פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מינוי ועד בבניין . במידה ואין רוב של 51% כי דיירים לא התייצבו האם תופס?

ליטל 14/11/13
פרוטוקול של דיירים שממנה ועד להיות ועד בניין אינו בעל 51% דיירים וזאת לאור העובדה שלא התייצבו. האם זה תופס? ומכח איזה מקור משפטי?

מהו הרוב הנדרש למינוי ועד בית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/11/13
ליטל שלום,



בעיקרון על פי החוק יש לקבל החלטה חוקית אם התקיימה אסיפה בה נכחו לפחות מחצית מדיירי הבניין.

אולם, אם נכחו פחות, ניתן לקבוע שעה אחרת שבה תינתן הזדמנות ליתר דיירי הבניין להגיע. במידה ולא יגיעו, ההחלטות יתקבלו על פי החלטת הרוב של הדיירים הנוכחים באותה עת בישיבה גם אם לא נוכחים בה מחצית מדיירי הבניין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלט על בית שכור

פנינה 14/11/13
שכרתי בית לפני כחודשיים וחצי ,

בעל הנכס רוצה למכור את הנכס,

במרפסת הבית הפונה לרחוב היה תלוי שלט ענק

למכירה/להשכרה ומס' הטלפון.



ביקשתי מבעל הנכס שיסיר את השלט ויתלה שלט קטן יותר במקום פחות בולט, והוא לא מסכים

האם אני חייבת להשאיר את השלט?



שאלה נוספת

כפי שציינתי בעל הנכס רוצה למכור את הבית

במהלך התקופה הקצרה בה אני גרה באו לראות את הבית  מעל 15 זוגות, הדבר כמובן מטריד ומפר את השיגרה.

בחוזה רשום שאני צריכה לאפשר לו להראות את הנכס

השאלה היא האם אני יכולה לאפשר רק ביום מסויים ובשעות מסויימות,והאם אני יכולה להתנות שרואים את הבית רק בנוכחותו או במי מטעמו,

בשלב זה הואפשוט שולח אותם וגם לא תמיד מיידע אותי מראש.



תודה רבה לעונים

ברור

shi 14/11/13
ברור אתה יכולה להציב תנאים

תליית שלט על בית שכור

עו"ד ענת קציר 14/11/13
פנינה שלום,



לגבי השלט, הוא רשאי לתלות שלט על הנכס שלו.

לגבי הקונים הפוטנציאליים- תבדקי מה סוכם בהסכם השכירות. בד"כ יש סעיף שמאפשר למשכיר להראות את הדירה לקונים פוטנציאליים רק לאחר תיאום מראש עם השוכר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

שדרוג מטבח

עופרית 13/11/13
בס"ד



קניתי דירה מקבלן....המטבח שנתן הקבלן לא מצא חן בעיני ושדרגתי אותו...רק מה..נדרשתי לשלם דמי הובלה והתקנה גם לקבלן השיש וגם כששדרגתי את ארונות

מטבח....האם זה חוקי??




שדרוג מטבח בדירה חדשה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/11/13
עופרית שלום,



ייתכן שכן. תלוי מה סוכם בהסכם המכר מול הקבלן.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

 מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיווג חלק מחניה והפיכתו למחסן

אתי 13/11/13
שלום, אני דיירת בבניין משותף. אחד השכנים החליט לסגור חלק מהחניה השייכת לו בטאבו, עם תריס גלילה על מנת  שיוכל לסדר לו מחסן. החניה של השכן היא נישה בין 2 קירות והוא הרכיב תריס גלילה שעולה ויורד והתריס אינו קיר קבוע. האמת שהשכן קנה תריס יפה ודקורטיבי ומאחוריו הוא מאחסן דברים.האם מותר לו לנהוג כך? הוא טוען שזה החלק שלו וזה לא מפריע לאף אחד ולי נראה שזה לא חוקי. האם העירייה יכולה לפרק? האם אני יכולה להתנגד? באופן טכני זה לא מפריע לאף אחד בכניסה וויציאה מהחניה. האם הוא זקוק לאישור דיירים? השכן טוען כי הוא לא  זקוק לאישורים לא של העיריה ולא של הדיירים כי החניה הא פרטית שלו וזה לא מפריע לאף אחד. תודה, אתי

סיווג חלק מחניה כמחסן

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/11/13
אתי שלום,



בעיקרון אם החניה רשומה על שמו בטאבו, הוא יכול לנהוג בה מנהג בעלים. לפי תיאורך נראה כי לא מדובר במבנה הדורש היתר, הדבר דומה יותר לשרשרת בכניסה לחניה, אולם את יכולה לפנות לרשות המקומית ולהזמין פקח שיבדוק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מע"מ בדירה מקבלן

נועה 13/11/13
אני לא מבינה את סעיף המע"מ בהסכם המכר שלי. כך הסעיף רשום:

"כל תשלום ע"ח תמורת היחידה כולל מעמ בשיעור החוקי כפי שהוא בתוקף ביום החתימה על הסכם. כל שינוי ע"פ דין בשיעור המעמ יחול על הקונה שיישא בהפרש התשלום ויחושב לגבי כל תשלום על חשבון היחידה עליו חל שינוי כזה עפ דין".

מה זה בעצם האומר? מה קורה עם המעמ יורד? מה קורה אם המעמ עולה? והאם ההפרש מחושב רטרו' על כל הסכום, גם החלק שכבר שולם??

השפעת עליית מע"מ על תשלומים לקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/11/13
נועה שלום,



בדרך כלל בחוזה רכישת דירה מקבלן, הכוונה היא שאם יעלה שיעור המע"מ, התשלומים הבאים יתעדכנו בהתאם לגובה המע"מ.

לעיתים עו"ד מטעם הרוכש, מצליח במו"מ מול עוה"ד של הקבלן טרם הרכישה, לשנות את הסעיף כך שאם ירד המע"מ גם גובה התשלומים ירד בהתאם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה של בני זוג שנפטרו

שרית 13/11/13
יש בני זוג ללא ילדים שהלכו לעולמם אחד אחרי השני.



לא היו להם ילדים או יורשים אחרים כלשהם מלבד האחים שלהם. 



אחותה של האישה גרה בחו"ל, והאח של הגבר גר בארץ. 

בני הזוג השאירו אחריהם דירה, והאח של הגבר הצהיר שהוא היורש היחיד וקיבל את הדירה.



לאחר מכן, האחות (של האישה) שגרה בחו"ל גילתה על כך, והיא רוצה לקבל את חלקה בדירה.



מה עליה לעשות?

האם יש דרך שבה תוכל לקבל את חלקה?



בבקשה עזרתכם!


צו מניעה דחוף

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
כן צריך להגיש בקשה לבית המשפט, ולבטל את צו הירושה, שכן הוא ניתן לכאורה במירמה.

צריך לפנות דחוף לעו"ד ולעשות צו מניעה שהאח לא ימכור את הנכס, שכן באם יעשה כן - לא ניתן יהיה להיפרע מהנכס, אלא רק מהאח.



פנו ליעוץ משפטי דחוף.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה מישפטית מינהל-ועדת פיצויים

13/11/13
שלום וברכה

 שאלותיי כדלקמן

א- ברצןני לתבוע את מ נהל מקרקעי ישראל לקבלת זכויות לפי  החלטה 727 27 אחוז(סיפור ארוך).תיתכן בעיית שיהוי .יש אופציה לפנות לועדת פיצויים ולקבל כסף שמגיע במילא.

1-האם ניתן לקבל פיצוי חקלאי ולאחריו לתבוע את המינהל או חייבים לחתום על מיסמך לסיום סכסוך שחוסם את קבלת הכסףותביעה אחריו או במהלך המו"מ החקלאי?

2- והפוך-במיקרה תביעה -האם במיקרה שהפסדתי בתביעה המישפטית יש מניעה במילא לגשת לקבלת פיצוי חקלאי בועדת פיצויים?

3-האם אפשרי גם להגיש בקשה לקבלת פיצויים וגם במקביל תביעה מישפטית? בתודה!

תביעה כנגד המינהל

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
זו פניה הדורשת פניה ליעוץ פרטני.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות לקניין לאחר 7 שנים של מגורים

עמוס 13/11/13
אם בחור גר בשטח שלי במשך יותר מ-7 שנים ללא חוזה ונתתי לו לגור בכוונה והוא שילם לי על כך, עכשיו הוא מסרב לשלם יותר. האם אני יכול לגרש אותו או שהוא נחשב כבעל אחוזים על השטח? ובמקרה שאדם גר בשטח יותר מ-7 ללא הסכמה האם גם אז המקרה דומה?

האם מי שגר בנכס למעלה מ-7 שנים יש לו בעלות על הנכס?

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
אף פעם לא תהיה לו זכויות קניין בנכס,

צריך לבדוק את המקרה ספציפית, אבל לכאורה - אין לו זכויות שם.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרקע מוש"ע בשכונת מגורים

נעה 13/11/13
שלום,

האם תוכלו לומר לי מה הסיכונים ברכישת דירה שהחצר שלה רשומה כקרקע מוש"ע? וכן, מה הגורמים שדרכם אני יכולה לבדוק אם יש תכניות כלשהן בעירייה לגבי האיזור, שבגללן אולי בעל הדירה החליט למכור..?

תודה רבה

נעה

קרקע במושע

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
יש סיכון במוש"ע - שכן הזכות היא לא מחולקת וספציפית.

זו עסקה שהייתי עושה רק עם עו"ד שמתמחה בעניין זה ולא כל עו"ד שעוסק במקרקעין מבין בתחום זה.

צריך לבדוק את הסיבה למוש"ע וממתי זה (אם זה מאוד ישן אז זה גם לא ישתנה...).



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש מס שבח על דירה בבניין לשימור ששופץ מהיסוד

13/11/13
במסגרת קבוצת רכישה, רכשתי דירה בבניין לשימור(לא מחמיר) בתל אביב, אשמח לדעת גם אם כן ,האם ישנה דרך להערך את גובה המס.

מס שבח קבוצת רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
זו שאלה שמצריכה יעוץ משפטי פרטני.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק המכר סעיף 5א

שירן 12/11/13
שלום,

רכשנו דירה ב-10/12/2010 וטרם קיבלנו מפתח. הקבלן מאחר במסירה מעל 60 יום המותרים בחוק כבר מספר חודשים.

חוק המכר שונה מרץ 2011.(סעיף 5א׳)

האם אנו זכאים למה שנחקק בחוק החדש? פיצוי של שכר דירה חודש בחודשו?

ואם לא,לפי חוק מתי הקבלן אמור לשלם לנו את שכר הדירה בגין האיחור?

תודה רבה!!

חוק המכר - איחור במסירת דירה לקבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
אני חושב שתחולת החוק היא רק מהיום שבו חוקק, ולא אחורה ולכן אתם לא נכנסים לכאורה לחוק זה.

מנגד יש בטח בחוזה - סעיף שמדבר על מסירת חזקה, ואם יש הפרה - אפשר לתובע!

זה לא מונע תביעה...



תומר שזר,עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופצייה שלא נחתמה

א 12/11/13
שלום רב,

לפני כשנה ושלושה חודשים שכרנו אישתי ואני דירה לשנה עם אופצייה לשנה נוספת

בסוף התקופה לא חידשנו את האופצייה משום שחיפשנו דירה לרכישה ובינתיים שילמנו חודש בחודשו בעבור השכירות ובשיחת טלפון ציינו בפני בעלי הבית כי אנו במשא ומתן לרכישת דירה באזור , לאחר כחודשיים ביקשו בעלי הבית צ'קים עבור כל יתרת השנה הקרובה וכשנתנו להם צקים אמרנו שאנו נצטרך לצאת מהדירה בחודשים הקרובים ונחפש דיירים חדשים וביקשנו שהם יחפשו גם.

כרגע אנו צריכים להיכנס לדירה החדשה בעוד חודשיים וחצי ועדיין לא מצאנו שוכרים בשל כמה סיבות שקשורות למחיר הדירה ולכך שבעל הבית אולי מעוניין למכור ובכלל הוא מרגיש שיש לו חוזה איתנו עד לחודש אוגוסט.

שאלתי היא האם למרות שלא חתמנו על האופצייה ונשארנו בדירה והעברנו צקים לכל השנה מחייב אותנו לחוזה עד לסוף שנת האופצייה ?

אי חידוש אופציה בחוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
זה נתון לפרשנות

אם אתה שואל אותי - אלא אם יש לך הודעה אחרת - בעת שמסרת את השיקים לדוגמא הודעת במייל כי האופציה לא מומשה... אם אין איזה משהוא כזה - אתה בבעיה...

אחרת למה נתת שיקים לכל השנה?



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת חניה בטאבו למעבר ?

milky38 12/11/13
שלום רב,

החניה שברשותי רשומה בטאבו. היא ממוקמת מול דלת הכניסה לבניין ובסמוך לחדר האשפה של הבניין. 

1) האם יש מניעה משפטית לגדר את המעבר (כדי שלא יעברו הולכי רגל/הובלת פחי האשפה דרך החניה וישרטו את המכונית כפי שכבר קרה) ?

2) האם החנייה הספציפית שלי היא קנייני האישי וניתן לבצע בה שינויים ? (צביעת החניה, סגירה בשרשראות וכדומה) ?



תודה.

חניה בבניין משותף

עו"ד תומר שזר מנהל 13/11/13
יש תקנות עזר לכל עיריה ועירייה לדברים אלו תוכל לברר בעירייה מחלקת הנדסה .

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רוצה להכנס לתחום הנדלן

אנטון 12/11/13
רציתי להתייעץ ולבדוק איך אני יכול להכנס לתחום הנדלן ועם כמה כסף התחלתי צריך ?

ולאיזה כיוון עדיף ללכת ?

קניית קרקעות או דירות , דירות ולהפוך ליחידות דיור ?

אשמח לעזרה :)

ייעוץ בתחום הנד

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
אנטון שלום,



אני ממליצה לך לפנות לחברת שמתעסקת בשיווק נדל"ן או מתווך, וכן  לבדוק בבנקים למשכנתאות (במידה ואין ברשותך סכום מספיק) על תנאי הלוואות לרכישת נכסי נדל"ן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אריחים רזרביים

סיון 12/11/13
שלום! 



קנינו דירה מקבלן. ידוע לנו שע"פ חוק אנו זכאים לקבל אריחים רזרביים לכל האריחים שמותקנים בדירתנו. 

הקבלן טוען  שמכיוון שאין ברשותו אריחים זהים למה שהותקן בדירתנו  ,ניתן להמיר זכות זאת כך שנקבל פיצוי כספי . 



שאלתנו האם זה נכון? האם הוא זכאי לתת לנו פיצוי כספי ולא אריחים עצמם?



תודה ! 

פיצוי כספי במקום אריחים רזרביים

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
סיון שלום,



עקרונית הוא יכול לפצות, אולם תלוי מה סוכם בחוזה בעניין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

 מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה

אריה 12/11/13
שלום

רב,



אני משכיר דירה לזוג צעיר. חוזה השכירות מסתיים ב- 31-12-13 .



בחוזה מצויין שהדיירים צריכים לאפשר כניסה של מתעניינים

לשכירות או לקנייה של הדירה. בפועל הדיירים כמעט לא נמצאים בבדירה ואני לא מצליח

לתאם איתם ביקור של דיירים חדשים להשכרת הדירה. הצעתי להם שאני אראה את הדירה למתעניינים, אך אינם מסכימים. מה מוצע לעשות במקרה כזה?



תודה רבה

הכנסת רוכשים פוטנציאליים לדירה מושכרת

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
אריה שלום,



במידה והשוכרים לא מאפשרים כניסת שוכר פטנציאלי הודע להם כי הם מפירים את ההסכם וייתכן כי יצטרכו לפצות אותך במידה ולא יאפשרו כניסת דיירים (הכל בכפוף להוראות ההסכם).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה על שכירות בטאבו

חגי 12/11/13
שלום רב ותודה מראש, אני שוכר דירה ורציתי לשאול אם אני יכול לרשום הערת אזהרה בטאבו על שכירות של שנתיים בהסכמת המשכיר?ֿֿ



תודה מראש

חגי

רישום הערה על שכירות בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
חגי שלום



ניתן לעשות זאת.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפויי כוח כללי ושינו בטאבו

ויקי 12/11/13
שלום היתי רוצה לדעת מה עושים במקרים כאלה אנחנו חסר עונים: ההורים שלי עלו לארץ ב 1996 כעולים חדשים(לא ידעו חוקים) קנו דירה היה חסר להם 50 אלף שקל לרכישה, בן דוד (רווק) של אבא הציע עזרתו לקח משכנתא על עצמו נתן לההורים שלי והם עשו יפוי כוח כללי אצל נטריון על הדירה שאין לו שום דבר לדירה הזאת וההורים שלי כל השנים האלה ישלמו את כל המשכנתאות בעצמם .לפני חודש הם הלכו לבנק כדי לקחת הלוואה לעזרה לבני משפחה ולמשכן את הבית ,מסתבר שיפויי כוח כבר לא בתוקף (רק ל 10 שנים) ושגם הדוד הזה רשום בטאבו על שליש מהדירה שהם לא ידעו את זה,פנו לדוד לחתימת יפוי כוח חדש ההוא מנסה לשחוט אותם בכסף מבקש כל מני סכומים ואומר שהתחרט שעזר לנו ,מה הורים יכולים לעשות איך אפשר להוציא אותו מהטאבו האם באמת יש תוקף ליפוי כוח  ? בבקשה אנחנו לא יודעים מה לעשות .

מחיקת רישום בעלות בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
ויקי שלום,



יש תוקף של 10 ליפוי כוח אם יפוי הכוח הוא אינו יפוי כוח בלתי חוזר נוטריוני.

לא הבנתי את כוחו של מי ייפו הורייך, וכיצד נרשם דודך כבעלים של 1/3 מהדירה ללא הסכמת הוריך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכרז לדירה

דירה 12/11/13
שלום רב, ברשותנו דירה שיש בה בעיה של הערת אזהרה בטאבו.



היינו מעוניינים לעשות מכרז על דירה.



רציתי לדעת למי צריך לפנות בשביל זה, מהן העלויות, ובכלל פרטים על סוג כזה של מכירה.



תודה

כיצד מפרסמים מכרז לדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
שלום,



באיזו הערת אזהרה מדובר?



בעיקרון אם מדובר בדירה בבעלות פרטית אתה יכול לפרסם אפילו מודעה בעיתון.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנגדות לבניה על קו הגבול, קו האפס, בית דו משפחתי,

מורית דוד 12/11/13

תשובה

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
שלום רב,



מהי שאלתך?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנייה על קו אפס

עו"ד יובל גרינשטיין 20/11/13
אני יכול רק לשער שהשאלה הינה בקשר לבקשה להקלה ע"י אחיד השכנים. בכל מקרה יש אפשרות להתנגד - ויש מועדים לכך בחוק.



מעבר לכך - יש לחדד השאלה.

רכישת דירה מקבלן

נועה 11/11/13
אני לקראת חתימה על הסכם עם קבלן, ויש לי מס' שאלות:

1. רשום כי הקבלן יכול להקדים את מועד מסירת הדירה בכפוף להודעה מוקדמת של 60 יום, ועלי כמובן לשלם בהתאם את יתרת התשלום. הדבר הרי יכול להיות בעייתי אם אני מחוייבת בשכירות וכו'. האם הקבלן רק מודיע לי ולא אמור לקבל אישורי גם? איך אפשר לנסח את זה אחרת?

2. רשום שאם הקבלן מאחר במסירת הדירה הדייר יהיה זכאי לפיצוי בהתאם לאמור בחוק המכר תשלג 1973. מה החוק אומר? בתכלס למה אני זכאית? וגם רשום שפרט לפיצוי זה הדייר לא יהיה זכאי לסעד/תרופה אחרים וסעיף 15 ב לחוק החוזים תשלא 1970 לא יחולו, ובכלל זה לא יהיה הקונה זכאי לפיצוי בגין דיור חלופי ו/או פיצוי אחר. מה זה אומר בתכלס? 

3. רשום בחוזה לגבי ליקויים שאם ישנם ליקויים זה לא יהווה עילה לדחית קבלת הדירה או לדחיית תשלום. האם זה סעיף מקובל? הרי אם ישנם ליקוים למה שאקבל את הדירה? אחכ אני ירדוף אחריהם שיתקנו לי.... וחוץ מזה יתכנו ליקויים מהותיים שלא מאפשרים כניסה לדירה. איך אפשר להגדיר את זה כך שליקוים שמהותים כן מהווים עילה לדחיית קבלת הדירה? בהסכם נרשם "ליקויים המחייבים תיקון מיידי יתוקנו בהקדם האפשרי ובמידת הצורך לפי שיקול דעת המוכר". נראה לי אפור מידיי ולא נותן לי מענה בכלל.

4. באותו סעיף גם רשום שאפילו אם הדייר כן מקבל הדירה זה לא יגרע מזכותו לדרוש תיקון בתקופת הבדק. אני יודעת שתקופת הבדק יכולה להיות גם 7 שנים לחלק מהדברים. אני אמורה להמתין 7 שנים שיתקנו? או שאני לא מבינה את הסעיף? האם אי אפשר פשוט לבקש שהקבלן מתחייב תוך X זמן לתקן הליקויים??

5. רשום כי תקופת הבדק והאחריות תתחיל מיום מסירת היחידה הראשונה לקונה הראשון בפרויקט. זה דבר הגיוני?  הרי מדובר בקוטג'ים, ויכול להיות הפרש גדול בין הדיירים. למה שהבדק שלי יתחיל כשמישהו אחר נכנס לדירה שלו?

6. בד"כ כשקבלן מאחר במסירת דירה- האם התשלום האחרון הוא ע"פ המסירה בפועל או ע"פ המסירה המקורית? ואם הוא ע"פ המסירה בפועל- האם הוא גם צמוד למדד וכולל ריבית פיגורים? הרי זו לא אשמתי שהקבלן איחר, מדוע אני גם צריכה לשאת בעלויות הללו? מה וקרה בד"כ??



תודה

רכישת דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
נועה שלום,



1. ניתן לנסח זאת אחרת. יש לשנות את הסעיף כך שתידרש הסכמתך מראש.

2. הכוונה לפיצויים שתוכלי לדרוש בלא הוכחת נזק שהם שווים לדמי שכירות חודשיים המקובלים, או דמי פיצוי שהוסכמו בינך לבין הקבלן. מעבר לכך לא תוכלי לדרוש פיצוי נוסף מהקבלן על איחור במסירה.

3. ניתן להגדיר זאת, בדיוק כפי שכתבת בשאלתך.

4. הכוונה היא שבמשך תקופת הבדק את זכאית שהקבלן יגיע לתקן ליקויים אלו גם אם התגלו יותר מאוחר ממועד קבלת הדירה.

5. יש לשנות את הסעיף הזה בהסכם הרכישה.

6. זה תלוי מה הוסכם בחוזה. בד"כ על פי המסירה בפועל אבל יש קבלנים שדורשים אחרת. יכול להיות שהוא יהיה צמוד למדד וכולל ריבית פיגורים.



נועה, את צריכה לדעת שחוזה לרכישת דירה מקבלן מוטה לטובת הקבלן ולכן את צריכה לקחת עו"ד מתחום המקרקעין בדיוק בגלל כל הסעיפים הללו בהסכם על מנת שינהל עבורך משא ומותן מול עוה"ד של הקבלן ויוכל להטות את החוזה לטובתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושה

אלי 11/11/13
קיבלתי בירושה בית על שטח של דונם 

הבית היה מושכר בשלוש שנים אחרונות לעסק

כרגע אני מעוניין למכור את הבית עם השטח האם אצטרך לשלם מס נוסף בגלל שהבית היה מושכר לעסק?

אילו מיסים חלים על מכירת עסק?

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
אלי שלום,



תשלום מס נוסף תלוי בייעוד של הבית.

אם הסבת את הבית בטאבו ובמיסוי לעסק, הרי שיחולו עליך מיסים במכירת נכס מסחרי.

אם הבית רשום כדירת מגורים, תוכל למכור אותו כפי שמוכרים כל דירה רגילה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר עו"ד

סיגי 11/11/13
ביצענו עסקת מכירת דירה לחברת נדלן שקנתה כמה דירות, כיוון וזו חברה העיסקה שונתה מס' פעמים, בתחילת העיסקה סיכמנו עם העו"ד על שכר טירחה של חצי % , לקראת סיום העיסקה פנתה אלינו עוה"ד בבקשה לשכר נוסף של חצי %.

האם מקובל להוסיף על עסקה ששונתה (סה"כ הסתיימה לאחר 4 חודשים) . והאם היה צורך לעדכן אותנו על התוספת מראש ולא בסוף העסקה?

אודה לתשובתכם

מתי נקבע שכר טרחת עורך דין?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/13
סיגי שלום,

בד"כ שכר טרחת עו"ד המלא נקבע מראש על ידי עורך הדין והלקוח.

אולי במקרה שלך קיימות נסיבות המצדיקות הוספת שכ"ט- כל מקרה לגופו, וכמובן תלוי ברצון הלקוח לתשלום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנית קומה ללא רשיון בבנין משותף.

אביגדור 11/11/13
שלום לכם.



ברשותי דירת גן, בבנין משותף בין 2 קומות.

לקומה שמעלי, תקרת רביץ וגג רעפים.



בעלי הנכס שמעלי, קיבלו היתר לבניה בתוך הגג, של 30 מטר, כשבפועל, הם הורידו את תקרת הרביץ, בנו גג בטון, ועליו הוסיפו קומה שלמה.



קומה שלמה, שלישית, כאשר כל הרחוב..2 קומות.



הרשות המקומית תבעה ובית המשפט החליט על הפסקת עבודה , וכל זה , נכון ללפי 5 שנים.



נכון להיות, למיטב ידיעתי, הוגשו ע"י בעלי הנכס אין ספור בקשות להיתרים..וערעורים על כל החלטה וההחלטה בעינה. צו הריסה בן 3 שנים...שלצערי, לא מקוים.



לאחרונה, המשיכו בעלי הנכס בפעולות נוספות בקומה, ולמרות פניותי לעיריה שאכן שולחת פקחים, בעלי הנכס מתעלמים מכל צו במפגיע (ובטפשות יהירה יש לומר)



מה הכלים שעומדים לפני..?



האם יש לי צד בסיפור, או שמא זוהי מחלוקת בין העיריה לבעלי הנכס?



אני בטאבו רשום כבעלים של הדירה שלי כמובן, וגם מחזיק במחצית מבעלות הגג המשותף.



מה אני יכול לעשות כדי לנסות לסיים את הסאגה הטורפת הזו.



קומת בלוקים ובטון שלמה ניצבת ועומדת לה 5.5 שנים באין מפגיע, כאשר הרשות המקומית..אינה עושה כלום בצורה רצינית.





תודה לכם ויום מצוין.



אביגדור

בנית קומה ללא רישיון בבנין המשותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/13
אביגדור,



אם נבנתה הקומה על הגג שיש לך בו זכויות, אתה יכול לפנות גם למפקח על רישום המקרקעין בתביעה כנגד השכן אשר בנה על הגג המשותף ללא הסכמתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי יכלת עדכון תשריט בנין בטאבו

batbat 11/11/13
ברצוני לרכוש בית בדו משפחתי שהוא חלק מחלקה שגודלה מעל דונם.הבית נבנה ללא חריגות.הבית רשום בטאבו כחלק מבית משותף.הבעיה הינה שהשכן שבבעלותו חצי דונם חרג בבניה ובעקבות זאת לא ניתן לעדכן בטאבו את התשריט העדכני של הבית אותו ברצוני לרכוש.הרישום בטאבו הינו משנת 1952. נגד השכן עומדת תביעה למשפט של העיריה. השאלה האם ניתן יהיה לרשום את התשריט הקיים ובמה זה כרוך. תודה מראש על המענה

עדכון תשריט של בית בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/13
שלום רב,



ניתן יהיה לעדכן את התשריט  לאחר הסרת חריגות הבניה. לא ניתן לרשום בטאבו תשריט הכולל חריגות בניה שאינן בהיתר בייחוד שככל הנראה יאלץ השכן להסירן עקב המשפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן