פורום תאונות דרכים
פורום תאונות דרכים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות הנוגעות לנזקי גוף כתוצאה מתאונה. פיצויים מחברת הביטוח, תביעות מול ביטוח לאומי, ימי מחלה, נכות זמנית או קבועה ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תאונה בזמן אזעקה
תאונה בזמן אזעקה
מדובר במקרה מורכב, אשר אינו מקנה באופן אוטומטי פיצוי ממס רכוש ומומלץ לפנות לביטוח
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בבקשה עזרה בדחיפות- חברת אוטובוסים גדולה תובעת להוציא ממני שלא כדין תקראו…..
תביעת נזק פח
אם יש לך ביטוח צד שלישי מוצע כי תפנה אליהם
ככל ואין מציע לך לפנות לעורך דין העוסק בתחום שיוכל לסייע לך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת דרכים
פיצויים בנזקי גוף ללא חגורה
אם את מתכוונת לפיצויים הקשורים בנזקי גוף אז אין כל קשר בין סכום הפיצוי לאשמה בתאונה או לעובדה שלא היית חגורה, והדבר לא יפגע בפיצוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לאחר תאונה
תביעת התייקרות פרמיה
מומלץ להמתין כי לא יהיה ניתן לתבוע נזק תיאורטי, בשונה מהשתתפות עצמית , ככל ושילמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון רכב לאחר תאונה
שמאי
מומלץ להמתין לבדיקת שמאי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בתאונת עבודה
מאז התאונה אני סובל מכאבים חזקים ומתמשכים בגב התחתון עם הקרנות לרגל ימין, תחושות נימול, זרמים, חולשה וכבדות ברגליים. בנוסף אני מתקשה בעמידה ממושכת, הליכה, ישיבה ממושכת ועלייה במדרגות. הכאבים פוגעים באופן משמעותי בתפקוד היומיומי שלי ואף מפריעים לשינה בלילות.
בדיקות CT ,MRI ו-EMG הדגימו ממצאים משמעותיים הכוללים בלטים ופריצות דיסק בעמוד השדרה המותני עם לחץ על שורשי העצבים, היצרות ספינלית ופגיעה שורשית מסוג L5-S1.
בבדיקה הנוירולוגית אובחנה פגיעה נוירולוגית שורשית עם כאב רדיקולרי משמעותי לרגל ימין. בנוסף, אני מטופל במרפאת כאב, מקבל טיפול תרופתי, זריקות, גלי רדיו ופיזיותרפיה, אך למרות הטיפולים עדיין אין שיפור משמעותי במצבי.
עקב הפגיעה לא הצלחתי לחזור לעבודתי, ובהמשך אף פוטרתי מעבודתי בעקבות המגבלות הרפואיות והכאבים המתמשכים. גם רופא תעסוקתי קבע כי אינני כשיר לחזור לעבודה במצבי הנוכחי.
הפגיעה הותירה אצלי מגבלות תפקודיות קשות המשפיעות על איכות החיים, התפקוד היומיומי והיכולת לעבוד באופן תקין, ואני ממשיך לסבול מכאבים כרוניים והגבלות בתנועה עד היום למרות חומרת הפגיעה והתסמינים המתמשכים מהם אני סובל מאז תאונת העבודה מיום 12.09.2024, קבע המוסד לביטוח לאומי כי נותרה לי נכות נוירולוגית צמיתה בשיעור של 5% בלבד.
תאונת דרכים בעבודה
שלום סאלח
לא ברורה מהי שאלתך, ככל ואצה מכוון לסבירות של קביעות הביטוח הלאומי יש לבחון את החומר הרפואי והפרוטוקול.
אשמח לעמוד לרשותך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת דרכים שאני לא שמה
תאונה בחניון
ככל ויש לך ביטוח מקיף או צד ג מוצע כי תפני אליהם במהירות ותפרטי להם על גבי טופס ייעודי כיצד ארעה התאונה.
ככל ולא מומלץ לפנות לייעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת ביטוח בעקבות תאונת דרכים
טיפול רפואי אחרי תאונה
יש חשיבות לטיפול סמוך לתאונה, אולם גם אם פנית יום למחרת לא ייגרם נזק
בכל מקרה מומלץ לפנות לעו"ד העוסק בתחום להמשך טיפול
אשמח לעמוד לרשותך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פחד מניפוח מחיר התביעה מצד הביטוח.
ביום שישי עשיתי תאונה בפגיעה אחורית אחרי שהנהג הנפגע עצר ולא הספקתי לעצור.
נראה כי הפגיעה היא בעיקר בחלקים החיצוניים, אך מכיוון שרכבו חדש אני מבין שחלקי החילוף יקרים.
עצרנו בצד כדי להחליף פרטים ובגלל גילו המבוגר לקח מעל שעה עד שהעברתי לו כל מה שהוא ביקש (צילום רישיון, צילום של הרכב, אישור שלי על התאונה וצילום של הביטוח שלי).
והגענו להסכמה שנלך למוסך שהוא בוחר יום ראשון (מוסך מורשה שהוא בחר).
הלכנו לשם והמוסכניק אמר לנו שהוא מעריך שהנזק הוא בין 15-20 אלף שקל אבל הוא יכול לתת הערכה רשמית ולתקן את הרכב רק שבוע אחרי ביום שני ושצריך לתת על זה מקדמה, שנינו הסכמנו ואני ששילמתי את המקדמה במלואה.
הנפגע הגיע למוסך לפחות 3 פעמים עוד לפני המועד שהוסכם הטריד אותם, רב איתם וביטל את התיקון.
עכשיו אני מפחד שהבן אדם לא קשיר מנטלית, ושעד שהוא יתבצע את התיקון מהביטוח ייצטברו עוד נזקים לרכבו ואני אשלם מחיר מוגזם.
יש לי רק ביטוח חובה, מה כדאי לי לעשות במצב הזה?
נזק של פגיעת פח
שלום לך,
ראשית במקרה כזה עדיף לקחת שמאי מוסכם שיעריך את הנזקים הקשורים בתאונה בלבד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת דרכים לפני כמה חודשים
נזקי גוף מתאונה
לנושא של תיעוד וטיפול בשלבים הראשונים של תאונת דרכים יש חשיבות רבה
ממליץ לך מאוד להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום על מנת למזער נזקים
אשמח לעמוד לרשותך לכל שאלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי מדא בתאונת דרכים
שאלתי היא האם יש קשר בין תביעתי להוצאות פינוי למה שקרה אח"ך בביה"ח (כיון שאין לי גליון שחרור ומדא לוחצים עלי שאשלם כבר) או שחייבים לשלם על הפינוי ללא קשר
בתודה מראש
פינוי עם מדא לאחר תאונת דרכים
לא ברור משאלתך האם הגעת למיון עם מדא או לא
ככל והגעת לחדר מיון עם מדא ולא מדובר בתאונת עבודה, על חברת הביטוח חובה לשאת בעלות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר תאונת דרכים
האם חזרה לעבודה לאחר תאונת דרכים משפיעה על זכאותי לפיצוי?
עמית שלום,
אין כל בעיה לחזור לעבודה, במידה ויש לך יכולת לחזור. אני דוגלת בגישה לפיה יש ללכת עם האמת, ואם יש יכולת לעבוד- לא ממליצה "לפברק" סתם אי כושר ממושך, בכדי לנסות להעצים את הפיצוי. בד"כ זה רק יפגע בטווח הארוך בתובע. ולכן- אם יכולת לחזור לעבודה- טוב שחזרת. כמובן שיש להמשיך במעקב רפואי ובטיפול בהמלצת המומחים, בכדי להראות שהפגיעה ממשית.
בכל שאלה נוספת אנו כאן לרשותך.
בברכת רפואה שלמה!
רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונה בין אוטובוס לילד
נ.ב יש תיעוד מהתאונה
תודה רבה
נפגעתי בתאונת דרכים מאוטבוס, מי יפצה אותי?
יוסף שלום, ראשית בריאות לבנך. המקרה שהנך מתאר נכנס בגדר של תאונת דרכים ולכן הגורם שאמור לפצות על נזק גוף במקרה של פגיעת גוף הוא ביטוח החובה של האוטובוס. תחילה יש לפנות לחברת האוטובוסים על מנת לבדוק באיזו חברת ביטוח מבוטח האוטובוס המעורב. לאחר מכן יש לפנות לחברת הביטוח בדרישה לפיצוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת דרכים
מי אשם במקרה של נזק גוף בתאונת דרכים?
חיים שלום, במקרה של נזק גוף אין רלוונטיות למי אשם בתאונה. מספיק להוכיח שהתמונה קרתה. חברת הביטוח של הרכב בו נהג היא הגורם שאמור לפצות על נזקיך. אולם ככל שמדובר בנזק לרכבך הרי שיהיה עליך להוכיח שהתאונה קרתה באשמת הנהג השני או להפעיל את הביטוח המקיף.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייקרות הפרמיה לאחר תביעה
עשיתי תאונה עצמית קלה עם רכב של חבר, אחד הנוסעים תבע את חברת הביטוח על נזק גופני, מה ההשלכות מבחינת התייקרות הפרמיה? והאם זה ייקר לי או לחבר בעל הרכב?
התייקרות פרמיה בנזקי גוף
ככל אין התייקרות פרמיה על תביעת נזקי גוף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת דרכים בזמן עבודה
אני מציינת שלא חתמתי על מסמך שאומר שאני משלמת במקרה של תאונה
הוא גם לא שילם עליי ביטוח לאומי ולא הוציא לי תלוש חצי שנה שעדיין עבדתי אצלו ונאלצתי לשלם מכיסי את החוב לביטוח לאומי וביטוח בריאות
האם אני מחוייבת לשלם את ההשתתפות העצמית
תשלום השתתפות עצמית לחברת הביטוח בגין הנזק שנגרם בתאונה
ככל שנגרמו לך נזקי גוף כתוצאה מהתאונה, אין משמעות באשמת מי התאונה. חברת ביטוח החובה של הרכב בו נהגת הינה הגוף האחראי לפצות במידה ונגרמו נזקי גוף.
באשר לנזק לרכב, הרי שיש משמעות באשמת מי נגרמה התאונה. משמצאו אותך כאשמה בתאונה הרי שחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בו נהגת תשלם לצד ג'. באשר להשתתפות העצמית, הרי שמדובר במחלוקת בין מעביד לעובד ולכן השאלה מתאימה לפורום דיני עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת הביטוח מתחמקת מתשלום
איך אפשר להוכיח שהנזק כן נגרם כתוצאה ממנה?
איך אפשר להוכיח ששן קדמית נשברה כתוצאה מתאונת דרכים?
ורד שלום,
כשמדובר בנזקי שיניים, יש צורך לצרף תיעוד ראשוני על הפגיעה- למשל דו"ח מחדר מיון או תיעוד מרופא שיניים - שמציין שנגרם שבר לשן עקב תאונה. ככל שיש מסמכים ברורים יותר וסמוכים יותר למועד התאונה- כך יהיה קל יותר להוכיח.
חברת הביטוח תמיד דורשת את תיק הטיפולים המלא כדי לבדוק אם יש עבר רפואי שקשור לשן. ככל שהביטוח אינו מקבל את הטענה, ויש לך את הראיות הנדרשות (ניירת רפואית/ תמונות/ עדויות של מי שהיה איתך בתאונה), תוכלי להגיש תביעה משפטית לבית המשפט ולבקש כי ימונה מומחה רפואי בתחום רפואת השיניים. אנחנו כאן לכל שאלה.
בברכה,
רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונה כשאני לא הנהג
נפצעתי קל כשהייתי נוסע ברכב של חבר שנכנס בו רכב אחר מאחור. החבר לא מעוניין לתבוע או להפעיל את הביטוח ואני ממש בבעיה איתו ברמה החברית. האם אני יכול לתבוע פיצוי למרות שלא אני נהגתי?
האם נוסע ברכב יכול לתבוע על נזק גוף שנגרם לו בתאונת דרכים
עומר שלום,
חברת ביטוח המבטחת בביטוח חוסה את הרכב ואת הנהג הינה הגורם אשר אמור לפצות אותך על נזק גוף. עליך לבקש מהנהג את פרטי הביטוח החובה ולפנות אליהם בדרישה לפיצוי.
ככל שלא היה ביטוח חובה בתוקף במועד התאונה, אתה יכול לפנות לקרנית אולם יש לקחת בחשבון שבמקרה כזה קרנית יכולים לדרוש מהנהג את הסכום אשר שולם לך.
אולם ככל שהיה ביטוח חובה בתוקף לחבר שלך אין ממה לחשוש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזקי גוף
נזקי גוף עקב תאונה באוטובוס
ריקי שלום,
צר לי על התאונה והסבל הקשה. כדאי להיות מיוצגים ע"י עורך דין, אשר יוכל להנחות איזה מסמכים נדרשים על מנת להשיג את הפיצוי המיטבי. חברות הביטוח מציעות הצעות מאד נמוכות למי שאינו מיוצג וחבל. אני כאן בכל שאלה. בברכה, רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה ברוורס מחניה
תאונה בנסיעה אחורנית
כעיקרון האשם מוטל על הנוהג אחורנית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפוגע לא מגיב
יש לי צילומים של תז ומספר הרכב,הנהגת טענה שיותר מאוחר תעביר את מסמכי הביטוח ורשיון
הרכב.
התברר שאין לרכב ביטוחים והרכב אסור לנהיגה כבר שנתיים.
הנהגת לא מגיבה לטלפון.
מה עושים?
תאונה ללא ביטוח
מגישים תביעה אישית כנגד בעלת הרכב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה על נזקי גוף אחרי תאונת דרכים
זה חוקי שחברת הביטוח שולחת חוקר לבדוק אותי?
האם חוקי שחברת הביטוח שולחת חוקר לבדוק את תביעת נזקי הגוף שלי?
רמי שלום,
חברות הביטוח נוהגות להוציא חוקרים, לחקירה ישירה או מעקבים.
אלה חוקרים מוסמכים, שיודעים כיצד לפעול מבחינה חוקית, ובד"כ לא מגיעים למצב של הטרדה או פגיעה בפרטיות.
עם זאת, אם יש תחושה של הטרדה או איום - ממליצה לערב משטרה. יתכן שמדובר בחוקר ש"חצה" את הגבולות.
בכל אופן- אין לדבר עם החוקרים. כל מה שתגיד- ישמש נגדך.
בחומרי החקירה משתמשים במהלך דיון הוכחות בבית המשפט. זה נהוג ומקובל.
בברכה,
רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום רכב חלופי
האם אני יכול לתבוע על הוצאות רכב חלופי בעקבות תאונה?
סם שלום,
מי שאחראי לתאונה אמור לכסות גם נזקים עקיפים, ככל שהתביעה סבירה ולצורך החזרת המצב לקדמותו. לצורך הדוגמא- אם היה לך רכב קיה פיקנטו 2015 ועכשיו שכרת מרצדס 2025 אז כמובן זה לא נחשב סביר ולא אמורים לכסות כזה דבר, אבל כל עוד זה במתחם הסבירות- אמורים לכסות גם על נזקים עקיפים. לכן ניתן לתבוע גם את ההשתתפות העצמית וגם את הרכב החלופי וגם כל נזק עקיף, ככל שיש לך את ההוכחות והאסמכתאות לכך. אם זה בסכומים של עד 38,900 ש"ח- ניתן להגיש תביעה לתביעות קטנות.
בהצלחה!
רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגע וברח
איך אפשר לקבל פיצוי על נזק מרכב שפגע בדלת וחמק?
שקד שלום,
רק אם תצליח לזהות את פרטי הרכב הפוגע- תוכל לפנות למשטרה ולאתר את זהות הבעלים של הרכב ולתבוע אותו בהמשך. כדאי לבדוק היטב את התמונה המטושטשת. יש למשטרה בד"כ אמצעים טכנולוגיים לאיתור. בהצלחה!
בברכה,
רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נפגעתי בתאונת דרכים – מתי לתבוע?
כמה זמן יש להגיש תביעה אחרי תאונת דרכים?
רפאל שלום,
ראשית, מאחלת לך החלמה מהירה!
מועד ההתיישנות בפגיעות גוף עקב תאונת דרכים עומד על 7 שנים, כך שגם אם לא הגשת תביעה בינתיים, אין כל חשש.
עם זאת, עדיף כן לעדכן את הביטוח בקרות התאונה, ולטעון שהנזק טרם התגבש, ולפנות בדרישה מפורטת עם התגבשות הנזק.
לא ציינת את גילך. לגבי קטינים ההתיישנות מתחילה רק מגיל 18, כך שקטין שנפגע יכול לתבוע את ביטוח החובה עד גיל 25.
אם התאונה היא גם תאונת עבודה- יש לפנות למוסד לביטוח לאומי בתוך 12 חודשים ממועד התאונה- אחרת אתה עשוי לפספס זכויות.
לגבי הניירת הרפואית- בשנה הראשונה מקרות התאונה אתה דואג לטפל בעצמך ושומר את כל הניירת הרפואית. כעבור כשנה מהתאונה, אנו בד"כ רואים את הנזק שנזק שהתגבש, ואז ניתן לשלוח דרישה מפורטת לביטוח- כשאתה כבר יודע מהן המגבלות שנותרו לך, ומהן הנכויות שאתה טוען שנותרו.
מוזמן לפנות בכל שאלה נוספת.
בברכה,
רונית רוטלוי, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!


