פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
זו הרעת תנאים? מה ניתן לעשות?
אובדת עצות :(
19/08/12
שלום רב,אני פונה בשמי ובשם עוד 2 עמיתות לעבודה, שלושתינו עובדות בחברה כ20 שנים. לפני כ7 שנים במהלך ״שיחת שכר שנתית״ נאמר לנו שבמקום העלאה בשכר שתתבטא חודש - נקבל את אותה העלאה כמשכורת 13.שנתיים
לאחר מכן נאמר לנו שעדיין נקבל את המשכורת 13 אך מטעמי נוחות של החברה
נקבל בכל רבעון רבע ממנה תחת הסעיף ״בונוס״ (ללא כל תנאי/תלות ברווחי
החברה) בתלוש השכר - ואכן כך היה במשך שנים רבות.לפני
כ8 חודשים הוחלפה כל ההנהלה הבכירה והמנכ״ל נתן הוראה לבטל את כל הבונוסים
שניתנו לעובדים. (חשוב לי להזכיר שהוסבר לנו שהעלאה בשכר הינה ללא כל תנאי
ורק מטעמי נוחות של ההנהלה תינתן אחת לרבעון ותופיע תחת הסעיף ״בונוס״ -
כך שהסכום המדובר הינו חלק בלתי נפרד מהשכר שלנו)בנוסף לכך היה גל פיטורים מה שהביא להוספת תחומי אחריות לכל אחת מאיתנו, מיותר לציין שהוספת העבודה לא הביאה להוספה בשכר אלא שבסופו של יום אנו עובדות הרבה יותר קשה מבעבר והשכר שלנו נמוך יותר!מהיום בו ההנהלה הוחלפה אנו ב״קרב תמידי״ לנסות ולהשיב את מה שהובטח לנו לפני כ7 שנים.(המנהל שהבטיח את הכל עדיין עובד בחברה ומצודד בנו אך בפועל לא נעשה דבר)אנו בנות 55-57 לכן התפטרות היא המוצא האחרון עקב המצב הכלכלי יחד עם זאת המצב הנוכחי בעבודה בלתי נסבל ומשפיע לרעה על חיינו האישיים.אשמח לדעת מה ניתן לעשות?תודה מראש,רחל.
לאחר מכן נאמר לנו שעדיין נקבל את המשכורת 13 אך מטעמי נוחות של החברה
נקבל בכל רבעון רבע ממנה תחת הסעיף ״בונוס״ (ללא כל תנאי/תלות ברווחי
החברה) בתלוש השכר - ואכן כך היה במשך שנים רבות.לפני
כ8 חודשים הוחלפה כל ההנהלה הבכירה והמנכ״ל נתן הוראה לבטל את כל הבונוסים
שניתנו לעובדים. (חשוב לי להזכיר שהוסבר לנו שהעלאה בשכר הינה ללא כל תנאי
ורק מטעמי נוחות של ההנהלה תינתן אחת לרבעון ותופיע תחת הסעיף ״בונוס״ -
כך שהסכום המדובר הינו חלק בלתי נפרד מהשכר שלנו)בנוסף לכך היה גל פיטורים מה שהביא להוספת תחומי אחריות לכל אחת מאיתנו, מיותר לציין שהוספת העבודה לא הביאה להוספה בשכר אלא שבסופו של יום אנו עובדות הרבה יותר קשה מבעבר והשכר שלנו נמוך יותר!מהיום בו ההנהלה הוחלפה אנו ב״קרב תמידי״ לנסות ולהשיב את מה שהובטח לנו לפני כ7 שנים.(המנהל שהבטיח את הכל עדיין עובד בחברה ומצודד בנו אך בפועל לא נעשה דבר)אנו בנות 55-57 לכן התפטרות היא המוצא האחרון עקב המצב הכלכלי יחד עם זאת המצב הנוכחי בעבודה בלתי נסבל ומשפיע לרעה על חיינו האישיים.אשמח לדעת מה ניתן לעשות?תודה מראש,רחל.
לפנות לעו"ד
עינת
19/08/12
מדובר במצב מורכב שלא ניתן לתת פתרון עליו באמצעות פורום ולא מומלץ יצוג עצמי במצב כזה. לדעתי זה יהיה רשלני לנסות לתת פתרון ע"ג הפורום.
הרעת תנאים
עו"ד עדי פריאנטי
19/08/12
לאובדות עצות תשלום רב,
עסיקנן במצב הו צריך לבחון מה נפקותה של הבטחה מלפני שנים רבות או נוהג שנהוכ=ג במקום העבודה. והאם הבונוסים הם אכן בונוסים או פקיציה והם מהווים חלק משכרם. זאת לא ניתן לעשות באמצעות הפורום - על מנת ליתן לכן תשובה עניינית ונכונה יש לבדוק חוזים/הסכמים שלכם מולהחברה, השתלשלות עניינים כרונולוגית ותלושי שכר. לכל הגדרה של רכיב שכר יש השלכות לגביכן, בין אם מדובר בהרעה מוחשית או לאו , בין באם מדובר בשכר אשר מהווה חלק מרכיב לפנסיה ולפיטורים ובין אם לא. לכן תשובה בפורום זה לא יכולה להיות ממצה ונכונה לכם ואני מציעה לכן לפנות עוה"ד בתחום.
עסיקנן במצב הו צריך לבחון מה נפקותה של הבטחה מלפני שנים רבות או נוהג שנהוכ=ג במקום העבודה. והאם הבונוסים הם אכן בונוסים או פקיציה והם מהווים חלק משכרם. זאת לא ניתן לעשות באמצעות הפורום - על מנת ליתן לכן תשובה עניינית ונכונה יש לבדוק חוזים/הסכמים שלכם מולהחברה, השתלשלות עניינים כרונולוגית ותלושי שכר. לכל הגדרה של רכיב שכר יש השלכות לגביכן, בין אם מדובר בהרעה מוחשית או לאו , בין באם מדובר בשכר אשר מהווה חלק מרכיב לפנסיה ולפיטורים ובין אם לא. לכן תשובה בפורום זה לא יכולה להיות ממצה ונכונה לכם ואני מציעה לכן לפנות עוה"ד בתחום.
שעות נוספות-עובדי מדינה
עדנה
19/08/12
שלום! אני עובדת מדינה ומקום עבודתי מחייב עבודה במשמרות (נתב"ג) כאשר אנו עובדים 12 שעות רצופות, 4 ימים בשבוע הכוללים שבתות, לילות, חגים וכו(כל עוד שדה התעופה עובד גם אנחנו עובדים). המעסיק שלי משלם לי שעות נוספות בהתאם למשמרת שבה אני עובדת (צהריים 20% לילה 50%) אך אינו משלם לי שעות נוספות מעבר ל-8 (כלומר על השעות ה-9, 10 ,11, 12) בטענה כי על פי החוזה אני מחוייבת לתת 5 משמרות בשבוע של 8 שעות. הדבר אבסורדי מאחר ומבנה המשמרות לא מאפשר לי לתת 5 משמרות של 8 שעות ולכן המעסיק "לוקח" את השעות היקרות ומשלים לי משמרת חמישית!! האם זה חוקי?! המעסיק אינו עומד בחוזה מולי וגם מנצל אותו לרעתי...בנוסף 5 משמרות של 8 שעות זה 40 שעות שבועיות ואילו 4 משמרות של 12 שעות זה 48 שעות שבועיות! הייתכן?!
שעות נוספות הנתב"ג
עו"ד עדי פריאנטי
19/08/12
עדנה שלום, אכן מה שאת רושמת אינו מתיישב עם חוק שעות עבודה ומנוחה. אך על מנת להיות לך לעזר הייתי מציעה כי תפני לעורך דין בתחום דיני העבודה עם חוזה העבודה על מנת לבדוק בדיוק את הענין לגבי הימים והשעות. תביני כי עובד שעובד שעות נובפות ביום חול לא מתוגמל עגון עובד שעובד שעות נוספות ביום מנוחה או עובד שעובד שעות נוספות ללא הפסקה בת 36 שעות לפחות אחת לשבוע. ולכן יש לעיין בהסכם העבודה טרם השבת תשובה עניינית.
קבלת פיצויים עקב הרעת תנאים
מירב
19/08/12
אח שלי התפטר מהעבודה עקב ניכויים לא חוקיים שבוצעו בתלוש משכורת על ידי המעביד. הוא מעוניין לתבוע את מקום העבודה על מנת לקבל את הפיצויים שמגיעים לו.בקצרה הניכויים היו עקב כך שהיו לו מינוס בבנק והבנק בשיתוף עם המקום עבודה ניכו לו באופן חד צדדי את רוב המשכורת . השאירו לו רק 1600 בלבד. שזה נוגד את חוק הגנת השכר.לטענת הבנק בפתיחת החשבון הם מחתימים לקוח על טופס שמאפשר חדירה חופשית לתלוש משכורת עקב מינוס בבנק ללא צורך לפנות לבית משפט.האם יש סיכוי לתביעה?בנוסף איך אח שלי יכול לקבל סיוע משפטי כי אין לו כסף לעו"ד.פנינו לעו"ד של סיוע משפטי דרך המדינה אך הם אמרו שהם לא מטפלים בזה. אז מי כן יכול לעזור לנו?תודה
קבלת פיצויים עקב הרעת תנאים
עו"ד עדי פריאנטי
19/08/12
מירב שלום רב,
האם הבנק לא פעל באמצעות הוצל"פ. נשצע לי תמוה כי הבנק או כל גורם אחר יכול לעשות בשכר של עובד כרצונו - זה לא אפשרי. אני מציעה לך לגשת לעוה"ד עם כל הניירת המעידה על כך, יכול להיות שהבנק פעל באמצעות ודרך הוצל"פ.
האם הבנק לא פעל באמצעות הוצל"פ. נשצע לי תמוה כי הבנק או כל גורם אחר יכול לעשות בשכר של עובד כרצונו - זה לא אפשרי. אני מציעה לך לגשת לעוה"ד עם כל הניירת המעידה על כך, יכול להיות שהבנק פעל באמצעות ודרך הוצל"פ.
העסקה בשבת
רינה
19/08/12
אני מורה למחול בסטודיו פרטי לילדים, עובדת פעמיים בשבוע. לעיתים אני נאלצת לבטל שיעורים וכדי לא לפגוע בשכרי אני עורכת השלמות שיעורים לילדים בימי שבת (משום שזה היום היחיד שמתאים לי וזו האילוץ הוא שלי ולא של המעסיק). השאלה שלי היא האם המעסיק מחויב לשלם לי 150% יותר משום שאני עובדת בשבת?
העסקה בשבת
עו"ד עדי פריאנטי
19/08/12
רינה שלום רב,
האם המעסיק שלך יודע כי את עובדת בשבת והאם הוא מאשר זא. הדבר אינו חוקי ללא קבלת אישור לכך ממשרד התמ"ת.
האם המעסיק שלך יודע כי את עובדת בשבת והאם הוא מאשר זא. הדבר אינו חוקי ללא קבלת אישור לכך ממשרד התמ"ת.
קיזוז תשלום רטרואקטיבי בגין ימי מחלה
קרן
19/08/12
אני מסיימת העסקה של מטפלת בביתי. רציתי לשאול האם מותר לי לקזז לה רטרואקטיבית שכר בגין 7 ימי מחלה שלקחה במהלך החודשים שעבדה אצלי. (גיליתי רק עכשיו שלא הייתי אמורה לשלם בגינם).
תודה
תודה
קיזוז ימי מחלה
עו"ד עדי פריאנטי
19/08/12
קרן שלום רב, במידה ואכן נערכה טעות את רשאית לקזז לה את ימי המחלה אשר שומו ביתר או בטעות מהפ"פ המגיעים לעובדת וזאת בכפוף גם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר.
הורדה מהמשכורת בגלל גניבה
דודו
19/08/12
באתי בבוקר לעבודה בחנות מוצרי חשמל ראיתי שגנבו מוצר מהותרינה בשווי 4000 שקלים אמר לי המנהל שיורידו ממכה מהמשכורית בשווי הנזק.לא חתמתי על שום הסכם ביני לבין המעסיק .לא ידוע מתי קרתה הגניבה (האם אני הייתי נמצא במשמרת ?)צריך לבדוק את המצלמות.ואני רוצה להבהיר שאין מנעול להויטרינה המנעול שבור מאז שהתחלתי לעבוד. ןאני דרשתי תיקון והרכבת מנעול חדש אבל לא החליפו אותו !.האם המעסיק זכאי להוריד מהמשכורת את שווי הנזק ? אם לא האם הוא יצליח (לפי שיקול דעתכם) לעשות זאת דרך תביעה (בית משפט)?ומה התנאים שנותנים לו לעשות זאת ?מחכה לתשובה תודה מראש
קיזוז שכר בגין גניבה
עו"ד עדי פריאנטי
19/08/12
דודו שלום רב,
ראשית אתה אינך חברת הביטוח של המעסיק וגם באם הייתה הגניבה עקב מחדלך ורשלנותך - מה שלא - אני מבינה - לא היה המעסיק יכול או רשאי לגבות הכסים בגין הגניבה משכרך!!! למעסיק אסור בשום אופן לקזז משכר העובד כספים ולא משנה בגין מה. בוודאי שלא בגין גניבה.
ראשית אתה אינך חברת הביטוח של המעסיק וגם באם הייתה הגניבה עקב מחדלך ורשלנותך - מה שלא - אני מבינה - לא היה המעסיק יכול או רשאי לגבות הכסים בגין הגניבה משכרך!!! למעסיק אסור בשום אופן לקזז משכר העובד כספים ולא משנה בגין מה. בוודאי שלא בגין גניבה.
הפרשות של מעבידים שונים במשך כל השנים
שי
18/08/12
איך אני מאתר את הכספים שהופרשו ע"י מעסיקים שונים במשך כ 20 שנה אחורה כגון פיצויים ביטוחיםבאילו חברות לחפש?
טוב שהתעוררת...
קרן פ.
18/08/12
תעשה חיפוש פשוט באינטרנט - "חברות ביטוח פנסיה". תקבל רשימה של כל חברה אפשרית שאי פעם היה לך בה משהו. תתחיל להתקשר לשרות הלקוחות של כל החברות ולבדוק.בעתיד אמורה להיות מערכת ממוחשבת אינטרנטית שתתן תשובה מיידית לשאלות כאלה, אבל בינתיים - תתחיל להתקשר.טיפ קטן לעתיד - אצל כל מעביד חדש תמשיך את הקרן פנסיה הקיימת, ואל תסכים לפתוח חדשה, גם אם יבלבלו לך את המוח עם שקרים שזה בלתי אפשרי.
גמר חשבון
אאא
18/08/12
לפי החוק תוך כמה זמן המעסיק צריך לתת צ'ק גמר חשבון?
כבר כמה חודשים לא קיבלתי את זה האם אפשר לתבוע?
כבר כמה חודשים לא קיבלתי את זה האם אפשר לתבוע?
???
אאא
21/08/12
קריאת אימיילים
אורן
18/08/12
שלום,
לאחרונה נתבקשתי לחתום על מסמך שמוותר על זכותי לפרטיות במחשב החברה. למעשה המעסיק מבקש שאוותר על זכותי לפרטיות ואאפשר לכל גורם בחברה להכנס למחשב ולקרוא את האימיילים.
ברור לי שזה רכוש החברה יחד עם זאת יש חוק שמגן על פרטיותי גם במחשב החברה.
א. האם מכתב זה חוקי, כלומר האם אני יכול לוותר על זכותי?
ב. האם אני חייב לחתום? ומה קורה אם אני לא חותם?
תודה רבה מראש, אורן.
לאחרונה נתבקשתי לחתום על מסמך שמוותר על זכותי לפרטיות במחשב החברה. למעשה המעסיק מבקש שאוותר על זכותי לפרטיות ואאפשר לכל גורם בחברה להכנס למחשב ולקרוא את האימיילים.
ברור לי שזה רכוש החברה יחד עם זאת יש חוק שמגן על פרטיותי גם במחשב החברה.
א. האם מכתב זה חוקי, כלומר האם אני יכול לוותר על זכותי?
ב. האם אני חייב לחתום? ומה קורה אם אני לא חותם?
תודה רבה מראש, אורן.
פרטיות במייל של העבודה
עינת
19/08/12
מההודעה לא כ"כ ברור האם הכוונה לויתור כללי על כל זכות לפרטיות במחשב החברה או ויתור נקודתי במיילים של העבודה (כלומר בכתובת מייל שניתנה ע"י המעסיק), אך כעקרון אין סיבה שתצפה לפרטיות וזוהי זכות שאתה בהחלט יכול לותר עליה (בניגוד לחוקי עבודה קוגנטיים, לדוגמא, עליהם לא ניתן לוותר).תזכור שהמחשב של העבודה מיועד לעבודה, ואם המעסיק מנטר את המידע שנכנס ויוצא במסגרת המחשב של העבודה - לא אמורה להיות בעיה עקרונית אם זה, כי אתה ממילא לא אמור לעשות שום דבר אישי ופרטי על המחשב של העבודה. בכ"א אם מדובר אך ורק במיילים אז על אחת כמה וכמה - הרי למה שתשתמש במייל של המעסיק למטרות פרטיות?לעניין החובה לחתום - אתה לא חייב לחתום. מה קורה אם אתה לא חותם? תלוי במעסיק. אין עונש המעוגן בחוק לעובד שאינו חותם על מסמך שכזה.אגב - משהו חשוב שלא ציינת במסגרת ההודעה היא האם מדובר במקום עבודה חדש (שאז זה לגיטימי) או במקום עבודה קיים, שאז אולי אולי אולי מדובר בהרעת תנאים (למרות שבעיני זה טיפה מופרך).
מעבר שלי לעיר אחרת
אביבית
17/08/12
שלוםם רב, אני עובדת בחברה גדול כבר שנתיים וחצי. בעוד כשבועיים אני עוברת לעיר אחרת בה גם כן יש סניפים של החברה. רציתי לשאול האם הם מוכרחים להציע לי סניף בעיר החדשה? אם הם מפטרים אותי ומודיעים לי מראש חודש ואני לא יכולה לעבוד בימים האלה בעיר הקודמת כי אני כבר אהיה בעיר אחרת זה חוקי מצדם? תודה רבה
האם לחברה יש חובה להעסיק במקום מגורים חדש
עו"ד אחז אגם
18/08/12
אביבית שלום,החברה אינה חייבת לשנות את מיקום העסקתך בעקבות המעבר. אם את עובדת מוערכת, יכול להיות שזה מה שהם ירצו לעשות. אם לא תוכלי להעניק את תקופת ההודעה המוקדמת המעביד יוכל לקזז את הסכום משכרך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תביעה בגין אי תשלום שכר
יניב
17/08/12
המקרה הוא כזה: אני מתכנת ועבדתי בשכר לפי שעה עבור חברה בע"מ הרשומה באנגליה המונה 3 אנשים (3 שותפים, 2 גרים בחו"ל ואחד בארץ). החברה חייבת לי כ 4000 ש"ח והשותפים מסרבים לשלם.הייתי מעוניין לדעת האם אוכל לתבוע את השותף שגר בארץ אישית (למרות שזו חברה בע"מ)? אם כן, האם בבית דין לתביעות קטנות או בית דין לעבודה?אם לא, מה האופציות שנותרו לי?תודה מראש, יניב.
האם ניתן לתבוע מנהל תביעה אישית
עו"ד אחז אגם
18/08/12
יניב שלום,ראשית ככל שהייתה מועסק אצלהם בשכר תוכל לתבוע אותם רק בבית הדין לעבודה.לגבי תביעה אישית של המנהל, ככל שתוכל להראות שהוא עשה מעשים שהיה בהם להסתתר מאחורי האישיות המשפטית של החברה, תהיה לך עילה אישית נגדו, אולם אני חייב לומר שהמקרים שבתי הדין מקבלים תביעות כאלו הם מועטים מאוד.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שלום רב! יש לי שאלה חשובה
אלה
17/08/12
אתמול התקבלתי למקום עבודה חדש. וממחלקת משאבי אנוש דרשו ממני להביא אישור מהבנק עם חשבון על שמי. הבעיה שכבר מספר שנים אינני משתמשת בחשבון בנק עקב עיקול החשבון והוספת התיק לאיחוד תיקים. לפי מה שנאמר ממחלקת משאבי אנוש שאם לא אוכל להביא אישור הנ"ל לא יוכלו לקבל אותי לעבודה. האם זה חוקי? בתקופת העסקתי בעבודה הקודמת (פוטרתי לפני 4 ימים) כל כספי השכר היו נכנסים לחשבון של חברה שלי (לא מעבודה) ומספר פעמים שיניתי מספר חשבון בתקופת העסקתי (6 שנים) ללא שום שאלות ובעיות מצד המעביד. כמו כן ניסיתי לפתוח חשבון בבנק הדואר וקיבלתי סירוב. המנהל של הסניף לא טרח להסביר מדוע.ובכן המסקנה שאני לא יכולה לעבוד ולקבל שכר וכתוצאה מכך לא יכולה לכלכל את משפחתי כראוי ולפרוע חובות. מה ניתן לעשות?
האם המעביד חייב להעביר את משכורתי לאדם אחר
עו"ד אחז אגם
18/08/12
אלה שלום,אני חייב לומר שהסוגיה אותה את מעלה איננה סוגיה שקשורה לחוק אלא עניין התנהלותי של המעביד בלבד. מצד אחד, אין כל בעיה חוקית שתתני למעביד איזה חשבון בנק שתרצי לצורך העברת הכספים. מצד שני, למעביד יכולים להיות קריטריונים משלו להעסיק עובדים ועל כן הוא יכול לא להסכים. נראה לי שאם תשבו ותנסו למצוא פתרון יצירתי, תוכלי להגיע לדברים (חשבון בבנק הדואר).אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הפרשה לקרן פנסיה
ענת
17/08/12
האם הפרשה לפנסיה בחודש שבו קזזו לי דמי מחלה מהמשכורת תקטין את ההפרשה לפנסיה או תשולם על פי הברוטו שסוכם מראש . ..?
האם חוזה עבודה לפיו משכורתי החודשית שהיא 4500 היא גלובלית נחשב לחוזה חוקי ? ( עד 10 שעות עבודה נוספות בחודש לא ישולמו לי - כך נכתב בחוזה )
האם חוזה עבודה לפיו משכורתי החודשית שהיא 4500 היא גלובלית נחשב לחוזה חוקי ? ( עד 10 שעות עבודה נוספות בחודש לא ישולמו לי - כך נכתב בחוזה )
לפי איזה שכר מפרישים לקרן הפנסיה
עו"ד אחז אגם
18/08/12
ענת שלום,השכר לפיו מפרישים לקרן הפנסיה הוא אחוז מהשכר בפועל ומכאן ככל, שהשכר ירד בחודש מסוים כך גם ההפרשה.חוזה להעסקה גלובלית הוא בסדר, לרבות עניין השעות הנוספות, אולם קיימות שתי שאלות: האם את עובדת עד 10 שעות בחודש? האם במשכורת רכיב השעות הנוספות הוא נפרד?אם את עובדת יותר מ-10 שעות בחודש, באופן משמעותי יותר ובאופן קבוע תוכלי לתבוע את ההפרש. אם השעות הנוספות אינן מופיעות כרכיב נפרד בשכר תוכלי לתבוע את השעות הנוספות שלך, כאילו לא שולם לך בגינן.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
זכויות עובד
שירן מ
17/08/12
שלום,עבדתי בסופר כקופאית חודשיים ושלושה שבועות ופוטרתי,היה לי שימוע ויום למחרת קיבלתי את המכתב פיטורין,במכתב צויין תאריך קבלת המכתב 20.07 ותאריך סיום העבודה 20.07 זאת אומרת מהיום להיום,כששאלתי את המנהל מה עם ימי התראה אז הוא אמר לי שלפי תקופת העבודה שלי לא מגיע לי ימי התראה למרות שעל פי חוק אני יודעת שמגיע לי יומיים ימי התראה.חשוב לציין שלא פוטרתי על משהו חמור אלא סתם חיפשו אותי כך שלא הייתה סיבה מוצדקת לפטר אותי מהיום להיום ואכן על פי התלוש לא שולם לי על היומיים האלה שבהם ויתרו על נוכחותי.דבר שני לא היו משלמים לנו שעות נוספות לא משנה עם עבדתי 11 שעות ביום או עבדתי שישי או מוצ"ש או אחרי חצות זה לא היה משנה כי על כל שעה שילמו 22.04 גם על השעה העשירית והאחד עשרה שילמו 22.04 כך שלא שילמו על שעות נוספות.כשביררתי את זה אמרו לי שאצלם משלמים שעות נוספות רק עם עוברים את המכסה של 186 שעות עבודה בחודש וזה על פי חוזה קיבוצי.חשוב לציין שכשחתמתי על חוזה עבודה קראתי את כולו ולא צויין אף דבר כזה.האם זה חוקי?
מתי מקבלים שעות נוספות
עו"ד אחז אגם
18/08/12
שירן שלום,ראשית, את אכן זכאית ליומיים הודעה מוקדמת.שנית, על פי חוק שעות נוספות לא מחושבות על בסיס חודשי, אלא על בסיס יומי, או על בסיס שבועי, בשום מקרה על בסיס חודשי.ממילא נראה לי שאת חתומה על חוזה עבודה אישי ולא על ההסכם הקיבוצי ומדובר בניסיון של המעביד לפתור אותך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
מספר שאלות, תודה מראש
זיו
17/08/12
שלום רב
שמי זיו בן 31.
עבדתי כשנה ושמונה חודשים בחברה עד שהחלטתי להתפטר.
בימים אלה אני רוצה לפנות למעסיק שלי ולבקש את מה שמגיע לי כחוק וכחלק
מהלמידה שלי את הנושא נתקלתי במספר סוגיות שלא היו לי ברורות לכן אשמח לתשובות.
המעסיק שלי הפריש לי 8 ושליש לטובת כיסויי פיצויי פיטורין, בחוזה מצויין שפיצויי פיטורין יגיעו בכל מקרה של
הפסקת עבודה. אני מצרף ציטוט מהחוזה למען הסר ספק
בחוזה כתוב:"כל
עוד העובד הינו עובד החברה יפרישו החברה והעובד לקופת גמל (כמשמעותה בס' 47 לפק'
מס הכנסה), במסגרת ביטוח מנהלים, וזאת במקום ולשלילת כל התחייבויות אחרות של החברה
בגין פיצויי פיטורין ואו תגמולים ע"פ תנאי הפוליסה כאמור, את הסכומים
כמפורטים להל"ן:"
א. החברה תפריש סכום
השווה ל-13 ושליש אחוזים ממשכורתו (להלן: "הפרשות החברה")
ב. העובד יפריש על
חשבונו הוא סכום השווה ל-5 אחוזים ממשכורתו (להלן:"הפרשת העובד"). העובד
נותן בזה את הסכמתו כי החברה תנכה את הפרשת העובד ממשכורתו.
ג. 5 אחוז מתוך הפרשת
החברה בתוספת הפרשת העובד, ביחד ביחד עם הפרשי הצמדה ורווחים על אותן הפרשות,
ישמשו ככספי התגמולים לטובת העובד ואו שאריו.
ד. יתרת ה-8 ושליש מתוך
הפרשות החברה, ביחד עם הפרשי ההצמדה ורווחים על אותן הפרשות, ישמשו לכיסוי פיצויי
הפיטורין שיגיעו לעובד בכל מקרה של הפסקת עבודה למעט אם פוטר בנסיבות המפורטות בסעיף 19
ג' להלן.
השאלה הראשונה שלי היא האם הפיצויים האלו מגיעים לי או שלא הבנתי דבר
מה.
דבר נוסף, המעסיק החל להפריש לי פנסיה רק לאחר 8 חודשי עבודה,
כשביררתי את הדברים עם מבטחים הם אמרו לי שחברה יכולה לעקב הפרשת פנסיה עד כששה
חודשי עבודה.
והשאלה השניה היא: במידה ויש חוזה אישי בין עובד מעביד, האם לא אמורה
להיות התייחסות למתי מתחילים להפריש את כספי הפנסיה? אם לא מצוייה בחוזה התייחסות
לכך האם זה חוקי לעקב כך את ההפרשה? (אמנם אין לי הוכחה לכך ואולי זה לא רלוונטי,
אך בראיון העבודה כששאלתי שאלות לגבי הפנסיה הוא הציג את זה כאילו מפרישים לי מהחודש
הראשון )
אחרי הכל מדובר כאן בסכומים קטנים יחסית ולהערכתי זה לא הצדיק פניה ישירה
לעו"ד, הייתי שמח אם תוכלו להמליץ לי מהם הצעדים שעלי לעשות כדי לקבל את מה
שמגיע לי (במידה ומגיע לי), ואם ישנן דרכים מקובלות לפני פניה משפטית, אשמח לדעת
גם אותן כי גם אני אחרי הכל הייתי שמח להימנע מתביעה משפטית במידה ואפשר לפתור זאת
אחרת.
חשוב לי להבין את כל התשובות האלו לפני שאני פונה אליו כי הוא חלקלק ואני
לא מעוניין לצאת מבולבל ומרומה מהפנייה אליו.
תודה רבה
שמי זיו בן 31.
עבדתי כשנה ושמונה חודשים בחברה עד שהחלטתי להתפטר.
בימים אלה אני רוצה לפנות למעסיק שלי ולבקש את מה שמגיע לי כחוק וכחלק
מהלמידה שלי את הנושא נתקלתי במספר סוגיות שלא היו לי ברורות לכן אשמח לתשובות.
המעסיק שלי הפריש לי 8 ושליש לטובת כיסויי פיצויי פיטורין, בחוזה מצויין שפיצויי פיטורין יגיעו בכל מקרה של
הפסקת עבודה. אני מצרף ציטוט מהחוזה למען הסר ספק
בחוזה כתוב:"כל
עוד העובד הינו עובד החברה יפרישו החברה והעובד לקופת גמל (כמשמעותה בס' 47 לפק'
מס הכנסה), במסגרת ביטוח מנהלים, וזאת במקום ולשלילת כל התחייבויות אחרות של החברה
בגין פיצויי פיטורין ואו תגמולים ע"פ תנאי הפוליסה כאמור, את הסכומים
כמפורטים להל"ן:"
א. החברה תפריש סכום
השווה ל-13 ושליש אחוזים ממשכורתו (להלן: "הפרשות החברה")
ב. העובד יפריש על
חשבונו הוא סכום השווה ל-5 אחוזים ממשכורתו (להלן:"הפרשת העובד"). העובד
נותן בזה את הסכמתו כי החברה תנכה את הפרשת העובד ממשכורתו.
ג. 5 אחוז מתוך הפרשת
החברה בתוספת הפרשת העובד, ביחד ביחד עם הפרשי הצמדה ורווחים על אותן הפרשות,
ישמשו ככספי התגמולים לטובת העובד ואו שאריו.
ד. יתרת ה-8 ושליש מתוך
הפרשות החברה, ביחד עם הפרשי ההצמדה ורווחים על אותן הפרשות, ישמשו לכיסוי פיצויי
הפיטורין שיגיעו לעובד בכל מקרה של הפסקת עבודה למעט אם פוטר בנסיבות המפורטות בסעיף 19
ג' להלן.
השאלה הראשונה שלי היא האם הפיצויים האלו מגיעים לי או שלא הבנתי דבר
מה.
דבר נוסף, המעסיק החל להפריש לי פנסיה רק לאחר 8 חודשי עבודה,
כשביררתי את הדברים עם מבטחים הם אמרו לי שחברה יכולה לעקב הפרשת פנסיה עד כששה
חודשי עבודה.
והשאלה השניה היא: במידה ויש חוזה אישי בין עובד מעביד, האם לא אמורה
להיות התייחסות למתי מתחילים להפריש את כספי הפנסיה? אם לא מצוייה בחוזה התייחסות
לכך האם זה חוקי לעקב כך את ההפרשה? (אמנם אין לי הוכחה לכך ואולי זה לא רלוונטי,
אך בראיון העבודה כששאלתי שאלות לגבי הפנסיה הוא הציג את זה כאילו מפרישים לי מהחודש
הראשון )
אחרי הכל מדובר כאן בסכומים קטנים יחסית ולהערכתי זה לא הצדיק פניה ישירה
לעו"ד, הייתי שמח אם תוכלו להמליץ לי מהם הצעדים שעלי לעשות כדי לקבל את מה
שמגיע לי (במידה ומגיע לי), ואם ישנן דרכים מקובלות לפני פניה משפטית, אשמח לדעת
גם אותן כי גם אני אחרי הכל הייתי שמח להימנע מתביעה משפטית במידה ואפשר לפתור זאת
אחרת.
חשוב לי להבין את כל התשובות האלו לפני שאני פונה אליו כי הוא חלקלק ואני
לא מעוניין לצאת מבולבל ומרומה מהפנייה אליו.
תודה רבה
ממתי מפרישים לקרן פנסיה
עו"ד אחז אגם
18/08/12
זיו שלום,אני חייב לומר לך שהסעיף אותו אתה מצטט אכן ככל הנראה התכוון כי גם במקרה של התפטרות תקבל את הפיצויים, שכן בסיפא של הסעיף מצוין באופן מפורש כי הסיבה היחידה לא לקבל את הכספים היא בגין הפרה של סעיף 19, דבר שאיננו במקרה זה.לגבי קרן הפנסיה, ככל והייתה לך קרן קודמת, על המעביד להפריש לך הלך מהחודש השלישי ועליו לשלם רטרואקטיבית. אם לא הייתה לך קר, הוא יכול לשלם החל מהחודש השישי. דע כי בהתאם לחוק איחור בתשלום של עד 3 חודשים אינו מפסיק את הפנסיה ועל כן מעסיקים רבים משלמים באיחור, אולם גם אם הוא משלם לאחר 8 חודשים הוא עדיין אמור להפריש את הכספים השייכים לחודש השישי, אחרת הוא עלול להחשב למבטח שלך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
עובד מקדונלדס
פלוני אלמוני
17/08/12
1. שלום אני מבאר שבע ועובד במקדונלס בעין יהב סניף בדרך לאילת מכיוון שביתי רחוק ממקום המגורים הרשת מספקת לנו דירות / מגורים בישוב הסמוך... בהמון מקרים לעיתים אין דרך לאסוף אותנו עם רכב העבודה ואני נאלץ ללכת ברגל למעלה ל30-40 דקות הליכה בחום העז של הערבה על כביש ולא על מדרכה או שביל או מדרכה המיועדת לכך גוף כדי סיכון על חיי לעיתים רבות יותר אני נאלץ לחכות במקום העבודה שלי עד המסעדה תיסגר ויקחו אותי למגורים לעיתים אני נאלץ להמתין גן שעתיים שלוש על חשבוני 2.אני עובד 6 משמרות בשבוע לפחות 10 שעות ביום המשמרת ה6 נופלת ביום השבת והרשת משלמת אך ורק 150 אחוז עבור כל היום למרות שזה נופל על המנוחה השבועית שלי3. אני פוחד כי אחראית עליי נוגע לי כי לי מס מסמפטת אותי יותר מכון לא סובלת אותי אני פוחד כי היא תגרום להרעה בעבודה תגרום לי לי או שתפתר אותי..... מה עליי לעשות תודה מראש...
בנוסף
פלוני אלמוני
17/08/12
בנוסף אנו לא מקבלים הפרטי שעות עבודה רק במעדה עו״ד רוצה צריך לפנות למשרדים של ההנהלה, פעם מנהל המשמרת צעק עליי איני יודע מה הסיבה והוא העיף אותי ולא שולם לי יום העבודה השלם2. פגישות עבודה לא משלמים והחצופה היא שקובעים בשעה מסויימת והם מאחרים נאלצים להמתין זמן רב כשעה בערך ויתר ובכלל לא משלמים על כך
עבודה במקום מרוחק
עו"ד אחז אגם
18/08/12
שלום רב,אני חייב לומר כי המעביד אינו חייב לדאוג לך להסעה ו/או למקום מגורים קרוב יותר ומדובר בשיקול שלך אם אתה רוצה לעבוד שם או לא.לגבי השעות, בהחלט נראה כי לא משלמים לכם על פי דין. אם צריך עו"ד כדי לקבל את הפרשי השעות והדו"חות פנה לעו"ד.אם המעבידה שלך תחליט לפטר אותך, אין יותר מדי מה לעשות, אלא אם הפיטורים יהיו שלא כדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שאלה(לא עניתם לי מלפני יומיים)
צחי
16/08/12
שלום אני עובד במפעל 5 שנים היום אני בן 22 ואני מפוטר עוד שבוע רציתי לשאול מה התנאים שמגיעם לי גם מבחינת המעסיק וגם מבחינת אבטלה אני זכאי?
לכמה זמן?
על מה אני צריך לחתום או לא לחתום תוך כמה זמן אני מקבל את הפיצויים?
הבנתי מאנשים שזה בצ'ק?
תודה רבה.
לכמה זמן?
על מה אני צריך לחתום או לא לחתום תוך כמה זמן אני מקבל את הפיצויים?
הבנתי מאנשים שזה בצ'ק?
תודה רבה.
מה התנאים המגיעים לעובד מפוטר
עו"ד אחז אגם
16/08/12
צחי שלום,אתה זכאי לפיצויי פיטורים, חודש שכר עבוד כל שנת עבודה.הודעה מוקדמת בשווי של חודש שכר.דמי הבראה, אם לא קיבלת, עבור השנתיים האחרונות.ימי חופשה, ככל שנותרו לך. על המעביד להעביר לך את הסכומים תוך 15 יום מיום סיום יחסי עובד-מעביד.ביטוח לאומי, תוכל להכנס לאתר שלהם ולראות מה זכאותך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
העלבת והשפלת עובד
ש
16/08/12
שלום רב.
אני עובד ברשת מכירות כבר שנה וחצי בחודש האחרון צצו חילוקי דעuת חריפים ביני ובין המנהל הממונה מעליי.
ביום עבודתי נקראתי לשיחת שימוע ללא כל התרעה מוקדמת ובא הוטחו לפניי האשמות שרובם אינם נכונים ובסוף השימוע הפציר בי המנהל לחתום עליו אני סרבתי לחתום בשל חוסר אאמת וביקשתי העתק של השימוע על מנת לבחון אותו ולשקול את חתימתי ולא קיבלת את העתק.
יום למחרת קיבלתי את העתק מהמנהל שלי אך לא העתק המקורי !!
אחרי יומיים שהגעתי לעבודה מצאתי את מנהל האיזור שלי בסניף וכשפתחתי את המגירה מצאתי מכתב פיטורין זרוק במגירה לנוכח העובדות שלי ומול הלקוחות וכשקראתי אותו הוא אמר לי "זה בשבילך"
האם אני יכול לתבוע על השפלה ויחס מעליב על דבר כזה? האם ניתן לתבוע בעילת העלבת עובד ציבור?
אני עובד ברשת מכירות כבר שנה וחצי בחודש האחרון צצו חילוקי דעuת חריפים ביני ובין המנהל הממונה מעליי.
ביום עבודתי נקראתי לשיחת שימוע ללא כל התרעה מוקדמת ובא הוטחו לפניי האשמות שרובם אינם נכונים ובסוף השימוע הפציר בי המנהל לחתום עליו אני סרבתי לחתום בשל חוסר אאמת וביקשתי העתק של השימוע על מנת לבחון אותו ולשקול את חתימתי ולא קיבלת את העתק.
יום למחרת קיבלתי את העתק מהמנהל שלי אך לא העתק המקורי !!
אחרי יומיים שהגעתי לעבודה מצאתי את מנהל האיזור שלי בסניף וכשפתחתי את המגירה מצאתי מכתב פיטורין זרוק במגירה לנוכח העובדות שלי ומול הלקוחות וכשקראתי אותו הוא אמר לי "זה בשבילך"
האם אני יכול לתבוע על השפלה ויחס מעליב על דבר כזה? האם ניתן לתבוע בעילת העלבת עובד ציבור?
האם העלבת עובד היא עילה לתביעה
עו"ד אחז אגם
16/08/12
שלום רב,בסיפור אותו אתה מתאר, ישנה הפרה של זכות השימוע שלך (בזה שלא זומנת כדין), ובכך שפרוטוקול השימוע איננו תואם למציאות. לגבי העלבתך, היא אינה עילה נפרדת ויכולה לדור יחד עם פיטורים לא חוקיים לאור העילות האחרות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
האם בתור מעסיק אני יכול להעסיק בתיירות בשבת?
עידו
16/08/12
שלום, ברצוני לדעת האם זה בסדר להעסיק עובד ישראלי יהודי בשבת, מרצונו, באתר תיירות (קמפינג)? העובד הינו עובד שעתי ולא גלובאלי. הוא עובד כמה שעות שהוא רוצה, כולל ימי שישי שבת. הוא מקבל את תוספת האחוזים של שעות נוספות ושבת על פי החוק. האם אני יכול לאפשר לו להמשיך ולעבוד גם בשבת, כך שיוצא שהוא עובד בערך 27 ימים בחודש?
האם מותר להעסיק עובד 7 ימים בשבוע
עו"ד אחז אגם
16/08/12
עידו שלום,חוק שעות עבודה ומנוחה מחייב להעניק לעובד יום מנוחה אחד בשבוע. אתה יכול להעסיק את העובד בשבת אולם אז תצטרך להעניק לו יום מנוחה אחר. בכל מקרה אינך יכול להעסיק יותר מ-3 שבתות רצופות. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
פיצויי פיטורים – משרת סטודנט
סטודנט
16/08/12
עבדתי שנה וחצי במשרת סטודנט במשרד ממשלתי - 98 שעות חודשיות. עכשיו הסתיימה עבודתי בגלל נהלים ותקנים שלא מאפשרים לי להמשיך לעבוד שם. האם אני זכאי לפיצויי פיטורים מהמדינה?
האם פיטורים בשל סיום חוזה מזכים בפיצויים
עו"ד אחז אגם
16/08/12
שלום רב,לא תיארת כמה זמן אתה עובד בעבודה זו, אולם ככל שאתה עובד יותר משנה, גם אם אתה עובד 98 שעות בחודש, אתה זכאי לפיצויים באופן יחסי לעבודתך. אם סיום העבודה נעשה בדין סיום חוזה ברי דינו כדין פיטורים לכל עניין ודבר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
מעבר מעבודה במשרד לעבודה בבית הבוס
לא רלוונטי
16/08/12
שלום,
החברה בה אני עובד נקלעה לקשיים, לפני כשנה היינו 7 עובדים, ובמהלך השנה החברה הצטמצמה וכיום מונה 4 עובדים בלבד.
אתמול פיטרו 2 עובדות נוספות, כך שנותרנו 2, ואחת מהן מועמדת לפיטורין, כך יוצא שיתכן מאוד ואני ה"שורד" היחיד בחברה.
מנהלת החברה מעוניינת להעביר את העבודה מהמשרד שבו אנחנו נמצאים אל ביתה הפרטי, כך שאעבוד מהבית שלה.
האם יש לי עילה להתפטר ולדרוש תביעת פיצויים? לאור העובדה שהעבודה עוברת ממשרד לביתה הפרטי, בנוסף לשינוי החברתי המשמעותי.
תודה רבה
החברה בה אני עובד נקלעה לקשיים, לפני כשנה היינו 7 עובדים, ובמהלך השנה החברה הצטמצמה וכיום מונה 4 עובדים בלבד.
אתמול פיטרו 2 עובדות נוספות, כך שנותרנו 2, ואחת מהן מועמדת לפיטורין, כך יוצא שיתכן מאוד ואני ה"שורד" היחיד בחברה.
מנהלת החברה מעוניינת להעביר את העבודה מהמשרד שבו אנחנו נמצאים אל ביתה הפרטי, כך שאעבוד מהבית שלה.
האם יש לי עילה להתפטר ולדרוש תביעת פיצויים? לאור העובדה שהעבודה עוברת ממשרד לביתה הפרטי, בנוסף לשינוי החברתי המשמעותי.
תודה רבה
האם שינוי מקום העבודה מאפשר התפטרות כדין פיטורים
עו"ד אחז אגם
16/08/12
שלום רב,העברת מקום העבודה הינו עילה להתפטרות בדין פיטורים, רק אם המעבר מכריח אותך לנסיעה ארוכה יותר, או הוצאת כספים רבה יותר. עצם המעבר ממשרד לבית הבוס איננה עילה לכשעצמה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
האם העבודה חייבת לי 190 שקל??
בת 19
16/08/12
קבלתי תלוש משכורת על שלוש משמרות כמלצרית+2 ימיי תהלמדות.יצא לי שהסכום הוא כ-470 שקל (שכר נטו). אבל אני קבלתי שכר רק על כ-280 שקל. ההבדל הוא 190 שקל שהם מפרעה- מהי מפרעה? האם הם חייבים לי את הסכום הזה? אני קבלתי חוץ מהצ'ק הזה עוד 55 ש"ח על אחת המשמרות וזהו...
מהי מפרעה בתלוש המשכורת
עו"ד אחז אגם
16/08/12
שלום רב,אני חייב לומר שאינני יודע מה המפרעה, שכן מפרעה הינה לרוב מקדמה שניתנת על החשבון, ואינני יודע מה היו הנסיבות בגינן קיבלת סכום זה. בכל מקרה, ככל שלא היה מקום להפחית משכרך תוכלי לפנות בדרישה לקבל את מלוא שכרך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שאלה לגבי צורת פיטורים
מרגלית
16/08/12
עבדתי כמזכירה 12 שנים בבית ספר המוסד נקלע לקשיים ועקב כך עשו קיצוצים נרחבים בכל התחומים כתוצאה מכך נותרתי עם 0 שעות מתוך 32 ש"ש בחודש החמישי קבלתי מכתב מהמוסד שלאחר בדיקה תקציבית עליהם לצמצם בתקנים שונים והרי הנוסח המיועד לי:"אי לכך הרינו להודיעך כי שעות תקן הגרפיקה (ועוד אחד לעוד שעות תקן) לא יהיו במתכונת שנה"ל הנחכחית ויבוטלו לחלוטין לקראת שנה"ל הבאה אנו מודים לך ומאחלים הצלחה וכו'"שאלתי הראשונה האם זה נקרא מכתב פיטורין???והשאלה השני:את המכתב הנ"ל קבלתי ביום בהיר ללא שום הודעה והכנה מראש אף אחד גם לא הועיל בטובו להסביר לי האם זה נקרא פיטורין או שהם דואגים לי למשרה משנית, המנהלים עצמם לא ידעו מה יהיה ואיך זה יעבוד בלי התקן שהיה לי וחשבו שאולי יחזירו חלק מהשעות וכו'.שאלתי: האם למכתב הנ"ל (אם הוא מנוסח נכון חוקי) יש תוקף בלי שום שימוע??
האם מכתב הורדה בשעות הוא מכתב פיטורים
עו"ד אחז אגם
16/08/12
מרגלית שלום,ראשית אני חייב לומר כי פיטורייך לא נעשו כדין. על מנת לפטרך, גם אם מדובר בפיטורי צמצום יש לערוך שימוע כדין עם זימון כדין פרוטוקול וכד'.גם המכתב איננו ברור ובהחלט יתכן כי הביטוח הלאומי לא יכיר בו כמכתב פיטורים, על כן, דרשי מהמעביד מכתב פיטורים כדין ובהחלט יש לך עילה בגין פיטורים שלא כדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
המעסיק לא מוציא לי תלוש עבור חודש יולי
gil
16/08/12
שלום רב ,
עבדתי בחברת כמה חודשים .
ותחילת חודש יולי עבדתי רק 7 שעות בלבד.
בקשתי מהמעסיק שלי מהמשאבי אנוש תלוש על החודש הזה שעבדתי בו 7 שעות ומגיע לי תלוש שכר.
אמרו לי שילמנו לך עבור 7 שעות אלו בתלוש של חודש 6 .
אמרתי להם שזה מנוגד לחוק מאחר שעבדתי 7 שעות בחודש יולי ואני זכאי לקבל תלוש עם הוצאות לביטוח הלאומי ?
מה לעשות ? האם יש מקום לתבוע אותם ?
הם לא רוצה לתת לי תלוש ?
עבדתי בחברת כמה חודשים .
ותחילת חודש יולי עבדתי רק 7 שעות בלבד.
בקשתי מהמעסיק שלי מהמשאבי אנוש תלוש על החודש הזה שעבדתי בו 7 שעות ומגיע לי תלוש שכר.
אמרו לי שילמנו לך עבור 7 שעות אלו בתלוש של חודש 6 .
אמרתי להם שזה מנוגד לחוק מאחר שעבדתי 7 שעות בחודש יולי ואני זכאי לקבל תלוש עם הוצאות לביטוח הלאומי ?
מה לעשות ? האם יש מקום לתבוע אותם ?
הם לא רוצה לתת לי תלוש ?
ראה תשובה לעיל
עו"ד אחז אגם
16/08/12
התראה מוקדמת בפיטורין-חייבים להישאר?
איה
16/08/12
היי-אודה מאוד לתשובתך..
פוטרתי אתמול, ניתנה לי התראה כחוק. זאת לאחר שכבר מעל לחודשיים גיליתי כי מחפשים לי מחליפה בסתר...
האם אני מחויבת להישאר לעבוד למשך כל החודש עד תום תקופת התראה מוקדמת? האם
יכולה לעזוב בסוף חודש זה ? (כלומר נשארתי שבועיים ממרגע ההודעה) או
מחויבת למעסיק להישאר את כל חודש ההתראה שנתן לי?
פוטרתי אתמול, ניתנה לי התראה כחוק. זאת לאחר שכבר מעל לחודשיים גיליתי כי מחפשים לי מחליפה בסתר...
האם אני מחויבת להישאר לעבוד למשך כל החודש עד תום תקופת התראה מוקדמת? האם
יכולה לעזוב בסוף חודש זה ? (כלומר נשארתי שבועיים ממרגע ההודעה) או
מחויבת למעסיק להישאר את כל חודש ההתראה שנתן לי?
האם חובה להשאר בתקופת ההודעה המוקדמת
עו"ד אחז אגם
16/08/12
איה שלום,סעיף 16 לחוק הודעה מוקדמת מאפשר למעביד לוותר על זכותו להודעה מוקדמת שלך, אולם הוא חייב לשלם על התקופה.לצערי, לך אין זכות שכזו וככל שהמעביד רוצה שתגיעי בתקופה זו את מחוייבת לכך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה



