פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

עצים בגינה

מתי 06/03/14
שלום,



קניתי בית עם שטח לפני חמישה חודשים. השטח לא היה מגודר בגדר הפרדה עם השכן עד כה ואני החלטתי להציב גדר בשביל הכלב. לפי מדידת השטח (מתוכניות הבנייה) העברנו את הגדר בדיוק במקום בו עובר הגבול.

הבעיה מתחילה: לפני שנים רבות השכן ובעל הבית הקודם נטעו שורת עצים יחדיו באופן משותף.

העצים נמצאים בתחומי השטח שלי והגדר עוברת מאחוריהם (ז"א מכניסה את העצים לשטח שלי כי שם הגבול).

השכן עכשיו טוען שהעצים שלו מכוון שהוא שתל אותם בעבר ולמרות שהם בשטח שלי הם רכושו והוא רוצה לעקור אותם ולהעביר אותם לשטחו. אני כשקניתי את הבית קניתי אותו עם השטח כמו שהוא וזו בהחלט הפתעה בשבילי.



האם מבחינה משפטית העצים שלי כי הם בשטח שלי (למרות שהוא נטע אותם) או שמא הם שלו כי הוא נטע אותם?



תודה רבה...

זכות הקניין בעצים שנטעו

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
הבעלות בקרקע משתרעת גם על הבנוי והנטוע וכל דבר המחובר אליה חיבור של קבע זולת מחוברים הניתנים להפרדה.
יש לבדןק אם היתה הסכמה בכתב או בע״פ לגביהם.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתלטות על מרווח בין חניות

שלמה 06/03/14
שלום בין החנייה שלי ושל שכני יש מרווח של בערך 1/2 מכונית (כפי שמופיע בתשריט החניות). שכני מכניס שתי מכוניות למתחם החנייה ומשתלט על המרווח בין החניות כך שקשה לי לפתוח את דלתות הרכב שלי.בקשתי ממנו להשאיר לי מרווח גדול יותר ואם הוא רוצה להכניס רכב נוסף עליו להצטמצם במקומו ולהשאיר לי מקום לפתיחת הדלת לרווחה אולם הוא לא עושה זאת (בעבר אף סימנו קו מוסכם שהוא לא עובר אולם הוא עובר אותו).הבעייה שאבי נכה בכסא גלגלים ואני לא יכול להוציא אותו מהרכב משום שהרווח שהוא משאיר לי לפתיחת דלתות מצומצם מאד.

הדירה היא מקבלן ובעבר הקבלן טען שהשטח בין החניות שייך לו (לקבלן).



שלש שאלות:



האם אני יכול לתבוע אותו על השתלטות על שטח ציבורי? כיצד תובעים?



 האם נכון שהמרווח שייך לקבלן או שזה שטח ציבורי ששייך לדיירי הבניין?



בנוסף, לשכני יש חנייה נוספת אולם הוא סגר אותה כמחסן ללא אישור, (לכן הוא משתלט על המרווח), האם ניתן להתלונן עליו ולאלצו לפתוח את החנייה שלו? 

אני ממש מיואש ממנו כי כל בקשותי נענו בשלילה.

הוא טען שהקבלן נתן לו חנייה גדולה בשל נכותו אבל הוא משתלט גם על המרווח שזה ודאי הקבלן לא נתן לו.

אני ממש מיואש ולא יודע מה לעשות, כל שיחותי עימו נענו בשלילה ולא אכפת לו שאני לא יכול לפתוח את דלתות הרכב בנוחות אלא ממש בצמצום.

תודה רבה

השתלטות על חנייה

שי 06/03/14
שלמה שלום רב,

בהתאם לדבריך אני מניח כי מדובר בבית משותף.

צריך לבדוק של מי השטח שבין החניות, לכאורה נראה כי מדובר בשטח שהינו חלק מהרכוש המשותף אבל לצורך קביעה חד משמעית צריך לעיין במסמכי הבית המשותף לרבות התשריט.



בכל מקרה, באם אופן חנייתו של השכן מונעת ממך שימוש בחנייה שלך ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים (בהנחה כי מדובר בבית משותף) שיכריע בסכסוך. 



ביחס לחנייה אותה הפך שכנך למחסן, צריך לבחון מול וועדת התכנון והבניה האם המחסן הוקם כחוק והינו בעל כל האישורים הנדרשים לרבות היתר בנייה. במידה ואין בידיו את האישורים הנדרשים הינך רשאי לפנות לעירייה / ועדה מקומית בבקשה למתן צו הריסה.



ממליץ לך לפנות לעו"ד העוסק בתחום.




השתלטות שכן על רכוש משותף

עו"ד ציפי רוזנברג 06/03/14
על פניו מדובר ברכוש משותף וניתן לפנות אל המפקח על בתים משותפים. לגבי המחסן, ניתן לפנות ליחידת הפיקוח במחלקת הנדסה בעירייה.

בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

קיר גובל בשצ"פ

עינת 06/03/14
שלום וברכה,

המגרש שלי גובל בשטח ציבורי כאשר גובה 00  גבוה משמעותית מטוואי הקרקע. לאור האמור נדרשתי להקמת קיר תמך גבוה במיוחד הגובל בשצ"פ. האם המושב או גוף אחר אמור להתחלק עימי בהוצאות ההקמה??

בברכה

קיר גובל

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
האם הבית יושב על חלקה משותפת?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקאות נוגדות

מירב 06/03/14
יצחק חתם על יפוי כח בלתי חוזר לצד ג' למכירת חלקו בזכויות בנכס ללא תמורה וללא חוזה מכר וזאת לפני 20 שנה. הקונה לא רשם הערת אזהרה בגין כך. מאז הנכס אטום. יצחק שכח מכל הענין ולאחרונה חתם על חוזה מכר ללא תמורה של אותן הזכויות בדיוק לקונה אחר שמיהר לרשום הערת אזהרה וככל הנראה פרץ לנכס (על אך שרכש רק חלק מהזכויות בו). הקונה הראשון תובע את יצחק ואת הקונה השני לצו הצהרתי בנוגע לבעלות במקרקעין. האם על יצחק לנקוט עמדה בכתב ההגנה שיגיש מטעמו (כיוון שהוא אדיש מי יקבל את הזכויות בנכס)?

פורום אחר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
שלום אב
נא פנה לפורום המתאים.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת תשלום יחסי מההפחתה של היטל ההשבחה

שחר דמרי 05/03/14
שלום,
רציתי לדעת בבקשה אם סגרתי אם שמאי סכום יחסי מההפחתה של היטל ההשבחה, האם השמאי צריך לקבל את הסכום היחסי מההחלטה של השמאי המכריע או מההחלטה של ועדת הערר שבאה אחרי החלטת השמאי המכריע.
תודה,
שחר.

תשלום לשמאי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
יש לבדוק את הסכם שכר הרחקה שביניכם.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה לנכה

תמיר 05/03/14
האם  יש  לעובד  זר   ככוח  עזר  המתגורר  בנכס

מעמד  המחייב  הוספתו  לחוזה



2 .  האם  יש  להוסיף  את האפוטרופוס  של  הנכה

לחוזה  כאחד  מהשוכרים

השכרת דירה לנכה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
אם העובד הזר אמור לחת הגורר איתו כדאי לציין זאת בחוזה. יש לבדוק את צו מינוי האפוטרופוס כדי לראות האם הנכה בכלל יכול לשכור דירה בעצמו.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חכירה

יואש 05/03/14
שלום, 

קנינו דירה עם משכנתא, והבנק רוצה לדעת אם היא הייתה פעם על קרקע של המנהל בחכירה. 

הוצאנו נסח טאבו היסטורי דרך האינטרנט, ראינו שאכן הקרקע הייתה שייכת למנהל, והדירה הייתה בעבר בבעלות של עמידר.(אנחנו קנינו אותה מבעלות פרטית שקנו אותה מעמידר)

אך לא מפורש בנסח הטאבו האם הדירה הייתה בחכירה. 

כמוכן, נסח הטאבו הוא רק משנת 93, והבניין קיים משנת 1970. (ואולי זו הסיבה שהחכירה לא מצויינת..)

רצינו לדעת איך אפשר לברר אם הדירה הייתה מוחכרת.

תודה

חכירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
שלום רב, לא הבנתי האם מהנסח ההיסטורי זה לא עולה. דבר נוסף, ניתן אולי לפנות למינהל.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה מעמידר

חגית 05/03/14
שלום ברצוני להתייעץ לגבי קניית דירה מעמידר.

סבתי שתחייה גרה בדירת עמידר זה כ20 שנה, היו לה 2 ילדים ששניהם נפטרו, עכשיו סבתי רומה לקנות את הדירה שהיא חייה בה {של עמידר}, פנינו לעמידר והם טוענים כי אין באפשרותה לרכוש את הדירה מיכיון שהיא מבוגרת מידי, 

שאלתי האם אני יכולה לרכוש את הדירה כאחת שחייה איתה כ-4 חודשיים, האם יש לי את הזכות לרכוש את הדירה עם ההנחה שמגיעה לה?

והאם אני רוכשת את הדירה הדירה צרכה להיות על שמה?

תודה.

רכישה מעמידר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
אני ממליצה לפנות לעמידר עם השאלות הנ״ל.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת נכס

יהודית 05/03/14


אבי הוריש לי דירה שקיבל בירושה מהוריו.  לאבי  היו בנוסף דירות אחרות.   האם הדירה המסוימת הנ"ל שקיבל  מהוריו  והיתה דירתם היחידה יכולה להקנות לי פטור של יורש  או שבגלל והיו לאבי  דירות נוספות אין פטור יורש. 

פטור ממס שבח בגין ירושה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
על מנת ליהנות מפטור ממ שבח בגין ירושה צריך בין היתר שיתקיים התנאי שהמוריש היה בעלים של דירה יחידה.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לועד הבית

איריס 05/03/14
שלום רב



מדוע איני מקבלת תשובה?

תבדקי מה כתוב במסמכי הבית המשותף: תקנון צו רישום וכו'

שי 05/03/14

תשלום דמי ועד

שגיב 05/03/14
הנני דיין המתגורר בקומת קרקע הצמודה לבניין בן 8 קומות,יש לי כניסה נפרדת האם הנני חייב בתשלום דמי ועד למרות שאיני משתמש במעלית , ולא נזקק לאחזקת הבניין?



בכבוד רב

תבדוק את מסמכי הבית המשותף

שי 05/03/14
במסמכי הבית המשותף תמצא מה התחייבויות הדיירים בהתאם לתקנון, צו רישום בית משותף וכדומה. 

בדרך כלל צריך לשלם לועד בית בהתאם לחלקך ברכוש המשותף, ללא כל קשר באם אתה עושה שימוש במעלית או לא.

תשלום בגין מעלית

עו"ד ציפי רוזנברג 06/03/14
כל בעלי הדירות חייבים לשאת בהוצאות אחזקת המעלית בהתאם לחלקם ברכוש המשותף.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

כאב ראש

צילה 05/03/14
שלום רב.

יש לי בעיה לא פשוטה, ומשרדי הממשלה מטרטרים אותי מאחד לאחר.

הגשתי בקשה לתעודת זכאות על מנת שאוכל לרכוש את דירתי שאני חיה בה משנת 1983 מעמידר במסגרת חוק הדיור הציבורי. במהלך תהליך הוצאת התעודה, נמצא שבעלי שנפטר בשנת 1987 רכש דירה - לפני נישואינו. לאחר בדיקה במס רכוש התברר שהמידע נכון, אך אינו מדויק. בעלי היה גרוש והעביר את הדירה לאשתו בהסכם הגירושין. כנראה שקרתה איזו תקלה ברישומי מס רכוש והנכס עדיין רשום על שמו. כעת, כדי לרכוש את הדירה, מס רכוש דורשים שאמציא את הסכם הגירושין שבו הוא העביר את הדירה כדי להוכיח שנכס זה אינו ברשותי. דבר שהוא הזוי לחלוטין - אין לי את המסמך הנ"ל, וממש אין סיכוי שגרושתו (אם היא בכלל חיה) תמציא אותו עבורי. מה אוכל לעשות?

רכישה מעמידר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/03/14
מילה שלום רב
מלבד להתנהל בעצמך מול עמידר או לקבל ייעוץ משפטי אין לי עצות נוספות.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מטרדי רעש -תלונות שווא

רן 05/03/14
שלום רב,

יש לי חבר ששוכר דירה ושכנתו מתלוננת כל יום יומיים על כל רעש קטן מדירתו. אני מכיר את הבן אדם והוא מתנהל בסטנדרטיות מופתית ולא עושה לה שום דבר בכוונה.



ישנה בעיה של אקוסטיקה בין הדירות (קירות דקים) מה שגורם לכל רעש קטן להשמע. עלי לציין כי גם מדירתה ניתן לשמוע שיחות מעומעמות לעיתים או כל מיני רעשים, אך חברי חי עם זה בשלום ולא התלונן עליה במשטרה ולו פעם אחת.



תלונותיה למשטרה מפריעות לו בסדר יומו, מה ביכולתו לעשות בנידון ?

מטרדי רעש

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/03/14
שלום רב,



הנושא אינו שייך לפורום זה.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרפלציה

מ 05/03/14
שלום רב,

קיבלתי הצעה לעשות פרצלציה לשטח קטן (700מר במושב)     ל 2 חלקות ולקבל חלקה אחת.

רציתי לדעת מלבד הוצ' המודד וההרשמה מחדש של  2 החלקות, האם יש עוד הוצאות ודברים שאינני מודע להם,

ואם כן מה יכול להיות בהערכה גסה סכ"ה הוצאות של כל התהליך.

פרצלציה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/03/14
שלום רב,

יש לבדוק גם את הדרישות של המושב ורשות מקרקעי ישראל.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ועד הבית

איריס 05/03/14
תודה על תשובתך, יחד עם זאת האם הנני אמורה לשלם ועד הבית עבור אחזקת הבניין? ניקיון, וכו,,

תשלום ועד הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/03/14
איריס שלום,



את מחויבת בתשלום עבור אחזקת הבית אלא אם כן נקבע אחרת בתקנון הבית המשותף. ניתן לעיין בתקנון בלשכת רישום המקרקעין אליה שייכים המקרקעין עליהם בנוי הבנין.





בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת זכויות בטאבו

ברק 05/03/14
שלום רב,



אם רוכש הזכויות במקרקעין הינו תאגיד זר, הבנתי שלצורך העברת זכויות בטאבו נדרשים: מסמכי התאגיד וכן חוו"ד של עו"ד הבקיא בדיני המדינה בה התאגיד התאגד.



השאלה היא, האם די במסמכים המקוריים לעיל, או שיש לאמת אותם בחותמת אפוסטיל לצורך העברת הזכויות.

אם נדרש אפוסטיל איפה אני מקבל אותו? האם בארץ או במדינה בה התאגיד התאגד? על איזה מסמכים להיות מאומתים?



אודה לתשובתכם בהקדם על מנת שאוכל לכלכל את צעדיי.



תודה מראש 

ברק

תאגיד זר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/03/14
שלום רב,



יש להגיש את המסמכים בצירוף תרגום מאושר כדין לשפה העברית  וכן  אישור עורך דין ישראלי הבקיא בדיני המדינה שהתאגיד רשום בה, כי התאגיד כשיר לבצע את הפעולה לפי אותם דינים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועד הבית – מספר שאלות

אריאל 05/03/14
שלום

מספר שאלות לגבי ועד הבית :

1. האם בשביל לפתוח חשבון בנק על שם ועד הבית , צריך אישור של כל הדיירים או שועד הבית יכול לפתוח חשבון על דעת עצמו ?

2. ועד הבית הוציא לדיירים מכתבים מעו"ד על אי תשלום של כספים שועד הבית החליט על דעת עצמו שהוא דורש מהדיירים (ללא קשר להוצאות השוטפות החודשיות) אלא הוצאות לעניינים משפטיים , האם זה חוקי?

3. ועד הבית קיבל תביעה מבית עסק שהיה אמור להיפתח בבניין(בבניין יש קומה מסחרית) ועכשיו הם דורשים מהדיירים 500 שח עבור התביעה. האם לא אמור להיות לועד הבית ביטוח לתביעות ?

לתשובתך אודה,

אריאל

ועד בית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/03/14
אריאל שלום

1. יש להראות פרוטוקול של ועד הבית על פתיחת החשבון ומינוי מורשי חתימה.

2.  האם התקבלה החלטה כנדרש על גביית ההוצאות?

3. אני לא מכירה חובה כזאת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עלויות פיתוח גבוהות מההון העצמי בבנייה עצמית

מתי 05/03/14
שלום רב,

אני במהלכה של בנייה באחד מהמצפים בישובי הגליל.
הישוב הכפיף את פיתוח הקרקע (פרטית וציבורית) לחברה מנהלת
שתבצע את העבודות. כתנאי להגשתינו לממ"י לצורך קבלת השובר
הישוב והחברה שלעיל מחייבות את המשתכנים לשלם את מלוא עלויות
הפיתוח הציבורי והפרטי. עלויות אלו הינן בגובה של כ43% מסך ירך הדירה
אותה אני מתכוון לבנות (מובן שהנ"ל כתלות בגודל הבית וככל שהבית קטן יותר
האחוז גבוה יותר שכן העלויות הן קבועות ומחולקות שווה בשווה בין כלל הדיירים).
מהלך זה בעצם שם אותי בבעיה חמור, מצד אחד יש לי די הון עצמי (כ35%) ע"מ
לקבל משכתנא מהבנק, אך המהלך של הישוב והחברה המנהלת מכניס אותי לבעיה
תזרימית, לא מימונית, ובעצם עושים סוג של אוברולינג על תקנות בנק ישראל שקובע
שנדרש הון עצמי של 30% לצורך קבלת משכנתא. האם ישנה תקנה כלשהי, או חוק
שבא להגן על דיירים במקרים כמו שתיארתי לעיל?

תודה רבה,
מתי.

הון עצמי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/03/14
שלום רב,

זו שאלה מתחום אחר. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור רישום בטאבו

בני 04/03/14
שלום

אני גר בבנין משותף ,קיבלתי מכתב מהחברה המשכנת שהיא בתהליך רישום לטאבו ועלי לשלם לעו"ד של החברה 1000 שח בהעברה בנקאית על הוצאות רישום.

האם זה חוקי לבקש סכום כזה ? (קראתי שיש צו פיקוח האם הוא בתוקף?)

תודה

תשלום עבור רישום בטאבו

עזרא קונוביץ 05/03/14
הסכום נראה סביר זה כמו שכר טרחה לעורך דין עבור רישום זכויות בטאבו

תשלום עבור רישום בטאבו

עו"ד ענת קציר 05/03/14
בני שלום,



בדוק בחוזה הרכישה מה סוכם לגבי תשלום הוצאות בעד רישום בית משותף, תשריטים והוצאות בגין רישום זכויות. בד"כ מוסכם כי ישולם סכום כלשהו בגין ביצוע פעולות אלו.

לגבי צו הפיקוח, בד"כ מדובר בהגבלה של סכומים בקשר להנפקת אישור זכויות בשל העברת זכויות  בחברה המשכנת עצמה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

רכישת דירה מעמידר

חגית 04/03/14
שלום.

שאלתי היא: יש לי סבתא כבת80 שתחיה, גרה כ20שנה בדירת עמידר בשכירות, היו ל2 ילדים שנפטרו. סבתי מעוניינת לרכוש את הבית אך עמידר לא מאשרים זאת מיכיון שהיא זקנה מידי, 

האם ישנה באמת מגבלת גיל ?

האם אני יכולה לרכוש את הדירה?

האם הוותק שהיא צברה נחשב כשאני קונה את הבית?

תודה.

רכישת דירה מעמידר

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/03/14
חגית שלום,



יש לפנות ישירות לעמידר לבדיקת מדיניות ונהלים ברכישת הדירה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח ??

אביהו 04/03/14
בניתי בית על קרקע שקיבלתי מאמא שלי כירושה בעודה בחיים.

בקרוב אני מוכר את הבית, איך אני יודע כמה מס שבח עלי לשלם ?

חישוב מס שבח במכירת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/03/14
אביהו שלום,



חסרים פרטים על מנת לענות על שאלתך כמו מספר הדירות שבבעלותך, משך זמן החזקת הדירה בבעלותך, מכירות קודמות שביצעת וכיו"ב.





בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקולי הוצל"פ על המוכר

משה 04/03/14
קניתי בית ב-2007 והעו"ד לא העביר זכויות על שמי עד היום ועל המוכר יש הרבה תיקי הוצל"פ, אני מאוד לחוץ בקשר לזה, מה עושים?? איך אני מתקדם עם זה?

עיקולי הוצל"פ על המוכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/03/14
משה שלום,



בעיקרון בד"כ רוכש לא משלם את כל כספי התמורה לפני שהמוכר ממציא נסח טאבו נקי מעיקולים.



האם נותר כסף בנאמנות?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חניית נכה בטאבו

אלי 04/03/14
שלום רב אני רכשתי דירה חדשה מקבלן ולדירה שרכשתי הוצמדה חניית נכה .... אני לא יודע מה לעשות ואני לא כל כך מבין אם זה מקובל או שזה קומבינה שעשו עליי ???

הצמדת חניית נכה לדירה בבית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/03/14
אלי שלום,



ראשית, יש לבדוק האם החניה שהוצמדה לדירתך בפועל היא החניה שנמכרה לך בהסכם המכר על ידי הקבלן.

שנית, יש לבדוק אם מדובר בעניין פרוצדורלי , מאחר שצריכה להיות חניית נכים בבניין.

שלישית, יש לבדוק האם החניה שהוצמדה מיועדת לעמוד לרשות הציבור.



אני מציעה לפנות לקבלן או לעורך דינו בשאלות אלו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיכון ציבורי

רחלי 04/03/14
שלום רב,

הבנתי שכשאשר רושמים זכויות על דירה שנמצאת על חלקה שמוגדרת כשיכון ציבורי, לא צריך לצרף אישור עירייה או מס רכישה או כל מיני אישורים כאלו. האם זה נכון?

איפה אני יכולה למצוא רשימה של כל גוש וחלקה שנחשבים שיכון ציבורי?



תודה

שיכון ציבורי

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/03/14
רחלי שלום,



יש לפנות למשרד השיכון והבינוי לגבי שתי שאלותיך באופן ישיר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היכן תובעים את נציגות הבית המשותך בגין תיקון שביצעתי על חשבוני

עדי אביר 04/03/14
התקרה של הדיר מתחתיי נרטבה.

הזמנתי אינסטלטור שאיתר נזילה בצינור המרכזי של הבניין.

מקום התקלה צולם. הדיר מתחתיי, שכיהן באותה עת בוועד הבית, עלה וראה את התיקון.

כשהגשתי את חשבון האינסטלטור לנציגות הבית המשותף הם סרבו לשלמו.

האם אני רשאי לתבוע אותם בבית המשפט לתביעות קטנות או שרק הממונה על המקרקעין רשאי לדון בתביעה זאת?

אם התביעה תתגלה כצודקת. האם הממונה על המקרקעין יפסוק לי החזר אגרת בית משפט?

תביעת נציגות הבית המשותף בפני המפקח על המקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/03/14
עדי שלום,



ניתן לתבוע בפני המפקח על המקרקעין.

לגבי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות - ראשית, סכום המקסימלי שתוכל לדרוש הוא 32,700 ש"ח ובנוסף, יהיה עליך להוכיח שהייתה הפרה של חוזה, מעשה או מחדל נזיקיים ולכן איני בטוחה שזה המקום המתאים להגיש תביעה.



בד"כ שהתביעה מתבררת כמוצדקת, ביהמ"ש פוסק הוצאות לטובת הזוכה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן