פורום תאונות דרכים

פורום תאונות דרכים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות הנוגעות לנזקי גוף כתוצאה מתאונה. פיצויים מחברת הביטוח, תביעות מול ביטוח לאומי, ימי מחלה, נכות זמנית או קבועה ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום תאונות דרכים

עו"ד תומר ששון

עוסק בתחום דיני הנזיקין והביטוח ובעיקר בפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

עו"ד אנה רבזין

מייצגת תובעים בנזקי גוף לרבות מיצוי זכויות מול ביטוח תאונות דרכים, ותאונות עבודה.

תאונה בזמן אזעקה

סון 08/06/26
מקרה מאתמול במרכז הארץ - האזעקה מאיראן נשמעה בפתאומיות אחרי חודשיים שקטים. נהג נבהל ונכנס במשאית.. אין נזק גוף אבל הרכב נהרס. 1. להפעיל את הביטוח המקיף או זה מקרה של תביעת נזק ממלחמה? 2. במקרה הספציפי הנהג כבר הודיע לביטוח והרכב נגרר ע"י הביטוח. האם זה משנה את המהלך? תודה

תאונה בזמן אזעקה

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

מדובר במקרה מורכב, אשר אינו מקנה באופן אוטומטי פיצוי ממס רכוש ומומלץ לפנות לביטוח

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בבקשה עזרה בדחיפות- חברת אוטובוסים גדולה תובעת להוציא ממני שלא כדין תקראו…..

נתנאל 01/06/26
שלום, לפני שנה פחות חודשיים היית מעורב בתאונה קלה מאוד עם נהג אוטובוס מחברת ידועה- בפתח תקווה באמצע צומת רמזורים הנהג ביצע פנייה שמאלה וכחלק מהפנייה נצרך לקשת רחבה ולקח קצת ימינה שם עמדתי ברמזור אדום לנסוע ישר- ומחץ לי את המראה, היו חילופי דברים, בתחילה סירב להביא את פרטיו, איים, קילל השפיל, וניסה לעשות הכל כדי שלא אתקע אותו, באתי אליו בהתחלה בכבוד ובצורה יפה ושנסגור את הסיפור בנינו בכמה מאות שקלים בודדים והוא פתאום החל להשתולל ולנהוג בבריונות שאין כמוה- והתחיל לשקר ולהפוך את הסיפור שאני נכנסתי בו, בעוד עמדתי ברמזור אדום! דומם! התקשרתי למשטרה ועד הגעת השוטר לא קיבלתי את פריטיו- הוא לאורך כל האירוע לא הפסיק לאיים שהעורכי דין של החברה יקרעו אותי, יזמברו ויפרקו אותי... החלטתי לפנות לחברה באופן רשמי ומסודר על מה שהיה לי, ושאין בכוונתי לתבוע ואני מקבל את הדבר משמיים רק שיתייחסו לזה ויפטרו על אתר את הבריון הפוגע- נהגם. אתמול לאחר כשנה! האירוע היה ב21.7.25 קיבלתי מכתב עם שליח ללא תאריך וללא חותמת רק מעטפה לבנה עם המון דפים המכילים כתב תביעה מאורגן ומסודר עם שווי הנזק,ירידת ערך,שכ"ט שמאי,השבתת 2 ימי עבודה של האוטובוס, ולתדהמתי השיבו רעה תחת טובה והפכו את התביעה כלפיי! תוך ציון שאין ביכולתם לדעת איך נגרמה תאונה זו באופן ממשי ועל סמך הנחה שפורחת באוויר בנו מגדל שלם ותובעים ממני כ11,000 ש"ח התביעה נפתחה בפועל ב26.3.26 אך קיבלתי, כאמור רק אתמול ב31.5.26, אני כמעט בטוח שההמתנה המכוונת שלהם הייתה כדי להגיע למצב בו לא ניתן להוכיח על ידי מצלמות שעמדתי בכלל ברמזור אדום. בכל מקרה אין לי תיעוד\צילום מהזירה רק הקלטות רבות שדיברתי עם המשטרה [אני פניתי להתלונן] ועם אבי, ועם מכונאי באותו היום וכל ה

תביעת נזק פח

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

אם יש לך ביטוח צד שלישי מוצע כי תפנה אליהם

 

ככל ואין מציע לך לפנות לעורך דין העוסק בתחום שיוכל לסייע לך

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים

עינב 31/05/26
לפני חודש נפצעתי בתאונת דרכים באזור עפולה, ובבית החולים נרשם שלא הייתי חגורה. הנהג השני אשם בתאונה לפי המשטרה, אבל עכשיו מישהו אמר לי שזה שלא הייתי חגורה יכול לפגוע בפיצוי שאקבל. זה נכון?

פיצויים בנזקי גוף ללא חגורה

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

אם את מתכוונת לפיצויים הקשורים בנזקי גוף אז אין כל קשר בין סכום הפיצוי לאשמה בתאונה או לעובדה שלא היית חגורה, והדבר לא יפגע בפיצוי

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לאחר תאונה

זיו 26/05/26
האשמה בתאונה לא מודה , נאלצתי להפעיל ביטוח שלי ולתקן הנזק. מעוניין לתבוע בתביעות קטנות. חברת הביטוח טוענת שידעו בכמה תתיקר הפרמיה רק בחידוש בינואר 27. יש דרך לתבוע לפני ינואר 27 ?

תביעת התייקרות פרמיה

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

מומלץ להמתין כי לא יהיה ניתן לתבוע נזק תיאורטי, בשונה מהשתתפות עצמית , ככל ושילמת

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון רכב לאחר תאונה

ברק 24/05/26
עשו לי תאונה בחניון של קניון איילון והפגוש האחורי ממש השתחרר. המוסך אמר שלא כדאי להמשיך לנסוע ככה, אבל חברת הביטוח עוד לא שלחה שמאי. מותר לי לתקן את הרכב לפני שהשמאי בודק?

שמאי

עו"ד תומר ששון מנהל 17/06/26

מומלץ להמתין לבדיקת שמאי

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בתאונת עבודה

סלאח 20/05/26
אני, סלאח, נפגעתי בתאונת עבודה בתאריך 12.09.2024 במהלך עבודתי כנהג אוטובוס, לאחר שהחלקתי ממדרגות האוטובוס בסיום יום העבודה. בעקבות הנפילה נחבלתי בגב התחתון ובמרפק שמאל.
 
מאז התאונה אני סובל מכאבים חזקים ומתמשכים בגב התחתון עם הקרנות לרגל ימין, תחושות נימול, זרמים, חולשה וכבדות ברגליים. בנוסף אני מתקשה בעמידה ממושכת, הליכה, ישיבה ממושכת ועלייה במדרגות. הכאבים פוגעים באופן משמעותי בתפקוד היומיומי שלי ואף מפריעים לשינה בלילות.
 
בדיקות CT ,MRI ו-EMG הדגימו ממצאים משמעותיים הכוללים בלטים ופריצות דיסק בעמוד השדרה המותני עם לחץ על שורשי העצבים, היצרות ספינלית ופגיעה שורשית מסוג L5-S1.
 
בבדיקה הנוירולוגית אובחנה פגיעה נוירולוגית שורשית עם כאב רדיקולרי משמעותי לרגל ימין. בנוסף, אני מטופל במרפאת כאב, מקבל טיפול תרופתי, זריקות, גלי רדיו ופיזיותרפיה, אך למרות הטיפולים עדיין אין שיפור משמעותי במצבי.
 
עקב הפגיעה לא הצלחתי לחזור לעבודתי, ובהמשך אף פוטרתי מעבודתי בעקבות המגבלות הרפואיות והכאבים המתמשכים. גם רופא תעסוקתי קבע כי אינני כשיר לחזור לעבודה במצבי הנוכחי.
 
הפגיעה הותירה אצלי מגבלות תפקודיות קשות המשפיעות על איכות החיים, התפקוד היומיומי והיכולת לעבוד באופן תקין, ואני ממשיך לסבול מכאבים כרוניים והגבלות בתנועה עד היום למרות חומרת הפגיעה והתסמינים המתמשכים מהם אני סובל מאז תאונת העבודה מיום 12.09.2024, קבע המוסד לביטוח לאומי כי נותרה לי נכות נוירולוגית צמיתה בשיעור של 5% בלבד.

תאונת דרכים בעבודה

עו"ד תומר ששון מנהל 20/05/26

שלום סאלח

 

לא ברורה מהי שאלתך, ככל ואצה מכוון לסבירות של קביעות הביטוח הלאומי יש לבחון את החומר הרפואי והפרוטוקול.

אשמח לעמוד לרשותך

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים שאני לא שמה

יעל 19/05/26
עשיתי פרסה באזור קניון הזהב בראשון לציון ורכב נכנס בי מהצד. בהתחלה הנהג השני דווקא התנצל ואמר שהוא היה בטלפון, אבל עכשיו חברת הביטוח שלו טוענת שאני בכלל אשמה בתאונה. אין לי מצלמת רכב ואני מתחילה להילחץ מכל הסיפור הזה.מה עושים במצב כזה?

תאונה בחניון

עו"ד תומר ששון מנהל 20/05/26

ככל ויש לך ביטוח מקיף או צד ג מוצע כי תפני אליהם במהירות ותפרטי להם על גבי טופס ייעודי כיצד ארעה התאונה.

 

ככל ולא מומלץ לפנות לייעוץ משפטי

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת ביטוח בעקבות תאונת דרכים

דליה 12/05/26
לפני חודש הייתי מעורבת בתאונת דרכים ליד מחלף גלילות. באותו רגע הייתי בהלם אבל לא חשבתי שנפצעתי רציני, אז בעלי לקח אותי הביתה ולא נסעתי באמבולנס. רק יום אחרי התחילו כאבים חזקים בגב ובצוואר והלכתי למיון. עכשיו מישהי אמרה לי שזה שלא התפניתי ישר מהשטח יכול לעשות בעיות מול הביטוח. זה באמת יכול לפגוע בתביעה?

טיפול רפואי אחרי תאונה

עו"ד תומר ששון מנהל 20/05/26

יש חשיבות לטיפול סמוך לתאונה, אולם גם אם פנית יום למחרת לא ייגרם נזק

 

בכל מקרה מומלץ לפנות לעו"ד העוסק בתחום להמשך טיפול

 

אשמח לעמוד לרשותך

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פחד מניפוח מחיר התביעה מצד הביטוח.

בן 07/05/26
היי.
ביום שישי עשיתי תאונה בפגיעה אחורית אחרי שהנהג הנפגע עצר ולא הספקתי לעצור.
נראה כי הפגיעה היא בעיקר בחלקים החיצוניים, אך מכיוון שרכבו חדש אני מבין שחלקי החילוף יקרים.
עצרנו בצד כדי להחליף פרטים ובגלל גילו המבוגר לקח מעל שעה עד שהעברתי לו כל מה שהוא ביקש (צילום רישיון, צילום של הרכב, אישור שלי על התאונה וצילום של הביטוח שלי).
והגענו להסכמה שנלך למוסך שהוא בוחר יום ראשון (מוסך מורשה שהוא בחר).
הלכנו לשם והמוסכניק אמר לנו שהוא מעריך שהנזק הוא בין 15-20 אלף שקל אבל הוא יכול לתת הערכה רשמית ולתקן את הרכב רק שבוע אחרי ביום שני ושצריך לתת על זה מקדמה, שנינו הסכמנו ואני ששילמתי את המקדמה במלואה.
הנפגע הגיע למוסך לפחות 3 פעמים עוד לפני המועד שהוסכם הטריד אותם, רב איתם וביטל את התיקון.
עכשיו אני מפחד שהבן אדם לא קשיר מנטלית, ושעד שהוא יתבצע את התיקון מהביטוח ייצטברו עוד נזקים לרכבו ואני אשלם מחיר מוגזם.
יש לי רק ביטוח חובה, מה כדאי לי לעשות במצב הזה?

נזק של פגיעת פח

עו"ד תומר ששון מנהל 07/05/26

שלום לך,

 

ראשית במקרה כזה עדיף לקחת שמאי מוסכם שיעריך את הנזקים הקשורים בתאונה בלבד

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים לפני כמה חודשים

נדב 30/04/26
עברתי תאונת דרכים לפני כמה חודשים, ובהתחלה לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות. לא פניתי מיד לטיפול, המשכתי לעבוד כרגיל ורק בהמשך התחילו כאבים שהלכו והחמירו. מאז כבר התחלתי טיפולים ואפילו הפנו אותי לבדיקות נוספות. עכשיו כשאני חושב על הגשת תביעה, אני חושש שכל ההתנהלות שלי בהתחלה, שלא התלוננתי, שלא נחתי ושלא תיעדתי כמו שצריך (כמו שהמליצו לי), תפגע בי. האם התנהלות כזו באמת יכולה להשפיע על הסיכוי לקבל פיצוי?

נזקי גוף מתאונה

עו"ד תומר ששון מנהל 07/05/26

לנושא של תיעוד וטיפול בשלבים הראשונים של תאונת דרכים יש חשיבות רבה

 

ממליץ לך מאוד להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום על מנת למזער נזקים

 

אשמח לעמוד לרשותך לכל שאלה

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מדא בתאונת דרכים

נפתלי 26/04/26
פונתי בתאונת דרכים ללא אשפוז אך ביטוח החובה שלי "שלמה חברה לביטוח" לא מסתפקים בדרישת תשלום של מדא ואישור משטרה אלא דורשים גליון שחרור מבית החולים ושללא זה לא ישלמו,
שאלתי היא האם יש קשר בין תביעתי להוצאות פינוי למה שקרה אח"ך בביה"ח (כיון שאין לי גליון שחרור ומדא לוחצים עלי שאשלם כבר) או שחייבים לשלם על הפינוי ללא קשר
בתודה מראש

פינוי עם מדא לאחר תאונת דרכים

עו"ד תומר ששון מנהל 07/05/26

לא ברור משאלתך האם הגעת למיון עם מדא או לא

 

ככל והגעת לחדר מיון עם מדא ולא מדובר בתאונת עבודה, על חברת הביטוח חובה לשאת בעלות

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לאחר תאונת דרכים

עמית 26/04/26
נפצעתי בתאונת דרכים אבל חזרתי לעבודה אחרי שבועיים למרות שעדיין היו לי כאבים. האם זה עלול להשפיע על הזכאות שלי לפיצוי?

האם חזרה לעבודה לאחר תאונת דרכים משפיעה על זכאותי לפיצוי?

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 26/04/26

עמית שלום,

אין כל בעיה לחזור לעבודה, במידה ויש לך יכולת לחזור. אני דוגלת בגישה לפיה יש ללכת עם האמת, ואם יש יכולת לעבוד- לא ממליצה "לפברק" סתם אי כושר ממושך, בכדי לנסות להעצים את הפיצוי. בד"כ זה רק יפגע בטווח הארוך בתובע. ולכן- אם יכולת לחזור לעבודה- טוב שחזרת. כמובן שיש להמשיך במעקב רפואי ובטיפול בהמלצת המומחים, בכדי להראות שהפגיעה ממשית.

בכל שאלה נוספת אנו כאן לרשותך.

בברכת רפואה שלמה!

רונית רוטלוי, עו"ד

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונה בין אוטובוס לילד

יוסף 19/04/26
ירדתי מהאוטובוס אם הילדים שלי והבן הקטן שלי בן שנה וחצי החליק לכביש ואוטובוס עלה לו על היד פינו אותו לבית החולים עשו בדיקות ולא היה לו כלום רק כאבים האם אפשר לתבוע אותם ואם כן איך
נ.ב יש תיעוד מהתאונה
תודה רבה

נפגעתי בתאונת דרכים מאוטבוס, מי יפצה אותי?

עו"ד אנה רבזין מנהלת 19/04/26

יוסף שלום, ראשית בריאות לבנך. המקרה שהנך מתאר נכנס בגדר של תאונת דרכים ולכן הגורם שאמור לפצות על נזק גוף במקרה של פגיעת גוף הוא ביטוח החובה של האוטובוס. תחילה יש לפנות לחברת האוטובוסים על מנת לבדוק באיזו חברת ביטוח מבוטח האוטובוס המעורב. לאחר מכן יש לפנות לחברת הביטוח בדרישה לפיצוי.

 

מנהלת פורום תאונות דרכים

רפפורט 3, כפר סבא

054-528-2588

arevzinlaw@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים

חיים 12/04/26
רכב סטה למסלול שלי ובכדי להתחמק ממנו פגעתי בעמוד, אך לא היה מגע בין הרכבים והנהג השני טוען שהייתי צריך לעצור ולא לנסות להתחמק ולכן אני אשם; מה עושים במקרה כזה?

מי אשם במקרה של נזק גוף בתאונת דרכים?

עו"ד אנה רבזין מנהלת 19/04/26

חיים שלום, במקרה של נזק גוף אין רלוונטיות למי אשם בתאונה. מספיק להוכיח שהתמונה קרתה. חברת הביטוח של הרכב בו נהג היא הגורם שאמור לפצות על נזקיך. אולם ככל שמדובר בנזק לרכבך הרי שיהיה עליך להוכיח שהתאונה קרתה באשמת הנהג השני או להפעיל את הביטוח המקיף.

מנהלת פורום תאונות דרכים

רפפורט 3, כפר סבא

054-528-2588

arevzinlaw@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייקרות הפרמיה לאחר תביעה

אריה 29/03/26
שלום רב
עשיתי תאונה עצמית קלה עם רכב של חבר, אחד הנוסעים תבע את חברת הביטוח על נזק גופני, מה ההשלכות מבחינת התייקרות הפרמיה? והאם זה ייקר לי או לחבר בעל הרכב?

התייקרות פרמיה בנזקי גוף

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

ככל אין התייקרות פרמיה על תביעת נזקי גוף

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים בזמן עבודה

שרה בוקובזה 11/03/26
עבדתי בחברת הסעות עשיתי תאונה ויצאתי אשמה במשפט עכשיו הבוס דורש את תשלום ההשתתפות העצמית שלו
אני מציינת שלא חתמתי על מסמך שאומר שאני משלמת במקרה של תאונה
הוא גם לא שילם עליי ביטוח לאומי ולא הוציא לי תלוש חצי שנה שעדיין עבדתי אצלו ונאלצתי לשלם מכיסי את החוב לביטוח לאומי וביטוח בריאות
האם אני מחוייבת לשלם את ההשתתפות העצמית

תשלום השתתפות עצמית לחברת הביטוח בגין הנזק שנגרם בתאונה

עו"ד אנה רבזין מנהלת 11/03/26

ככל שנגרמו לך נזקי גוף כתוצאה מהתאונה, אין משמעות באשמת מי התאונה. חברת ביטוח החובה של הרכב בו נהגת הינה הגוף האחראי לפצות במידה ונגרמו נזקי גוף.

באשר לנזק לרכב, הרי שיש משמעות באשמת מי נגרמה התאונה. משמצאו אותך כאשמה בתאונה הרי שחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בו נהגת תשלם לצד ג'. באשר להשתתפות העצמית, הרי שמדובר במחלוקת בין מעביד לעובד ולכן השאלה מתאימה לפורום דיני עבודה.

מנהלת פורום תאונות דרכים

רפפורט 3, כפר סבא

054-528-2588

arevzinlaw@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברת הביטוח מתחמקת מתשלום

ורד 05/02/26
בעקבות תאונת דרכים ומכה שקיבלתי מהשמשה נשברה לי שן קדמית. להפתעתי (או שלא) חברת הביטוח טוענת שזה לא קשור לתאונה כי הייתי בטיפולי שיניים (כולל השן הקדמית) לפני התאונה.
איך אפשר להוכיח שהנזק כן נגרם כתוצאה ממנה?

איך אפשר להוכיח ששן קדמית נשברה כתוצאה מתאונת דרכים?

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 05/02/26

ורד שלום,

כשמדובר בנזקי שיניים, יש צורך לצרף תיעוד ראשוני על הפגיעה- למשל דו"ח מחדר מיון או תיעוד מרופא שיניים - שמציין שנגרם שבר לשן עקב תאונה. ככל שיש מסמכים ברורים יותר וסמוכים יותר למועד התאונה- כך יהיה קל יותר להוכיח.

חברת הביטוח תמיד דורשת את תיק הטיפולים המלא כדי לבדוק אם יש עבר רפואי שקשור לשן. ככל שהביטוח אינו מקבל את הטענה, ויש לך את הראיות הנדרשות (ניירת רפואית/ תמונות/ עדויות של מי שהיה איתך בתאונה), תוכלי להגיש תביעה משפטית לבית המשפט ולבקש כי ימונה מומחה רפואי בתחום רפואת השיניים. אנחנו כאן לכל שאלה.

בברכה,

 

רונית רוטלוי, עו"ד

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונה כשאני לא הנהג

עומר 04/02/26
היי,
 
נפצעתי קל כשהייתי נוסע ברכב של חבר שנכנס בו רכב אחר מאחור. החבר לא מעוניין לתבוע או להפעיל את הביטוח ואני ממש בבעיה איתו ברמה החברית. האם אני יכול לתבוע פיצוי למרות שלא אני נהגתי?

האם נוסע ברכב יכול לתבוע על נזק גוף שנגרם לו בתאונת דרכים

עו"ד אנה רבזין מנהלת 04/02/26

עומר שלום,

חברת ביטוח המבטחת בביטוח חוסה את הרכב ואת הנהג הינה הגורם אשר אמור לפצות אותך על נזק גוף. עליך לבקש מהנהג את פרטי הביטוח החובה ולפנות אליהם בדרישה לפיצוי.

ככל שלא היה ביטוח חובה בתוקף במועד התאונה, אתה יכול לפנות לקרנית אולם יש לקחת בחשבון שבמקרה כזה קרנית יכולים לדרוש מהנהג את הסכום אשר שולם לך.

אולם ככל שהיה ביטוח חובה בתוקף לחבר שלך אין ממה לחשוש.

מנהלת פורום תאונות דרכים

רפפורט 3, כפר סבא

054-528-2588

arevzinlaw@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזקי גוף

ריקי 26/01/26
אחותי נחבלה בנסיעה באוטובוס וחטפה מכות יבשות בחזה בצלעות. בצילום לא ניתן לראות סימני חבלה אולם היא סובלת כבר חודש וחצי מכאבים שטרם חלפו. חברת הביטוח הציעה סכום נמוך של 1500 שח ולאחר שערערנו הוסיפה עוד 500 שח. נראה שסכום זה הינו מגוחך ואינו ראוי עקב הסבל והכאב שאחותי סבלה ועדיין סובלת. אחותי אשה פנסיונגית ונעזרה בבת שלה במשך זמן כמו כן היא רשומה למכון ספורט ולא יכלה להמשיך עקב הכאבים. שאלתי היא האם כדאי להגיש,תביעה ע"י עורך דין ומה הסיכויים לקבל סכום ראוי.

נזקי גוף עקב תאונה באוטובוס

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 26/01/26

ריקי שלום,

 

צר לי על התאונה והסבל הקשה. כדאי להיות מיוצגים ע"י עורך דין, אשר יוכל להנחות איזה מסמכים נדרשים על מנת להשיג את הפיצוי המיטבי. חברות הביטוח מציעות הצעות מאד נמוכות למי שאינו מיוצג וחבל. אני כאן בכל שאלה. בברכה, רונית רוטלוי, עו"ד

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יציאה ברוורס מחניה

אחיקם שברו 05/01/26
שלום רציתי לשאול יצאתי ברוורס מחניה לכביש דו סיטרי וכאשר היתי כבר על שני הנתיבים בא רכב מתחילת הרחוב ופגע בי בצד הרכב בגלגל האחורי מימין {כתוצאה מהתאונה נפתחו לשנינו כריות אויר} בשיחה מוקלטת עם הפוגע הודה שלפני התונה הסתכל לשניה אחורה {לא במראה} לראות מה עם בנו וכשהחזיר את ראשו כבר לא הספיק לבלום אך גם טען מנגד שגם אם לא היה מסתכל אחורה לא היה מצליח לבלום בזמן {יש לציין שכשיצאתי ברוורס לא הסתכלתי לצד שלו אלא רק לצד השני ובכל המראות}. והשאלה היא: מי אשם במקרה כזה לפי חוקי התעבורה. בתודה מראש.

תאונה בנסיעה אחורנית

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

כעיקרון האשם מוטל על הנוהג אחורנית

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפוגע לא מגיב

יוסי 03/01/26
המכונית שלי נפגעה מרכב אחר שאשם בתאונה.
יש לי צילומים של תז ומספר הרכב,הנהגת טענה שיותר מאוחר תעביר את מסמכי הביטוח ורשיון
הרכב.
התברר שאין לרכב ביטוחים והרכב אסור לנהיגה כבר שנתיים.
הנהגת לא מגיבה לטלפון.
מה עושים?

תאונה ללא ביטוח

עו"ד תומר ששון מנהל 16/06/26

מגישים תביעה אישית כנגד בעלת הרכב

מנהל פורום תאונות דרכים

נעמי שמר 7, בת ים

050-7947421

tomer3630@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על נזקי גוף אחרי תאונת דרכים

רמי 25/12/25
הגשתי תביעה על נזקי גוף אחרי תאונת דרכים, ויש לי תחושה שעוקבים אחריי.
זה חוקי שחברת הביטוח שולחת חוקר לבדוק אותי?

האם חוקי שחברת הביטוח שולחת חוקר לבדוק את תביעת נזקי הגוף שלי?

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 25/12/25

רמי שלום,

חברות הביטוח נוהגות להוציא חוקרים, לחקירה ישירה או מעקבים.

אלה חוקרים מוסמכים, שיודעים כיצד לפעול מבחינה חוקית, ובד"כ לא מגיעים למצב של הטרדה או פגיעה בפרטיות.

עם זאת, אם יש תחושה של הטרדה או איום - ממליצה לערב משטרה. יתכן שמדובר בחוקר ש"חצה" את הגבולות.

בכל אופן- אין לדבר עם החוקרים. כל מה שתגיד- ישמש נגדך.

בחומרי החקירה משתמשים במהלך דיון הוכחות בבית המשפט. זה נהוג ומקובל.

 

בברכה,

 

רונית רוטלוי, עו"ד

 

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום רכב חלופי

סם א 24/12/25
מישהי פגעה ברכב שלי שעבר למוסך לתיקון לשבוע. קיבלתי רכב חלופי. שילמתי כמה מאות שח השתתפות עצמית. הביטוח שלה שעלם ירידת ערך אך מסרב לשלם לי את הרכב החלופי. היא פגעה מי וכתוצאה מכך הרכב הודאר ותקן במהלך שבוע. הם טוענים שרעב חלופי הוא נזק לא ישיר! לא הבנתי היא אשמה ואני צריך לשאת בהוצאות שנגרמו לי בגללה?

האם אני יכול לתבוע על הוצאות רכב חלופי בעקבות תאונה?

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 25/12/25

סם שלום,

 

מי שאחראי לתאונה אמור לכסות גם נזקים עקיפים, ככל שהתביעה סבירה ולצורך החזרת המצב לקדמותו. לצורך הדוגמא- אם היה לך רכב קיה פיקנטו 2015 ועכשיו שכרת מרצדס 2025 אז כמובן זה לא נחשב סביר ולא אמורים לכסות כזה דבר, אבל כל עוד זה במתחם הסבירות- אמורים לכסות גם על נזקים עקיפים. לכן ניתן לתבוע גם את ההשתתפות העצמית וגם את הרכב החלופי וגם כל נזק עקיף, ככל שיש לך את ההוכחות והאסמכתאות לכך. אם זה בסכומים של עד 38,900 ש"ח- ניתן להגיש תביעה לתביעות קטנות.

בהצלחה!

 

רונית רוטלוי, עו"ד

 

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגע וברח

שקד 11/12/25
רכב שפשף לי את הדלת בחניה וברח בלי להשאיר פרטים, ויש לי רק תמונה מטושטשת מהמצלמה. יש לי דרך לקבל פיצוי במצב כזה?

איך אפשר לקבל פיצוי על נזק מרכב שפגע בדלת וחמק?

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 11/12/25

שקד שלום,

 

רק אם תצליח לזהות את פרטי הרכב הפוגע- תוכל לפנות למשטרה ולאתר את זהות הבעלים של הרכב ולתבוע אותו בהמשך. כדאי לבדוק היטב את התמונה המטושטשת. יש למשטרה בד"כ אמצעים טכנולוגיים לאיתור. בהצלחה!

בברכה,

רונית רוטלוי, עו"ד

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נפגעתי בתאונת דרכים – מתי לתבוע?

רפאל 23/11/25
נפגעתי לפני כמה חודשים בתאונת דרכים. יש לי עדיין כאבים ואני עושה טיפולים, אבל עוד לא הגשתי שום תביעה כי לא הייתי בטוח אם צריך לחכות עד שאסיים את הטיפול. עכשיו אני מתחיל לחשוש שאולי אני עלול לפספס את הזכויות שלי. אשמח לדעת מה המועד האחרון שאפשר להגיש בו תביעה ומה עושים אם עדיין אין כל המסמכים הרפואיים.

כמה זמן יש להגיש תביעה אחרי תאונת דרכים?

עו"ד רונית רוטלוי מנהלת 23/11/25

רפאל שלום,

 

ראשית, מאחלת לך החלמה מהירה!

מועד ההתיישנות בפגיעות גוף עקב תאונת דרכים עומד על 7 שנים, כך שגם אם לא הגשת תביעה בינתיים, אין כל חשש.

עם זאת, עדיף כן לעדכן את הביטוח בקרות התאונה, ולטעון שהנזק טרם התגבש, ולפנות בדרישה מפורטת עם התגבשות הנזק.

לא ציינת את גילך. לגבי קטינים ההתיישנות מתחילה רק מגיל 18, כך שקטין שנפגע יכול לתבוע את ביטוח החובה עד גיל 25.

אם התאונה היא גם תאונת עבודה- יש לפנות למוסד לביטוח לאומי בתוך 12 חודשים ממועד התאונה- אחרת אתה עשוי לפספס זכויות.

לגבי הניירת הרפואית- בשנה הראשונה מקרות התאונה אתה דואג לטפל בעצמך ושומר את כל הניירת הרפואית. כעבור כשנה מהתאונה, אנו בד"כ רואים את הנזק שנזק שהתגבש, ואז ניתן לשלוח דרישה מפורטת לביטוח- כשאתה כבר יודע מהן המגבלות שנותרו לך, ומהן הנכויות שאתה טוען שנותרו.

 

מוזמן לפנות בכל שאלה נוספת.

 

בברכה,

 

רונית רוטלוי, עו"ד

מנהלת פורום תאונות דרכים

שחם 1, פתח תקווה

052-6134398

ronit@rotlevy.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן