פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

פרטי נכס לפי ת.ז

עדי 10/09/14
האם לפי ת.ז בטאבו ניתן לדעת איזה נכס יש בבעלותי (כתובת, חלקה, גוש וכ'), או שיש לבוא מוכנים עם הפרטים הנ"ל מראש? 

השאלה מכיוון שאני צריכה לגשת לטאבו על מנת להוסיף הערה בדבר מינוי אפוטרופוס לחסויה שיש לה זכויות בנכס שאני לא יודעת עליו את הפרטים. 

לא ניתן

טל 11/09/14
אין אפשרות לחפש בטאבו על פי תעודת זהות אלא לפי גוש וחלקה בלבד. במידה ואת יודעת את כתובת הנכס ניתן לאתר גוש וחלקה לפיה - פשוט תחפשי בגוגל "איתור גוש וחלקה".


פרטי נכס מקרקעין

עו"ד ציפי רוזנברג 11/09/14
שלום רב

לא ניתן לאתר נכס בטאבו לפי מספר ת.ז.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

ניתן

יונתן 11/09/14
הדבר אפשרי עם רשום על הנכס משכון, נסה ברשם המשכונות.

איך יודעים לפי נסח הטאבו אם יש זכויות בניה בנכס?

ואל 10/09/14
שלום,

הוצאתי נסח טאבו של הדירה שאני הולכת לרכוש.

בנסח כתוב- "חלק ברכוש המשותף" 7/129" - מה זה אומר בנוגע לזכויות הבניה? האם זה מתייחס לרכוש המשותף, כלומר מעלית ומסדרונות וכו', או לזכויות הבניה?

זכויות בנייה

טל 11/09/14
בנסח הטאבו לא תמצאי אזכור לזכויות הבנייה.

החלק ברכוש המשותף כשמו כן הוא, מתייחס לחלקך ברכוש המשותף בבניין. כלומר, הרכוש שאינו מוצמד לדירה ספציפית כגון מעליות, קירות חיצוניים וכדומה.



לצורך בחינת זכויות הבנייה, אם קיימות, יש לבחון את התוכניות החלות על הדירה ולשם כך ניתן לעשות חיפוש באינטרנט, לפנות לעו"ד המתמצא בתחום או לפנות לועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירך.

זכויות בניה

עו"ד ציפי רוזנברג 11/09/14
שלום רב,

מהנסח לא ניתן לדעת לגבי זכויות הבנייה. החלק ברכוש המשותף כשמו כן הוא. חלק הדירה ברכוש המשותף של הבנין.

כדי ללמוד על זכויות הבנייה ניתן לגשת למחלקת ההנדסה בעירייה או בועדה המקומית לתכנון ובניה ולקבל מידע תכנוני. ניתן להסתייע לצורך כך בשמאי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

שינוי מחסן

קונה דירה חדשה 10/09/14
רכשנו דירה חדשה מקבלן אליה מוצמד מחסן לפני כמה ימים יצרו איתנו קשר ממשרד הקבלן והדיעו לנו שנפלה טעות והם מכרו את אותו המחסן לעוד דייר. כעת הם ביקשו מאיתנו להסכים לקבל מחסן אחר בגודל יותר קטן עם פיצוי כספי. לאחר שבדקנו בתוכניות הבנין התברר שהמחסן שהם מציעים הוא בעצם חדר  שאמור להיות רכוש משותף ועוברת בו צנרת שכוסתה ע"י תקרה אקוסטית. שאלתי האם מותר לקבלן לבצע שינוי זה? האם ניתן "לאלץ" אותנו לקבל את המחסן הנ"ל?

ובנוסף במידה ונתפשר וכן ניקח את המחסן החלופי מה לעשות על מנת לבטח את עצמי מפני תביעה או תלונה של אחד הדיירים לגבי החדר שמופיע כרכוש משותף

חילופי מחסנים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/09/14
ככל ובהסכם הרכישה צויין במפורש מספרו של המחסן המקורי וצורפה תוכנית שבה הוא מסומן, אזי זה מה שנמכר לכם. יש לבדוק גם מה נמכר לקונה השני ומי קודם בזמן.

בכל מקרה ככל ומדובר ברכוש משותף, יש להיזהר מכך ולבדוק אם ניתן להפכו להצמדה קניינית 

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת בית ע"י בין הזוג המתגרש

אלונה 10/09/14
שלום רב לעו"ד הפורום



בעלי ואני סיימנו משפט פירוק והתקבל פסק דין. במהלך תקופת משפט הפירוק, בא קונה שהבאתי והסכים לקנות את הבית במחיר x. בעלי התנגד, ועשה שימוש בחוק המקרקעין, לפיו בעל הנכס רשאי לקנות במחיר זהה להצעה שהתקבלה את חלקו בנכס. עד כאן הכל טוב, ובפסק הדין השופטת כתבה כי הבעל יקנה את חלקו בבית ממני, כלומר ישלם לי 0.5x.



אלא, שמאז עברו כמה חודשים, ופנה אלי קונה במחיר גבוה יותר (ב-200 אלף ש"ח לערך). בעלי מתנגד לקונה הזה, ומעונין לקנות במחיר המקורי הכתוב בפסק הדין. האם יש לי קייס לפנות לבית משפט לבקש התאמת מחיר, נוכח שבעלי גם עדיין לא הביא לי הסכים מכירה (או טיוטה), וגם מתנגד לקונה חדש במחיר גבוה יותר?



חשוב להדגיש: השופטת בבית המשפט לענייני משפחה אמרה שהיא לא מגיבה יותר על פסק הדין, בשאלת הבהרה ששלחנו. כלומר, עברו 45 יום (הזכות לערעור), בעלי גם לא קונה וגם לא מביא אפילו הסכם רכישה, וגם מתנגד לקונים.



מה האפשרויות המשפטיות שלי במצב כזה? אפשר לפנות לבית משפט לענייני משפחה בתיק חדש לגמרי, שאינו בגדר "המשך לתיק הפירוק בנישואין", המתרכז אך ורק בענין הבית והקונה החדש אותו אני רוצה לאשר (או שבעלי יתאים את המחיר שלו למחיר החדש)?



תודה רבה על זמנכם היקר

אלונה

הליך משפטי אגב גירושין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/09/14
ממליצה לפנות לפורום בתי משפט

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

מורן טרבלסי 10/09/14
שלום. רציתי בבקשה לדעת האם כאשר אני מוכרת דירה ראשונה בבעלותי וקונה דירה אחרת יהיה עליי לשלם מס רכישה?

האם כאשר אני רוכשת דירה עליי לשלם מס רכישה?

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/09/14
שלום רב 

כאשר את רוכשת דירה עליך לשלם מס רכישה בהתאם למדרגות הקיימות. החישוב משתנה אם בבעלותך דירה יחידה (לרבות דירה שאת מתחייבת למכור בתוך 24 חודשים ממועד החתימה אם מדובר בדירת יד שניה) או שבבעלותך יותר מדירה אחת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חריגת בנייה

אביהו 10/09/14
שלום רב. רכשתי דירה בבניין משותף שנעשתה בה חריגת בנייה לפני 8 שנים. הרחבת הדירה התבצעה לשטח משותף שאינו נגיש ליתר הדיירים. רציתי לדעת אם יש דרך לאשר את הדבר למרות שאין זכויות בנייה נוספות. כיוון הדירה מוצעת למכירה.

המשך

אביהו 10/09/14
נ.ב החריגה היא בגודל של כ 10 מר

חריגת בניה

עו"ד ציפי רוזנברג 10/09/14
מציעה להתייעץ עם אדריכל.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

ירושה

אור 10/09/14
שלום-

2 סוגיות לי-

1- לאחרונה ירשנו שאמי המנוחה 2 דירות. אני מעונינת למכור את חלקי- אני אחת מ- 3 יורשים- בדירה אחת מבין השתיים.

1-האם אפשרי חוקית?

2- כיצד עושים זאת?

בברכה

 אור

ירושה

שיר 10/09/14
ראשית יש לשאול האם היורשים נרשמו כבעלים לפי צו הירושה בלשכת רישום המקרקעין.

במידה ואכן נרשמתם את רשאית למכור את חלקך כרצונך. לא ברור שיש מי שיהיה מוכן לרכוש שליש מהזכויות בדירת מגורים יחד עם שניים מאחייך אבל לנסות את יכולה.



יצוין כי לכאורה לא יהיה לך פטור ממס שבח משום שכיורשת את נכנסת בנעלי המורישה ולה היו 2 דירות ומשכך לא חל הפטור במכירת דירה שנתקבלה בירושה.



בכל זאת רצוי מאוד להתייעץ עם עו"ד בתחום לצורך תכנון מס אידיאלי.

מכירת דירות ירושה

עו"ד ציפי רוזנברג 10/09/14
שלום רב

יש אפשרות למכור חלק מדירה. יהיה קשר למצוא מוכר לחלק מדירה.

ממליצה להיוועץ עם עו"ד מתמחה במקרקעין כדי לערוך תכנון מס אופטימאלי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

פרגולה

אלכס 09/09/14
ברצוני לבנות פרגולה בגינתי שצמודה לגינתו של שכני.את הפרגולה ברצוני לבנות בשטח שלי ללא שום חריגה לשטחו של השכן. השכן מתנגד וטענתו היא שבניית הפרגולה תחשיך לו את המרפסת מאור השמש. האם השכן יכולה לגרום לי לבעיות או בגלל שזה בשטח שלי אין לו שום מילה בנושא?

פרגולה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/09/14
ממליצה להיוועץ עם אדריכל.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת ועד הבית לספק מפתח למקלט, לגג ולחדרי הגז

מלכה שליסל 09/09/14
אני מעוניינת לדעת את החוק בענין חובתו של ועד הבית לספק מפתח לכל משפחה בבנין עבור המקלט, חדרי הגז והגג.

אשמח לתגובה בהקדם.

חובת ועד הבית לספק מפתח למקלט, לגג ולחדרי הגז

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/09/14
מלכה שלום,



צר לי אך איני מכירה חוק ספציפי כזה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה

משה 09/09/14
שלום,



קניתי דירה מקבלן וביצעתי בה שינויי דיירים ולכן הקבלן החתים אותי על 3 חודשי איחור.



לפי המועד החוזי אני אמור לקבל את הבית ביוני 2014, השאלה היא ממתי אני אמור לקבל פיצויים? 

(אינני יודע אם יש חפיפה בין 3 חודשי האיחור בגין שינויי דיירים והתיקון לחוק מכר שמדבר על איחור של חודשיים מינימום).



תודה,

משה




איחור במסירת דירה בשל ביצוע שינויים בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/09/14
משה שלום,



יש לבדוק בחוזה הרכישה האם סוכם בין הצדדים כי האיחור בגין שינויים יתווסף על האיחור הקבוע בחוק שמותר לקבלן.

בד"כ הוא מתווסף ורק לאחר תקופה זו בנוסף לתקופת האיחור המותרת לקבלן אתה אמור לקבל את הפיצויים ככל שיש איחור.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבות חוק מכר

יובל 09/09/14
שלום רב,

במידה ואני רוכש דירה מקבלן על פי חוק המכר,והקבלן פושט את הרגל , מה הפרוצדורה שתהיה?

האם הבנק מחוייב לסיים את הפרוייקט? ומי נושא בעלויות הכרוכות?



תודה מראש,

ערבות חוק מכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/09/14
יובל שלום,



ככל שהקבלן סיפק ערבות בנקאית, הכספים ששולמו עד למועד פשיטת הרגל יובטחו על ידי הבנק.

כדי לדעת האם הבנק מחויב לסיים את הפרויקט, יש לבקש לפני החתימה על חוזה הרכישה לראות את דוגמת נוסח הערבות הבנקאית ולבדוק מה היא כוללת.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העיריה מחייבת את כל הדיירים בבנין לשפץ חזיתות בגלל

אבי 09/09/14
שזה מבנה מסוכן.



יצאה הודעה מטעם עיריית חיפה לבצע תיקונים מסויימים בבנין בגלל שזה מסוכן.

יש חוות דעת של מהנדס העירייה שהמבנה בחלקו מסוכן.

לכן הוציאה העיריה הודעות לכל הדיירים לשפץ.

זה מסתמך לפי סעיף 3 ו-5 לחוק עזר עירוני. אם לא תבוצע העבודה אזי העירייה תפעל לפי סעיף 254 לפקודת העיריות בהטלת קנסות.

כן העריה רשאית לפי סעיף 255 לתקן על חשבונה ולחייב את הדיירים.

שאלה ראשונה- האם זו עבירה פלילית שלא מבצעים את העבודה?

שאלה שניה- האם הקנס המוטל על כל הדיירים בסך כ- 3000 ש"ח לדייר הוא מוצדק- והאם בתי משפט מפעילים אותו.

שאלה שלישית- חלק מהדיירים הסכימו לתקן אך זה חלק קטן מהדיירים. כן הם התבקשו לחתום לעירייה על התחייבות לשלם על התיקון באם העירייה תתקן על חשבונה. חלק ניכר של הדיירים לא חתמו.

עכשיו אני שואל האם בגלל זה שיש דיירים תמימים שרוצים לשלם ולתקן- האם עליהם יוטל קנס? מה הצדק בכך בהטלת קנס על אנשים תמימים שרוצים לתקן ולשלם במיטב כספם.

מה האם קומץ האנשים חייבים לתקן את כל הבניין על חשבונם ואז לחייב את הסרבנים במשפטים?

כיצד אמורה העירייה לפעול?

האם אין זה מקום לפנות בקריאת "הצילו "  למבקר המדינה.

תודה רבה מראש.

קנס בגין אי הסכמה לשיפוץ מבנה מסוכן

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/09/14
אבי שלום,



שאלה ראשונה- כן. העירייה רשאית  אף להגיש כתב אישום כנגד מפרי החוק.



שאלה שניה- אם מוצדק או לא זו שאלה למחוקק. כן. בתי משפט מפעילים אותו.



שאלה שלישית- התשובה תלויה במדיניות אותה עירייה. אם הקנס יינתן גם לאלו המעוניינים לשלם, ניתן להגיש עתירה כנגד העירייה.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים










הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי שם

מיכל 09/09/14
שלום

רכשתי דירה לפני הנישואים (טרם קיבלתי את הדירה , יש עוד שנתיים לפחות) , בינתיים שיניתי את שם המשפחה , האם זה בעייתי מבחינת רישום הדירה על שמי ?

תודה

מיכל

שינוי שם בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
מיכל שלום,



לא אמורה להיות בעיה.

גם אם נרשמה לטובתך כבר הערת אזהרה בגין רכישת הדירה, ניתן לעדכן בהמשך בטאבו על שינוי השם על ידי הגשת אישור ממשרד הפנים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטרי פדיון משכנתא

מורן 09/09/14
שלום רב

אני עו"ד צעירה, ואמש החתמתי לקוחות שלי על שטרי פדיון משכנתא.

האם הם צריכים להגיע בעצמם לטאבו, או שאדם אחר מלבדי יוכל לעשות זאת בשמם ללא ייפוי כח?

תודה.

שטרי פדיון משכנתא

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
מורן שלום,



הם יכולים להגיע בעצמם, את יכולה להגיע, או לשלוח שליח לטאבו עם יפוי כוח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעלית שבת

אבי 09/09/14
שלום רב,

לאחרונה התעניינתי בקניית דירה חדשה במגדל מגורים בקומה גבוהה. לאחר כמה בירורים הבנתי כי אני הדייר היחד מבין 80 הדיירים ששומר שבת ומבקש שתהיה מעלית שבת. אני רוצה לציין כי בבניין יש שתי מעליות וכן ישנו מנגנון מיוחד להפעלה בשבת. ברצוני לשאול מה החוק לגבי מקרה כזה? האם באספת הדיירים יכולים להחליט שלא תהיה מעלית שבת בכל מקרה בגלל שישנם יותר דיירים חילוניים ?

התקנת מעלית שבת כשיש יותר ממעלית אחת בבנין

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
אבי שלום,



אם קיימת בבניין יותר ממעלית אחת ובאחת המעליות הותקן מנגנון פיקוד שבת, רשאי כל בעל דירה לדרוש כי המעלית שבה הותקן המנגנון תופעל כמעלית שבת.

הדיירים לא יכולים לקבוע באסיפת דיירים כי לא תהיה כלל מעלית שבת.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעל הבית העביר מפתח של הדירה לאדם זר

מיכאל 09/09/14
בעל הדירה שאנו שוכרים העביר מפתח של הדירה לבן-אדם זר (חבר שלו, לפי טענתו). בעל הדירה לא הצליח לתת הסבר הגיוני למה הוא עשה את זה, לכן אני חושד שהוא תכנן לתת לאותו בן-אדם להיכנס לדירה כשלא נהייה בה, מה שאסור לפי החוזה שלנו.

הפתרון היחיד שאני רואה - להחליף מנעול עד שלא נצא מהדירה (עוד מעט) ולהחזיר בסוף את המנעול הישן. אך הבעיה היא שלפי חוזה אסור לנו לעשות שינוים בדירה ובעל הדירה רואה החלפת מנעול כשיוני כזה.

בעל הדירה הוכיח את עצמו כבן-אדם לא אמין וחסר אחראיות ולכן אני פשוט מפחד על הרכוש שלנו והפרטיות שלנו.

האם החלפת מנעול במקרה כזה מהווה בסיס לתביעה מצדו?

האם החלפת מנעול יכולה להיות סיבה מספיק טובה להפקדת צ'ק בטחון (למרות שישנם הגבלות מסוימות על צ'ק בטחון בחוזה)?

והאם אנו יכולים לתבוע את בעל הדירה על העברת מפתח לאדם זר?

בעל הבית העביר מפתח של הדירה לאדם זר

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
מיכאל שלום,



1. עקרונית, אם החלפת המנעול מוגדרת כביצוע שינוי בדירה שאינו מותר על פי ההסכם, מציעה לך שלא לעשות זאת. אם יגלה זאת בעל הדירה הוא עלול לטעון להפרת הסכם על ידך ולבקשך לעזוב את הדירה.



2. מטרתו של שיק הביטחון הוא הבטחת תשלומים לרשויות וכיסוי נזקים אפשריים. יש לבדוק מהם התנאים המופיעים בהסכם המתירים לבעל הבית להשתמש בשיק הבטחון. הוא עלול לטעון שהחלפת המנעול גרמה לנזק כלשהו.



3. עצם העברת המפתח לאדם אחר מבלי שהוא נקט בכל פעולה אחרת, לטעמי לא מהווה עילת תביעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכנתא שאינה מוגבלת בסכום

גדי 09/09/14
שלום רב,

מהי משכנתא שאינה מוגבלת בסכום?

כיצד ניתן באופן טכני לרשום משכנתא שאינה מוגבלת בסכום?

האם בשטר המשכנתא לא חייבים לציין את סכום ההלוואה?

לתשובתכם אודה.

משכנתא שאינה מוגבלת בסכום

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
גדי שלום,



בעיקרון, משכנתא שאינה מוגבלת בסכום היא פשוטה כמשמעה. בדרך כלל מדובר במשכנתא שלא ניתנת לצורך רכישת נדל"ן היות והדרישה היא שבשטר המשכנתא יופיע סכום.

משכנתא כזו יכולה להיפרע מכל נכס שהוא ולאו דווקא זה המשועבד.



למידע נוסף אני מציעה לפנות לפורום דיני בנקאות.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיווך

רינת 09/09/14
שלום, אנחנו מוכרים את הדירה שלנו עצמאית ללא שירותי תיווך. פנה אלינו מתווך עם לקוחות. הודענו לו מראש שאנחנו לא מעוניינים בשרותיו ואם הוא רוצה להביא לקוחות שלו הוא מוזמן. הודענו כי אנחנו לא מתכוונים לשלם דמי תיווך. הלקוחות מעוניינים בדירה ונסגר מחיר. בפגישה זו הגיעו 3 מתווכים והמתווך הספציפי ניסה כל הזמן לרמוז שהוא המתווך שלנו. נשמע כמו "תרגיל". הבהרנו לכל הנוכחים כי הדירה הזו נמכרת עצמאית ללא תיווך ושאנחנו לא מתכוונים להפריש דמי תיווך. בתום הפגישה נקבע מפגש עם עורכי דין לשם החוזה. האם יש דרך בה המתווך יכול לנסות ו"להוציא" מאתו דמי תיווך? האם הוא יכול לעשות זאת בלי שזה רשום בחוזה? לאחר חתימת החוזה? זו בדיוק הסיבה שלא רצינו "להתעסק" עם מתווכים ואיכשהו נפלנו לכל ה"תרגילים המלוכלכים" שלהם...  

תשלום דמי תיווך למתווך ללא הסכם

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
רינת שלום,



אם לא חתמת על הסכם תיווך עם המתווך הוא אינו זכאי לדמי תיווך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעלית שבת שיש מעלית אחת בלבד בבניין

נחום 09/09/14
מה החוק אומר לגבי הפעלת מעלית שבת כאשר יש אחת בבנייו



תודה

מעלית שבת שיש מעלית אחת בלבד בבניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
נחום שלום,



כאשר קיימת רק מעלית אחת בבניין, על מנת לקבוע כי היא תשמש בשעות מסוימות כמעלית שבת, יש לקבל החלטה בעניין על ידי רוב בעלי הדירות על התקנת מנגנון פיקוד שבת.

הדיירים שיהיו מעוניינים במעלית שבת, יישאו בהוצאות הכרוכות בכך. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטאבו

דניאל 09/09/14
אנו בפני רכישת דירה ,כרגע הדירה בהליך רישום בטאבו
על שם בעל הדירה ובשל זאת נמסר לנו שיתכן עיכוב ברישום הערת אזהרה על שמנו וכתוצאה
מכך עיכוב בתהליך הרכישה .
האם יש דרך לרישום הערת אזהרה על שמנו (הקונים) במקביל להליך רישום הדירה בטאבו על
שם הבעלים (המוכרים) ?

תודה למשיבים .

רישום הערת אזהרה לטובת הקונה כשהמוכר עדיין לא רשום

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
דניאל שלום,



ניתן יהיה לרשום הערת אזהרה לטובתכם במקביל לרישום הבעלות על שם המוכרים, אם תינתן הסכמה לרישומה מאת בעלי הדירה הקודמים למוכרים. כלומר, הבעלים הקודמים יצטרכו לחתום על בקשה לרישום הערת אזהרה לטובתכם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוק

ת 09/09/14
הוגשה תביעה  לפירוק שיתוף. התובע מעוניין לרכוש את החלק שלי במקרקעין. אני מעוניין במכירה פומבית. האם ביהמ"ש יכול לחייב התמחרות פנימית ולא לאפשר מכירה פומבית. והאם ככל שביהמ"ש יסרב למכירה פומבית זו עילה לערעור.

פנה בבקשה לפורום בתי משפט.

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עדות

משה 09/09/14
אם קבוע מועד להוכחות בתיק והוגשה מטעמי חוות דעת מומחה. האם חובה על המומחה להגיע למועד ההוכחות להיחקר שאחרת חוות הדעת לא תהיה תקפה . או האם ככל שהצד השני לא ביקש את זימונו כדי לחקור אותו המומחה לא חייבך להגיע ולא יוכלו למעשה לטעון אחר כך שיש לפסול את חוות הדעת כי הוא לא נחקר.

פנה בבקשה לפורום בתי משפט.

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך משלמים כשהוועד לא עונה?

משה 08/09/14
שלום. אני תובע את ועד הבית שלא מסייד את הגג. יש לי חוב של כמה חודשים לועד. פניתי במייל לגברת שהיא הועד (היא לבד בועד). כתבתי לה שאני רוצה לשלם. שתודיע לי מה החוב. היא לא עונה. שכן אמר שהיא הולכת לתבוע אותי כלא משלם. שלחתי לה עוד מייל שתגיד מה החוב ושאני רוצה לשלם. מה עוד אני צריך לעשות כדי להמנע מתביעה אצל המפקח ?

תשלום לוועד

שי 09/09/14
רצוי כי תשלח לשכנה דואר רשום בו אתה מבקש לשלם לה את החוב.



לא תוכל להימנע מתביעה אצל המפקח במידה והועד ירצה להגיש תביעה אבל לפחות תוכל להתגונן ואפילו לקבל הוצאות ולכן כדאי לשמור את הודעות המייל, SMS, מכתבים למיניהם וכל דרך פנייה אחרת בה ביקשת לשלם.






תביעה בפני המפקח בגין חוב לוועד הבית

עו"ד ענת קציר 09/09/14
משה שלום,



כדאי לשלוח לה מכתב רשמי בנוסף למייל.

ככל שהיא אינה משיבה לך בנוגע לגובה החוב, שמור את האסמכתאות המעידות על רצונך לשלם. אם יחליט ועד הבית לתבוע אותך, תוכל להוכיח שרצית לשלם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

חוק המרפסות

ריצ'ארד 08/09/14
היי, קודם כל . רציתי לבדוק מה הסטטוס כיום באפשרות לבנות מרפסת שמש בדירה בבניין קומות , אילו אישורים צריך אם בכלל? , ומה הקושי בקבלת אותם אישורים? גילוי נאות : אני רוצה לקנות דירה למטרת השקעה וחלק מההשבחה יהיה בניית מרפסת שמש השאלה היא האם זה יתאפשר. תודה מראש . 

בניית מרפסת שמש בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/09/14
ריצ'ארד שלום,



ראשית יש לבדוק בתקנון הבית המשותף כי אין מניעה לבניה של מרפסת שמש ו/או לשינוי הצורה החיצונית של הבנין.

ככל שאין מניעה, עליך לפנות בבקשתך לועדה המקומית לתכנון ובניה לקבלת האישורים המתאימים והיתר בניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום דיני חוזים

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחזקת כלב בדירה שכורה

עפרי מרחב 08/09/14
שלום,

אני עומד לחתום חוזה על השכרת דירה במרכז הארץ.
יידעתי את בעל הדירה שאנו מחזיקים בכלב, אמנם קטן, מחונך ומאולף, אבל כלב.
בעל הדירה הוסיף פרק בחוזה בנושא, אני מביא כאן חלק ממנו:

ב. מוסכם על המשכיר כי השוכר יגדל כלב אחד במושכר, ובתנאי שהכלב לא יהווה מטרד לשכנים ולסביבת המגורים.

ג. במידה ויתקבלו תלונות מצד שכנים בגין נזק או טרדה שנגרמה להם בעקבות הכלב של השוכר, ידרש השוכר להוציא הכלב מהדירה תוך 7 ימים.

ולשאלתי -

הניסוח הגיוני? אני מניח שהכל יעבור בשקט, אבל - נניח שאנו נכנסים לדירה ומסתבר לאחר יום יומיים שלאחד השכנים יש פוביה מכלבים. אם יתלונן - האם זה מוצדק מבעל הדירה לדרוש ממני לצאת מהדירה או לסלק את הכלב?

ברור לי שאם יקרה מצב קיצוני כמו שהכלב ינשך, אז הדרישה תהיה הגיונית. לא מזה אני מפחד, כי לא יקרה משהו דומה. אבל אם יהיו תלונות ״סתמיות״, אעמוד במצב בעייתי?

תודה רבה מראש על התשובה.

כלב בדירה

שרון 09/09/14
המשכיר רשאי לקבוע בהסכם השכירות כמעט כל העולה על רוחו ואתה כמובן רשאי שלא להסכים ולא לשכור את הדירה.



תסביר למשכיר את המצב ותבקש לנסח מחדש את הסעיף הרלוונטי כך שתלונות סתמיות לא יגררו הוצאת הכלב מהדירה.
דילוג לתוכן