שומר המועסק ע"י קבלן שמירה
באמצע השבוע התרחשה תקלה במשמרת וייתכן שבאשמתי, אך עדיין כלום לא ברור. מנהל העבודה אמר שיהיה איתי בקשר ובמשך 4 ימים לא יצר קשר. 4 שעות לפני תחילת משמרת הלילה התקשרתי למנהל העבודה מכיוון שנודע לי ע"י צד שלישי שאני מושעה מהעבודה וביטלו לי את המשמרת. בשיחה הוא אישר שאני אכן מושהה מהעבודה למספר ימים לא ידוע ושמחכה לי מכתב השעיה במשרדי החברה, שהשבתי לו שנהוג לשגר מכתבי אזהרה לפני השעיה וכי זהוא עונש בעל השלכות כלכליות מרחיקות . בתשובה הוא אמר כי ניתן להשעות שומר עד 4 משמרות ללא מכתב אזהרה. האם הוא צודק?
שנית, הודיעו לי על ביטול משמרת כ 5 שעות לפני התחלתה וגם זאת לאחר פנייה שלי למעסיק! האין אני זכאי לתשלום עבור אותה משמרת שבוטלה בהתראה כלכך קצרה?
אשמח לתשובה בקשר לשתי הסוגיות שהעלתי
בכבוד רב
שומר פשוט
השעיית שומר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טיפול בצו ירושה
1. במסגרת טיפול בצו ירושה של קרוב משפחה ולבקשתו, מכר עורך הדין שלו דירה שקיבל בירושה וחייב אותו ב 17% משווי הדירה כדמי תיווך.
האם מותר היה לעורך הדין לשמש כמתווך ולגבות שכר לראות עינוי על תיווך שכזה מבלי לסכם איתו על שכרו בעניין זה.
2. עורך הדין החתים את קרוב משפחתי על הסכם שכר טרחה בסיסי וכן 7% משווי הירושה כשכר "הצלחה" למקרה שהטיפול בצוו הירושה יסתיים בהצלחה ללא התנגדות וללא הליכים משפטיים.
הטיפול כלל העברת בעלות שהיו על שם אשתו המנוחה, על שמו, האם שכר הצלחה שכזה חוקי?
בתודה מראש
שי
פנה לפורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות עובד בעת פטורים בעקבות אובדן כושר
פיטורים בשל מצב רפואי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר על משמרות התלמדות
שכר התלמדות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה באם מדובר בשעות נוספות או לא
אני עובדת משעה 08:00 עד 16:00 .משכורת לפי שעות. בחודש הקרוב באופן חד פעמי רק לחודש אני אתחיל לעבוד מ14:00 עד 23:00 האם אני אקבל את אותה המשכורת. האם מחיר לשעה של 08:00 עד 16:00 יהיה אותו הדבר כמו 14:00 עד23:00?
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עמלות
אני עוסק מורשה ויש לי אתר אינטרנט שאני מוכר בו מוצרים.
יש מספר אנשים שהתעניינו בהפצת פליירים למוצרים שלי באתר (בצורה בה אני יכול לזהות שהם הפנו את הלקוחות) ואני מעוניין לשלם להם עמלות.
אני לא מעסיק אותם ישירות, אלא הם פרילנסרים שמפרסמים אותי ומקבלים עמלה על כל מכירה. בנוסף, הם אנשים פרטיים ואין ברשותם עסק.
הבנתי מרואת החשבון שלי שאני יכול לשלם להם סכום של 4000 ש"ח בשנה ללא אישור מיוחד מרשות המיסים.
שאלתי היא, אם חס וחלילה אחד מהם יפצע בזמן שהוא מפיץ את הלינק לאתר שלי (למשל, כשהוא מחלק פליירים), האם יש לו עילה לתבוע אותי? או שמכיוון שסיכמנו מראש שהוא רק פרילנסר שמקבל עמלה על מכירה בלבד והוא אינו עובד שלי, אז אין לי סיכון כזה?
יחסי עובד מעביד
יחסי עובד מעביד- דיני עבודה
פוחד פחד מוות להתפטר באופן יזום
הישראלי, החיים היו לי ורודים. עבודה מצאתי בנקל, אחרי רעיון עבודה אחד, ולפי תנאי
העבודה והשכר שאני הצבתי בפני הבעלים של המקום בו התחלתי לעבוד. הבעלים של מקום
העבודה היה נראה אדם נחמד
וחביב מאוד, וזה רק מרושם חיצוני.
לאחר קבלתי למקום העבודה בתפקיד בכיר מאוד. תואמו לי קורסים והשתלמויות
מאוד יקרים על חשבון מקום העבודה, מקום
העבודה שילם על האוכל, נסיעות, וכמובן שכר לאותם ימי השתלמות רבים.
עת התחלתי לעבוד, החל כלפי יחס תובעני, ותוקפני . וזאת ללא סיבה
הנראית לעין. שעות עבודה שאיתם סגרתי בעל פה, ברעיון העבודה עם הבעלים לא כובדו .אני
מחויב לעוד 5 שעות שבועיות. ישנם 3 בעלים למקום, כאשר שניים מהם, הם טיפוסים גסי
רוח (וזאת לדעת לקוחות המקום) כל פניה אליי נעשית בצעקות רמות ובביטויים מעליבים('אוטיסט','דפוק'),
למרות שכל פעם מחדש וב99 אחוז מהפעמים, אחרי שאני מסביר את עמדתי, התשובה התמצתית והלקונית שלהם 'אתה צודק, תמשיך ככה את העבודה
שלך'. היחס של הפקידות במקום משפיל אף יותר, למרות שבסדר תקני אני הוא זה שצריך לתת להם את
ההוראות, אני בעצם זה שמקבל הוראות מהם, ביחס מזלזל.
וצעקני, אחת מהם אף הגדילה לעשות, ואיימה עליי בצעקות שתחתוך אותי!!! וזאת רק בגלל שהערתי לי
בעדינות, שתנמיך את הקול.
כמה שישמע מצחיק, אחת מהם שולחת לי רמיזות מניות לעיתים, וזאת בידיעה
שאני אדם נשוי. אני מתבייש להגיד. אבל זה ממש לא נעים. רק עכשיו אני מבין מה זה הטרדה
מינית בעבודה.
השותף שלי לעבודה פוטר כערף עין ללא סיבה מוצדקת ממשית אחרי 15 שנות
עבודה.בגלל שהוא היה נכנס ללחץ בסוף יום העבודה ללכת למשפחה והילדים..ולפי הכרותי
עם הבן אדם שיחת הבהרה הייתה יכול לעזור. ועליו מעדות אובייקטיבית אישית, אני יכול
להגיד שמדובר באדם מקצועי, מדרגה ראשונה, שלי עצמי היה לוקח שנים להגיע לרמה שלו.
דבר שמכניס בי חשש בעבודה לאורך זמן עם מקום העבודה הנל
החיים שלי בזבל, אני בן אדם
גמור, אני כרגע מספר 2 במקום העבודה(אחרי הבעלים).אני מחזיק תחתיי עקב ההשתלמויות ,את
הניהול הטכני, של מותג חדש שנכנס לחברה. אני כבר לא יכול להמשיך או שאני עוזב או
שאני פוגע בעצמי.
אני חייב לציין שמעולם לא חתמתי עם הבעלים על שום חוזה כלשהוא, לא על
קנסות אם אני עוזב, תנאי שכר, שעות עבודה וכו'. הכל נעשה
בלחיצת יד
אם אני עוזב יש איזה דרך שאני יחויב בגין ההשקעה,של ההכשרה המקצועית
שהשקיעו בי.? או להפך לעקב לי את השכר.?
התפטרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה ותנאים סוצילאים
פנסיה ותנאים סוציאליים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים / התפטרות
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה בשישי ושבת
ימי מחלה בשישי שבת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים והודעה מוקדמת
הוא מצידו אמר שהוא לא מגיע יותר לעבודה.
שאלתי היכן החוק עומד לצידי במקרה כזה,אם בכלל. קראתי בסעיף 7 לחוק הפיטורים משהו על עובד שלא נתן ימי הודעה מוקדמת.מה רלוונטי לנושא?
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גילוח בעבודה
גילוח בעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
אני עובדת בשופרסל שנתיים, 6 ימים בשבוע, תנאי העסקתי הם משכורת מינימום ו-75% משרה לתנאים סוציאלים. נאמר לי לאחרונה שמגיע לי 5 שעות חופש בחודש ולפי זה חופשה שנתית. דיברתי עם חשבת שכר (מכרה), והיא אמרה לי שאם אני עובדת 6 ימים בשבוע מגיע לי יום בחודש לפי חוק ושאחוזי המשרה לא נוגעים בחופשה. איך אני מבררת מה נכון או יותר נכון מה אומר החוק.
אשמח לקבל תשובה מהירה.
תודה, פנינה
ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מונה קיזוז
מונה קיזוז- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המתנה של 6 חודשים
הועסקתי במשך עשרה חודשים וקיבלתי מכתב הפסקת עבודה. קיבלתי פיצויים. כעת אני מועמדת להעסקה שוב באותה חברה. נאמר לי על ידי כח אדם בחברה כי מאחר וקיבלתי פיצויים יהיה עלי להמתין 6 חודשים כדי להיות מועסקת שוב על ידם. האם זה חוקי?
המתנה של 6 חודשים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עלי לבקש מהבוס לגבי תנאים בעבודה חדשה
עבודה חדשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי ההבראה
דמי ההבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה נגד מכבי
מכבי החזירו לבית הדין מכתב מנומק שאיני יכול לתבוע את מכבי בבית דין לתביעות קטנות אלא בבית דין לעבודה.
שאלתי את הפורום האם נכון הדבר??
תביעה נגד קופה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעיית פרטיות
2. האם מותר לו לפתוח את המשרד שלי כשאני נמצאת בארוחת צהריים או במשרד בחדר אחר ללא רשות . במידה ואני בחופשה זה בסדר . אבל זו לא חדירה לפרטיות ?
פרטיות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת בקשה לבית המשפט לענייני עבודה
2. אם אני מבין נכון מאחר ואסור לשלוח תצהירים בפקס - אזי אסור גם לשלוח בקשה בפקס . אני מבין נכון ?
תודה רבה
הגשת בקשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




