פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

השכרת בית ללא היתר בניה

שרון 01/03/14
להורים שלי יש בית שמשכירים אותו .לא מזמן נודע לנו שהבית ללא היתר בניה. האם אפשר להמשיך להשכיר? לציין שיש טאבו על האדמא

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
לדייר יכולות להיות עילות שונות כנגד המשכיר, חוסר תו"ל, דירה לא ראויה וכו'.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוסר תיאום בין התשריט לטאבו הבניין

צביקה 01/03/14
שלום.
אני בוועד הבית המתגורר בביניין כ10 שנים.
אנו גרים בביניין בן למעלה מ35 שנים.
לאחרונה הגיע אליי אחד הדיירים בדרישה לפנות לעו״ד על מנת שיישנה את התשריט של הביניין כי אינו יכול למכור את הדירה שלו. לאחר שדרשתי בהסבר, הבנתי ממנו שאינו יכול למכור את דירתו כי שום בנק למשכנתאות אינו מוכן לתת ל״קונה״ משכנתא מהסיבה שהתשריט אינו תואם לטאבו.
בביניין, ישנו חנות בקומת הקרקע אשר לא מצויינת בתשריט כ״דירה מספר 1״ ובטאבו זה מופיע כתת חלקה 1. היא מופיעה כ״חנות״ בתשריט.
לכן, למעשה ישנו שינוי לכל בעלי הדירות במספר העוקב בטאבו לעומת התשריט, כתוצאה מהחנות.
דוגמא: דירה מספר 1 בתשריט (ובביניין) מופיע כתת חלקה 2 בטאבו.
דירתי בתשריט (ובבניין) מספר 12 ובטאבו מופיע בתת חלקה 13, וכך הלאה לגבי כל הדיירים.
רציתי לדעת איך משנים ומסדרים את תשריט הביניין וכמה עלויות זה מצריך...
האם אפשרי לעשות זאת ללא עו״ד?
האם באמת הבנקים עכשיו לא נותנים משכנתא בגלל טעיות כאלו? כשרכשתי את הדירה ועוד דיירים רכשו, לא היה עם זה שום בעייה... זו בעייה חדשה?
אודה על הענות בהקדם.
בנוסף האם אפשרי לייעוץ נוסף?
צביקה, 0506539906

שינוי תשריט

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
צביקה שלום רב,

לא - לא ניתן לעשות זאת ללא ליווי של עו"ד

פנה ליעוץ פרטני.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוק שיתוף בדירה

זאב ז. 28/02/14
אחי ואני ירשנו את דירת הורינו. לא הגענו להסכמות, לכן עומד להיות "פירוק שיתוף על הדירה". אחי גר בדירת ההורים מזה שנים ולפני מספר חודשים מכר את הדירה השייכת לו וטוען שעכשיו הוא מחוסר דיור. האם בעת פירוק השיתוף בדירת ההורים יש לו זכות ראשונים  כמחוסר דיור לטענתו ? 

האח יכול לקנות את דירת ההורים דרך בימ"ש - אם נגיע לפירוק שיתוף?

האם  האח נחשב למחוסר דיור ? אני בעל דירה הרשומה על שמי, האם יש לזה נקודה לטובת האח "מחוסר הדיור"? 

2. עברו 3  שנים מאז ההורים נפטרו ולא קיבלתי מהאח דמי שכירות על המחצית שלי,  כי לא ידעתי שיש אפשרות כזאת . האם אני יכול לדרוש רטרו מחצית שכירות על דירת ההורים, אם כן -  מאז נפטר המוריש לי ? או ממתי? 

אודה לתשובה 

פירוק שיתוף במקרקעין

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
זאב שלום רב,

לצערי נכנסת (ככל הנראה לא בכוונה תחילה), להליך משפטי שהינו אחד הקשים, הארוכים והמסובכים שקיימים.

כמובן שבמסגרת תשובה בפורום לא אוכל לפרט לך את כל הסיכויים והסיכוניים של ההליך

בגדול - כן אחד האחים יכול לרכוש את הנכס.

לא - להמצאות או העדר המצאות דירה - לא צריכה להיות משקל.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה בהעברה ללא תמורה

שחר כהן 28/02/14
האם נכד שהוא תושב חוץ שמקבל ללא תמורה דירה מסבו זכאי לתשלום 1/3 מס רכישה לפי מדרגות דירה נוספת, או שמא עליו לשלם את שיעור המס המלא?

מס רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
תושב חוץ?

אני חושב שהעניין מצריך בדיקה יותר פרטנית של הנושא על מנת ליתן יעוץ מחייב.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק המכר

ניר 28/02/14
שלום רב,



1. האם חוק המכר לעניין איחור מסירת דירה עדין בתוקף

כלומר שלקבלן יש 60 יום לאחר ואחר כך צריך לשלם 150% ממחיר שכירות באזור ורטרו גם על אותם 60יום. ואילו איחר ב 59 יום לא צריך לשלם?

2. במידה ולאדם יש 2 דירות והוא מוכר אחת האם יש לו מיסוי על כך? ומה יקרה במידה וימכור את שתיהם?

תודה מראש,

ניר

חוק מכר דירות

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
קיים חוק לגבי איחור של מסירה של דירה מקבלן - החוק מסביר במפורש מה הפיצוי שמגיע וממתי (נדמה לי 60 ימים -  ולאחר מכן יש נוסחה לגבי הפיצוי שמגיע).

לעניין שתי דירות - באם לא נמכרה דירה - מגיע לך פטור ממס שבח על דירה ראשונה.

דירה שניה מחוייבת במס שבח.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישה מקבלן בפינוי בינוי

אלי 28/02/14
אני  רוכש  דירה  מיזם    בפרוייקט  פינוי  בינוי.   בין  היזם  ובין  דיירי  הבית  נחתם  חוזה  על  תמ"א  38 (2).  אני  רוכש  דירה  ואיני  נמנה  על  הדיירים  הקיימים.  בקשתי  לראות  את   החוזה  בין  היזם  ובין   הדיירים  ללמוד  את  מהות  העסקה.  אולי  יש  שם  דברים  שעלולים  לפגוע  בי. 

עוה"ד  של  היזם  מסרב  להציג  בפנינו  את  החוזה  בטענה  לסודות  מסחריים  שלא  מראים  לצד  ג'.  האם  עלי  לחתום  על  חוזה  רכישה  בלי  לראות  את  חוזה  התמ"א?

 

רכישת דירה מקבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
בהחלט אפשרי.

צריך כמובן לבדוק את החוזה שלך היטב.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדרת מחוסר דיור

שרון 28/02/14
שלום רב,



רציתי לברר לגבי הגדרת מחוסר דיור



אחד שהיה לו דירה בעבר הרחוק (נמכרה ב1985) מאז הוא חי בשכירות ואחרי תקופה זכאי היה גם לדיור ציבורי (כיום גר בדיור ציבורי כ-17 שנה).



השאלה שלי היא אם הוא יוצא לפנסיה אז הוא חוזר להגדרה של מחוסר דיור ? או שצריך ששני בני הזוג יצאו לפנסיה?



תודה רבה

מחוסר דיור

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
צר לי לא ידוע לי,

 אולי מנהל פורום אחר?



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם רכישה ללא פרצלציה

דוד הררי 28/02/14
שלום רב,

ברצוני לרכוש נכס ולנכס (בית פרטי על קרקע שגם פרטית).

לנכס לא בוצע פרצלציה בשטח, אולם קיים הסכם שיתוף, קיים תסריט, קיים נסח טאבו של בעלי הנכס וקיים אף חוזה המכירה של הנכס מהעלים הקודמים מול הבעלים הנוכחיים.

האם יש סיכון ברכישת נכס מעין זה בהיבט אי מימוש הפרצלציה מזה שנים ?

נכס ללא פרצלציה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
בגדול אני חושב שהעסקה אפשרית!

כמובן, שצריך לבדוק יותר לעומק...

אם אתה נוטל  משכנתא -תבקש מהם אישור לפני !

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסקה בבית משותף- זכויות שוכרים

אלון 27/02/14
שלום,



אני שוכר דירה כבר 4 שנים. מאז שנכנסתי לדירה הסקה אחת לא עובדת, כעת התקלקלה עוד הסקה (חצי מיכולת החימום בדירה).

התרעתי בפני בעל הדירה שההסקה לא עובדת בשנתי הראשונה ושום דבר לא נעשה. בשנה שעברה התרעתי שוב (בקיץ, כך שניתן לתקן את הדורש תיקון). הגיע טכנאי מטעם בעל הבית מספר פעמים אך לא נעשה שום תיקון. בזמן שעבר מאז המשכתי לשלם את מלוא הוצאות הדלק כחלק מתשלום ועד הבית.

כדי לפצות על הקור, חיממתי את הדירה באמצאים חשמליים (מפזרי חום) והוצאות החשמל שלי עלו מאוד בחורף הנוכחי ביחס לחורפים הקודמים.



1. כיצד אני יכול להוכיח שההסקה לא עובדת ולא עבדה בשנים אחורנית? מה ההוכחות שאני נדרש להן?

2. האם אני זכאי להחזר על חצי מהוצאות הדלק ששילמתי אך לא נהנתי ממנו, לפחות על השנה הנוכחית?

3. האם יש לי עילה לתבוע בבית דין לתביעות קטנות? אם כן, את מי עליי לתבוע- בעל הדירה או ועד הבית?

4. האם כשוכר אני רשאי להתנתק מההסקה עפ"י חוק מקרקעין (59-ב) או חוק אחר? 



תודה מראש לכל העונים!

תביעה קטנה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
שלום אלון, מדובר בשאלה מורכבת ובמקרה מורכב.

בגדול- אני סבור שיש לך עילה לתבוע את בעל הדירה (הוא יכול לתבוע את הועד).

כמובן, שעדיף למצות הליכי שלום קודם, ופניות כתובות בטרם התביעה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי דירה נוספת על שם

לוני 27/02/14
שלום,

לאימי יש דירה על שמה, ואני בקרוב רוכשת דירה משלי ורוצה שהדירה לא תהיה רשומה על שמי, אלא על שם אמא שלי.  

האם כאשר היא תרצה למכור את הדירה שלה ולעבור לדירה אחרת זה באיזשהו אופן עלול להיות לה לרועץ? כי אמרו לנו שאם יש שתי דירות על שמה  היא תצטרך לשלם יותר מיסים או משהו כזה במידה ותמכור את הנכס שלה ותרכוש נכס אחר...לא ממש הבנו את זה. אשמח לדעת יותר ברור, תודה וברכה.

מס רכישה - דירה שניה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
ביום שבו תרשמי את הדירה שלך על שם אימא, כבר אז יחול מס רכישה על דירה שניה!

חבל - תפנו לעו"ד לצורך ביצוע תכנון מס נכון.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סדר הפעולות המומלץ

מרב 27/02/14
אדם בעל 2 דירות מגורים. אחת מהן מעוניין למכור, בשנייה מעוניין לבצע העברה ללא תמורה לבנו ובמקביל לרכוש דירה חדשה. מהו סדר הפעולות המומלץ? 

מס רכישה - דירה שניה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
כמובן שרצוי למכור קודם את הדירה, על מנת שלא לשלם מס רכישה, שהרי מס רכישה ישולם במקרה וקיימת דירה נוספת (אם כי ניתן למכור את הדירה הישנה בתוך 18 חודשים).

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירת מגורים והעברה ללא תמורה

מרב 27/02/14
שלום רב, יש לי לקוח שיש לו 2 דירות מגורים. דירה אחת הוא מעוניין למכור, ואת הדירה השנייה הוא רוצה להעביר ללא תמורה לבנו בן ה-23.

שאלתי האם אותו לקוח יכול לעשות את המכירה ואת העברה ללא תמורה באותו היום ?

כמו כן, האם העברה ללא תמורה מאבא לבן פטורה מס?



אודה לתושבתכם.

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
ניתן לעשות את העברה באותו יום.

לגבי הערה ללא תמורה - אין מס שבח. אבל הבן ישלם שליש מס רכישה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה משינוי תב"ע

נדב 27/02/14
שלום רב 

בבעלותי מגרש ששונתה לגביו התב"ע ביוזמת העירייה האמנם אני לא ביקשתי שום תוכניתהקלה שכזו אבל כתוצאה מהשינוי ניתן לבנות יותר וגם המגרש שווה יותר

האם אני יהיה מחויב בהיטל השבחה כאשר אני ירצה לבנות בגין זה????



תודה לעוזרים ! 

מה צריך לשלם היטל השבחה?

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
למיטה הבנתי - בוודאי.

הרי היטל השבחה לא נובע רק במקרים בהם אתה זה שמבקש אלא בדיוק נועד גם למקרים שבהם העירייה עורכת שינוי בתב"ע.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם רשאי מוכר לשייר לעצמו זכויות בניה ללא שום בעלות אחרת?

יעקב 27/02/14
האם רשאי מוכר לשייר לעצמו זכויות בניה ללא שום בעלות אחרת?

ישנו מגרש, ועליו מבנה בין שתי דירות. המבנה היה שייך לחברה שמכרה דירה אחת למישהו. כעת מציעים לי לקנות את הדירה השנייה ובחוזה יש הסתיגות שהמכירה ללא זכויות בנייה לפי כל תב"ע קיימת או עתידית.המבנה ישן ללא הסכם בית משותף. א. האם הם יכולים לשייר לעצמם כזה דבר ללא כל בעלות ממשית? ב. אם הם אינם יכולים, המכירה בצורה כזאת חלה? [אין בכוונותם לבנות רק לחסוך פרוצדורה חוזית של מכירה כולל זכויות]. ג האם יכול להיות שיש להם חלק בחצר, האם זה תלוי אם יש פרצילציה? יכול להיות שבבנין בן 50 שנה אין פרצילציה? תודה רבה

נתחיל מזה שהכל יכול להיות

ירון 27/02/14
צריך לבחון את כל המסמכים הרלוונטים, החוזה, נסח טאבו, אישורי זכויות וכו' ולא ניתן לתת תשובה מפורטת.

האם מדובר בבית משותף?

א. לפי מה אתה קובע שאין למוכר בעלות ממשית? 

אין כל פרוצדורה חוזית במכירת זכויות בנייה והזכויות נמכרות כחלק מהעסקה כולה.

ב. אדם לא יכול למכור מה שאינו בבעלותו ומשכך אם הם אינם הבעלים של הזכויות אז מכירתן אינה תקפה - בכפוף לחריגים מסוימים של קונה מאוחר בתום לב וכו'.

ג. יכול להיות שאין בבניין בן 50 פרצלציה וכל בחינה של הזכויות צריכה להיעשות באופן יסודי ע"י עו"ד בקיא בתחום.

ממליץ בחום לפנות לעורך דין.

זכויות בניה

עו"ד ציפי רוזנברג 27/02/14
המוכר יכול לשייר לעצמו את זכויות הבנייה העתידיות.

ברם כל מקרה לגופו ויש לבחון את המסמכים הרלוונטיים. לגבי הצמדות, יש לבדוק את מסמכי רישום הבית המשותף וככל שלא רשום את מסמכי המכר המקוריים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

דירה בירושה

אור 27/02/14
שלום- לאחרונה נפטרה אמי והשאירה 2 דירות עבור 3 ילדיה- אנו.  הסכמנו שאחת הדירות תישאר בבעלותי ואת השניה ל-2 אחי. הם מעונינים למכור - אך דרשו שאעביר את הדירה  הניתנה לי- על שמי בכדי לחסוך או להמעיט את מס השבח. והשאלה- האם אני חייבת לעשות זאת? הם אומרים שאפשר להכריח.. ואני  לא מעונינת.. בברכה אור

דירה בירושה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 27/02/14
אור שלום

ככל ולא קיימת צוואה, כדאי לבדוק האם כדאי להכין הסכם לחלוקת העזבון כדי לייחד כל אחת מהדירות על שם היורשים הרלוונטיים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסח טאבו

אור 27/02/14
שלום- מה מחיר הוצאת נסח טאבו דרך האינטרנט? תודה

11 ש"ח

טל 27/02/14

טאבו

אור 27/02/14

היטל השבחה

ניצן גיל-אור 26/02/14
שאלה: אנו גרים ברחוב ובו 4 בנייני יוקרה כרגע הוחל להיבנות מגדל חמישי זהה לבניינים הקיימים. האם הקמת בניין נוסף לצידנו תחייב אותנו בהיטל השבחה אם נחליט למכור?! או שזה לא קשור לבנייה של בניין נוסף. לאיזה סכום יכול להגיע ההיטל? במקסימום

היטל השבחה

רז 27/02/14
היטל השבחה הינו היטל שחל כאשר הוועדה המקומית באזורך החליטה לאשר תוכנית כלשהי שמעלה את שווי הנכס הנדון. כך לדוגמא, תוכנית המאשרת בנייה נוספת, הקלות מסוימות וכדומה. במקרה שאתה מתאר בונים בניין נוסף סמוך לבניין המגורים שלך, לכאורה עצם בניית הבניין אינה מעלה את שווי המקרקעין שלך ולמעשה אין התוכנית המאשרת את בניית הבניין משפיעה וחלה עליך כלל.

היטל השבחה

עו"ד ציפי רוזנברג 27/02/14
כדי לקבל תשובה מוסמכת ניתן לפנות לעירייה ולקבל תשובה האם קיימת חבות בהיטל השבחה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

שימוש בחשבון נאמנות על ידי עורך דין

אורסולה 26/02/14
מכרתי דירה והתשלום הראשון הועבר לעורך דין לקרן נאמנות. כאשר הגיע הזמן שהכספים יעברו אלינו מתוך קרן הנאמנות, הסתבר שעורך הדין על דעת עצמו ובלי להתייעץ איתנו, קיזז מהסכום דמי טרחה לעצמו, תשלום למתווך ותשלומי אגרות.

האם זה משהו שאני יכולה לתבוע אותו עליו? כי הוא השתמש בכספים שלי ללא רשותי...

האם קיים הסכם לעניין הקיזוז

טל 26/02/14
צריך לבדוק את הסכם שכר הטרחה שנחתם בינך לבין עורך הדין לבחון אם קיימת הוראה המתירה לו לקזז סכומים שנתקבלו ע"י צד שלישי. זכות הקיזוז של עוה"ד צריכה להיות מועגנת בהסכם מפורש כך שאו שקיים הסכם נפרד או שקיימת הוראה כאמור בהסכם שכר הטרחה. לתשומת ליבך גם הסכם בעל פה הינו מותר אולם היעדרו יפורש לרעת עוה"ד בבית המשפט.



במידה ואין הוראה כאמור או הסכם נפרד לעניין הקיזוז, נראה לכאורה שאסור היה לעוה"ד לקזז מהסכום שהתקבל על ידו תשלומים שלדעתו מגיעים לו.



שאלות אחרות שעולות מהנסיבות הן האם הוא קיזז סכומים יתר על המידה? והאם את לא מתכוונת לשלם לו עבור שירותיו והוצאותיו? אם גם כך מדובר בסכומים שאת חייבת, לא יעזור לך יותר מידי לתבוע בגינם שכן גם אם הוא יידרש להשיב לך את הכספים הרי אלו יחזרו אליו בסופו של דבר משום שמדובר בכספים בהם את חייבת.

פטור ממס שבח

פנינה 26/02/14
שלום רב, 



אם מכרתי דירה בפטור מ-4 שנים ב-2013. כעת יש בבעלותי שתי דירות, הדירה בה אני גרה ואני לא מעוניינת למכור, ודירה נוספת שמכרתי החודש הזה. 

אני מבינה כי על הדירה הנוספת אין לי פטור של פעם ב-4 שנים. האם אני משלמת על הדירה הזאת מס שבח מלא? האם יש פטור כלשהו או חלקי? 



תודה

חישוב ליניארי

רוני 26/02/14
שלום,



בהתאם לנתונים שהצגת נראה כי יש לבצע חישוב ליניארי בהתאם לרפורמה במיסוי מקרקעין שנכנסה לתוקף החל מ-1.4.14. 



בנוסף לפטור 4 השנים המוכר קיימים פטורים נוספים כגון מכירת דירה שנתקבלה בירושה וכו'. 

רצוי להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום המקרקעין לצורך ביצוע חישוב מדויק של הסכומים

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג 27/02/14
פנינה שלום,

על פי הרפורמה שנכנסה לתוקפה ב-1.1.14 בוטל הפטור אחת לארבע שנים. נותר בין היתר פטור לדירה יחידה ובלבד שביום 1.1.14 היית בעלים של דירה יחידה.

בנוסף קיים חישוב לינארי מוטב ויש לבדוק את הנתונים שלך כדי לתכנן תכנון מס אופטימאלי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

אחריות הקבלן לגבי חברת מטבחים שפשטה רגל

לקוח שהפסיד את מיטב כספו. 26/02/14
שלום רב.



מבלי להרחיב במילים.



במידה וקניתי בית אצל קבלן.

הוא הפנה אותי לחברת מטבחים.

שילמתי ממיטב כספי.



חברת המטבחים פשטה רגל.



מהי אחריות הקבלן כלפי ?



לציין שאם לא הייתי בוחר בחברת המטבחים שהקבלן שלח אותי - לא הייתי יכול להרכיב מטבח, לרבוץ שיש וקיר חיפוי במטבח, עד שלא הייתי מקבל מפתח.



תודה רבה.

אחריות הקבלן לספק

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 27/02/14
שלום רב,

מבלי לראות את הסכם המכר, אני מבינה שההתקשרות שלך היא מול חברת המטבחים ישירות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חכירה

דוד 26/02/14
 אני עומד למכור בית שלי  שחכור ל-999 שנים מאדם פרטי.   ההחכירה רשומה בטאבו.   האם הקונה יצטרך לחתום על שטר חכירה חדש מול הבעלים או שמספיר בשטר העברת חכירה ביננו?

חכירה מאדם פרטי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 27/02/14
שלום רב,

צריך לבדוק את המסמכים ואת מהות הזכות שיש לך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול חוזה שכירות

מישה א 26/02/14
שלום רב ! חתמתי על חוזה שכירות , בעל הבית הסתיר בפניי את העובדה שאין חניה ( לא אמר שאין ולא אמר שיש ) למרות שבפרסום באינטרנט היה מסומן כי יש חניה . הענין הוא שהחוזה אומנם חתום אבל עדין לא החתמנו ערבים כחלק מסעיף בחוזה ״ערבויות לביצוע ההסכם ופינוי המושכר״ ושם מצוין ״להבטחת ביצוע כל התחייבויות השוכר ולהבטחת כל זכויות המשכיר על פי הסכם זה ..... מוסר השוכר למשכיר במעמד הסכם זה שטר חוב בערבותם של הערבים הבאים ״ ופה הכל ריק כי עדין לא נמצאו ערבים ... האם זה מספיק כדי לבטל את החוזה? אני עדין לא גר בדירה ועברו יומיים מיום החתימה . מה גם שלא העברתי תצלומי תז . תודה

ביטול חוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/02/14
מידה שלום,
יש לראות את כל החוזה על מנת לדעת אם ניתן לבטלו.
לגבי החניה, לטעמי היה עליך לבדוק את החניה.
ייתכן ותהיה לך עילה לביטול גם בגין הטעייה.

בברכה,
ענת קציר, עו״ד
מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ההנחות ברכישת דירה מעמידר

דניאל 25/02/14
ברצוני לרכוש דירה שבה אני מתגורר כ25 שנה מעמידר

יש לי נכות של 100 אחוז ו אני זכאי כיום להנחה של 40 אחוז ברכישת הדירה (בעבר הייתי זכאי לכ-85 אחוז אבל עקב מצב כלכלי מאוד קשה לא היה באפשרותי לרכוש) העניין הוא שהילדה הכי צעירה שלי סיימה את שירות הקבע לפני חודשיים

 (12.2013)

הבעיה היא שהיא כעת בת 22 (9.11.1991) וחודשיים ולכן היא לא נחשבת להנחה למרות שהיא  הייתה עד לפני חודשיים בשירות חובה



החוק החדש מאפשר(עד תאריך 6.2014) לאנשים שניסו לרכוש את הדירה בזמן שהחוק היה מוקפא לרכוש אותה בתנאים האישים שלהם כפי שהיו קיימים בתאריך 1.1.2013 (אנחנו ניסינו) אבל בתאריך זה הילדה הייתה בת 21 וחודש ועדיין שירתה בשירת חובה



השאלה שלי היא ,האם ניתן לעשות משהו על מנת להוסיף אותה להנחה?אולי יש וועדת חריגים או משהו דומה

במידה וכן אשמח להנחיות ואף להפנייה לעורך דין שיוכל לטפל בנושא

רכישת דירה מעמידר

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/02/14
שלום רב,
יש לפנות לעמידר לבדיקת המדיניות מולם.

בברכה,
ענת קציר, עו״ד
מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה מופחת לפי הלכת פלם

עופר 25/02/14
אם לאישה יש דירה מלפני הנישואין. ואנו רוצים לקנות דירה משותפת.

עבור בן הזוג זו דירה ראשונה, לפי הלכת פלם. האומרת שהבן זוג ישלם על חצי הדירה החדשה מס רכישה כאילו היתה הראשונה שלו.

קראתי חומר על הנושא, שיש מצבים שגם אם אין הסכם ממון, ניתן להשיג את ההנחה במס הרכישה, אך הנושא לא ברור כל כך.

אין ברשותינו הסכם ממון. האם אני זכאי להנחה במס רכישה?

 

מס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 27/02/14
שלום רב,

ישנם מצבים מסויימים שניתן לבקש את ההנחה לבן הזוג שאין ברשותו דירה נוספת. המקרים שלא ניתן: מגורים משותפים, מימון משותף, תשלום משכנתא משותף, דמי שכירות המשתלמים לחשבון בנק משותף וכו'.


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ריצוף אדמת חצר באבנים משתלבות

רחל 25/02/14
שלום, ברצוני לרצף את אדמת חצר הבניין שמאחורי הסלון שלי באבנים משתלבות, במקום החול הקיים שם היום. המקום ימשיך לשמש את כל דיירי הבניין. השכן שמעלי מתנגד ומאיים בפניה לבי"מ. מהן הסנקציות אותן יכול להטיל בי"מ במקרה זה ומהי הסבירות שבית המשפט ידחה את תביעתו? 

תודה

ריצוף באבנים משולבות

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/02/14
שלום רב,

תלוי מהי עילת תביעתו. האם כלכלית, האם קניינית וכו׳.
בעיקרון אם טיעוניו מוצדקים ביהמ״ש יכול למנוע את הריצוף.

בברכה,
ענת קציר, עו״ד
מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן