פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

פיצול בית פרטי לשם מחיה עם המשפחה

ליאור 31/01/15
שלום רב.

אני ואשתי חושבים לרכוש עם הוריה בית פרטי ולחלק אותו ליחידה נפרדת בה יגורו ההורים.

החלוקה תעשה באופן שיאפשר פרטיות מוחלטת - בניית קיר מפריד וכניסה נפרדת.

השאלה שלי היא האם ניתן לקבל על כך אישור באופן שהבית יירשם כשתי יחידות נפרדות כך שבמקרה הצורך אחד הצדדים יוכל למכור את חלקו בעתיד?

רישום בית משותף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/02/15
שלום,



לשאלתך יש שני היבטים שונים:



1. ההיבט התכנוני- יש לבקש היתר מהעירייה לחלוקת הבית לשתי יחידות נפרדות.

2. ההיבט הרישומי- לאחר ביצוע בפועל של החלוקה, ניתן להגיש בקשה למפקח על רישום מקרקעין לרישום בית משותף ולרישום שתי היחידות כתתי חלקות נפרדות. כמו כן, אופציה נוספת היא להכין הסכם שיתוף בניכם לבין ההורים ולרשום אותו בלשכת רישום מקרקעין.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס רכישה – דירה משותפת

מרק 30/01/15
שלום רב,

יש ברשותי דירה אחת ולאחותי אין.אני ואחותי מעוניינים לרכוש דירה משותפת.

מספר שאלות

א.אם נרכוש דירה משותפת וחוזה תהיה חלוקה 95% בעלת אחותי ו 5% בעלותי - האם אשלם מס רכישה?

ב.מה הגובה של משכנתא שנוכל לקבל ואיך היא תחולק?תודה

מס רכישה- רכישת דירה נוספת

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/02/15
שלום,



אני מניחה שגם את וגם אחותך מעל גיל 18, ולכן אתן לא תא משפחתי אחד, לפי חוק מיסוי מקרקעין, ולפיכך ניתן להפריד בין מדרגות המס החלות על חלקך לבין מדרגות המס החלות על אחותך.

ככל שבבעלותך דירה נוספת, את תשלמי מס רכישה בגובה של 5% על חלקך, לפי מדרגות מס רכישה של דירה שאינה יחידה.



אחותך תוכל לנצל את המדרגות הנמוכות של מס רכישה עבור דירה יחידה, על חלקה בדירה.



בנקים מעניקים עד 50% מימון לדירה שאינה דירה יחידה ועד 75% מימון לדירה יחידה.

אני מציעה לך לפנות לבנק על מנת לבדוק עניין זה באופן פרטני.



בנוסף, אחוזי המימון נגזרים מחוות דעת של שמאי מטעם הבנק.



אשמח לעמוד לרשותך בכל עניין נוסף.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכרז

שני 29/01/15
ברצוני לגשת למכרז מקרקעי ישראל אשר מיועד בעדיפות ראשונה למחוסרי דיור. שאלתי היא: אני רכשתי דירה מקבלן לפני שנה וחצי בערך ואמור להכנס בחודש הקרוב. האם אני עדיין נחשב מחוסר דיור? האם הרישום במנהל מקרקעי ישראל עדין לא יירשם אלא רק זמן מה אחרי שנכנס לדירה? האם זה משנה בכלל?? (בשביל המכרז צריך להוציא אישור ממנהל מקרקעי ישראל שאנו מחוסרי דיור). תודה.

מי נחשב מחוסר דיור

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב

נראה לי שהתשובה לשאלתך נמצאת בגוף השאלה -

אם רכשת דירה מקבלן אינך נחשב ל "מחוסר דיור" ואין חשיבות היכן הדירה רשומה או תירשם



בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנית מרפסת

ניקי 29/01/15
שלום, אושר לנו בבנין לבצע הרחבת מרפסות ובנית מרפסות למי שמעוניין . עד קומה 6 בבנין אצלינו לחלק מהדיירים יש מרפסות ולחלק אין , גם יש כאלו שיש להם רק מרפסת צדדית או רק מרפסת חזיתית. ואילו מקומה 6 ואילך המרפסות הן רק חזיתית שאותן מרחיבים בלבד. שאלתי היא: אני בקומה נמוכה עם מרפסת חזיתית , השכן מתחתי שקיימת לו מרפסת צדדית בנה מרפסת נוספת חזיתית , כאשר ראיתי זאת ולי יש מרפסת חזיתית בקשתי לבנות גם מרפסת צדדית שזה דבר אשר אינו חריג וממש זהה לשכן מלמטה, בבדיקה מול קבלן הבנין (אשר קבל את האישורים של הבנין לבניה זו ) אמר שזה חלק מהאישורים ואפשרי לביצוע ואכן החלו לבנות לי את המרפסת כאשר בצעו כחצי עבודה החלה התנגדות מצד הוועד שתוספת מרפסת זו אינה חלק מאישור הבנין (מה שלי נאמר אחרת מהקבלן) , ועצרו את הבניה עד שפרקו סופית כיון שנטען שצריך היתר נוסף לבניה זו והיא לא חלק מהאישור הכללי . אני שלמתי לקבלן כ-5000 ש"ח כאשר החלו לבנות את המרפסת וכיום כפי שרשמתי אין אישור לכך ,הקבלן לא מוכן להחזיר לי את הכסף כיון שטוען שבזבז ימי עבודה על הבניה אפילו שפרקו אותה בסוף , אני עניתי שהוא הטעה אותי , אני עם עוגמת הנפש על ך שבסוף אין לי מרפסת, שאלתי היא איך אני מתקדמת על מנת לקבל את הכסף שלי בחזרה . אודה לכם מאוד ...

תשלום לקבלן בגין בניית מרפסת ללא היתר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות מעל 10 שנים

אסנת 29/01/15
אבקש לברר האם שכירות שמתחדשת כל שנה באופן מסודר באמצעות נספח הארכה בכתב לחוזה שכירות אשר נחתם ע"י 2 הצדדים ,מזה כ-9 שנים, ובה מופיע במפורש כי השוכר לא יוכל לטעון לדיירות מוגנת,מעמידה אותי כמשכיר בבעיה אם אחדש לשנה נוספת את חוזה השכירות כך שיהיה מדובר בשכירות של מעל 10 שנים??????

שכירות ארוכה ודיירות מוגנת

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב



אין במשך השכירות כדי להפוך אותה משכירות בלתי מוגנת לשכירות מוגנת. עליך לוודא רק שבחוזה מופיעים סעיפים מקובלים השוללים תחולת דיירות מוגנת



בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מי שמוכר חלק מאדמה בבניין משותף חייב לשלם מס?

מני 29/01/15
שלום.

אני מתגורר בבנין משותף כש- 50% מהקרקע רשומה על שמי בטאבו.

הוצע לי למכור חלק מהשטח ואני מבקש לדעת האם מכירת חלק משטח מגרש מחייבת במיסים.



תודה

מכירת חלק מהרכוש המוצמד

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב

אכן  מכירת חלק מזכויתיך בבית המשותף - יחובו במס שבח ובמס רכישה.

לתשומך לבך אינך יכול למכור חלק מדירה[ אולם ניתן להעביר זכויות בשטח המוצמד אליך כדין לבעל דירה אחר

בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא ירושה של בית ופרוייקט פינוי בינוי

שרונה 29/01/15
אבא של בעלי גר בדירה בת 4 חדרים ישנה ביחד עם אישתו השנייה. (אמא של בעלי נפטרה לפני כ 12 שנה ).כל שורת הבתים שם עומדים בפני פרוייקט של פינוי בינוי.(עומדים לבנות בניינים חדשים באזור ).הבנו שלפי החוק אנחנו זכאים ל 1/8 מהדירה הישנה.בעלי מצא מסמכי טאבו המעידים על כך שיש לנו חלק זה בדירה.האם לפני שאנחנו חותמים לקבלן על הפרוייקט של פינוי בינוי.אנחנו צריכים עו"ד כדי שלא יהיה מצב שאביו ואישתו השנייה לא יירצו לתת לבעלי את החלק שלו? כלומר :האם מסמך מטאבו זה מספיק? והשאלה השנייה האם אנחנו יכולים לחתום לקבלן בינתיים על התוכנית והמסמכים של הפרוייקט ? (בעלי חושב שאפשר בינתיים לחתום ובשלב זה לא צריך עו"ד).אציין רק שלבעלי יש גם אחות יורשת שגם יורשת 1/8.כמובן שהמטרה היא למכור את הדירה החדשה שתיבנה ולחלק את הכסף.תודה מראש.שרונה.

ירושה תמא 38 ומה שביניהם

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב

לא ניתן להשיב על שאלתך ללא בחינה של המסמכים ובדיקה פרטנית של המקרה . עליכם להיוועץ בענין עם עורך דין המתמחה בתחום

 בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקע

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כח

אורטל 29/01/15
שלום רב

 

אני מעוניינת להכין ייפוי כח לחבר שיוכל לגשת לעירייה ולצלם את תיק הנכס שלי.



האם חלה עליי חובה לגשת לעו"ד לאמת חתימה על גבי ייפוי הכח?



והיכן אוכל למצוא דוגמא לייפוי כח כזה?



תודה רבה

יפוי כח לצורך צילום מסמכי העיריה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
ככלל  כדי שליפוי כח כזה יהיה תוקף עליו להיות יפוי כח נוטריוני ולכן יש לגשת לנוטריון (בהנחה שהחבר אינו עורך דין ואז מספיק יפוי כח רגיל)

עם זאת באופן פרקטי  מציע לך לנסות ולשלוח את החבר עם יפוי כח שייעשה על ידך בלבד ללא אימות חתימה בפני עורך דין

יש עיריות שמסתפקות בכך

בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביוב ציבורי בגינה פרטית

ורד 29/01/15
שלום רב,

אנחנו גרים בדירת גן בת 15 שנה לערך. בבניין 9 דיירים.

בגינה שלנו עובר צינור הביוב של הבניין.

הגינה נמצאת מעל מפלס הרחוב ומעוגנת בקיר תמך. לטענת ועד הבית, קבלן הבנין לא יצק בטון מתחת לגינה ולפיכך ישנה רטיבות בקיר התמך ובגג חדר האשפה הנמצאים מתחת לגינה.

בנוסף, צינור הביוב העובר בגינה שוקע וחוליותיו נפרדות. כתוצאה מכך, ישנה נזילה של ביוב (כיורים) לגינה וסתימות קרקע בביוב.

האם חובת ועד הבית להשתתף בתיקון הביוב?

לטענתם, מאחר והגינה אינה עם יציקת בטון, וזה הגורם לבעיות, תיקון הביוב יחול כולו עלינו

האם אנו חייבים ביציקת הבטון בגינה על חשבוננו?

מי אחראי לתיקון נזקי הביוב

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב



הביוב מהווה רכוש משותף בהנחה שהוא משרת את כלל הדירות ולפיכך התיקון צריך להיעשות באחריות כלל בעלי הדירות. ודאי גם תמצאי בחוזה סעיף המחייב אותך כבעלת דירת גן לאפשר גישה למתקני הביוב לצורך תיקונו

טענה ככל שתעלה כי הנזק לביוב נגרם באחריותך בשל אי איטום הגינה אינה טענה פשוטה מצד הועד ומחייבת הוכחה וכן חבות שלך לאטום את הגינה כדי למנוע נזקים לביוב להבדיל מזקים-לגינה עצמה ואיני סבור כי קיימת חבות כזו.

בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעת סיום חוזה שכירות לפני סיום החוזה שנקבע מראש

ענבל 29/01/15
בעקבות חילוקיי דעות ביננו
לבין בעל הדירה בעל הדירה הודיע על סיום חוזה השכירות טרם הגיע מועד
סיומו.
מצ"ב בזה סעיף בחוזה ומכתב שהתקבל מהשוכר על סיום חוזה.



1. אם יפנה השוכר את הדירה לפני תום התקופה הקצובה יהא חייב לשלם את דמי השכירות עד סוף התקופה הקצובה ולא יהיה זכאי לקבל מהמשכיר כל סכום מתוך דמי השכירות המוסכמים לעיל עד סוף התקופה הקצובה. 2.למרות האמור לעיל כל אחד מהצדדים יהא רשאי להביא הסכם זה לכלל סיום ובלבד שימסור הודעה מוקדמת מראש ובכתב לצד השני 90 יום קלנדרי  מראש. 

נוסח המכתב שהתקבל על סיום חוזה השכירות:

 

בהתאם לסעיף שמצויין מעלה, מודיע על סיום החוזה תוך מתן הודעה כתובה 90 יום מראש.

התאריך סיום החוזה ומסירת הדירה ותכולתה חזרה הינו 30.04.15.



האם אני אמורה לצאת מהדירה רק בתאריך שצויין או עד התאריך שצויין? במידה ואמצא דירה שמתאימה לצרכיי לפני התאריך שציין האם זה אפשרי עפ"י חוק?

מתי מסתיימת תקופת השכירות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום  רב

לפי המסמכים שצרפת המועד הוא  התאריך שצויין במסמך קיצור תקופת השכירות ולא ניתן לעזוב לפני מבלי לשלם שכירות עד סוף המועד שצוין.



בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה על חוזה

תמר 28/01/15
שלום,

אנחנו מעוניינים ברכישת דירת גן בפרויקט קבלני חדש.

קיבלנו את החוזה ורשום שם הסעיף הבא:



יתכנו משאבות בבורות החלחול בשטחי הגינות בדירות הגן. המשאבות ישמשו את כלל הבניין, יטופלו ויתוחזקו
ע"י כלל הדיירים באמצעות ועד הבית. דיירי דירות הגן מתחייבים במקרה הצורך לאפשר גישה לתיקון ו/או
טיפול במשאבות ובבורות החלחול



הסעיף מפריע לנו שכן לא היינו רוצים שהגינה שלנו תהפוך להיות מרכז למשאבות ביוב של כל הבניין. האם סעיף כזה הוא סטנדרטי בחוזים של דירות גן? האם יש דרך לסייגו?

תודה

התקנת מתקנים משותפים בגינה הצמודה לדירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום תמר

סעיף כזה מקובל. - תנסי לבדוק עם הקבלן האם אפשר למקם את המשאבות בשטח שהוא רכוש משותף ולא בגינה שלך או לחלופין - בגינה שתוצמד לדירת גן אחרת.

אם הדבר אינו אפשרי - מציע שתוסיפי לסעיף את התיקונים הבאים:

א. הגישה תתאפשר בתיאום מראש איתך

ב. בסוף הסעיף ובלבד שועד הבית יהיה אחראי לתיקון כל נזק שייגרם לדיירי הגינות בגין התיקון ואו הטיפול במשאבות וכן להשבת המצב לקדמותו 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיעור שכ"ט

אפרת 28/01/15
מהו שיעור שכר הטרחה המקובל בטיפול בתביעת ליקויי בניה? (אם משתנה - מהו הטווח המקובל?)

שכר טרחה בין ליקויי בניה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב

בתביעות  ליקויי בניה אין שכר טרחה "מקובל" או תעריף  מומלץ ספציפי של לשכת עורכי הדין

מציע שתיקח מספר הצעות מעורכי דין המתמחים בתחום ותלמד זה מקרוב מה שכר הטרחה המקובל



בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקע

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חניה

שני 28/01/15
רכשנו מקבלן דירה חדשה בבנין משותף לרוחב. רכשנו גם חניה. בצד אחד של החניה חניה של דירה אחרת ובצד השני מעבר פתוח לכניסה לדירה. בחרנו את החניה הספציפית הזו כי היה חשוב לנו שיהיה קל לחנות ולפתוח דלתות (יש לנו ילדים קטנים). עקב אילוצי העירייה, הקבלן "דחף" חניה נוספת בצד של המעבר, כך שקשה לנו מאוד לצאת ולהיכנס מהרכב: בצד אחד חניה שצמודה לקיר אז נצמדים אלינו, ובצד שני חנה שצמודה למעבר אז גם נצמדים אלינו. הקבלן טוען כי רוחב החניה שלנו תקני אז הוא בסדר, והוא יכל לשים בצד הפתוח מדרגות וכל דבר. אנו טוענים שהרע מאוד את מצבנו. מי צודק, האם מגיע לנו פיצוי על כך, ומה שיעורו? 

האם שינוי החניה מהווה הפרה של חוזה המכר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב

התשובה לשאלתך נעוצה בהוראות החוזה שחתמתם עליו

כל זאת בהנחה שהוספת החניה הנוספת אכן תואמת את היתר הבניה שהקבלן קיבל.

כמו כן נשאלת השאלה מדוע לאחר שנודעו לקבלן אילוצי העיריה הוא לא הציע לכם את החניה החדשה הקרובה למעבר  והאם הייתה לו חובה לעשות כן אולי כחלק מחובת הקטנת הנזק

בברכה יהודה וישניצקי,

עו"ד מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שוכר שרוצה לעזוב

רינת 28/01/15
יש לי שוכרים שמשכירים את הבית כחודשיים והם מעוניינים לעזוב. הסיבה היא שהבית עם רטיבות ועובש, כנראה בגלל שהקבלן לא ביצע איטום כמו שצריך. אמרתי לו שאני מביאה בעלי מקצוע כדי לטפל בבעיה, הוא גם הביא בעל מקצוע משלו בנושא איטום. מתברר שביצוע העבודה מאוד יקרה וגם תיקח זמן. שבזמן הזה השוכר לא מעוניין להישאר, לטענתו הוא לא מעוניין שהסתובבו לו בעלי מקצוע במהלך היום יום. הוא רוצה לעזוב ושנפצה אותו על עוגמת נפש. אשמח לדעת מה קורה במצב כזה. בחוזה רשום שכל נזק סביר אתקן, אני מעוניינת לתקן, אך הוא לא רוצה להיות בעסק הזה. מה עושים, האם נהוג לפצות במקרה כזה? תודה.

יחסי שוכר משכיר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב



אני מניח שמדובר באותה בעיית איטום מהשאלה הקודמת...

נראה לי כי כאן מדובר בעבודה החורגת מתיקון כל נזק שמפורט בחוזה אלא בתקופה מסויימת בה לא ניתן יהיה לעשות שימוש סביר בדירה בשל העבודות שתבוצענה

אני מציע שתציעי לשוכר תשלום מופחת באופן משמעותי לשוכר בתקופת התיקונים - ואף זאת נזק שתוכלי לתבוע מהקבלן



בברכה 

יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזילות בבית חדש

רינת 28/01/15
יש לי בית בעל 2 קומות באזור ירושלים שקיים כשנתיים +-. בבית גרים שוכרים. במהלך השנתיים היו נזילות שגרמו לעובש ולרטיבות בתוך הבית ולאי-נעימות. בשנה הראשונה (החורף המושלג) פנינו לקבלן, שאמר שאנחנו צריכים לעשות ריצוף בחניה, כיוון שהמים מחלחלים ונכנסים לאזור המטבח, אז עשינו ריצוף והקבלן אטם בצורה קוסמטית בפנים, אבל מתברר שהוא לא פטר את הבעיה.מתברר שיש רטיבות רצינות בתוך הבית ועובש נוראי. פנינו לקבלן ושוב הוא רצה לבוא לבצע תיקון בפנים הבית (קוסמטיקה). הבאתי כמה בעלי מקצוע לאיטום, מתברר שהאיטום צריך להיות מבחוץ ושהקבלן לא עשה כלל איטום כמו שצריך. פנינו לקבלן והוא טוען שאחרי שנתיים אנחנו לא יכולים לבוא אליו בטענות. השאלה הנשאלת כאן היא:מה עושים במקרה כזה? עפ"י בעלי המקצוע, העלות של האיטום היא בסביבות 100,000 ש"ח בגלל שהוא לא אטם כמו שצריך.

הקבלן ימסרב לתקן נזקי רטיבות - מה עושים ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
שלום רב

כדי להשיב על שאלתך יש לעיין בחוזה שנחתם ביניכם ולראות מה תקופת האחריוית שנקבעה בגין תיקון ליקויים ופגמים

בכל מקרה בהיעדר הוראות חוזיות יחול חוק חוזה קבלנות המחייב את הקבלן בתיקון כל פגם תוך זמן סביר מעת שהודע לו על הליקוי וכן מאפשר לך לתקן את הפגם בעצמך ולתבוע את הקבלן בגין נזקיך. האמור הינו בהנחה כמובן שאכן הקבלן ביצע עבודה לקויה כפי שהמומחים שהבאת  סבורים

בהצלחה



בברכה

יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושה

איש 28/01/15
שלום
אנו 3 אחים שקיבלו דירה בירושה.אני מעונין לקנות את הדירה לתת לאחיי את חלקם.
אילו תשלומים וצווים חלים עליי בעקבות זה?
אודה לתשובה.

הסכם חלוקת עזבון - חלוקת דירה בירושה בין האחים

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
 שלום רב

הדרך הטובה ביותר להעביר על שמך את הדירה ולפצות את האחים היא בדרך של עריכת הסכם חלוקת עזבון ואישורו בבית המשפט וזאת בתנאי שנותרו גם כספים או נכסים אחרים של העזבון שניתן לחלק להם.

בהיעדר נכסים אחרים - רכישת שני שליש הדירה על ידך כנגד תשלום לאחים תחוייב במס רכישה מצידך והאחים יהיו פטורים ממס שבח רק אם מדובר היה בדירה יחידה של המוריש והוא היה זכאי בחייו לפטור ממס שבח



בברכה יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גבולות בניין

אבי 28/01/15
שלום 

האם מרפסת קומה שנייה נקראת גבול בניין ?

קומת קרקע אין מרפסת ואין ייסוד!!!

תודה 

האם מרפסת מהווה קו בנין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 01/02/15
ככל שעלה בידי להבין את שאלתך - התשובה היא חיובית



בברכה

יהודה וישניצקי, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניה לא חוקית

אבי 27/01/15
שלום

 בצעתי בניה לא חוקית בחלקה שלי 3 קומות שלד ללא מתאר בתחילת שנת 2013 התברר לאחר שסיימת בניה כי המודד שבצע מדידה לכלונסאות של הבניין וגבולות הבניין הוא עצמו שחתם התכנית של המתאר. לאחר פרסום התכנית הבניין שלי לא היה מסומן בתכנית המודד עצמו לאחר הפרסום כ 5 חודשים ביצע מדיד לבית שלי וסומן להריסה כי הכביש בתוך הבית לאורכו. בנוסף כי אורך הדירה 16 לפי השרטוט שלו , אבל פיזית אורך הבניין הוא 17 כולל מרפסת קומה שנייה ושלישית האם יש רשלנות מצד המודד .

. תודה אבי 

בניה לא חוקית

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/15
פנה לפורום דיני נזיקין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקלטת שיחה עם מתווך

טל 27/01/15
שלום,

אני יודעת שחוקי להקליט שיחות אם המקליט נוכח בפגישה, גם ללא ידיעת שאר המשתתפים.

השאלה שלי היא:  במידה והמתווך נכח בפגישה אותה הקלטתי ,  ואמר בתחילתה שאם אני מקליטה אותה - הוא רוצה לדעת, ולא עניתי לו לשאלתו  - האם הקלטה במקרה כזה היא חוקית ואוכל להשתמש בה כראייה בבית משפט.

תודה

הקלטת שיחה עם מתווך

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
טל שלום,



לטעמי ההקלטה חוקית, אולם, נושא שאלתך אינו נוגע לסוגיה בנדל"ן או מקרקעין ועל כן אני ממליצה לך להפנות את שאלתך גם לפורום בתי משפט באתר.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם מכר עם קבלן – לפני כניסת התיקון לתוקף

הילה כץ 27/01/15
שלום וברכה, 

לפני כשנה וחצי חתמתי עם חברה שהקימה פרויקט של 15 יחידות.

הוסכם בינינו שאני אטפל בפרויקט עד סופו בתמורה ל1.5% שאקבל מהלקוח. 

מאז הכנתי הסכמים עם קבלני המשנה בפרויקט וטיפלתי בכל העניינים המשפטיים באופן שוטף. 

הכנתי גם את הסכם המכר, את טופס ההרשמה. 

הם מתחילים כעת בשיווק הפרויקט ובגלל התיקון החדש (שאני יכולה לגבות מהלקוח עד 5,000 ש"ח) איני יודעת מה לעשות, מהן הזכויות שלי? 

האם התיקון חל על עו"ד שכבר החלו לטפל בפרויקטים? אם לא, איך אני יכולה להוכיח לחברה שעליהם להשלים לי את השכר? היכן זה כתוב? 



תודה. 

האם הגבלת שכ"ט עו"ד חל רטרואקטיבית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
הילה שלום,



בדקי באתר נבו חקיקות אחרונות וראי האם החוק החדש חל גם רטרואקיטיבית.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון צינור ניקוז משותף

צחי 27/01/15
שלום רב,

מדובר על בניין בן 3 שנים אשר התגלה חור בצינור ניקוז המים בקומה ה 4. הדיירים סובלים מרטיבות והקבלן מוכן לתקן את הנזק על חשבונו. הבעיה היא שבעלת הדירה בקומה 4 מסרבת לתת לקבלן להיכנס לדירה ולתקן את הנזק עד שימציא לה מכתב התחייבות כי הנזק יתוקן. יש לציין כי בעלת הדירה לא מתגוררת בנכס וכי היא משכירה אותו לדייר אחר. במקרה בו הקבלן מוכן לתקן את הנזק ללא עלות אך איננו מוכן להמציא מכתב שכזה מה אומר החוק לגבי התיקון? שאר הדיירים בקומות מתחת סובלים בינתיים מרטיבות עקב סירובה של בעלת הדירה בקומה 4 להכניס את הקבלן לתיקון הנזק.

תודה רבה 

הדיירת מסרבת לביצוע תיקון. האם הקבלן מחוייב לתקן?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
צחי שלום,



באחריותו של הקבלן לתקן את הליקוי על פי התוספת לחוק המכר.  

בעיקרון, לא ניתן להתנות על חוק זה, אולם יש לבדוק האם בחוזה הרכישה אין סעיף המתיר לקבלן שלא לשאת באחריותו זאת, אם בעל דירה אינו מתיר לו לבצע את התיקונים.



כמו כן, ממליצה להוציא מכתב דרישה לדיירת האומר שככל שסירובה לתיקון יהיה תקף, היא עשויה להיתבע על ידי יתר הדיירים בגין גרימת נזק.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכנים שחונים בשביל גישה ומפריעים לחניית רכבי

רבקה 27/01/15
שלום רב,

ברצוני להגיש תביעה כנגד שכנים מהבניין הצמוד .לנו שביל גישה משותף המיועד לכניסה והוצאת הרכבים מהחנייה. לציין שהחנייה שלי בטאבו ויש לי קושי לצאת מהחנייה. שלחתי מכתב שיסדירו את העניין  ודבר לא השתנה. לציין שחונים כך כבר 10 שנים אך במהלך זמן זה החליפו לרכב גדול יותר.

מה עליי לעשות? תודה רבה.

האם ניתן להגיש תביעה כנגד שכן שחוסם שביל גישה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
רבקה שלום,



בשאלתך מצויה התשובה.

ניתן להגיש תביעה כנגד השכנים.

את יכולה לכתוב את כתב התביעה ולהגישו לבית המשפט, אך אני ממליצה לך להיעזר בעו"ד לצורך ייצוג בבית המשפט.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכנתא

טל 27/01/15
האם זה נכון ששמאי הבנק שבודק את הנכס לצורך נתינת משכנתא מייעץ לבנק לא לאפשר לרוכש לקבל משכנתא במידה והוא רוכש דירה בבניין שאינו מוגדר כבניין משותף בשל פשיטת רגל של הקבלן שהובילה לכך שלא קיבל היתרים סופיים?

(על אף שהבניין מאוכלס כבר 5 שנים?)

האם שמאי יכול לייעץ לבנק לסרב לתת משכנתא?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
טל שלום,



לא נתקלתי במקרה זה, אך על פניו יכול להיות הגיוני.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור זכויות

טל 27/01/15
בוקר טוב אשמח לתשובה: האם מנהל מקרקעי ישראל יכול לספק אישור זכויות
של העברת בעלות בין המוכרים לרוכשים בטרם העירייה סיפקה אישורי עירייה?
בהתבסס על חוזה מכר ואישורי תשלומי מס וכו' או שקודם צריכים לקבל אישור עירייה לטאבו לצורך קבלת אישורי זכויות מהמנהל ? תודה.

האם יש צורך באישור עירייה להעברת זכויות במנהל?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
טל שלום,



יש צורך באישור עירייה להעברת זכויות במנהל מקרקעי ישראל, בדיוק כפי שמבצעים העברה בטאבו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוקיות של שמירה על חניה פרטית

Alex Roichman 26/01/15
שלום רב, ברשותי חניה פרטית שרשומה בטאבו על שמי. מכיוון שמידי פעם אנשים זרים חנו בה, התקנתי עמוד חניה המונע כניסה לחניה. וועד הבית אמר לי כי זה לא חוקי ללא אישור שלו והעיקר - אם מישהו נפצע על העמוד זה - יתבעו אותי. השאלה שלי האם כל זה נכון?

האם יש צורך באישור ועד בית להנחת עמוד בחניה פרטית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/15
שלום רב,



לפי מיטב ידיעתי אין צורך באישור ועד הבית כל עוד מדובר בחניה פרטית שלך.

לגבי תביעה אפשרית בגין פגיעה מהעמוד אני מציעה לפנות לפורום דיני נזיקין באתר.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן