פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה על פניה של מס שבח אחרי 17 שנה
קנס בגין אי דיווח במועד למיסוי מקרקעין
בגין אי דיווח במועד על עסקה קיים קנס שגובהו תלוי במספר השנים שחלפו ממועד המכר.
אני מניחה שאם אכן היית זכאי לפטור ממס שבח ייתכן ויבואו לקראתך.
בכל מקרה אתה יכול להמתין לקנס ולאחר מכן להגיש בקשה להפחתת הקנס או לפנות כבר עכשיו למיסוי מקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעמד משפטי של חנייה חכורה
מה זה אומר בשורה התחתונה? האם אצטרך לשלם על החניה הזו בעתיד? האם זה חריג שדירה נמכרת עם חניה בחכירה?
רכישת דירה וחניה מוחכרת
ניתן לרכוש דירה וחניה בנפרד והיא אינה חייבת להיות מוצמדת לדירה שאתה רוכש.
יש להגדיר בהסכם המכר מהו הנכס הנמכר- האם מדובר בדירה או בדירה בתוספת חניה. אם אינך רוכש חניה לא תשלם בעדה.
על פי הפרטים שציינת יש לרכוש את החניה מהקבלן או להחכירה ממנו ולא מהמוכר.
זהו הליך שאינו חריג.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעלית בבניין חדש
אני אחד מדיירים בבניין חדש שאוכלס באוגוסט 2013. מאז האיכלוס המעלית שהותקנה בבניין עושה המון בעיות ונתקעה אינספור פעמים! מדובר על מעלית חדשה אמנם באחריות אבל נגרם לנו לדיירים המון עוגמת נפש וסבל מהמצב המתמשך הזה שלא ניתן לסמוך על המעלית, לרבות דיירים ואורחים שנתקעו בה! בשיחות עם הקבלן הוא מגלגל את האחריות לחברת המעליות שמצידה אינה נוקפת אצבע לשנות את המצב. מנהל השירות אינו חוזר אלינו וגם הבטחה שלהם לשלח מהנדס מטעמם שיבדוק המצב טרם התקיימה.
למיטב הבנתי, וכאן אבקש חו"ד, האחריות היא של הקבלן ביחד עם חברת המעליות. הוא בחר בחברה, לא אנחנו הדיירים. מחובתו לפתור לנו את הנושא למרות שהוא מתנער מהמצב. אשמח לייעוץ מה עושים ולמי פונים. מתי שהוא תיגמר האחריות (הכוללת חלפים) ואז נאלץ לשלם עבור כל חלק שיחליפו מעבר לדמי האחריות החודשיים.
אגב, אין למעלית מספר של משרד העבודה וגם לא רשום בה מי המהנדס שאמור לבדוק אותה כל X חודשים.
האם כדאי לפנות למשרד התקנים בנושא זה?
תודה רבה.
מעלית בבניין חדש
בגדול אתם אמורים לפנות לקבלן המשנה, ובהעדר תגובה - לקבלן הראשי- עושה רושם שהגיע העת לפניה יותר מסודרת ויותר משפטית
אני ממליץ כי ועד הבית ישכור עו"ד שישלח מכתב התראה הן לקבלן המשנה (המעליות) והן לקבלן הראשי, ובהעדר תיקון כראוי - אף תוגש תביעה!
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מימוש זכויות בדירה
הבעיה: דודתי ניתקה קשר מהמשפחה לפני יותר משנה. היא לוקחת את שכר הדירה לעצמה, לא עונה לפניות ולמעשה אנחנו לא יודעים איפה היא.
אני רוצה להחזיר את הדירה לשליטתי. איך מתחילים? מה עושים?
תודה!
אין המדובר בתביעת מקרקעין
ניתן גם לפנות ישירות לשוכרים שישנו את אופן ביצוע התשלום בכפוף לכל דין ו/או חוזה קיים.
שכנות
אסיפת דיירים
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גביית כספים של ועד הבית
ברצוני לברר מספר נושאים בנוגע לועד הבית :
1. האם ועד הבית יכול לחייב אותי בכספים עבור תביעה שהוא רוצה להגיע נגד הקבלן בניגוד לרצוני להשתתף בתביעה שכזו ? האם ועד הבית יכול לתבוע אותי באופן אישי על כך שלא שילמתי עבור התביעה ?
2. האם ועד הבית יכול לחייב אותי לשלם על כל דבר נוסף שהוא רוצה ? הרי אין לזה סוף. יש לציין שקודם היה בבניין חברת ניהול אשר שילמה על כל הוצאה נוספת ומאז שועד הבית לקח על עצמו את ניהול החשבונות , אנחנו נאלצים לשלם על כל דבר שועד הבית מפרסם שצריך לתקן/להוסיף וכו'...
לתשובתכם אודה
אריאל
התשובה אינה חד משמעית
נפסק לא אחת שהגשת תביעה בשם הבית המשותף הינה חלק ממכלול הפעילויות אשר הנציגות מוסמכת לבצע.
אבל יש לבדוק האם אין הגבלה בתקנון הבית המשותף ו/או בהחלטה בה נבחרה הנציגות.
כמו כן, לרוב הטלת חיובים נוספים מעבר לועד הבית הרגיל מצריכה קבלת הסכמה מיוחדת של אסיפת הדיירים.
יש לבדוק נקודות אלו.
מגרש שמשותפת לבעלים שונים
מה החוק אומר בעניין כזה מדובר במגרש של 3 דונם והיא מחולקת לכמה חלקות ואפשר לבנות עליה כ50 דירות חלקה אחת שייכת לקקל 2. לאפוטרופוס לא מאתרים את הבעלים 3. בעלים פרטיים אחד יש לו דונם וחצי כל אחד משהו אחר סה"כ 3 דונם
איך מתחלקת דבר כזה האם יש אפשרות לבנייה האם יש צורך בטבלת איזון חדשה . האם אפשר לקבל פטור ממכרז מקקל כי אנו שותפים במגרש .
תודה
לא ניתן לתת תשובה עניינית
לא ניתן לתת תשובה רצינית ללא עיון במסמכים הרלבנטיים.
נזק בדירה שכורה וביטול חוזה שכירות
שאלתי הינה: מה עושים במקרה כזה, האם אני צריכה להגיש תלונה, האם הוא כבעל דירה צריך להגיש תלונה?, האם אחריותו להזמין טכנאי גז? כמו כן, אשמח לדעת האם אני יכולה לצאת מהחוזה ולחפש דירה אחרת, היות וזה בלתי אפשרי להישאר במצב כזה,אי אפשר לדעת לאן זה ימשך? במידה ואני מבטלת את החוזה,האם מחובתו של בעל הדירה להחזיר לי את צ'ק הביטחון ואת הצ'יקים שנותרו מבלי לפדותם?
מצ"ב החוזה שכירות דירה
חוזה שכירות
לטעמי הצדדים צריכים לשבת ולהגיע יחד לפתרונות מוסכמים ואגב הגשת תלונה במשטרה היא רעיון לא רע בכלל, שכן לכאורה משהו אכן מחבל לכם בכוונה בצנרות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שפ"פ וביוב..
רכשתי בית בישוב עומר על שטח שחלקו הוא שפ"פ (שטח פרטי פתוח) הבנתי שהשטח שולם על ידי בעל הבית ונקנה לפני שנים רבות..בשטח השפפ ישנה בריכת ביוב של המועצה המקומית, האם זה חוקי?? האם אני יכול לדרוש שיוציאו אותה מהשפפ, שהוא שלי..??
שפ"פ וביוב
כי גם בשטח כזה אם אין ברירה המועצה יכולה להתקין דברים מתחת לאדמה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות ל 40 שנה
שכירות 40 שנה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחידת דיור
במרתף. היחידה מופיעה בתוכניות כמחסן (שטח שירות) ומשולמת עליה ארנונה בהתאם.
ליחידה כניסה נפרדת מבחוץ, שמאושרת בתוכניות. את הירידה מתוך הבית אל המרתף בעל
הבית חסם בקיר. רצינו לשאות האם יכול להגיע פקח בעת העברת הבית או בהזדמנות אחרת
ולבדוק את התאמת פנים הבית לתכניות? אם כן, האם יש כאן עבירות בניה (כגון: חסימת
המעבר מהבית למרתף, בניית חדר אמבטיה ומטבח ועל ידי כך הסבת המרתף למגורים) והאם
עלולים לדרוש מאיתנו לפרק את הקיר המפריד או להרוס דברים במרתף?
חריגת בניה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיבוד חוזה שכירות וביטול צ'קים
רצינו לדעת אם ניתן להוריד את סכום המלון מהשכירות ולבטל את צ'ק הביטחון או האם כדאי לתבוע את הסכום בבית משפט ?
בנוסף בכל יום שישי מגיע מתופף לדירתה שנמצאת מעלינו דבר שהיא לא טרחה ליידע אותנו לגביו האם זה בסדר או חורג מהחוזה
חוזה שכירות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסים
הרעיון הוא להיעזר כלכלית, בהשכרת הדירה הגדולה, ולעבור לגור בדירה הקטנה, שהיא במצב מצויין, עם גינה.
שתי הדירות יחד מוערכות כשוות יחד כמליון ושלוש מאות ₪.
שאלתו היא, אם הוא יצטרך לשלם מיסים עבור עצם העובדה שיהיו ברשותו 2 דירות?
ומה לגבי שכר הדירה? יש מיסים בהשכרה?
חג טו' בשבט שמח.
חוזה שכירות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסים עבור 2 דירות שברשות אדם אחד.
עד כמה יכול שכן גדר להיות רע עבורך
מסיבות שונות עזבתי את האיזור באותה השנה .
כעבור מס' שנים איתר אותי אותו גורם וביקש לשכור את המגרש שלי , סרבתי כיוון שהיו במבנה דברים שלא סמכתי עליו שיישמרו , אך השכרתי לו את החצר בלבד שגם היא מוקפת גדר וסגורה בשערים . והכל דרך הטלפון .
כעבור מעט יותר משנה הגעתי במקרה וראיתי שהוא גם פרץ למבנה ומשתמש גם בו , בלא רשות או תשלום תוך גרימת נזקים עצומים כיוון שעדיין הייתי מאוד מסובך בחובות לא היה לי כוח להלחם נגדו . והוא ייצא בפיצוי של 35000 ש"ח
בינתיים קנה את המגרש הצמוד אלי ושם הוא מתנהג לגמרי כפריץ . הרס את הגדר המשוטפת בנה חומת בטון מאסיבית ואת כל הציוד הגדול המאסיבי המטונף ומטנף בנה ממש על הגדר פרץ את השערים והדלתות כניסה למבנה ועושה כבתוך שלו כמו כן מזרים לחצר שלי ולשטחים ציבוריים שמנים עם זבל פגרים מריח רע ועסוק כל הזמן עם טרקטורים בכיסוי השפכים . וכל זאת כיוון שאני לא הייתי שם וכולם היו משוכנעים שכל מה שנעשה שם הוא ברשות וסמכות
הגשתי תלונה למשטרה ולמועצה איזורית ושלחתי לו מכתב בדרישה לפינוי ופיצוי בימים הקרובים תפוג תקופה התראה
ואני מבקש לתבוע אותו
השאלה : מהו התחום הנכון למקרה פיצוי , מקרקעין , או אחר ? מה החוזקות של ומה החולשות? האם מותר לפתוח את העבר ? האם משמעותית עובדת היותו חזק הרבה יותר ממני .? והחשוב ביותר , האם העובדה שהוא היה כל השנים מטרד ריח ולכלוך באיזור שלהערכתי הבריח אנשים מלהתתקרב גם היא ברת טיעון ופיצוי
תביעה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומים מקופת וועד הבית על סתימה בביוב בחצר
אני שוכר דירה מהמשכיר והתחייבתי בחוזה שכירות דירה לשלם
את דמי הוועד החודשיים כפי שנקבעו /או יקבעו בעתיד באסיפות בעלי הבתים עם וועד הבית.
בבניין שלנו - כל הדיירים הנם שוכרים.
הייתה סתימה בבורות הביוב המשותף בחצר בעקבות מגבונים וייתר מוצרים בלתי מתכלים שזרקו יתר השוכרים
אל השירותים.
וועד הבית הזמין אינסטלאטור ושילם בצורה הבאה: חלק מהתשלום שילם מקופת וועד הבית ואת שאר התשלום שילם מגביה שעשה מבעלי הבתים עצמם.
האם מותר לוועד הבית להוציא מקופת הוועד ? שהרי שאנו השוכרים משלמים לקופת הוועד ?
וועד הבית עצמו טוען, שאכן את התשלומים כדוגמת פתיחת סתימות בביוב הוא גובה בד"כ מבעלי הבתים, אבל יש לו את כל הזכות להשתמש בכספי קופת הוועד גם לטובת עניינים מסוג זה אם מוצא הוא לנכון כי ניתן לשלם מבלי לפגוע בשאר השירותים הניתנים מקופה זו.
וסיים בטענה כי זו מטרת הקופה במקור, ומאחר ואנו השוכרים מחוייבים בכל מקרה בחוזה השכירות שלנו מול בעלי הבתים לשלם את הוועד, כפועל יוצא מזה - מותר לו להוציא לטובת תיקונים מסוג זה גם מקופת הוועד למרות שאנו השוכרים בפועל משלמים אליה.
אשמח לתשובה.
בברכה,
השוכר המודאג.
ועד בית
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגדרתה של קופת/חשבון בנק וועד הבית
שלום רב.
עניין זה, לדעתי מאוד לא מסובך להבנה, ועל כן לדעתי אין כל צורך בייעוץ מעמיק.
בימים כתיקונם, בעלי הנכסים, המתגוררים בביתם משלמים סכום כספי חודשי אל וועד הבית כפי שהוחלט והוסכם באסיפת הדיירים.
תשלומים לוועד הבית הנם "מס" עפ"י חוק.
מתוך קופת / חשבון הוועד, אנשי הוועד צריכים לדאוג לתחזוקה תקינה של כל המשותף בנכס.
בין אם זה ביוב, שיפוץ חדר המדרגות, שיפוץ המקלט, ניקיון, גינון, סיוד, זיפות ועוד...
מקובל היום, שבעלי נכסים המשכירים את דירותיהם, מטילים על שוכריהם לשאת בנטל מס הוועד במקומם וזה חייב להיות מעוגן בחוזה.
ישנם גם מקרים, בהם מס הוועד משולם עדיין ע"י המשכיר - זה תלוי מה הוסכם בין המשכיר לשוכר.
אבל עדיין, מס הוועד נשאר אותו מס וועד והוא על בעלי הנכסים.
כך שאם קיבל על עצמו שוכר לשאת בתשלומי הוועד במקום בעל הבית, זה עדיין תשלום שיצוא כביכול מכיסו של בעל הבית ולא מכיס השוכר!
זהו חוב של המשכיר שמסולק ע"י השוכר.
לכן, כל מה שהיה נהוג בעבר להוציא מקופת הוועד לטובת תחזוקת הבניין - עדיין תקף, שריר ובריר.
ואין כל קשר לעניין של "מי משלם" .
לא כך בגביה נפרדת!
בגביה נפרדת, בה קופת הוועד לא מספיקה / יעילה לכיסוי התשלומים, כל תחזוקה משמעותית, כגון: החלפת תשתיות, שיש בהן משום פעילות בערך הנכס - גביה זו תגבה גם היא מבעלי הנכסים עצמם.
יש להבין את הרעיון: בעלי הנכס עדיין משלמים תמיד את מיסי הוועד ואת תשלומי הגביה הנפרדת.
זה שהשוכר משלם במקומם את מס הוועד - לא גורע מיכולתו של הוועד להשתמש מכספי קופה זו לתחזוקה שוטפת ואף לתחזוקה משמעותית בתשתיות הנכס ובלבד שלאלו תהיה הסכמה מכל בעלי הנכס..
אין כל צורך בקבלת הסכמה לעניינים אלו מהשוכרים, שכן הם לא בעלי הנכס והם לא אלו שקופת הוועד שייכת אליהם ואל כספם.
קופת הוועד שייכת לבעלי הנכסים בלבד.
אם שוכר כלשהו לא מרוצה - יכול הוא לדון בחוזה השכירות עם בעל הנכס מחדש ולנסות לעגן שם את חוסר רצונו לשאת במקום בעל הנכס במס הוועד...
פשוט מאוד.
בברכה,
בניית בית ללא בעלות
אי רישום בעלות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב מס שבח 2014
רכשתי דירה בשנת 2007 ב-520 אלש"ח. שיפצתי בכ-100 אלש"ח אך אין קבלות. כיום מוכר את הדירה ב-1.15 מלש"ח.
חשוב לציין שמכרתי דירה נוספת שלי בפטור ממס שבח בשנת 2012 (פטור של פעם ב-4 שנים) בסך של 600 אלש"ח ולאחר מכן, קניתי דירה אחרת ב-800 אלש"ח בשנת
2013.
מעוניין לדעת האם אצטרך לשלם מס שבח ומה גובהו.
תודה מראש.
מס שבח
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה מכינוס
אני מעוניין לרוש דירה בכינוס נכסים, מדובר על דירה בקומה 4 מתוך 4 כאשר יש על הגג שהוא בטאבו ישנה בניה של חדר ללא היתר,
האם הדבר יכול לגרום לבעיות במידה ואקח משכנתא, האם הבנק יכול לסרב לתת משכנתא בגלל הבניה ללא היתר, או להתנות את המשכנתא בתנאים מסוייימים,
יש לציין שהעריה לא התחילה בהליכים כנגד המחזיק בבית והנושא נודע לי מדוח השמאות במסגרת הכינוס
דירה בכינוס
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצול עלות השכירות בהסכם
הסכם שכירות
לא מומלץ כל עוד הדירה משמשת על פי ייעודה למגורים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך
במהלך חיפושים אחר שכירת דירה חתמתי עם שני מתווכים אשר הראו לי את אותה הדירה. לאף אחד מהמתווכים אין בלעדיות על הדירה. חשוב לציין כי כאשר חתמתי על החוזה עם המתווך השני לא שמתי לב שמדובר באותה הכתובת ולכן חתמתי. כעת אני מעוניין לסגור עסקה ולשכור את הדירה ושאלתי היא למי יש לשלם דמי תיווך? האם יתכן שאאלץ לשלם לשני מתווכים שונים?
דמי תיווך
יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרסום שמות סרבני תשלום בבית משותף
תודה
פרסום דיירים שלא שילו חובם לועד בית
יחד עם זאת צריך לנהוג במידתיות. יש לנסות קודם אמצעים אחרים כמו מכתב התראה לחייב.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב
כעת ברצוני לדעת מה עלי לעשות על מנת שאוכל לקבל חזקה ושליטה מלאה על הדירה ??
האם עלי לפרוץ את המנעול, האם עלי לפנות לבית משפט ו/או לשכת הוצל"פ ??
בתודה מראש
דירה בדמי מפתח
יש לברר מי נמצא היום בדירה ובהתאם להתנהל.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על דירה בבעלות משותפת
זקוקה לעזרתכם ואודה על תשובתכם
אימי בחייה העבירה לי ולאחותי בבעלות משותפת את דירתה
בהעברה ללא תמורה .
הדירה כיום רשומה על שמי ושם אחותי , בבעלות משותפת.
אימי נפטרה לפני שנה.
כעת, אחותי ואני מבקשות למכור את הדירה .
אחותי, מציעה לי לקנות ממנה, את חלקה בדירה,ולהעביר את הבעלות על הדירה כולה על שמי,ואזי מס השבח, שיוטל על כל אחת מאיתנו,לשלם יהיה נמוך יותר, כי המכירה, היא רק על חלקה בלבד, שהיא 50%
משווי הדירה.
שאלתי היא,
1.מאחר ואחותי היא המוכרת , האם עלי מוטל לשלם מס שבח? או שהתשלום חל כולו עליה?
כמו כן, האם אני צריכה לשלם מס רכישה על קניית חלקה
של אחותי?
2. לרשותי דירה נוספת שבה אני מתגוררת עם בעלי,
באם ארצה בעתיד למכור את דירת אימי לאחר שרכשתי
את חלקה של אחותי, אהיה חייבת בתשלום מס שבח
על המכירה, האם זה לא יהיה כפל בתשלום מס שבח?
אודה על תשובתכם
העברה ללא תמורה - הביטי מיסוי
2. אמנם לא מכרת כלום, אבל קנית, ולכן תישאי במס רכישה.עקב כך שיש לך כבר דירה בבעלותך, צפי לסכום נאה (יש מחשבונים באינטרנט).
3. כשתרצי למכור את חלקך בדירה ביום מן הימים (100% מהדירה), במצב דברים זה, כאשר זו דירה נוספת בבעלותך, את תשאי במלוא מס השבח. זה לא כפל.
מס שבח במכירת דירה בבעלות משותפת
לאור מס השבח והרכישה שיוטל, אני מציעה לקבל יעוץ משפטי פרטני על מנת שנוכל לבצע תכנון מס מקסימלי במיוחד לאור הרפורמה החדשה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
חלון בקיר משותף בין דירות
אני גר בדירה תל אביבית ישנה בה יש חלונות הנמצאים בקיר משותף לדירה הסמוכה. החלונות הם של האמבטיה והשרותים של הדירה הסמוכה והם נפתחים לחדר שמשמש חדר שירות בדירתי ולו חלון גדול.
שאלתי היא - האים אני יכול לדרוש מבעל הדירה הסמוכה להמנע מלפתוח את החלונות עקב ריחות שנכנסים מהדירה שלו? הוצא לו פיתרון של סגירת החלונות ויצירת וונטה לאיוורור אך הוא סרב.
תודה!
חלון בקיר משותף
אם מדובר בחלון דירתו, אני לא רואה איך ניתן לחייבו לעשות משהו בקניינו הפרטי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום משכון
זוג התגרש וחתם על הסכם הגירושין. במסגרת ההסכם הבעל התחייב להשאיר לאישה את חלקו בדירתם המשותפת.
הנכס לא רשום בטאבו אלא בחברה משכנת.
על הנכס יש התחייבות לרישום משכנתא לטובת בנק לאומי.
*השאלה: כתחליף להערת אזהרה יש לרשום משכון בחברה משכנת. האם לאור העובדה שישנה התחייבות לרישום משכנתא לטובת הבנק - בחברה המשכנת יסכימו לרשום משכון על הזכויות בנכס לטובת האישה?*
בתודה,
גיא
משכון
פנה לחברה המשכנת.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





