פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תביעת דמי תיווך

רוני 17/03/15
שכרנו מתווכת למכירת דירתנו. המתווכת הביאה אדם כלשהו ואמרה כי הוא מעוניין לרכוש את הדירה. עקב בעיה כלשהי בהיתר הדירה האדם התייאש ואמר כי הבנק לא מאשר לו לקיחת  משכנתא  עקב הבעיה עם ההיתר, לכן לא יכול לרכוש והלך לדרכו. לאחר כ9 חודשים האדם שוב פנה אלינו ואמר כי יש לו כסף מזומן וכי הוא מעוניין לרכוש את הדירה.  התחלנו במשא ומתן , אך התברר כי כן יקח משכנתא. וכך בידיעתו על הבעיה עם ההיתר החל בתהליך לקיחת המשכנתא. 

נחתם חוזה מכירה. לאחר כיומיים המתווכת התקשרה ואמרה כי שמעה שמכרנו לאדם שהביאה ודרשה את שכרה. יש לציין כי תקופה ארוכה של 9 חודשים לא הייתה בקשר איתנו, לא התעניינה, לא שאלה, לא הביאה קונים נוספים. לא ניכר כי פרסמה את הדירה בדרכים כלשהם ואילו עכשיו מבקשת את שכרה. בחוזה ביננו אין שום תזכורת לתאריך פקיעת החוזה.

כמו כן, צייינה בפני בעלי שהיא מתמחה באותה התקופה ועבדה במשרד התיווך. דבר נוסף שכעת נודע לנו בכתב התביעה שלה נגדנו....הגישה תביעה נגדנו....כי האדם שלו מכרנו עבד איתה באותה תקופה באותו משרד .

האם יש לה עילה לתביעה?

האם המתווכת היא הגורם היעיל בסגירת עסקת המכר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/15
רוני  שלום,



השאלות המהותיות אשר עליהן יש לתת מענה הן הבאות:

1. האם בעת התיווך היה למתווכת רישיון תיווך תקף?

2. האם נחתם ביניכם הסכם תיווך כלשהו?

3. בהנחה שהיה לה רישיון תקף, האם היא הגורם היעיל לסגירת העסקה. לפי דבריך, אותו קונה פוטנציאלי הגיע באמצעותה, וככל הנראה נודע לו אודות מכירתה דרך אותה מתווכת. אם זה המצב, הרי שהיא זכאית לדמי תיווך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היתר ותשריט לא תואמים בבנין ישן

שרונה 17/03/15
שלום רב

לאחר שרציתי לעבור דירה, ולעשות מחזור משכנתא נודע לי לאחר הערכת שמאי כי בדירה שבה אנו מתגוררים מזה כ13 שנים , בבניין בן למעלה מ30 שנה, קיימת בעיה שהתשריט וההיתר לא תואמים. יש לציין שכשנקנתה הדירה ובוצעה הערכת שמאי , על ידי אותה שמאית אגב הכל היה תקין ואילו עכשיו נתגלתה הבעיה. לאחר מסע ארוך מייגע ומתסכל....שעדיין לא נגמר....שבו אנו נאלצים בכל פעם לצאת למשימה אחרת , שכרנו אדריכל לטיפול בנושא  ועשינו את מה שנדרש מאיתנו, החתמת שכנים , הבאת תעודות פטירה של שכנים שנפטרו, פרסום בעיתונות , פרסום מודעות בבניין וכו' ועדיין המשימות לא נגמרות ובכל פעם מצווים לעשות משהו חדש  ברצוני לדעת האם יש תקדים לעניין בחוק ויש אור בקצה המנהרה. יש לציין כי, הדירה נמכרה לא מזמן ואף רכשנו דירה ואנו חוששים מפיצוץ וביטול העסקאות באם לא תבוא פרשה זו לסיומה, כפי שהובטח לקונה.

אנא עזרתכם

נואשים....

הדירה והתשריט לא תואמים בבנין ישן

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/03/15

שרונה שלום,


לא ברור משאלתך היכן התעוררה הבעיה - בועדה המקומית (סטיה מההיתר) או בטאבו (תשריט רישום הבית המשותף) או בשניהם ?


תיקון צו רישום הבית המשותף אכן מצריך החתמה של כל השכנים על תשריט חדש התואם את המצב בפועל והתואם גם את היתר הבניה שניתן בועדה המקומית. מדובר בהליך שעשוי להיות מורכב מבחינה טכנית במיוחד אם היתר הבניה אינו תואם את מצב הבניה בפועל


אם תבהירי את שאלתך באיזו רשות התעורר הקושי וכן מה המשוכה הרלבנטית כעת - אנסה לסייע לך


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום הנדל"ן והמקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברה משכנת בפירוק

לאה 16/03/15
שלום לכלום,אשמח לעצתכם:אנחנו שוקלים לרכוש דירה במודיעין שנבנתה לפני 13 שנה ועדיין אינה רשומה בטאבו אלא רשומה בחברה משכנת חפציבה (בפירוק) ובמנהל מקרקעי ישראל.עורכת הדין טוענת שאין בעיה. איך מתנהלים כאשר החברה המשכנת בפירוק? כיצד אפשר לברר אם הנכס ירשם מתישהו בטאבו? האם כדאי  להתרחק מעסקה כזאת.יש ךציין שהדירה מתאימה לנו בכל שאר הפרמטרים.

האם כדאי לרכוש דירה שרשומה בחברה משכנת בפירוק?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/15
לאה שלום,



יש להפנות את שאלותייך בייחוד לגבי הרישום של הדירה בטאבו למפרק בפועל של חפציבה.

לאחר קבלת מענה ממנו ניתן יהיה לשקול האם כדאי "להתרחק" מעסקה מעין זו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה הם זכויות חכירה?

יעקב הלר 16/03/15
שלום, יש ברשותנו נכס שנרכש בשנת 1958 קיבלתנו זכות חכירה ל49 שנה בשנת 2007 תמה תקופת החכירה, העיריה טרם החליטה מה היא רוצה לעשות עם הקרקע. רציתי לדעת מה הזכיות שלנו? האם או מתי יהיה ניתן לרשום את הנכס על שמנו במנהל ? האם יכולה העיריה להעיף אותנו מהנכס ללא תשלום פיצוי ? תודה

זכויות חכירה בנכס

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/03/15

יעקב שלום


נדמה לי שאנחנו מכירים ??


על כל פנים, לא פרטת בשאלתך מי הבעלים שהחכיר את הקרקע  - המדינה (מינהל מקרקעי ישראל) או העיריה ?


בכל מקרה יש חשיבות לתוכנו של חוזה החכירה ובמיוחד לסעיף הנוגע לאפשרות להאריך את חוזה החכירה לתקופת חכירה נוספת . בדרך כלל בקרקע עירונית קיימת אפשרות להאריך את החוזה לתקופת חכירה נוספת של 49 שנים אולם לא בכל חוזי החכירה קיים סעיף כזה ואף תוכנו של הארכת התקופה ו/או חידושה שונה - בין אם מדובר בהארכה באותם תנאים הנקובים בחוזה החכירה ובין אם מדובר בחידוש החכירה לפי התנאים שיהיו נהוגים במועד החידוש.


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום הנדל"ן והמקרקעין


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צביעת דירה

אלי 15/03/15
שלוםאני בעל דירה ואני משכיר את הדירה לשוכר.אני רוצה להכניס סעיף לחוזה שבסוף תקופה השכירות ,השוכר  מחוייב לצבוע את הדירה כפי שהוא  קיבל , ובמידה והוא  לא יצבע את הדירה , אני אשתמש בצ'ק ביטחון  שהוא על סך 3000 שקלים .השאלה שלי -  איך אני רושם את זה במשפט יפה לחוזה ? תודה 

חיוב שוכר לסיוד דירה בתום תקופת השכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/15
אלי שלום,

בחלק בחוזה המתאר את חיובי החוזה או את סיום תקופת השכירות, ניתן להוסיף סעיף בנוסח מעין זה:

עם סיום תקופת השכירות, מתחייב השוכר להחזיר את הדירה למשכיר מסויידת בצבע לבן, וכפי שקיבל אותה. היה והשוכר לא יעמוד בהתחייבותו זו, יהא רשאי המשכיר, לעשות שימוש בביטחונות אשר ניתנו לו על ידי השוכר לשם סיוד הדירה ועד לגובה של 3000 ש"ח.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בית משותף לבית שיש בו הסכם שיתוף

אלכס 15/03/15
שלום ,



בתל אביב רוצים לעשות " פינוי בינו" בבית בו יש הסכם שיתוף.

לפי נסח טאבו טרי 2 דירות עדיין רשומות ע"ש המנוחים.

מכירים את ילדי המנוחים אבל לא יודעים מי היורשים .

האם צריך לעשות הסכם בית משותף ? האם העובדה ששתי דירות עדיין רשומות ע"ש מנוחים פוגעת/מעכבת את  התהליך ?

האם זה יכול להיעשות במקביל. 





הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו

רישום בית משותף לבית שיש בו הסכם שיתוף

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/03/15

שלום רב,


על מנת לממש את תכנית "פינוי הבינוי" יהיה על היורשים בשתי הדירות לרשום את זכויות המנוחים על שמם.


ניתן לבצע את התהליך במקביל לתהליך


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום הנדל"ן והמקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה חכירה

רונית 15/03/15
חוזה חכירה עם המינהל שנחתם לפני כ-50 שנה, האם החוכר מחוייב לשלם ל-50 שנה נוספים?? הרי חוזה החכירה הוא מעין בעלות, והמינהל בעצם לא יכול לפנות את החוכר מהנכס אם הלה יסרב לשלם דמי חכירה חדשים או מעודכנים. 

אודה על תשובה בהקדם.בברכה.

דמי חכירה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 15/03/15
שלום,



תשלום דמי חכירה כמוהם כתשלום דמי שכירות.



לפיכך, ולאור העובדה שאתם רשומים כחוכרים בנכס, חובתכם לשלם את דמי החכירה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת נסח טאבו מרוכז

יוסי 14/03/15
אשמח לדעת כיצד מוציאים נסח טאבו מרוכז

באתר הטאבו דורשים תת חלקה

אודה לעזרתכם 





הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו

נסח טאבו מרוכז

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 15/03/15
שלום,



תכתוב בגוגל "שרת התשלומים הממשלתי נסח טאבו"



ובקטגוריה של "סוג הנסח" במקום "רגיל" תבחר "מרוכז".



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הריסה מהעירייה.

בועז 14/03/15
שלום רב.






ברשותי דירה בבניין רב קומות בירושלים.


מתחת לדירתי בנו לפני 30 שנה יחידת דיור (ללא היתר מהעייריה). 






לאחרונה קיבלנו צו הריסה ליחידת הדיור.






האם יש ביכולתי לטעון להתיישנות?


או לחלופין לחוסר אכיפה של העירייה בעניין הדירה (כאמור, 30 שנה הדירה עמדה כך) וכך להשאירה עומדת?






האם ישנה אפשרות לקבל כיום היתר ליחידת הדיור הקיימת?






בתודה מראש.

צו הריסה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 15/03/15
שלום,



אין התיישנות בעבירה זו, שכן מדובר ב"עבירה מתמשכת". כל יום נעברת העבירה מחדש.



הוצאת היתר לא מכשירה את העבירה בדיעבד.



אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת לקבל סיוע משפטי ספציפי.



עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי שוכר מהדירה

רמי 14/03/15
כאשר רוצים לפנות שוכר מהדירה בגלל שהוא לא שילם שכר דירה , איך עושים זאת לאן פונים ??אני לא מעוניין לפנות לעורך דין .האם צריך לפנות להוצאה לפועל ?יש קישור באיטנרנט / מספר טלפון  המסביר על הפרצדורה ? 

פינוי פולש

יוסי 14/03/15
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4033628,00.html

http://www.mishpati.co.il/article/1900

מקווה שהייתי לעזר

פינוי דייר

עו"ד יפית יוחפז 15/03/15
שלום,



על מנת לפנות דייר שמפר את הסכם השכירות, יש לפנות לבית המשפט בתביעה לפינוי מושכר.



לא ניתן להגיש את התביעה ללא עורך דין.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

שינויי דיריים – קבלן

איליה 14/03/15
 שלום,
רכשתי דירה חדשה מקבלן (המהווה קבלן יוזם) אשר מולו
נחתם החוזה ואליו מועברים הכספים.
את הבנייה בפועל מבצעת חברה קבלנית (המהווה קבלן
מבצע) אשר הופעלה לביצוע העבודות על ידי הקבלן היוזם
במהלך תהליך הבנייה ביקשתי לשלב מספר שינויים אשר
סוכמו במסמך מול הקבלן המבצע. שינויים אלו בחלקם יושמו בדירה בפועל אך חלקם לא.
מעוניין לשאול האם לקבלן היוזם (אשר מולו חתמתי את
החוזה ולו אני מעביר את התשלומים השוטפים עבור הדירה) ישנה אחריות כוללת לוידוא
יישום השינויים בדירה בהתאם למסמך ?
האם במקרה ושינויים אלו לא
יושלמו כנדרש עד מסירת הדירה, האם נדרש לפעול בצעדים משפטיים מול הקבלן היוזם או
המבצע?
תודה   

שינויים בדירה שנרכשה מקבלן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 15/03/15
שלום,



ככלל, הקבלן מולו חתמת על הסכם המכר, מחויב למפרט הטכני ולהתקנתו.



 יש לבדוק האם יש התייחסות ספציפית בהסכם לעניין אחריות הקבלן היוזם לשינויים בדירה.



ככל שאין התייחסות- האחריות להתקנה ולטיב השינויים חלה על הקבלן המבצע.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מוטרד מאוד

יוסי 14/03/15
ברשותי דירה בצפון , בקומה רביעית ואחרונה . בבניין משותף. אני משכיר את הדירה לשוכרת. השוכרת התלוננה שישנו נזילה מהגג. הזמנתי איש מקצוע והוא אמר לי צריך לאטום את כל הגג של הבניין , בגלל שזה כל הגג של הבניין - כל הדירים צריכים להשתתף בעלות של התיקון. השאלה שלי היא כזאת - הדירה נמצאת בצפון אני אישית גר בדרום . ואין לי את היכולת להגיע לשם ולעשות אסיפת דיירים ולקבוע עם הדיירים בשביל להגיד להם על הבעיה . יש לציין שאין ועד בית בבניין , ואין עם מי לדבר . אני רוצה בבקשה טיפים מה אני יכול לעשות בנידון כאשר אני גר רחוק ? האם אני יכול לבקש מהדיירת שלי לדבר עם השכנים ? ובמידה והם לא יסכימו אני אתבע את כל הבניין ? 

זיפות גג בבית משותף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 15/03/15
שלום,



כל דיירי הבניין צריכים להשתתף בהוצאות זיפות הגג המשותף.

אני מציעה שתיצור קשר עם זפת ותבדוק עלויות, ולאחר מכן תודיע לדיירי הבניין את העלויות.



באפשרותך להודיע ליתר הדיירים גם באופן טלפוני ולדאוג כי ישלמו את ההוצאות הנדרשות.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לפינוי דירה

אורנה 12/03/15
שלום

אני אם חד הורית ל-2 ילדים קטנים ומשכירה דירה קטנה זו השנה הרביעית.

בעל הדירה החליט למכור את הדירה השנה והראה את הדירה לכמה קונים פוטנציאליים אבל לא הצליח למכור. הרבה מהפעמים שהוא רצה להביא אנשים לראות את הדירה נאלצתי לסרב , בעיקר בשעות הלילה שהילדים יושנים .

 

פתאום קיבלתי כתב תביעה לפינויי מושכר בטענה שאני מפרה את החוזה בכך שאני מסרבת לתת לבעל הדירה להראות את הדירה לקונים. הוא גם הוסיף לתביעה טענות חסרות בסיס לגמרי : אי תשלום השכירות בזמן  וגרימת נזק לדירה.

 

אין לי ניסיון בדברים כאלה אבל מצבי הכלכלי מקשה עליי לשכור עורך דין.

לפי מה שהבנתי מקריאה באינטרנט אני צריכה להגיש כתב הגנה תוך 30 יום ואז להגיע לדיון.

 

מה שלא הצלחתי לגלות הוא :

האם אני צריכה תצהיר עורך דין לתמיכה בכתב ההגנה ?

האם אפשר לכתוב את כתב ההגנה הנקודות באופן רגיל או שיש איזה נוסח שצריך ללכת לפיו ?

איך מגישים את כתב ההגנה ? במעטפה בדואר רשום או פשוט בבית המשפט עצמו על גבי כמה דפים בצירוף כל הפרטים הרלוונטים ?

 

אשמח לתשובה לעניין

תודה מראש

כתב הגנה בתביעה לפינוי מושכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
אורנה שלום,



1. את יכולה לנסח כתב הגנה בעצמך לפי ראות עיניך.

2. כדאי למסור אותו בבית משפט באופן אישי ולבקש אישור על מסירת כתב ההגנה.

3. יש לצרף תצהיר עדות מאומת על ידי עו"ד. קיימת אפשרות לאימות תצהיר בבית משפט בעלות של 48 ש"ח.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צביעת דירה בתום תקופת השכירות

עדן 12/03/15
בחוזה שכירות יש תנאי שעלי למסור לבעלים שיק פתוח לצורך צביעת הדירה וכי רק שיפוצניק שלהם יבצע צביעה. אני רוצה לבדוק אופציה להשוואת מחירים ואולי להביא מישהו במחיר יותר ריאלי, אני דואג שהבעלים יביאו מישהו יקר ואאלץ לשאת בסכום יקר. מה עלי לעשות. האם אני יכול לסרב ולהביא מישהו משלי לפי החוק. הבעלים לא מסכים. תודה.

צביעת דירה בתום תקופת השכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
עדן שלום,



משכיר יכול לנסח בחוזה השכירות סעיפים כאוות נפשו, השאלה היא האם תהיה מוכן להתחייב למילוי דרישותיו.

על פניו, הוא רשאי לדרוש זאת, אולם, הייתי מציעה לך לנסח סעיף בהסכם השכירות כי יהיה עליך להשיב את הדירה לבעל הדירה באותו מצב כפי ששכרת אותה ממנו, דהיינו מסויידת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

על הנייר

אולג 12/03/15
קניתי דירה על הנייר מקבלן לפני 4 שנים

יש לי דירה בבעלותי, אני מתכוון למכור אותה כשהדירה תהיה מוכנה.  האם כיוון שהדירה החדשה היא דירה שניה בבעלותי אתחייב במס שבח?

דירה שניה עך נייר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/03/15

אכן, ענית  נכון על שאלתך


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות מוגנת

אירית 12/03/15
האם עסקה של שכירות מוכנת - דמי מפתח, כרוכה במס

שכירות מוגנת

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/15
אירית שלום,



האם כוונתך לרכישת הדירה או למגורים בדמי מפתח?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זיהוי מקרקעין, תקנה 82 לתקסד"א

שאול 12/03/15
שלום,



1. האם החובה בדבר זיהוי מקרקעין בתובענה חלה גם כאשר התובענה עוסקת בבקשה לפסק דין הצהרתי על זכות שימוש וחזקה במקרקעין?



2. האם "שימוש וחזקה" עונים על הגדרת המונח "טובת הנאה במקרקעין".



תודה

זיהוי מקרקרעין תקנה 82 לתקנות סדר הדין האזרחי

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/03/15

שלום רב


שאלתך מתאימה לפורום בתי משפט ויש להפנותה לשם


לכשעצמי למיטב הבנתי אכן גם בפסק דין הצהרתי יש לזהות את המקרקעין בהתאם לחובה הקבועה בתקסד"א


לא ירדתי לסוף דעתך באשר לשימוש וחזקה וטובת הנאה במקרקעין - האם השאלה נשאלת בהקשר של חוק ההתיישנות ? 


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום הנדל"ן והמקרקעין


 


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפוי כח מחו"ל

אוהד 12/03/15
לנכס יש 6 יורשים כאשר 2 מהם נמצאים בליטא.היורשים מליטא רוצים לייפות את אחד היורשים מהארץ לטיפול בשמם בכל הנוגע לנכס ( קודם רישום הירושה ובהמשך חתימה על הסכם מכר ככל שירצו למכור את הנכס ) .

האם מספיק יפוי כח נוטריוני רגיל ( ולא בלתי חוזר) שיוחתם אצל נוטריון מקומי בליטא +אפוסטיל ? 

האם שם העו"ד המטפל ברישום הירושה חייב להיות רשום ביפוי הכוח הזה או שמספיק שכתוב שהם מייפים את כוח היורש שבארץ למנות עו"ד לכל עניין ? 

תודה רבה

יפוי כוח קונסולרי

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
אוהד שלום,



ניתן לייפות את כוחו של היורש שמתגורר בארץ ולכתוב באופן ספציפי ביפוי הכוח כי מכוח יפוי הכוח יוכל היורש למנות עו"ד לטיפול בירושה.

על יפוי הכוח להיות יפוי כוח נוטריוני בלתי חוזר ו/או קונסולרי שייחתם בחו"ל, ויאומת רק על ידי נציגים דיפלומטיים ונציגים קונסולריים של מדינת ישראל בחו"ל - המוסמכים להשתמש בסמכויות נוטריון.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

משפר דיור 12/03/15
שלום רב,אני יודע שעבור מכירת דירה ראשונה שהחזקתי מעל לשנה וחצי אני לא צריך לשלם מס שבח, מה קורה האם לאחר שמכרתי את דירתי הראשונה ורכשתי דירה נוספת (דירה יחידה) ולאחר תקופה אני רוצה למכור אותה, האם אני צריך לשלם מס שבח?לפי הבנתי גם מס רכישה אני לא צריך לשלם?

פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים יחידה כל 18 חודשים

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
שלום רב,



כל עוד תהיה ברשותך דירה אחת ואתה עונה על התנאים המופיעים בחוק למכירת דירה בפטור ממס שבח כל 18 חודשים, לא תצטרך לשלם מס שבח.

בגין רכישת הדירה השניה, תשלם מס רכישה על פי מדרגות עדכניות של מס הרכישה המופיעות בחוק. נכון להיום, רכישת דירה ראשונה ששווייה לא עולה על 1,568,800 ש"ח פטורה מתשלום מס רכישה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירות לא מאוכלסות

סופי 12/03/15
אם בביניין שלו טרם אוכלסו כל הדירות האם בשביל להחליף ועד אנו חייבים שליש שכולל גם דירות לא מאוכלסות או שהספירה היא כוללת דירות מאוכלסות בלבד? תודה מראש

החלפת ועד בית בבניין שאינו מאוכלס כולו

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
סופי שלום,



למי שייכות הדירות שלא מאוכלסות? האם לקבלן?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלק מהבית על שם של ילדים

אלכס 11/03/15
המצב הוא כזה:אני עומד לקנות בית קרקע.הורים שלי רוצים לתת חלק נכבד מה סכום בתנאי ש חלק שווה של רכוש יהיה רשום על שם נכדים.ההילדים קטינים.אם זה אפשרי?האם אפשר לחלק רכוש לכמה בעלים עם עחוז מסוים של בעלות

האם ניתן לרשום חלק מדירה על שם קטין?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
אלכס שלום,



דירה ניתנת לרכישה בחלקים על ידי מספר רוכשים.

אולם, כדי לרכוש דירה ולרשום חלק ממנה על שם קטינים יש לקבל לכך אישור מבית המשפט לענייני משפחה.

עם קבלת האישור, ניתן יהיה לרשום את הדירה בחלקים מסוימים כפי שיקבע על ידי הרוכשים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חנות להעברת בעלות בין בן לאמא

אילנה 11/03/15
שלום רב, אימי כבת 75 העבירה את החנות על שמו של הבן (על מנת שלא יקחו לה הטבות ותנאים מביטוח לאומי) לפני כשנתיים(מיד לאחר מות אבי). היא הבינה שעשתה טעות רק לאחרונה ורוצה לתקן ושהחנות תעבור שוב על שמה. ברצוני לדעת סדר גודל של עלויות(החנות 22 מ"ר) וכרגע אחי משכיר אותה.      תודה מראש על התשובה

השבת דירה שנתקבלה במתנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
אילנה שלום,



אם הדירה ניתנה במתנה וללא תמורה לבן וכבר נרשמה בטאבו ההעברה על שם הבן, קשה יהיה לאם לקבל את הדירה ללא כל תמורה בחזרה על שמה.

ככל הנראה שהבן יאלץ למכור לאם את הדירה בעסקת מכר עם תמורה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה עבור חברה

.. 11/03/15
חברתי קנתה דירה בת 2 חדרים, עם גינה קטנה של 20 מ"ר שרשומה בטאבו - לזכותה.  



הסיבה לגודל הדירה: רצונה לא לקחת משכנתא,



וכן הסתפקות במועט.



בבניין, יש מעלית, (יש גם דירות גדולות) ומבקשים ממנה 550 ₪ בחודש עבור ועד בית, שכולל גם את המעלית, וגינה ציבורית.



האם היא חייבת לשלם את המעלית, שאיננה משתמשת בה? (קומה קרקע)



ומה לגבי הגינה הציבורית?



הכנסתה קטנה והיא תצטרך למכור את הדירה, כי לא לקחה בחשבון הוצאות כאלה, שהיא מתקשה לשלם.



(הקשר עם השכנים מצויין, אך הם סבורים, שאין ליצור תקדים להנחות, ושכולם ישלמו על השירותים הציבוריים)

האם בעל דירת קרקע חייב להשתתף בהוצאות המעלית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
שלום רב,



ראשית, יש לבדוק האם נקבע בתקנון הבית המשותף כי כל דירה תשלם דמי ועד בית על פי חלקה היחסי.

שנית, ראי מה קובע חוק המקרקעין בעניין התקנת מעלית והשתתפות בחזקתה ותפעולה:



(2)בעלי הדירות בקומת הקרקע לא ישאו בהוצאות התקנת המעלית, אף אם הם נמנים עם המחליטים להתקינה;

(3)  כל בעלי הדירות יהיו חייבים להשתתף בהוצאות החזקתה והפעלתה של המעלית;

(4)   התשלומים שבהם ישאו בעלי הדירות לפי סעיף קטן זה, יהיו בהתאם ליחס שבין שטח רצפת כל דירה לבין שטח הרצפה של כל הדירות שבעליהן נושאים באותם התשלומים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה למכירת הבית

יניב 11/03/15
שלום רב קוראים לי יניב ואני מכיר 2 אנשים שרוצים למכור את הבית שלהם והם הציעו לי שאם אני יעזור להם אז הם יתנו  לי 1% אחד מסך המחיר של הבית, אני רוצה לעזור להם אבל אני רוצה שיהיה בינינו חוזה, אז איזה חוזה אני צריך לכתוב לו שיתפוס מבחינה משפטית שהם באמת ישלמו לי 1% מסך הבית, והאם מבחינה משפטית יש בעיה שאני עוזר להם למכור את הבית?

האם מותר לעסוק בתיווך ללא רישיון מתווך?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
יניב שלום,



למעשה מה שאתה מתאר הוא עיסוק בתיווך וככל שאין בידך רישיון תיווך אינך רשאי לעסוק בכך.

חוק המתווכים במקרקעין קובע:

"לא יעסוק אדם בתיווך במקרקעין, אלא אם כן הוא בעל רשיון בתוקף ובהתאם להוראות חוק זה".



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנת פורץ לדירה שכורה

ישראל 10/03/15
שלום רב.



אני שוכר דירה מזה שנה וחצי. לדירה דלתות פנימיות לחדרים, אשר יכולות להינעל. בעל הדירה מעולם לא נתן לנו מפתח לאותן הדלתות ומעולם לא היינו זקוקים למפתח כזה. רצה הגורל ובני שיחק עם הדלת של השירותים והיא ננעלה ונסיונותי לפתוח את הדלת לא צלחו. ביקשנו מפתח לדלת מבעל הבית והוא טען כי אין לו מפתח כזה.  מי צריך לשאת בעול תשלומי הפורץ? בעל הבית או אנחנו. יש לציין כי חתמנו על חוזה שכירות סטנדרטי שבו רשום כי בעל הבית צריך לתקן כל מה שנובע מבלאי סביר, ואילו אנחנו צריכים לתקן כל מה שאינו נובע מבלאי סביר. 

טענתי היא כי מבחינתי אין צורך בכלל בתיקון, לי מספיק מפתח שלא סופק על ידי בעל הבית, על כן הוא זה שצריך לשאת בעול התשלומים .

תודה מראש.

הזמנת פורץ לדירה שכורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/03/15
ישראל שלום,



אין קשר לסעיף בחוזה הנוגע לתיקון בלאי סביר ולמצב אליו נקלעתם בשל משחק הילד בדלת.

לפיכך, לטעמי, חובת התשלום בעד תיקון הדלת חלה עליכם ולא על בעל הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן