פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
ירושה
תודה
מהן זכויות ירושה של צאצא המתגורר עם המורש
שלום רב
בהיעדר צוואה שהותיר אביכם המנוח הירושה מתחלקת בין האחים בחלקים שווים (אם יש בת זוג היא זכאית למחצית מזכויות הירושה)
יחד עם זאת לאח ישנן זכויות המעוגנות בסעיף 115 לחוק הירושה שלשונו כדלקמן:
(א) דירה שהמוריש היה ערב מותו בעלה וגר בה, רשאים בן-זוגו, ילדיו והוריו שהיו גרים בה אותה שעה עם המוריש, להוסיף ולגור בה כשוכרי היורשים שבחלקם נפלה הדירה; דמי השכירות, תקופתה ותנאיה ייקבעו בהסכם בין הנשארים בדירה לבין אותם היורשים, ובאין הסכם ביניהם - על-ידי בית המשפט.
(ב) בית המשפט רשאי לקבוע, לפי בקשת היורשים האמורים:
(1) שיוסיפו לגור בדירה רק אלה שאין להם דירה אחרת למגורים;
(2) שהנשארים בדירה יוסיפו לגור רק בחלק מן הדירה, ובלבד שחלק זה יכלול את המטבח וחדרי-השירות, אם ישנם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה בבית משותף משנת 1975
שיושארו בדירה והוא תקין.
יום לאחר מסירת המפתחות לקונה . לפי טענתו יש נזילה בדוד שמש.
האם תיקון הדוד שמש חל על המוכר ?
נא עזרתכם
על מי חלה החובה לתקן נזילה שנתגלתה -
שלום רב
על מנת להשיב על שאלתך יש לעיין בחוזה המכר
באופן כללי אם ישנן הוראות בחוזה לפיהן הצהרת על כך שכל מתקני הדירה ומערכותיה תקינים לשימוש וכן התחייבת למסור אותם כך במועד המסירה ולאחר מכן יום לאחר מסירת הדירה נתגלתה תקלה - יכול הקונה לטעון כי הפרת התחייבות זאת
בברכה
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר דירה
א. קיימת אפשרות להוציא את האח ללא רצון אבי.
ב. כיצד אני מאלץ את אחי לשלם שכר דירה יחסי וכל ההוצנות מים, ארנונה ועד - קיימים חובות בגין אי תשלום.
תודה
זכות השותפים בדירה לעשות שימוש סביר בה
שלום רב
לכל אחד מהשותפים בדירה יש חלק בלתי מסויים וזכות לעשות שימוש סביר בדירה מבלי לפגוע באפשרות של הצד השני לעשות שימוש סביר בדירה
אתה יכול להתגורר בעצמך בדירה או לבקש להשכירה חלק מהדירה לשוכר משנה. לחלופין- אם הם מונעים ממך זכות להשתמש בדירה אתה זכאי לשכר ראוי עבור מחצית הדירה
כמובן שעל מי שמתגורר בדירה חלות כל ההוצאות החלות על מחזיק.
בברכה
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות בתשלום גג רעפים
בבעלותי דירה בקומה השנייה (בניין רכבת , 2 קומות) בבניין משותף המונה 16 דיירים.
הגג בבניין הינו גג רעפים, כאשר הגג מעל דירתיי ישן מאוד והרעפים לא הוחלפו כבר 50 שנה, יש הרבה רטיבות ומים נכנסים אל תוך הבית וממש לא בטיחותי לגור בבית.
לא הייתה לי ברירה אלא להחליף את הרעפים רק בגג שמעל דירתי (ולא את הגג כולו) ולפני שביצעתי את החלפת הרעפים ניסיתי לדבר עם השכנה שגרה מתחתי - שלחתי אליה כתבים רשומים, הודעות SMS אולם היא התעלמה. ביצעתי את החלפת הרעפים ואז היא הגיעה לפגישה והיא הביאה עמה עו"ד. העו"ד טען שאם הבניין המשותף מונה 16 דיירים אזי כולם צריכים להשתתף למרות שתוקן רק הגג שמעל דירתי. ישנם דיירים בבניין שהחליפו את גג הרעפים שמעל לדירתם והתחלקו רק עם הדייר שגר מתחתם. מה עושים במצב כזה? אני צריכה ללכת לדרוש מ- 16 דיירים לשלם את החלק שלהם??
תודה רבה
בר.
האם כל דיירי הבניין צריכים להשתתף בשיפוץ הגג?
בעיקרון, אם איטום גג הרעפים מונע חדירת גשמים לכל הדירות, אתה יכול לפנות בדרישה לועד הבית לשם השתתפות של יתר הדיירים בסכום ששילמת עבור האיטום.
אם לא יסכימו דיירי הבית להשתתף עמך, ניתן אף לפנות בתביעה כנגדם אל מול המפקחת על הבתים המשותפים.
החוק קובע כי אחזקה תקינה של בית משותף צריכה להתחלק בין כלל בעלי הדירות על פי חלקם היחסי בשטח המשותף או על פי הוראה אחרת אשר קבועה בתקנון הבית המשותף.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום דירה מקבלן
עד היום הדירה טרם רשומה על שמם. רישום הבית המשותף עדיין לא נעשה. בחוזה קבלן אין שום סעיף המחייב את הקבלן לרשום את הדירה / לבצע רישום בית משותף תוך תקופה מסוימת.
מה ניתן לעשות על מנת שהדירה תירשם במהרה?
תוך כמה זמן צריך קבלן לרשום בית משותף?
יש לבדוק עם עוה"ד מטעם הקבלן אשר מטפל ברישום, מהי הסיבה בגינה טרם נרשם הבית המשותף ועל פי תשובתו נוכל לייעץ כיצד כדאי לפעול.
לעיתים קיימת מניעה לרישום בית משותף שאינה תלויה בקבלן עצמו או בעוה"ד המייצגים אותו אלא מדובר במניעה התלויה ברשויות השונות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת 50 אחוז מדירה
מכירה ורכישה של חצאי דירות
שאלתך כללית ומחסירה פרטים מהותיים ולכן לא ניתן לבדוק כך מהו גובה מס השבח והרכישה שיהיה על כל אחד מכם לשלם.
בעיקרון, לא מדובר בהעברת זכויות אלא שתי עסקאות מכר נפרדות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול חוזה שכירות
בחוזה שלי לא מופיע סיום חוזה לפני הזמן ,
מה עליי לעשות על מנת לסיים את החוזה לפני מועדו ?
פשוט מצאתי דירה הרבה יותר גדולה במחיר ממש מצחיק
של 2500 ש"ח לחודש
במקום 3300 ש"ח לחודש
תודה מראש לעונים !!!
האם ניתן לבטל חוזה שכירות לפני סיום תקופת השכירות?
אם לא נקבעו תנאים לסיום החוזה לפני תום תקופת השכירות בחוזה עליו את חתומה, ולא קיימת מניעה אחרת בחוזה לסיום השכירות לפני תום התקופה, על פי חוק השכירות והשאילה יחול הדין הבא:
"פרטים של חוזה שכירות שלא נקבעו בהסכם בין הצדדים יהיו לפי הנוהג שהצדדים להסכם ראו אותו כמקובל עליהם בעסקאות קודמות שביניהם, ובאין נוהג כזה - לפי הנוהג שצדדים סבירים רואים אותו כחל בעסקאות מאותו סוג".
לטעמי, הודעה מראש תוך זמן סביר (לפחות חודש) הוא פרק זמן שצדדים סבירים היו מסכמים לסיום שכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
חוק המקרקעין עוסק בבניה על קרקע של אחר בלא היתר. הוא אינו עוסק בבניה על קרקע של אחר באישורו של בעל הקרקע.
אם כן, איזה חוק מתייחס למצב בו אדם הקצה קרקע לאדם אחר בידיעה שהוא יבנה עליה מבנים?
השאלה מתייחסת לזכויות של האדם שבנה את המבנים, בהתחשב בהוראת סעיף 12 לחוק המקרקעין לפיו המבנים הולכים אחר הקרקע ובפועל הם נעשים רכוש בעל הקרקע גם אם לא הוא בנה אותם.
תודה
הסכם בנייה
האם קיים הסכם בנייה או הסכם אחר כלשהו בין בעל הקרקע לבין האדם שבנה את המבנים על הקרקע?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בטאבו
תוך כמה זמן קבלן צריך לרשום בית משותף?
הצעתי לך היא בדיקה של סיבת העיכוב. 12 שנים זהו בהחלט פרק זמן ארוך, אולם, לעיתים קיימות נסיבות שאינן תלויות בקבלן או בעורך הדין מטעמו אשר מבצע את הרישום, אלא ברשויות השונות.
אם תמצא סיבה המהווה עילת תביעה תוכל לתבוע את הקבלן.
לטעמי, יהיה עליך להוכיח נזק היות שאין מדובר בהפרת חוזה (לא נקבע בחוזה מועד לרישום), ואז ניתן להגיש תביעת נזיקין בבית משפט שלום.
לידיעתך, מיקום הגשת תביעה קטנה היא על פי הקריטריונים הבאים:
1. מקום מגוריו של הנתבע;
2. מקום עסקו של הנתבע;
3. המקום שבו בוצעה העסקה או נחתם החוזה;
4. המקום שבו הייתה העסקה אמורה להתבצע;
5. המקום שבו אמור היה המצרך להימסר.
לפיכך, ככל שתבחר להגיש את התביעה רוב הזיקות מפנות אותך להגשת התביעה בבימ"ש בב"ש.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כשל תיווכי
איפה אפשר להתלונן בעד מתווך דירה שלא אמר לי כל מיני פרטים בקשר לדירה ואכר כך הכשיל את העסקה
תודה רבה
תלונה על מתווך
שאלתך לא מפרטת מספיק את העילה בגינה את מעוניינת להתלונן על המתווך, וכן האם המתוך עבר על "חוק המתווכים".
אם מתקיימת עילת תביעה כנגד המתווך המקום הוא הגשת תביעה בבית המשפט.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות
בחוזה הנוכחי שלו לא מצוין דבר על חידוש חוזה.
אם זה חוקי לעלות את המחיר ב-55% חודשיים לפני סיום החוזה?
תודה רבה לעונים!!!
האם בעל הבית רשאי להעלות את שכר הדירה?
על פניו, אם אין מניעה בחוזה, והעלאה בשכר הדירה מתייחס לתקופה החדשה (לאחר תום 10 שנות שכירות), בעל הדירה יכול להעלות את שכר הדירה כרצונו, גם אם אין הדבר הוגן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה ניתן לעשות בשפ"פ
מה ניתן לעשות בשפ"פ?
שאלתך דורשת בדיקה מעמיקה הן של הקרקע עליה מדובר מבחינה משפטית ותכנונית ולכן היא מתאימה יותר לייעוץ פרטני מאשר למענה דרך הפורום.
אני ממליצה לך לפנות לייעוץ משפטי אישי עם עו"ד העוסק בתחום.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות
האם חתימה על וויתור שכזה יכול לגרום לי נזק?
חוק הגנת הדייר
חוק הגנת הדייר מתייחס לשכירות בדמי מפתח.
אם מדובר בשכירות דירה בדמי שכירות "רגילים", ויתור על חוק הגנת הדייר לא יפגע בך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממס שבח דירה יחידה
מהו המועד ממנו יש למנות 18 חודשים לקבלת פטור?
המועד ממנו סופרים 18 חודשים הוא ממועד השלמת בניית הדירה (לדוגמא מיום קבלת טופס 4) ולא מיום רכישתה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי יעוד קרקע
יש לי דונם באזור השרון, לפי התב"ע ניתן לבנות בתים צמודי קרקע, כפי שהיה עד היום ובתים הצמודים הינם צמודי קרקע.
עם זאת, אני תוהה האם יהא זה ראלי לבקש שינוי יעוד לבניה רבויה..?? אם כן לאן עליי להגיש בקשה והאם מקבלים תשובה לאחר זמן סביר.
תודה מראש
שינוי יעדו קרקע
יש לקבל לכך היתר.
פני לעירייה אליה שייכים המקרקעין וכן לרשות מקרקעי ישראל לבדיקה האופציה לבנייה רוויה.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי-הסכמת בעל הנכס להעביר זכויות מדייר מוגן
כמה זמן אורך משפט כזה (הדייר הפוטנציאלי עלול לסגת אם הדבר יארך מאוד)?ו
האם השינוי בתקנות סדר הדין האזרחי שנועדו לצמצם למינימום את הטיפול חל גם במקרה זה?
כמה זמן ימשך הליך משפטי בעניין דיור מוגן?
למרות הניסיון לצמצום הזמנים הליך כזה יכול להימשך גם חודשים.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניה
אני גרה בבניין וחניתי בחניה ששייכת בטאבו לשכנה מבוגרת מאוד וסנילית אשר בניה הבוגרים אף הם באים לבקרה אולי פעם בחודש. לאישה שנה בנים ולאחר שיחה עם אחד מהם קיבלתי את רשותו והסכמתו לחנות שם ואף שאלתי אם זה כרוך בתשלום כלשהו ואמר לי שלא. לא חתמנו על שום מסמך והשיחה נעשתה בטלפון.
יש לי את הרכב כשנתיים ועכשיו לאחר שנתיים האח השני (לא זה שנתן הסכמתו) החליט להשאיר לי פתק (פעם ראשונה שעשה זאת) ובו הוא טוען שאני חונה שם 3 שנים ( יש לי רכב רק שנתיים) ודורש דמי שכירות/שימוש של 7 שנים 250 שח לחודש (לדבריו עלות חניה חודשית באזור) ואיים בפנייה לערכאות משפטיות. נסערת התקשרתי לאח שאישר את החניה והוא אמר שאכן נתן הסכמתו והוא ידבר כם אחיו. ההקלטה בשל תקלה לא הצלחתי להקליט את השיחה.
אינני מכירה כלל את אותו אך שדורש תשלום מעולם לא ראיתי אותו והוא מעולם לא פנה אליי בבקשה להזיז את הרכב או לשלם שכירות.
ברצוני לברר עמכם האם יש לו איזושהי עילת תביעה? האם הסכמתו של האח השני עומדת לטובתי? ואיך הוא בכלל יכול להוכיח שחניתי (הוא לא מתגורר באזור ובקושי מגיע לאימו). בנוסף, יכול להיה להתריע בפניי הרבה לפני ולא לחכות שנתיים..אני ישרה מאוד ולא הייתי חונה אלמלא הסכמתו של האח השני. כרגע לא יצרתי קשר עם האח שדורש כסף. מה עליי לעשות? (סליחה על ההודעה הארוכה)..
האם בעל חניה יכול לדרוש תשלום שכירות בדיעבד?
על פניו היה עליך לקבל את הרשות לחנות בחניה מבעלת החניה ולא מבניה, אלא אם בניה משמשים כאפוטורופסים שלה לענייני רכוש בשל חוסר יכולתה לתפקד.
לטעמי, אישורו של אחד מבניה יכול לעמוד לטובתך במקרה של פניה לערכאות משפטיות על ידי האח הנוסף, אולם, קחי בחשבון שייתכן ובית המשפט אכן יטיל עליך לשלם תשלום כלשהו בעד השימוש בחניה אם ימצא כי בנסיבות העניין היה עליך לבקש רשות משני האחים או מבעלת החניה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה מירושה
אני בשלבים אחרונים של מו"מ לרכישת דירה. הדירה רשומה בטאבו על שם ההורים של האדם מולו אני מנהל את המו"מ. ההורים נפטרו.
הוא טוען שהדירה הועברה בירושה לילדים שלו (הנכדים של הבעלים) אך בטאבו זה עדיין לא כך.
לפני שאכנס לדירה אצטרך לבצע בה שיפוץ בסכום מאוד גבוה.
אנחנו רוצים להיכנס לדירה כמה שיותר מהר.
אני חושש כי יהיה עיכוב במימוש צו הירושה ואז אצטרך לחכות עם השיפוץ והכניסה לדירה מצד אחד, או שמצד שני אני אתחיל לשפץ מייד תוך לקיחת סיכון שבסוף יהיה בעיה בהעברת הדירה על שמי.
כמובן שאני אקח עו"ד מומחה לעניין, אך לפני שאני נכנס להרפתקאה רציתי לשמוע את דעת הפורום בנושא.
מה הייתם מייעצים לי לעשות?
על מה כדאי להקפיד בחוזה הרכישה?
תודה
האם כדאי לרכוש דירה שבעליה מכוח ירושה טרם נרשמו?
מניסיוני, רצוי שלא לחתום על חוזה לרכישת הדירה בטרם יוסדר הרישום על שם היורשים.
לעיתים, כאשר מגישים בקשה לקבלת צו ירושה או לרישום צוואה עלולות לעלות התנגדויות שונות לרישום וכן לעיתים יש צורך בקבלת אישור בית משפט לרישום על שם יורש, והדבר עלול לעכב מאוד ואולי אף למנוע בכלל את הרישום על שם היורשים.
לטעמי, עדיף שלא לסמוך על אמירות כגון אלה של בנו של בעל הדירה המנוח ולבצע בדיקות מעמיקות לגבי הבעלים של הנכס בטרם חתימה על הסכם.
קח בחשבון, שרבים יעדיפו לרכוש את הדירה כשהרישום שלה מוסדר, כך שככל הנראה לא "תפספס" את המכר.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בטאבו
תוך כמה זמן קבלן צריך לרשום בית משותף?
ראה תשובה לשאלתך לעיל מיום 15.4.15
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ברור מידע
אין לי כתובת מדויקת ואין לי גוש וחלקה
יש לי רק מספר תעודת זהות
האם ניתן לאתר נכסים של נפטר לפני מספר זיהוי?
לצערי לא ניתן לאתר כסים של אדם רק על פי מספר תעודת הזהות שלו.
נסה לבדוק האם הוגשה בקשה לקיום צוואה, או בקשה לקבלת צו ירושה. ככל הנראה בצווים אלו ניתן יהיה לראות פירוט נכסיו של הנפטר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביקורים בדירה לפני מסירת מפתח(מקבלן)
ביקור בדירה לפני מסירת מפתח
יש לבדוק את הסעיפים הרלוונטיים בהסכם המכר הנוגעים לביקורים בדירה לפני מסירת מפתח.
בעיקרון, אין מניעה לבקר בדירה, בתיאום מראש עם המוכר, יחד עם איש מקצוע מטעמך, על מנת לבדוק ליקויים בדירה.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיוב הצגת הדירה לקונים בתקופת השכחרות
לפני מספר חודשים חתמתי חוזה שכירות לתקופה של שנה וחצי.פתאום בעל הבית החליט שהוא מעוניין למכור את הדירה ומסר להם את הטלפון שלי כדי שאראה להם את הדירה.המון אנשים החלו להטריד אותי וזה נהיה כאב ראש.
להלן הסעיפים שבחוזה שממתייחסים לנושא :
8. המשכיר או בא כוחו יהא זכאי לבקר במושכר בכל עת שירצה, בתאום מראש עם השוכר, כדי שהמשכיר ו/או ב"כ יוכלו לבדוק ולוודא כי השוכר ממלא אחר כל התחייבויותיו על פי הסכם זה, ולרבות הצגת המושכר לשוכר אחר ו/או חלופי, לפי העניין.
9. מוסכם בין הצדדים, כי המשכיר יהא רשאי למכור את הדירה ו/או להמחות את זכויותיו בה, בכל עת שימצא לנכון, ולכל אדם שימצא לנכון, וגם לצורך זה יחול האמור בסעיף 8 לעיל.
למען הסר ספק מובהר בזאת, שאין באמור לעיל כדי לפגוע בזכות כלשהי של השוכר. ואף אם יימכר המושכר, בתוך תקופת השכירות ו/או כל תקופה מוארכת לאחר מכן, אם תהיה, זכותו של הקונה תהיה כפופה לזכות השוכר בנכס, אלא אם סוכם בין הצדדים להסכם זה אחרת, בכתב.
האם לפי הסעיפים האלו יש לי חובה להראות את הדירה לכל אדם שמעוניין אולי לקנותה ?מה חובותי בנידון ? מה זכויותי ?
אני יכול לדרוש מהמשכיר שאראה את הדירה רק לשעתיים ביום ה בשבוע אחת ל-3 שבועות ?
בתודה מראש.
מרדכי
הצגת דירה בשכירות לקונים פוטנציאליים
כמובן שסעיפים אלו אינם מקנים למשכיר את הזכות למנוע ממך מגורים סבירים בנכס.
אני מציעה שתדבר עם המשכיר ותמצאו יום בשבוע, בשעה מסוימת, שבו תוכל להראות את הדירה.
הייתי מבקשת כמובן שגם לא יפנה אליך טלפונים, אלא יתאם איתם בעצמו באותו היום והשעה הקבועה שתקבעו.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם שיתוף
תודה על תשובתך
הסכם שיתוף
שאלתך לא כל כך ברורה לי.
למה הכוונה שחלק מהמגרש שייך לבעלך? האם חלק מהמגרש רשום על שם בעלך?
ככל שכן ושחמך ובעלך הם בעלים במושע בחלקה, ביחסים ביניהם ניתן לערוך הסכם שיתוף שיגדיר את החלוקה במגרש בין שניהם.
בנוגע ליחסים בינך לבין בעלך, באפשרותכם לחתום על הסכם ממון שיסדיר את החלקים בניכם בנכס שיבנה על המגרש.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת אשור מס רכישה
כעת אני מעונין לקבל את אשור מס הרכישה בקשר לדירה החדשה, שהרי עד עכשיו השומה היתה "מוקפאת".
כיצד יש לעדכן את מיסוי מקרקעין כי מכרתי את הדירה הישנה?? האם מספיק שהגשתי משח על הדירה הישנה ואז ממילא מיסוי מקרקעין ישחררו לי אוטומטית את מס הרכישה של הדירה החדשה? יש טופס ספציפי למקרה שכזה?
שחרור שומת מס רכישה "מוקפאת"
השומה המוקפאת לא משוחררת אוטומטית.
יש להודיע למפקח בתיק השומה על מכירת הדירה ולבקש להנפיק אישור מיסים.
אנא פנה לעורך הדין שלך שביצע את העסקה על מנת להגיש מסמך מתאים למיסוי מקרקעין.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
אם ברשותי מגרש שמיועד לבניה ואני מעוניינת לרכוש דירת מגורים, האם אני אצטרך לשלם מס רכישה?
מס רכישה כבעלים של מגרש נוסף
מדרגות מס רכישה מופחתות ניתנות עבור רכישת דירה ראשונה, כלומר עבור מי שאין עבורו דירת מגורים מזכה.
סעיף 9(ג) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח, מכירה ורכישה), מגדיר מהי "דירת מגורים" לצורכי מס רכישה:"דירת מגורים"- דירה המשמשת או המיועדת לשמש למגורים, ובדירה שבנייתה טרם נסתיימה, למעט דירה שאין עמה התחייבות מצד המוכר לסיים את הבניה.
מגרש, ללא הסכם בנייה שבו קיימת התחייבות לסיים את הבנייה, אינו נחשב לדירת מגורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





