פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום שכן בגין בניית קיר משותף
השכן מימיני עדיין לא התחיל לבנות וככל הנראה רכש את המגרש שלו להשקעה. ( מתכנן למכור את המגרש).
האם, ע"פ חוק אני רשאית לדרוש תשלום בגין החומה המשותפת שבניתי למרות שהוא לא התחייל בבניית ביתו?
תודה.
תשלום שכן בגין בניית קיר משותף
בעיקרון, אם השכן נהנה מהגדר שהיא משותפת את יכולה לדרוש תשלום שהרי מדובר בגדר אשר תשמש אותו בעתיד ונמצאת קרקע משותפת לשניכם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות מועד בית
אני יושבת ראש ועד הבית של הבניין שבו אני מתגוררת.
מזה זמן רב שאני מעוניינת להתפטר מתפקידי אך אף דייר אחר לא מעוניין להחליף אותי.
האם אני יכולה להתפטר בכל זאת?
ובמידה ואני מתפטרת ואף דייר לא מעוניין להחליף אותי אני צריכה להיות זו שתפנה למפקחת על המקרקעין לחייב את הדיירים לשכור חברת אחזקה חיצונית?
תודה מראש
האם ועד הבית יכול להתפטר מבלי שנבחר לו מחליף?
את יכולה להתפטר גם אם אין דייר אשר מעוניין להחליף אותך, אך בטרם תעשי זאת עליך לפנות למפקחת על המקרקעין על מנת שתמנה חברת ניהול חיצונית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התניית העברת זכויות בחברה המשכנת
על אף העובדה שהחברה המשכנת קיבלה את מלוא המסמכים לצורך העברת בעלות, היא מתנה את ביצוע ההעברה בחתימה על מסמך לפיו הננו מוותרים על כל השטחים המשותפים וזכויות הבניה לטובת החברה המשכנת. האם הדבר חוקי?
התניית העברת זכויות בחברה המשכנת
יש לעיין במסמך עליו אתה מתבקש לחתום על מנת לענות על שאלתך.
כמו כן, יש לבדוק את הסכם רכישת הדירה.
האם ההתניה של החברה המשכנת עומדת בקנה אחד עם תיאור הדירה שרכשת? מה צוין בהסכם הרכישה לעניין השטחים המשותפים וזכויות הבניה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח קרקע
אילו ניכויים ניתנים לקיזוז מתשלום מס השבח?
ראה את רשימת הניכויים המותרים ממס השבח המופיעים בסעיף 39 לחוק מיסוי מקרקעין בקובץ המצורף.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון רישום צו בית משותף
בתיקון צו רישום בית משותף יש להגיש את הסכמת כלל הדיירים בבית ולמיטב הבנתי גם במקרה של משכנתא את הבנק המלווה .
האם דרושות עוד הסכמות של בעלי זכויות נוספים ומי הם יכולים להיות?
כמו כן את אישורי המיסים היכן ניתן לקבל ואיזה אישורים צריך?
כיצד ממתבצע תיקון צו רישום הבית המשותף?
אני מציעה לך לקרוא היטב את הנחיות משרד המשפטים לתיקון צו רישום הבית המשותף בקובץ המצורף.
בהנחיות תמצאי מידע גם בנוגע לאישורי המיסים (אותם מקבלים במשרדי מיסוי מקרקעין)
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי טיפול מופרזים
סבתי רכשה בשנת 1998 דירה מקבלן. הפרוייקט כבר נרשם בטאבו, אך זכויותיה אינן מופיעות בנסח. פניתי בשם סבתי לחברה משכנת, לרישום הזכויות בטאבו, והפנו אותנו לעו"ד כלשהו שדורש סכום דמיוני של 3,000 ש"ח+מע"מ עבור רישום הזכויות. אמרתי לו שכבר התחלנו לעשות זאת בעצמנו ואנו צריכים הפניה מהחברה למינהל (רמ"י?). הוא כמובן סירב ואמר שהם מטפלים בכך והסבתא צריכה לשלם על כך. שאלתי אותו האם מדובר בחוב על הרישום הראשוני בטאבו (בית משותף?), ואם כן, אז שיפרט כמה החוב והיא תשלם כמובן, אך את ההפניה- שישלח לנו. הוא מתעקש שרק הם מבצעים את הרישום. האם הוא יכול לכפות עליי לבצע את הרישום דרכו?
אודה לעצתכם המשכילה.
תשלום בעד רישום בית משותף
לעיתים נהוג לקבוע בהסכמי מכר כי בעד ביצוע רישום הבית המשותף (דהיינו רישום זכויות הרוכש בטאבו) ישלם הרוכש סכום מסוים בתוספת לתמורה. יש לבדוק האם גם בהסכם המכר עליו חתמה סבתך מופיע סעיף מעין זה.
אם כן וסבתך שילמה סכום זה, איני מבינה בגין מה מבקש העו"ד סכום כסף נוסף.
ככל שיש לך את כל המסמכים הנחוצים לרישום הזכויות על שם סבתך, לטעמי אינך חייבת להיעזר באותו עו"ד להשלמת הרישום, אולם, יש לעיין בנסח הטאבו והמסמכים שברשותך על מנת להבין מהו סטטוס הרישום.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת זכויות בדירה עקב גירושין ומס רכוש
רכישת חלקו של גרוש בדירה
סעיף 4 א לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי "העברת זכויות בזכות במקרקעין או בזכות באיגוד מקרקעין, הנעשית על פי פסק דין שניתן אגב הליכי גירושין, לא יראוה כמכירה או כפעולה באיגוד לעניין חוק זה".
לפיכך, ככל שההעברה הינה פעולה מכוח פסק דין שניתן אגב הליכי גירושין- הינך פטורה מתשלום מס רכישה.
יחד עם זאת, אינני רואה צורך להשתמש בסעיף זה שכן ממילא התשלום למס רכישה הינו 0 ש"ח, וזאת לאור העובדה שאין בבעלותך דירת מגורים נוספת (מעל 1/3 דירה מהווה דירת מגורים לצורכי מס רכישה), ומדרגות מס הרכישה עבור דירה בשווי 1,275,000 ש" הינן ממילא 0%.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור דירה יחידה
אני עו"ד צעירה שכרגע מטפלת בעסקת מכר ומעוניינת להשתמש בפטור ממס שבח לדירה יחידה.
שאלתי היא, האם התנאי שהדירה ברשות הבעל 18 חודשים לפחות, מתחילה להחשב מהיום שחתם על הסכם הרכישה או מהיום שקיבל חזרה בדירה?
ובנוסף, האם בתוך 18 החודשים נחשבת גם תקופה של שיפוץ שלא גרו בדירה?
המון תודה.
פטור ממס שבח דירה יחידה
המועד הרלוונטי לתקופת 18 החודשים הוא מועד חתימת הסכם המכר.
תקופה של שיפוץ אינה רלוונטית.
תכלית ההוראה היא למנוע מצב שבו אנשים ירכשו דירות ומיד ימכרו אותם. הפטור נועד לרוכשים שמעוניינים לגור בדירה ו"להשתדרג" אחרי תקופה של 18 חודשים לפחות.
הדרך למנוע מצב של רוכשי דירות ש"עוסקים" במכירה ורכישה ונהנים מפטור ממס שבח הוא על ידי הגבלת התקופה ל- 18 חודשים לפחות מיום חתימת הסכם המכר, שבמהלכן לא נמכרה דירה אחרת בפטור.
שיהיה בהצלחה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך
בעלי ראה דירה חדשה דרך מתווך לפני כארבעה חודשים. הוא לא אהב את הדירה, ואף המתווך אמר שיברר כמה דברים ולא טרח לחזור אליו.
לפני מספר ימים ראיתי מודעה של היזם שאחכ הסתבר שזו אותה הדירה. הלכנו לראות את הדירה, הפעם אני בעלי ואמי והפעם מצא חן בעינינו.
הבנתי שהמתווך צריך להיות גורם יעיל בעסקה. אמנם הוא הראה לו את הדירה, אך עכשיו הגענו דרך היזם והמתווך כבר לא מפרסם אותו. עצם העניין שהוא לא טרח לחזור טלפונית לבעלי. האם הוא היה הגורם היעיל בהתחשב בנסיבות? יש לציין שהדירה כבר זמן רב מפורסמת ובנוסף, היה שלט עליה של משרד תיווך אחר עוד זמן רב לפני כן (כלומר, כל אחר יכול היה לדעת על קיום הנכס)?
תודה,
ש
מתווך כגורם יעיל בעסקה
סעיף 14 לחוק המתווכים במקרקעין התשנ"ו-1996מפרט את התנאים לפיהם זכאי אדם לדמי תיווך בגין עסקת תיווך, כדלהלן
(א) הוא היה בעל רשיון לפי חוק זה בעת שעסק בתיווך או שחל עליו, באותה עת, פטור זמני בהתאם לאמור בסעיף 20;
(ב)הוא מילא אחר הוראות סעיף 9;
(ג)הוא היה הגורם היעיל שהביא להתקשרות הצדדים בהסכם מחייב.
מקרה דומה נדון בבית משפט השלום בתל אביב (ת"א 31480/04 אלימלך נ' שמעונוב, ניתן ביום 18.6.06) בו הראה המתווך דירה והרוכשים רכשו אותה כעבור חצי שנה, ואף במחיר קצת יותר נמוך.
בית המשפט קבע כי הביטוי "גורם יעיל" הוא בבחינת "ריקמה פתוחה" שיש ליצוק בה תכנים מעשיים ותלויי נסיבות, וכי אין זה נכון לקבוע באופן גורף כי הצגת הדירה בפני רוכש וסיור בה בלווית מתווך די בהם תמיד וללא קשר ליתר הנסיבות כדי לזכות את המתווך בשכרו.
יחד עם זאת, יש לשים לב שכשמדובר בתיווך בעסקי מקרקעין הכלל המנחה הוא שהמתווך זוכה בדמי-תיווך כשבעקבות פעילותו התקשרו המוכר והקונה בהסכם ביניהם. ההדגשה אינה על ריבוי הפעולות האפשריות והשונות, ואף לא על טבען, אלא על יעילותה של הפעילות.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טרחה בתביעת ליקויי בניה
כמה מתוך זה נקבל חזרה בסוף ההליך? האם מתחשבים בהסכם שכר הטרחה שחתמנו עם עורך הדין?
ומה קורה כשיש פשרה לגבי שכר הטרחה והוצאות המשפט?
ומה קורה כשהתביעה נדחית או הופכת לקטנה?
שכר טרחת עורך דין
כל עורך דין רשאי לתמחר את התיק בהתאם לראות עיניו.
מדובר בטווח רחב.
באפשרותך לפנות למספר עורכי דין על מנת לקבל הצעות מחיר.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בניה
הייתי רוצה בבקשה לשאול לגבי זכויות בניה.
לאן זכויות הבניה קשורות ומניין הן נגזרות? האם מהקרקע? האם מהגג? למי הן שייכות בתחילה?
אשמח לקבל הפניה לחומר כתוב בנושא או ספרות שניתן לקנות.
תודה
זכויות בניה
זכויות הבניה הינם נכס שהינו בבעלות משותפת, אף על פי שאינו חלק מן הרכוש המשותף.
הזכויות הללו נובעות מהבעלות בקרקע, וכיון שהקרקע עליה ניצב בית משותף שייכת במשותף לדיירים, אף זכויות הבניה עליה שייכות להם במשותף.
ישנה פסיקה נרחבת בעניין זה.
כמו כן, באפשרותך לפנות להוצאות לאור משפטיות על מנת לרכוש ספרות רלוונטית בנושא.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייעוד של קטע דרך
בעבר השכנים היו יכנסים עם האוטו לתוך החצר שלהם ומחנים שם אך היום ידוע לי כי הרחוב נחשב למדרחוב ומותרת בו תנועת הולכי רגל בלבד.
ברצוני לשאול היכן ניתן לראות את ייעוד קטע הדרך-האם זה כביש, מעבר או מדרחוב?
ניסיתי לבדוק בתבע אבל מצאתי תשובות רק לגבי הבניינים ולא לגבי קטע הדרך.
אודה לעזרתכם
ייעוד של קטע דרך
יש לבדוק בתב"ע את ייעוד קטע הדרך.
ייתכן שיש כמה תב"עות שחלות על האזור, וכן שיש תוכנית מפורטת שמתייחסת לכך.
ניתן לבדוק גם בתיק הבניין שם תמצאי אן הוגשו בקשות לשינוי ייעוד.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טרחה של עו"ד של הקבלן
תשלום שכר טרחת עורך הדין של הקבלן
לאור העובדה שהתקנות הנוגעות לתשלום שכר טרחה של עורך הדין של הקבלן נכנסו לתוקף, המועד הקובע הוא מועד חתימת ההסכם, שכן מסמך הרכישה אינו מהווה הסכם מכר.
לפיכך- התשלום יהיה בסך של 0.5% ממחיר הדירה או 5,000 ש"ח+ מע"מ- הנמוך מבניהם, על פי התקנות.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות חנות שאין לא היתר בנייה
אני שוכר מחסן שנבנה ללא היתר בבניהה קלה וצורף לקראוון של בית כנסת. אני מפעיל בו קיוסק. אחרי שנה פנה אלי המועצה בטענה שאני נמצה בשטח חו'ם שהוא אסור לעסקים ועלי לפנות מיידית. אחרי שבוע קיבלתי התראה בכתב שיש להרוס את המבנה תוך 14 יוםמשום שאין לו היתר ואמר הפקח שאקבל עוד התראה של 14 יום ואח'כ יתחילו תהליך משפטי. אבל אחרי ההתראה ראשונה בא אלי ממונה על חפיקוח ואמר שלא יהיה עוד התראה אלא שאם לא נארס המבנה תוך כמה ימים יתבעו אותי ואקבל קנס גדול מאוד עם רישום פלילי.
אני רוצה לדעת מה הזכויות שלי אחרי שאני רק שוכר ולא בעל המבנה ואם כדאי להשאר ולבקש פיצויים בבית משפט הועיל ויש לי חוזה ל3 שנים עם הבית הכנסת, ויהיה לי הרבה הפסדים אם אני סוגר עכשיו ואין מקום אחר להעביר את החנות.
בבקשה תענו מהר משום שאני צריך להחזיר תשובה למועצה ביום ראשון ה11 לחודש.
תודה
שימוש במחסן ללא היתר
גם משתמש במקרקעין ללא היתר עובר עבירה לפי סעיף 204(א) לחוק התכנון והבנייה וקיימות סנקציות פליליות נגדו.
לפיכך- עליך לקיים את הצו. ככל שלא תעשה זאת- אתה חשוף להגשת כתב אישום נגדך.
ככל שנגרמים לך נזקים כספיים בשל הפינוי- באפשרותך להגיש תביעה כספית נגד הבעלים.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון בדירה מושכרת
תיקון נזילות
דמי השכירות משולמים עבור דירה שראויה למגורים.
ככל שיש ליקוי שמונע מגורים סבירים בדירה- מדובר בהפרה יסודית של המשכיר, ולכן ניתן לבטל את ההסכם.
יחד עם זאת, לא ראיתי את הסכם השכירות ואת הוראותיו הספציפיות, ולכן אני ממליצה לכם לפנות לעורך דין על מנת שיעניק לכם ייעוץ פרטני.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיווך בבניין מגורים חדש
לצערי אני חתום על הטופס שלו והדירה בשלבי רכישה שלנו.
האם אני חייב לו דמי תיווך? האם יש לו עילה לתבוע?
חבות בתשלום למתווך
שלום רב
החבות בתשלום חלה גם אם הדירה פורסמה לציבור הרחב, אלא אם כן הבהרת במפורש למתווך כי אינך מעוניין שיראה לך דירות שמפורסמות לציבור או שהמתווך הציג בפניך מצג שווא כי מדובר בדירה בבלעדיות שלו
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה של קרקע
שאלתי , האם אני חייבת בתשלום מס שבח, כאשר אני מעבירה לבתי במתנה 2 קרקעות שונות, באותו מועד?
רוב תודות.
העברת קרקעות
שלום רב,
נא פרטי האם מדובר בקרקע או בדירת מגורים
וכן האם יש ברשותך דירה בארץ בה את מתגוררת
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היכנסו
מכירת דירה מאח ואחוצו
אני גרה בדירה קטנה הרשומה עלשם אח שלי שגר בדירה יותר גדולה הרשומה על שמי.
הוא רוצה לבקש משכנתא כדי לקנות דירה אחרת , איך אנחנו יכולים לעשות כדי שכל אחד יעביר הדירה שהוא גר בה על השם שלו ? האם חייבים לשלם מס שבח ומס רכישה ??
תודה
חדשות הנדלן
שלום רב,
באתר שלנו בכלל ובפורום שלנו בפרט - ניתנת לך אינפורמציה אודות סוגיות משפטיות . אם ברצונך להתעדכן אודות נדלן בכלל ניתן להיכנס לאתרים הכלכלים המובילים שבכל אחד מהם יש מדור נדלן מכובד
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול רישום בטאבו של הלוואה שצורפה לדירה בלי ידעתי
ביטול רישום בטאבו
שלום רב
שאלותיך הרבות מורכבות ודומני כי יריעת פורום זה להכילן
יש צורך בבירור עובדתי מעמיק ועליך לפנות ליעוץ פרטני
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי,
מנהל הפורום
שכר טרחת עו"ד של הקבלן שהרוכש משלם
האם על הקבלן להחזיר לי שכר טרחה בעקבות התיקון לחוק
שלום רב,
לצערי, החקיקה חלה מכאן ולהבא ולא על עסקאות שכבר בוצעו, ולפיכך אינך זכאי להחזר כלשהו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניית גן ילדים והשגת גדר בסמוך לבניין פרטי
אני מתגוררת בבניין משותף שבסמוך לו יש קרקע המיועדת לבניית גן ילדים ע"י העירייה.
לאחרונה קיבלנו מכתב בו מודיעה לנו העירייה כי הגדר שלנו נמצאת על החלקה הנ"ל. העירייה מגדירה חלקה זו כשב"צ (שטח בנייני ציבור). קיבלנו הודעה במכתב כי יש לנו שבוע להרוס את הגדר. יצויין כי הבניין שלנו הוא בניין בן 30 שנה, ואם בוצעה השגת גדר הדבר לא נעשה על ידינו הדיירים.
שאלתי:
1. מה עושים לעניין הגדר? המשמעות היא שיבנו לנו גדר חדשה אולם יקטינו את המעבר (כניסה לחניון)
2. לנו וגם לבניין הסמוך התנגדות רבה לבניית גן הפרטי. יש לכך משמעויות רבות מבחינת הזכויות שלנו. יש פגיעה רבה בחניית הרחוב (מדובר ברחוב חד סיטרי צר מאד), רעש והמולה וכאמור, הקטנה משמעותית של החניה בעקבות הריסת הגדר.
נשמח לקבל תשובות
גדר הבית המשותף ממוקמת בשטח הציבורי
שאלתך , וליתר דיוק - התשובה לה מורכבת ונעוצה בהכרה לעומק של מלוא העובדות כאשר לכל נסיבה יש חשיבות
מציע שנציגות הבית המשותף תפנה ליעוץ פרטני הפני עורך דין הבקיא בתחום
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי,
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנית דירה
מהם הבטחונות הניתנים לי ברכישת דירת יד שניה?
ראשית, את מבטיחה את עצמך על ידי החוזה אשר מעגן בתוכו את התחייבויות הצדדים וביניהן את התחייבות המוכר למסור לך את הדירה במועד שיקבע ביניכם.
שנית, על ידי הערת אזהרה שנרשמת בטאבו לטובתך.
שלישית, דאגי כי יוותר חלק משמעותי מהתמורה לתשלום האחרון אשר ישולם על ידך כנגד מסירת החזקה בדירה.
רביעית, במקרים מסוימים ניתן גם לרשום משכון ברשם המשכונות על הדירה לטובתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת כתב הגנה לתביעה מטעם ועד הבית
אני משכיר דירה בתל אביב שבה וד הבית מנוהל על ידי חברה בשם איזי האוס.
הדייר משלם להם בהעברות לחשבון כל חצי שנה לחצי השנה האחרונה.
משום מה באיזשהו שלב ולמרות שיש לי קבלות על ההעברות הם החלו לצבור לו חוב כאילו לא שילם.
החוב הצטבר, יחד עם עוד תשלום לאיטום גג שהייתי אמור לשלם אבל לא קיבלתי הודעה עליו (השאירו בתיבה מכתב לתשלום אך על שם אמא שלי שהיתה פעם בעלת הדירה עוד לפני שנכנסו לתפקיד).
לפני כשלושה שבועות הם הגישו תביעה. התקשרתי ודיברתי עם העורך דין שמטפל בתיק והוא אמר לי "אם תשלח קבלות לא תהיה בעיה להסיר את התביעה" וגם הסביר לי שהם לא מחוייבים להודיע לי על תשלומים אלא רק לשים מכתב בתיבה ולתלות מודעה בכניסה לבית, ושאני הייתי אמור לעדכן אותם שאני בעל הדירה ולא אמא שלי (למרות שאני בעל הדירה עוד מלפני שנכנסו לתפקיד).
הדייר פקסס לו את הקבלות, הוא טען שלא קיבל חלק, מרח אותי ולא ענה לטלפונים ובסוף ענה ואמר שבאמת יש את הקבלות אבל נשאר חוב יולי עד דצמבר (שאותו הדייר משלם בינואר אחורה), והחוב של האיטום גג, ושאם אני רוצה שיסירו את התביעה צריך גם לשלם הוצאות משפט של 1300 שח.
כמובן שהתגובה שלי היתה שאבוא למשפט ועכשיו אני צריך לכתוב כתב הגנה.
דיברתי גם עם נציגה מחברת איזי האוס, והיא סירבה לוותר על תשלום הוצאות המשפט, למרות שבעצם מעולם לא קיבלתי שום פניה מהם על החוב מלבד התביעה שהתקבלה כרעם ביום בהיר.
אז השאלות שלי בעצם הן:
1. מה לכתוב בכתב הגנה? ברור שאצרף קבלות וכו ואציין שלא קיבלתי הודעה או טלפון על החוב, יש עוד משהו שכדאי לכתוב?
2. אני אמור להגיש את הכתב הגנה 30 יום מקבלת התביעה, שזה יום שישי. מה אני עושה אם יש שלג (אני גר בירושלים)? אפשר לבקש הארכה? או פשוט לבוא עם כתב התביעה למשפט? (הוא ביום שני הבא בבית משפט למקרקעין).
3. האם יש טעם להגיש תביעת נגד על עוגמת נפש, חופש מהעבודה וכו כבר לפני המשפט או שאפשר גם אחרי? מה עדיף?
4. האם צריך עורך דין או שאין טעם? והאם באמת צריך לבוא למשפט או מספיק כתב הגנה מנומק היטב?
תודה!
חברת הניהול תבעה אותי. מה כותבים בכתב ההגנה?
פנייתך מתאימה יותר לייעוץ פרטני היות והיא כוללת סוגיה מורכבת המצריכה עיון מעמיק בפרטי המקרה על ידי עו"ד.
אולם, בקצירת האומר:
1. בכתב ההגנה עליך להציג את עובדות המקרה כפי שידועות לך, לצרף כל אסמכתאות הקיימות בידך ולהכחיש את הפרטים שאינם נכונים כפי שנכתבו בכתב התביעה.
2. כדאי להגיש כבר מחר בקשה לבית המשפט להארכת המועד להגשת כתב הגנה. נסה לבקש מראש את הסכמת התובע. ככל שהסכים, ציין זאת בבקשה.
3. אפשר באותו מועד להגיש תביעה שכנגד, או תביעה נפרדת בשלב מאוחר יותר. בכל מקרה כדאי לתאר בכתב ההגנה את עוגמת הנפש וההוצאות שנגרמו לך.
4. אתה יכול להגיש כתב הגנה לבד ללא עו"ד, אך לטעמי עדיף כי תהיה מיוצג. לשיקולך. פרט לכך, יש להגיע לדיון ככל שנקבע.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה לעולה חדש
אני תושב חוץ גר בחול, נכון להיום מעוניין לקנות דירה בארץ.
ב04.2015 עולה ארצה למגורים קבע, יש לאשרה לעלייה.
האם נכון להיום במעמד חתימה על ההסכם אני זכאי בפטור ממס רכישה בדירת מגורים כדירה יחידה.אין לי נכסים בארץ. רק דירה זו שמעוניין לקנות במטרה כשאבוא ארצה אהיה לי דירה.
האם ניתנת הנחה במס רכישה לעולה חדש?
תקנה 12 לתקנות מס הרכישה קובעת כדלקמן:
עולה חדש ייחשב ככזה:
מי שנכנס לישראל אחרי יום ד' באדר התשכ"ג (28 בפברואר 1963) ובידו אחת מאלה:
(א) אשרת עולה לפי סעיף 2 לחוק השבות, התש"י-1950 (להלן - חוק השבות);
(ב) תעודת עולה לפי סעיף 3 לחוק השבות;
(ג) אשרה או רשיון לישיבת ארעי מסוג א1 (עולה בכח) לפי תקנה 6(א) לתקנות הכניסה לישראל, התשל"ד-1974;
מכירת זכות במקרקעין לעולה תהא חייבת במס רכישה על חלק השווי שעד 1,463,035 שקלים חדשים בשיעור של 0.5% ועל חלק השווי העולה על סכום כאמור בשיעור של 5%, ובלבד שרכש אותה העולה תוך תקופה המתחילה שנה אחת לפני שנכנס לישראל,לראשונה ומסתיימת שבע שנים לאחר כניסתו כאמור.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שומה עצמית – מס עיזבון
לצורך חישוב מס שבח אני נדרש להמציא שומת מס עיזבון (הואיל והמוכר נפטר לפני מרץ 1981).
כיצד אוכל לקבלה ?
היכן ניתן לקבלן שומת מס עזבון?
לטעמי עליך לפנות לגנזך המדינה ולבדוק האם קיימים שם תיקי מס עזבון ישנים.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





