פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
פינוי דייר לפני תום החזה
האם הוא יכול לפנות אותי למרות שאני עומד בהסכם הקיים? כמה זמן התראה הוא חייב לתת?
פינוי דייר לפני תום החוזה בשל מכירת הדירה
התשובה תלויה במה שסוכם בינך לבין בעל הדירה המקורי. במקרים רבים מופיע בהסכם השכירות סעיף לפיו בעל הדירה רשאי להעביר את הדירה או למכור אותה ובלבד שלא יפגעו זכויות השוכר על פי הסכם השכירות.
אם כך המקרה, הרי שבעל הדירה החדש לא יכול לפנות אותך או להכריח אותך לחתום על חוזה אחר על עוד אתה עומד בתנאי החוזה המקורי.
לגבי התראה- אם לא צוין בשום מקום אחרת בד"כ נהוג לא פחות מחודש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה נכס ללא תמורה לקרוב
ברשותינו (אני ובעלי) דירה יחידה שאותה אנו מעוניינים למכור שוויה 1.5 ולרכוש בית אחר ששויו כ2 מיליון. בנוסף יש בבעלותינו זכות במקרקעין לרכישת דירה במסגרת קבוצת רכישה שרכשנו לפני 4 שנים ב500 אשח(זה לא בנוי ולא ברור מתי יבנה). זכות זו דווחה לרשויות המס כדירה נוספת.כעת אנו מעוניינים להעביר את הנכס/זכות זו להורי ללא תמורה ולאחר מכן לרכוש דירה אחרת במקום זו שאנו גרים כיום. האם לאחר מהלך זה מס רכישה על הדירה החדשה יחשב כדירה יחידה?
תודה
העברה נכס ללא תמורה לקרוב
כן. תחשב כיחידה.
אם תרכשו את הדירה החדשה לפני מכירת הדירה הישנה, עליכם להצהיר בטופס הדיווח למיסוי מקרקעין על הרכישה, כי הדירה הקודמת תימכר תוך 24 חודשים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צ'ק ערבות בנקאית
משכיר דורש צ'קערבות בנקאית על סך 7500 שקלים לדירה ששכר הדירה בה היא 2800,
האם הסכום לא מוגזם?
האם ניתן להתנות פירעון של הצ'קערבות בחוזה רק באי עמידה בתנאים מסויימים ?
תודה.
התניית פירעון שיק בטחון בהפרת הסכם שכירות
1. הסכום אינו מוגזם.
2. חובה להתנות את פירעון השיק / ערבות רק באי תשלום שכר דירה או מיסים או גרימת נזקים על ידי השוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת דייר שלישי
אני מעוניין לצרף לדירה את חברה שלי כדייר נוסף ( תתגורר איתי באותו חדר), לפי החוזה אסור לי לצרף שותפים אבל יש לי הסכמה של בעל הדירה (כרגע בעל פה).
השאלה היא האם אני יכול לצרף אותה למרות סירובה של השותפה כמובן שהצירוף יהיה מותנה בהסכמת בעל הדירה:
הוספת דייר שלישי
בעיקרון אם אין מניעה בחוזה לצירוף שותף שלישי וקיימת הסכמה של בעל הדירה קיימת האפשרות להכניסה בתנאי שתחתום על הסכם שכירות מול בעל הדירה.
אולם, סביר להניח שתתקל בסירוב של השותפה הנוכחית שלך ובצדק. אני מניחה שהיא נכנסה לדירה בידיעה שתגור עם שותף אחד בלבד והיא עלולה להתנגד לכך. ייתכן שהיא תוכל אף לפעול בעניין מול בעל הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום הסכם שכירות
מה צריך להיות כתוב במסמך כזה, ואיך צריך לערוך אותו ??
בתודה
שגיא
מסמך על סיום הסכם שכירות
במסמך יופיעו שמות הצדדים כמו בחוזה עצמו. יש לכתוב כי הצדדים הגיעו להחלטה לסיים את תקופת השכירות ביום ________. לכתוב אילו בטחונות מוחזרים לשוכר, וכן שלאף אחד מהצדדים לא תהיינה טענות בקשר להסכם זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי דיירים בתום תקופת האופציה
לאחר כמה ימים פניתי אליו וביקשתי ממנו כי יטפל בכמה תקלות שיש בבית כפי שדיווחתי לו כבר בעבר וטרם טופל. במעמד השיחה הוא אמר לי כי אינו מעוניין לטפל בתקלות וכי השכנים מתלוננים על הכלבה שלי שהיא נובחת ומפריעה והוא לא מוכן שזה יימשך כך שאני אקנה לה מחסום לפה שנותן זרם חשמלי כל פעם שהיא נובחת. אני אמרתי שזה לא נכון, יש לי כלבה לברדורית מקסימה מדהימה ושקטה, וגם אם לעיתים רחוקות היא נובחת זה סביר ואני לא מוכנה לשים לה מחסום שכזה, זה נראה לי לא הגיוני ולא אנושי. בשיחה כעסתי מאוד ואמרתי שאם אלו הם תשובותיו והתניותיו אני לא מוכנה להמשיך לגור בתנאים אלו. לאחר כמה ימים שלחתי לו מכתב ובו ביקשתי : לאור השיחה האחרונה שלנו, אני כנראה אאלץ לעזוב את הדירה, אולם בשל מגבלתי, אני מדמודדת עם בעיה נפשית, ולאור העניין שהנני חד הורית לילד אוטיסט, אזדקק לפרק זמן סביר על מנת למצוא דיור חלופי עבורי ועבור בני ועבור הכלבה שלנו.
הוא שלח מכתב לכתובת של אימי, מכיוון שהיא משלמת בעבורי את השכירות, (אולם אני חתומה על החוזה, והשקים הם שלה), כי עבור כל יום שאשאר בדירה מעבר לתום השכירות הוא יחייב אותי בסכום של 350 ש"ח ובנוסף בסכום של כ 3000 ש"ח וכן יפעל כנגד ה 2 ערבים שלי.
מה מצבי מבחינה משפטית? מה האפשרויות שלי? מה עלי לעשות? אני ממש בהתמוטטות נפשית מכל המצב הזה ואינני יודעת כיצד לפעול. האם הוא יכול להוציא אותי בעוד שבוע מהדירה כאשר מסתיים החוזה (ב 30/6/14)?
תודה על תשובה מהירה
תבורכו
פינוי דיירים בתום תקופת האופציה
יש לראות את הסכם השכירות על מנת לדעת האם הוא אכן יכול לחייב אותך בתשלום בגין אי יציאה בזמן מהדירה. האם מופיעים סכומים אלו בהסכם?
כמו כן יש לבדוק בהסכם מה נקבע באשר למועד הודעה על סיום החוזה ומתן אופציה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעייתי
שאלה עם הרבה פרטים- נא תשומת לבכם- תודה
נחתם חוזה עם מתווך לגבי קניית דירה מסויימת.
המתווך אמר שישנן בבניין עוד דירות למכירה- כולן שייכות לאחים ממשפחה אחת.
המתווך הראה את הדירה עליה דיברו וחתמו.
הקונה- לא קנה.
ממתווך אחר- נודע לקונה הפוטנציאלי שיש עוד דירה בבניין- שתנאיה יותר טובים- גדולה יותר.
הוא ידע(כביכול ושלא כביכול) על קיומה של דירה זו- מהאמירה שך המתווך הראשון.
אם הקונה- יחתום על חוזה תיווך עם המתווך השני- ויסגור עסקה- האם המתווך הראשון יכול לבוא אליו בטענות משפטיות- ואם כן- אילו.
בשיחה שנערכה לאחר היוודע דבר הדירה השנייה אצל המתווך השני- נאמר למתווך הראשון שאלו הפרטים - והוא אמר" הראיתי לך את כל הדירות"
עצרתי אותו ותיקנתי אותו " רק דירה אחת" (הוא טוען שראינו עוד דירה- ושאמרתי שהיא לא מעניינת אותי)
בכל אופן- גם הוא מסכים- שהוא לא הראה לי את הדירה מהמתווך השני.
אך עצם קיומה- היה ידוע לי ממנו(מהראשון).
מה עושים.
תודה.
האם מגיע למתווך עמלת תיווך ?
לטעמי, המתווך הראשון יכול לבוא בדרישה רק לגבי הדירה אותה הראה לך בפועל.
עצם העובדה שהוא יידע אותך על כך שקיימות דירות נוספות למכירה באותו בניין ולא נחתם אתו הסכם לגבי כל הבניין לא מקנה לו את הזכות לדרוש עמלת תיווך. בפועל הדירה הנוספת הוצגה לך על ידי המתווך השני.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה נוספת- רישום מכר בטאבו
1). מה זה?
2). האם עליי לרשום זאת בשטר המכר בתיאור המקרקעין? אם כן- איך לכתוב את זה??
תודה!
נכס שהוגדר כשיכון ציבורי
1) זה אומר שבעבר הנכס הנמכר הוגדר לשיכון ציבורי. מדובר בהליך רישומי של המקרקעין.
2) אין צורך לכתוב זאת בשטר המכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בעלות בטאבו
אודה לעזרתכם-
1). לצורך רישום מכר בטאבו, כאשר בנסח הטאבו יש 3 זיקות הנאה לטובת מעבר להולכי רגל + הערה בדבר העברה לזרים- במצב כזה מה עליי לכתוב בתיאור המקרקעין בשטר המכר?
2). מלבד 5 שטרי משכנתא ואגרת רישום משכנתא- האם צריך משהו נוסף לטאבו לצורך רישום משכנתא ?
תודה!
תשובות
2. בקשה לרישום מקרקעין חתומה ע"י הבנק.
מציאת פרטים של דירה נטושה
אולי תוכלו לעזור לי.
ישנה דירה שאני מעוניין לרכוש, הדירה נטושה כבר כמה שנים ואני מנסה להבין מה הסטטוס שלה.
איך אני יכול לברר פרטים אודות נכס מסויים?
דרך הטאבו הצלחתי להוציא כנראה את שמות בעלי הדירה, אך לא מצליח לאתר אותם. בנוסף רשום שהדירה בהליכי הוצאה לפועל. איפה ניתן למצוא את המכרז? באתר של רשות מקרקעי ישראל היא לא מפורסמת.
אשמח לכל עזרה והכוונה.
תודה מראש, עמי
מציאת פרטים של דירה נטושה
פנה לפורום הוצאה לפועל.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיוך חלקים ברכוש משותף
הצמדת חלקים מהרכוש המשותף ללא קבלת הסכמת דיירים
השכן לא היה רשאי לבצע זאת מבלי קבלת הסכמת דיירי הבניין, גם אם עשה זאת לטובת כל דיירי הבניין, ובטח שלא ניתן להצמיד לנכס שלו חלקים מהרכוש המשותף ללא קבלת רוב של הסכמת דיירים והאישורים המתאימים לכך.
ניתן לבקש ממנו להשיב את המצב לקדמותו או לחילופין לתבוע אותו בפני המפקחת על הבתים המשותפים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך
את הבית בבלעדיות .המתווך הגיע והחתים אותנו על טופס שווק הבית בבלעדיות אך
התנאי היה שהוא לא לוקח דמי תווך עבור המכירה .ואכן הוא מחק את דמי התיווך שהיה
רשום 2%ורשם ליד זה בכתב ידו ללא עמלת תיווך וחתם ליד .במשך כל התקופה יש לציין
שהמתווך לא הביא אפילו קונה אחד.הוא אכן תלה שלט וכן פירסם לשבוע אחד את הבית
בעיתון מקומי .חודש וחצי לפני תום הבלעדיות מכר שלנו מזה מס שנים שמע שאנחנו
רוצים למכור את הבית ,התקשרנו למתווך וסיפרנו לו על הקונה והצענו לו מתוך מחווה
סכום של3000 שח לצאת מהבלעדיות .המתווך הסכים וסכמנו שנהיה בקשר .לפני
שחתמנו על החוזה רצינו שהמתווך יבוא ויקח את כספו ויחתום לנו, אך הוא הכחיש שהסכים
לעיסקה ודרש סכום גבוה יותר.ירדנו מהעיסקה של המכירה עד סיום הבלעדיות בתקווה
שהמתווך יביא קונים.לאחר מס ימים מתום בלעדיות נחתם חוזה עם אותם מכרים והבית
נמכר .המתווך רוצה לתבוע אותנו על תשלום שמגיע לו .האם מגיע לו תשלום כלשהו
?יש לציין -1.שבהסכם רשום במקרה והנכס ימכר בתקופת הבלעדיות שהם הופנו על
ידי המתווך ובין שלא הבעלים ישלמו 2%ואז המתווך מחק זה ורשם ללא עמלת תיווך.2.
בטופס שהחתים אותנו על בלעדיות -לא היה טופס הסכם בנפרד של הבלעדיות שמפרט את
פעולות השיווק , אלה טופס אחד שרשום הזמנת שירות תיווך בבלעדיות .
תשלום דמי תיווך
אם סוכם בכתב עם המתווך כי לא תהיה עמלת תיווך אתם לא מחיובים לשלם לו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכר ללא תמורה לבן
המקרה שלי הוא כזה.
אימו של בעלי ירשה נכס שהיא מעוניינת לחלק לשני בניה (אחד מהם הוא בעלי). אנחנו מעוניינים לקנות את החלק השני מהאח, כדי שכל הנכס יהיה על שמנו (אין לנו נכסים כלל).
האם לאחר "מכר ללא תמורה", לא נוכל לקבל משכנתא בתנאים של "דירה ראשונה"? תודה מראש
קבלת משכנתא לדירה ראשונה לבעלי חצי דירה
שאלה טובה. אבל צריך להפנות אותה לבנק ממנו אתם מתכוונים לקחת את ההלוואה על מנת לבדוק מהי המדיניות שלו בעניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב
האם חלה חובת תשלום מקדמה למס שבח כאשר אנו מבקשים חישוב בלינאריות חדשה?
וללא כל קשר , האם המוכר הוא זה שחותם על הטופס לבקשה לתשלום מקדמה?
תודה
בקשה לתשלום מקדמת מס שבח
הסעיף בחוק לפיו על הרוכש להעביר את מקדמת מס השבח אינו בוטל.
הרוכש חותם על הטופס. ניתן להוריד את הטופס מאתר רשות המיסים. "בקשה לתשלום מקדמה".
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת בן זוג מרישום דירה בטאבו
רציתי לברר .אני ואשתי רשומים על דירה בטאבו .
ואנחנו הגענו להסכם על קניית דירה על שם אשתי והדירה הקודמת תהיה רק על שמי .
השאלה עם זה נחשב לדירה נוספת בשבילה ברגע שנוריד את הרישום מהדירה הראשונה בטאבו על שמה ,לעניין תשלום מס.
תודה
שמואל
מחיקת בן זוג מרישום דירה בטאבו
כן, זו תחשב דירה שניה בשבילה, היות ושניכם נחשבים כתא משפחתי אחד אשר ממוסה יחדיו.
ראה הלכת פלם.
מעבר לכך, לא ניתן רק "להוריד" את אשתך מהרישום בטאבו. ניתן לעשות זאת באמצעות מכר של החלק שלה בין בתמורה ובין שלא בתמורה ובמקרים רבים המכירה תחויב במיסים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
באיזה פורום
תשובה
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה לרישום במקרקעין
בטופס בקשה לרישום במקרקעין כתוב מעבר לגוש וחלקה גם ספר ודף, מה אני אמורה לרשום שם?היכן כותבים תת חלקה?
תודה רבה
בקשה לרישום במקרקעין
אין צורך למלא גם ספר ודף.
תת חלקה אפשר ליד החלקה עם לוכסן בין המספרים.
למשל: חלקה 38 תת חלקה 4, יירשם: 38/4
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכמה להרחבה ברכוש המשותף
אני מתגורר בגוש בניינים אשר מכילים 56 תתי חלקות (דירות). על הגוש חלקה שלנו חלות תוכניות הרחבה אשר עד היום מומשו ע"י 24 בעלי זכות.
לאחרונה הגשתי בקשה להיתר לעירייה אשר אושרה ונמצאת בתהליכים הסופיים שלה על אף התנגדות של שכנה אחת שמתגוררת מתחתי. כעת, אותה שכנה החליטה לפנות לערכאה משפטית כדי להוציא נגדי צו מניעה בטענה של פגיעה בקניין מכיוון שלא השגתי את הסכמת הדיירים לבצע הצמדה של חלק מהרכוש המשותף לדירתי על פי סעיף 71(ב). בנוסף טוענת השכנה שאני אפגע בגינה שהיא חלק ברכוש המשותף שהיא עושה בה שימוש בהסמת הדיירים. שאלתי היא - על אף שטרם השגתי את חתימות הדיירים שלא הרחיבו, האם בית משפט יכול למנוע ממני לממש את זכויות הבניה שלי כאשר כמעט 50% מבעלי הזכות בגוש חלקה שלנו מימשו כבר באותו האופן את זכויותיהם? בנוסף, האם דייר שהסכים בעבר שדירה X תורחב יכול עכשיו להתנגד להרחבה שלי רק כי בא לו או שחתימה שלו על הסכמה ל X יכולה למעשה להשתמע כי הסכמה עבור כל דייר בגוש חלקה שרוצה להרחיב בהנחה שהוא לא חורג מהתוכניות?
תודה רבה !!!
הסכמה להרחבה ברכוש המשותף
בעיקרון בית המשפט יכול למנוע ולתת צו מניעה לבקשת השכנה. לביצוע הצמדה מסוימת לדירה אכן יש לקבל את הסכמת הדיירים.
בנוסף, הסכמת דייר כזה או אחר בעבר להרחבה מסוימת, לא בהכרח רלוונטית לביצוע הרחבות נוספות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי חייב בתשלום מס שבח על נכס….???
בברכה
אמנון
תשלום מס שבח במכירת דירה שניה
ככל הנראה אביך חייב במס שבח.
כדי לדעת כמה חייב יש לדעת האם הנכס הוסב לדירת מגורים גם במשרדי מיסוי מקרקעין או רק בעיריה.
על מכירת נכס ששימש ל"עסק" ועל מכירת דירה שניה חלים מיסים שונים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פחת לצורכי מס שבח בדירה שהושכרה
מהו שעור הפחת על דירת מגורים שהושכרה לצורכי מס שבח:
א. דירה שדמי השכירות מוסו במסלול מס של 10%?
ב. דירה שדמי השכירות מוסו במסלול פטור מלא?
תודה
פחת לצורכי מס שבח בדירה שהושכרה
זו שאלה לרו"ח או עו"ד מתחום המיסים.
פנה לפורום המתאים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבוצת רכישה – טיפים לפני חתימה
אני מתעניינת במגורים באזור מסויים. והתוודעתי למכירת דירות ע"י קבוצת רכישה.רציתי לשאול אם אני יכולה להתייעץ לגבי החוזים עליהם אני אמורה לחתום לראות שאין שם סעיפים בעיתיים בשבילי כקונה.כמו"כ על מה אתם ממליצים לי לשים עין ולהיות עירונית?
תודה.יוליה.
שלום יוליה
אמליץ לך לפנות להנהלת הפורום לקבלת פרטי התקשרות עם עו"ד
בברכה
משה אלפסי,עו"ד ונוטריון
מנהל הפורום
חוזה עם מתווך
שלום יניב
בברכה
משה אלפסי,עו"ד ונוטריון
מנהל הפורום
מתי החוזה תקף?
חתמתי על חוזה שכירות, בתור השוכרת ב13 ליוני, תאריך הכניסה לדירה שכתוב בחוזה הוא ה13 ליולי.
ממש כמה ימים אחרי שחתמתי קרו כל מיני דברים אישיים ואני לא יכולה להשכיר את הדירה הזו או בעצם שום דירה לצורך העניין.
הבאתי לו רק צ'ק של חודש ראשון וצ'ק ביטחון, את שאר הצ'קים לא הבאתי ועדיין לא חתמו הערבים.
האם החוזה הזה תקף, אני מחוייבת למרות שעדיין לא נכנסתי בכלל?
התקשרתי לבעל הדירה הוא אמר שהוא ינסה למצוא דיירים אחרים וגם אני עוזרת אבל הוא לא אומר מה יקרה אם לא נמצא. ואיך אני יכולה גם לדעת אם הוא באמת מצא ולא סתם דוחה וישתמש בצ'ק ביטחון, כי אני לא גרה שם עדיין.
שלום נעמה
בברכה
משה אלפסי,עו"ד ונוטריון
מנהל הפורום
האם הוראות החוק מחייבות את לשכת רישום המקרקעין
האם טענה של שכן בעייתי, שהקיר החיצוני של דירתו רשום על שמו בלשכת מרשם המקרקעין ("טאבו") מצביעה על חריגה של הלשכה מהאמור בחוק, או שהשכן הנ"ל פשוט משקר כאשר הוא טוען שהבעלים של התיבה הכחולה (ר' JPG נספח) צריך להסיר אותה עקב בעלותו על הקיר ?
שלום ברנרד
אציע כי תפנה בנושא לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד
בברכה
משה אלפסי,עו"ד ונוטריון
מנהל הפורום
החלפת עורך דין במהלך חוזה
שאנו מעוניינים לקנות, אך אנו לא מרוצים מקצב ומצורת ההתנהלות של
העו"ד. השאלה היא במידה ונחליט לסיים את ההתקשרות, מה מקובל לשלם בתור תמורה בשלב
זה, וכן האם מומלץ לנו לתבוע פיצוי על הטרטור ועוגמת הנפש. בנוסף, אנו מעוניינים
למנוע עוגמת נפש מזוגות בסטטוס דומה לשלנו ולשתף בחוויה שעברנו. האם במידה ויש לנו
תיעוד לדברים ניתן לעשות זאת או שיש בכך פגיעה/מעבר על חוק כלשהו. תודה מראש.
רוכשי הדירה?
לשאלתכם השניה-עליכם להפנות את השאלה בפורום נזיקין
בברכה
משה אלפסי,עו"ד ונוטריון
מנהל הפורום



