פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

העברת דירה במתנה לצורך פטור ממס על שכר דירה

חגי 29/12/13
ברשותי מספר דירות מעסקת קומבינציה . האם ניתן להעביר במתנה לבני את אחת הדירות במתנה ולקבל את שכר הדירה ממנה פטור ממס?

העברת דירה במתנה

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
ניתן להעביר עסקה מתנה - ולגבי שכר הדירה צריך לשאול רואה חשבון.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם תיווך עד מתי תקף?

ציון 29/12/13
פרסמתי נכס בבלעדיות אצל מתווך האמור לפוג לאחר 4 חודשים.

שאלתי:

א. האם בתום 4 החודשים אוכל למכור את הדירה באופן פרטי 



 ( פירסום בעיתון ) גם לאנשים שהמתווך הראה את הדירה אולם העיסקה לא התבצעה?

ב.עד מתי תקף ההסכם עם המתווך גם שהסתימה ההתקשרות איתו שלא הביאה תוצאה?

בברכה

ציון.

הסכם הבלעדיות

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
תעיין בהסכם הבלעדיות - שם רשום הכל - שם רשום מתי זה מסתיים והכל.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה לאחר קנייתה שנה וארבע חודשים

דורית 29/12/13
איזה % מס אני משלמת על דירה שאני מוכרת לאחר שנה ושלושה חודשים שקניתי אותה.

פטור ממס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
אם לא מכרת ב-4 שנים - -- אז יש פטור.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מילוי מש"ח – תאריך רכישה בקבלה בירושה

סיגל 29/12/13
שלום רב,

האם בתאריך הרכישה בט' המחש"ח (עמ' 3 פרק כללי) בעת מכירת דירה שהתקבלה בירושה יש למלא את תאריך פטירת המוריש או תאריך קבלת צו הירושה? תודה

מילוי מש"ח

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
לא הבנתי ביחס לאיזה שאלה

כלומר- מה הרובליקה בטופס - מה הם שואלים.

אם הם שואלים תאריך רכישה - אז זה תאריך צו הירושה ולא הפטירה.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור תוכנית עירונית

י. 29/12/13
נגשתי לעירייה לבדוק מהיא התב"ע שיש על חלקה מסויימת בעיר, ואמרו לי שהתוכנית היא י ד 1001, מה זה אומר?

תב"ע

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
תוכל להיכנס לאתר של המינהל ולקבל פרטים

חפש בגוגל - מינהל מקרקעי ישראל

אם אין שם - תוכל לקבל מידע ממחלקת הנדסה.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש היטל השבחה בגין הוספת מרפסת ?

שרי 29/12/13
בבניין בו אני גרה מתוכננות הוספת מרפסות שמש לכל הבניין. המרפסת תהיה בשטח של 12 מ"ר.

השאלה האם כשארצה למכור את הדירה יהיה לי היטל השבחה.

שמעתי, שעד תוספת של  14 מ"ר יש פטור מהיטל השבחה

האם זה נכון ?



בתודה

שרי

היטל השבחה

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
אני דווקא סבור שכן תהיה תוספת היטל השבחה.

לא ידוע לי על תקנה שכזו לגבי 14 מ"ר, אולי זו תקנה פנימית איפה שאת גרה - צריך לבדוק.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מתשלום היטל השבחה;

עו"ד יובל גרינשטיין 08/01/14
שלום,



כעיקרון קיימת הוראת פטור מהיטל השבחה בדירת מגורים עד לשטח של 140 מ"ר - כלומר אם תוספת המרפסת לא תביא את הנכס לשטח העולה על 140 מ"ר ייתכן ותהיה זכאי לפטור.



זה כפוף להמון תנאים - ראשית זו דחיית תשלום, שנית שלא קיבלת פטור בעבר, שלישית רשויות נוטות לא לאשר פטורים כלל, אבל לדרוש חשוב.

פטור ספציפי לבניית מרפסת דווקא אינני מכיר (במסגרת תמ"א 38 יכול להיות פטור למרפסות אבל זו סיטואציה אחרת כנראה).



בכל מקרה שווה בדיקה לעניין הפטור עד 140 מ"ר.



בהצלחה



עו"ד יובל גרינשטיין 

הגנה על כספי הורים בקניית דירה לילדים

ציפי 29/12/13


   אנו   בוחנים
  אפשרות  קניית   דירה 
ע"ש  3  ילדינו + ולנו 
ביחד. משמע  חלקו  של 
כל  ילד   או  חלקנו
הורים, יהיה 25%, וכך  גם  תירשם 
בעלות  של  25% 
בטאבו על שם  כ"א. למיטב 
הבנתי  עד  30% 
זה  נחשב  "שבריר 
דירה" . להלן  שאלותי :



1. לנו  דירת 
מגורים אחת .  האם   זה  יחשב  לנו 
כדירה  נוספת? -  אני 
נכה , בת  66, זכאית מביטוח  לאומי  לקצבת
 זקנה מוגדלת עקב נכות. אם  אצטרך 
להצהיר  על  חלקי 
בדירה זו  כעל  דירה 
נוספת, הקצבה תקוזז/תבוטל, כך 
שעדיף  שאופציית קניית הדירה תרד  מהפרק.



 2. מהן 
ההשלכות מבחינת  מיסוי  לגבי 
כ"א  מהילדים, כרגע  לאף 
אחד  מהם  אין 
דירה.



3. מהן  ההשלכות מבחינת  המיסוי 
במקרה  ותהיה  לילד   דירה.



4. קנית
הדירה תגובה בחוזה עם  הילדים.  האם  ניתן  לאסור  בחוזה , על 
כל  אחד  מהם  ביחד  או 
לחוד ,   להשכירה, וגם לאסור על  כ"א מהם ,  למוכרה  כל עוד אנו חיים,  למרות 
שהיא  רשומה  25%  על  שם כ"א מהם . האיסור   מהסיבה : אמנם 
קנינו  את  הנכס   עבורם, אך 
עדין  רוצים  להשאיר  אופציה  
לממש  אותה במידה ונזדקק  לכסף.



5. האם  צריך  להגביל  את האיסור  בסעיף 
4    במספר 
שנים?.



6.   האם  
ניתן  לכלול 
סעיף  שיאפשר  לנו 
למוכרה   או 
להשכירה  באם  נזדקק 
לכסף.



7. האם   ניתן 
לכלול  סעיף  האומר:   גם 
אם  יש ,או  תהיה 
למי  מהם בת  זוג, וגם 
אם  לא  יהיה 
ביניהם  הסכם  ממון-  לא  יהיה 
לה  כל  חלק  בדירה.
הכוונה  כאילו  הסכם 
ממון  בין  הילד  להוריו  בלבד?



7.     
כרגע , רק  אחד 
מן  הילדים  נשוי- 
האם  גם  אשתו 
חייבת  לחתום  על 
ההסכם?



8.     
אילו  הערות 
אזהרה  יש  לרשום 
בטאבו כדי להגן על כספינו בתור 
הורים?


עסקת מכר

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
מאורך השאלה ולא דווקא מתוכנה, אני ממליץ לך לקיים פגישת יעוץ אישית עם עו"ד על מנת שינסה לעזור לך.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חבר שישן כמה פעמים בשבוע

טל 29/12/13
שלום,



אני משכירה דירה במשך כ-4 חודשיים, דירה בגודל 60 מ"ר. לפני כחודשיים התחלתי לצאת עם בחור והקשר התהדק, וכיום הוא ישן אצלי בערך 3 פעמים בשבוע במסגרת הזוגיות והוא גם נמצא אצלי זמן לא מבוטל, בערך 50% מהזמן הוא מעביר אצלי. אני משלמת שכר דירה ארנונה, ואלו המים כלולים בשכר הדירה בצורה גלובאלית. על החשמל אני משלמת לפי שימוש.



בעלת הדירה שמה לב שהחבר נמצא אצלי מספר ימים בשבוע ושאנחנו מבלים יחד זמן. לחברי יש דירה משלו עליה הוא משלם, והוא לא העביר אליי שום חפצים מלבד מברשת שיניים ומספר פריטי היגיינה, אך לא בגדים.



בעלת הדירה דורשת תוספת של 600(!!!) שח (שמהווה יותר מ20% מערך השכירות) בגלל שהוא מבלה אצלי בדירה לא מעט זמן. אני הצעתי לה תוספת של 100 ש"ח בחודש בעבור המים (לדעתי הרבה יותר ממה שבפועל יוצא) על הפעמיים שהוא מתקלח אצלי בשבוע.



החוזה שותק לגבי הסוגייה, ומעולם לא שוחחנו על האפשרות, זה פשוט נראה לי אבסורד שאני צריכה הסכמה להכניס בן זוג שישן איתי כמה פעמים בשבוע.



האם היא יכולה לדרוש זאת?

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
אם לא מצוין בחוזה - לדעתי לא.

אבל תבדקי היטב את החוזה!

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סתירה בפסק דין בהליכי הסדר

עמר 28/12/13
בית המשפט נתן פסק דין בהליך הסדר פקיד ההסדר מסרב לרשום אותו וזאת  בגלל טעות לגבי השטח פעם אחת הופיע 5.3 דונם ופעם אחרת 3.5 דונם ובנוסף התשריט של פסק הדין לא ברור לגבי החלק שנפסק.

מה עושים במקרה זה.

בברכה

תיקו פסק דין

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
מגישים בקשה לתיקון פסק הדין.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה

מאיר 28/12/13
בס"ד 

שלום, אני מכרתי דירה בשנת 2008 הדירה כבר לא שייכת לי שלמתי את יתרת החוב לעירייה ונרשם העברת בעלות על שם הקונה הכל בסדר,  עד  שיום אחד הייתי בהוצאה לפועל מתברר שיש לי עוד חוב בהוצאה לפועל על הדירה מהעירייה , וגם מחברת נטפים מים השאלה האם אני עוד חייב על הדירה למרות שכבר מכרתי את הדירה 

סגירת תיק הוצאה לפועל

עו"ד תומר שזר מנהל 29/12/13
אם זה מהתקופה שלפני המכירה - כן

אם זה אחרי המכירה - לא.

צריך יהיה להגיש בקשה להוצאה לפועל !



ממליץ לא להזניח ולהגיש בקשה מתאימה להוצאה לפועל על פי הנתונים.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בן הגר עם משפחתו , בבית של האם ללא צוואה

איילה גורביץ 27/12/13
אני מתנדבת אצל זקנה, הבן שלה ואשתו שנולדה להם עכשיו תינוקת מתגוררים אצלה בבית ללא חוזה או תשלום כבר 10 שנים. היא לא מוכנה לעשות צוואה . האם במותה הבן שגר בדירה נהפך לדייר מוגן ושולל מאחיו את חלקם בדירה בירושה?

תודה

דייר מוגן

עו"ד תומר שזר מנהל 28/12/13
למיטב הבנתי לו.

יתכן שהוא יעלה טענות כאלה ואחרות ביחס לכך שעזר בטיפולה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות ירושה

גליה 27/12/13
שלום רב. בעלי ואני גרים בדירה של אבי,שקנינו ממנו בדמי מפתח לפני 35 שנה.ישנו חוזה דמי מפתח וכן צילום של צ'ק המשכנתה שאבא קיבל על הדירה. נכון לעכשיו, הדירה אינה רשומה על שמי בטאבו. מהם הזכויות שלנו בדירה לאחר שימותו הורי? יש לי עוד 11 אחים ולא ברור לי האם הדירה תהיה שלי חוקית ובטאבו לאחר מות הורי או שאחי יהוו איום ויפקפקו בזכויותי על הדירה.

זכויות בירושה דמי מפתח

עו"ד תומר שזר מנהל 28/12/13
גליה שלום רב, קראתי את ההודעה שלך, ולצערי לא אוכל להשיב לך, ואני סבור כי במקרה שלך, התשובה תהיה עדיף לך לקיים פגישה עם עו"ד, על מנת לבדוק את זכויותיך.

מדובר במקרה מורכב שדורש בדיקה מעמיקה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה למפקח על הבתים המשותפים

אלון 27/12/13
בכוונתי להגיש תביעה נגד השכן בעקבות השתלטות על רכוש משותף בבניין

אינני מעוניין כי פרטיי האישיים (שמי ושם משפחתי) ייחשפו בפניו

אבקש לדעת כיצד לפעול

תודה

תביעה בפני המקפח על המקרקעין

עו"ד תומר שזר מנהל 28/12/13
אין אפשרות כזו, אלא אם מגיש התביעה יהיה ועד הבית ולא אתה זו האופציה היחידה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגבלת מכירה של הנכס

אפי 27/12/13
שלום. אנו בתהליך של העברת הדירה בה אנו גרים על שמנו, דירה שכרגע רשומה ע"ש אבא שלי, ואנו גרים בה כבר 30 שנים. אבא שלי הסכים להעביר את הזכויות בדירה על שמי, אך רשם הערה בחוזה שלא נוכל למכור את הדירה 150 שנה!. האם חוקי לעשות כזה דבר? האם באמת לא נוכל למכור את הדירה ע"א שתהיה על שמנו?? הרי זה גם אומר שהילדים שלנו , היורשים שלנו,לא יוכלו למכור..

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 28/12/13
אפי שלום.

ראשית, לא הבנתי את מהות העסקה- זו העברה ללא תמורה?

כלומר האם אתם לא משלמים על העברה.

אם אתם לא משלמים, אז הוא רשאי לרשום הערת אזהרה לטובתו.

למיטב הבנתי - כרגע שהוא לא יהיה בין החיים, הזכות של הערה עוברת ליורשיו, ואם זה אתם אז לא תהיה בעיה לבטלה.

אולי מומלץ גם לשאול בפורום דיני משפחה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה מכירה

משה 26/12/13
רציתי לשאול כמה עולה לשלם לעורך- דין בעבור טיפולו החוזה מכירה של דירה



מודה לכם

חוזה מכירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 26/12/13
משה שלום,

הדבר משתנה מעו"ד לעו"ד ותלוי גם בגורמים נוספים כמו וותק.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם שיתוף

ברנשטיין ניסן 26/12/13
על מגרש של כדונם בבעלותינו בית על כ_400מ"ר ובית השכן על כ_600 מ"ר שהוחכרו לו על ידי הדייר שמכר לנו את הבית וכך גם מופיע בנסח הטאבו כך שלמעשה אנו בעלי המגרש.  כיום השכן ביתו מוצע למכירה והדייר החדש שמבקש לרכוש את הבית מעוניין לבצע הסכם שיתוף.   שאלתי היא: א. מה זה הסכם שיתוף?. ב. האם זה לטובתי או לרעתי ?  ג.האם הדבר כרוך בעלויות כספיות ? איזו תועלת אני יכול להפיק ?

הסכם שיתוף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 26/12/13
ניסן שלום,

ככל שהבנתי נכון ועל החלקה יושבים שני בתים, פתרון אחד הוא עריכת הסכם שיתוף, שמסדיר את זכות השימוש והחזקה הייחודית של כל צד בשטחו. להסכם מצרפים תשריט שמגדיר את החלקים הייחודיים של כל צד.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארנונה בישוב קהילתי

אילן 26/12/13
אנחנו גרים במועצה מקומית  מיתר מאז 1991. בשנת 2002 הגשנו בקשה לקרוי חניה, שבוצע, ולפרגולה + מחסן שלא הוקמו בסיכומו של דבר.במועצה המקומית מיתר חושבו השטחים המחוייבים בארנונה, על סמך הבקשה כאילו בוצעה במלואה - בקיצור" הבית גדל..." את זה גילינו לאחרונה. מאז אנחנו משלמים ארנונה על מה שלא קיים.

1.איך אפשר לאלץ את המועצה להחזיר את הכספים המיותרים שגבתה מ2002 כולל ריבית והצמדה, מבלי לפתוח במערכה משפטית-סירבול והוצאות יתר?

2.כמה שנים לאחור ניתו לתבוע החזרי תשלומי היתר?

לחישובי ארנונה עפ"י חוק כמה אחוזים משטח החניה המקורה מחוייבים בתשלום?

כמה אחוזים משטח המרתף( גבהו 2.19 מ')מחוייבים בתשלום?

גם לאחר ביקורת ומדידות בשבוע שעבר המועצה הוסיפה ועיגלה מ"ר לטובתה וציינה כי:,חיוב הארנונה ישונה ויתוקן בהתאם החל מ 1.1.2013 .

אנחנו זוג גימלאים חולים ( בסרטן ומחלות לב+ מחלות כרוניות אחרות) תודה על עזרתך

                         אביבה ואילן

החזר ארנונה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 26/12/13
אילן שלום,

זהו מקרה לייעוץ משפטי פרטני לאחר בחינת המסמכים הרלוונטיים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח מקרקעין

גל 26/12/13
שלום רב,



בידי  מגרש לבניה נמוכה במצב של לפני היתר בניה.

ברצוני לרכוש מגרש נוסף.

במידה ואחליט למכור את המגרש הנוסף, האם איאלץ לשלם מס שבח ? או שאני זכאי לפטור משום שאיני בעל דירה ?



תודה,

גל.

חיוב במס שבח

אחד 26/12/13
אין פטור על מכירת מקרקעין שאינם דירת מגורים מזכה. 

כלומר, ממילא לא תוכל לקבל פטור בגין מגרשים.

אולם, אין הדבר מחייב שיוטל חיוב במס שבח. צריך לעשות חישוב פרטני, לנכות הוצאות שהיו ואז לראות אם וכמה גובה החיוב. 



בהצלויחה.

כלואה בחוזה

סיון 26/12/13
אני גרה בקרית שמונה וחתמתי על חוזה של שנה מתחילת אוקטובר 2013 לדירה עם עוד שותף שמתגורר בדירה כבר שנה ושותפה חדשה כמוני. לאחר הכניסה לדירה התברר שהשותף הוא הבעלים של הדירה, כלומר הדירה בבעלות ההורים שלו. דבר זה נשמר בסוד ו"התגלה" לי בטעות רק אחרי חודש. השותף והשותפה לא הסתדרו מההתחלה ובחודש נובמבר השותף פינה את השותף עקב סיבות שקריות כגון אי תשלום "הוט" (השותפה שילמה באותו יום שאני) וכדומה. נתנו לה 30 יום אך ב25 לחודש השותף החליט גם לפתוח תיק פלילי נגד השותפה בטענה שהיא מאיימת עליו (עוד טענה שקרית לחלוטין אך מדובר בדעה מול דעה). השותפה אולצה לצאת מהדירה תוך 48 שעות. בחוזה השכירות אין שום סעיף על יציאה מוקדמת מהדירה הן מהצד של המשכיר והן מהצד של המושכר.

רשום כי: "הפרת ההסכם- הסכם זה הוא סופי ומחייב, וכל צד אשר יפר את ההסכם או אחד מתנאיו יפצה את משנהו עבור כל נזק והפסד שיגרום לו כתוצאה מהפרה זו." 

גם אני אינני מסתדרת עם השותף, הוא נוהג להטריד אותי באופן אובססיבי בהודעות בטלפון וגם בדירה עצמה דופק לי על דלת החדר כמה פעמים ביום באופן מטריד. בחוזה יש סעיף על "נקיון" והשותף אינו עומד בסעיף זה וכשהתעמתתי איתו בנושא הוא טען ש"הוא לא חתום על כלום" כרגע ההרגשה היא שהשותף עושה לי "דווקא" ואינו משתף פעולה מבחינת נקיון וכאשר ניסיתי לפנות לאימו (בעלת הדירה) בנושא, לא קיבלתי שום מענה. אני מרגישה שאני "כלואה" בתוך החוזה ובלי שום פתח יציאה. במקום השותפה השלישית לא נכנס אף שותף אחד בינתיים והסיכוי שלי למצוא שותף שיכנס במקומי קלוש בתקופה זו של השנה. האם יש לי כל דרך אחרת שאיננה כתובה במפורשות בחוזה שדרכה יש לי דרך מילוט מהחוזה והדירה הנ"ל? חשוב לי לציין שאני סטודנטית שנה ראשונה והדבר פוגע במצבי הרגשי והלימודי מאוד. אשמח לכל דעה או עזרה שהיא. תודה- סיון

מצב ביש

אחד 26/12/13
אכן מצב עגום. 



קראי היטב את חוזה השכירות לעומק, האם באמת אין שום התייחסות לפינוי מוקדם?



במקרה כזה הייתי מנסה להגיע להבנות על בעלת הדירה באופן זה שעלי למצוא שוכר אחר, וכשאמצא אוכל להשתחרר מהחוזה. 

מציאת שוכר חלופי

עו"ד ציפי רוזנברג 26/12/13
סיון שלום, 

חוק השכירות והשאילה קובע כי כל עוד לא נקבע אחרת בהסכם השכירות, השוכר אינו רשאי לסיים את הסכם השכירות לפני הזמן ולהכניס תחתיו שוכר חלופי ללא הסכמת המשכיר, כל עוד התנגדותו של המשכיר או תנאיו סבירים. אני ממליצה לנסות להגיע להסכמות עם המשכיר. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

תשלום דמי תיווך

מיכל 25/12/13
לפני כשנתיים בעלי הכיר בחור שחיפש לקנות חנות,

אני מתווכת במקצועי פניתי לבחור ופגשתי אותו בכדי להראות לו חנות באיזור שביקש.

החתמתי אותו על מסמך בלעדיות, הלקוח קשקש במקום החתימה (לא את שמו) ואף שינה את התשלום מ2% ל1%+ מע"מ

לא התווכחתי איתו כי היה נראה לי אדם הגון.

היום שנתיים + אחריי התברר לי כי החנות נמכרה לו ולאחיו במכרז (של כונס נכסים) .

מצוין בחוזה כי לא משנה באיזה דרך תמכר חנות זו יהיה חייב בדמי תיווך.

הלקוח כמובן מתחמק וטוען כי אף פעם לא הראתי לו את החנות ושהוא מכיר אותה מאשת המוכר (שעבדה בה). 

אף ניהלתי מסע ומתן בין המוכר ללקוח על המחיר. לבסוף המוכר התחרט כי אשתו סירבה למכור.

האם אני זכאית לתיווך? מה לעשות?

תשלום דמי תיווך

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
מיכל שלום,

השאלה מצריכה ייעוץ משפטי פרטני.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

אבי 25/12/13
לאדם דירה בבית משותף,בנוסף הוא בעלים של  חצי דירה נוספת.

הוא רוצה למכור את הדירה לפני 31.12.2013 בפטור של 49ב1 (אחת ל-4 שנים).

במידה ולא יצליח למכור האם יחול עליו מס שבח במכירת הדירה בשנת 2014 ואם כמה?

מס שבח במכירת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
אבי שלום, 

בשנת 2014 יהנה מהפטור אם עומד בתנאי הפטור ובין היתר, ככל והוא בעלים של דירה יחידה והוא מחזיק בה למעלה מ-18 חודשים.

פטור נוסף הינו פטור של ירושה.

אופציה נוספת היא של מס מוטב, שככל ועומד בתנאי הפטור, החישוב המיוחד פוטר בצורה לינארית את השבח שנצבר עד 31.12.13 ומחייב במס שבח בצורה לינארית את התקופה שמיום 1.1.14 בשיעור של 25%.

בכל מקרה, אני ממליצה להיוועץ עם עו"ד  מומחה בתחום בטרם ביצוע עסקה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושת נדל"ן

הילה 25/12/13
שלום רב,



האם ניתן לאתר בית/דירה של אדם שנפטר?

איתור נכסי מוריש

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
הילה שלום,

ניתן לנסות לאתר דרך פניה לרשות אגף מיסוי מקרקעין. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזילות בגג בניין משותף

יפית 25/12/13
שלום,

אנו גרים בבניין משותך בן 4 קומות,

ואנו דיירים בקומה הרביעית. כל חורף קיימת נזילות בגג, אבל בעקבות מזג האוויר

בסוף השבוע האחרון, התקרה בכל חדרי הבית נזלה והחדרים התמלאו מים.

בבניין אין נציגות רשומה של וועד ואין וועד בית.

האם עדיין מחוייבים כל דיירי הבניין להשתתף בעלויות זיפות הגג?

כי אף אחד לא מעוניין לשלם.

בתודה,

יפית.

נזילות בגג הבית המשותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
יפית שלום,

ככל והגג מהווה רכוש משותף, על כל הדיירים לשאת בתשלום.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה מקבלן שנמסרה באיחור

פאני 25/12/13
שלום אבקש לדעת מה החוק קובע על דירה מקבלן שנמסרה באיחור? האם אני זכאית לפיצוי?

איחור במסירת דירה מקבלן

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
פאני שלום,



יש לקרוא את הוראות הסכם הרכישה שחתמת עליו ביחד עם תיקון 5 ככל שהוא חל על המקרה שלך. תיקון 5 לחוק המכר (דירות) חל על דירה בבנין שבנייתו הסתיימה או שחוזה המכר לגביה נכרת לאחר יום 6.4.2011. ככל שאת עונה להגדרה זו, החוק קובע שאם המוכר לא מסר את הדירה לקונה לאחר 60 ימים ממועד המסירה החוזי, יהיה הקונה זכאי לפיצויים כאמור בלא הוכחת נזק, או לפיצויים בסכום שהוסכם עליו בחוזה המכר, לפי הגבוה:



(1)   סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.5 – בעבור התקופה מהמועד החוזי ועד תום שמונה חודשים מאותו מועד;



(2)   סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.25 – בעבור תקופה שתחילתה תשעה חודשים לאחר המועד החוזי ואילך.



הצדדים רשאים להסכים שהוראות הסעיף לא יחולו על איחור במסירה שנגרם כתוצאה מנסיבות שאינן בשליטת המוכר ושהסיכון להתרחשותן ולתוצאותיהן אינו מוטל עליו. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי נמוך עבור פינוי נכס בדמי מפתח

משה 25/12/13
בשנת 2010 פינה אבי חנות בדמי מפתח

בדרום תל אביב עקב פינוי בינוי.



אבי ניהל בחנות בית מלאכה במשך כ- 40

שנה.



אני ואבי לא ידענו על שיטת פינוי ארבעה

שליש מסכום דמי המפתח.



עקב כך קיבל אבי 150000שח במקום

500000שח.



האם אני יכול לתבוע מהיזם שפינה את אבי

את הפרש הסכום?



שכנה של אבי,בעלת חנות זהה בגודלה לחנות

של אבי קיבלה 500,000שח.



זאת נודע לי לפני כשנה.



 

נכס בדמי מפתח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
משה שלום,

כדי לענות תשובה יש לראות את המסמכים ולצורך כך יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן