פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

רכישת קרקע מחברה

דני 29/07/14
שלום, 



אני בעל מניות בחברה ורוכש מימנה באופן פרטי קרקע מהחברה 



האם יחול מע"מ על רכישת הקרקע ? 



תודה 

רכישת קרקע מחברה

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/07/14
דני שלום,



פנה לפורום דיני מיסים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום משכנתא בטאבו

שואל 29/07/14
שלום רב,

אני עו"ד צעיר וזקוק לעזרה בעניין הבא-

הקונים אותם אני מייצג גררו משכנתא לדירה חדשה. הם קיבלו מהבנק 5 שטרי משכנתא ובקשה לרשום משכנתא.

בשטרי המשכנתא יש מקום לחתימת עו"ד: "אני מאשר כי בדקתי את הפרטים המופיעים בשטר זה והמסמכים שצורפו לו... ומצאתים מתאימים וראויים לעסקה המבוקשת".

השאלה שלי:

1). מי אמור לחתום על זה- עו"ד של הבנק או עו"ד של הקונים? או שאפשר להשאיר את זה ריק?

2). אם אני אמור לחתום- על מה עליי להקפיד? אילו מסמכים אמורים להיות לצורך הרישום מלבד 5 שטרי מכר, בקשה לרישום המשכנתא וקבלה על אגרת רישום משכנתא?

תודה רבה!

רישום משכנתא בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/07/14
שלום רב,



1) העלה את שטר המשכנתא לפורום ונסייע. בכל מקרה לא משאירים את החלק הזה ריק.

2) המסמכים שציינת בשאלתך מספיקים. יש לבדוק שנוטלי ההלוואה חותמים בתחתית כל עמוד של שטר המשכנתא וכן ליד שינויים בכתב ככל שישנם על גבי השטר. כמו כן, ככל שישנם שינויים על גבי השטר עליך לחתום בצידם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה להשקעה

אבי 28/07/14


שלום רב,



מהי המלצתך לזוג המעוניין לרכוש דירה להשקעה ולמכורה זמן קצר לאחר מכן- האם להקים חברה בע"מ/ שותפות/ או לרשום את הדירה על שמם?



מהם השיקולים שיש לבחון?



תודה

רכישת דירה להשקעה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/07/14
אבי שלום,



זו שאלה מורכבת שהתשובה עליה מורכבת אף היא, ויש להביא הרבה שיקולים בחשבון.

לכן, לא ניתן לענות עליה במסגרת הפורום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פס"ד לפינוי מושכר

אור 28/07/14
שלום,

ניתן נגד השוכר שלי פס"ד לפינוי מושכר ללא תאריך ביצוע. יש לציין כי פס"ד ניתן בהיעדר הגנה.

שאלותי:

1. כמה זמן אני צריכה לחכות כדי להגיש את פס"ד לביצוע בהוצל"פ? כמה זמן מתרחש הפינוי בפועל מהגשת התביעה?

2. האם מותר לי לנתק מים וחשמל?- להזכיר שכבר יש לי פס"ד לפינוי.



תודה

ביצוע פס"ד לפינוי מושכר בהוצאה לפועל

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/07/14
אור שלום,



1. אם לא נקבע בפסק הדין מועד לביצוע הפינוי, ניתן להגישו לביצוע בהוצאה לפועל לאחר שחלפו 15 ימים ממועד מתן פסק הדין או ממועד המצאתו לחייב אם פסק הדין ניתן, שלא במעמד החייב. 

הפינוי יכול להתבצע תוך לא פחות מחודש היות שיש לפתוח תיק בהוצאה לפועל ולהמציא אזהרה לחייב.



2. רצוי שלא לעשות דין עצמי אלא להמתין לפינוי השוכר בין בעצמו ובין באמצעות ההוצאה לפועל. לאחר הפינוי תוכל לתבוע את השוכר בגין תשלומים למים וחשמל ככל שלא ישלם אותם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפוטרופוסות שתי אחיות

זיוה 28/07/14
ההמדובר שתי אחיות אשא מונו ע"י בית המשפט לשמש אפוטרופוס לחסויה .  בצו מופיע כי במקרה של שני מבקשים או יותר, הסמכויות שלהלן הן ביחד ולחוד.  מה הכוונה במשפט ? האם אחד מהאפוטרופוסים יכול לבצע פעולת מכירת הדירה ו/או הוצאת הכספים מהבנק ללא ידיעת האפוטרופוס השני ? דחוף ביותר אנחנו בלחץץץ.  תודה 

אפוטרופסות ביחד ולחוד

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/07/14
זיוה שלום,



בכל מקרה למכר דירה של חסויה יידרש אישור בית המשפט.

על פניו נראה כי אם הסמכות ניתנה לאפוטרופסים ביחד או לחוד, אחד האפוטרופסים יכול לבצע פעולה באופן עצמאי.

אולם, יש לבדוק את הצו כדי לתת תשובה מקיפה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות

אינה 28/07/14
שלום, אני עומדת לחתום על חוזה שכירות של דירה בחוזה בעל הדירה רשם סעיף הבא: ״היה ובשל שינוי חקיקה יחול מע״מ על דמי השכירות, הוא יתווסף על דמי השכירות ויחול על השוכר״. מה אומר הסעיף הנ״ל, האם הוא תקין?
תודה

חיוב במע"מ על דמי שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/07/14
אינה שלום,



הסעיף תקין.

נכון להיום, לא משולם מע"מ בגין דמי שכירות של דירה המושכרת על ידי אדם פרטי.

הכוונה היא למקרה שתשתנה החקיקה לכזו המחייבת תשלום מע"מ גם בגין שכירות כזו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מנהל עיזבון

מיכאל 28/07/14
מונו שני מנהלי עיזבון . אחד מייצג 4 יורשים והשני יורש אחד. השאלה איך מתחלק שכר הטרחה בין שני מנהלי העיזבון האם שווה בשווה או באופן יחסי לפי מס' היורשים שכל נהל עיזבון מייצג??

תשלום שכ"ט למנהל עזבון

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/07/14
מיכאל שלוום,



למיטב ידיעתי אין נוהל קבוע לחלוקת התשלום.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסים בארץ במקרה שקונים דירה בחו"ל

יאנה 28/07/14
שלום, אנחנו זוג שכירים עם 2 ילדים עד גיל 18 , יש בבעלותנו דירה יחידה שקנינו אותה לפני כ5 שנים ב520000 והולכים למכור אותה ב800000 האם אנחנו צריכים לשלם מסים בארץ במקרה שקונים דירה בחו"ל וממשיכים לגור בארץ בשכירות בתקופה של כ3-4 שנים ואחר כך עוברים לחו"ל? תודה יאנה

מסים בארץ במקרה שקונים דירה בחו"ל

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/07/14
יאנה שלום,



לא ברור משאלתך האם הדירה הנמכרת אף היא בחו"ל או בארץ.



בכל מקרה הפורום המתאים לשאלה זו הוא פורום מיסים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות עם מוטב שאינו בעל הדירה

נעמה 27/07/14
שלום

בבעלותי דירה

אבל אני רוצה שאחי הצעיר ישכיר אותה ויקבל את הכסף עבורה ואת הכסף יקח כדי להשכיר במקום אחר

כלומר שהשיקים ירשמו על שמו ולא על שמי

אז האם את החוזה יש לרשום בינו לבין הדיירים

או שמא ביני ובין הדיירים?

שכר דירה

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
נעמה שלום,



יש מס' דרכים לעשות זאת, לדוג' נתינת ייפוי כח לאחיך, או לעשות את ההסכם על שמך אולם לרשום בו כי את התשלום יקבל אחיך. לא ברורות לי הסיבות בגינן את מעוניינת לעשות זאת, ועל מנת לסייע לך יותר (גם מבחינת השלכות המיסוי) ממליץ לך לגשת לעורך דין.

בברכה,



משה אלפסי, עו"ד ונוטריון








עסקת קומבינציה על גג ולא על מגרש – האם ניתן?

אלכס 27/07/14
שלום.



 יש ברשותי נכס בקומה עליונה של בית משותף בן 2 קומות. לנכס מוצמד גג של הבניין. בתקנון הבית המשותף רשום שיתרת זכויות הבניה הניתנים על הניצול על החלקה שייכים ומוצמדים לנכס שלי בלבד. רשום שם גם שבעל הנכס רשאי לבנות בלי שהיה צורך בקבלת הסכמתם וחתימתם של בעלי הזכויות ביתר היחידות וגם שהוראת סעיף זה כמוה כהסכמה ואו אישור הדרושים או יידרשו ע"י רשויות התכנון והבניה בהקשר לכל בניה עתידית. רשום שם גם שבכל מקרה של תוספת בניה וניצול אחוזי הבניה לא יהיו חייבים בעלי הזכויות בנכס לקבל הסכמת יתר בעלי הזכויות ובעלי היחידות לתיקון צו רישום הבית המשותף ויהיו רשאים לבקש ולקבל את תיקון צו הבית המשותף כמתחייב מהבניה ללא הסכמת של יתר בעלי היחידות, לרבות ע"י רישום יחידות נוספות.בקיצור מבחינת זכויות בניה אין בעיה, גם מבחינת קומות מותר לבנות עוד 2 קומות. התקשרתי עם אדריכל והוא חישב לי כמה מטר מותר לבנות, הוא אמר - 270 מטר לא כולל ממ"דים. השאלה היא: האם ניתן לעשות עסקת קומבינציה על הגג כמו על מגרש? הרי לא ניתן לשעבד את הגג, לכן קבלן פוטנציאלי לא יוכל להשתמש בליווי בנקאי? או שאני טועה?



תודה רבה!

חסקת קומבינציה

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
אלכס שלום,



עקרונית ומבלי להיכנס לנתונים הספציפיים אצלך ייתכן וניתן ליצור יחידה רישומית נפרדת ולשעבד אותה. אולם בכל מקרה ממליץ מאוד לגשת לעו"ד, מדובר בעסקה מורכבת בה רצוי מאוד שיהיה לך ליווי משפטי.



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

מס שבח

אבי 27/07/14
בשנת 2012 מכרתי את דירתי היחידה וקניתי מיד דירה אחרת שהיא דירתי היחידה היום, אני רוצה למכור את הדירה היום, האם אני חייב בתשלום מס שבח?



אני רוצה לקנות דירה מקונה של קבלן שעדיין לא קיבל מפתחות מהקבלן (יש לו לשלם לקבלן תשלום אחרון) לדירה יש טופס 4

האם יש מניעה לחתום עם הקונה על הסכם מכר ? אלו בעיות יכולות להיות ואיך אפשר להתגבר עליהן?

מס שבח ועוד

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
אבי שלום,



שאלתך מורכבת וחסרים בה פרטים. אני ממליץ לגשת לייעוץ משפטי מסודר אצל עו"ד על מנת שלא לעשות טעויות.



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

התקשרות עם חברת ניהול בית משותף

ג 27/07/14
שלום רב,ועד בית התקשר עם חברת ניהול לפני כשנה. היום קיבל הודעה ממשרד התמת הזמנה לחקירה באזהרה בטענה שלחברת הניהול לא היה רשיון על פי חוק העסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם. מה ניתן לטעון כנגד זאת? האם הועד הוא יישות משפטית, יחיד או רבים לצורך אחריות פלילית או אזרחית.



תודה.

ועד בית

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
שלום,



ועד הבית הינו אישיות משפטית נפרדת אולם במקרים חריגים של רשלנות קיצונית ניתן לתבוע באופו אישי גם את היחידים המרכיבים אותו. בכל מקרה חסרים פרטים על מנת לענות תשובה ספציפית יותר. ממליץ לגשת לייעוץ משפטי אצל עו"ד.

 

בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון






אישור עריה

דביר 27/07/14
מכרנו דירה.

הנכס לא עבר בטאבו

הנכס נרשם בעריה ע"ש הקונה.

הוצאנו בזמנו אישור לטאבו שכבר לא רלוונטי היום כי חלפה שנה.

האם ניתן למסור אישור עריה לטאבו כשמופיע ע"ש הקונה?

אישור עיריה

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
שלום רב

הנושא לא כל כך עקרוני, העיקר שהאישור יהיה בתוקף

בברכה

משה אלפסי,עורך דין ונוטריון 

מנהל הפורום

פטור מס רכישה

דבי 27/07/14
האם יש אפשרות לשלם מס רכישה על דירה ראשונה ולשמור זכות הפטור לדירה עתידית ויקרה יותר שארכוש?

מס רכישה

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
שלום,



בעיקרון הפטור (החלקי) ממס רכישה הוא כאשר יש דירת מגורים יחידה. ממליץ לגשת לעו"ד לייעוץ פרטני על מנת להימנע מתשלום יתר של מס.



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

בטול

דביר 27/07/14
האם ניתן לבטל עסקת מכר במקרקעין?

לאחר שנה מהמכירה

עוד לא העברנו בטאבו

יש רק הערת אזהרה

כן העברנו בעריה

ביטול עסקת מכר

עו"ד משה אלפסי 29/07/14
דביר שלום,



עקרונית ניתן לבטל עסקת מכר, אולם במידה ואין הסכמת שני הצדדים צריך לבדוק האם חוזה המכר הופר כך שיש עילה לביטול העסקה. מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין. 



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

ביטול עסקה

דביר 27/07/14
האם יש מגבלה על פרק זמן בו ניתן להודיע על ביטול עסקת מכר מקרקעין לרשויות המס?

ביטול עסקת מקרקעין

עו"ד משה אלפסי 27/07/14
שלום,



מומלץ להתיעץ עם עו"ד כיוון שלא רק פרק הזמן שחלף חשוב אלא בעיקר מעשי הצדדים שיקבעו אם רשויות המס יקבלו את הודעת הביטול או לא.



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

אישור לטאבו

דביר 27/07/14
האם אישור עריה לטאבו חייב להיות ע"ש המוכר?

כי העברנו הנכס בעריה לקונה כלשהו טרם סיים לשלם, וכעת הוא לא משלם הכל, ואנו  מבטלים העיסקה

אישור לטאבו

עו"ד משה אלפסי 27/07/14
שלום,



שאלתך אינה ברורה. לא ברור אם הנכס כבר עבר בטאבו או לא. בכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לצאת מן התסבוכת.



ברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

פטור מס רכישה

דבי 27/07/14
אני קונה כעת דירה ראשונה ב-600,000 ש"חעוד שנה אקנה דירה נוספת ב1,400,000 ש"חאיך ניתן לשמור את הזכות לפטור ממס רכישה לדירה השניה היקרה יותר?

פטור ממס רכישה

עו"ד משה אלפסי 27/07/14
שלום,



חסרים פרטים בשאלתך לגבי כוונותיך העתידיות ולכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד על מנת לא לשלם מיסוי מיותר.



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

פטור מעמ

איתי 26/07/14
שלום,



1. אחד התנאים של החוק לזוג נשוי הוא קיום ילד. האם הריון נחשב? מאיזה חודש?

2.במידה ולא -  האם התצהיר על הזכאות להטבה נדרש במעמד חתימת החוזה או שניתן לספקו מאוחר יותר (לאחר הלידה)?



במידה ואינכם יודעים את התשובות - למי לדעתכם ניתן לפנות עם השאלות?

תודה

חוק מע"מ 0

עו"ד משה אלפסי 27/07/14
איתי שלום,



כרגע לא מדובר בחוק אלא בהצעת חוק בלבד שהינה בשלבי גיבוש, אי לכך יש לחכות בסבלנות לנוסח הסופי בו החוק יעבור, ולבדוק אז.



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

חלקה גדולה מאוד בשמורת הטבע הר מירון

עמית אלתם 25/07/14
לצערי באיחור של שנים רבות ,באסיפה משפחתית נודע לי שהמגרש של חצי דונם שירשתי מאבי בשמורת הטבע הר מירון ,הוא לא חצי דונם הוא 300 אקר שזה מעל 1000 דונם ,זה לגמרי עולם אחר של גודל ,גם אם זה בשמורה על כל מגבלותיה ,סבי קנה את זה על שם אבי  ב1942/3 ,זה רשום על שם אבי ,בגלל שכל השנים טעיתי בגדול בגודל ,לא התייחסתי לעניין ,לכן גם אם היו מסמכים ,אני לא מצליח לאתר אותם, אין לי מספרי גוש חלקה, רק ידוע שזה רשום על שם אבי וזה בשמורה, כיצד נעזרים באיתור ורישום זכויות 

איתור מסמכים להוכחת בעלות

עו"ד משה אלפסי 27/07/14
עמית שלום,



מומלץ מאוד במקרה זה להיוועץ בעו"ד.



בברכה,



משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

ביטול חוזה

חבצלת 24/07/14
שלום

הופנתי לכאן מנזיקין



יש לי דירה שאני משכירה , בבניין ליד החלו בתמ"א 38 עקב כך ולפי תנאי החוזה הדיירים הקיימים לא ממשיכים ,אני מתקשה להשכיר את הדירה,  האם יש עילה לתבוע את הקבלן הבונה





בתודה מראש

עילה לתביעה לפי תמ"א 38

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
מציעה לפנות לפורום תמ"א 38



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מציאת טופס תביעה

מירב 24/07/14
שלום רב !

התקשרתי למפקח על הבתים המשותפים עלמנת לתבוע דיירת שהשתלטה על המקלט ומחזיקה במפתח תוך הפרה בוטה של זכויות הדיירים .

בקשו ממני להוציא את הטופס מהאינטרנט,והטופס שמצע עבורי חבר הוא "צו עשה " האם זה טופס התביעה המדובר ?אם לא בבקשה תכווני אותי לטופס אחר.

תביעה בפני המפקח על בתים משותפים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
שלום רב

מצ"ב קישור לתדריך להגשת תביעה בפני המפקח על בתים משותפים

http://index.justice.gov.il/Units/LandRegistration/BriefingsOld/Pages/BriefingClaims.aspx

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית ממ"ד

תאיר פריאנטה 24/07/14
שלום רב. אני גרה בבניין בן 5 קומות עם 9 דיירים באשדוד. דייר שגר בקומה שנייה לא מעוניין בבניית ממ"ד האם ניתן לבנות ממ"ד גם אם אין אישור מכל הדיירים? להזכירכם ששמונה מתוך תשע מעוניינים לבנות ממ"ד .
אשמח חתשובה מהירה.
תודה מראש.
תאיר

בניית ממ"ד

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
לא ברור באיזו מסגרת אתם מעוניינים לבנות.



בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה דחופה

שיר 24/07/14
שלום רב!



אני שוכרת דירה כבר 4 שנים ב 3,500  ₪  השנה בעל הדירה שלי החליט לעלות את השכירות ל3800 ₪ הבית לא היה משופץ בכלל ומחלוק ל2 יחידות דיור



אמרתי לו שאסכים לשלם גם 4000 ₪ במידה ו"יתן " צורה לבית וישפץ קצת (החלפת אמבטיות ומטבח שהיו  במצב זוועתי) הוא אכן הביא בעל מקצוע והחליט לשפץ הרבה יותר  מהרצון לגור בבית  שיראה סביר יותר הסכמתי להתחלת שיפוץ מיידי בזמן שאני גרה בבית ב"טיפשותי" לא לקחתי בחשבון שחופש והילדים בבית ממש טעות וסבל ביום ההסכמה שלי לשיפוץ אמרתי בחצי הומור לבעל הדירה שלדעתי בחודש השיפוץ אני לא צריכה לשלם שכירות מלאה או לא לשלם בכלל הוא סרב בתוקף עכשיו שאני מבינה שאני ממש הולכת לסבול בחודש הזה (שיפוצניק איטי ועובד ממש בבלאגן נוראי) אני רוצה לברר אם יש חוק שמאפשר לי לבקש ממנו לשלם פחות שכירות על ימי השיפוץ  למרות שהסכמתי לו



תודה מראש

שיפוץ

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
יש לבדוק מה אומר הסכם השכירות וזה כפוף להסכמות ביניכם. נסי לטעון שהדירה לא ראויה למגורים ולכן לא מתקיימת מטרת השכירות.



בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין בתיק אזרחי שבוער

עו"ד צעיר 24/07/14
פסק דין בתיק אזרחי של בית משפט מחוזי שניתן ב 1990, בו נפסק כי הזכויות במקרקעין יירשמו על שם מרשי..

מרשי לא פעל למשך 22 שנים(התיישנות 25 שנה) לרישום זכויות בלשכת הרישום.. מרשי אינו מחזיק בהעתק מקורי של פסק הדין.



לאחר בירור בבית המשפט גילינו כי התיק הזה בוער..

מהן הדרכים העומדות בפני לקבלת עותק מקור של פסק הדין?



אודה לכל תשובה עניינית

פסק דין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
נא פנה לפורום בתי משפט.



בהצלחה

 עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן