פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
יתרת חוב משכנתא
עוד משהו-ואיך אני יכול לדעת אם הערבים מוגנים?
הערבים חשופים לכל חובך לו הם ערבים
הוצאה לפועל לאדם שכביכול גר בכתובת שלי
המכתב לא על שמי, אך ממוען לאדם שכביכול גר בכתובת שלי.
האם יש להוצאה לפועל סמכות לפעול (לעקל מהדירה למשל) גם אם אין לזה שום קשר אלי?
האם אני צריכה לעשות משהו?
תגובה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכול משכורת
לקובי
עיקול בבנק
לאבי
תשלום מנימום בתיק איחוד
לי הוא חייב כ 50000 ש"ח להערכתי בתיק כ 100000 ש"ח
האם יש מגבלת זמן לחייב ?
תודה ישראל
הסבר
1. ההחזר נקבע לפי יכולת פירעון, וסכום החוב.
2. יש מגבלת זמן לחייב.
לפי הפירוט:
שנתיים- אם סכום החוב אינו עולה על 20,000 ש"ח.
3 שנים-אם סכום החוב עולה על 20,000 ש"ח ואינו עולה על 100,000 ש"ח.
4 שנים- אם סכום החוב עולה על 100,000 ש"ח.
אם החייב לא יהיה מסוגל להחזיר רשאי ראש הוצל"פ להכריז על החייב כחייב מוגבל באמצעים.
חוב לבנק
הצעה אישית
תלוי בהסכם המקורי שלך עם הבנק
בנוסף יש לשקול את מצבך כדי לבחון מה יותר נכון לך בטווח בינוני.
ציק חזר של ערב
לגשת להוצאה לפועל עם הציק.
למלא טופס שנמצא בלשכת הוצאה לפועל.
כמובן שעדיף שהבקשה תוגש ע"י מי שיודע או עו"ד.
פושט רגל כערב
איפה ניתן למצוא את הסעיף לכך בחוק?
על ערבות כספית לא ניתן
ללא אישור המנהל המיוחד אסור לפושט רגל
חתימה על ערבות דורשת אישור.
איחוד תיקים
לחברה אין איחוד תיקים.
חובות אבודים
האם הבנקים חייבים להוציא אישור כי החוב אבוד?
תשובה
בטעות רשמתי תגובה לך
לא
שאלה לגביי פיצול תיק של חייבים
אתם חייבים ביחד וכל אחד לחוד.
האם הבנק מסכים?
מוגבל אמצעים
הבהרה
הגבלות - לאחר החלטת ראש הוצאה לפועל ושיקולו.
1. עיכוב יציאה מן הארץ.
2. הגבלת החייב למשוך שיקים.
3. הגבלת החייב לעשות שימוש בכרטיסי חיוב אשראי.
האם אפשר לפתוח תיק הוצל"פ בשם שני זוכים או שכל
השאלה האם בטופס בקשה לביצוע שטר אפשר לרשום את שני הזוכים או שיש לרשום כל זוכה בפני עצמו
כן - ניתן לפתוח תיק אחד עם כמה זוכים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 12
נוסח ס' 12
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה בנוגע לחוב בבנק הפועלים
אני ובעלי בעלי חוב לבנק הפועלים החוב המקורי 80 אלף ש"ח נכון להיום כבר 160 אלף ש"ח התיק מתנהל בהוצל"פ כבר שנה ויותר .הבנק דורש שנשלם אני טבעלי כל אחד 1000 ש"ח בחודש 2000 שקל יחד לחודש .
ביקשנו חקירת יכולת לפני 8 חודשים והרשם לא הוריד את הסכום,ואין לנו כסף לקחת עו"ד שיעזור ,אז בחקירת יכולת אני עבדתי הרווחתי 3500 ובעלי הרוויח 4800 הבאנו טפסים והכל כדי להוכיח שהמצב שלנו ממש בשפל ,היינו אז 3 נפשת זוג _ילדה בת שנה וחצי .לא עמדנו בתשלומים שלחו לנו עיקולים וצו מאסר,אותי לא לקחו למאסר הייתי חודש 8 בהיריון ואת בעלי לקחו ושם קבעה השופטת לבעלי תשלום 200 שקל כל חודש מאז בעלי משלם כל חודש בלי לפספס .אני ביקשתי שוב חקירת יכולת ום נקבע לי לשלם 500 שקל סה"כ משלמים 700 שקל כל חודש וגם זה הולךל מכסף שאין לנו ,מגמ"ח מבית כנסת וכו.
אני לא עובדת כבר 4 חודשים עקב שמירת היריון שהייתי ולפני חודש וחצי ילדתי ,כרגע ההכנסה היחידה היא 5000 של בעלי ואנחנו 4 נפשות בבית ולא מצליחים לסגור את החודש ,אנו נתמכים ברווחה של העיר שלנו ובאגודות שונות .
החל ממאי אנחנו אמורים להתחיל לשלם שוב 1000 ש"ח כל אחד לפי מה שקבע הרשם ,שאלתי היא מה עליי לעשות האם ניתן לבקש שוב חקירה?בבקשה עזור לנו תציע לנו פתרונות אני במצב נפשי קשה מאוד .
האם ניתן ליצור קשר עם הנהלת הבנק להתחשבות?
תודה רבה ובשורות טובות
לקארין
ערבות הלוואה
חתמתי על הלוואה לפני כ-10 שנים. החייב לסורגין לא שילם ובכל פעם הודיעו לנו על כך. בשלב מוסים הבנק הגיע להסדר עם החייב ונתן לו הלוואה חדשה. בחוזה של ההסדר נרשם שאני ממשיך להיום ערב, אך לא חתמתי על מסמך זה. האם המסמך תקף גם בהעדר חתימתי? או שערבותי הסתיימה ברגע שהגיעו עם החייב להסדר חדש?
תודה רבה על העזרה
רוברט
זה לא בהכרח כן או לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה מחכימה
תגובה
2. כן - פרקטית אין חובת גילוי מלא.
3. אולי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב רציתי לברר בהקשר מעוכבי יציאה מהארץ
האם החייב בארץ?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה על צ'ק שלא כובד
לפני כשנתיים רכשנו רהיטים מחברת "רהיטי עמק איילון".
את רוב הסכום מימנו לנו קרובי משפחה.
חלק מהסכום שולם ע"י צ'ק של קבלן שיפוצים שקרוב משפחה שלנו עבד איתו.
מאז אותו קרוב משפחה ששילם עם הצ'ק נפטר.
מסתבר שהצ'ק לא כובד והיום פנה אליי עורך דין שמטפל בתיק בדרישה לשלם את החוב, כאשר הוא טוען שאני הוא זה שקיבל את הרהיטים ולכן אני חייב לשלם.
האם הדבר נכון? הרי קיבלתי את הסכום הזה כמתנה.
האם אני חייב לשלם את החוב?
תגובה
או חשבונית והאם זה רשום על שמך.
בעקרון אתה אמור לשלם כי המוצר סופק לך ואתה הייתה אמור לשלם מכספך.
אני מבין שרק חלק מהתשלום הוא הצ'ק שחזר.
הוא לא יוכל לתבוע אותך דרך הצ'ק אבל דרך זה שאתה הקונה הוא יכול.
מה אפשר לעשות נגד חייב?
תשובה
אם לא התקיימו יחסי עובד מעביד היה עליך להגיש תביעת חוב חצי שנה מיום שניתן למעסיק צו כינוס נכסים, ואם עשית כך כל שעליך לעשות זה להמתין לחלוקת דיבדנדים.
אם אתה משתמש במושג פושט רגל אך לא מתכוון לפשיטת רגל על פי החוק ויש לך תיק הוצאה לפועל נגד המעסיק, יש אמצעי גביה דרך הוצל"פ.
עזרה קטנה בבקשה התייחסותכם
כעת אני רוצה לתבוע חזרה את החברה שלקחה ממני את האוטו וגררה את העניין והדיונים 5 חודשים. אני רוצה לעשות זאת עצמאית ללא עורך דין- האם זה אפשרי? האם זה רצוי? ואם כן האם לתבוע כתביעות קטנות או שיש לי קייס ליותר מכך?
הכל אפשרי - בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהנחה שיש צו פשיטת רגל אתה יכול לתבוע
****** ההודעה נערכה ע"י מנהל הפורום *****
חייב מתגורר בחו"ל
תגובה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה צריך לנכות עבור עקול כשהמשכורת היא 3,700
3,826 לא ניתן לעקל.
שאלה אם נדחה בקשת רשות ערעורעל החלטה של רשם ע"י
כן - יש עלות של אגרה ואולי גם הפקדה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לעו"ד משה שרגא
1. הרשם ניסח כך כי אין רלבנתיות בשלב זה
2.הגשתי הבהרה הרשם דחה למרות שיש את סעיף 26
הגשתי בע"ר לשלום השופט דחה כי קיבל את טענת הזוכה לטענתם זה מהלך סרק
3. הכנתי חוו"ד של מומחה מקבוצת שגיא השופט רשם כי הרשם יתיחס לחוו"ד של .. 8/2009 אבל חוו"ד הכנה והוגשה לרשם ולזוכה רק בתארך 14/12/2009 אך השופט יכול לאמור דבר כזה
4. יש לציין כי השופט אמר לי לפנות למזכירות הוהצל"פ
5. הכן פניתי שם נאמר לי מראש המוציא לפועל וגם מהגזבות כי יש לפנות לרשם הוא המחלט
6 . אם הפנה שוב לרשם בעניין .. הרשם יכנוס אותי שוב ויטען י הוא לא ישוב כעירור אל החלטותו
7. הוא מתיחס גם לשאלת הפרעתי כאשר הוגש לו חוו"ד של המומחה ויש יתרת זכות לפי חוו"ד הרשם הנכבד טען כי לבית המשפט יש את כילים לדון בחוו"ד
8. מיש כך אני מגיע למסקנה כי בית המשפט השלום יקבל את בקשת רשות הערעור . אבל השופט דחה את הבקשה , השופט נימק את הדחיה כי הרשם דן בבקשה 8/2009 אבל הרשם קיבל את הדוו"ח רק 12/2009 .
9. יציין כי יש לי בטענת פרעתי הראשונה אשר היגע עד למחוזי ובו ניתנה פסק דין של מחיקה של הערעור פרעתי הראשון כאשר הנימוק היה לא היתה הכראה המחוזי לא רצה בכלל לדון לעומקו של הקורה " יש לי אפשרת של ברשת רשות ערעור לעליון רק עוד שבע ימים
.10 .ילהזוכה לא עדכון את תיק ההוצל"פ לאחר שבוע קרי 7 ימים אלה אחרי כ-שנה מיום התשלום לומר עבור את התקנה 17 א
11. ההגדלות והקטנות לא בוצעו עכב תקלה שקר גס ...יש באפשרותי לבקש את סעיף 58 כונס אשר אפר חובה מחובתו...אני חושש כי הרשם יקנוס אותי
12. ראשית תודה מראש ב. יש לי בעיה של כסף למינון עו"ד ואני יודע כי זה פוגע בי ... המערכת לא הואהבת עיצוג עצמי ושוב תודה
תגובה
מציע לך לפנות לסיוע משפטי מטעם משרד המשפטים או עמותות כגון הלב במשפט או שכר מצוה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




