פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בנייה בהרחבה
גלי
06/12/09
שלום רב,
במסגרת הליכי רכישת מגרש בהרחבה של קיבוץ,עשינו הסכם עם היזם שמופקד רק על התשתיות. לפי החוזה, שילמנו ליזם 150,000 ש"ח. בפועל היזם לא עושה כלום בשטח . לפי החוזה היזם מוגן כי הוא מחוייב להשלים את העבודה 24 חודשים לאחר קבלת היתר מכל הרשויות המוסמכות ובתנאי שנמסרו כל המגרשים. עם זאת, ברור היזם הבטיח לנו בע"פ-יותר מפעם, שהוא ישלים את כל הדרוש כדי שנוכל להתחיל לבנות. חרף זאת הוא לא עושה כלום בשטח כשכל הכסף שלנו אצלו. האם ניתן לעשות משהו למרות החוזה? האם יש ערך משפטי להבטחות בע"פ? המצב לא הגון וזועק לסעד.
תודה
במסגרת הליכי רכישת מגרש בהרחבה של קיבוץ,עשינו הסכם עם היזם שמופקד רק על התשתיות. לפי החוזה, שילמנו ליזם 150,000 ש"ח. בפועל היזם לא עושה כלום בשטח . לפי החוזה היזם מוגן כי הוא מחוייב להשלים את העבודה 24 חודשים לאחר קבלת היתר מכל הרשויות המוסמכות ובתנאי שנמסרו כל המגרשים. עם זאת, ברור היזם הבטיח לנו בע"פ-יותר מפעם, שהוא ישלים את כל הדרוש כדי שנוכל להתחיל לבנות. חרף זאת הוא לא עושה כלום בשטח כשכל הכסף שלנו אצלו. האם ניתן לעשות משהו למרות החוזה? האם יש ערך משפטי להבטחות בע"פ? המצב לא הגון וזועק לסעד.
תודה
חוזה שלא מוצא אל הפועל
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
גם להבטחות בעל פה יש משמעות. בנוסף, לא בהכרח החוזה הינו בעד היסם בלבד.
יש מקרים בהם ניתן לקורא לתוך החוזה תניות, גם אם הם לא כתובות-כגון חובה לפעול בתום לב ושקידה ראויה.
פנו לעו"ד כדי לבחון את המשך הצעדים המשפטיים. אין טעם לחכות 24 חודש כדי להיווח שההסכם הופר.
בברכה,
שרון עזרא,עו"ד
יש מקרים בהם ניתן לקורא לתוך החוזה תניות, גם אם הם לא כתובות-כגון חובה לפעול בתום לב ושקידה ראויה.
פנו לעו"ד כדי לבחון את המשך הצעדים המשפטיים. אין טעם לחכות 24 חודש כדי להיווח שההסכם הופר.
בברכה,
שרון עזרא,עו"ד
סגירת שומה
שלומית
06/12/09
אני ובעלי רכשנו דירה 6 חודשים לפני שהתחתנו. הוצאה שומה לתשלום מס רכישה כפול, אחד שבו אני מחוייבת ואחד שבו בעלי מחוייב (כלומר כל אחד חוייב לשלם את מלוא מס הרכישה ללא התחשבות שאנו תא משפחתי), לאחר תכתובות ממושכות ושליחת תעודת הנישואין תוקנה השומה שלפיה שילמנו. לאחר כ-10 חודשים שלחנו לנו מכתב התרעה לתשלום מס רכישה נוסף כאילו לא התחתנו, לאחר מס' תכתובות שוב הנושא הוסדר. ועכשיו לאחר כשנה שוב שלחנו לנו הודעת חיוב למס רכישה. שאלתי : אחרי כמה זמן שומה אמורה להסגר סופית? מדוע השומה כל הזמן נפתחת מחדש, למרות שאנחנו מביאים את כל האישורים הנדרשים ואומרים לנו במשרדי המיסוי שהשומה נסגרה?
שומה לא סופית
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
יש לבחון עניינית מול רשות המיסוי מדוע זה קורה.
לא נוכל להשיבך מבלי לבדוק המקרה לגופו של עניין מול רשות המיסוי.זאת כמובן לא נוכל לעשות במסגרת הפורום.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
לא נוכל להשיבך מבלי לבדוק המקרה לגופו של עניין מול רשות המיסוי.זאת כמובן לא נוכל לעשות במסגרת הפורום.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
ניתוק חשמל בגמר חוזה בדייר שמסרב להיתפנות
22
06/12/09
אני משכיר דירה לדייר שכרגע חשבון החשמל על שמו השאלה היא העם אני יכול בגמר החוזה להעביר את החשבון על שמי ולנתק את החשמל במידה והדייר לא היתפנה.
תודה מראש
תודה מראש
אני לא ממליצה
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
העברת דירה לגרושה
תמי
06/12/09
לי ולגרוש שלי יש דירה משותפת.
הגרוש שלי אינו משלם מזונות.
הוא הציע לי שמכיוון שאינו מצליח לעוד בתשלום המזונות, הוא יעביר על שמי את חלקו בדירה.
פנינו לעו"ד שהגישה בקשה לבית הדין הרבני.
האם אצטרך לשלם מס רכישה.כיצד עסקה זו מוגדרת? מתנה? העברה ללא תמורה?
הגרוש שלי אינו משלם מזונות.
הוא הציע לי שמכיוון שאינו מצליח לעוד בתשלום המזונות, הוא יעביר על שמי את חלקו בדירה.
פנינו לעו"ד שהגישה בקשה לבית הדין הרבני.
האם אצטרך לשלם מס רכישה.כיצד עסקה זו מוגדרת? מתנה? העברה ללא תמורה?
העברה בין בני זוג
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
תלוי איך מתבעת ההעברה. אם היא במסגרת פסק דין לגירושין- יש פטור.
אם כבר התגרשתם- זה עסקת מתנה ואין פטור. יש לבחון את גובה המס לגופו של עניין- יכול להיות שהוא לא משמעותי, או אפסי.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
אם כבר התגרשתם- זה עסקת מתנה ואין פטור. יש לבחון את גובה המס לגופו של עניין- יכול להיות שהוא לא משמעותי, או אפסי.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
שאלה דחופה- חובת שימוע בהליך של משפט על שימוש חורג
תודה
05/12/09
שלום , רציתי לדעת אם יש פגם בכך שלא זימנו אותי לשימוע בטרם הגשת כתב אישום נגדי לשימוש חורג במרפסת (שסגרתי לחדר...)?
עוה"ד שלי אמר שזו טענה מקדמית שכבר פיספסנו את המועד לטעון אותה, כי היה משפט על דחיה וכדו', האם ניתן או לא לטעון זאת...
תודה מראש לכל תשובה!!!
עוה"ד שלי אמר שזו טענה מקדמית שכבר פיספסנו את המועד לטעון אותה, כי היה משפט על דחיה וכדו', האם ניתן או לא לטעון זאת...
תודה מראש לכל תשובה!!!
נא לפנות לפורום פלילי
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
נטיעות בשטחי בור
אליאס יואל
05/12/09
אני גר בהתנחלות ביהודה ושומרון.רציתי לדעת,האם נטיעת עצים שאבצע בחצר האחורית שלא שייכת לאף אחד,תביא לחזקה על השטח.תודה מראש
נטיעה במקרקעי הזולת
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
עיין במאמר שפרסתי באתר זה שכותרתו: "נטעיות במקרקעי הזולת".
שם תמצא תשובה מפורטת לשאלתך.
ראה קישור:
http://www.lawforums.co.il/objDoc.asp?PID=915&OID=38383&DivID=1#topArt
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
שם תמצא תשובה מפורטת לשאלתך.
ראה קישור:
http://www.lawforums.co.il/objDoc.asp?PID=915&OID=38383&DivID=1#topArt
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
דמי הסכמה
רונן
05/12/09
שבוע טוב,
לאחר ביצוע עסקת מכיר של משק חקלאי אני ממתין לדמי ההיתר של המינהל. אינני יודע כמה זמן זה צריך לקחת, אולי העו"ד לא מטפל בזה כראוי?
אני מרגיש חסר אונים ולא יודע למה להמתין, כמה זמן או לאן לפנות?
לאחר ביצוע עסקת מכיר של משק חקלאי אני ממתין לדמי ההיתר של המינהל. אינני יודע כמה זמן זה צריך לקחת, אולי העו"ד לא מטפל בזה כראוי?
אני מרגיש חסר אונים ולא יודע למה להמתין, כמה זמן או לאן לפנות?
דמי היתר
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
אם אינך בטוח בעוה"ד- פנה בעצמך למנהל ובדוק מולם מדוע עדיין אין שומה.
פינוי דייר בדמי מפתח
she
05/12/09
תודה!
בהמשך לשאלתי.. כמובן שהדייר טוען שהוא ממשיך להתגורר בדירה ומכחיש ששכר דירה אחרת, מה עלי לעשות בכדי להוכיח זאת בבירור?
(יש בידי צילומי מונה מים וחשמל, וכן הקלטה של שיחת טל' שבה מספר כי שכר דירה)
בהמשך לשאלתי.. כמובן שהדייר טוען שהוא ממשיך להתגורר בדירה ומכחיש ששכר דירה אחרת, מה עלי לעשות בכדי להוכיח זאת בבירור?
(יש בידי צילומי מונה מים וחשמל, וכן הקלטה של שיחת טל' שבה מספר כי שכר דירה)
לא מזהה את השאלה המקורית ולכן לא ניתן להשיב
|עו"ד עזרא שרון
06/12/09
חוזה שכירות
אבי
05/12/09
שבוע טוב.
חברתי הטובה השכירה דירה.ביום חמישי היא הגיע הבית והיו בבית עובדים (ערבים) ללא ידיעתה שאין שום חוזה בשכירות שמותר להם לכנס.
היא נבהלה מאוןד ושאלה מאיפה יש להם את המפתח של הבית? ואמרו לה שיש להם באופן קבוע את המפתח.היא שאלה איפה הם גרים? והם ענו לה מאחורי הבית שלה.
היא לא רוצה לחזור הבית וגרה אצלי כרגע מפחד.
האם היא יכולה לבטל את חוזה השכירות עקב המקרה שקרה?
האם היא חייבת ללכת לדווח במשטרה? ומה צריך לעשות?
בתודה מראש אבי.
חברתי הטובה השכירה דירה.ביום חמישי היא הגיע הבית והיו בבית עובדים (ערבים) ללא ידיעתה שאין שום חוזה בשכירות שמותר להם לכנס.
היא נבהלה מאוןד ושאלה מאיפה יש להם את המפתח של הבית? ואמרו לה שיש להם באופן קבוע את המפתח.היא שאלה איפה הם גרים? והם ענו לה מאחורי הבית שלה.
היא לא רוצה לחזור הבית וגרה אצלי כרגע מפחד.
האם היא יכולה לבטל את חוזה השכירות עקב המקרה שקרה?
האם היא חייבת ללכת לדווח במשטרה? ומה צריך לעשות?
בתודה מראש אבי.
חוזה שכירות
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
מי מה שאת מתארת יש כאן ניוהל מו"מ בחוסר תום לב אשר ממנו ניתן להגיש בקשה לביטול החוזה.
המלצתי לפנות לייעוץ האישי
המלצתי לפנות לייעוץ האישי
לגיא פברמן (תוספת לשאלה על הוספת חדר בלובי על בניי
משה
05/12/09
לגיא תודה על התשובה המהירה .
רק רציתי לדעת באופן כללי אם יש סיכוי לקבל היתר על בנייה כזאת שיש חתימת השכנים לפי מה שהבנתי אם אני משלם ומדווח על מיסים זה אפשרי . אבל יש תקדימים לדברים כאלו שנעשו מהנסיון שלך ?
רק רציתי לדעת באופן כללי אם יש סיכוי לקבל היתר על בנייה כזאת שיש חתימת השכנים לפי מה שהבנתי אם אני משלם ומדווח על מיסים זה אפשרי . אבל יש תקדימים לדברים כאלו שנעשו מהנסיון שלך ?
תיקון צו בתים משותפים
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
במידה ויש הסכמה של כול הדיריים ועומדים בכול הדרישות להגשת הבקשה יבוצע התיקון.
במידה ולא כול הדיירים חותמים על הבקשה תידרש תגובתם ועל בסיס התגובה המפקח נותן את החלטתו בעניין.
מבלי להכיר את העובדות לאשורן אין ביכולתי להשיב מה הסיכויים שלך לקבל את השינוי המיוחל
במידה ולא כול הדיירים חותמים על הבקשה תידרש תגובתם ועל בסיס התגובה המפקח נותן את החלטתו בעניין.
מבלי להכיר את העובדות לאשורן אין ביכולתי להשיב מה הסיכויים שלך לקבל את השינוי המיוחל
הפעלת מעלית שבת
שי
05/12/09
בביניין חדש מותקנת מעלית אחת.
באסיפת הועד הראשונה הוחלט ע"י רב הדיירים שלא תופעל מעלית שבת. למרות החלטה זו הפעיל אחד הדיירים הדתיים על דעת עצמו את מנגנון השבת. בעיקבות זאת הופסקה ע"י דייר אחר פעולת מנגנון השבת. במהלך השבוע שאחרי נעקף מנגנון הפעלת המעלית דרך הפיקוד הראשי והופעל שוב ע"י הדייר הדתי. שוב הופסק המנגנון ע"י החילוני. בשבוע השלישי החליף הדתי את הצילינדר לחדר המעליות והפעיל את המגנון. כרגע לא ניתן לבטלו.
למען ההגינות - לחלק מהדיירים מופיע בחוזה כי קיימת מעלית שבת, לחלקם זה מופיע במפרט הטכני ולחלקם מופיע בפרוטוקול קבלת המפתח לדירה ביום המסירה.
ישנה התנגדות של מס' משפחות להפעלת המעלית. האם ניתן לבטל ההפעלה? מה עושים ולמי פונים?
באסיפת הועד הראשונה הוחלט ע"י רב הדיירים שלא תופעל מעלית שבת. למרות החלטה זו הפעיל אחד הדיירים הדתיים על דעת עצמו את מנגנון השבת. בעיקבות זאת הופסקה ע"י דייר אחר פעולת מנגנון השבת. במהלך השבוע שאחרי נעקף מנגנון הפעלת המעלית דרך הפיקוד הראשי והופעל שוב ע"י הדייר הדתי. שוב הופסק המנגנון ע"י החילוני. בשבוע השלישי החליף הדתי את הצילינדר לחדר המעליות והפעיל את המגנון. כרגע לא ניתן לבטלו.
למען ההגינות - לחלק מהדיירים מופיע בחוזה כי קיימת מעלית שבת, לחלקם זה מופיע במפרט הטכני ולחלקם מופיע בפרוטוקול קבלת המפתח לדירה ביום המסירה.
ישנה התנגדות של מס' משפחות להפעלת המעלית. האם ניתן לבטל ההפעלה? מה עושים ולמי פונים?
בניין חדש
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
כעיקרון בניין חדש חייב במעלית שבת. יתרה מכך עפ"י התקנות מספיק דייר אחד בבניין שמעוניין במעלית שבת ויש להתקין מעלית שבת.
מבנה נייד בשטח פרטי
דנה
05/12/09
אנחנו מתגוררים בבית שמש וברצוננו להציב מבנה נייד למגורים בחצר האחורית של ביתנו. הבית רשום בטאבו ללא כל התחייבויות.
לא נוצלו כל אחוזי הבנייה בבית ולכן ברצוננו להציב עכשיו מבנה ניייד בשטח שלא נוצל.
מעיריית בית שמש לא קיבלנו תשובה חד משמעית ולכן רצינו לדעת מה החוק מאפשר לנו לעשות בקשר לסוגיה זו?
לא נוצלו כל אחוזי הבנייה בבית ולכן ברצוננו להציב עכשיו מבנה ניייד בשטח שלא נוצל.
מעיריית בית שמש לא קיבלנו תשובה חד משמעית ולכן רצינו לדעת מה החוק מאפשר לנו לעשות בקשר לסוגיה זו?
מבנה נייד
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
כעיקרון עיריית בית שמש תוכל לדרוש ממכם תשלומים בגין היתרי בנייה וזאת למרות שמדובר במבנה נייד. במידה ויראו את הסממנים של קביעות המבנה.
פיצול סעדים אצל המפקחת על הבתים המשותפים
טל
05/12/09
האם יש צורך להגיש בקשה לפיצול סעדים אצל המפקחת על הבתים המשותפים כשיש כוונה לתבוע את הקבלן לפיצויים על ליקויי בנייה לאחר שתתברר תביעה לצו עשה כלפי שכן שאינו מאפשר לתובע לבצע תיקונים על חשבונו של התובע [מתוך דירת השכן הסרבן?]
להביהר: במחדל אשם הקבלן המתחמק מביצוע תיקון כראוי ותביעתו בבית המשפט תביא לסעד המבוקש רק בעוד שנים ובינתיים יש צורך לטפל בנזקי רטיבות עובש ונזילות קשים העלולים לסכן את כל הבניין ואולם השכן מלמעלה מסרב לאפשר תיקון מדירתו למרות שאינו נדרש לשאת בנטל הכספי ועל כן מוגשת התביעה למפקחת לצו עשה לאפשר כניסה לדירתו לשם הוצאת חוות דעת וביצוע תיקונים.
להביהר: במחדל אשם הקבלן המתחמק מביצוע תיקון כראוי ותביעתו בבית המשפט תביא לסעד המבוקש רק בעוד שנים ובינתיים יש צורך לטפל בנזקי רטיבות עובש ונזילות קשים העלולים לסכן את כל הבניין ואולם השכן מלמעלה מסרב לאפשר תיקון מדירתו למרות שאינו נדרש לשאת בנטל הכספי ועל כן מוגשת התביעה למפקחת לצו עשה לאפשר כניסה לדירתו לשם הוצאת חוות דעת וביצוע תיקונים.
פיצול סעדים
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
המלצתי תמיד להגיש בקשה לפצול סעדים במקרה מהסוג שלך
מבנה ניי וקרקע חקלאית….
עמרי
04/12/09
שלום רב האם ניתן להעמיד מבנה נייד (קארוון) על קרקע חקלאית פרטית ולגור בו? / להשכיר אותו?
ומה דין מבנה נייד בקרקע של המינהל? האם ניתן פשוט להניח ולגור בו או שיש להגיש בקשות להיתרי בניה?
בתודה מראש.. עמרי..
ומה דין מבנה נייד בקרקע של המינהל? האם ניתן פשוט להניח ולגור בו או שיש להגיש בקשות להיתרי בניה?
בתודה מראש.. עמרי..
מבנה נייד
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
. בכול הנוגע לקרקע של המנהל או של בעל קרקע פרטית ללא מתן היתר להצבת הקרוון יראו אותך כמסיג גבול
שאלה על היטל השבחה כשיש תוספת בנייה
דוד
04/12/09
שלום אני מעוניין לקנות נכס דירת 2 חד' (50 מ"ר) יש לה אופצייה מהעירייה של 46 מ"ר .
אני יודע שהמוכר משלם היטל השבחה האם הוא חייב לשלם אם הוא מוכר את הנכס לפני העיסקה?
האם יש סיכוי שעד 120 מ"ר הוא יכול לקבל פטור?
שאלה אחרונה אחרי שהוא שילם את ההיטל השבחה ואני מממש את האופצייה אני פטור מהיטל השבחה כי הוא שולם? או שאולי יש עוד פעם היטל מסויים?
מודה לכם מראש
אני יודע שהמוכר משלם היטל השבחה האם הוא חייב לשלם אם הוא מוכר את הנכס לפני העיסקה?
האם יש סיכוי שעד 120 מ"ר הוא יכול לקבל פטור?
שאלה אחרונה אחרי שהוא שילם את ההיטל השבחה ואני מממש את האופצייה אני פטור מהיטל השבחה כי הוא שולם? או שאולי יש עוד פעם היטל מסויים?
מודה לכם מראש
היטל השבחה
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
במידה שהמוכר ישלם את היטל ההשבחה לא תידרש לשלם בגין הבנייה בפועל היטל השבחה אלא לשלם בגין היתר הבנייה
handasa mul tabu
dikla sibony
04/12/09
קניתי דירה בנתניה ליפני שנתיים מאבא שלי מדובר בדירה שכניראה ליפני 30 שנה היוותה מחסן והקבלן הפך אותה לדירה קיבלתי נסח טאבו והוצאתי תוכניות מרשם המקרקעין עם שרטוטים של הדירה והכל היה חוקי ועבר על שמי בטאבו.
ליפני כשנה כאשר רציתי להרחיב את הדירה וניגשתי למחלקת הנדסה גיליתי להפתעתי שהדירה ניבנתה ללא היתרים בהנדסה והיו קנסות מרובים אשר כולם כבר שולמו בעבר ע"י הקבלן או האדם שמכר לאבא שלי את הדירה ואין קנסות נוספים לשלם. בנוסף ישנו פס"ד של בית המשפט שמאשר את הדירה ולכן כתוצאה מכך הדירה נירשמה בטאבו.
מה המשמעות של התגלית הזו? שהרי הבניה הלא חוקית כבר ניתגלתה בעבר ושומו הקנסות והתביעה נסגרה בפס"ד שמאשר את הדירה בטאבו. הדירה רשומה על שמי בטאבו ומוצמדת לה חניה בטאבו ובשרטוטים יש שרטוט של קומת הקרקע והחניה המוצמדת והכל מאושר.
כשפניתי להנדסה אמרו לי שלי אין בעיה כי כל הקנסות כבר שומו אך הדירה לא מאושרת בהנדסה? האם תיהיה לי בעיה למכור את הדירה? האם יש סכנה לתביעות עתידיות? האם ערך הדירה יורד אם בטאבט זאת דירה ובהנדסה זה מחסן?
ליפני כשנה כאשר רציתי להרחיב את הדירה וניגשתי למחלקת הנדסה גיליתי להפתעתי שהדירה ניבנתה ללא היתרים בהנדסה והיו קנסות מרובים אשר כולם כבר שולמו בעבר ע"י הקבלן או האדם שמכר לאבא שלי את הדירה ואין קנסות נוספים לשלם. בנוסף ישנו פס"ד של בית המשפט שמאשר את הדירה ולכן כתוצאה מכך הדירה נירשמה בטאבו.
מה המשמעות של התגלית הזו? שהרי הבניה הלא חוקית כבר ניתגלתה בעבר ושומו הקנסות והתביעה נסגרה בפס"ד שמאשר את הדירה בטאבו. הדירה רשומה על שמי בטאבו ומוצמדת לה חניה בטאבו ובשרטוטים יש שרטוט של קומת הקרקע והחניה המוצמדת והכל מאושר.
כשפניתי להנדסה אמרו לי שלי אין בעיה כי כל הקנסות כבר שומו אך הדירה לא מאושרת בהנדסה? האם תיהיה לי בעיה למכור את הדירה? האם יש סכנה לתביעות עתידיות? האם ערך הדירה יורד אם בטאבט זאת דירה ובהנדסה זה מחסן?
דירה שלא רשומה במחלקת ההנדסה
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
יש לפנות לייעוץ אישי
שכירות מפחידה
rachelori7
04/12/09
ידידתי השכירה בית אםהבת שלה
אחרי חודש בעל הבית הביא לשמה את העובדים שלו לגור (ערבים).
כרגע היא מפחדת פחד מוות ולא רוצנ לגור שם היא דיברה עם בעל הבית והוא אמר שבעיה שלה איך אפשר בכדי לבטל את החוזה המפחיד הזה .
לייתר דיוק בלילה יש שם אנשים די מפחידים .
ושהיא ראתה את הדירה זה היה ביום.
אחרי חודש בעל הבית הביא לשמה את העובדים שלו לגור (ערבים).
כרגע היא מפחדת פחד מוות ולא רוצנ לגור שם היא דיברה עם בעל הבית והוא אמר שבעיה שלה איך אפשר בכדי לבטל את החוזה המפחיד הזה .
לייתר דיוק בלילה יש שם אנשים די מפחידים .
ושהיא ראתה את הדירה זה היה ביום.
דירה שכורה
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
חבל שהחברתך לא הסתיע עם עו"ד בטרם השכרת הדירה.
יש לבחון את חוזה השכירות לצורך ביטולו
יש לבחון את חוזה השכירות לצורך ביטולו
קבוצת רכישה צ'ק לנאמנות האם יש סיכון?
ליאור
04/12/09
אני שוקל ברצינות הצטרפות לקבוצת רכישה. על מנת להתקדם ולקבל לעיון את כל ההסכמים (הסכם שיתופי, רכישת קרקע) דורשים ממני להפקיד צ'ק נאמנות אצל העו"ד המלווה (לכנר מ"נשיץ ברנדס").
האם אני לוקח פה סיכון? כלומר במידה ולאחר מעבר על ההסכמים עם עו"ד פרטי ומשהו לא ייראה לי ואחליט שאיני חותם עליהם יוכלו להשתמש בצ'ק?
תודה.
האם אני לוקח פה סיכון? כלומר במידה ולאחר מעבר על ההסכמים עם עו"ד פרטי ומשהו לא ייראה לי ואחליט שאיני חותם עליהם יוכלו להשתמש בצ'ק?
תודה.
קבוצת רכישה
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
יש לבחון היטב את הפקדת הכספים בנאמנות וכן לקבל מכתב התחייבות מהנאמן ובו הבטחה שבמידה ולא תצטרף לקבוצת הרכישה יושב כספך
הוספת חדר בתוך בניין משותף עם הסכמת דיירים
משה
04/12/09
שלום רציתי לשאול שאלה מסויימת .
מדובר בדירת 2 חדרים בקומת קרקע בתוך בניין מגורים
הלובי של הבניין הוא ממש גדול ויש שם רק דירה אחת שרחוקה מחדר המדרגות של שאר הדיירים.
השאלה שלי היא אם אני רוצה להוסיף חדר אחד ולחבר אותו לדירה וכמובן להחתים את כל הדיירים באותו בניין או לפצות אותם כספית
זה משהו שהוא אפשרי? אותו לובי הוא ממש גדול ורחוק יחסית מחדר המדרגות . השאלה אם הם חותמים כולם אני יכול לעשות משהו כזה באופן חוקי?
אני יודע שאולי השאלה מורכבת מידי לתגובה בפורום אבל אשמח לכל תשובה אם זה בכלל משהו הגיוני נ"ב כמובן שאני לא חורג מקווי הבניין
תודה מראש ושבת שלום
מדובר בדירת 2 חדרים בקומת קרקע בתוך בניין מגורים
הלובי של הבניין הוא ממש גדול ויש שם רק דירה אחת שרחוקה מחדר המדרגות של שאר הדיירים.
השאלה שלי היא אם אני רוצה להוסיף חדר אחד ולחבר אותו לדירה וכמובן להחתים את כל הדיירים באותו בניין או לפצות אותם כספית
זה משהו שהוא אפשרי? אותו לובי הוא ממש גדול ורחוק יחסית מחדר המדרגות . השאלה אם הם חותמים כולם אני יכול לעשות משהו כזה באופן חוקי?
אני יודע שאולי השאלה מורכבת מידי לתגובה בפורום אבל אשמח לכל תשובה אם זה בכלל משהו הגיוני נ"ב כמובן שאני לא חורג מקווי הבניין
תודה מראש ושבת שלום
הוספת חדר
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
נדרשת הסכמת הדירים יש לדווח לרשות המסים ולשלם מס רכישה ומס שבח שכול הנוגע לעניין.
המלצתי לפנות לייעוץ אישי
המלצתי לפנות לייעוץ אישי
עמלה למנהל עיזבון על שכירות
שקד
04/12/09
שלוםהאם מנהל עיזבון יכול לגבות עמלה על השכרת נכס מהעיזבון ללא אישור בימ"ש?תודהשקד
עמלה - מנהל עזבון
יעל פנקס עו"ד
05/12/09
לא
סגירת שומה מקרקעין
רחלי
04/12/09
ביטלנו עסקת רכישת דירה מקבלן 3 חודשים לאחר רכישתה, בשל מגבלה כספית מסויימת אליה נקלנו, הביטול נעשה בכתב בהסכמה עם הקבלן. רשויות המס הכירו בביטול העסקה וכספי מס הרכישה הוחזרו לנו.
שאלתי- בהנחה שעוד כשנה, נרצה לרכוש דירה אחרת, האם רשויות המס שיקבלו הודעה על ביצוע עסקה במקרקעין חדשה, עשויים לפתוח את שומת המס של ביטול העסקה הנ"ל ולבחון אותה מחדש?
תודה,
שאלתי- בהנחה שעוד כשנה, נרצה לרכוש דירה אחרת, האם רשויות המס שיקבלו הודעה על ביצוע עסקה במקרקעין חדשה, עשויים לפתוח את שומת המס של ביטול העסקה הנ"ל ולבחון אותה מחדש?
תודה,
המשך
רחלי
04/12/09
תיקון טעות- ביטול העסקה כאמור בשל מגבלה כספית אליה נקלענו לצערנו הרב ואשר בגינה נאלצנו לבטל את העסקה (תוך הפסד כספי מול הקבלן) נעשה לאחר 6 חודשים מיום הרכישה,ולא 3 כפי שנרשם.
שומת מס רכישה
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
כל שומה הינה בגין העסקה הספציפית שתבצעו ולכן לאחר סגירת השומה לא תפתח מחדש אלא אם כן רשות המס תסבור שאתם רוכשים את הדירה עליה הודעתם ביטול
פינוי דייר בדמי מפתח
she
03/12/09
דייר בד"מ שעזב את הדירה לפני מס חודשים ונודע לי ששכר דירה אחרת, האם זו הילת פינוי ללא פיצוי מבעל הבית?
פינוי דייר בדמי מפתח
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
לאחר שהדייר עזב את הנכס ניתן להגיש בקשה לביטול הסכם השכריות בדירות מוגנת
תשלום שכ"ד בזמן שבעל הבית משפץ עבור הדייר הבא
רקפת ה.
02/12/09
יצאנו מדירה לפני סוף החוזה. במשך כחודשיים חיפשנו דייר חלופי ללא הצלחה כי בעל הבית התעקש להעלות את שכר הדירה( כעת הוא טוען שזה לא נכון ושהוא היה מכניס בסכום שלנו). כעבור חודשיים יצאנו מהדירה.החזרנו לו את המפתח ושילמנו על חודש נוסף קדימה. הוא אמר שיצבע את הדירה בתקווה שזה יעזור למצא שוכר. למעשה בחודש הזה עליו שילמנו הוא שיפץ את הדירה, כל החודש. הוא סייד, צבע מבחוץ ומבפנים, ועכשיו הוא חתם עם מישהו שיכנס בעוד חודש ובחודש הזה הוא עושה שיפוץ יסודי (שובר קיר, מחליף רצפה). הוא רוצה שנשלם על החודש הזה ואנחנו לא מסכימים. מי צודק?
תשלום שכ"ד
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
לתשובה על השאלה יש לבחון את החוזה ביניכם. בדר"כ שוכרים נמנעים מהכנת הסכם אצל עו"ד שיערך כראוי למצבים כגון זה.
במידה ובהסכם לא מצוין שהינכם יכולים לצאת יותר מוקדם מהחוזה אתם עלולים למצוא עצמכם נושאים בנטל של החודש הנוסף
במידה ובהסכם לא מצוין שהינכם יכולים לצאת יותר מוקדם מהחוזה אתם עלולים למצוא עצמכם נושאים בנטל של החודש הנוסף
הסכמה של כול בעלי הדירות
ניב
02/12/09
יש צורך בתיקון צו הבית המשותף לשם הפרדת יחידת דיור על הגג שמשותפת בטבו לדירה בבניין משותף,
האם צריך לקבל הסכמה של כול בעלי הדירות בבניין?
במידה וכן האם מספיקה הסכמה בע"פ או שיש נוסח מסויים עליו הם צריכים לחתום?
במידה ולא כול בעלי הדירות מסכימים, האם המפקח רשאי בכול זאת לאשר את הפרדת הטבו של יחידת הדיור?
בברכה
האם צריך לקבל הסכמה של כול בעלי הדירות בבניין?
במידה וכן האם מספיקה הסכמה בע"פ או שיש נוסח מסויים עליו הם צריכים לחתום?
במידה ולא כול בעלי הדירות מסכימים, האם המפקח רשאי בכול זאת לאשר את הפרדת הטבו של יחידת הדיור?
בברכה
תיקון צו בתים משותפים
|עו"ד גיא פרבמן
05/12/09
אין צורך בהסכמה של כול הדיירים אבל לצורך מניעת עיכובים והתנגדויות מומלץ לקבל את ההסכמה של כול הדיירים. לצורך השינוי של הצו המלצתי לפנות לייעוץ אישי
שכירות,בעלות והערת אזהרה
ארי
02/12/09
שלום , אני שוכר דירה,כמו כן חתמתי חוזה שכירות מול בעל הדירה.לאחר כמה חודשים גיליתי בטאבו שנרשם הבעלות של הדירה נירשמה לאדם אחר,אך יש הערת אזהרה מתחת על שם הבעל הבית שלי(כלומר הבן האדם מול מי חתמתי חוזה).לכן במקרה של בעיות בבניין או בדירה , מי באמת אחראי ? הערת אזהרה אמורה למנוע עסקאות סותרות,האם יש מקרים שזה נותן סוג של בעלות ?תודה
בדיקת זהות המשכיר
עו"ד זהר ארד
מנהל
03/12/09
בהסכמי שכירות רצוי לבדוק את זהות המשכיר וזכויותיו בנכס בטרם חתימה עליהם.
הערת אזהרה אכן נרשמת למניעת עסקאות סותרות.
במקרה שלך, יש בהערת האזהרה כדי להעיד לכאורה, שהאדם שהתקשר איתך בהסכם שכירות עשה עסקה במקרקעין שככל הנראה עדיין לא הסתיימה ברישום בעלות על שמו.
דבר נפוץ בעסקאות מקרקעין הינו העברת הזכויות לקונה בטרם העברת הרישום על שמו בטאבו (אקט פרוצדוראלי).
מה שעליך לבדוק איפוא, זה האם הוא בעל הזכות להשכיר את הדירה.
הערת אזהרה אכן נרשמת למניעת עסקאות סותרות.
במקרה שלך, יש בהערת האזהרה כדי להעיד לכאורה, שהאדם שהתקשר איתך בהסכם שכירות עשה עסקה במקרקעין שככל הנראה עדיין לא הסתיימה ברישום בעלות על שמו.
דבר נפוץ בעסקאות מקרקעין הינו העברת הזכויות לקונה בטרם העברת הרישום על שמו בטאבו (אקט פרוצדוראלי).
מה שעליך לבדוק איפוא, זה האם הוא בעל הזכות להשכיר את הדירה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



