פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

קנית דירת מרתף

יעקב 25/01/14
שלום רב

אנחנו עומדים לרקנות דירה קטנה להשקעה ,שיווקו לנו אותה בתור דירת חדר בקומת קרקע ,אבל היום קיבלנו את הנסח טאבו ובו מצויין שזוהי דירת מרתף .

השאלה היא מה זה אומר ומה אני צריך ליבדוק

והאם עלי להיזה ממשהו

תודה יעקב

מה זה דירת מרתף?

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
אני לא יודע - צריך לבדוק את הנסח במדוייק - וכן בעירייה - לא מבין את המשמעות של דירת מרתף ככה - צריך לבדוק יותר לעומק.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי על איחור במסירת הנכס

טוביה 25/01/14
שלום רב

ראשית כל תודה רבה על הסיוע הנדיב!



רכשתי דירה מקבלן ביוני 2011 ונכנסתי לדירתי בספטמבר 2013, באיחור של 5 חודשים.



הקבלן פיצה אותי על 3 חודשים איחור, ולאחרונה גיליתי כי עפ"י תיקון לחוק המכר, שנכנס לתקוף בתחילת אפריל 2011, הקבלן מחויב לפצות אותי גם על החודשיים הראשונים.



אשמח לדעת:

1. בחוזה המכר רשום כי לקבלן יש "גרייס" של חודשיים, שעליהם אינו חייב לשלם פיצוי. אך מצד שני החוק התקבל לפני חתימת החוזה, כלומר החוזה סותר במידה מסוימת את חוק המכר. נשאלת השאלה מה "תופס" במקרה הזה, החוק או החוזה שאני חתום עליו?



2. האם עצם העובדה שכבר קיבלתי פיצוי חלקי בעבר, מונע ממני לתבוע מהקבלן את שאר הפיצוי?



תודה רבה

איחור במסירת דירה על ידי קבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
למיטב הבנתי גם לפי החוק החדש, לקבלן יש גרייס של חודשיים איחור.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איסור שימוש בדרך ציבורית

גלית סלמן 25/01/14
אני גרה בבלוק עם 8 דירות ו3 חניות במקרה שאין חנייה אנו חונים ברחוב חד סיטרי לידנו ליד המדרכה שכנה אשר עברה לגור בבית פרטי מול הבלוק החליטה לעשות לעצמה כניסה לחניה פרטית לתוך ביתה אשר חוסמת 5-6 מטר מהכביש דבר אשר קריטי בגלל מצוקת החנייה ואוסרת על השכנים לעמוד בתחוץת הנ"ל של הכביש כדי שתוכל להיכנס ולצאת לחנייה שלה האם זה חוקי לאסור שימוש בדרך ציבורית כמו כביש ולומר לאנשים לא להחנות כשברור שהכביש לא שלה בטאבו האם כל מי שרוצה יכול לסגור לעצמו חנייה פרטית ולאסור על אנשים להחנות ליד הכביש שמיועד לכניסתו לחנייתו הפרטית שבנה ואם אפשר לדעת איזה סעיף בחוק מדבר על כך אני אודה לכם מאוד (יש לי 2 תינוקות קטנים והמרחק להחנות רחוק ומצוקת החנייה מאוד קריטית אודה לכם על תשובה

איסור שימוש בדרך ציבורית

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
שלום רב גלית,

ראי לדעתי יהיה קשה ליתן לך יעוץ לשאלתך מבלי לבדוק דברים לעומק. כמו נסח טאבו של הבית של השכנה, ותשריט וכן נסח טאבו ותשריט של הבניין וכן בדיקות נוספות.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצלמות אבטחה

איציק 25/01/14
רציתי לדעת מה החוק לגבי מצלמות אבטחה בבנין משותף האם כל דיר בבנין רשאי לגשת בכל שעה וזמן ולצפות בקלטות?

מצלמות אבטחה

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
אני לא מכיר חוק ספציפי לגבי עניין זה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חנית רכב שכן בחניה פרטית שלי

נירה אר 25/01/14
מה עושים ששכן מחנה את מכוניתו בחניה  פרטית שלי  (רשום בטבו)

מה עושים ששכן משתלט על חניה פרטית

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
ניתן לגשת למפקח על רישום המקרקעין ולהגיש תביעה

או לחלופין להגיש תביעה בבית משפט שלום.

אפשר גם לקבל צו מניעה עד למתן פס"ד.



פנה לעו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.




בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת זכויות ע"פ הסכם גירושים

רועי 24/01/14
כיצד מעבירים זכויות במגרש על סמך הסכם גירושים שקיבל תוקף של פס"ד?

העברת זכויות בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
מגיעים עם המסמך לטאבו, יחד עם אישורי עירייה לטאבו, בקשה לרישום מקרקעין, תצלום ת.ז. של הצדדים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה מעמידר

יעקב 24/01/14
לאחרונה התקבל חוק חדש לרכישת דירה  בדיור הציבורי. מה משמעות החוק ? ברצוני לרכוש דירה מעמידר,שבה אני גר כ 40 שנה. מישהו יודע מה גובה ההנחה

משרד השיכון

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
לא ידוע לי צר לי - תוכל לבדוק באתר של משרד השיכון.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיפוץ צנרת בבית משותף

זהבה 24/01/14
הבניין בן 4 כניסות כשסך הדירות הוא 30, ואין ועד בניין מתפקד כרגע אלא נציגי כניסות. 

החלטתנו לשפץ את צנרת המים של כל הבניין, השאלה היא האם התשלום לכל דייר הוא לפי המטרז' בדירתו, האם בחלקים שווים? האם יש כלל מנחה לחישוב שמעוגן בחוק או בתקנה או בכל מקום אחר.

אודה על תשובתכם ואם מדובר במטרז' אשמח לקבל את הדרך לתחשיב.

שיפוץ צנרת

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
מה שאתה מבקש הוא יעוץ משפטי על סמך היעוץ תערכו חישוב מדוייק לכל דייר - אני סבור שיעוץ חשוב כזה ראוי להינתן במסגרת פגישה עם משרד עו"ד שמתמחה בדבר ולא במסגרת תשובה בפורום.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה חדשה מקבלן

אלכס.ב. 24/01/14
שלום לעורכי דין המכובדים.



רכשתי דירה מקבלן ב10.2011 עם תאריך מסירת מפתח ב31.01.2013  תקופת חסד של חודשיים +שינויים בדירה עוד 60 יום + היו הצפות באיזור בחורף הקודם עוד 30 יום, כלומר תאריך מסירה עם כל העיכובים ב01.07.2013.

עד כה לא זכיתי בקבלת מפתח. עוד לא ראיתי שקל מהקבלן כפיצוי לאיחור , מנהל עבודה באתר מפתיח שבסוף נקבל פיצוי אך הסוף עדיין לא נרא למרות שלפני כחודש התקבל טופס 4 לביניין.

הקבלן לא ממהר במסירת דירה מסיבות שונות שאינן מוצדקות לדעתי כגון אנשי מקצוע שלא באים כמתוכנן וכו"ל.

שאלתי מה לעשות? איך ניתן לדרבן את הקבלן למסור את הדירה ככל האפשר מהר? האם ניתן כבר להגיש תביעה ולדרוש לפיצויים ומסירה?



בכבוד רב,

תודה מראש על התשובה.

איחור במסירת דירה על ידי קבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 25/01/14
תוכל לתבוע, אבל למעשה, אתה לא יודע איזה סכום לתבוע היות ואין לך מועד סופי...

אולי מכתב מעו"ד מטעם כל הדיירים יזרז את העניין.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה חדשה מקבלן

אלכס.ב. 25/01/14
שלום ,

אני רוצה להודות על התשובה המהירה ויחיד עם זה אני רוצה להסביר את עצמי בשאלה האם ניתן לבקש בתביעה לחייב את קבלן בפיצוי חודשי עד קבלת המפתח?



תודה מראש.

עו"ד נכבד

לינדה 24/01/14
שלום, רציתי בבקשה להתייעץ...

אני בת 31 ומתגוררת בבית אימי, שהינה דירת "עמידר". 

(בבית מתגוררים גם אחותי ואחי - אף הם בגירים).

אני מאוד רוצה להשכיר דירה לבד, פשוט כי הגיע הזמן אבל...

אני "לכודה".

היות ואני מעל גיל 18ומתוררת בבית, "עמידר" החליטו שהנטל בחוב של אימי ל"עמידר" חל גם עליי.

נקבע הסדר של 700 ש"ח לחודש בעבוד החוב, וכן ישנו תשלום שוטף בסך 1186 ש"ח.

אני שילמתי את התשלום השוטף, אבל היות ואימי לא שילמה את התשלום בעבור החוב, העו"ד המייצג את "עמידר" עשה עיקול עו"ש לי ולאימי, על אף שאני עמדתי בחלקי ושילמתי את התשלום השוטף והגבוה מהשניים.

לטענת העו"ד, אותו לא מעניין מי לא שילמה ומי כן, הוא צריך לראות תשלום על החוב בכל חודש ואם אינו רואה...מחובתו לנקוט אצמעים כנגד שתינו.

אז לקחתי על עצמי את התשלום על החוב, כדי להבטיח שלא יהיו בעיות עם העו"ד.

אני מתמידה בתשלום מידי חודש בחודשו אבל...

אימי אינה משלמת את התשלום השוטף, משמע זה עניין של זמן עד שעמידר יכניסו גם את זה לטיפול העו"ד ואז, למרות שאני משלמת את "חלקי" ינקטו כנגדי שוב הליכים משפטיים.

ושאלותיי הם:

1. האם "עמידר" יכולים בכלל לכלול אותי בחוב רק כי אני גרה בבית אימי ואני מעל גיל 18?

2. לעובדה שהחוזה בין "עמידר" לאימי ולהבדיל לאבי ז"ל נחתמה כשהייתי תינוקת אין משמעות? (משמע איני חתומה עימם על חוזה).

3. האם נכון המידע לפיו גם אם אשכיר דירה עדיין אהייה מחוייבת להם בתשלום? וכל עוד תשלום החוב והשוטף לא ישולמו במלואם כל חודש אני בעצם בסכנה מנקיטת הליכים כנגדי??

4.איך יוצאים מהתסבוכת הזאת?? איך אני יכולה להשכיר דירה ולחיות את חיי באם עליי לשלם על הבית הזה 700 ש"ח בעבור החוב ו 1186 ש"ח בעבור השוטף??

בבקשה תגובתכם למצוקתי...

וסליחה מראש על הפנייה הארוכה למדיי...

תודה רבה ושבת שלום.


עמידר

עו"ד תומר שזר מנהל 24/01/14
כנראה, חתמת משום מה עם הסכם לפיו את גם החייבת בתיק...

לא ברור למה עשית זאת.



בכל מקרה מאורך השאלה ומתוכנה מפנה אותך ליעוץ משפטי. 



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נרתע ממס השבחה

אלון 23/01/14
אני מתעניין ברכישת קרקע כהשקעה לטווח ארוך מתוך הנחה שערכה יעלה בעתיד אך גורם מס ההשבחה מרתיע

מתי אצטרך לשלם ? בזמן מכירת הנכס או בזמן עליית ערכו

מה ניתן לעשות כדי לגשת לעיסקה ללא חשש

בזמן מכירת הנכס+תכנון מס

אלירן 24/01/14
"מתי אצטרך לשלם ?"

בזמן מכירת הנכס



"מה ניתן לעשות כדי לגשת לעיסקה ללא חשש?"

תכנון מס - ירגיע אותך ויביא אותך להחלטה נכונה

שכירות

אדר 23/01/14
שלום!


הסתיים לי חוזה שכירות דירה לאחר שנתיים(ניצלתי את האופציה)ואני רוצה להאריך בעוד חודשיים .האם לבעל הדירה יש זכות לעלות לי המחיר ולשנות בתנאים?

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 24/01/14
כן.

כל עוד אין לך בחוזה אופציה - אז כן.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות לדירה

עמית 23/01/14
שלום רב,

 אדם שקנה דירה בפרויקט על הנייר  והתחרט,  ומעוניין למכור לי את הזכות לדירה ,האם החברה המוכרת יכולה להתנגד או לעכב זאת?

                             תודה מראש. 

מכירת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
עמית שלום,

יש לקרוא את הסכם הרכישה עליו חתום המוכר שלך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העתק נאמן למקור על חוזה מכר

אני 23/01/14
האם עו"ד שאינו נוטריון יכול לחתום על העתק נאמן למקור כשהמסמך הוא חוזה מכר או חוזה שכירות (עוה"ד לא קשור להסכם)?

האם יש מגבלה?

העתק נאמן למקור

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
השאלה היא לאיזו מטרה

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי בקנית דירה עם שותפים

נדב 23/01/14
שלום רב! 

אני מעוניין לקנות דירה עם עוד 4 שותפים ל3 אין דירה רשומה על שמם ולאחד יש

האחוזים יחולקו 25 % כל אחד 

האם נאלץ לשלם מס רכישה ? אם כן מי וכמה

והאם נאלץ לשלם מס שבח במכירה 

המכירה המיוחלת ל 2019 בעקבות הרפורמה במיסוי

תודה רבה לעוזרים !!!!

מיסוי מקרקעין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
נדב שלום,

בעת הרכישה יחשבו את מס הרכישה לתמורה המלאה לפי החישוב שלו (דירה יחידה או נוספת) ואז יחלקו את זה לארבע. השאלה אם תשלם מס שבח במכירה מורכבת מבדיקת המיסוי הפרטנית שלך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי מקרקעין

אליאס 23/01/14
שלום רב,

אני הבעלים של דירה שירשתי מאימא ב- 04/2012 השווה כיום ל- 1,400,000 ₪ . אני מעוניין לקנות דירה נוספת ע"ס של 1,850,000 עם משכנתא .

האם אני אצטרך לשלם מס שבח על קניית הדירה החדשה  ? וכמה בערך , תודה

מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
אליאס שלום,

על דירה שרוכשים משלמים מס רכישה. יש סימולטור באתר של רשות המסים. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צביעת הדירה לאחר 11 שנות שכירות

חיה 23/01/14
אני מפנה דירה שהורי חיו בה 11 שנה בשכירות.בעל הבית לאורך השנים ניצל את העובדה של הגיל שלהם והחוסר ידע ולא הוסיף שהדירה לא נצבעה לפי שהם השכירו.עכשיו לפני הפינוי הוא מנסה לסחוט והוא מוכן לוותר על הצביעה בתמורה שישאר מזגן. מה עושים?

צביעת הדירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
חיה שלום,

יש לבחון את הוראות הסכם השכירות האם חלה חובה על ההורים להחזיר את הדירה צבועה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח במכירת דירת מגורים

ליה 23/01/14
שלום,



לאור השינוי בחוק, רציתי לדעת אם אשלם מס שבח על מכירת דירת מגורים יחידה שיש לי כאשר לא מכרתי אף דירה אחרת ב-4 שנים אחרונות....





תודה רבה

מס שבח לאור הרפורמה החדשה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
ליה שלום,

ככל והחזקת בדירה במשך 18 החודשים שקדמו למכירה והיא דירת מגורים מזכה, תוכלי לקבל פטור ממס שבח לפי סעיף 49 ב(2) לחוק.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גניבת דירה

רועי 23/01/14
שלום,

לפני 20 שנה אבי מכר את הדירה שהייתה בבעלותו בעיר פ"ת ע"מ לקנות דירה בבניין שבנו הבכור הקים (בנו יזם) ע"מ לקדם את הבניין . מסיבות שלהם את הדירה 4 חדרים שרכש הוא רשם על בנו הבכור (היזם) והדירה פנטהאוז נרשמה על אבי . כעבור שנים אבי החזיר (מכר) לבנו את פנטהאוז אך הדירה 4 חדרים של אבי עדיין הייתה רשומה על אחי הבכור  .

במשך 20 שנה אבי משכיר לאנשים את הדירה ולוקח את דמי השכירות  . לפתע , בנו הבכור לקח את  דמי השכירות מהשוכרים בדירה של אבי . בטענה שכעת הדירה שלו . לטענת בנו הבכור, אבי נתן לו הלוואה (דירה)  ובנו הבכור החזיר אותה בקבלת דמי השכירות שקיבל אבי במשך 20 השנה - כך שאין לא כוונה למכור לאבי את הדירה שלו.

אבי פגוע נורא זאת הייתה הכנסה שלו וכעת נלקחה לו ע"י בנו הבכור .  

האם יש דרך לעזור לאבי לקבל  את הדירה שבנו גנב ממנו ?  

סכסוך משפחתי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
רועי שלום 

יש על סמך המסמכים הרלוונטיים לקבל ייעוץ משפטי פרטני.





בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המלצות להתנהלות בהשכרת דירה?

רוברט 23/01/14
שלום שוב, אני מתכוון להשכיר דירה בקרוב וזקוק למספר המלצות לגבי ההתנהלות עם השוכר והחוזה -



1. האם על החוזה לציין במפורש באיזו דירה מדובר (כגון מספר הדירה, או גוש ותת חלקה)? אני מעדיף להסתפק בציון הרחוב ומספר הבית בלבד, האם זה עלול לפגוע בי?



2. אם אני מבקש שהשוכר יביא ערבים מטעמו, האם להסתפק בכך שהוא פשוט יחתים אותם על נוסח, או שעליי להזמין אותם למעמד החתימה, ולזהות אותם עם תעודת זהות (אחרת אולי הם יטענו שלא הם אלו שחתמו?)



3. אם השוכר מפנה את הדירה אך משאיר את חפציו, האם אפשר להכניס להסכם תנייה שאני יכול לזרוק אותם משם (כלומר שאין עליי חובה לאחסן אותם היכנשהו), ובזה אני "מכוסה"?



4. האם מומלץ לבקש מהשוכר לעשות ביטוח צד ג' לדירה? ועד איזה גובה? מה עשוי לקרות אם הוא לא עושה ביטוח כנ"ל? האם מישהו באמת יוכל לתבוע אותי כמשכיר על נזק שנגרם לו שקשור לדירה, למרות שהשוכר הוא המתגורר בדירה? ומה לגבי ביטוח מבנה, האם הוא מומלץ ומדוע?



אם קיימת חקיקה מפורשת לגבי נושאים אלו אשמח אם תיידעו אותי,



תודה רבה!

השכרת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
רוברט שלום,

1. יש לרשום תיאור מפורט של הדירה.

2. עדיף שהערבים יחתמו בפני עו"ד ולקבל מהם צילומי ת.ז. ושלושה תלושי שכר אחרונים.

3. אין תוקף לתניה שמאפשרת לפנות את השוכר בכוח בתום השכירות.

4.שאלת אחריות וביטוח היא מורכבת. באופן כללי עדיף שהשוכר יבצע ביטוח צד ג' ותכולה ולרוב המשכיר הוא זה שמבטח בביטוח מבנה.

אני מפנה אותך לחוק השכירות והשאילה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבות בנקאית או פקדון במזומן?

רוברט 23/01/14
שלום, אני מעוניין להשכיר דירה שברשותי ורוצה לקחת בטוחה,

איני יודע איזו עדיף לקחת, ערבות בנקאית או פשוט לבקש מזומן עליו אשמור (כ-8,000 ש"ח)?

אני יודע שעל ערבות בנקאית השוכר יצטרך לשלם יותר מ-200 ש"ח עמלה, לכן אולי הוא יעדיף דווקא מזומן.

בנוסף לא הבנתי כיצד הערבות פועלת - נניח שלפי החוזה, השוכר חייב לתקן נזק שהוא גרם לדירה, אחרת עליו להחזיר לי את הוצאות התיקון. אם קרה מקרה כאמור, האם עליי להוכיח לבנק שהשוכר הוא זה שגרם לנזק? האם עליי להוכיח גם כמה עלה התיקון עם חשבונית? הרי קראתי באתר מסויים כי "על המוטב להציג בפני הבנק ראיות ומסמכים מתאימים, מהם ניתן ללמוד על קיומם של התנאים הנדרשים למימוש הערבות." - האם פקיד הבנק הופך לשופט במשפט הוכחות? לא ברור לי. כמו כן, האם אוכל לחלט כל חלק מהסכום לפי רצוני (למשל, רק את עלות תיקון הנזק), או שאהיה חייב לקבל את מלוא הסכום (כל ה 8,000), וכך אני עלול להכניס השוכר לקושי פיננסי, וכן אצטרך לטרוח ולהעביר לשוכר את

יתרת עודף הסכום שלא באמת הגיעה לי.

תודה!

ערבות בנקאית בשכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
רוברט שלום,

משמעותה של הערבות הבנקאית היא שהבנק מתחייב לשלם לך במקרה של מימוש הערבות את הסכום הנקוב בה בתוך מספר הימים הנקוב בערבות ורק צו בית משפט יכול למנוע מהבנק להעביר את תמורת הערבות. הבנק מחויב להעביר את הסכום מבלי לבדוק האם השוכר עמד בתנאי ההסכם. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי עבור בניה לגובה

ערן הושע 22/01/14
אני מתגורר בבנין בן 3 קומות ,מול הבנין היה עד עכשיו בנין בן מספר קומות דומה.לאחרונה קיבלנו מהעיריה מכתב על הודעה שהבנין ממול אמור להרס ובמקומו אמור להיות מוקם בנין בן 9 קומות מה שיחסום לנו חלק מכיווני האויר שאלתי היא:האם במקרה כזה יש סיכוי שאם נגיש התנגדקות היא תתקבל או לחילופין יש מקום לקבל פיצוי מהקבלן

פיצוי עבור ירידת ערך

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
ערן שלום,

יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום אחרון לדירה מהווה אישור על מסירת הדירה?

אורה אקרמן 22/01/14
בנספח תשלומים של חוזה דירה רשום: "סך של 10,000 ש"ח כולל מע"מ ובצרוף הפרשי הצמדה, ישולם עד ליום 30/11/2013 ובכל מקרה לפני מועד מסירת החזקה על פי הסכם זה, על פי במוקדם בין השניים".

הדירה עדיין לא מושלמת ויש לה ליקויים מהותיים שעדיין לא תוקנו.

האם התשלום הסופי מהווה אישור על מסירת הדירה או שאין לזה שום קשר למסירת הדירה, ורק כאשר ינתן לי המפתח ויחתם "פרוטוקול מסירה" אז הדירה עוברת לרשותי ?

תשלום אחרון

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
הדבר תלוי במה שנרשם בחוזה. ככל וסוכם כי התשלום האחרון ישולם בטרם המסירה, אז הוא אינו מהווה תנאי לה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס שבח

אייל ו. 22/01/14
שלום רב,



קניתי בנובמבר 2013 דירה שניה. האם אני יכול למכור את דירתי הראשונה בפטור ממס שבח תוך 18 חודשים ממועד קניית הדירה השניה? הדירה הראשונה ברשותי מעל ל-4 שנים.



תודה מראש.

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/01/14
אייל שלום

ככל שביום 1.1.2014 הינך בעלים של יותר מדירה אחת, אינך זכאי לפטור ממס שבח, אלא בתנאים מסויימים למס מוטב. אני מציעה לפנות לייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם נכה זכאי להנחה במס רכישה גם על דירה נוספת

רוית 22/01/14
רציתי לברר האם נכה זכאי להנחה במס רכישה גם אם מדובר בדירה נוספת שלו והוא לא מתכוון למכור את הדירה הראשונה?

תודה

הנחה לנכס במס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 22/01/14
רוית שלום,

על הדירה לשמש למגוריו של הנכה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן